Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Heipparallaa! Ihanasti olitte toivotelleet mukavaa iltaa, tai miten se nyt oikeastaan meni, mukaan vissiin olisi moni halunnut? Suosittelen, oli saeraan mukava ilta :D Ja olokin on hyvä kun join pannullisen kaffea tuossa.

Onnea ihanille tänään täyttäville yksivuotiaille Saralle ja Juholle :heart:

Ongelma: Mitä vielä "aikuisten" juhlapöytään tarjolle?? Musta on aina ihana laittaa hirveästi kaikkea hyvää tarjolle kun rakkaat sukulaiset saapuvat juhlimaan, mutta nyt hakkaa tyhjää, varmaan eilisen vuoksi... Mies on lähdössä kauppaan ja tällä hetkellä jo tulossa tarjolle:

täytekakku
unelmatorttu
broileri-aurajuustopiirakkaa
kruunu-pikkuleipiä (tuutis meilläpä on ihan kruunumuottikin :p )
Karkkia, sipsiä ja muuta sälää kun lapsiakin tulossa

Mutta mitä vielä?? Mun mielestä tuohon pitäis tehdä vielä vaikka mitä. Ehdotelkaahan!
 
Topsylle - minähän tein niitä rieskarullia (täytteenä sulatejuustoa ja savunautaa ) tai whatever... mietin myös meksikolaistyyppisiä juttuja rinnalle, kuten tacoja tai tortillalastuja kuorrutettuna (mutten tehnyt ) ...
Leipäjuustoja mull oli tarjolla myös - laiteltuna viinirypäleiden ja appelsiininpalojen kans tarjolle, toimi ihan hyvin niinkin (perinteisen lakkalisukkeen sijaan).

Toivotaan - kovasti jaksua sinnekin !

Kiitos tsemppauksista - tähän yksineloon ja 24/7 vanhemmuuteen tottuu, ja tottapuhuen tuntuu väliin pelottavalta ajatukselta, jos ois joku mies, jota pitäis huomioida ja passata. Tietty JOS ko herra tekisi oman osansa - elannosta, lapsenhoidosta, muista vastuista ... niin mikäpä siinä. Mutta tämmöistä sammakkorinssiähän ei ole meikäläisen kohdalle osunut - joten kuningatarkunta loimottaa naisten hallittavana !!!

Mammoliinolle - remppa-parisuhde aikakauteen jaksua - ja vissiin se on noin - sun pitää se rakkaus väliin päätellä kulmakarvan asennosta, ei siihen sanoja tarvita :) !!!!



 
Tuutis: Meillä esikoinen käveli paljon unissaan, ja tekee sitä välillä vieläkin.

Kerrankin kiipesi yöllä olohuoneen sohvan selkänojalle ja huuteli äitiään..kun menin niin toinen oli siellä ihan hämillään että mites minä tänne jouduin..
On puhunut mitä ihmeellisempitä juttuja, ja koskaan ei niitä aamulla muista.
Hällä ne kävelyt ajoittuu usein sellaisiin aikoihin että jotain jännittävää tapahtuu, esim. koulun loma loppuu, synttärit, joulu..sen viimevuotisen kolarin jälkeen käveli ja pulisi..
Selkeästi siis käy ylikierroksilla ja jutut tulee uniin.
Pienempänä oli ihan selkeitä "kauhukohtauksiakin" huusi suoraa huutoa sängyssä, piti laittaa valot ja kaikki päälle että herää ja rauhoittuu.

Minä olen lapsena ollut kova kävelemään ja puhumaan unissani, ja vieläkin teen sitä joskus.
Yhtenäkin aamuna huomasin että meillä oli seinäkalenteriin ilmestynyt vaikka mitä merkintöjä minun käsialallani..ja kerran oli imuri nostettu eteiseen..kai olin ajatellut hiukan siivota..

En sitten tiedä voiko tuollainen unissakävelytaipumus periytyä.

Ei tainnut olla varsinaisesti apua mun vastauksesta..en siis osaa sanoa mistä johtuu tai miten sen saisi loppumaan.
 
ONNEA 1v täytäville ja täyttäneille :heart: :flower:

Olisko kellään kivaa lorua jolla vois kutsun synttäreille laittaa? Positiivarin sivuilla käväsin mutta en sieltä sopivaa löytänyt...Kiitollinen olisin! :flower:

Meillä kun tuo neiti lähti syyskuun lopussa käveleen niin tasaseen tahtiin on päikkärit huvenneet! :headwall: Kamala väsy on selkeesti mutta ei vaan malta tarpeeksi kauan tirsata! Ja todella hyvällä "tuurilla" nukahtaa toisille unille. Harvemmin kyllä, että hän tuumaa vaan että olen nyt yhdet päikyt nukkunu ja se riittää! =) Vaikka unet olis onnettoman lyhyet, mutta minkäs teet! Ku ei nuku niin ei nuku! Kai tää on taas joku vaihe, tosta kävelemään lähdöstä.
Sit neiti oppi viime to nousemaan keskeltä lattiaa seisomaan ja siitä sitten kävelemään! :heart: On se niiiiin sulosta! Entistä enemmän iskee vaan haikeus kun kattelee mitä toinen jo osaa, ei mulla oo enää vauvaa... :'( Mutta olen nauttinut tästä meidän "viimeisestä" niin paljon!!! Että ehkä mä selviän, ikuinen vauvakuume ei kyllä häviä... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Heipparallaa! Ihanasti olitte toivotelleet mukavaa iltaa, tai miten se nyt oikeastaan meni, mukaan vissiin olisi moni halunnut? Suosittelen, oli saeraan mukava ilta :D Ja olokin on hyvä kun join pannullisen kaffea tuossa.

Onnea ihanille tänään täyttäville yksivuotiaille Saralle ja Juholle :heart:

Ongelma: Mitä vielä "aikuisten" juhlapöytään tarjolle?? Musta on aina ihana laittaa hirveästi kaikkea hyvää tarjolle kun rakkaat sukulaiset saapuvat juhlimaan, mutta nyt hakkaa tyhjää, varmaan eilisen vuoksi... Mies on lähdössä kauppaan ja tällä hetkellä jo tulossa tarjolle:

täytekakku
unelmatorttu
broileri-aurajuustopiirakkaa
kruunu-pikkuleipiä (tuutis meilläpä on ihan kruunumuottikin :p )
Karkkia, sipsiä ja muuta sälää kun lapsiakin tulossa

Mutta mitä vielä?? Mun mielestä tuohon pitäis tehdä vielä vaikka mitä. Ehdotelkaahan!
Mukava että on ollut kiva ilta, eikä olossakaan vissiin tällähetkellä moittimista :)
Jokos miehes ehti lähteä kauppaan? Mut siis jokatapauksessa...
Musta kans ihana laittaa aina, mies sanookin et laitan aina ihan liikaa :whistle:
Mulla yleensä 3, tai ainakin 2suolasta ja samanveraan makeaa +karkkeja, sipsejä ym lapsille lisäks.
Oletko nyt siis suolaista vai makeeta ideaa vailla?
Mites ois joku kinkkurulla, tai hyrrät voitaikinasta tai pannukakkurulla.
Patonkia tai piirakoita, vaik coctail+munavoita.
Pasteijoita, sarvia tai ihan vaan voileipiä, esim kolmiovoileipiä (oliko se oivallus vai mikä se yks leipä...siitä tulee hyvii, kun laittaa salaattia, juusto, kinkkua jne)
Makeata sitten...mä teen melkein aina juhlapöytään tuorejuustokakun, tai torttu, mikälie...joko hyydytetty tai uunissa paistettu, molemmat ihanii!
Suklaapiirakka, ääh...mitähän viel...
 
Kiitoksia vaan kaikille haleista ja tsempeistä :heart: Yön tunteina saatiin kuin saatiinkin viriteltyä pientä nuotiota tähänkin parisuhteeseen ;)

Mutta tuota Topsylle piti tämmönen laittamani kun ite näin sen telkkarista männä torstaina, ja ai että näytti hyvältä http://www.mtv3.fi/koti/mitatanaansyotaisiin/reseptihaku.shtml muoks. ai kattoppas kun se ei annakkaan suoraan niitä ohjeita, eli mulla oli hakusessa perunasalaatti! Ihan se tavisversio, mutta muitakin löytyy. Aattelin vaan, että sen broilerijutskan kylkeen vois olla jees.

Ja jotain niitä rullaohjeita tuolla oli myös.
 
Eipä valitettavasti ole antaa omakohtasii vinkkejä tai kokemuksii unissakävelyyn tuutikselle.
Mutta googlettamalla löytyi jotain ja joku tutkija sanoo näin :"Mikäli lapsi tai nuori kävelee unissaan usein tai siihen liittyy huolestuttavia piirteitä, vanhempien kannattaa käydä arvioituttamassa tilanne lääkärillä"
 
Tuutis ja Dirlittan - unissakävelystä oli taannoin telkussa joku dokumentti - ja juups, sen mukaan on periytyvää.
Jopa niin pitkälle - että isä ja tytär tekivät samoja juttuja unissaan - siis koreografia oli sama !! Huisin näköistä puuhaa- ei siis voi olla opittua vaan ihan geeneistä tulevaa - rapsuttelivat ja haroivat seinää jne jne ...

Ainakin muurosiässä olen minäkin kävellyt unissaan - mökillä hirmuisen jyrkät portaat alas jopa...
 
Oon käyny lukemassa mut en oo ehtiny oikeen kirjotella :)

onnea kaikille synttärisankareille :flower: :heart:

olihan täällä kuulumisiakin kaipailtu.. noh meillä nyt on taustalla myös joitain allergioitakin sen sinkin puutostilan lisäksi :( se iho meni viimeeksi taas tosi pahaksi. nyt lisättiin sinkkiannostusta ja jätettiin pois kaikki ne uudet mitä olin antanu, soijajugurtti ja riisimaito. myös kaikki viljat pois..nyt on iho taas lähteny paranemaan päin :) pitää olla nyt tosi tarkka noiden ruokien kanssa. sillon jos saa semmosta ruokaa mikä ei käy, niin tekee suolistoon semmosta tulehdustilaa ja sit ei taas se sinkki imeydy ollenkaan ja iho kuhahtaa täysin.. mut nyt ootellaan et iho olis täysin siisti ja sit tutkitaan tosiaan lisää..

ja sit siitä talosta lupasin kertoa jotain..vanhempi omakotitalo mihin on suuremmat rempat just tehty,keittiö,sauna,lattiat,katto,ikkunat..meille jääpi vaan tapetointia ja pikkuhommaa :) alakerta rempataan ens keväänä/kesällä..siellä ei siis oo tehty mitään. sinne sit tulee lisähuoneita tai mitä vaan keksitään..ens kuun 15 päivä päästään muuttamaan! sit saattaakin tulla pieni nettipimento.. ja iso pihahan sinä on..ihana lapsille ja koiralle!

nyt pitää lähtee valmistelemaan tytylle ruokaa kun ei meinaa noista kaupan soseista löytyä mitään mitä vois antaa |O

Mitenkäs muiden lapsukaisilla tuo hammastilanne on? kun meillä ei oo vasta kun 2 hammasta alhaalla :D
 
Tinakenkätyttö Meillä hampaita tällä hetkellä 7. ylhäällä 5 ja alhaalla 2.'Ylös on myöskin kulmahampaat tuloillaan..tai siis ikenet pullottanut jo ainakin kuukauden :kieh:

Meillä Melina nyt kolmatta päivää kuumeessa :'( nytkin oli taas 39,1,annoin lääkettä ja pistin raukan unille..ruokakaan ei oikeen maistu.
Huomenna varmaan pitäs lääkäriin mennä jos kuume edelleen jatkuu??? vai mitens se meni.
Muuten ei neiti kovin kipeeltä näytä,vähän vaan nokkaa vuotaa,mut ei pahasti. Näppylöitäkään ei ole tms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
tulipa muuten mieleen kun nuo meijänkin syndet lähenee... minkälaisia täytteitä täytekakun väliin ootte laitelleet?
Mä teen oikeestaan aina rahkatäytteen joko mansikalla tai mangolla..tykkään et täyte saa olla sellanen raikas :p
 

Yhteistyössä