>>> Lokakuun laihduttajat, uudet tervetuloa mukaan! <<<

Vaakalukema oli 76,3 kg...ja mä olin jo saada (vaakaa kohtaan) raivarit. Ei VOI pitää paikkaansa. Eikä onneksi pitänytkään. Digivaaka vaan teki ei niin kivat tepposensa. Oikea paino (8 kertaa tarkistettu!) oli 74,7 kg, eli paino on putoamaan päin. Ja kyseessä ei ole edes aamupaino, vaan olen jo syönyt pari leipää ja juonut 3 dl vettä, joten siihen nähden se on enemmän, kuin hyvä :)

Enää 400g ja olen siinä painossa, mihin olen alimmillani päässyt. Ja siitä sitten otetaan selvä alamäki tavoitteeksi, eli nyt on aika ottaa seuraava kymppi painoa pois :) Melko tarkasti 2kk kuluttua olen menossa pikkujouluihin ja syömään siis pitkän kaavan mukaan ravintolaan hyvässä seurassa. Se olkoot palkintoni seuraavan 2 kuukauden painonpudotusurakasta. Tavoitteena on saada siihen mennessä 6,7 kiloa pois ja siihen tavoitteseen aion päästä...vaikka henki menisi. No ei ehkä ihan, mutta melkein :D

Tästä lähtien meinaan miettiä joka suupalalla (siis sellaisella ns. luvattomalla) että onko se sen arvoista? "Eikö olisikin Chef ihanaa, jos tosiaan olisit pikkujoululuhlissa välitavoitepainossasi?"

Tuo pikkujouluporukka koostuu harrastuskavereistani ja näemme toisiamme aina treenivehkeet päällä. Treenilookkiin mulla kuuluu ei niin tyylikkäät vaatteet, rähjäinen tukka ja meikkaamaton naama. Viime vuonna ihmisiltä putosi leuka lattiaan, kun tapasimme ravintolassa pikkujoulun merkeissä...ulkonäöstäni (joka oli siis melko näyttävä ja se oli kaikille yllätys, että musta siis saa niinkuin ihmien näköisen meikillä, tukkaa laittamalla ja kunnollisella pukeutumisella) tuli isompikin puheenaihe iltaan ja sitä juttua riitti vielä tammikuullekin.
Ja samaan meinaan nyt tähdätä...tällä kertaa tosin kropan muokkaantumisen, en niinkään naaman suhteen. Ei tarvitse päälistellä, miten upea kroppa mulla on (ei se 68 kiloa siihen vielä riitä), mutta haluan, että kaikki huomaavat tuolloin, että olen laihtunut. Nyt sen huomaa vasta osa :)

Ja syy sille, miksi näin haluan käyvän on se, että mä saan siitä ihan mielettömästi tsemppiä, kun ihmiset huomaavat painoni pudonneen. Se, jos joku puskee eteenpäin. Itse kun en edelleenkään sitä oikein huomaa. Treenihousut putoaa kyllä jalasta, mutta mielestäni maha on silti ihan yhtä makkaralla.



 
Viimeksi muokattu:
Toss Foo
Hienoja tsemppikeinoja teillä! Minunkin pitäisi keksiä jotain jotta pääsisin tämän hetken jumituksen yli.. Tämä pimeys taitaa jumittaa meikäläisen päätä, luuleekohan mun aivoni jotta talvi = paleltuminen = pitää kerätä lämmittävää & energiaa nälänhädässä antavaa vararavintokerrosta?

No, yritän pitää syömiset aisoissa. Jospa kohta vaikka tulisi lunta, maisema valkenee = mieli valkenee?

Tsemppiä kaikille, liki lokaisen puolikkaassa mennään!
Toss Foo
 
Sirittäjä
tuun mukaan. Mun pituus on 159 tai 160 cm. Viime vuoden keväällä painoin 63 kiloa ja laihduin karppaamalla muutamassa kuukaudessa 49 kiloon.

No sitten tuli avioero ja kaikkea muuta mukavaa, joten tänä syksynä paino on taas tuossa 62 kilossa. 49 kiloa oli mulle kyllä liian vähän, olin ihan kuivan kalkkunan näköinen. Eli mun uusi tavoite olis jossain 52-54 kilossa, katsotaan sitten. Ja karppaamalla aion mennä tälläkin kerralla.

Mä aattelin tässä lokakuun aikana tiputtaa 4 kiloa. Ei liene vaikeaa, koska olen kova keräämään nestettä ja ekat kilot lähtevät todella helposti. Eli aion painaa 31.10. 58 kiloa :)
 
Tämän sairastelun myötä multa katos viikossa 3,5 kiloa. Eli se minun maltillinen neljän kilon tavoite olisi saavutettu, mutta en taida ihan vielä laskea tätä viimeistä pudotusta mukaan, kun syöminen oli aika olematonta.

Tänään oli eka aamu, että lämpö oli normaali :) Sairaslomaa on vielä viikon loppuun saakka, joten onneksi on aikaa toipua. Meinasin eilen kuolla kun kävin hakemassa kellarista perunoita. Kiikuin ne rappuset ylös, kauhea yskänpuuska ja muutenki tuntu että happi loppuu. Reilun viikon makaaminen vei sen huononkin kunnon mennessään.
 
Ehtisiköhän sitä tänne jotain kirjoittamaan, ennen kuin poika herää päikkäreiltä.

Mulla on nyt vähän taka-alalla tää laihdutus. Luovuttanut en ole missään nimessä, mutta uhraan vähemmän ajatusta koko hommalle. Tällä viikolla en ole merkinnyt Kiloklubiin syömisiäni, ainoastaan liikunnat. Tuntuu jo paljon paremmalta! :) Kai se kaloreiden tuijottelu alkoi stressaamaan niin paljon, että vaikutti syömisiin ja muuhunkin.

Olen myös ajatellut, että eihän mulla ole mikään kiire saada viimeisiä kiloja pois. Jouluun mennessä jos olisi tavoitepainossa. Jouluna suklaata ja kinkkua maha täyteen, niin saa tammikuussa pudottaa taas pari kiloa. ;)

Uusia mahtuu aina mukaan! Tervetuloa. :) Päivät pitenee, mutta koittakaamme pitää mielet virkeinä!
 
Viimeksi muokattu:
"PeSSi"
Jeeee =) Vihdoinkin puntarilla näkyy pientä muutosta! -500gr ja oikeastaan enemmänkin kun paino nousi välillä.. Mutta tuon verran siitä painosta minkä tänne ilmoitin. Eli nyt paino 81,5kg....
Eikä asiaa auta yhtään, että kaveri makaa teholla juuri ja juuri elämänlangasta kiinni pitäen :( Tämän päivän juoksutkin jäi juoksematta kun tuntuu, ettei saa mistään kiinni. Tyhjää pyöriessä mitään aikaan saamatta menee päivät :/
 
Hähää, mä kävin ekaa kertaa vaa'alla tälle kuulle, ja tulos on -300 g. Eipä ole ainakaan plussaa tullut! :D Olen tyytyväinen tuohon, kun ottaa huomioon syömiset.

PeSSi Pahoittelut kaverisi puolesta. :hug:
 
no niin jumpalla käyty,ja vaaka näytti 83.4kg....eli lähtöpaino oli 86kg,muistaakseni kun täällä ilmoitin,ja kun jumpat aloitin niin se nousi jopa 88kg...mut toi 86kg siis realistisempi.

juuh..hitaasti tippuu,ehkä sen takia kun vkl.en niinkään katso syömisiäni,mutta joulukuun loppuun oon laittanut tavoitteeksi sen 80kg.
 
IhanaValo
Ei oikeen kulje, ei. Oon ollu nyt kipeenä ja siinä jos joltain häviää ruokahalut niin miulla ne taitaa vaan kasvaa. On tehny herkkuja mieli kahta kauheammin, on olevinaan niin ikävä olo että kaipaa jotain piristystä..tai jotain.

Ja niin, miten unohin..PeSSille :hug: Toivotaan parasta.
 
"PeSSi"
Liikkuminen nollassa..syömiset pysyny ruodussa. Ja tänään oli TAAS tippunu paino. Tällä hetkellä siis 80,9kg :D Mitä ihmettä nyt on tapahtumassa??? Kaks kuukautta tehny apinan raivolla töitä eikä mitään tapahtunu ja nyt kun luovutin niin paino alkaa kariseen mahdotonta vauhtia O.O

Tällä linjalla jatketaan :)

Kiitos kaikille "haleista" =( Herättelyt käynnissä, nyt vain taas odotellaan..
 
Mä lähen tähän mukaan taas kohta jos terveys sen sallii, toivottavasti tän kuun puolel vielä. Leikkausta varten pitää vähän pudotella, ainaki motivaatio kunnos :D Paino pysynyt samas mihin sen tiputin toukokuus, ois kiva saaha sitä alaspäin taas :)
 
"karkki"
Jännää tää painon seuraaminen. :D Olen ottanut osaksi aamurutiineja puntarilla käynnin, íhan omasta mielenkiinnosta. Mullahan viime viikonlopun mässäilyn jälkeen tippui paino yllättäen niin, että kun se perjantai aamuna oli 54.3kg niin maanantaina se oli 53,8. Eli tippui sen 0,5kg vaikka odotin painon nousua.
Paino jatkoi tippumista sillä tiistainain aamupaino 53,5kg, keskiviikkona 53,2kg. Sitten alkoi nousemaan niin että torstaina se oli 53,3kg. Torstai oli kamala kiire päivä eikä töissä ollut kunnon eväitä --> kaamea nälkä. Söin muuten normaalisti mutta vetäisin lisäksi 170g karkkipussin :D Tänä aamuna paino tasan 54kg.

Onko tuollainen painonvaihtelu normaalia? Tuntuu hassulta että yks karkkipussi tekee noin ison eron puntarilla. :D Joo, en siis mitään stressiä tästä ota mutta jännää. Tässä mietin että ottaisko viikonlopun taas rennosti mässäillen jos sillä tavalla taas saa painon laskusuuntaan :D
 
eilen unohtu punnita joten punnitsin aamulla ja edelleen junnataan paikoillaan.

Viimeviikolla olin reissussa ja ruokailu oli todella mitä sattuu ja ainoa liikunta mitä harrastin oli tunnin keilaus. Että täytyy ehkä olla tyytyväinen tuohon junnaamiseen, mutta nyt täytyis tosiaan ottaa itseensä taas niskasta ihan kunnolla ja saada tuo paino taas laskuun. alkaa kohta iskee epätoivo.
 
karkki: kyllä tuollainen painonvaihtelu on ihan normaalia. Mulla paino tekee sellaista laskee-nousee-laskee-nousee-laskee kaaviota koko ajan, mutta pitkällä tähtäimellä se on kuitenkin enemmän laskusuunnassa koko ajan. Eli käyrä menee alaspäin niistä nousuista huolimatta.

Sä olet laihtunut viikossa 300g, mikä on paljon, kun ottaa huomioon tuon painosi, mikä siis on jo nyt normaalipaino (ellet sitten ole pituudeltasi alle 140 cm) :)

Mulla on täällä BILEET!

En ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni ja diettiä tiukalle linjalle, mutta kyllä mä vähän olen muutosta saanut ruokavaliooni aikaiseksi ja nyt vaaka näytti ihan kivasti miinusta. Painan nyt 74,2 kg, mikä on VÄHITEN TÄMÄN DIETIN AIKANA!!!

Mutta jotta en pilvissä pomppis, niin lokakuulle on kertynyt pudotusta vasta 600g...ja olen 5 viikkoa junnannut ns. paikoillani, eli mä voisin kyllä painaa paljon vähemmänkin, mikäli olisin vetänyt tiukkaa linjaa, tai edes vähän tiukempaa. On ollut hippasen motivaatio hukassa, eikä se valitettavasti vieläkään ole kunnolla löytynyt.

Seuraava välietappi on painaa 73,5 kg...sen lukeman olen painanut viimeksi noin 4 vuotta sitten. Tämä lukema on saavutettavissa ensi lauantaihin mennessä, joten se on sitten mun seuraava "lähitulevaisuuden tavoite". Tosin se sitten kyllä vaatii tiukkaa linjaa, eli pakko kai se on nyt sitten vihdoinkin aloittaa. Kun nyt saakeli pääsisi sinne alle 72 kilon, niin uskon motivaation taas nousevat korkeammalle...sitten se alle 70 kiloa on jo NIIN lähellä ja sitten on lähellä se 68 kg :)

Tsemppiä kaikille motivaation puutteen kanssa apiniville...mä koitan nyt sieltä suosta alkaa nousemaan ja samaa toivon teille muille :)



 
"PeSSi"
Aivan ihana päivä takana =) Vaunuttelua 2h, ipana nukkui päikyt samalla. Sen jälkeen leikkiskälle keinumaan ja kiikkumaan, jonka jälkeen kahville :p Keli oli mitä upein, aurinko lämmitti vielä mukavasti ja aivan tyyntä oli. Kyllä harmittaa tuleva talvi, jää lenkkeilyt ulkona kokonaan :/ Mutta onneksi tuonne salille voi suunnata juoksulle, vaikka ei se sama asia olekaan. Jatkuis vain näitä kelejä vielä, minun puolesta sais vaikka vettä sataa koko talven, kunhan ei vaan pakkasen puolelle menisi!

Peilikuvakin alkaa pikkuhiljaa miellyttämään :) jenkat katoavat, persaus pienenee silmissä, maha vetäytynyt sisään päin. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että ensi kesänä OLEN rantakunnossa ;)

Niin ja anteeksi tämä yltiöpositiivinen vuodatus =D

Tavoitetta olen tässä miettiny. Taidan asettaa, että alle 80kg painan ennen kuun vaihtumista!
Eli 1kg pitää saada pois...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Vaaka"
[QUOTE="PeSSi";24829865]Aivan ihana päivä takana =) Vaunuttelua 2h, ipana nukkui päikyt samalla. Sen jälkeen leikkiskälle keinumaan ja kiikkumaan, jonka jälkeen kahville :p Keli oli mitä upein, aurinko lämmitti vielä mukavasti ja aivan tyyntä oli. Kyllä harmittaa tuleva talvi, jää lenkkeilyt ulkona kokonaan :/ Mutta onneksi tuonne salille voi suunnata juoksulle, vaikka ei se sama asia olekaan. Jatkuis vain näitä kelejä vielä, minun puolesta sais vaikka vettä sataa koko talven, kunhan ei vaan pakkasen puolelle menisi!

Peilikuvakin alkaa pikkuhiljaa miellyttämään :) jenkat katoavat, persaus pienenee silmissä, maha vetäytynyt sisään päin. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että ensi kesänä OLEN rantakunnossa ;)

Niin ja anteeksi tämä yltiöpositiivinen vuodatus =D

Tavoitetta olen tässä miettiny. Taidan asettaa, että alle 80kg painan ennen kuun vaihtumista!
Eli 1kg pitää saada pois...[/QUOTE]

Hei ei mitään anteeksipyytelyjä :) Positiivisuuttahan tässä nimenomaan tarvitaan. Ihana päivä on kyllä sulla ollut. Toivottavasti se ystäväsikin voi jo paremmin.

Onko kellään muulla tämä sama juttu, että nyt kun kelit on kunnolla kylmenneet niin tekee koko ajan mieli jotain herkkuja ja rasvaista ruokaa? Mulla ei ollut mitään vaikeuksia syödä kevyesti kesähelteillä.

Olen vilukissa, koko ajan palelee ja tekis mieli vaan käpertyä viltin alle teemukin(vielä mieluummin kaakaon) ja keksipaketin kanssa. Mitään kylmiä salaatteja, kasviksia tai hedelmiä ei tee mieli, vaan kaikkea rasvaista ja hiilaripitoista kuten pizzaa. Tiesin kyllä jo etukäteen että vallankin marras-tammikuu on minulle vaikeaa aikaa painonpudoktuksen kannalta eikä pikkujoulukaudella tai joululla ole mitääm tekemistä sen kanssa.
 
IhanaValo
Huoh. En sano muuta. :|
Miulla on suuret toiveet työharjottelun alkamisen suhteen..siis sen vaikutuksen tähän laihdutusyritykseen, siellä kuitenkin tulee väkisinkin jonkin verran liikuntaa eikä syödä voi ihan milloin vaan.
 
Tänään oli taas punnituspäivä ja miinusta 1,7 kiloa :O Yhteensä nyt on lähtenyt neljässä viikossa pikkusen reilu 8 kiloa. Lokakuun aikana 5,2 kg. Pakko olla tyytyväinen :)

Miten teidän muiden viikko on alkanut?
 
Myääh. On kyllä tympäissyt taas kaikki. Alimmillaan kävi jo 66.1kg mutta nyt pyöritään vielä noissa paholaismaisissa 66.6kg lukemissa. Etananvauhdilla alaspäin? No, ainakaan en ole lihonut. Nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja vetää jouluksi tavoite 60kg. Saas nähdä :p. Jos motivaatio ja keinot löytyy niin osallistun sitten ketjuunkin vähän aktiivisemmin.
 
PeSSI: Saa ja PITÄÄ hehkuttaa...mua ainakin tsemppaa muiden onnistuminen :)

IhanaValo...täällähän minä ainakin. En vaan enää punnaa itseäni niin usien, niin ei tule ihan samassa määrin höpistyä :)

Hopeapajulla ihan mieletön pudotus! Tuo tosissaan tsemppaa myös muita...mua ainakin :D

Oma viikkoni on alkanut oikein kivasti. Mutta sovitaanko, ettei puhuta mitä tapahtui viime viikonloppuna :ashamed: Jätin jäähyväiset taas sille vähän raskaammalle ruokavaliolleni ja saatoin ehkä vähän puputella. En järettömyyksiä, mutta olisi sen voinut väliinkin jättää.

Mutta miinusta on tullut. Hyvin vähän, mutta silti :) En todennäköisesti paina vielä lauantaina sitä 73,5 kiloa, mutta aion kuitenkin vielä sitä lukemaa tavoitella. Jos en siinä onnistu, niin sitten se on voi voi...mutta yritän siis vielä.

Nyt tuntuu siltä, että kaikki mikä on miinusta, on plussaa...siitä kun on pieni ikuisuus, kun olen painanut näin vähän. Tai no, vuosi sitten tosiaan painoin sen 73,5 kg, (paino nyt 74,1 kg) kun pudotin noin 12 kiloa, mutta se on siis jo ihan lähellä ja fiilis rupeaa olemaan nousujohdanteinen :)

Edelleen se kunnon tsemppi puuttuu, mutta mä luotan siihen, että se nousee hiljalleen. Ainakin se tsemppi sai taas kipinän nousuun tuosta hopeapajun tuloksesta :D

Millenia: tärkeintä onkin se, ettei paino nouse. Lasku on tietenkin upeaa, mutta pääasia, ettei nouse :)
 
Huomaatteko te mussa jotain uutta?





Mä voin antaa teille vaikka vinkin....





Saattaa olla, että mä ehkä painan vähemmmän, kuin ennen.





:D :D :D

VIHDOINKIN siis sain päivittää Tickerin pienempään lukemaan, kun vaaka näytti seuraavan kokonaisen kilon poistuneet kropasta :) Amupaino 73,9 kg, JES! Vieläkään en ole huipulla tsemppini suhteen, mutta kyllä tämä taas lkummasti antaa lisänostetta. Kun vaan muutamia päiviä vielä jaksaisi pusertaa ns. väkisin, niin tiedän, että sitten se alkaa helpottamaan. Mitä enempi tulosta, sen suurempi tsemppi :)

Muumiomammalle kestämisiä. Mä niin tiedän tuon tunteen :( Mutta sieltä saa kyllä nostettu suunnan ylöspäinkin, kun saa vaan pääkopan siltä osin kuntoon, että NYT mä teen sen :) Ei tasan ole helppoa (johan mä itsekin pianin ihan saman asian kanssa) mutta kyllä tämä taas tuntuu niin hyvältä, että se läpipuskeminen kannatti :)
 

Yhteistyössä