Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

Huomenia!
täällä pikku-mies nukkui yönsä hyvin,heräs 8.20.
aika hyvät unet veteli =)
(nukkumaan meni 21)
me katottiin miehen kaa se Funny games leffa.
aika jännä oli.

ulkona on kylmä ilma.eikai viime syksynä tähän aikaan ollut...tai sitten ei vaan muista ku itse oli viimesillään ja hikoilin...
nyt täytyy pistää kunnolla vaatetta ku ulos lähtee,ettei flunssat pahene.
otin pojalle pari viikkoa sitten yhdistelmät takas käyttöön,niissä on lämpimämpi köllötellä.

joko se millin taapero voi paremmin?
toivottavasti hengittely onnistuu jo paremmin :hug:
niin ja oli vielä toisen synttäritkin,voi itku!

no jokos ootte ostelleet sinkuelämää leffaa omaksi?
mun on ihan pakkopakko saada se...:saint:
tuota sarjaakin oon kerännyt.tosin puuttuu pari kautta,ja osassa ei oo suomitekstii.
mutta aion kyllä kaikki saada hyllyyn.

täytynee painua leikkimään muksun kans :wave:
 
Saralla meni hengenahdistuskohtaus eilen toisella ventoline spiralla ohi, niin että pääsi kotiin. Muuten olisi joutunut siirtoon Jorviin lastenpolille. Nyt ei enää vingu tai rohise mutta yskii. Jos tulee uudestaan niin uudestaan tietenkin sairaalaan. Toivottavasti nyt tällä päästiin?!
Lääkäri sanoi että jotkut lapset ovat vaan tuollaisia että infektion yhteydessä tulee tuollainen kohtaus, keuhkoputket supistuu tosi ahtaiksi, eivätkä pääse laajenemaan normaaliksi itsekseen. Mealla oli kyllä aina tuollaisessa kohtauksessa keuhkoputken tulehdus tai keuhkokuume, joita oli siis samanikäisenä ja nuorempana useampi.l
Katsellaan nyt millainen tästä päivästä tulee ja varsinkin illasta.

Hei tästä on jo vuosi aikaa! :heart: Tässä tasan vuosi sitten 19.10.07.



 
Tasan vuosi sitten tähän aikaan oli mulla laskettu aika..Miten tää aika kuluu näin hätäseen!!
Nyt toi epeli koittaa mennä unilleen tuolla..osoittelee napaansa ja hokee että "papa", ja sitten pitää taputtaa päälle..on se höpsö! :LOL:

Kiva että niin monet on päässyt viihteelle, ei tekisi varmaan itellekkään pahaa..No, ei oo kuin kolmisen viikkoa ja duunin pikkujoulut, niitä siis odotellessa.

Hyvä Yksäiti että se Peetun kolhu ei ollut pahempi. Ja harmi että sun äiti oli niin kireenä, ja enempi harmi ettei se isäsi tullutkaan tänään poikia katsomaan, että oisit päässyt vierailulle.

Mitähän muuta mun piti..?? Huomenna alkaa taas työ, niin meni vauhdilla tää syysloma. Teki kyllä ihan hyvää tää muutamakin päivä, itseasiassa menen ihan mielelläni taas töihin tän hulinan keskeltä :LOL: :LOL:

Nyt koitan saada tuon ikiliikkujan unille, palaillaan...
 
No onneksi milli saralla kaikki nyt kunnossa :)

dogtorille iso hali :hug: minkä ikäinen koira siulla olikaan?

meillä herättiin tänä aamuna jo klo 6.00 |O yleensä vedelly kyllä 9 asti..nyt yrittää käydä unille mut eipä taida käydä :headwall: muutenkin nyt ollu koko viikon et ottaa enää vaan yhdet unet ja vaan 45 minuuttia! pakko olis jossain välissä ehtiä siivotakkin mut siitä ei yleensä tuu mitään jos tuo ipana on valveilla..tää kämppä räjähtää silmille! eikä enää jaksais ees siivota kun se muuttokin on jo kohta, mut pakko kun ne synttäritkin on vielä tässä vietettävä...kauhee stressi niistäkin, niin väsyny olo ettei jaksais yhtään valmistella! 1 vuotis vaatteetkin vielä ostamatta!
[/b]mistäs ootte mekot ostaneet tyttösille? kun ei tahdo mieleistä löytyä mistään...
 
sunnuntaita kaikille!
Enpä mä päässy vierailulle :( harmittaa mut ei voi mtn. Mikähän ihme noita mun porukoita vaivaa oikein,molemmat alkanu heittäytyyn niiiiin marttyyreiks ettei mitään järkee. Ärsyttää ylikaiken se että jos kysyn jotain niin vastaus tulee tyyliin että "kai se on sitten pakko" :eek:
No kun ei ees oo...jos kysyn jotain niin ei se tarkota sitä että aina pitäs tehdä mitä kysyn. Eikös nyt aina kysyä saa... :kieh:

Pojat nukkuu, Pessi heräs taas 06 aikaan aamulla |O mikä ihme kun hää alkanu heräileen 05-06 ja millään ei meinais nukkua takas, harvemmin sitten nukkuukaan.
Huomena ois iltavuoro 14-22, Pessin kummitäti hakee pojat tarhasta ja on niitten kanssa illan. Onks 10? ihan hölmö summa jättää hälle rahaa kiitokseks?..vai oisko 20? fiksumpi?!
eihän hää mitään rahaa pyydä mut aattelin jotain antaa kun illan täälä meillä viettää nuitten kanssa.

jahas,jos kävis kupin kahvia hakemassa
 
Keiju07
Onnittelut vielä eilispäivän kunniaksi Saralle ja Juholle!!!

Huuh ja puuh, ihan oikeessa ootte, että mies teettää työtä.... onnistuin eilen pilaamaan potentiaalisesti kivan päivän mojovaan riitaan - ja voitte vaan arvata mistä: siivouksesta :headwall: . Isovanhemmat veivät tytön yllätysyökylään heti aamusta ja meillä tosiaan koko päivä kahdenkeskistä aikaa. Kuitenkin, kun on ensi viikonloppuna synttäribileet, niin totesin, että on pakko vähän ennakkosiivota huushollia (kun se siivoojakaan ei nyt hetkeen tule). Ja mies vaan möllöttää tietokoneella, eikä ala imuroimaan alakertaa, vaikka minä olen jo toisen kerroksen hoitanut ja siellä mopin kanssa pyyhin. Sitten iski vielä päälle pahoinvointi ja ruuan puute (mun verensokeria ei vain saisi päästää tippumaan, kun muutun aika inhottavaksi...) ja lähdin vihoissani kauppaan ja hain vain itselleni ruokaa. Takastullessa oli sitten kova vääntö asiasta ja olipas hedelmällistä: multa itkuraivarit ja mieheltä kommentti, että no otetaan se siivooja sitten kahdesti kuussa (joo ja kukas sen maksaa, kysyn minä?). Sitten kun sain ruokaa, niin olin jo hieman rauhottuneempi... ja älysi mieskin mennä pihatyöt hoitamaan, siivosin loppuun ja sovitteluna vei sitten minut illalla ulos syömään. Mut kuiteskin, jäi paska fiilis koko päivästä... olikohan vaan taas kommunikaation puutetta... ja mun pitäis oppia, että en ala riitelemään nälkäisenä... onko ketään muuta, joilla verensokerin heittely vaikuttaa voimakkaasti mielialaan? Mies sen kyllä yleensä tiedostaa ja välillä älyääkin kysyä, että millos oot viimeksi syönnyt?

Mutta.. enpä minä jakaisi kovinkaan kauan yksin pyörittää edes tätä yhden lapsen elämää. Suuri kunnioitus kyllä suurperheitä ja yksinhuoltajia kohtaan! Mulle ainakin se rinnallaolija on niin kullanarvoinen, ehkä en sitten ole ihan niiiin antaumuksellista äitityyppiä? Ja tottahan se on, mitä YO kirjoitteli, että on kiva, kun on joku jonka kanssa jakaa ne ilonaiheet lapseen liityen, kukapa muu tosiaan jaksaisi minun kanssa ihmetellä, että on se söpö, kun se tekee noin tai näin. Sitä jäin myös pohtimaan YO:n kirjoittelusta, että onko sinulla lähipiirissä Viulle jotain turvallista mieshenkilöä? En nyt välttämättä usko, että miehenmalli on niin maailman tärkein asia, mutta olishan se hyvä, että jotain positiivisia kokemuksia saisi noista miespuolisista... Mutta ukkirintamalla ei tainnut siis kovin vankkaa turvaverkkoa olla? Mites sellaiset varaukki- ja -mummo järjestelmät? Toimiikohan sellaiset oikeasti, kuinka hyvin? Joskus muistan vain aiheesta lueskelleeni...

Kommentoitavaa oli muutakin... milla-marialla ikävä pakastinepisodi, noita olen kuullut muitakin ihan vastaavia tarinoita. Miehen siskolta meni koko kesän marjasatokin roskiin, kun arkkupakastimen sulaminen huomattiin liian myöhään... ja lapsukainen siinäkin asialla.

Vielä halauksia sairastelijoilla ja äitivaalle ja muillekin, jotka kamppailevat noiden päivunien kanssa... *koputtaa puuta* meillä on sillä saralla onneksi hyvä tilanne, vaikka yöt eivät ihan auvoisia olekaan. Ja halaus myös tohtorille!

Kukas vielä kyselikään hampaista, tinis (?), meillä oli pitkään vain ne kaksi alhaalla, mutta nyt on parisen viikkoa ollut jo kaksi ylhäälläkin, yllättävän hitaasti tulivat läpi nuo ylähampaat.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
sunnuntaita kaikille!
Enpä mä päässy vierailulle :( harmittaa mut ei voi mtn. Mikähän ihme noita mun porukoita vaivaa oikein,molemmat alkanu heittäytyyn niiiiin marttyyreiks ettei mitään järkee. Ärsyttää ylikaiken se että jos kysyn jotain niin vastaus tulee tyyliin että "kai se on sitten pakko" :eek:
No kun ei ees oo...jos kysyn jotain niin ei se tarkota sitä että aina pitäs tehdä mitä kysyn. Eikös nyt aina kysyä saa... :kieh:
Kurja juttu yksäiti! Ihmeellistä toimintaa tosiaan sun vanhemmilta... etenkin, jos äitisi oli eilen Peetulle saunomisen luvannut... Mä antaisin kyllä tulla ihan suoraan, mitä ajattelen, jos mulle sanottaisiin että "kai se sitten on pakko" ->No ei ole mikään pakko omia lapsenlapsia nähdä tai hoitaa. Saati sitten "hoitaa" omaa tytärtään, jolle se oma aika olisi varmasti kullanarvoista. No, vanhempia on moneen junaan, ja onneksi sinullekin löytyy apua esim. tuolta kummilta tarvittaessa.
 
onnea milla-marian ja tildan lapsille ensiaskeleista :flower:
oon vissiin unohtanu mut meilläkin on otettu se maaginen eka askel jo pari viikkoa sitten :D ei sen enempää vielä oo ottanu mut kova on yritys..

saimpahan ton ipanan vihdoin nukkumaan =) saa nähä kauanko nukkuu, mut sain siivottuakin..imuroin,pesin lattiat ja pyyhin pölytkin :eek: nyt pitäs mennä vieä ruokakin laittamaan ennenkun mies tulee töistä :) :wave:
 
Keiju,kyllähän tuo mun äiti on kauheesti auttanu mua ja ihan hyvillä mielin..nyt on tullu joku tällanen vaihe näköjään... saas nähdä onko väliaikasta vai pysyvää. Ja ihan suorat sanat kyllä eilen sanoin,niinkun on mulla tapana :ashamed:
aina vaan alkaa sitten miettimään sitäkin että jos nuo mun vanhemmat "kiukuttelee" tuolla lailla että oiskos vanhuuden mukana tuomaa, kauhulla oon aina odottanu sitä koska nuo tuosta vaikka dementoituu tms... :eek: mun isä kun on 71v ja äiti 63v. joo,no se siitä taas.

Sain Ifolorilta tehtyä tilauksen,tilasin sellasen kuvakirjan Peetun isälle. Hänellä oli just synttärit ja isänpäiväkin tulee.
Pessi nukkuu edelleen..nukahti joskus 11 jälkeen. No,hyvä vaan että nukkuu niin jaksaa taas ens viikolla tarhassa.
Mitäs muuta..
Onnea sankareille ja uusia taitoja oppineille kovasti :flower: :heart:
jaja... piti muuten tohon Keijun kirjotukseen vielä kun noista miehenmalleista laitoit.. Mä oon täälä vähän tiedustellu asiasta kun nuo pojat nyt sellasta varmasti tarvitsee jossain vaiheessa. Täälä on sellanen isokaveri projekti josta siis voi saada aikuisia miehiä kaveriks noille lapsille. Ihan tekemään kaikenlaista arkista hommaa. Siinä oli lapsen "alaikäraja" 4v ja niitä nyt ei ainakaan kesällä ollu saatavilla,liian vähän on vapaaehtoisia aikuisia miehiä tuollaseen hommaan... kun se toiminta on kumminkin ihan vapaaehtoista.
Martoilla varmaan olis tollasta varamummo ja varavaari toimintaa ainakin täälä päin
 
mitäs lahjaa muuten ootte suunnitelleet isänpäiväksi?
mulla ois aatoksissa sellanen muki johon tulee pojan kuva.
niistä 1vee kuvista jonkun mieluisen laitan.
tää oli halpakin,nimittäin 9,90.

kiva siinä uudessa kupissa sitten tarjota isinpäivä kahvit :D
vaikka saas nähä...en oo kovin monesti noussu aikasemmin ku mies :whistle: aika aamu-uninen emäntä täällä!

ja papalle olis suunnitelmissa samanlainen kahvimuki,mutta siinä kuvassa komeilis sitten kummatkin lapsenlapset.
täytyy räpsästä pojista joku hieno yhteiskuva.

sainku sainkin siiivottua,kauan jahkailin....miten ihmeessä se on tuo alotus niin hankalaa.
matot on vielä ulkona enkä oo niitä tampannu.
tuulettukoot nyt kunnolla,on ne karvasia :x

mutta nyt kahville :wave:
 
niin milla-maria mistä tollasia mukeja muuten saa...

meillä mykkäkouluu..iänkaikkisesta samasta asiasta.. :headwall: :kieh:

eilen illalla soittelin yhelle kamulle,ja sovin että menen parin viikon päästä sen luo yöks ja et sit mennään baariin :D :saint:
miehellä kyllä sillo iltavuoro,mutta vanhin tyttö lupas sen muutaman tunnin kattoo,enneku tuo yks tulee töistä..nyt ku tää pari vkoa menis vaan nopeesti :D

nukuin tossa tunnin päikkärit,saas nähä miten nukuttaa illalla :eek:
mut nyt pitää varmaan lähtee appivanhempien luokse |O
 
Kiva että millin sara on ok =)

Harmi ettei yksäitillä onnistunut tapaaminen :(

milla-maria, joo kerros mistä noit mukeja saa :) Kuulosti ihan kivalta. Yhtään ei hoksota et mitä lahjaksi voisi ostaa, kun ei tunnu mistään puutetta olevan. Ärsyttää kun niin vaikeeta :/

Siis mikä ihme toi paskamutsi blogi oikein on :LOL: :eek: Vitsi?
 

Yhteistyössä