****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28

Meillä oli Annin hammashygienisti joku aika sitten ja siellä just painotettiin sitä ettei montaa happohyökkäystä saisi päivän aikana tulla suuhun. Ja ne mehut just oli pahasta, mutta varsinkin se jos niitä lillittää kokoajan. Niitä mehujakin voi juoda, mutta sitten siinä saman aterian aikana joka on jo aiheuttanut sen hyökkäyksen suuhun. Minä just tänään palloilin tilailemassa xylitol tabletteja, mutta en tilannutkaan kun en ollut varma oliko ne kalliita. Aioin sitä kysyä täältä Tiipiiltä, mutta en kehdannut kun ajattelin että se on ihan pöhkö aihe. No Rontti otti hammas asiankin puheeksi. :D Kiitti, ei se sitten ollutkaan pöhkö aihe kun muitakin mietityttää suuasiat.

Mutta tableteista kysyn sitten Tiipiiltä kun tulee huomenna käymään. Laitankin sulle osoitteen. =) Mun piti vissiin laittaa se pyytämättäkin, mutta kuinkas ollakaan; unohdin :headwall:

Rontti; osta vaan se lehti. Mukava ylläri isoimmassa kuvassa =)


Dogtor; miksi teillä on ollut elämää? Onko teilläkin erimielisyyksiä vai Simppako siellä elämöi? Meillä keskustelut jatkui jumpan jälkeenkin joten se paha tuuli takaisin mikä ehti jo lähteä jumpassa pois.|O
 
Puuh.. on varmaan mun sadas kerta täällä tänään :D
meinattiin saunaan viellä mennä, ootellaan että lämpenee, ihan kohta tuo kyllä on.

Eikun hampaitten pesusta piti sanoo, Juho antaa aika kiltisti harjata hampaansa. Suu aukee kun linnunpoikasella kun on hampipesun aika. Aamuin illoin tietty harjataan. Vinkkiä en kyllä osaa sanoa, että kuin ne sais harjattua jos harjattava ei ole yhteistyö haluinen..
:whistle: Eikös musta ollu paljon apua tässä pulmassa :whistle:

No joo nyt painan kiireen vilkkaa sinne saunaan, että pääsee koisaamaankin :D
 
Katjanna voi vitsi mua alko naurattaan tuo sun hammaskirjotus :LOL: Ei kait se oo mitenkään pöhkö aihe, onhan se kiva että on terveet hampaat :D
Xylitolpastillit ja purkat kannattaa ottaa käyttöön leikki-ikäsille, nuo pastillit siis ajaa ihan saman asian, eli pysäyttää happohyökkäyksen. Niitä on just hyvä antaa lapsille niin ei sitten oo nurkat ja mahalaukut täynnä purkkaa ;)
 
Olisiko mitään ideaa siinä että kerhoasiat käsitellään kerhossa ja yleiset "lörpötykset" täällä ja myös niin ettei vihjailla palstalla jatkuvasti tyyliin "kerron kerhossa" tai "asiaa kerhossa". Kerhoon kuuluvat käyköön itse katsomassa mitä uutta siellä on ja tämä palsta olisi ihan vain näille yleisille jutuille jotka on tarkoitettu kaikkien luettavaksi :D Ja tämä ehdotus on heitetty ilman sarvia ja hampaita joten toivottavasti kukaan ei vedä kovin suuria palkokasveja nenäänsä.
 
pikasesti käymässä =)
ruokalakko näyttäs loppuneen,mutta eihän sitä koskaan tiiä...
tännään meni aivan uskomattoman hyvin sapuskat alas!
kai ottaa takasin niitä päiviä kun syöny paljon mitää...

kirppiksellä kävin ja löysin ihanan yökkärin poikaselle,limenvihree ja tosi söpö!
itselle löysin valkoisen takin,ihan uuden veroisen!Hyvä löytö!
ainii,ja tosiaan toissapäivänä ostin poijaalle leikkipuhelimen(fisher price)
se on ollu mieluinen,saa vaikka minkälaista meteliä aikaan sillä :D

oulun porukka tosian näyttää viihtyvän toistensa parissa!
järjestätte kaikkea kivaa
no mutta se on tosi kiva että ootte ystävystyneet =)

nyt viel töllön ääreen,ja kauniita unia kaikille
:hug:
 
Täälä ollaan sitten jo hereillä |O Ja nukuttu on sitten muutamia tunteja ja nekin pätkissä :headwall: Nyt tässä ootan että se ukko tulee kotiin sieltä reissusta ja alottaa mun kanssa tuon yösyönnistä vierotuksen...eihän tämmöstä kato pirukaan, jostain pöpilästähän mut löytää muutaman viikon päästä :headwall: Mutta onhan tässä omakin lehmä ojassa, pitäis itekkin mennä aiemmin nukkumaan niin tulis noita unitunteja vähän enemmän, mutta hitto kun on vaikee alkaa nukkuun ennen puoltayötä kun aina oon ollu illanvirkku. Ja nuo illat on aina niin mukavia kun sillon on mahollista puuhailla omiaan ja saapi olla rauhassa, en millään haluais niistä "luopua".

Lillis voi vitsit oon kade, mää tykkään ihan kamalasti Ahvenanmaasta!!! :heart:
 
Huomenta!

Täälläkin herättiin puoli seiskan aikaan.Eerolla taas räkätauti. Ihmeesti nukku koko yön! Oisko noi Nasolin-tipat oikeesti hyvät? Laitoin tipat kumpaankin sieraimeen.
Täällä sataa vettä, vaikka toista lupas :headwall:
Anoppi tulee kohta, sen kämpässä alkaa vessaremppa ja tulee päiväks meille ja sit muutetaan se evakkoon iltasella. Olis se meilläkin voinut olla, olis ollu lastenhoitaja aina paikalla..
Nyt Eerolle aamupalaa.
Ja itelle kans!
 
Huomenta,

Xylitolpastilleista, minä tilaan aina isoja säkkejä Fennobonilta http://www.fennobon.fi/, erään tutun täti on kyllä siellä töissä niin saan halvemmalla. Tilaan nimenomaan Täysxsylitolipastilleja, joista voi palasia alkaa antaa jo 7 kk ikäiselle. Makuja on monia, meillä on keittiön hyllyssä aina purkki minkä täytän ja Annin kanssa ollaan pienestä asti puhuttu niistä "karkkeina". Ja karkeilta ne maistuukin, joskus löydän miehen purkin luota illalla, kuulemma makeaa tekee mieli :LOL:
Pitääkin alkaa Mintullekin niitä antamaan jos yli 5 hyökkäystä päivässä ylittyy, senhän hampaat kestävät itsekseenkin. Itellähän niitä happohyökkäyksiä tulee päivässä n. 100 :headwall:

Mut nyt suihkuun, kohta tulee kaveri kylään. Jos leipois Niinukan ihanaa paholaisen kakkuuakin niin sais taas happohyökkäyksiä... :whistle:
 
:headwall: :headwall: milläs vois pimun "köyttää" yhteen asentoon :kieh: Miä oon ainakin 6 kertaa (jos en enemmänkin) viime yönä kääntänyt pimatsun selälleen ja oikein päin sängyssä. Kun ei olevinaan osannut kääntyä takaisin ja mahallaan ei suostunut nukkumaan |O Sätki ja kilju vain kuin kala kuivalla maalla :headwall: Ja minuu väsyttää |O |O

Ja äsken törmäsin silmät ristissä tuohon yhteen porttiin. Näinhän miä että se oli auki mutta kävelin sit päätyä päin. Nyt on jalassa semmonen 3cm x 3cm pitkä vekki :headwall: Ei ala tää päivä taas ihan putkee menemällä :kieh:

Rontti kannattaa mennä ostamaan lehti jos et ole sitä vielä nähnyt :whistle:

ruusumarialle mukavaa lomaa ja kiva kuulla pikkumyystäkin välillä =)

apinanpoikanenhan seisoo tukevasti :heart: Ja hieno se rontin liukumäkikuva :heart:

Ja nyt tää hakee kahvii ja yrittää herätä. Ja palajaa kohta takaisin :wave:
 
Huomenta,

Täällähän on moni nukkunut huonosti. Niin minäkin, mutta ei mua apinanpoikanen pitänyt hereillä, vaan aina kun heräsin aloin miettiä kaikkia asioita enkä tahtonut saada sitten uudestaan unta. :eek: Harmittaa kun me eilen tapeltiin aika paljon ja meidän Anni kuuli ne.
:'( Kai se kuuluu normaali elämään että erimielisyyksiäkin vanhemminlla on, mutta eikö ne pitäisi sitten sopiakin. Me ei olla sovittu, enkä usko että ihan heti sovitaankaan. Olen niin vihainen, oikeasti. |O

Tuutilulla; minä olen jo juonut kahvia monta kupillista. Nyt mulla on lasillinen berocca poreita joten eiköhän tämä tästä.

Pitää lähteä laittamaan vähän paikkoja kuntoon että kehtaa päästää Tiipiin kylään. :D ja apinanpoikakin tuli tuohon äidin jalkojen juureen kiljumaan.
 
Huomenia täältäkin! Pöhkönb aiheen uskalsin siis nostaa esiin ;) . Mä oon kans miettinyt samaa kuin Niinukka, että taitaa tuo hammasasia olla kovin yksilökohtaistakin, mutta varmasti happohyökkäys-jututkin on hyvä huomioida ja just nuo kaikki "pahat" juomat. Meillä ei ole lapsena koskaan juotu mehuja ja limsoja kovinkaan paljon enkä niitä nykyäänkään harrasta. Lapsena mulla oli hampaat pitkään hyvässä kunnossa, nyt on aina usempi reikä ja joku kerta tässä lääkäri sanoi, että mulla on tosi pahasti kiille kulunut :( . Kyseli just mehujen juonnit ja sitrushedelmät. Ja enpä niitä syö, mutta muuten kyllä nykyään se 100 happohyökkäystä varmaan päivässä |O , kun vähän väliä tulee suuhun jotain laitettua. Onneks sit kun on töissä, muuttuu tilanne edes hiukan. Purkkaa koitan joka välissä syödä kyllä. Ja purkka on meillä tytöilläkin aina suussa oikeestaan. Mutta että mies sitten taas lipittää paljonkin kaikenlaista ja sille taas on lääkäri sanonut, kuinka on hyvä kiille :headwall: . Että ei se kai aina auta, vaikka koittaa toimia oikein. Mutta lasten kanssa yritän toimia "oikein" ja sitten jos se ei auta, niin sille ei sitten mitään mahda. Mua vaan jotenkin kammottaa, jos reikiä alkais tuleen jo lapsena, niin kuin tässä lähipiirissä toisilla on käynyt. Samoin oon nipo siinä, ettei vaikka naapurin kanssa juoda samasta mukista jne. Kamala välillä nipotella tollasista, kun toisten vanhemmat olis löysempiä, mutta toisaalta just tällä naapurilla on jo monta reikää ja ne pöpöt suussa...

Topsy, saako tosta linkistä tilattua muutkin kuin päiväkodit ja koulut? tai pystyiskö sun kautta jotenkin tilaan :ashamed: ? Harmillisen kalliita nuo kaikki pastillitkin on kaupasta ostettuna, että jos vaan joku tietää, mistä sais hiukan halvammalla ehkä vaikka isomman erän kerralla, niin kertokaapa :) :attn: :attn:

Katjannalle ja Tiipiille hauskaa kyläilyä :) , oisinpa lähempänä niin änkeisin mukaan :) . Toivottavasti Katjanna saat miehen kanssa pian sovittua, utelias täällä kovasti miettii, mistä nyt niin kovasti olette kinanneet tai riidelleet.

|O :kieh: pitääkö siellä lehtihyllyllä hitto vie käydä... Mä en kestä jo valmiiks... :ashamed: Nyt piha hommiin kun typy nukkuu. Märkään maahan tonkimaan, huoh..
 
:wave: Merkkailua vaan. Tovi vierähti lukemisessa, eikä kaikkee tullut luettuun ihan tipo tarkkaan, ahkeria ootte ollu ja mä olen ollut niin paljon maailmalla, että työtä on ottaa teidät kiinni =)
Nyt hommiin, ja koitan palata jossain vaiheessa paremmin, ennenkuin kesä meitä taas kutsuu.... :whistle: :wave:
 
Rontti; nyt pitää selventää omaa aikaisempaa kirjoitusta. Hammas asia ei sinänsä ole pöhkö aihe vaan se mun pähkäilemä pastillin, purkan hinta. :LOL: Ajattelin että kuka helkutti muistaa montako palaa purkka pussissa on, tai kuinka monta pastillia apteekin myymissä purkeissa :LOL: olisin siis hintojen perään kuulutellut. :ashamed: Nyt kun Tiipii tulee meille niin kysyn noista hinnoista kun mulla nimenomaan on yksi paikka josta niitä saa tilattua, mutta on sitten aika isoja pakkaus kokoja ja sitä myöten hintavampia. Jos ne siis on edullisempia niin kerron sullekin ja sieltä saa yksityinen henkilökin tilata. Nyt en muista sitä nimeä, mutta ne on niitä xylident merkkisiä, oisko fludent joka myy niitä. Mutta niin kuin sanoin tarkistan asian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
nonii,nyt jännätää hipkukan puolesta :D :D
onkos paljon myöhässä? (jaa,uteliasko!?)
Miulla ei vielä ole synnytyksen jälkeen ollut kertaakaan. Että sen verran myöhässä :D Mut raskaus on hyvin epätodennäköinen syy siihen. Poikaakin tehtiin harteudella lopulta hormonien ja lääkärisetien ja -tätien avustuksella. Toki onnekkaita sattumia tapahtuu. Silläkin toivois kuukautisten alkavan, että vois alkaa suunnitella seuraavaa hoitoa ja alkion siirtoa. Muutama huuurunenä jäi vielä odottamaan, että noudettaisiin ne kotiin. Meillä on vähän vauvakuumetta ilmassa...


Näkyy olleen eilen huonommat säät Suomessa, kun ootte pitkästä aikaa saanut päivässä monta sivua tekstiä aikaseks :) Täytyy illalla kun on aikaa palailla kertoileen meitin neuvola käynnistä. Poika joutui maidottomalle ruokavalio kokeilulle.
 



Piiitkästä aikaa kirjauduin sisään ja oikeastaan kyllä harmittaa että en ole enään ollut jutuissa mukana :whistle: Mutta enää oikein kerkiä koneella pyöriä. Teista oli ihan juttu uusimmassa Kaksplussassa!!!!
:heart:

Meillä Jesse on siis nyt 8,5kk ja ei vielä ryömi,tosin kovast iyrittää.Kolme päivää sitten puhkesi eka hammas ja toinen on tulossa viereen. Istuu ilman tukea ja osaa siitä mennä mahalleen. Potalla käy tosi hyvin,yleensä päivässä tekee kaikki kakat pottaan ja 3-4pisut :heart: Tosi hyvin kyllä lähteny tuo pottareeni käyntiin.

Niin ja pakko hehkuttaa täälläkin: MÄ SAIN OPISKELUPAIKAN!!!! :LOL: Musta tulee kätilö :p
Oon kyllä tosi onnelinen että pääsin tuohon kouluun,suoraan sanottuna en olis uskonu,mutta sain haastattelusta täydet pojot niin pisteet sitten riitti reilustikin.

Mukavaa kesänjatkoa kaikille ja katotaan josko minä muistaisin edes vähän tiuhempaan täällä käydä :D
 
Do dii... Nyt on poju jo päikkäreillä taas.

Elikkästä me lähdettiin sunnuntai aamuna halvatun aikaisin kohti satamaa ja ajettiin laivaan. Siellä kateltiin leikkihuoneita ja silleen. Pomppulinna oli tosi in jo nyt.
Ahvenanmaalla mentiin isännän tädille majoittautumaan. Siellä oli takapihalla vain näkymä suoraan kastelholmenin linnaan... Maanantaina käytiin viltsafarilla kattelemassa eläimiä ja rapsuttelemassa peuroja (ihan kiva paikka), joskin en kyllä ole ihan varma tykkäskö poju enemmän junasta vai niistä eläimistä :D
Tiistaina lähdettiin huvikseen käymään Norrtäljessä shoppailemassa. Löydettiin sieltä muuten eemelille sadepuku (takki ja housut) 4 ? :D Ei ollu kovin kallis siis... joskin koko oli 86 eli varastoon meni. Laivalla eemeli kävi Mikko Mallikkaan kotona (leikkihuone oli sisustettu silleen) ja ajeltiin mikon helikopterilla. Keskiviikko menikin Maarianhaminassa ja laivalla kotia kohti. Takaisin tullessa päästiin myös tuonne pallomereen. Oli muuten aika iloinen poju tuolla pomppulinnassa ja pallomeressä. Piti välillä ottaa poju pois, että sai hengitettyä... jätkä oli kuolla nauruun :LOL: :LOL:
Flirttaili kaikkien mummojen kanssa laivoilla ja piti silmäpeliä eilen Eija Korisevan (sen laulajan) kanssa.
Ai niin, tapasimme myös joulupukin ja muorin kesämökillään ;) Joulumuori rakastu meidän poikaan ja olis vienyt mukanaan :LOL: :saint: Eemeli sai muorilta nuken lahjaksi, sellaisen merimies puvussa olevan pojan :D
Konttaamaan opittiin iso-tädin kylpyammeessa eli sinne asti piti mennä sekin oppimaan... Kuvia laittelen tuonne kerhon puolelle reissusta.
Rahaa meni ihan törkeesti... Isi osti pojille uuden lelun (isille ja pojalle) ruotsista. Sellaisen kävelymopon, joka on tosi tukeva. En ole nähnyt niin tukevaa vielä kertaakaan suomessa. Sitten siinä on ajovalot, vilkut, töötti ja soittoääniä, varashälytin... :LOL: ainut vaan, että soittaa kulkusia yhtenä äänenä :LOL: :LOL:

Mutta menen laittamaan niitä kuvia nyt tuonne kerhoon. Dirlittan hyviä käyntivinkkejä voin laittaa, jos pistät mulle mailiosoittees vaikka tulemaan...
 
Jee, Diipelikin on löytänyt tiensä takaisin:D Viimeisin näkemisemme ei mennyt sitten iiihan putkeen :ashamed: Toivottavasti sulle ei jääny kovin paljon traumoja kun känninen Mammo roikkuu tiskillä :ashamed: :LOL: :saint:

Nyt meen etsimään lasta kun painui tuosta olkkarin ohi eteiseen päin :wave:

Ja muoks. PALJON ONNEA OPISKELUPAIKASTA :flower:

Ja ihana kuulla että Lilliksellä oli kiva matka :heart:
 
Joo LS laita vaan.
Mun piti siitä kuvasta kiittää, mutta arvaa muistinko..Ihana oli kiitos!!
Me ollaan koko aika ilmeisesti Maarianhaminassa, kun ei oteta autoa mukaan.

Sitten tässä luomukseni..En ole mikään jauhopeukalo, mutta tällaisen loihdin sille mun maailmanmatkaajalle--illalla on kotona, en malta odottaa:)


Hyvin siellä on mennyt, viikko ja 2 päivää täynnä touhua; kalastusta, retkeilyä, olivat käyneet suomen suurimmalla luonnonvaraisella putouksella, rölli-elokuvan kuvauspaikoilla, retkillä, uineet, saunoneet ja vaikka mitä!! Mutta illalla eetu jo sanoi että ihanaa tulla kotiin, kun on niin kova ikävä..Eli ihan riitävän pitkä aika tuo tuntui olevan hälle..Äidille liian pitkä..
:LOL:
 
Ihana kakku Dirlittan! Voi että olet varmasti ihana äiti lapsillesi :heart:

Ja Diipelille hurjasti onnea! Kätilö, wow! Mun sisko on sit siellä, aloittaa toisen vuoden nyt :)

Meillä maitoa et sit saa-elämä jatkuu. Eli Minttu joi yöllä kolme pulloa, eli 4,5 dl yhteensä. Ja aamulla pistin maitoa puuroon, eli päivän maitokiintiö oli sit siinä :) Sen jälkeen on syöty vaan kiinteitä ja juotu vettä. Ja ai että maistuukin ruoka paaaaljon reippaammin! Naapurikin istui vieressä ja vaan tuijotti kun lappasin Mintulle ruokaa suuhun, on hällä saman ikäinen tyttö... meinas hänkin aloittaa saman, menee litra päivässä korviketta myös... Ja Minttu on ihan eri tyttökin nykyään! Mistä sekin johtuu? Iloinen ja aurinkoinen, ei narise ja kitise enää Katjanna, niinkuin ravintolassa juteltiin :eek: Kahtena eka päivänä vähän piti itkaista kun pistin päivä/yöunille nukkumaan ilman mammapulloa, mutta nyt nukahtaa vaunuunkin ilman mitään ääniä :eek: Mä oon ihan ihmeissään :LOL:
 

Yhteistyössä