>>> Lokakuun laihduttajat, uudet tervetuloa mukaan! <<<

Uusi kuukausi, vanha tavoite - kiloja pois! Mukaan mahtuu kaikki, oli liikakiloja sitten 3 tai 30. Tarkoituksena toimia vertaistukena, jakaa vinkkejä ja kokemuksia.

Kuun alussa jokainen asettaa tavoitteen itselleen. Edistymistä voi ilmoitella vapaasti pitkin kuuta. Painonmuutoksen voi ilmoittaa pudonneina kiloina, lähtöpainoa ei tarvitse kertoa.

Vieläkö vanhat konkarit jaksaa ja pysyy uusien laihduttajien mukana? ;) Vaikka laihdutus ei mitään ydinfysiikkaa ole, niin helpompaa on jatkaa niitä vanhoja, huonoja tapoja. Tsemppiä kaikille, sitä tarvitaan. :flower:
 
huh huh...se olis nyt sitten tän viikon jumpat jumpattuna,4krt tuli käytyä.
ja voi että vaaka antoi aika ihanan lukeman,sillain niinkus et siitä on hyvä lähtee tiputtamaan..näytti 85 kun jumpan jälk.kävin...et ens pe mulla seuraava punnitus..joskos lähtis reippaasti laskuun... nyt syön rahkaa naamariin kera hunajan :p
 
IhanaValo
Ei kai se muukaan auta ku roikkua mukana..
Tänään lapsilla karkkipäivä, meinasin että itelläkin mut en sit kuitenkaan karkkia ostanu. Lapset antoi miulle sit muutamia salmiakkikarkkeja mitä ei ite halunneet syödä. Eli viitisen karkkia söin, on se parempi ku pienikään sipsipussi tai suklaapatukka. Jee.

Ja kiitos Empuu:lle kun uuden ketjun avasit :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
huoh...apua eilen oli aivan kaamea mässy päivä:snotty: tuli syötyä karkkia,suklaata,ja tortilla chipsejä kera dipin,ja kebabbia|O:ashamed::ashamed:

tänään mennään kylään ja tiän et siellä aina notkuu kahvipöydässä jos jotakin..en kyllä ota mitn.en mee koko kahvipöytään,ku en edes juo kahvia.

hu alkaa viikon kova draivi taas sit kera jumppien.

lokakuun tavote...noh kattoo mitä vaaka näyttää sit kuun lopulla...
 
IhanaValo
Hmm..ruokana ranskiksia ja nakkeja..kääk mitä mie teen? Tuo on yks ruoka jota otan/syön ihan liikaa.
Välillä mittasin vaa'an kanssa nuokin, etten söis niin paljoa mut siitä on taas lipsuttu. Ja sit tuntui että jää nälkä..vaikka kaipa se on vaan tottumiskysymys..?

Paljon se yleensä on, se sopiva ruokamäärä? Vai voiko siitä sanoa niin? Salaatti, vihannekset jne. saa syödä enemmän mut muuten, ootteko mitanneet ruokaanne?
 
"Vaaka"
Kiitos uudesta pinosta Emppuuu. Hieman olen kyllä pettynyt, että me ei ollakaan lokakuun luuviulut :D

Ostin suklaan makuista Dietmixiä ja nyt just hörpin ekaa annosta. Ihan ok makuista. Saa nähdä pääsenkö tämän avulla uuteen tsemppausvaiheeseen.

Tän kuun tavoite on 2 kg pois. Ongelma on vain se, etten halua nyt käydä vaa'alla kun viime ajat on menneet löysäillessä...Jospa uskaltaisin viikon päästä maanantaina vaa'alle ja sitten loppukuun tavoite olisi 1,5- 2 kg. Lopullinen tavoite on siis 47-49 kg.
 
"Vaaka"
Hmm..ruokana ranskiksia ja nakkeja..kääk mitä mie teen? Tuo on yks ruoka jota otan/syön ihan liikaa.
Välillä mittasin vaa'an kanssa nuokin, etten söis niin paljoa mut siitä on taas lipsuttu. Ja sit tuntui että jää nälkä..vaikka kaipa se on vaan tottumiskysymys..?

Paljon se yleensä on, se sopiva ruokamäärä? Vai voiko siitä sanoa niin? Salaatti, vihannekset jne. saa syödä enemmän mut muuten, ootteko mitanneet ruokaanne?
Mulla ihan sama ranskisten ja nakkien kanssa. Silloin tällöin miehen kanssa niitä syödään (lapsi ei, kun on vasta 1v) ja mä otan aina liikaa. Aika pienessäkin annoksessa on tosi paljon kaloreita....

Muutenkin noiden ruoka-annosten kokojen kanssa saa olla kyllä tarkkana. Jos syödään kanapihvejä ja riisiä, on helppo ottaa vain vähän riisiä tai jättää riisi kokonaan pois ja syöä vain kanaa ja salaattia. Mutta sitten joku makaronilaatikko tai spagetti ja jauhelihakastike...olen pastan ystävä vaikka sitä(kin) kai pitäisi laihduttamisessa välttää.
 
Mieki taidan lykätä itseni tähän joukkoon :) Lokakuun tavoite voisi olla neljä kiloa, kun on tuota lähtöpainoa sen verta rutkasti.

Mie nyt olen muutaman päivän opetellut tietynlaista ruokarytmiä, niinkutsuttua pätkäpaastoa. Siinä siis ollaan syömättä 16 tuntia ja periaatteessa pitäisi saada kahdeksan tunnin aikana syödä mitä vain. Tietenkään ei ole tarkoitus, että tuona aikana syödään koko ajan ja ruokamäärätkään ei mitkään valtavan isot kannata olla, mutta mitään ei tarvitse jättää pois.

Mulla tuo paasto lähinnä tarkoittaa sitä, että aamiainen jää pois ja iltapala on hiukan aikaisemmin. Aamiaisen poisjääminen ei ole ollut ongelma, sillä sen syönti on ollut todella vastenmielistä aina. Helpolta on tuntunut tähän asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kurjenkello
hopeapaju Tervetuloa mukaan! :) Kääk, mä en kyllä pystyisi tuollaiseen pätkäpaastoiluun!

Vaaka Sorry, minusta se luuviulut ei kovin hyvältä kuulostanut. :D Kannattaa kokeilla sekottaa siihen Dietmixiin myös rasvatonta tai kevytmaitoa, tulee paremman makuista. Mä laitoin tänään 1dl kevytmaitoa ja 2dl vettä.

Annokskoot/ruokamäärät Hyvä varmaan olisi ottaa vähemmän kuin haluaisi tai ottaisi normaalisti. Perunaa syön yhden keskikoisen/isohkon, pastaa noin 2dl, riisiä 1dl. Ranskalaisia en ole nyt syönytkään, ei kun pari kertaa maistellut mieheltä, mutta en laske niitä. :D Kastiketta sopivasti, mitähän se olisi, joku pari dl. En mä mitään miniannoksia syö; vähemmän kuin mies, mutta enemmän kuin 1,5-vuotias lapsi. :D En santsaa!

Kiloklubiin olen nyt alkanut lisäämään omia reseptejä, se on kätevä, kun laskee yhden annoksen kalorit mulle valmiiksi. Makaronilaatikon kanssa huomasin, että pienehkössä annoksessa on jo aika reippaasti kaloreita.
 
Viimeksi muokattu:
Toss Foo
Huomenta nuoret :)

Syyskuun loppu livahtin niin etten ehtinyt huomatakaan, mutta tänne lokakuulle löysin laihtumisseuraksi! Syyskuun tulos näytti jo hyvältä, mutta viimeinen viikko nosti tulosta niin että tavoitteesta jäin, harmi! Mutta nou hätä ja silleen, uutta tavoitetta kohti!

Olen jo niin liki "loppupainoani", että toivottavasti onnistuu tämä tavoite ;)

Tähän mennessä pudonnut ~14kg
Vielä jäljellä se vihoviimeinen kilo!
Lokakuun tavoitteena -500g


Tsemppaussysäys täältä kaikille, hyvin me vedetään, eikö?
Kohti pikkujoulukautta, kevyempänä sekä vartalolta että mieleltä!
 
Mieki taidan lykätä itseni tähän joukkoon :) Lokakuun tavoite voisi olla neljä kiloa, kun on tuota lähtöpainoa sen verta rutkasti.

Mie nyt olen muutaman päivän opetellut tietynlaista ruokarytmiä, niinkutsuttua pätkäpaastoa. Siinä siis ollaan syömättä 16 tuntia ja periaatteessa pitäisi saada kahdeksan tunnin aikana syödä mitä vain. Tietenkään ei ole tarkoitus, että tuona aikana syödään koko ajan ja ruokamäärätkään ei mitkään valtavan isot kannata olla, mutta mitään ei tarvitse jättää pois.

Mulla tuo paasto lähinnä tarkoittaa sitä, että aamiainen jää pois ja iltapala on hiukan aikaisemmin. Aamiaisen poisjääminen ei ole ollut ongelma, sillä sen syönti on ollut todella vastenmielistä aina. Helpolta on tuntunut tähän asti :)
Hei, oletko nainen vai mies? Sori, palstailen niin vähän, etten tiedä... Mä vaan tuon pätkäpaaston kestosta päättelisin, että mies, kun naisille on suositus 14 h. Millä ohjeilla sä toteutat tuon? Itse hankin Jussi Riekin Rasvanpoltto-oppaan e-kirjana, ja oon ihan ihastunut koko opukseen, ja Jussiin. Nuori mies tietää kyllä... No en silleen oo ihanstunut, esikoiseni ikäinen poika, mutta ajatuksistaan tykkään! ;) Ja kun on vielä tuon esikoispoikani parhaan ystävän hyvä kaveri tää Jussi! ;)

Ite aloitin maanantaina pätkäpaaston, mutta siis 14 tuntia, ihan keposesti menee, mä kun en muutenkaan aamiaista ole syönyt. Nyt vaan sitä lounasta siirrän vähän. Tän eka viikon olen ottanut vähän totutellessa, ihan tarkkaan ohjeiden mukaan en ole mennyt, huomisesta sitten täysillä Jussin opastusta seuraten. Lähtöpainoa tähän kuuhun en vielä tiedä, huomenna näen ekan viikon tulokset, mutta kyllä mä meinaan saavuttaa sen 56 kg ennen kuun loppua. Noin 60 kg on tällä hetkellä paino.
Empuu, tää pätkäpaasto on oikeesti ihan iisiä! :)


Muoks! Lisään vielä, teen kaksi treeniä viikossa, ohjeet löytyy samasta opuksesta, sekä yritän liikkua mahdollisimman paljon! Syön liki 2000 kcal päivässä, silti laihdun, sehän tässä parasta onkin! Mä kyllä halaan tuota Jussia, jos ikinä kohdataan, mikä siis on aivan mahdollista! Jussi tosin varmaan juoksee karkuun.... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen tietämättäni pätkäpaastoillut lähes koko elämäni...joten mun kohdallani se ei ainakaan päse, että sen 8 tunnin aikana saisi syödä ns. tavallisesti. Tai siis kun se mun tavallinen on niin kaukana siitä oikeasta tavallisesta.

Mä siis syön yleensä ensmmäisen kerran klo 11-12 välillä ja viimeisen kerran 18-19 välillä. Joskus otan aamupalan ja joskus mussutan illalla myöhään, mutta melko harvoin niin tulee tehtyä.
En mä kyllä syö myöskään koko aikaa...enkä ihan järettömiä annoksia kerralla. Mä vaan syön sitten niin epäterveellisesti, että siinä se mun kilojeni syy.

2,8 kg on lokakuun tavoite. Tämä päivä menee vielä reissusta toipumiseen, mutta huomisesta lähtien palaan takaisin ruotuun :)
 
Hei taas! Eipä tullut päivitettyä edelliseen ketjuun paljonkaan kuulumisia. En käynyt kovin usein vaa'allakaan tai mittaillut mittanauhalla. Kuun lopussa vaaka sanoo 68,5. Eli kolme kiloa piti lähteä, lähti 1,5. No, suunta on oikea.

Lantio on edelleen se 102,5. Eli ei vielä alle metriperse. Mutta hienoa on se, että vyötäröltä lähteny nyt elokuusta 5 senttiä pois, lantiostakin 3,5 senttiä, reidestä 2 senttiä, rinnan alta eli vartalonympärys pienentynyt 3,5 senttiä. Onkin sellainen solakampi olo. Mieskin sanoi, että sen huomaa :) Ja sen lisäksi hauis kasvaa. Musta on ihan kiva saada lihasmassaa, etenkin tuonne hartiaseudulle. Tasapainottaa tätä päärynäkroppaa kummasti.


Yksi viikko meni sairastellessa, sillon ei tullut juuri liikuttua. Normaali tahti on ollut sellainen 3-4 kertaa viikossa liikuntaa, arkiliikunta siihen päälle. Syöminenkin on muuttunut järkevämmäksi.
 
Ja ne tavoitteet tälle kuulle. Hmm. No jos painaisin 66 kiloa kuun lopussa. Ja sanotaanko vaikka että sentti pois joka mittapisteestä. Tarkoittaisi siis, että reisi olisi 51,5; lantio 101,5; vyötärö 87 ja vartalo 81,5 senttiä kuukauden päästä.

Liikuntaa on vakituiseen pilatesta, uimista ja sitten yhtä kamppailulajia käyn kaksi kertaa viikossa. Siihen satunnaista jumppaa päälle.

Mä olen armoton karkkihiiri. Aivan himoan suklaata ja irtokarkkeja, mutta oon pystyny pitämään aika vähissä namit. Samalla linjalla jatketaan siis.
 
Muumiomamma
Helou!

Mukana roikun niin kauan että saan pois vielä 7 kg. Tämän kuun tavoite on saada vain 2 kiloa pois. :)

Mulla on ollu jo 2 päivää ihan hirveä mässäys. Söin eilen pitsaa ja tänään kans! :eek: Mutta ajattelin että ei se nyt haittaa jos kerran pari kuussa haksahtaa. Jaksaa taas pudottaa sitten kaikella tylsällä rualla. :D
 
Mulla on edelleen se -5kg, kuten edellisillekkin kuille ja tässä kuussa mun on todellakin päästävä tuohon. Liikuntaa, liikuntaa ja ei lipsumisia ruokailuissa niin eiköhän tuo onnistu.
Mullakin viikonloppu menny hieman herkutellen ku oli papan 75v synttäri :snotty:
 
"Vaaka"
Huomenta nuoret :)

Syyskuun loppu livahtin niin etten ehtinyt huomatakaan, mutta tänne lokakuulle löysin laihtumisseuraksi! Syyskuun tulos näytti jo hyvältä, mutta viimeinen viikko nosti tulosta niin että tavoitteesta jäin, harmi! Mutta nou hätä ja silleen, uutta tavoitetta kohti!

Olen jo niin liki "loppupainoani", että toivottavasti onnistuu tämä tavoite ;)

Tähän mennessä pudonnut ~14kg
Vielä jäljellä se vihoviimeinen kilo!
Lokakuun tavoitteena -500g


Tsemppaussysäys täältä kaikille, hyvin me vedetään, eikö?
Kohti pikkujoulukautta, kevyempänä sekä vartalolta että mieleltä!
Vau, sinä olet jo melkein maalissa. Uskallanpa veikata että sinä olet ketjussa ensimmäinen joka pääsee tavoitepainoonsa :D

Tällaisia viestejä lukiessa alkaa kyllä harmittaa, että sorruin löysäilemään viime kuussa. Jos olisin vetänyt tiukalla linjalla, olisin minäkin nyt jo tavoitepainossa.
Jos ja jos. Mutta pääasia nyt että jatkan projektia sinnikkäästi.
 
"Vaaka"
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu;24745184 [COLOR="#008000":
Vaaka[/COLOR] Sorry, minusta se luuviulut ei kovin hyvältä kuulostanut. :D Kannattaa kokeilla sekottaa siihen Dietmixiin myös rasvatonta tai kevytmaitoa, tulee paremman makuista. Mä laitoin tänään 1dl kevytmaitoa ja 2dl vettä.
Mietin samaa, eli että varmasti on paremman makuista maitoon sekoitettuna. Minä vaan en juo maitoa koskaan, enkä aloita nytkään ;)

Yleisestikin minä juon vain kalorittomia juomia: vettä, vissyä, coca-cola zeroa ja (valitettavasti) battery stripped -tölkin niinä aamuina, kun oikein väsyttää. Alkoholi ei nykyään oikein edes maistu, juon ehkä pari annosta kuukaudessa ellei mitään juhlia ole. Rasvaton maito olisi toki terveellisempää kuin nuo keinomakeutetut juomat, mutta kun ei uppoa niin ei uppoa.
 
IhanaValo
Plaah, tuli kuitenkin syötyä tänään mustikkapiirakkaa ja pannukakkua palaset, kun mummon luo eksyttiin käymään niin pakko oli ku tuputettiin.
Pitää koittaa ilta ottaa sit kevyemmin..toivottavasti vaan ei iske nälkä :(
 
Iltaa arvon daamit.

Jospa se minäkin nyt tunkisin ei niin luisevan takamukseni tänne, maanantaina alkaa uuden ja hehkeämmän olotilan tavoittelu.
Ajattelin ensin muutaman viikon nutritella ja sitten hypätä painonvartioiden kelkkaan, näillä eväillä lähti viitisn vuotta sitten yli 30kg, nyt on ikävästi 10 hiipinyt takasin helvetillisen kesän saattelemina. Painoa on kertynyt niin vallan tavattomasti että ajattelin pätkäistä niinkin ison tavoiteen kuin -7kg kuukaudessa.
Onneksi työelämään paluu on mukavasti jo karistanut muutaman kilon, on enemmän intoa vältellä sitä karkkihyllyä. Tavoite pöksyt tuli myös ostettua jo eilen, ne olis tarkoitus saada kiinni asti viimeistään pikkujouluihin mennessä...
Eli ei muuta kun tsemppiä kaikille.
 
[QUOTE="Vaaka";24746969]Mietin samaa, eli että varmasti on paremman makuista maitoon sekoitettuna. Minä vaan en juo maitoa koskaan, enkä aloita nytkään ;)

Yleisestikin minä juon vain kalorittomia juomia: vettä, vissyä, coca-cola zeroa ja (valitettavasti) battery stripped -tölkin niinä aamuina, kun oikein väsyttää. Alkoholi ei nykyään oikein edes maistu, juon ehkä pari annosta kuukaudessa ellei mitään juhlia ole. Rasvaton maito olisi toki terveellisempää kuin nuo keinomakeutetut juomat, mutta kun ei uppoa niin ei uppoa.[/QUOTE]

Joo, en minäkään maitoa sellaisenaan juo. :) Hyvin vähän muutenkaan mitään mehuja, eli vesi, vichy, zero cokis ja pepsi max on täälläkin in. Niin ja vihreä tee.
 

Yhteistyössä