****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28

niin ja piti vielä laittaa mun tämän iltasesta kokkausepisodista.

Tein moussaka tyyppisen pataruuan ja kun olin kasannu kaikki sinne vuokaan ja laittamassa sitä uuniin niin laitoin vielä chilimyllystä maustetta siihen päälle. No eiköhän se samperin mylly hajonnu ja kaikki kuivatut chilimuruset sinne pataan |O (ja mylly oli vielä ihan täys) sain onneks enimmät noukittua pois mutta tuli siitä silti melko tulista...no onneks mää satun tykkäämään maustetuista ruuista ;)
 
Dogtor tsemppiä lakkoon/lopetukseen :flower: mulla tulee nyt elokuussa 2 vuotta, kun tumppasin viimeisen tupakin :D enkä nyt tiedä oliko se edes vaikeeta, kait jottain 15v melkeis tuli poltettua, joskus enemmän, joskus vähemmän :/ Kun löysin tuon mieheni, niin hän ei polttanut (joskus on, mutta lopettanut..) niin helposti se sitte mullakin jäi. Jotenki vaivas polttaa, kun toinen ei polttanut ja kun pusuteltiin jne :x Ja ikinä en edes sen nähen polttanu :LOL: vaikka ties että poltan...
 
Ja onnea Diipelille hienon ammatin valinnan johdosta :D minun kaverin isä on kätilö ja oli meillä suurimman osan ajasta kätilönä, kun Eemililtä olin laitoksella. Just paria tuntia ennen pääsi töistä, kun poika syntyi :heart: Moni aina aatellut, että mies että miten voi olla jne. mutta hän on ihminen oikeella alalla ja ihan kysytty/haluttu kätilö!
 
Eilen käytiin muutes siellä Oulussa ja olen ollu koko päivän ihan rikki :eek: mieskin oli ihan puhki, kun juoksi Eemilin kanssa minun perässä kaupasta toiseen :whistle: Menin vielä toiseen kertaan H&M liikkeeseen, kun jäi vaivaan yhdet mamma housut siellä, halus jäädä ulos ovelle odottamaan :LOL: siellä hän yhden toisen isukin kanssa odotteli lapset rattaissa :D siis ei ollut meidän tuttu, mutta huvitti. Löysin yhdet housut muutes sieltä stockan yläkerrasta ja puseronkin! Siellä Nicyssä ja Nellyssäkin kävin (löytyi!) ja ei ollut oikeis kokoja enää ja jestas siellä oli kuuma |O

Raxissa käytiin syömässä ja tullessa käytiin vielä Iissä Kärkkäisellä! Ja Eemil testasi uuden penkkinsä ja hyvät unet niissä sai :D

Just aattelin, että vois aivan hyvin joskus kun tulee saumaa vaikka tavata teitä Oululaisia myöskin, eihän tästä mene kuin reilu tunti, kun ajaa Ouluun! Jos vaan joskus joukkoon sopii.. samalla pääsisi taas shoppailemaan :whistle: mutta nyt jo tuon mahan kanssa meinas olla rankahkoa juosta liikkeissä edelliseen malliin ;)
 
Vipille hyvää lomareissua :wave: , apua, olikohan se vip joka oli lähdössä tykkimäkeen hurvitteleen :ashamed:.

Mileko, juu laita osotetta, niin mä postitan siemenet :) , eikä tiettykään mitään maksa! Postittelen vasta ens viikolla, kun huominen menee lähtötohinoissa ja lauantaina lähdetään mökkireissuun taas vaihteeks :) .

Susan pilvet hienot tosiaan ja kiva kun on muitakin "tarkkoja" :kieh: .

Dogtorille pitänyt myös lähettää kovasti tsemppiä lopettamiseen :attn: :attn: . Älä sorru, vaikka kuinka mieli tekis!!

Arvasin, et Tuuti on hommissa, kun ei kuulunut päivän aikana mitään. Kyllä meilläkin niin olis tota rojua, mitä välillä vois poiskin heittää. Pitäs edes kirpparikamoja alkaa vähitellen keräileen, jos syksyllä veisi. Ja loput heittäisi raakasti menemään ja osaa ei tietty viitti edes kirpparille viedä.

Täällä olikin tänään kiva keli ja sain kivasti taas kukkapenkkejä kitkettyä :D . Typy viihtyy hyvin ulkona konttaillen, eka kertaa meni hiekkiksellekin. Hyvinhän tuon kanssa ulkona pärjää, etukäteen kun mietin tätä kesää, niin aattelin, etten mitään pysty tekeen kun toinen ei kävele ja aavistelin oikein, ettei oikein rattaissa viihdy. Mutta miksipä ei antaisi sukkahousut sotkussa painella tuolla menemään ja tutkimaan :) . Tuli vaatteista mieleen, että mulla on kaikki typyn kesävaatteet vielä oikestaan koskematta :eek: . Tuo ei ole kovin kova hikoomaan ja minä varovainen pitämään vähissä vaatteissa ja kun kelit on ollut mitä on...

Mutta siis kukkapenkistä löytyi tällanen musta ihana kukka, tunnistaako joku? Oisko joku vanha kukka, siis vanhojen talojen pihoista? Kerran yhdeltä kaverilta siirsin jotain vanhaa kukkaa, mutta en kyllä mielestäni tuohon kohtaan, mistä sen nyt löysin... Toivottavasti tuo leviäis!



Enjalle en osaa sanoa yksityisestä sen kummempaa, yks iso miinus just hoidettavan kannalta on se varahoidon puute. Yksityisiä ei sido kunnan mahdolliset koulutukset tai muut tiimi ym palaverit, yhteistyöt jne. Tavallaan siis yksityinen on aika "villinä", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Itse jos alkaisin, alkaisin mielummin yksityiseksi koska siinä voi valita perheet, on aika vapaa kaikesta jne, mutta jos olisin lasta viemässä pph, niin valitsisin yksityisen pph varmaan vain, jos tuntisin ja tykkäisin hoitajasta. En siis halua mitenkään yksityisiä morkata, sellaiseksi kun itsekin voisin alkaa, mutta että asiakkaan puolta jos ajattelee, niin sitten haluaisin tuntea tapauksen hyvin. Myös kunnallinen pph olisi minusta kiva tuntea etukäteen, en sillä sano, mutta siis näin. :LOL: :LOL: Kyllä on taas niin selvää sepustusta, että enköhän painu sohvalle :LOL: :headwall: . Nuo yksityisen pph rahalliset tukijutut varmaan tiedätkin.
 
Ai kun kiva, ekaks pääs lukemaan ruuasta kun sivut avas :p ihan kun mulla olis nälkä :eek:
Oottekos muuten maistanut Ainon Ihana maitosuklaa jätskiä? :attn: suklaajätskin ystävät.
On kyllä toooosi hyvää, kannattee maistaa. Appiukko piipahti remppaa tekemään ja keiteltiin siinä sitten kaffet ja löin rasiallisen jätskiä pöytään, ei muutes kauaa menny kun me se kolmeen pekkaan vedettiin :whistle: :p

Mikäköhän olis hyvä veruke että mä pääsisin leipomaan pätkiskakkua :p

Niin, ammatista... Kyllä mä omastani tykkään, toki sitä tulee välillä haaveiltua jostain ihan muusta. Kätilön ammatti olis kyllä ihana.

Jeps, mut täytyypi käydä tuolla muualla ;) :whistle: :LOL: :saint:
Ja perään päivän hymiöt :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
nonii,nyt jännätää hipkukan puolesta :D :D
onkos paljon myöhässä? (jaa,uteliasko!?)
Miulla ei vielä ole synnytyksen jälkeen ollut kertaakaan. Että sen verran myöhässä :D Mut raskaus on hyvin epätodennäköinen syy siihen. Poikaakin tehtiin harteudella lopulta hormonien ja lääkärisetien ja -tätien avustuksella. Toki onnekkaita sattumia tapahtuu. Silläkin toivois kuukautisten alkavan, että vois alkaa suunnitella seuraavaa hoitoa ja alkion siirtoa. Muutama huuurunenä jäi vielä odottamaan, että noudettaisiin ne kotiin. Meillä on vähän vauvakuumetta ilmassa...
.
no toivottavasti pian tärppää =)
on ne vauvat vaan niin ihania :heart:
minäki ehdottomasti haluan useamman lapsen!!
jos siis ollaan onnekkaita ja saadaan lisää!
ei tämäkää esikoinenkaa helpolla tullu,menihän meillä 4vuotta.

diipeli:hurjasti onnea opiskelupaikasta!!!! :flower:
kätilön työ on varmasti mahtavaa!!

ja meilläpäin paistoi tänään aurinko!
kaverin kanssa otettiin muksut mukaan ja mentiin istumaan rannalle.
sai meifänki muru ilmakylpeä,on nimittäin peppu ollu punasena.
uimaan ei voinu mennä,ihan liian kylmää vettä.
ja rantailun jälkene jätskiannoksille:p
iltasella käväsin vielä siskolla kylässä,että oli mukava päivä!!
ei ihan vaa kotona istuskelua.

kaveri toi tullesaan käpykakkua..lähen mässäileen :wave:

muoks:sekoilen nimissä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Minulla on Eetu kotona, minulla on Eetu kotona... =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)

Reissusta palasi iloinen ja reipas ja tarmoa täynnä oleva poika, joka halasi äitinsä melkein puhki:) Olen niin iloinen!!
voi dirlittan,oon iloinen puolestas!!
kyllä sun onnellisuus paistaa kirjoituksesta läpi :D
 
:LOL: Voi luoja...

Meillä neiti huutaa ku hyeena sängyssään :'( Vuorotellen ollaan ukon kanssa sitä käyty lohduttelemassa, mutta mikään ei auta. Semmosta hysteeri-itkua koko ajan :( Nukkui puolituntia, ja heräsi huutamaan. Mikä h*****tti näihin meidän uniin on tullu |O Palautusosoite :whistle: ...

Ihanaa kun Dirlittanin pesue on koossa taas :)

Jaa, mun vuoro tuli...
 
tuutis kyseli ammatista:minä oon ammatiltani keittiöapulainen.
ja en tykkää yhtään niistä hommista!
tarjoilina oon ollu ja ei oo mun juttuni...

halu ois kova hommata uus ammatti,mutta siinäpä miettiminen..kiinnostas monikin ala.

jos nyt menis.. =)

Öitä!!
 
Tohtori Mulla on ne Herquleksen razor4. Tykkään kovasti, varsinkin ulkonäöstä, mutta kannattaa ottaa huomioon, että (ainakin ne mun) on suuret ja painavat jos joutuu paljon kulettaa autossa. Meidän piti vaihtaa auto isompaan, että mahtuu rattaat mukaan. Meille kyllä ihan passelit pelit kun liikutaan paljon täällä syrjemmässä, ja matkarattaat on erikseen.

muoks, Millasia Herquleksia oot katellu?
 
Dirlittan sai poitsun kotia! :heart:

Ammateista...täällä lähihoitaja. Välillä kun kuuntelee vanhojen työkavereiden juttuja työpaikasta, niin ei kyllä kovin houkuta paluu :whistle: Käyn tekemässä keikkaa, mutta kun sara menee hoitoon niin voisin tehdä jotain muuta?
 
Pah, minä mitään koneelle ehtinyt tänään :kieh: Vieraita pukkas kylään kera mansikkakakun :p siinähän sitä olikin =) Mutta olipa kakku hjyväää :p :p Masu pullollaan kakkua nyt :whistle:
Ja olihan tässä paljon kotihommaa, jotka onneksi nyt tehty =) Jospa huomenna ehtisin tänne jotain paremmin ees kirjoitella, kun nyt hyvillä mielin voi olla kun kaikki suunniteltu tehty ja puoliksi jo pakattu seuraavaa "lomareissua" varten :D Huh, ollanpa me oltukin ahkeria tänä kesänä ton reissaamisen suhteen... :whistle: Mutta kiva sinänsä. Kohta alkaa sit eskarit esikoisella ja syksy tulee, niin sitten sitä taas nakotetaan kotona tiukasti =)

Juu mutta siis johonkin nyt ees kommentoitava, ettei ihan plörinäksi taas mene...eli onnea diipelille kouluunpääsyn johdosta :flower: ja olenkohan mamaakaan muistanut onnitella kun hänkin sinne kouluun pääsi :ashamed: Onnea siis paljon!! :flower:
Vauvakuumeisille paljon tsemppiä yritykseen ja dogtorille hienosta päätöksestä tupakkalakon suhteen, wau!! :flower:
Katjannalle voimia miehen ja riitojen pariin ja muillekkin joilla jotain kränää siippojen kanssa...ainahan sitä jotain tulee, mutta ne vahvistaa suhdetta...ainakin niin kerrotaan ;)
Ihana oli dirlittanin kakku ja niin tuntui suloiselta tuo sun odottelu ja pikkusiskon tikkarijuttukin, hellyyttävää :heart: =)
Niin ja munkin mielestä malvaa olisi toi rontin kukka. Mulla itellä löytyy myskimalvaa. Samansorttinen kukka on, vain erivärinen. Ja se nimenomaan on vanhan pihan kukka!

Silmät alkaa jo harittamaan. Kone sammuksiin ja unta pollaan siis :wave: Hyvää yötä mammat ja muksut :wave:
 

Yhteistyössä