Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Kiitokset haleista ja myötätunnosta! Täällä alkaa olla jo parempi mieli, vaikkakin tuo poikanen nukkui vaan tunnin kolmella herätyksellä, ja puolitoista tuntia siis nukutin... Ukkokin kotiutu metsältä (ja lähti jo) ja anoppi tuli, heti se helpottaa kun saa jollekin purkaa, eikä vaan yksin möyröttää! Lähenkin tästä kylille ja äitiä moikkaamaan ja jätän tuon ipanan tänne toisen mummin hoiviin.

Mukavaa viikonloppua ja synttäreitä niitä juhliville
 
Jaksuja ,

Äitivaan ja Katjanna - eipähän tuo aina ole niin korkealentoiset fiilarit täälläkään, eri syistä tosin kait - pitäisi vaan aina muistaa ajatella asioita , jotka on mainiosti .
Kellä mitkäkin on mainiosti , nääs ...

Käytiin kyläilemässä ja kiva päivä - äsken sit verensokerit alhaalla kun lähdettiin sieltä ja mun kaverin mies tuli kotiin just ...
Jotenkin tuli äly haikee olo siitä, ettei Viulle ole mulla tarjota hienoa isää ja miehenmallia.
Vaikka niin paljon hienoa on viimeaikoina olut - tyttö puhuu hirmuisesti, kävelee, nukkuu täydet yöt - ja kaikenlaista kivaa...
Vaan kun jaettuna ilo olisi suurempi.
Eikä tämä suinkaan tarkoita että sen paremmin livenä kuin täällä virtuaalissakaan kenenkään tarvitsisi piilotella isiä tai hienoja miehiä ... mikä helposti voipi käydä, jos tän haikeuden näytän tai myönnän...
Tuo mun ihana tyttö oppisi isä sanan(kin) varmaan muutamassa minuutissa. Vaan eipä tarvitse opettaa , sniif ...

Ja kelikin on umpisateinen ja synkee ...

Se surkeilusta.

Ja jaksua yksäidille , mites pojan kävi ? Oliko tärräystä ? Toivon mukaan ei ...
Diipelille yhä vaan halauksia ja voimia surutyöhön....

Ne meidän 1v-kuvat on tosi hienoja - siis ne kuvaamon vedokset. Pähkin että mitä niistä otan. Varmaan yhden plyyshisamettimekko-päällä sarjan ja toisen alaston/nahkarotsi sarjan... järkyn kalliiksihan ne tulee , eikä tosiaan sähköisenä' versiona niitä saa.

Kiva mekko (joku kyseli) oli minusta tuo meän Lindexin eläinaiheinen pinkki plyyshisametti versio - aika retee.

Kirppari/huutislöytöjäkin taasen tehty - huutiksesta lasten keinutuoli 10e ja kirpparilta puupalikat ja puukännykät, puolen hinnan kirppispöydästä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Illalla tämä on aina jäänyt kiltisti omaan sänkyyn ja nukahtanu sinne omia aikojaa, ihan vauvasta asti, mutta entäs päivällä, ei millään jää yksin, ei anna silittää eikä nukuttaa, sitten kun lähen pois alkaa jumalaton huuto, mutta lähelle ei saa kuitenkaan tulla, sängyssä pitää pyöriä tuhannen väsyneenä ja nousta seisomaan vaikkei pysy pystyssä ja sitten pitää kolhia päätä sängyn reunoihin, sitten tulee huuto, sitten tulee äiti lohuttamaan, sitten kaikki alkaa taaaaaaas alusta. Inhoaa yli kaiken sitä, että pitäisin sitä paikallaan, että rauhottuis. Sittenhän kyllä nukahtaa heti, kun rauhottuu, mutta kun sitä ei saa millään pysymään paikallaan vaan vetää hirmu raivarit.
tämä on just ku meiltä!!päikkärit menee juuri samalla kaavalla ku teillä!
mikään ei tunnu kelpaavan,ei syli,silitys jne.
huoneesta ei saa poistua tai huuto alkaa!ja ei tykkää että kovin lähellä on,häirittee unen tuloa:eek:

yöunille menee niinku aina,nukahtaa sinne yksiksee!
mutta mikä näissä päikkäreissä mahtaa olla??
 
topsylle oikeen railakasta iltaa!!

diipelille haleja :hug:

mieskin tuli työreissulta kotiin.oli ostanu mulle tuliaisiksi sellasen nätin korin :heart:
mää oon ihan lääpällään noihin koreihin...
meijän pikku-mies on ollu hurjan väsy tänää!nytki taas nukkuu
enteilee varmasti flunssaa..niinku ei ois meillä yhtää sairasteltu :headwall:
voi pasha!
niin..eli heräs 7.30 painu päikyille 9.30 ja nukkui 13.30!
ja sit söi ja vielä yritti saada unta!
uskomatonta,nimittäin yleensä ottaa ekat päikyt siinä 11-12(lyhyet)
ja toiset päikyt noin 15-17(pitkät)
saattaa vielä iltasella puolituntia torkahtaa,mutta ei aina.

itsekki on ollu tänää ihan väskä.ja pääkipuakin ollu.
tuntu että vois nukkua koko päivän |O

jaahas,poika heräs!¨

moro :wave:
 
Ai niin se piti vielä sanoa että Topsy; muistatko kun kerroin Annin itkuista yöllä? Meille ne johtui korvatulehduksesta. Sitten kun tulehdus oli jo tosi ärhäkkä itki yöllä ja kertoi että korva on kipeä. Itkut loppui kun saatiin kuuri ja on myös pysynyt omassa sängyssä, mutta alkoi taas viime yönä itkemään uudestaan kun toinen korva tulehtui ja nyt kyllä kertoi jo aika piankin. Keskiviikkona loppui edellinen kuuri ja kuitenkin heti jo kertoi.

Mun fiilikset on ihan puhtaasti näistä huonoista öistä. Ei tässä paljon ole saanut nukuttua kun esikoinen nyyhkyttää ja toinen herää joka risahdukseen. Siinä mulla on aina yöllä tekemistä että saan molemmat uudestaan rauhoittumaan takaisin nukkumaan.

Äkkiä salattuja katsomaan ja munkin mies muuten kotiutui viikonlopun viettoon kotiin =) Mutta eipä tuota varmaan saa paljon levähtää kun on sankarin juhlat järjestettävänä. Hyvillä mielin toiselle tietenkin juhlat järjestän, kunhan saisin vielä nukuttuakin ettei tämä univelka vaivaisi.
 
HelloHello :wave:
Huh :D ja huoh :whistle: mikä päivä...
Meillä siis nyt sitä vesirokkoa. Eilen sairastui vanhin, tänään keskimmäinen, huomennako pienin? No, ei siinä mitään. Noilla on vaan noi näppylät, eivät juuri kipeitä muuten lainkaan.
Mies lähti reissuun, kaveri porukalla mökkeilemään (samassa veneessä niinukan kaa ollaan :) ) ovat siis siellä koko viikonlopun, sunnuntaina vasta takasin tulee. Kalastelevat, ovat metsällä ja tietysti "jokunen" miestä väkevämpi voi siellä mennä kurkusta alaskin :D
Ihmeekseen mies itse kysyi että pitäiskö perua koko reissu, kun noi kipeinä-mutta sanoin et menkööt, enköhän mä täällä pärjää...kun tosiaan ei noi juuri kipeitä (ainakaan vielä...) ole. Ja onhan mulla tukiverkostoa lähellä jos tarviin. Niin ja oma lehmä ojassa mulla tietty, saan hyvällä omalla tunnolla joskus itsekin sit lähtee :whistle: :saint:
Siivoilin tänään koko huushollin ja sit viel haravoinnin sain päätökseen. Huomenna viel vika lehtikuorma pitää käydä kippaamassa.
Ilmeisesti mun touhuilut tuotti tulosta, alkoi julmetut selkäkivut ja mahan vihlonnat ja :attn: menkat alkoi :D :wave: Kyllä mä olin huojentunut :whistle: Ette siis saa mua etusivulle, ettekä saa mua voimaan pahoin :LOL:
Mulla kans tääl pari siideriä, ja tässä mietin alkaisko lämmittään itselle saunaa vaiko kävisinkö vaan suihkussa. Mutta jokatapauksessa jos illalla viel noita tossa siemailis tän kaiken kunniaksi ja kattelis telkkuu :) Jotenkin tuntui ihan hyvältä että toi mies lähti... :ashamed: Välillä haluun siitäkin vähän lomaa :D Ja sitten kun noi menkat nyt alkoi... :)
Ystävä kävi lapsineen tossa kylässä, niin sanoin kyl hälle et ei tarviis kyl kun kumota ittensä vaateriin niin uni tulis, mut kai sitä sen verran täytyy nyt luxusta itelle järkätä et vaik yks siideri kumota :)
Mulla on täällä nyt niin ihanaa, puhdas ja siisti koti, tunnelma valaistus-kynttilöitä yhteensä 12 :D kipaletta palaa pitkin kotia =) ja mikä parasta :ashamed: lapset nukkuu :saint:
Noniin, tuli tässä vähän omaa napaa...josko sitten muistas kommentoida muillekin jotain...

toivotaan, ompas teillä ollut koettelemuskia :hug: Toivottavasti tästä etiäpäin kaikki menis hyvin!

äitivaan, mäkään en saanut poikaa tänään toisille unille enää. Monta kertaa yritin, joi maitonsa ja sit hyöri sängyssä aikansa sit väänsi kakat ja se oli siinä. Samalla kaavalla mentiin kolme kertaa. Sit luovutin. Oliko mahassa sit tolla jotain kun aina kakat väänti, vai joko toi voi tehdä tolleen ettei vaan nukkumaan tarviis käydä :whistle: :LOL:
Kävi kyllä sit jo ennen seittemää nukkumaan. Oli aika väsynyttä poikaa :whistle:

milla-marialla ollut kiva ilta siskon kaa :) Mullakin oikein ikävä iltoja siskoni kaa, mutta kun he asuvat niin kaukana... Ja sit kun käydään puolin ja toisin viikonloppuja esim. niin aika on liian lyhyt tollasille :/ Kesällä ehtii enempi, kun lomaa...

tuutiksella oli komea kitty pesue =) Lisää vaan tehtailemaan :) Kuinkas olotilan laita nyt? Korkkasitko putelin :D

Topsylla hieno possu kakku ja kiva ilta tiedossa =) Mukavaa iltaa siis, vaikka taidatkin olla jo baanalla :)

Minnekkäs se rontti muuten lähti ?? Bilettämään :D ??

Katjanna, kokeile vaan kittyja ommella, ei ne vaikeita oo!! Tsemppiä!

Mites yksäiti??? Mikä Peetun laita?????

Niinukka, :eek: ai 5 päivää? Jaa...empä ole kuullutkaan. Googlettamalla vauvarokko, tulee siellä et kuume 3päivää. Meillä oli keskimmäisellä joskus n.2vuotiaana selittämätön kuume (ei kovin korkee) 4pvää ja vauvarokon mahdollisuutta kyselin lekurilta, niin sanoi et ei voi olla kun jo neljäs kuume päivä... Mutta kaipa sitä nyky teknologialla löydetään aina vaan uutta infoa entistä paremmin. No mutta toivotaan että teilläkin alkais kohta helpottamaan. Inhottavaa se on kun toinen on kiukkuinen, eikä osaa sanoa et mikä voisi olotilaa helpottaa.... Tsemppiä sinne! Ja mukavaa miehetöntä iltaa sullekin ;)
*muoks* niin ja esikolla oli päivän korkea kuume joskus ja pari näppyä, sekään ei lekurin mielestä ollut vauvarokkoa, et mitä lie? Kaikkea sitä noilla voi olla ja tulla, eikä aina syyt selviä.

Monilla on 1v bileet viikonloppuna, siispä oikein ihania ja ikimuistoisia juhlia kaikille :heart: =)

Mhhm...jäiköhän vielä jotain tärkeetä sanomatta, no eiköhän tätä jo tässäkin :whistle:
Nyt naattimaan :D :wave:
 
mie täällä lillittäny yhen kultalonkeron..kattonu maajussille morsionta :D ja haaveillu..ihanaa ku ukko pois..soitti tossa..
mutta mutta...rupeeko menojalkaa vipattamaa???plääh..taidan toisen situkan ottaa..hipsii jääkaapille...
 
Haleja kaikille haleja tarvitseville :hug: niitähän tuntui olevan ja miä laiskana en jaksa kaikille alkaa kommentoimaan :ashamed: Saanhan anteeksi *rukoilee* :)

Ja paranemisia sairastajille niin isoille kuin pienillekin :hug: *laiskuus jatkuu vaan* :ashamed:

Mamma en ole korkannut putelia kun en jaksa alkaa kaivamaan sitä pulloa tuolta. Ompi lasikaapin ylähyllyllä mutta tossa on yksi pöytä osittain edessä. Meijen taloudessa kun nuo kirkkaat ei kauppaansa tee ellei emäntä ole lähössä ulos :D Teetä tuossa keittelin. Pää on paksun tuntunen ja kitalakea kutittaa (mulla tietää kurkku kipua ja nuhaa). Taijan painua nukkumaan netin kanssa ihan kohta puolin.

Kiia tanssii tuolla ja katselee isin kanssa Tartu mikkiin.. :LOL: Lähtisköhän tuo tanssija neiti tanssahtelemaan unten maille :LOL:

Ai niin, katjanna kokeile vaan tehdä kittyjä :D Miä en muuta noissa inhoa kuin nenän tekoa :headwall: Kun se ei me olevinaan hyvin :kieh: nyt on työn alla fleecestä yks versio. Loppu vaan keltanen lanka kesken... Fleece on jotenkin kivempaa käsitellä ja mikä parasta, se ei purkaannu :whistle: Säästää siksakkaamisen :LOL:

Ja hauskaa iltaa uloslähtijöille!
 
:'( Voi hyvänen aika, tässähän ihan herkistyy kun onnitteluja satelee. Kiitos Mamma ja Tuutis :heart: Tulipahan ees jostain niitä onnitteluja.

Omalle ukolle laitoin aamulla tekstarin, että "hyvää myöhästynyttä hääpäivää..." -> herra saapuu 2 bebee-leivoksen kera ja sanoi täsmällensä näin; "No nii, hyvää" ja antoi pikapusun. Minä että "mitä hyvää?", mies "no sitä niin". Minä että "ai hääpäivää", mies "no nii" :eek: :headwall: :headwall: :headwall: Ei saakeli saanu suustaan, että hyvää hääpäivää, rakas tms. Ei sitten niin millään :eek: Kyllä mulla oli taas semmonen fiilis, että itkeäkkö vai nauraa... Toki en muistanu kyllä eilen itekkään, mutta silti... :ashamed: Onkohan tämä just sitä "pata kattilaa soimaa"...

Äitivaan:ille jaksuja ja :hug: , samoin Katjannalle paukkuja :hug: Ei ole tosiaan välillä helppoa, ei. Minä tein eilen semmosen jutun, että kun ukko illalla kotiutui remppatyömaalta (on ollu siellä joka pvä n. klo 6.30-22.00) taas kympin aikaan, ootin vaatteet päällä ja meikattuna herraa sohvalla istuen. Hän tuumi, että olenkos jonnekkin menossa. Sanoin, että juu, jonnekkin ja luettelin Siljaan liittyvät "on väsynyt, ei ole vielä syöny puuroa, ei ole enää kuumeinen..." ja aukasin oven ja häivyin! Ajoin keskustaan kaverin emännöimän kuppilan kupeeseen, lompsin sisälle ja tilasin Baileyskahvin, pienen siiderin ja kaksi savuketta, kiitos! Istuin pimeälle patiolle ja nautin pöydän antimista :D Ja kylläpä helpotti! 1½ tuntia sillä reissulla meni, ja kotiin tuli ihan taas uus äippä :D Se on pienestä kii...

Kyllä minä nostan jalustalle tällä hetkellä semmoset immeiset, jotka tosissan joutuvat yksin pyörittämään tätä hommaa 24/7, eli täältä lähtee SUURI KUNNIANOSOITUS YO:LLE JA YKSÄIDILLE :flower: :heart: Jos minä omalta osaltani voin jollain tavalla helpottaa esim. YO:n taakkaa (kun lähietäisyydellä kumminkin ollaan), niin teen sen täydestä sydämmestäni!!!

Niinukalle piti sanomani, että muistelisin, että meilläkin akoinaan Santerilla kyseinen rokko oli ja kyllä se taisi lekuri sanoa, että sitten kattellan muita vaihtoehtoja, mikäli kuume kestää yli 3 pvää. Että niin ku moni on jo tuuminu, onkohan se vauvarokkoa ollenkaan :/ Paranemisia kuitenkin paljon :hug:

Muillekkin sairastelijoille paaaaljon virtuaalirohtoja ja ISO :hug:

Ja Topsylle kateuden kihinä :kieh: Jos minäkin ens viikonloppuna... toivossa on hyvä elää...

Nyt jos virittelis ees jonkin näköstä parisuhdetta. Saakohan noista kipinöistä enää tulta?
 
Huomenta,

Jospa sitä kokeilisi sitten noita Kittyjä tehdä. Ja se sitten tietää sitä että kun aloitan niin kysymyksiä satelee tuhansia, mutta te osaajat varmaan autatte minua mielellällenne. Ja ensimmäinen kysymys. Onko Kittyihin olemassa joku kaava vai miten te tuon muodon saitte aikaan? Mun pitäisi varmaan ensin käydä ostamassa vaikka sitä fleeceä jos on kerran helpompi ommella.

Nyt olen nukkunut jotenkuten yhteensä kahdeksan tuntia muutamalla herätyksellä. Huomaa kyllä kuinka tuo ipana haluaisi pyörittää yöllä äitiään tuon imetyksen kans ja taas tämä on niitä aamuja kun haluaisin päästä eroon koko imetyksestä-Ikää kun tulee niin kyllä tuo oppinut huonoile tavoille kun olen siihen antanut heikkona hetkenä mahdollisuuden.

Minä olen myös miettinyt viime päivinä ihan samoja kunnioittavia ajatuksia Mammmoliinon kans yksin huushoolleeraavista äiteistä. Ja toinen on sitten nämä joilla on neljäkin lasta ja mies tekee reissu hommia kuten Piitulilla. Mikäli oikein muistan....Ei kerta kaikkiaan omat paukut riittäisi tai eihän sitä tiedä kuinka sitä sitten kuitenkin jaksaisi kun olisi vaan pakko. Ehkä siitä kuitenkin selviäisi, mutta raskasta ihan varmasti olisi. Ja mikä se on se salaisuus jolla nämä äitit jaksavat???

Mies on lähdössä kylälle ipanoitten kans lasten tapahtumaan ja minä menen siksi aikaa vieressä olevalle kirpparile joten pitää lähteä vamistautumaan.

 
Huomenta!

Tuli käytyä nukkumaan vasta yli puolen yön ja aamulla ois väsyttäny samperisti kun pienin herätti 08.08 |O Hyvät unethan toinen otti, kun ennen seiskaa jo maate meni, mutta minä :headwall: omaa tyhmyyttäni valvoin :whistle: Mietinkin tossa aamulla et kun on tälläst omaa "laatu aikaa", niin kannattas vissiin hyödyntää sekin vaan nukkumiseen :kieh:
No, kyllä tässä alkaa jo nyt olla ihan virkee olo jo, kun on saanut tarpeeks kaffea :)
Tuli se yks siideri peräti eilen juotua saunan päätteeksi :D Ihanaa oli saunassa ihan rauhassa löylytellä, ja löylyttelinkin ihan pidemmän kaavan kautta :)
Jep...vettä vaan sataa, että aikas harmaata ja synkkää... pihahommat saa siis odottaa. Siispä ajattelin vaikka tildailla hieman. Kävin kirjanmerkeistä kattomassa tuutilta saamaa linkkiä erilaiseen enkeliin, mutta se oli poistettu |O
Jos tuutis viitsii joskus ja ehtii, niin laittasko spostina tulemaan :ashamed:
mammolle kauheesti :hug: parisuhteeseen !!! Ja sen lämmittämiseen... ;)
Kivasti osasit eilen ottaa ja lähtee :) Mä olen kans huomannu et kun tarpeeks sisällä kuohuu ja pääsee vaik yksin lenkille tai kauppaan tms, niin tullessa on eri-ihminen oikein...
Ei kotiäitiys aina niin herkkua ole!
Katjannalle kans tsempit arjen rumbaan! :hug:
Mut jos nyt menis pöyhimään noit kangaspusseja....
 
Huomenta!

Mammoliinolla on kyllä taito kirjoittaa parisuhteesta :D Naurattaa lukiessa vaikka sinuu ei varmaan naurattakkaan :ashamed: :hug:

Mamma no niimpä näkyy nuo kirjat olevan poistettu. Onneks ehdin kopioida ne omalle koneelle :D Pistän sulle kohta s.postia. Kityn kaavat tein tästä kuvasta http://www.beckersbakeryanddeli.com/images/Cakes/Hello%20Kitty.JPG


*menee ettimään synttärisankareille kuvia*
 

Yhteistyössä