Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Minä täytin just kakun. Laitoin väliin ihan perinteisesti mansikoita ja kermavaahtoa. Lisäksi meillä on tarjolla; vanilja taskuja, pasteijoita, liha-sekä kalakakku, karkkia sekä sipsejä. Laskin äsken että on aika justiinsa tuo mun tarjottavat on, kun vieraita olisi aikuisia jo 16. Kummien ja mummujen lisäksi kutsuin tällä kertaa kaksi minun parhainta lapsuuden ystävää perheineen. :D

Minä en kyllä halua enkä uskallakaan kokeilla mitään uutta kakun väliin, kun tuo mun mansikka-kerma kakku tekee aina hyvin kauppansa. Mitäpä tuota hyvää vaihtamaan.

Mulla olisi tuolla Hovimäkiä dvdllä ja ajattelin mennä köllöttämään sen pariin. Mies lähtee lasten kans autotalliin, itse aiko nostella puntteja ja Aatu varmaan ajelee taapero kärryllä ja Anni pyörällä. Jotain hyvää sentään tuossa autotallissakin on, kun meidän lapsetkin viihtyy siellä hyvin. Aatu onkin jo vauvasta asti katsellut kärryissä iskän talli hommia ja niin on kyllä tyttökin niin kauan kun ollaan tässä asuttu.

 
ihan kamala tuo oulun uutinen :'(
kaikkea kamalaa sitä tapahtuu!

teidän kakkuhöpinät saa tältä tytöltä kuolan poskelle :p :LOL:
melkosen hyvältä kuulostaa...nam!
itse oon aivan surkee kokki!
mulla onkin aina apuri kun kakkujen teosta on kyse :ashamed:

bb:stä: jännät käänteet siellä kun johan lähti vaihtoon!
mihinkähän maahan tuo menee?

krisun murulle pikaisia paranemisia :hug:
mulla ois ´muistissa kans että kolmen päivän jälkeen lääkäriin,mutta en voi vannoa.

jaahas,täytyy lähtä käyttämään sesse ulkona,kurja ilma ollu koko päivän.
:wave:
 
Pikaisesti moikka vaan kaikille!

Sara marakatti kiittää onnitteluista! :heart:

Ei hän vielä ole 1v :D Odotellaan vielä sinne 22.54 asti B) Mulla on siis vauva vielä3,5 tuntia! :LOL:
Nyt alkoi vasta supistukset lujenemaan vuosi sitten :whistle:

Tinikselle laitan huomenna yv:n, oon niin poikki että en jaksa tosissaan enää tänään kirjoittaa tän enempää :ashamed:
Täytyy nyt ottaa rauhallisemmin töiden suhteen, mutta minkäs teet kun himottelee aina ne hyvät palkat..että pääsee shoppailee. :eek:

Saralla ihan mieletön köhä, vinkuu ja hönkii vaan. Ventolinella olo helpottuu, ei kuumetta. Täytyy huomenna viedä lekuriin varmaankin. Toivottavasti ei olis noille elukoille allerginen?! :eek:
 
Toi em. uutinen veti kyllä mielen taas matalalle ja tipan linssiin :'(

Muttamutta, olin tulossa sanomaan tuutille et eihän noita sun kittyjä pitäs minkään tekijänoikeuksien tms häiritä, kun eihän toi valmis kaava ollut vaan oma kehittelemä...eiks niin?
Kattelin äskön noita sun laittamia kuvia, kitty perheestä ja mein likka sattu näkeen :whistle: se tilas sulta kaikki :LOL: ellei äiskä ompele :whistle:

Paistoin tossa just pakastepitsan ja nyt mennään lasten kaa saunaan. Sitten vähän iltapalaa ja lapset nukkumaan. Palajan sitten :wave:
 
Pikaiseen noista kakun täytteistä... mä teen yleensä perinteisen mansikka-kerma kakun, samoin kuin katjanna. Rahka ois jees, mutta meillä ei porukka oikein perusta siitä :/ Mun suu tykkää enemmän tollasesta raikkaammasta mausta, en siis mistään suklaatäytskäreistä oikein välitä... tai onhan ne hyviä, mutta yleensä vähän liian öklö makeita. Noita tuorejuustokakkuja olen sitten tehnyt suklaasta ym.
 
krisu kyseli venlukan vointii..nyt ei eilisen aamun jälkeen ole kuumetta ollut,joten kaipa tuo jotakin ihme kuumetautii oli..tai mitä lie,kun ei niitä näppyjä tullutkaan..eikä nuhaa eikä yskää..
ompahan tuolla seuraavaa kertaa varten oottamassa pullollinen kuumelääkettä,jota ei keretty edes antaa,sekä panadolia täys mixtuurapullo..
mietin tossa että olisikohan noita poskihampaita puhkeemassa..vaikka tänään söi jo todella hyvin..on kuitekin ollut todella kärttynen,jos ei mikä mene neitin mielen mukaan niin huuto on hirmunen..ei ollenkaan tavallista venlaa..vai onko sitten iskenyt joku uhma..

aamulla jo poltti päreensä het ku silmänsä aukas,kun otin puhelimen laturista pois..kun oli vieressä puhelin,ja neiti myös..ja näki sen,niin olis pitäny saada se puhelin..karju siinä vieressä aikasa,ja sit loppu ku seinään..tutti on kyllä tiviisti ollut suussa..vaikka yritän ettei pitäs sitä jatkuvasti suussa..mutta en kyllä jaksa jatkuvaa tirinää kuunnella,joten lupsuttakoo sit tuttii,jos se lohtuu tuo.

mies tuli aamulla yhentoista maissa mökkireissulta pois...olivat kolmeen asti saunoneet ja uineet :eek: ja olihan tuolla useempi olutkin menny..
nyt makkoo tuolla jo täyttähäkää :eek:

kaikille synttärisankareille paljon paljon onnee =) :flower: :heart:
 
ainii noista kakun täytteistä nyt tein venlukan synttäreille sellasen valkosuklaa vadelma täytteen..
ei miusta ollut kovinkaan makee..oli kyllä ihana,vaikka ite kehunkin..ja näkyhän tuo muillekkin kelpaavan.
sitten oon samaa versioo tehnyt myös mansikalla.

 
saralle ja juholle onnea :heart: :heart: :heart:

mä vihaan kaikkee mihin tulee rahkaa,jos laitan rahkaa suuhun,oksennan :x kakun täytteeks tänään laitoin ohuita banaani viipaleita ja kermavaahtoa,tarkotus oli laittaa banaanit vaniljakastikkeen kanssa,joka sakeaa,mut meni pilalle..

juhlia juhlittu,huomenna luvassa qmmit ja ystävät..
hyvin meni juhlat,mut surku koiran takia :'(
mua pelottaa et se kuolee pian :'( :'( :'( :'( :'( :'( toi ei ikinä poistu omalta paikaltaan kuin syömään-juomaan-pissalle-ja jos vieraita tulee,tänään vaeltanu koko päivän edestakas joka paikkaan,sen lähelle jos menee nii lätkii karkuun ja toi ei mee vessaan vapaaehtoisesti ja tänään oikeen tyrkytti itteesä sinne :eek: kipuja ei pitäis olla kun syö nyt kipulääkettä 4xpvä ja on jo pari päivää noita saanu.joten ei luulis kivunkaan olevan syy..
toiset eläimet ennen kuolemaa haluaa olla yksin,toivottavasti tää ei satu meille :'( :'(
 
arvatkaas mitä..meijän muru oli käyny laittamassa pakastimen pois päältä :eek:
ihmettelin vähän ku menin hakee jätskiä nii ihan löllöä...
voi että harmittaa!siellä on käpykakkua,pullia yms. oottamassa synttäreitä.
en tiiä kuinka kaun se on ollut pois päältä??ainakaa ne pullat ei ollut ihan sulaneita(vähän kuitenki)
menneekö niistä nyt maku :(
ai että harmittaa jos kaikki pitää uudellee hommata,niitä oli vinot pinot!
no,nyt kuitenki mies laitto pakkasen täysille että äkkii taas jäätyvät..saa nähä minkämakusta pullaa vieraat saa :headwall:
 
SYNTTÄRISANKAREILLE PAAALJON ONNEA :flower: :hug: :heart:

Kakun täytteistä mie oon kostuttanu ensin mehulla,sitten laittanu purkin esim.mangososetta (vauvojen) ja banaania ja toiseen kerrokseen mansikkaa ja jotain pilttiä.Viimeeks tein semmoin että mehu,piltti ja mansikan survoin mansikkakermaan ja banaanin vispikermaan.Tuli tosi hyvät vaahdot ja hyvin maistu :p

Hampaista miusta tuntuu et Ellalla niitä tulee jatkuvalla syötöllä.Nyt alhaalla 6 ja ylhäällä 6 tai 7 ja lissää puskee :eek:

Meillä ukko kuorsaa jo sängyssä.Saakoo aamulla herätä ja yöllä.Mie just muistelin et viimeeks elokuussa nukkunu yli aamu klo 7.Viime yönä nukuin muutaman tunnin ku tuo meidän kissa riehuu aina jos mies ei ole kotona.En ymmärrä mikä siinä on.Hilluu koko yön ja kyllä miula palaa hermo jo puolessa tunnissa. Mies tuli onneksi 3 kotiin niin ehdin jopa kuuteen nukkua kun neiti herätti.
 
dogtorille :hug: haukun puolesta!

Meille kävi nyt niin että sankarin hengitys ei ottanut ventolinesta parantuakseen, vaan paheni ja mies on nyt Lohjalla sairaalassa Marakatin kanssa :|
Alkoi vinkumaan tosi paljon ja höyryjä otti satsin siellä ventolinella höystettynä, mutta lekuri ei ole tyytyväinen. Toinen satsi kuulemma vielä hetken päästä ja jos ei siitä tokene niin sitten ihmettelevät siellä mikä on?
Minä taas olen sditä mieltä että olis voinut ottaa pika crp:n??
Ihme meininkiä tuolla Lohjalla kun eivät ota :/ Ties vaikka olis keuhkokuume?!
Lämpöä nimittäin mittasin tänä iltana 38, 2 kuitenkin.
Infektioastma voisi olla myös tytön kohdalla mahdollinen, mutta kuulemma vaikeaa sanoa varmaksi, kun on niin pieni. Ainahan tuo menee rohinaksi ja vinkunan sekoitukseksi Saralla kun jonkun taudin saa.

Eli täällä odotellaan kotiin, toivottavasti tulee kotiin?? :'(
 
Kiitokset kaikille 1-vee onnitteluista. Nyt sitten tosiaan on se vuoden rajapyykki ohitettu ja kovasti juhlittu ;). Eilen meillä kävi mummit ja kummit ja tänään oli kavereiden vuoro. Hurja oli meno kun 7 alle 4 vuotiasta pyöri meidän kämppää ympäri.

Tää on hieman väsy noiden juhlien jälkeen, on tullut siivottua ja leivottua, mutta kyllä kannatti ;). Nyt hyppään peiton alle! Palailen lukemaan ja kirjoittelemaan huomenissa.
 
millille toivottavasti sara nyt tokenee..meillä ottivat heti ton pika crp.n kun käytiin torstaina siellä lekurissa..eikä tuo luulis nyt niin vaikee otettava olla..selviäispä ainakin et jos on tulehdusta.antaahan se jo heti osviittaa et onko tulehdusta.

mite työ voitte mangoa laittaa kakun väliin tai yleensäkkin sitä syödä :x :$ |O
mie inhoon mangoo..hui kauheeta et karvat nousee pystyyn pelkästä hajustakin :x
en ole venlallekaan sitä syöttäny,kun en voi sen hajuu edes sietää..

milla-maria meillä joskus jäi ton kaappipakastimen ovi huonosti kiinni (lue,oli liikaa jäätä,eikä menny kunnolla kiinni) niin jäätelöt oli aika löllönä,mutta ei mikään muu onneksi kerinny ihan kokonaan sulaa..mutta luulen ettei nyt pullat ym,olis kamalasti makuaan muuttanu.
onneks tossa pakastimessa on ylhäällä nuo säätösysteemit,ettei tuo herhiläinen pääse niihin käsiksi..
pesukoneen nappuloita on säädelly useempan otteeseen,silloin kun kone päällä,kyllä pöhötti yhtenä päivänä kun oli viimosia linkouksia tekemässä,niin meni neiti ja käänsi alkuun koko ohjelman..ja menee "läpi" ton liukuoven,eli rynkyttää sitä niin pitkää että lukko aukee :eek:
 
Terve! Mä ihan puoli unessa jotain yritän kirjotella |O
Onnittelut sankareille ja paranemisia sairastelijoille :heart: :heart:

Ei siinä Peetun päässä ookkaan niin isoa haavaa kun sillon luulin.Tuli vaan niin mahdottoman paljon verta ja sit kun ei antanu koskea niin sai suihkussa vasta sitten kuivuneen veren huuhdeltua pois. Eikä muutenkaan tärähdyksiä sun muita,hyvin oli skarppina ja kiukkusena kun äiti yöllä herätteli :LOL:

Olinpas sitten eilen viihteellä ja voi kyllä teki hyvää. Hauskaakin oli ja muisti lähti :whistle: Tänään ei pahemmin oo huonoa oloa ollu,hiukan heikko happi ja väsyttää tuhottomasti.
Ja ihan mahdotonta...mun äitin piti tulla Peetun kanssa saunaan tänään,(sopi Peetun kanssa puhelimessa) ja aiemmin oli puhetta kun hällä oli mun auto että mä en jaksa välttämättä kävellen lähteä sitä hakemaan sitä autoa.. tuli tänne naama niin norsun v:llä että kun on mulle pakko auto tuoda.. :eek: en mä oo ees pyytäny häntä sitä tuomaan, oon vaan sanonu että mä en jaksa sitä hakea kävellen huomena. Ja ihan ihme napina ja jupina kaikesta yhtäkkiä.. sanoinpas sitten että meeppäs takas kotiin kun ei tänne tartte tulla kiukuttelemaan. No lopputulos vissiin se että eipä tartte pyytää lapsen vahdiks häntä..plaaplaaplaa... |O
jepulis jee... ja huominen vierailu jää käymättä vissiin kun ei mun isä jaksa kuulema olla paria tuntia poikien kanssa 11 jälkeen jollon vielä ainakin Pessi olis nukkumassa. No joo...

Nyt mä lopetan kun ei meinaa silmät auki pysyä |O
 
Vähän aika luin tutkimuksen, jonka mukaan naisen kotitöiden yms määrä lisääntyy huomattavasti enemmän muutettaessa miehen kanssa samaan talouteen, kuin vauvan syntyessä. Eli vauva on vähemmän työläs, kuin mies :whistle:

Ai että miulla on ihana fiilis. Pitkästä aikaa pääsin viihteellä ja kivaa oli. Nyt on ihan täysin uudesti syntynyt olo :D Huomaa kyllä, että edellisestä kerrasta oli aikaa. Viime viikko meni, kun piti hommata bilevaatteet. Edelliset on jo niin vanhanaikaiset ja ei edes päällekään sopineet. Alusvaatteita myöten meni kaikki uusiksi. Rahaa meni luvattoman paljon, mitä normaalisti kuukaudessakaan kulutan. Mutta kyllä oli sen arvoista B)
 
Milli, hui että :eek: toivotaan että sara saa siellä helpotusta oloon ja jotain osviittaa et mikä on... Koita jaksaa siellä odotella, täällä ollaan hengessä mukana :hug: Annahan meille sit infoa asiasta.

yksäiti, Ihana kuulla et Peetulla kaikki hyvin :) Kiva et pääsit eilen viihteelle :D mutta olipas ihmeellistä käytöstä äidiltäsi :( Pidetään peukkuja että pääsisit huomenna tapaamiseen :hug:

Dogtorille :hug: koiran vuoksi :hug: :(

YO, huomasin et youtubessa on napakymppi ohjelmia...ettei vaan olisi sunkin ?? :D

milla-maria, jäätelöhän on löllöä ihan hetkessä, meillä ainakin jo kaupasta kotiin matkalla ehtii vähän lötkähtää vaik ei kovin pitkä matka ole...jospa ne muut ei ois menneet miksikään! Hope so!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Vähän aika luin tutkimuksen, jonka mukaan naisen kotitöiden yms määrä lisääntyy huomattavasti enemmän muutettaessa miehen kanssa samaan talouteen, kuin vauvan syntyessä. Eli vauva on vähemmän työläs, kuin mies :whistle:

Ai että miulla on ihana fiilis. Pitkästä aikaa pääsin viihteellä ja kivaa oli. Nyt on ihan täysin uudesti syntynyt olo :D Huomaa kyllä, että edellisestä kerrasta oli aikaa. Viime viikko meni, kun piti hommata bilevaatteet. Edelliset on jo niin vanhanaikaiset ja ei edes päällekään sopineet. Alusvaatteita myöten meni kaikki uusiksi. Rahaa meni luvattoman paljon, mitä normaalisti kuukaudessakaan kulutan. Mutta kyllä oli sen arvoista B)
Ton ylimmäisen voisin allekirjoittaa :LOL:
Kiva että säkin olet päässyt viihtymään :D Ihmeitä se tekee...
 
juu-uu,kyllähän se mies hommaa teettää :whistle: :LOL:
samaa mieltä!

hippkukka
: kiva että sulla on ollut onnistunut reissu!
meilläkin on marraskuun puolessavälissä biletystä,Jihaaaa :D
se valmistelu on mahtavaa.mekin ku ystävän kaa oltii lähössä hotelliin yöksi,nii koluttiin kauppoja ja kirppareita viikkotolkulla,ai että se on mukavaa!
ja se itse laittautuminen hyvässä tunnelmassa :D

voi millin pikkusta tyttöstä,toivottavasti pikaseen paranee!:hug:

siitä pakkasesta vielä...nyt kävin kattoo nii pullat oli jäässä,eli tuskin niissä mitää vikaa on.
säikähin vaa ekana että nyt on kaikki nisut mössönä.
se jäätelö kyllä sulaa niopsaa,ei tuota sulanutta ja uudellee jäätynyttä mönttiä vihti enää syyä,yök.
olihan se muuten hyvää!uus maku:sitruuna/lakritsi :p
muoks:niinku tuota ois isoki pala muka jääny:ashamed: :LOL:

niin ja kiva että yksäitikin päässyt tuulettumaan =)

juu,tänää ei meilläkää oo äidin kaa välit olleet kovin ruusuiset... :headwall:
kirjotan joku päivä tonne toiselle puolelle,nyt täytyy painuu petiin jotta jaksaa nousta aamulla.

Hyviä öitä kaikille :wave:
 
Huomenta! Pika pikaa ennen katon koristelua..

Saralle
paranemisia. Voi toista kun joutui vielä synttäripäivänäkin menemään :hug:

Melinalle samaten. Ja Venlukalle. meillä muutes oli tässä vähän aikaa takaperin pojilla (molemmilla) ensin kova kuume, eikä mitään muuta. Sitte muutaman päivän jälkeen puhkes räkätauti.

Täällähän on useampi emäntä ollut viihteellä :D Ilmankos eilen oli vähän hiljaisempi päivä :whistle:

Mamma juu ja noilta kityiltä puuttuu se häntä :LOL: Mutta taatusti ei kaupasta samanlaista vastaan tule :D

dogtor :hug: sulle ja koirulille

Ei auta... pakko alkaa hommiin et on kakkua kun joku tänne pöllähtää :wave:
 

Yhteistyössä