****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28

Neuvolassa käyty, paino oli noussut tosi hyvin. Meinattiin vähän, että olisko viimekerralla tullu punnistusvirhe, kun Juho sillon kovasti koitti itteesä keventää seinästä ja pöydän reunasta, tais onnistua. Painoa oli 8445g ja pituutta 73,5cm. Äitin iiiiiiso poika :heart:

Niin, mun mielstä MaMalta itseltään kannattaa kysellä sitä poistumisen syytä, turha sitä meidän on kait arvuutella.
Ei meillä siellä kerhossa mitään semmosta "inside" piiriä ole. Siellä asioista keskustellaan niiden oikeilla nimillä, niinkun mammoliinokin sanoi.

Meillä on muuten oikeen kesänen ilma :D varjon mittari näyttää 20 lämmintä ja aurinkokin aika-ajoin paistaa. Päästään ulos kunhan poju tosta kohta herää. :D

Mulla olis ehdotus :whistle: jos joku olis raskaana mun puolesta, hoitaisin kyllä mielelläni synnytyksen ja vauvan. :D :whistle:
Mulla on ihan järkky vauvakuume :whistle: Mutta ei vielä ole aika, josko myöhemmin sitten.
Ei meilläkään tuo ehkäsy aina niin satavarma ole ollut, pillereitä en käytä kun ei sovi mulle ja kierukkaa en halunnut, kun pitäs sitten mennä poistattamaan jos lisää vauvoja tahtoo jne.
Mies sitten yks ilta tossa peitonalla totes, että hän ei ehkäsyä (lue: kumiukkoa) tahtos käyttää, vihjas siis mulle ilmeisesti että paa akka hakien pillerit. mutta ei sovi niin ei sovi.
Vaiko vinkkasko sitten vaivihkaa toiveestaan pikkukakkoseen :whistle:
Tai oikeestaan mulle sopis vauva tähänkin väliin, mutta pitäs koittaa saada vähän painoa edes alas, vähemmän sitä nyt kai on kun ennen raskautta Juhosta, mutta silti. Mä en muuten omista vaakaa, enkä koskaan tule omistamaan :whistle: :ashamed:

Kiitos kommenteista liittyen Juhon kalansyöntiin, neuvolassa otin puheeksi ja siellä se täti oli mieltä, että pitäs pitää muutaman viikon tauko ja kokeilla sitten.
Ajattelin, että josko tässä vielä muutamana päivänä kokeilen, jos ei onnaa niin sitten pidetään taukoa.

On muuten häpeikseni todettava, että mä olen lukenut teidän ihanaisten jutun vaan puoliks :ashamed:
Taidankin hakee toisen kupin kahvia ja mennä ulos lukemaan loput, jos arvon herra sen aikaa vielä suvaitsee nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Meillä sitten poika tippu ekan kerran lattialle sohvalta tänään :( Olin laittanut sellaisen raskaan laukun siihen sohvalle viereen muka esteeksi ja itse silitin ihan vieressä niin eiköhän se saanut pukattua se laukun siitä edestä ja meni itse perässä ennenku kerkisin ottaa vastaan :ashamed: Se siis tipahti ensin siihen laukun päälle ja sit vasta lattialle, onneks matolle mut kopsahti kuitenkin. Taas niin huono äiti-fiilikset :headwall: :ashamed:
Täytyy muistaa ostaa tuo uus 2+. Mä lähden huomenna lomaileen niin oon palstatauolla ainakin kaks viikkoa. Vaikka eipä mua täällä kukaan kaipaakaan :D
Mukavaa kesän jatkoa kaikille :wave:
kaipaapas :wave: hauskaa reissua..ja jokaisellehan sattuu noita onnettomuuksia,etoo huono äiskä :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Onko kellä muulla muutes rakennekynsiä?
Mulla on yleensä "normaali-elämässä" :D Nyt en oo pitäny, kun eipä nuo paljon tätä olemusta kaunista, pelkät kynnet :LOL: Ja kun arkena en jaksa ees meikata yleensä, niin oon jokseenkin koominen näky pitkine rakennekynsineni ja tummine silmänalusineni. Vähän niinku että linnanjuhlissa verkkareissa :D



Piitulille yv:tä :wave:
 
Ruusumarialle hyvää lomaa :D toivottavasti se kesäkin sieltä tulee...

Syy miksi halusin poistattaa meidän neidin tiedot ja miksi erosin kerhosta ovat täysin henkilökohtaisia eli kyse ei ole mistään sen ihmeellisemmästä. Tarkoitukseni ei ole yrittää salailla omia tietoja erityisesti keneltäkään eikä mitään muutakaan dramaattista. Uusien tuulien puhaltaessa kerhossakin ajattellin että on aika irtautua siitä, kun en saa sinne kirjoiteltuakaan mitään. Tuli itselle vain sellainen "tirkistelijä"-fiilis joten katsoin parhaaksi poistua sieltä.

Neuvolassa käytiin tänään ja mitoiksi tuli 9,4 kg ja 73cm eli hyvin typy kasvaa. Poikakin palasi rippileiriltä ja sunnuntaina on sitten rippijuhlat, joten tekemistä lähipäivinä riittää...
 
No niin, nyt on jutut luettu, yritin lukea hyvin, mutta saattoipa jotain jäädä silmistä. Ihania kuvia kaikista lokavauvoista :heart: :heart: .

Nimimerkeillä en osaa usein välttämättä kaivata täällä ainakaan ääneen, mutta aina on tosi kiva, kun hiukankin harvemminkin kirjoittelevat kirjoittaa, eli hyvää lomaa Ruusumaria ja palaa taas, kyllä sua kaivataan :) . Ja kumman hyvältä se aina kyllä tuntuu, kun nytkin Pupu oli mua hiukan kysellyt :hug: . Lomareissuilla ollaan oltu aikas tiiviisti ja hyvä kun tässä välissä ehdin päivittää teidän jutut ja sitten mennään taas.

Ihanasti täällä vauvakuumetta ilmassa :whistle: :heart: . Tiipiille heti uusi vauva kehiin, Pupulle kans ja jopa Katjnannalle ja Mammoliinolle :kieh: :heart: . Katjannalle toinen apinanpoikanen :whistle: ;) !

Olikohan Tiipii, joka pohti imetys juttuja, mäkin oon ollut yöimetysten puolesta ihan senkin takia, että maidon tulo ja riittävyys olis paremmin taattu. Nytkin kun on lomalla oltu, oon välillä ihan huonolla omalla tunnolla huomannut, että päivällä on jäänyt joku imetyskerta väliin ja kun ei niitä enää muutenkaan ole kuin 3-4 päiväsaikaan. Mutta mutta, ehkä vähitellen oon tehnyt ajatustyötä myös imetyksestä luopumisesta. Tokihan sitä työtä on alettava tekeen, jos ens kuussa oon aikeissa suurin piirtein lopettaa ja silloin viimeistään ainakin yösyötöt!

Yksäiti siellä Pessiä rytmittää "hoitokuntoon". On tää niin hurjaa, mullakin sama kohta edessä :eek: :eek: . Mites ne häät? Ja koita vaan hyvällä omalla tunnolla välillä mennä ihan itekseenkin.

Hmm, mitäs keksittäs Dogtorille perjantaiksi... Mä jos saisin vapaata, nauttisin ihan vaan kotona olosta vaikka lukemalla kirjaa ja tietty herkuttelemalla. Se on mulle nyt niin harvinaista!!! Hah, ei siis herkuttelu, vaan se, että sais olla kotona ihan itekseen!! Mikä ihana ajatus. Onko Anska kotona vai muualla hoidossa?

Meillä on nyt kans tulossa sitten eka hammas, johan sitä on odotettukin. Mutta sitten taas toisaalta :'( , joko tuolla kohta on hampaatkin (outo ajatus toisaalta muuten). Täällä joku jo joskus nosti esiin sanan Taapero. Mulla se on käynyt ajoittain jo mielessä kanssa ja vähön surunsekaisin tuntein. Täälläkin vielä kun välillä puhun vauvasta, niin se alkaa jo tuntua hiukan hassulta, voi sniif.

Ja hitto, mä en ole vielä nähnyt lehteä!!

Hurjia nuo tukehtumis meinaukset, se on aina pelottava juttu ja varsinkin jos jo siniseksi heittää, niin hui jui jui!! Kyllä siinä lyö jalat loukkua hetken! Meillä tippui typy tänään pätkän rappusia, kyllä säikähdettiin miehen kanssa, mutta eipä siinä kummemmin käynyt. Oltiin molemmat niin touhuissa, ettei huomattu, kun toinen ehti rappusiin :ashamed: .

Mä en muuten tajua, meidän neiti on alkanut nukkuun välillä vähän parempia päikkäreitä :eek: :D . Nyt on nukkunut kohta 2 h :eek: :eek: . Oon jo välillä koittanut onko oikea kanava itkuhälyttimessä jne. Kai mä meen nyt tarkastaan tilanteen ihan livenä.

Muuten, meillä taitaa olla joulu, riisipuuro porisee kattilassa :LOL: . Lapset toivo. Ja on täällä kyllä kylmäkin kuin talvella!! Hitto vie mitä kesää.
 
pihalla pihalla... =)
Eipä oo tullu täälläkään äännähdettyä muutamaan viikkoon :whistle: Ollu vähän kaikkee kiirusta ja alakuloa. Mutta ei siitä nyt näin yleisesti sen enempää... :whistle: :/ :x
Pointti, miksi nyt kuitenkin raahauduin oli tietty tuo lehtijuttu. Oikein kiva!!! Vitsin vitsi kun en pääse vissiin mihinkään tapaamiseen... Ellei niinukka tavata joskus.. ;)
Pitää nyt kattoo, että jos vaikka yön tunteina tulisin ja koettaisin saada edes jonkunlaista kuvaa ajankohtaisista jutuista :D Mutta nyt syömään,e ttei vaan tuo vararengas pääse pienenemään :( :headwall:
 
Maitoasiaa piti kanssa kommentodia... muisti palaa pätkittäin :kieh: . Elikäs tajusin tuossa kanssa, että meillähän siihen 10kk rajapyykkiin on vajaa 2 vkoa :eek: . Ja siis kuulukos juusto hapanmaitotuotteisiin :ashamed: ? Sitä oon nyt kumminki muutaman siivun antanut ja herkkua tuntuu olevan. Minä oon aiemmin ollut huono antaan edes noita hapanmaitotuotteita ennen vuoden ikää, mutta kun se kerran nyt niin sallittua on :whistle: , niin kai niitä kohta sittem kokeillaan :) . Itse maidosta ajattelin, että uskaltaisiko suoraa imetyksestä siirtyä tavalliseen maitoon, mutta se olisi sitten n 11kk iässä ainakin osittain. Vaan kun teidänkin juttuja luin, niin ehkä sit kuukauden verran ostan Tuttelia, hmmm?

Katjannalla kovat jumpat päällä, monenmoiset :whistle: . Millin sydänkakka oli kakkajutuista ihkuin :D . Ja Tuutin tappelevat sisarukset kuulostaa niin tutulta |O |O :headwall: . Että meillä on ollut tänään mukava ja sävyisä päivä, kun naapurin lapset on kotona :) . Kun nuo isommat on kaksin, on KOKOAJAN nyt jonkunlaista vääntöä, isompaa tai pienempää + se, että ovat vuorollaan tämän pienimmän kimpussa |O
 
pikkumyy: kiva kuulla sustakin! juu ja alakulot kuuluu asiaan---siis äitiyteen ja elämään---ainakin mulla :| . pakerra vaan tänne tuntojasi niin vähäsen edes helpottaa :flower: !

ja rontti wellcome back! ihana kuva liukumäestä,voi että,meidän pikkumies olis onnesta mykkyrällä tuosta kyydistä! vilkases se lehti,vinkvink ;) !

ihania masukuvia kerhossa :heart: ! oli se ihanaa aikaa kun kerrankin ei tarvinnu peitellä mahaansa,päinvastoin.......

jaa en muista muuta :wave:
 
Arghhh, nyt saa mun puolesta uudet vauvat ja kotijumpatkin jäädä. Mua taas niin ottaa aivoon tuo ukko! En kehtaa edes kertoa, mutta tänään on ollut sellaiset riidat pystyssä että oksat pois. Me harvoin tapellaan oikeasti, mutta tänään minä olen ollut oikeasti ihan raivona.
tuntuu siltä että mun mies on ahne paskiainen, mutta enpä viitsi enempää mollata kun en kuitenkaan aio täällä kertoa millainen kusipää tuo osaa olla! Mutta sen vielä totean että ahneella on paskanen loppu.


Voi luojan kiitos minä pääsen tänään jumpalle. Mun pakko päästä huhkimaan tämä raivo pihalle.

Kiva lomakuva Rontilla miten ihmeessä uskalsit pikkuneidin päästää kyytiin? :/ nynny äiti täällä taas vauhdissa :D

Ruusumarialle; mukavaa kesälomaa ja sen jälkeen tervetuloa taas takaisin palstailemaan. Kaikki täällä palstalla on mun parhaita kavereita =)

Aatu nukahti autoon ja nyt nukkuu sitten ulkona rattaissa. Saa nähdä mihin aikaan tuon saa taas yöunille.
 
Aatuhan on oikee komistus. Pupu neuvolantädin ohjeet kuulosti ihan järkevälle. Jos poikaa noin pahasti puistattaa, niin ei jää ainakaan raumoja (=trauma kainuuksi). Jospa se Juho siitä vähitellen tottuu kalan makuunkin.

Onko muilla ongelmia saada pentusten hampaat harjattua? Meillä ei meinaa onnistua ilman ruuvipenkkiä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
 
Pikkasen alkaa väsyttää jo tässä vaiheessa iltaa :p Meillä oli lainalapsi viime yönä yökylässä ja puolen yön jälkeen heräsin, kun hiippaili täällä ja tuli sitten ilmi että äitiä oli ikävä. Soitti äidilleen ja meni takaisin yläkertaan. Luulin että alkoi nukkumaan, mutta en ihan heti saanut unta kuitenkaan. No...joskus puoli kolmen aikaan hiipaili taas täällä alakerrassa ja kysyin eikö uni vieläkään tule? Lopulta otin sitten tytön viereeni ja nukuttiin mies minä välissä ja tyttö vieressä meidän sängyssä ja tyttö sai unen. No eiköhän meidän Pötkö sitten herännyt joskus kukon laulun aikaan iloisesti pälpättämään ja kun en reagoinut, niin volyymit nousi nopeasti ja lopulta oli jo maitoa hakemassa. Ajattelin että silläsaan nukahtamaan nopeasti, eipä nukahtanut, aikansa otti. Ja seittämän jälkeen ylös :whistle:
Eli siis onko meidän yöt tuhoon tuomitut vaikka Pödelius nukkuisi? Ja kun kaikki muut nukkuu, niin hän herää iloisena jokeltamaan :kieh:

Niin ja tosiaan meillä oli se "romanttinen sydän kakka" :kieh: Ei onneksi mitään suolitukosoireita ole havaittu, hemputti sentään jos vielä joutuis lasten klinikalle mennä selvittämään: Joo nyt se söi helmisydämiä :ashamed: :LOL: Mikäköhän älynväläys tuokin oli Hemulilta, kysyn vaan...?! :snotty:

enja: Ihan oikein arvasit tuon YO:n jutun ;)

Kohta pitäis lähteä lapsia laittamaan suihkuun, iltapalalle ja pienet nukkumaan.
 
kiva kuulla pikkumyystäkin :D ja laittelehan vaikka yv.tä et mistä päin oot..oot varmaan sen joskus kertonu..mut miulta on kyllä menny ohit korvien/silmien :eek:
kiva olis kyllä tavata :D

susa anna toinen hampiharja mukulalle käteen,ja toisella harjaat ite..meillä tepsii ja toimii tuo..joskus jonkun lehen mukana tuli yks hammasharja,äippäpakkaukses oli yks ja neuvolasta saatiin vielä yks hammasharja tolle emännälle..joten vaikka kolmelle suulle noita harjoja olis..mutta tuo toimii meillä :)
mutta sit toinen juttu,et muistanko ne hampaat (kaikki 3kpl) tolta pestä..monena iltana muistan kun venla jo nukkuu,et ai hitto ne hampit :headwall:

jep..pitääkin komentaa tuo mies nuo likan hampaat pesemään..
 
Rontti kuulostipa hitsin tutulta tuo kommentti noista isommista lapsista!!! Meillä on prikulleen samanlaista! Oikein huvitti ku luin ja aattelin et onneks en oo ainoo! Tiedän tosiaan mitä tuo on. Naapurissa olleet hyvän tovin ulkosalla tänään ja hienosti tappelutta siellä mutta auta armias ku kotona sisällä ollaan niin hetki menee hyvin vaik peliä pelatessa. Mutta kohta on jo sellanen tappelu ja huuto käynnissä! Sittenpä taas ko toinen on jossain niin kyllä niin kaivataan ja kysytään et koska se tulee. Ihan käsittämätöntä! :LOL:

Sittenpä kinastellaan siitä että kumman sylissä pikkusisko on kauemmin ym! Mutta kyllä lapset on IHANIA!!! :LOL: :heart:
 
Susa; kyllä se ajan mittaan menee paremmin. Minusta tärkeintä tässä vaiheessa on se että, vauva oppii sen kuuluvan ilta rutiineihin. Miten osaisin selittää mitä tarkoitan.hmm. Esimerkiksi meidän Anni on nyt neljän vanha ja aukoo tosi isolle suunsa että saan ihan kunnolla jynssättyä. En muista tarkkaan milloin se alkoi olla helpompaa, mutta oli se aluksi tuon tytönkin kans sitä että kun työnsin harjan suuhuun niin tarrasi hampailla siitä kiinni eikä se suu sen jälkeen enää auennut. :D Poika nyt aukoo toisinaan isolle ja odottaa innolla että hankaan ikeniä, mutta sitten on niitäkin iltoja että harja vaan käväsee suussa ja sillä sipuli.

Minä en tiedä mikä jumppa tuo on. Käyn Kiimun järjestämillä jumpilla ja tuon aikataulun mukaan noiden nimi on vaan kesäjumppa. Oma arvio on että sekoitus ehkä, -vatsa-peppu-reisi jumppaa ja jotain hiki-kunto jumpan väliltä. :D :LOL: oliko tarpeeksi blondimaisesti selitetty. :D

 
Ai niin, unohtuipa sitten kirjottaa päivällä uusimmat neuvolamitat, paino 10,9 kg ja 74 cm pituutta, muutenkin kaikki ok ja hyvin kehittyy ja kasvaa =)

Mammoliino Verkkareissa linnanjuhliin :LOL: Hyvä ilmaus, samalta voi näyttää täälläkin joskus. Mut sitähän mä vaan, että ei mullakaan nämä kynnet pitkät ole, päinvastoin..kun eihän niillä pystys ees työskentelemään. Supon laitto ja lapsen kurkusta vieraiden esineiden kaiveleminen on hankalaa, nimimerkillä kokemusta on! Lyhyetkin kynnet on siistit laitettuna.

Anoppikin lähti kotia, olikin jo viikon..mukavan rauhallista kotona =)

Kivaa illanjatkoa :wave:
 
Oltiin kyläilemässä ja hetki sitten tultiin kotiin. Pikanen iltapuuro ja pyllynpesu, sitten vähän rintamaitoa ja tyttö nukkumaan. Ja helposti nukahtikin, Silja on näköjään itse aikastanu tuota nukkumaan alkamista.

Rontti juu minähän se aina näitä imetysasioita pohdin. Tänäänkin huomasin yllättäen että mulla oli aivan pakkaantunu maito toiseen rintaan kun tyttö oli päikkäreillä... Luulin että ne oli niitä ekojen kuukausien kiusoja, mutta niin vaan oli rinta kivikova vaikka tyttö pian 9kk |O Kai se on tuo tiheä yösyönti mikä sitä maitomäärää pitää noin ylhäällä :headwall:

Katjanna miten on kyläilyt huomenna? Jos teille edelleen passaa niin laita vaikka osotetta s.postiin :wave:
 
Hemuli, samassa veneessä siis noiden kanssa soudetaan |O :heart: . Ja just tuo, että kumminkin niin vietävän tärkeitä toisilleen ovat. Ja usein oonkin sitä mieltä, että ite ne eivät läheskään aina koe tota kinaa ja tappelua samalla tavalla mitä se muiden korvaan kuulostaa. Välillä se jatkuva kinailu ja kähinä on ihan kuin osa leikkiä tai siis lähestulkoon leikkiä, mutta minä ja mies aikuisina ei vaan pystytä ja jakseta nähdä sitä niin |O . Tuon jatkuvan kähinän myötä me ollaankin miehen kanssa oltu välillä aika kypsiä. Vielä kun laittaa väsymyksen tuon kaiken kinan päälle, ei korvat ja pää jaksais. Monta kertaa soimaankin itteeni ja miestä, kun ei jakseta pysyä rauhallisina. Onhan se kaikki ilmapiiri niin paljon aikuisista kiinni. Mutta hitto vie, miks meidän pitäs aina jaksaa ja jaksaa :headwall: . Eikä tietysti aina tarviikaan jaksaa, en sitä tarkoita, mutta meidän pitäs enemmän jaksaa, tiedän sen :ashamed: . On tämä vanhemmuus välillä niin vaikeeta!

Ja siitä sitten Katjannan "ihmettelyyn" kun uskalsin päästää vauvan isoon mäkeen. Tuo mäki on pitkä, mutta menee kyllä musta niin hitaasti, että uskalsin päästää, useamman kerran menivät. Mutta ymmärrän hyvin, että moni muu ei olisi päästänyt. Luotan myös isosiskoon, niin tottuneesti ja tiukasti osaa pidellä. Mutta siis tästä mulle nousi mieleen, että taidan olla aika kahtiajakautunut persoona lasten kasvatuksessa :snotty: . Kuten oon itekin todennut, oon aika tiukkis monissa asioissa, esim hampaitten pesut, jotkut syömiset, nyt imetyksen kanssa oon tiukkana jne, mutta sitten taas jossain asioissa aikatavallakin rento ja luottavainen. Meillä mies on monissa asioissa huolehtivampi tai tavallaan pelkäävämpi. Mä vaan jotenkin luotan, sekä lapsiin, että itseeni siinä mielessä, että osaan arvioida tilanteita oikein. Vaikea selittää. Ja sit kun tietää sen, että haavereita voi sattua, vaikka kuinka vahtaat ihan vieressäkin. Ja kop kop, ei meillä ole kummempia ikinä sattunut. Mutta jotta siis tiukka ja rento täällä minä :wave:, asioista riippuen.

Ja tästä päästiin sitten hampaisiin :whistle: . Isompien kanssa olen tarkkana että hampaat pestään aamuin ja illoin. Ei todellakaan aina huvittais, mutta olen yrittänyt pitää tavasta tiukasti kiinni. Aamuharjauksista mielelläni luopuisin |O . Samoin olen välillä liiankin tarkka pitämään lukua siitä, montako kertaa päivässä suuhun jotain laitetaan. Tottakai useinkin varsinkin loma-aikaan ylittyy suositukset :kieh: , mutta kovasti olen yrittänyt pitää kiinni siitä, ettei jatkuvaa napostelua tai edes maidon juontia harrasteta. Pikku-neiti kun on nyt vasta saamassa ekan hampaansa, niin tuon hampaita en ole vielä pessyt :LOL: . Vähitellen alkaisi nyt sekin homma, ensin totutteluna tietysti, että tulisi edes harja tutuksi. Hammashoitaja kiinnitti huomioni vauvankin "naposteluun" tai siis siihen, ettei suussa olisi liikaa happohyökkäyksiä. No, meillä onneksi hapaita ei vielä ole ollut, vauvan kanssa en asiasta nimittäin ole vielä tarkka ollut. Meillä syödään ja tissitellään aina eri aikaan, ei perä jälkeen, reissuissa varsinkin typy sai usein jotain rinkeliä tms suuhunsa "välipaloina", eli siis ollakseen hiljaa :ashamed: jne. Huh, tuleepa nyt tekstiä, mutta haluampa siis kysyä, huomioitteko, kuinka monta kertaa vauva saa päivässä suuhunsa jotain? Happohyökkäyksiä siis. Voi jestas :LOL: , tää tosiaan kuulostaa tiukkapipon tekstiltä :D . Joo, mä huomaan, että taidan olla tietyissä asioissa poikkeava lokamamma, kun noi suositukset jää jotenkin jumittaan mun päähän :ashamed: , mutta ihanaa kun tiedän, että voin täällä silti näitäkin höpistä :) .

Katjanna olikin kiukkuinen tänään :hug: , jumppa varmasti vei kiukusta ainakin suuremman puhdin :) . Että muuten oon kade tolle sun jumppaamiselle. Miten ihmeessä ite saisin itteni liikkuun enemmän :/ :attn:

Tilda, musta tuntuu, etten kato edes sitä lehtee :kieh: :whistle: , on pahat epäilykset . Hitsi, millonkahan sen lähettävät vai lähettävätkö ollenkaan...

Voi että, kello on taas noin paljon, tahtoo jo sohvalle. Päivällä kävin kerhollakin, mutta en ehtinyt kommentoida, en sinne nytkään enää mene. Pakko vaan sanoa, että ihku masu Tyttelillä :heart: , on sulla siinä kantamista ja rinta rottingilla saat kantaa :) . Kiitos kuvista. Ihania kuvia muillakin, ainakin Tildan masu jäi kokonsa puolesta mieleen :D. Haikeuskin tulee, kun tuommoisia kattelee. Mä voisin kanssa olla raskaana ja miksen vaikka synnyttääkin, kun vaan varmasti tietäsin, että kaikki menee hyvin. Lapsen vois sit joku muu pitää aina sillon, kun suusta kuuluu jonkun sortin ääntä :kieh:

Stop, tää romaani loppuu nyt!
 
Niin ja Pupulle muuten mun piti taannoin sanoa samaa kuin nyt oli terkkakin sanonut kalan maistelusta siis. Mä pitäisin kans pienen paussin, jos kerta oikein meinaa oksentaakin. Sit hetken päästä uus kokeilu ja tulos voi olla ihan toinen :)
 
rontti tosta napostelusta..meikä tais :ashamed: noilla isoilla tytöillä sitä harrastaa silloin kun ne olivat pieniä,mutta venlalle ei tule kuin annettuu ne normaalit aamupalat,lounaat harvoin välipalaa kun nukkuu nykyään välipalan ohite,päivällinen ja iltapala..teen silleen että jotakin "herkkua" saa joka aterialla,nyt tyty saanut tuoreita mansikoita,persikkaa mm.

mutta en tiedä et onko tolla napostelulla nyt niin suurta vaikutusta hampaiden reikiintymiselle(kai sekin on yksilöllistä) meillä noilla isoilla tytöillä ei kummallakaan ole yhtää paikattua hammasta..mutta sitten taas miehen noilla tytöillä on niin huonot hampaat et huh huh..mutta kyllä ne olisivat koko ajan jotakin hipleetä syömässäkin..
miehen nuoremmalla tytöllä on jopa maitohampaita paikattu..ja taitaa nuo rautahampaatkin mitkä on puhjennu,niin olla jo reikiintynyt :eek:

mutta mie epäilen limpparin ja mehujen juontii osasyylliseksi just tohon reikiintymiseen.
meillä ei juoda limpparia,eikä siihen nähen kyllä mehujakaan..
limpparia olen tainnu viimeks ostaa uudeksi vuodeksi,mies vissiin pari kertaa nyt kesällä,samoin tuoremehua en osta,mies ostaa..mutta on sekin huomattavasti vähentänyt ton tuoremehun ostoo ja juontii, kun katto, olet mitä syöt ohjelmaa,kun siinä sanottii että yhessä lasissa tuoremehua on 10 palaa sokeria.. :eek: yks oli ihan et häh..eikä meinannu uskoo..
mutta varmaan tuo on myös niin yksilöllistä..meikäläisellä on paikattu varmaan kaikkihampaat..eikä meillä juotu limpparii saatika tuoremehuja sillo kun olin lapsi...

jep..mie taijan nyt lähtee koisimaan...
 

Yhteistyössä