Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 42

milla-maria mulle tulee välillä nivusiin herneenkokoisia tai pienempiä patteja jotka on jotain tukkeutuneita rauhasia tms. (jos puristaa erittää talia) Oon niistä käynyt lääkärillä. Jos enempi tulee ja tulehtuu niin saan aina antibiootit. Ja ne on välillä pirun kipeitä! Kuulemma saattaa liittyy hormonitoimintaan. Että sillee...


Niin ja ei saisi puristaa tulehdusriskin takia :ashamed: Ainut että se kipu vaan helpottaa niin.... :/


 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
eilen huomasin nivusessa turvonneen ja aran imusolmukkeen..säikähdin ja ahistaa vieläkin..
mikä ihme se voi olla!?mut kai noita menee ja tulee...onko muille koskaan ollu tämmöstä?


:wave:
Oletko flunssassa? Juuri käytin Minttua lääkärissä kun on patti kaulassa, sanoi että elimistö alkaa toimia ylitoiminnalla kun on flunssa, tai jotain, mutta siis kuuluu flunssaan. Koitteli munkin kaulaa ja on kuulemma sielläkin turvonneita. Saattavat olla sitten kauankin turvonneena vaikka flunssa paranisi.
Meill oli esikoisella kans kerran kaulassa patti,oli kans pienessä flunsassa mut se lähti päivässä :|

 
Keiju07
Minä mietin täällä niinkin hauskoja, että olisko vaan parempi voida reilusti pahoin ja oksentaa kuin koko ajan puputtaa jotain. Aamun saldo on jo aamiasleivät, banaani, hapankorppuja, banaani, lohkoperunoita ketsupilla, pullan viipale :eek: :eek: :eek:

Mutta kun olo on ihan sietämätön ja vain ja ainoastaan ruoka helpottaa... pyttyä en ole käynyt halailemassa, välillä ihan tahdonvoimalla... mut menisköhän huonovointisuus helpommin ohi, jos vaan antasin tulla ylös enkä söisi... kaikkea mäkin pohdin. :ashamed: No voi olla komeet lukemat puntarissa kun pääsen neuvolaan... mut minkäs teet. Tällä kertaa osaan antaa niiden painokommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, etenkin kun viime raskaudesta on jo se positiivinen kokemus, että vaikka ekassa kolmessa kuukaudessa kertyi 4 kiloa, niin ei niitä sit kaiken kaikkiaan tullut kuin 13 ja lähtivät aika rivakkaan ja enemmäkin lähti itseasiassa imetyksen aikana.

Kohta, kunhan neiti herää päikkäreiltä, lähdetään viettämään mammalounasta kaverille, no kyllä sinne yksi isukkikin tulee, joka on lapsen kanssa kotona. Meidän sosiaalinen neiti varmasti viihtyy, kunhan ei taas saisi kaikkia räkätauteja muilta... mutta pakko ne on kai jostain saada. Eilen mun 1,6 vee kummityttöni oli äitinsä kanssa kylässa ja Viena olisi kovasti halunnut halailla toista ja leikkiä yms., mutta jostain syystä miedän aktiivinen neiti pelotti tuota rauhallisemman sorttista kummityttöä melkoisesti ja itkuhan siitä tuli joka kerta, kun Viena lähestyi. Ja meidän neiti vaan katsoi silmät suurina, että miksi toinen ei halua leikkiä :heart: . No, tänään pitäisi sitten löytyä enemmän leikkiseuraa, kun paikalle tulee mun laskujen mukaan 4 mammaa + iskä + lapsukaiset. Kuhan nyt selviäisin sitten voimatta pahoin, kun vielä en halua uutistani julkistaa (asiasta tiedätte te ja kaksi läheisintä ystävääni).

Tää nyt on niin omaa napaa kuin olla ja voi, en nyt edes yritä muuta...
 
Heips,

Meilläkin juhlitaan sunnuntaina Apinanpojan juhlia. :heart: Justiin laitoin kakkupohjan uuniin ja olisin laittanut kuvankin mun pienestä apulaisesta, mutta kun olen ihan urpo tietokoneiden kans, enkä tiedä mihin reikään tuo kameran piuha laitetaan tuonne taakse. :headwall:

Aamulla ollaan käyty jo lääkärissäkin. Annilla toinen korvatulehdus viikon sisällä ja keskiviikkona loppui kuuri ja nyt sitten tulehtui toinen korva eikä entinenkään ollut kunnolla parantunut.


Meikäläinen on aika poikki kun pitää noita molempia raahata joka paikassa mukana ja poika on niin kärsimätön ettei jaksa missään olla, ainakaan yhdessä kohti.

Anni tiskaa tuolla yksin, hetkinen....

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja arvatkaapas mitä |O Se saamarin räkätauti mikä Kiialla on (ja Taavilla) uhkaa ottaa otetta minusta. Helkatti jos joudutaan juhlat siirtämään |O :headwall: *pitäisköhän avata ukon puteli illalla lääkkeeksi* :whistle:
:LOL: niin mäkin teen kun oon tulossa kipeäksi :D
 
Keiju :hug: Tuo pahoinvointi on inhaa. Poikia oottaessa halailin pönttöä urakalla ja Kiian aikana vko 11-12 asti :x

Mulla helpotti mehujäiden imeskelyllä, vettä hörppimällä. Mutta suussa piti tosiaan olla koko ajan jotain edes pastilli tms.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Heips,

Meilläkin juhlitaan sunnuntaina Apinanpojan juhlia. :heart: Justiin laitoin kakkupohjan uuniin ja olisin laittanut kuvankin mun pienestä apulaisesta, mutta kun olen ihan urpo tietokoneiden kans, enkä tiedä mihin reikään tuo kameran piuha laitetaan tuonne taakse. :headwall:
Jos on siis kameran johdossa samanlainen pää kuin esim. muistitikussa, niin voit laittaa mun mielestä ihan mihin tahansa sopivaan koloon, jos kone ei huomaa "uutta laitetta" niin vaihda koloa. Meillä on koneen edessäkin usp-portti, joten siihenkin voi tökätä. Mä aina pitkää soittelin mun tekniselle tuelle (=miehelle), ja opin vihdoin, että ei sillä pitäisi olla mitään väliä, mihin sen tökkää...

Mä olen huomannut, että on vaan niin helppoa olla hieman avuton tietokone ja teknisissä asioissa, kun on joku jolta kysyä ja pyytää tekemään. Kai mä osaisin, jos olisi tarvis, mut kun ei ole...

 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja arvatkaapas mitä |O Se saamarin räkätauti mikä Kiialla on (ja Taavilla) uhkaa ottaa otetta minusta. Helkatti jos joudutaan juhlat siirtämään |O :headwall: *pitäisköhän avata ukon puteli illalla lääkkeeksi* :whistle:
:LOL: niin mäkin teen kun oon tulossa kipeäksi :D
:LOL: pitääkin puolustautua ukolle että se on kuulemma hyväksi havaittu keino . Lokaäidit kertoi:whistle:
 
Keiju07
Mikä hemmetti tätä kaksplussaa vaivaa. Eka kun kirjoitin viestin, se tuli kahdesti, kopioin viisaana tekstin ennen kuin poistin ylimääräisen viestin, no katos kummatkin, sitten kun päivitin, niin yksi olikin paikallaan. No juuri vastasin taas katjannalle ohjeita tuohon piuhan kiinnitykseen ja nyt se taas katos bittiavaruuteen se viesti ja tuohon mun edellisen viestin alalaitaan tuli jotain kummallista tekstiä.. hoh hoijaa... tuleekohan tämä edes perille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja diipeli:
Kiitokset kaikille osanotosta :'( Ei kuulunu aikaa ei joten soittelin itse sinne ja vaadin päästä mahdollisimman pian ja kappas,eiliselle sitten jo pääsin sinne. Lääkäri olisi halunnut että otan lääkkeellisen tyhjennyksen vaikka olin jo kotona ajattelut haluavani kaavinnan ja pläräsin tuota meidän kätilötyön kirjaa ristiin rastiin ja pähkäilin asiaa edellisen yön. No Jaakko sitten otti ja pyörty siinä kun mietittiin kummin tehdään ja tämän jälkeen sanoin lujasti että kaavinta ja sassiin.
Kaikki meni tosi hyvin ja nopeasti.Ei kipuja eikä juurikaan vuotoa.Siis todella vähän kyllä tulee mitään,tässä vähän jännitän koska alkaa hulmuamaan. Kalama kokemus muutoin ja on niin kova ikävä meidän pientä enkeliä :'( Tuolla olohuoneessa palaa kynttilä ultrakuvan vierellä. Eiköhän tämä tästä ajallaan. Onneksi on tosiaan Jesse :heart: Katellaan tässä millonka sitä uskaltaa ajatella uutta koitosta.
En ole muistanut mitenkään sinua lohduttaa......joten se tulee nyt. ISO HALI :hug: :hug: :heart:
 
Olenkohan muistanut kehua niitä Tuutilullan Kittyjä. Ne oli kyllä tosi hienoja. =) =) Mulla kävi yhden hullun hetken mielessä että voisin kokeilla itsekin tehdä, kun Rontti sanoi ettei ne ole vaikeita tehdä, mutta luulen että mulle on. Mun ei tarvitse kuin suoraa verhon reunaa ommella ja hermot menee. Mies aina sanookin että älä ompele kun et osaa. Nimittäin kamala noituminen kuuluu kun alan ommella enkä osaa. ;) :whistle:
 
Onnittelut synttärisankareille :flower:

Kiitokset myös haleista, äitini on päässyt sairaalasta kotiin ja on toipumassa, mutta kovat tuomiot ja lääkitykset sieltä tuli mukaan. Kyllä tuli tosiaan huolesteltua ja itkettyä tarpeeksi asti sen viikon aikana! Väkisinkin kun sekin pahin asia pyöri mielessä, että mitä jos se jääkin viimeiseksi reissuksi...No, mutta onneksi kaikki on nyt niin hyvin kun olosuhteisiin nähden voi olla.

Sitten seuraa valivalivalivalitusta...mä en saa omaa lastani nykyään nukkumaan päiväunille, äskenkin se vei vain 2 pulloa maitoa, yli puolitoistatuntia aikaa ja sata kertaa menetetyt hermot. Mikä hemmetti siinä voi olla niin saaaaaaaaakelin vaikeeta!!!! Ollaan siis siirtymässä sisälle päiväuniin koska olen kyllästynyt siihen, että työllä ja vaivalla puen tuon ulos nukkumaan ja se nukkuu alle puoli tuntia, tai jos nukkuskin enemmän niin joku pkrleen naapurin rakki haukkuu sen hereille...tai joku muu. Niin, eli sisällä olis rauhallisempaa nukkua. Illalla tämä on aina jäänyt kiltisti omaan sänkyyn ja nukahtanu sinne omia aikojaa, ihan vauvasta asti, mutta entäs päivällä, ei millään jää yksin, ei anna silittää eikä nukuttaa, sitten kun lähen pois alkaa jumalaton huuto, mutta lähelle ei saa kuitenkaan tulla, sängyssä pitää pyöriä tuhannen väsyneenä ja nousta seisomaan vaikkei pysy pystyssä ja sitten pitää kolhia päätä sängyn reunoihin, sitten tulee huuto, sitten tulee äiti lohuttamaan, sitten kaikki alkaa taaaaaaas alusta. Inhoaa yli kaiken sitä, että pitäisin sitä paikallaan, että rauhottuis. Sittenhän kyllä nukahtaa heti, kun rauhottuu, mutta kun sitä ei saa millään pysymään paikallaan vaan vetää hirmu raivarit. Sitten kun et pitele kiinni niin pitää nousta repimään verhot ikkunasta ja muuten vaan hillua.....aaaaaaargghhhhh! Eilen se sentäs nukahti tämän shown ja puolentoista tunnin jälkeen, tänään ei vaan lopulta luovutin ja otin ja laitoin pihalle, mistä luultavasti jo herää ihan näillä näppäimillä... Ja kyse ei ois ainakaan siitä, etteikö sitä väsyttäis, kun eilenkin oli ollu jo varmaan seittemän tuntia hereillä ja tänäänkin jo viis tuntia, ennenkuin mentiin. Ja on väsyny, koska nukahti jo syliin, mutta kun laskin sänkyyn ja tutti ei ollu sillä sekunnilla lähellä, niin eipä siellä voinukkaa jatkaa unia! Että se voi panna ärsyttämään ja suorastaan v....ttamaan, ja omassa mielessä se paisuu koko ajan isommaksi ja isommaksi asiaksi ja tuntee itsensä maailman huonoimmaksi äitiksi! Ukollekin jo soitin metälle ja ulisin ja valitin miten huono äiti minä olen kun en saa lastani nukkumaan, sen kummemmin kun syömäänkään (puuron syönnin kanssa ollu myöskin ongelmia), että eihän minusta oo mihinkään enää. Aivan samperin huonot fiilarit siis tällä hetkellä ja sehän ei varmaan tekstistä yhtään kuulu :headwall:
Noh, ehkäpä tämä purkautuminen auttaa ja on tarpeenkin, kun olen tässä kauan kyllä kaikkea hautonukkin sisälläni ja äitin sairastumiset ja muittenkin huolet painanu päällä, niin sitten tämmösestäkin pikku asiasta tulee jumalaton haloo mun omassa päässä. Ennen oon sentäs ajatellu että jos ei nuku niin ei nuku ja se ei oo maailman loppu. Mutta nyt näköjään sekin tuntu jo siltä...joo eikä yhtään auta asiaa, että anoppi on tulossa viikonlopuksi kylään, tai auttaahan se, saan ehkä vähän "lomaa" tästä ja saatan päästä johonkin käymäänkin yksinään, mutta muuten sitä ei kehtais katella ja kuunnella sitten millään...

Ei helevata, pakkohan tämä on lopettaa kun on vaan yhtä valitusta ja valitusta! No, mutta ehkäpä tänään oli sitten minun vuoroni...taidan keittää kahvit ja laskea vielä kerran kymmeneen ja unohtaa tuo hemmetinmoinen siivo täällä talossa ja naatiskella nyt tästä pienestä hetkestä ihan yssikseni!

Palaillaan :wave:

ps.helpotti!
 
Paljon onnea Sannille ja Valtterille 1-vuotis päivänä!! :flower: :flower:

Tulin hetkeks huilaamaan ja huokasemaan siivouksen lomassa. Hommaa piisaa, mutta onneks ihan kamalasti ei oo enään jäljellä. Sitten illalla pitäs leipoo ja laittaa vissiin jotain ruokaakin kun mun äiti ja isäpuoli tulee.
Kauppaankin pitää sännätä jahka mies pääsee töistä. saa tulla kantamaan kasseja, mä en jaksa kun sitä kamaa pitää ostaa ihan kamalasti. Ja sitäpaitti siinä on hyvä maksumies :whistle:

Toivotaan :hug: toivottavasti kaikki on nyt hyvin, ja hoidot on tehneet asiansa!

Mitenkäs Tinakenkätyttö?

Äitivaan, :hug: ja ihan hirmusti jaksamisia!!

Diipeli :hug:

Pakko jatkaa hommia, kun kello ei ota taukoa mun kanssa.
 
Äitivaan; täällä samat fiilarit. :wave: Minä olen kans niin kyllästynyt tällä hetkellä tähän sonnan pyöritykseen. |O ei vois vähempää kiinnostaa tällä hetkellä tämä kotiäitiys |O Mulla nyt ei mitään selvää syytä tähän ketutukseen tai ehkä se kun mies tekee tosi pitkiä päiviä tai oikeastaan on tehnyt jo monta viikkoa, niin kai se sitten tämä yksin pyörittäminen väsyttää. :headwall: mutta kuitenkin :hug: sinne ja eiköhän me olla kuitenkin ihan hyviä äitejä- ;) ainakin meidän ipanat on niin maan perusteellisesti tällä hetkellä meikäläisen perään ettei tässä maailmassa varmaan kukaan muu ole yhtä ihana noiden mielestä kuin oma äiti :D

Minä lähden tästä höyryineni pihalle :D :wave:
 
Ihanaa perjantai...pääsin jo puolen päivän aika töistä,ja syöksyin hakemaan vanhinta tyttöä kaupungista.

joo,eilen sitten käytiin lääkärissä..kuumetta oli eilen aamulla 39.6..maanantaista asti oli kuume kestänyt..nous reiluun 39,sitten supolla laski tonne 38 hujakoile..ja kohta taas nous 39,ja ylikin..lääkäri epäili että on vauvarokko..mutta missä on ne näpyt?saatiin pronaxenia..mutta tänä aamuna ei ollu kuumetta ku reilut 37.tänään on ollu kiukkunen ku ampiainen..tulehdusarvot ottivat,ja se oli 10.
kaipa se on sit vauvarokkoo ilman näppylöitä..tai sit näpyt tulee huomenna :D

diipelille suuret :hug: .

tosta influenssarokotuksesta meijän terkkari sano että hän oli omalle lapselleen ottanu,niin oli koko talven ollu kipee..ja mie samaa kuulin yheltä tutulta että kun oi ottanut sen influenssarokotteen niin jatkuvasti oli kipeä..
voihan se tietysti jotain muutakin tautii olla ku vaan sitä mitä vastaan rokotetaan..

isäntä on lähössä naapurin miehen kanssa heijän mökille saunomaan..ja persukset vetämän olalle..joopa joo.saa rauhassa illan olla :D ku tulee huomenna vasta kotiin.

mitähän miun piti vielä kommentoida..lähen nyt tolle kiljukaulalle ruokaa ettimään..
 
Ompa tullu juttua :) Kommentoin paremmalla ajalla lisää, nyt pitää mennä kinkkupiirakan tekoon, on vieraita tulossa.
Mut siis diipelille kauheesti :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voimia!!!!!!!
äitivaan, :hug:

niinukka,
vauvarokossa se kuume kestää kuulemma 2-3 päivää, ei enempää et oisko sit sitäkään?
 
mamma3 lekuri sano et kuume saattaa kestää jopa 5 päivää,ja sitten laskee ihan yhen äkin :eek: ei tuolla nyt onneks ole kuumetta,mutta on kiukkune ku mikäki..

epilen myös että tuolle muruselle tulee noita poskihampaita,koska ei oikein haluis syödä,kamalan huudon kanssa äskenkin söi..tai huuto loppu siihen kun mätin vaan evästä suuhun..

ukko lähti :D meikäläisellä on kaks situkkaa varattuna :LOL: mies kysy et noillako meinasin pärjätä..joo-o voin olla kanttuvei kun nuo kurppaan.

ainii,joku oli jollai sivulla kysyny tunteiden näyttämisestä meillä kotona ei koskaan kukaan ole tunteitaan näyttäny..eikä paljo rakkauvesta puhunu..sillo kun olin pieni..ja aika nihkeetä kyllä tuo meikäläisellekkin tunteitaan näyttää..venlan myötä oon ehkä himpun verran "pehmenny"..et en minäkää mikään hali-pusi-pusi äippä oo..

ja joku oli noista tavaroiden siirtelystä kirjotellu..meillä ei oikeastaan ku cd-t ole saanu uuden säilytyspaikan,kun rupes ärsyttämään et ku 100x sai päivän aikaa ne mättää takas tonne kaappiin..liinat on pitäny nostaa ajat sitten kaappiin oottamaan parempia aikoja,kun se ei kertakaikkiaan pysyny pöydällä(olkkarin)
muuten kaikki "tilpehööri" on niin korkeella että tuo täystuholainen ei sinne yllä.keittiön kaapitkin on jääny nyt rauhaan,kun sitkeesti nostin vaan tytyn sieltä koluumasta pois..

mutta arvatkaa mikä itkupotku raivari alkaa,kun näkee et mulla puhelin kourassa,tulee huutamaan viereen ja polkee jalkaa et pitäs hälle se antaa..mie hölmö kun olen muutaman kerran sen hälle antanu..omaa hölmöyttään tietysti,mutta joo..imeskelköön vaan..saampahan joskus uuden puhelimen sitten :D

 
Diipelille vielä :hug: Kovia joudut kokemaan nyt, aika parantaa onneksi, mutta nyt se ei varmasti tunnu siltä. Voimia kovasti!

Katjannalle tsemppiä sonnan pyöritykseen :LOL: :hug: Nauratti tuo sun sanonta, vaikka ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Tuli hyvin selväksi :D

Kakkupohjat on tehty ja kaikki pikkujutut, kuten onginta, bingo jne palkinnot ja paikkakortit. Siis ei nuo Mintulle tule vaan Annille. Me tykätään yhdessä räplätä tuollaisia :D

Mutta nyt pitää lähteä keräämään voimia sunnuntaille, että jaksaa koko päivän lapsijuhlia. ystävä juuri tuli hakemaan, myö lähdetään City lehden paras kaupunki iltaan vetään kannat kattoon :D :D Tossa jo pari tanssia Annin kans vedettiin lämmitykseksi. Pitäkäähän palsta pystyssä, mullon huomenna kapula :LOL: :LOL: :wave:
 

Yhteistyössä