~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Heikku: I feel you ;) ! "Onneksi" jonkun muunkin neuvola on sieltä itsestään... Mulla kans eka neuvola 8+2, ei kuunneltu sydänääniä ja seuraava neuvola oliskin sitten rakenneultran jälkeen rv 21-22. Mulle ei edes tarjota neuvolalekurikäyntiä, kun kävin varhaisultrassa yksityisellä. No, nyt kun meilläkin vaihtuu kunta, niin pääsenkin tossa toukokuun puolen välin jälkeen uuteen neuvolaani niit kuuntelemaan. Ja onneksi on tuo kotidoppler, hulluksihan tässä tulisi ilman :) .
 
ultra kuulumisia täälläkin,eli kaikki vaavilla hyvin oli hieman isompi mitä itse laskeskelin.....veriseulat oli myös tulleet ja kaikki ok.... :heart: tästä nyt sitten vaan nautiskellaan.....seuraava neuvola 19.5 ja rakenne ultra 4.6.....

MAMA-L LASKETTU AIKA OIS SITTEN 20.10 :D

sutulii 13+0 poks :heart:
 
Heips!
Päivystyksessä käyty ja lääkäri totes, että kohdunsuu tiukasti kii ja kaulakin ihan täys mittanen...sen jälkeen neuvolalääkäri vielä pikasesti katsoi mahan päältä tehdyllä ultralla, että vauvan kädet ja jalat viuhto ja sydän löi ihan normaalisti :)
Mitään varsinaista syytä ei vielä ainakaan nähnyt mistä tuo veren vuoto johtui. Mutta nyt siis ihan hyvillä mielin eteenpäin ja toivotaan parasta, ettei mitään vakavampaa olis.
Huomenna aamulla on lääkärineuvola ja kuunnellaan sydänääniä ja ne normi jutut ja ens tiistaina sitten tuo niskaturvotusultra.

Ihan täysillä ei vieläkään uskalla tässä iloita, kyllä kokoajan se pelko on kuitenkin että jos meneekin sit kuitenkin kesken vielä.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta, että olis päivän vuotanu ja sit kuitenkin kaikki menny loppujen lopuks hyvin?
 
Heippa!
Jopas on tullut tekstiä! :) Luen paremmalla ajalla, nyt täältä töistä vaan pikaisesti raportoin eilisen lääkärineuvolan kuulumiset.
Hb mulla oli 137, ilmeisesti monivitamineissa sen verran rautaa, että nostaa. Ja toki raskausdiabeteksen myötä ruokavaliokin kohentunut.
Paino on laskenut 900g, loistavaa B) Terkkari kehui, ja sanoi, että hyvä jos saan pidettyä painon tässä tuonne viikolle 20 asti. Mulla siis bmi 34,5 :ashamed:

Sokeriarvoista keskusteltiin, kun mulla ollut muuten nuo arvot kohdillaan, mutta muutaman kerran kevyen aamupalan jälkeen arvot koholla. Syytä tähän ei keksitty, kun hiilareitakin näillä aterioilla tullut ihan normimäärä. Sovittiin, että alan käyttämään teessä sokerin sijaan makeutusainetta ja tarkkailen edelleen, mikä yhdistelmä mahdollisesti arvoja nostaisi.

Lääkäri teki sisätutkimuksen, kaikki hyvin, ja lopuksi kuunneltiin vielä sydänäänet. Lääkäri joutui nostamaan kohtua sisäkautta, jotta sai sykkeet kuuluviin. 144 se rakkaan sydän jumputti :heart: Harkitsen oman dopplerini myymistä, kun en ole sillä kertaakaan sydänääniä kuullut, ja kohta toivottavasti jo alkaa pienet potkut ja liikkeet tuntumaan.

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttuja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja merette:
Heips!
Päivystyksessä käyty ja lääkäri totes, että kohdunsuu tiukasti kii ja kaulakin ihan täys mittanen...sen jälkeen neuvolalääkäri vielä pikasesti katsoi mahan päältä tehdyllä ultralla, että vauvan kädet ja jalat viuhto ja sydän löi ihan normaalisti :)
Mitään varsinaista syytä ei vielä ainakaan nähnyt mistä tuo veren vuoto johtui. Mutta nyt siis ihan hyvillä mielin eteenpäin ja toivotaan parasta, ettei mitään vakavampaa olis.
Huomenna aamulla on lääkärineuvola ja kuunnellaan sydänääniä ja ne normi jutut ja ens tiistaina sitten tuo niskaturvotusultra.

Ihan täysillä ei vieläkään uskalla tässä iloita, kyllä kokoajan se pelko on kuitenkin että jos meneekin sit kuitenkin kesken vielä.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta, että olis päivän vuotanu ja sit kuitenkin kaikki menny loppujen lopuks hyvin?
Mullakin oli vuotoa rv13!! Syytä ei löytyny ja vieläkin raskaana :)
Toivottavasti tämä tieto autto yhtään! :hug:

Lara- ja Nuna rv16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja merette:
Heips!
Päivystyksessä käyty ja lääkäri totes, että kohdunsuu tiukasti kii ja kaulakin ihan täys mittanen...sen jälkeen neuvolalääkäri vielä pikasesti katsoi mahan päältä tehdyllä ultralla, että vauvan kädet ja jalat viuhto ja sydän löi ihan normaalisti :)
Mitään varsinaista syytä ei vielä ainakaan nähnyt mistä tuo veren vuoto johtui. Mutta nyt siis ihan hyvillä mielin eteenpäin ja toivotaan parasta, ettei mitään vakavampaa olis.
Huomenna aamulla on lääkärineuvola ja kuunnellaan sydänääniä ja ne normi jutut ja ens tiistaina sitten tuo niskaturvotusultra.

Ihan täysillä ei vieläkään uskalla tässä iloita, kyllä kokoajan se pelko on kuitenkin että jos meneekin sit kuitenkin kesken vielä.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta, että olis päivän vuotanu ja sit kuitenkin kaikki menny loppujen lopuks hyvin?
Mullakin oli vuotoa rv13!! Syytä ei löytyny ja vieläkin raskaana :)
Toivottavasti tämä tieto autto yhtään! :hug:

Lara- ja Nuna rv16+6
Oliko sulla kuinka runsasta tuo vuoto??
 
Heips kaikki!! Onnea hyvistä uutisita.. Mulla on ollu tunne rikas päivä!! Sain aamusta iteleni uudet hienot rakennekynnet ja halvalla.. Oon niin tyytyväinen :D Sitten kauppa reissulla piti käydä kattomassa vaan vähän miehen kanssa lasten tarvikkeen ratas valikoimaa... Sieltähän tarttu mukaan tummanlilat emmaljungan duo edget :LOL: Hups!

Mut meillä piti olla miehen kanssa kiva koti ilta, ostettiin hyvää ruokaa.. Mies lähti viemään autoa kaverilleen pestäväks ja ilmotti jäävänsä sinne nyt sitä itse pesemään :headwall: ihan kyyneleet tuli silmiin...
 
Merette: Tässä poiminta maaliskuun pinosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Moikka!

Olen viettäny hiljaiseloa, kun täällä oli pelko pahimmasta...
To-pe yön vietin sairaalassa, kun oli todella heikko olo ja mahaan sattu todella todella paljon.
Piti aamulla päästä gynekologin tarkastukseen, joka sitten miettisi kipulääkitystä raskaana olevalle sopivaksi.
Kuitenkin päivystävä lääkäri pisti kotiin heti aamulla, totesi noroviruksen, johon ei mitään lääkitystä.

Kotona huono olo ja mahakipu jatkui... illalla vuosin kirkasta verta.
Soitin sairaalaan ja sain todella törkeää palvelua, sanoivat että "jos se on pois tullakseen niin sille ei mitään mahda..."
Mies kuitenki vaati, että mennään kuitenkin käymään päivystyksessä.
Siellä kohtelu olikin ihan erillaista, kun puhelimessa, pääsin lepäämään ja alle puolessa tunnissa pääsin lääkäriin.

Nuori mies lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että verenvuoto on niukkaa.
Katosi ultralla ja siinä kesti tosi kauan, laite oli vanha...
Onneksi, Luojan Kiitos, siellä meidän pieni potki ja heitti kuperkeikkaa!
Verenvuodon syytä ei löydetty ja pääsin kotiin seuraamaan tilannetta.
Vuoto loppui illan aikana vaikka maha oli vieläkin kipeä.
Luultavasti mulla olikin joku mahapöpö, mutta se ei silti selitä vuotoa...
Saattoi olla puhjennut kysta!

Tiistaina neuvolalääkäri ja toivon kuulevani sydänäänet.

Kokemus oli tosi rankka, vaikka onneksi meidän ei tarvinnu pelätä kun muutama tunti...
En ole varmaan koskaan itkeny niin paljon, menettämisen pelosta ja jälkeenpäin helpotuksesta.

Olen enemmän, kun pahoillani kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta!!! :hug:

Täällä otetaan siis varovaisesti... Muutaman päivän päästä paukkuu viikot, en kyllä tiedä uskallanko koskaan täysin vaan nauttia raskaudesta.

Lara- rv11+5 :heart:
Tuohon tuli 5 päivää sitten lisää ikää np-ultrassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Merette: Tässä poiminta maaliskuun pinosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Moikka!

Olen viettäny hiljaiseloa, kun täällä oli pelko pahimmasta...
To-pe yön vietin sairaalassa, kun oli todella heikko olo ja mahaan sattu todella todella paljon.
Piti aamulla päästä gynekologin tarkastukseen, joka sitten miettisi kipulääkitystä raskaana olevalle sopivaksi.
Kuitenkin päivystävä lääkäri pisti kotiin heti aamulla, totesi noroviruksen, johon ei mitään lääkitystä.

Kotona huono olo ja mahakipu jatkui... illalla vuosin kirkasta verta.
Soitin sairaalaan ja sain todella törkeää palvelua, sanoivat että "jos se on pois tullakseen niin sille ei mitään mahda..."
Mies kuitenki vaati, että mennään kuitenkin käymään päivystyksessä.
Siellä kohtelu olikin ihan erillaista, kun puhelimessa, pääsin lepäämään ja alle puolessa tunnissa pääsin lääkäriin.

Nuori mies lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että verenvuoto on niukkaa.
Katosi ultralla ja siinä kesti tosi kauan, laite oli vanha...
Onneksi, Luojan Kiitos, siellä meidän pieni potki ja heitti kuperkeikkaa!
Verenvuodon syytä ei löydetty ja pääsin kotiin seuraamaan tilannetta.
Vuoto loppui illan aikana vaikka maha oli vieläkin kipeä.
Luultavasti mulla olikin joku mahapöpö, mutta se ei silti selitä vuotoa...
Saattoi olla puhjennut kysta!

Tiistaina neuvolalääkäri ja toivon kuulevani sydänäänet.

Kokemus oli tosi rankka, vaikka onneksi meidän ei tarvinnu pelätä kun muutama tunti...
En ole varmaan koskaan itkeny niin paljon, menettämisen pelosta ja jälkeenpäin helpotuksesta.

Olen enemmän, kun pahoillani kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta!!! :hug:

Täällä otetaan siis varovaisesti... Muutaman päivän päästä paukkuu viikot, en kyllä tiedä uskallanko koskaan täysin vaan nauttia raskaudesta.

Lara- rv11+5 :heart:
Tuohon tuli 5 päivää sitten lisää ikää np-ultrassa...
On todella lohduttavaa kuulla, että tosiaan tollasen kirkkaan verenvuodon jälkeenkin kaikki on mahdollista edetä hyvin :)
Mulla tosiaan viikkoja on se 12+5 tänään ja toi runsaampi vuoto kesti muutaman tunnin ja sitten niukkeni ja lääkärin tekemän sisätutkimuksen ja sen ultran jälkeen tuli viimesen kerran vuotoa (oli sellanen runsas hulahdus pönttöön) ja nyt ei siis sen jälkeen oo oikeestaan mitään tullu, paperiin pyyhkiessä aivan hitusen sellasta ruskeeta viirua.
Silti vaikka ultrassa vauvan sydämenlyönnin tänään näin, niin jotenkin silti edelleen pelkään sitä kaiken pahinta.
Onneks huomenna aamusta on neuvolalääkärille aika ja pääsee kuuleen että siellä edelleen sydän jumpsuttaa (siis toivottavasti jumpsuttaa).

Tuli tässä sellanenkin asia mieleeni, että sillon kun olin kierukkaa poistattamassa, niin muistan lääkärin maininneen että olisi huomannut jonkun polyypin...siitä ei sitten ollut kummemmin kuitenkaan puhetta ja nyt lueskelinkin netistä että se saattaisi raskausaikana vuotaa ja useampaan otteeseenkin?!?
Että tiedä sitten olisiko siinä syy siihen vuotoon vai mistä se mahto johtua. Pitää huomenna kysästä asiaa neuvolassa.
Jos jollain on kokemusta tai muuten tietoa enempi noista polyypeista, niin otan mielelläni kaiken tiedon vastaan :)
 
Tare: Minä myös sain riskiluvun verikokeista. Meillä luku on 1:220 ja joudun odottamaan tästä tiedosta vastauksiin 6-8 VIIKKOA!!!! Nyt on mennnyt tuosta ajasta kaksi viikkoa, ja olen ihan varma että tulen hulluksi ennenkuin on mennyt toi odotus aika. Pääsen lapsivesi kokeeseen vasta 26.4., eli rv 16 ja vastaukset kestää 2-4 viikkoa. Mielestäni ei ole mistään kohtaa inhimillistä, että odottavalle naiselle kerrotaan tuollainen riki, ja sitten terveydenhuolto antaa tutkimusajan kuukauden päähän ja siitä menee lähes kuukausi tuloksiin. Tämä on henkistä murhaa! Ja voin vaan kuvitella miten huonosti vaavi voi munmasussa, kunen muuta tee kuin murehdin ja itken... Voimia siis TODELLA sinulle myös pelkoihisi ja epätietoisuuteesi. Tätä ei varmaankaan pysty ymmärtämään ennekuin itse tähän tilanteeseen joutuu.

Uni-hki: Ilmotathan heti tuloksesi. Toivon peukut pystyssä täällä sinullekin parasta!! Laita vaikka yksityisviestiä, jos ei halua koko ryhmälle tuloksia julkistaa. Jaetaan tätä kokemustamme yhdessä.

Mahaa on nipistellyt ihan hurjasti nyt parina päivänä. Mahtaako sikiö kasvaa nyt niin vauhdilla. Toivottavasti masussa vain olisi terve sikiö. Sitä toivoessa tässä jatketaan minuuttien laskemista, että kuukausi kuluisi nopeasti ja saataisiin jokin selvyys asiaan...

Nappula-10 (13+4)
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Tsemppiä kaikille veriseulasta kiinni jääneille. Nettihän on pullollaan tarinoita melko pelottavan kuuloisista riskiluvuista huolimatta terveet vauvat synnyttäneistä. Uskon kyllä, että odottelu on ihan hirveetä. Voimia!!

Oltiin viime viikko lomalla Saariselällä ja kyllä teki hyvää!!!! (vaikka oltiinkin kaikki oksutaudissa) Lasketeltiin ja hiihdettiin. Kerrottiin myös anopille ja appiukolle ja he sitten tehokkaasti, hmm, levittivät sanaa..

Tänään kerroin sitten myös työnantajalle ja tuntui ottavan hyvin. Pelkäsin vähän reaktiota, koska palasin hoitovapaalta töihin vasta tammikuussa, mutta sanoikin vain, että kannattaahan ne lapset putkeen tehdä :LOL:

En tunne vielä liikkeitä, mutta tunsin esikoisestakin melko myöhään edessä olevan istukan takia. Ultraaja ei osannut nyt sanoa istukan paikkaa, kun sitä kysyin, joten voipi olla taas tuossa edessä. Muuten tuntui olevan kyllä kokenut kätilö. Vähän vaan jäi harmittamaan, kun sen tiedon olisin halunnut! Tissit on kipeät ja huomasin, että mahakin on aikalailla yhtäkkiä kasvanut. Ei tätä kyllä enää kauaa peitellä!

Se tällä erää!

Hituli ja minttu 13+2
 
KeuKeu, jaksamisia myös sulle, samaa käydään läpi! Tää tutkimuksiin pääsyn odottelu on kyllä aivan hanurista. Isälle en oo vielä kertonu raskaudestani, piti eilen ilouutiset kertoo ultran jälkeen mutta veti kyllä mielen niin matalaks seulan tulokset etten halua häntäkin huolestuttaa...

uni-hki, oletko saanut tulokset? Nopeasti kyllä tulivat jos tänään on tullut! Mikäli et halua niitä täällä julkistaa niin olisi mukava jutella vaikka yksärein! Vertaistuki tässä tilanteessa on korvaamaton :flower:

Nappula - 10 VOIMIA myös sulle! Tää odottelu todellakin raastaa mieltä ja vie iloa odotuksesta. Sulla onneksi melko pieni riskiluku, eiköhän kaikki mee hyvin! Oon samaa mieltä, aivan perseestä venailla monta viikkoa, ensin tutkimukseen pääsyä ja sitten vielä tuloksia! Aion kyllä soitella tuloksia varmasti harva se päivä ;) Ollaan lähdössä ulkomaille toukokuun lopulla, kamalaa lähtee reissuun tietämättömänä tuloksista tai mikä pahinta - jos kaikki ei ollutkaan hyvin! Mies kohta repii pöksynsä mun negailun vuoksi, se on ite niin positiivinen.. Sukuvika mulla tää ressaus ;) TOIVOTAAN ja rukoillaan että kaikilla meillä hälytykset on olleet vääriä ja saadaan terveet ipanat maailmaan syksyllä :heart:

Ootteko muuten miettineet miten jatkatte jos lapsi ei olisikaan "terve"?
 
Heippa !

Merette, huh! Onneksi kaikki oli hyvin!
Minulla oli kirkasta vuotoa puolipäivää rv 8+4 eikä sillekään löytynyt mitään muuta selitystä kuin kuukautisten ajankohta! Tuo polyyppi voi olla hyvin syy vuotoon, eikös se oo jonkumoinen verihyytymä kans?

Nappula, minusta on älytöntä että sinulle tai teille muillekaan ei ole kerrottu miksi tuo lapsivesipunktio tehdään vkolla 16 ja tuloksia pitää odottaa ?!?!
Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta hyvä ystäväni oli taannoin täysin samassa tilanteessa (suhdelukukin sama kuin sinulla) ja muistan aika selkeesti nää jutut, ku niitä yhdessä silloin jännättiin. Eli lapsivesi punktiota ei ole mahdollista tehdä ennen rv16, en muista miksi mutta silloin vasta lapsivedessä näkyy tietyt arvot. Sitten taas se miksi tuloksia pitää odottaa 2-4 vkoa johtuu täysin siitä että että lapsivesi näytettä tarkkaillaan säännöllisesti ja siitä seurataan kehittyykö siihen niitä tiettyä arvoja? Mikäli niitä ei tule, tulos on valmis 2vkossa, mut jos jotain pientä on näkyvissä niin sitä viljellään lisää 2vkoa jotta saadaan varma tulos !! Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä, mut näin minä ainakin muistelisin! Ystäväni sai vkolla 19 tietää että heille on syntymässä terve tyttö <3 ja hän on nykyisin kummityttöni =)
Toisella kaverilla oli vuosisitten suhdeluku 1:25, lapsivesipunktiossa downin tai jonkun sydänsairauden riski suureni, he ottivat sen riskin ja hekin saivat terveen tytön!

Nää on niin hurjia, kurjia isoja juttuja mietittäväksi! Tsemppiä teille kaikille, asian kanssa painiville <3

Omaan napaan ei mitään tällä erää, tai siis tätä samaa !

minä ja pikkuvoike 11+6
 
Heippahei taas... =)
Uusia on ilmoittautunut, Tervetuloa vaan kovasti :flower:

Tare ja KeuKeu Voimia kovasti stressaavaan aikaan, muistakaa että usein on kuitenkin kyse väärästä hälytyksestä. Kysehän on kuitenkin vain riskiluvusta. Ja lapsi voi olla silti vammainen, oli riskiluku miten korkea tahansa Paljon voima:hug: Ja niinkuin aiemminkin oon kirjottanu samasta, niin vain punktiossa käyneillä on 100% varmuus.. Meillä muilla on vain tuo riskiluku tai ei mitään.
Angel Eihän lapsivesipunktiossa enää puhuta kohonneista riskeistä vaan se on varma vastaus..?!

Noora Sulla tosi kivat sivut.. Mä oon kanssa tehnyt aiemmin kaikenlaisia kakkuja, mitä pojat ovat ikinä halunneet..Etanakakusta motokakkuun. Porukoille oli aina jännityksen paikka, että mitäs ne nyt on keksineet..
Nykysin on aika kortilla ja oon turvautunut paikalliseen kondiittoriin joka tekee ihan mitä vaan pyytää. Viimeksi kuopuksen juhlissa oli Salama mcQueen- kakku. Ihan tarkka kopio autosta..Oli kyllä lastenjuhlien vetonaula.. Ja aikuistenkin.. jämät jäivät niihin pippaloihin :whistle:

Heikku Mäkin jäin kyllä miettii sitä sun näytettä.. Ärsyttävää..

Noista vuodoista Yksi syy saattaa olla hematooma( =mustelma) kohdun seinämässä, joka alkaa vuotaa ja voi vuotaa tosi kovastikin. Ja mikä pahinta niitä voi muodostua toisille koko raskauden ajan. Mun vuodon syynä oli ilmeisesti juuri tämä. Oireena just tää kova kirkas vuoto, joka sitten muuttuu pikkuhiljaa rusehtavaksi ja voi kestää monta päivää.
Nyt sitten tosta etisestä istukasta varoiteltiin, että voi tulla niukkaa vuotoa siitäkin.. Blääh!
Ärsyttää, kun vieläkin joskus kyttäilee pikkareita hädissään vessareissuilla.. Ei kai siitä koskaan pääse, sen verta traumoja jäi :(

Ja nyt täällä on alkanut ilmeisestikin liitoskivut :headwall: Mietin kyllä eka, et yleensähän se on loppuraskauden vaiva.. Mullon ollu kauheet tuskat tossa häpyluulla kaks päivää ja eilen yhdistin sen istumiseen (satulatuolilla?). Rakennekynsien tekemisen jälkeen on molemmilla kerroilla alkanut. Hitto jos tää jatkuu, niin pitää miettiä, et lopettaako kynsien tekemisen tai sit kokeilis tavallista tuolia :/

Onneksi on tuo doppler=) Tässä muutaman päivän oon ihmetelly rauhallisempaa menoa masussa, liikkeitä ei tunnu läheskään niin voimakkaina. Toisaalta mietin, kun on muitakin joilla tuntuu liikkeet vähentyneen, niin oisko kyse tottumisesta ja ettei niihin enää kiinnitä niin huomiota kuin eka päivinä. Onhan ne kuitenkin aika hentoja potkuja vielä, kuperkeikat taitavat tuntua enempi..

Ja lisää vali vali.. Oon oksentanu taas parina aamuna, edellisestä kerrasta on ihan viikkoja! Muuten on kyllä ihan hyvä olo, mut jo pienestä vesihuikasta laatta lentää. Onneksi se on sit sillä ohi, ettei tarvi enempää yökkiä:x

Mut muuten on ihana kevätenergia päällä :D Eilen aamulenkillä löysin ekan leskenlehden, joka kurotteli aurinkoon päin. Tuli ihan mahtava fiilis ja sen siivillä mentiin koko päivä. Heitin matot ulos ennen duunia ja siivoilin mitä ehdin. Sit jo kävi mielessä et oisin pyöräilly töihin, mut sit aattelin et ois ehkä turhan paljon rasitusta yhdelle päivälle. Matkaa on kuitenkin 9 km sivu, aika mäkinen on maasto ja päivä on pitkä.. Oli sit ihan tulla illalla myöhään loppuun siivottuun kotiin (autolla) ja mennä saunan kautta punkkaan..

Ihanaa kevätpäivää kailille ja paksuja vointeja :p

:wave: Puskajussi ja Onni 15+2 :heart:
 
heippa :wave:
minä kuulun nyt sitten tähän ryhmään la on 15.10.
kävin kaksviikkoa sit ekassa ultrassa. kaikki hyvin eikä ole seulonnastakaan tullut puhelinsoittoa että sekin on nilmeisesti ok. on tämä jännittävää. miten saan muuten itseni tuohon listaan mikä alussa on?
 
Pitää vielä noista vaunuasioista, kun tuntuu muillakin olevan tapetilla asia. Ite kovasti oon katellu lähinnä netistä ja tietty yritän edullisinta vaihtoehtoa miettiä..
No, mietin sitten vaihtoehto Viroa. Se kun tossa lähellä on. Kattelin että just nuo himoitsemani Gessleinit ois Tallinnassa lastentarvikeliikkeessä 560, kun täällä saa pulittaa keskimäärin melkeen 800.
Tietty matkoihin kuluu rahaa, et jos loppukustannuksia laskee siitä et varta vasten lähtee hakemaan... Mut aika iso säästö silti..
Meillä on duunin kanssa tulossa toukokuun lopulla päiväreissu sinne, et pitää kattoo josko kävis nopeesti kurkkaa jossain kaupassa.
Tosin nettimyyntiäkin nuilla tuntuu olevan.. Et sitäkin kautta onnistuis..

Hmmmm....
 
Huomenta !

Puskajussi
, totta lapsivesipunktion pitäisi antaa varmavastaus, mutta mihin? Ei ainakaan siihen kuinka kehitysvammainen lapsi syntyy ?!? Nimittäin juuri tässä ystäväni tapauksessa missä seulassa tulos oli 1:250 ja punktiossa selvisi että jotain kehitysvammaa odotettavissa (ei down, eikä sitä toista kromosomi poikkeavuutta, mitä en nyt muista..) mut silti pystyi syntymään täysin terve lapsi! Tai siis hän on tällä hetkellä reilu 1v ja kehittynyt aivan normaalisti!
Lapsivesipunktiohan määrittää kaikki ns. vaarallisimmat kehityshäiriöt mutta siitä ei näy pelkkiä sydänvikoja.. Mutta jo tuo seula, voi hälyttää suhdelukua noiden takia!
Siis tää on tieto, mikä mulle on kerrottu ja miten mä oon asian ymmärtäny !!
Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä!

On ihan mahtava asia että meillä on yhteiskunnassamme tämä mahdollisuus, ottaa seula, mahdollinen punktio ilmaiseksi ja tarkastaa mikä vauvan tilanne on!

Mukavaa päivää kaikille ja POKS POKS rv 12 !!!!!!!!!!!! jee !! :heart:
 
puskajussi, meillä on vuoden 2008 gessleinin vision fi:t (3-pyöräiset) ja ostettiin ne tampereelta jostain lastentarvikeliikkeestä alle 600e.olivat silloin syksyllä tarjouksessa. mutta tosiaan ovh noilla taitaa olla siinä kasisadan paikkeilla varmaan.
 
Uusi liittyisi kanssa mukaan. Alusta asti oon teidän juttuja lueskellu mutta vielä en oo oikeen uskaltanu liittyy kun meillä perinnöllinen sairaus kummittelee koko ajan mielessä ja varmuus terveestä lapsesta saadaan vasta rv15-16. Näillä näkymin näyttäis kyllä hyvältä kun eilen oli np-ultra ja näkyi viis sormee ja pituutta oli 6cm. Niskaturvotusta todella vähäsen. La 22.10 toinen lapsi synnäri K-hks ikää 20.

Meillä siis perinnöllisenä sairautena Meckelin syndrooma ja siinä uusiutumisen mahdollisuus joka raskaudessa on 25%. Meillä siis ennenstään elevän 1.6kk tytön lisäksi kaks enkelipoikaa 06 ja 07.

Muuten olo on ollu hyvä ja alku pahoinvointia kesti 5 viikkoo alussa mutta väsymys on vielä aika kauheeta.

Tiukuliina89 ja tinttaralla 12+6
 
:hug: kaikille teille, joiden seulat oli hälyttänyt. Voimia tulosten odotukseen ja toivotaan että tulokset on hyviä :hug:


Ultrakuulumisia: Tänään koitti sitten se kaaauan odotettu päivä ja kyllä siellä yksi erittäin elävä vilpertti näkyi :heart: Vastasi viikkoja 12+0, joten saan taas poksua :) Laskettua aikaa ei lähdetty sen vuoksi kuitenkaan muuttamaan, joten tuo 26.10. säilyy. Paikallaan ei tahtonut pysyä ollenkaan kun koko ajan piti voimistella :heart: Mehän ei käyty seulonnoissa ollenkaan, eli niskapoimua ei mitattu mutta muuten kaiken pitäisi olla paikoillaan. Kätilöllä kesti vain todella kauan, että sai tarkistettua, mutta ei se mua haitannut. Olisin voinut katsella näyttöä vaikka kuinka kauan :D Tuntuu kuin raskas paino olis nostettu pois harteilta ja nyt vasta ymmärränkin miten paljon mä olen pelännyt ja jännittänyt tätä päivää.
Mut nyt pitäis jatkaa töitä, palailen sitten illalla paremmalla ajalla lukemaan :wave:

Sähikäinen ja vilkas Nöttis 12+0 :heart:
 

Yhteistyössä