Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 37

kissa edelleen nostamatta pöydälle :| , en tiedä miten aloittas ettei tulis kolmas maailmansota :x .

poika on ruennu herään taas ihan hyvissä ajoin; puolseiskan aikoihin tänä aamuna |O |O |O !
vähäkö nukuttas kun tulee valvottua aina niin myöhään |O |O |O !

ja taas jäi multa "tärkee" jakso kattomatta, siis kuka voitti aussien huippumallit?
ihan olennaisen tärkee asia on juu :whistle: ......
 
Meille rantautui jälleen joku kuumetauti. Eero on kyl sairastanu enemmän tän ekan vuoden aikana, kuin veljensä 4 vuoden aikaan yhteensä.. Muuta oo kuin kuumetta. Mulla alko nenä vuotaan oikein kunnolla. Sisällä siis mennään tää vihdoinkin ihana potutapäivä :headwall: :headwall:
Tarttis Eerolle jossain vaiheessa, siis pian löytää vaatteet 1v kuvaan ja tilata se aikakin sinne...
Eilen jo kattelin vaatetta, ei mieleistä ei.. En halua mitään juhlavaatetta vaan arkiset vaatteet, kuten Onnillakin. Haluan, että se kuva on ittensä näkönen ja meillä ei juhlavaatteissa kuljeta =)
Jaahas, iilimato roikkuu ja kiukkuaa...
 
Huomenia :wave:

Öh, ällötys, mulla jokseenkin etova olo :x Väsymyksestä johtuvaa? Viimeyönä oli mulla unet aika köyhää, siis nukuin kyllä-mutta kuin olisin nukkunut koiranunta :headwall: Aamupuolesta sit vasta sikeemmin, en ees kellon soimiseen herännyt, mutta ajoissa kuitenkin.


Niinukka, tässä on linkki marien blogiin:
http://sekasoppa.vuodatus.net/
Tuolta sitten vasemmasta laidasta valitset kategorian ja tässä tapauksessa siis MAKEAT LEIVONNAISET, ja sitä selaat alaspäin, jossain siellä sit on se taivaallisen hyvä tuorejuusto-puolukka kärtsäri :D :p
Tuolla on niin paljon ihania ohjeita, että en itse vielä tähän mennessä ole pettynyt vaikka paljon olen noita testaillut.

V-O, voi kurjuus :hug: nyt taudit koettelee :( Jospa poika sairastaa nyt kerralla monen vuoden sairastelut :)

Nyt pitäs mennä pyykinpesuun. Siitä tulikin mieleen, et hei teillä kellä on kuivausrumpu, niin kertokaas kokemuksianne eri merkeistä
Toi vanha saa kohta kyytiä :kieh: uutta varten kokemukset tervetulleita :) :attn:
 
Muistinko kertoa mun kierukan haku reissusta??? En vissiin...
Siis eilen menin keskurille ja ensin juteltiin ja sit ultrattiin. Siin oli terpparistä lääkäri reenaamassa ja gyne aikansa ensin puhu puhelimeen. Sit se pyys sen lääkärin väistään ja alko katteleen...
Kohdussa joku musta pallo ja alkoi epäillä tuulimunaraskautta tai sit joku kiinnike. En sitten saanut kierukkaa, mutta saan sen ens kierrossa!!! JES!! Kävin labrassa HCG ottamassa ja sit kotio. Lupas soitella perään, jos HCG koholla. Ei oo onneks soitelleet. Eli ens kierrossa sit uusiks. Kohdunlimakalvolta otti jonkun näytteen samalla.. kivaa...

Että semmosta...
 
Saapa nähdä pystynkö kirjoittamaan. Nuo kaksi on keskenään ja yleensä hetken päästä jompi kumpi huutaa. :eek:

Meillä myös Anni ollut vähän rasittava nyt parina päivänä. Aamulla näytti etten pääse ollenkaan puistoon kun tyttö heittäytyi ihan avuttomaksi. Ei jaksanut pukea, ei halunnut puistoon, kitisi ja vinkui. Ja Aatu on ollut vieläkin rasittavampi kuin isosiskonsa, ei ole nukkunut pariin päivään kuin tunnin mittaisia päikkäreitä ja sitten on ollutkin sen mukainen kitisijä, sylissä pidettävä |O

Apua mulla on kohta hammaslääkäri. Mummu tulee katsomaan lapsia siksi aikaa ettei tarvitse noita ottaa mukaan. Ei noiden kans voisi sinne edes mennä kun mulla on 45 minuutin paikkausaika :( Jospa pappa kävisi minut nakkaamassa sinne kun viimeksi tuntui etten kotiin pääse kun tuli niin kamala olo kun paikattiin kaksi hammasta ja puudutuksia oli molemmin puolin suuta. Oikeasti tuntui ettei pysty nielemään ja että happi loppuu ennen kuin kotiin pääsen, mutta onneksi pääsin turvallisesti kotipihalle asti. Nyt ei onneksi paikata kuin yksi reikä. Hyi hitsi että inhoan hammaslääkäreitä yli kaiken |O

Mukava oli lukea Venlan onnistuneesta hoitopäivästä. Itsekin tässä alkaa jo kohta laskemaan milloin pääsen töihin "lomalle". :D Uskon että meilläkin poika sopeutuu nopeasti uuteen hoitopaikkaan. Luulen jopa että nauttii siitä kun pääsee leikkimään ja touhuamaan eri ympäristöön. Ainakin perhekerhossa tuo tykkää olla tosi paljon eikä välitä meikäläisestä tuon taivallista.

Nyt on pakko lopettaa. Luulen että Anni on laittanut pojan pyörivään nojatuoliin istumaan ja pyörittää itse vauhtia. :eek:
 
ette arvaa olinko aamulla klo 5 vähän äkäinen ukolle :kieh: :kieh: :headwall: mulla on kännykässä herätys äänenä kotiteollisuuden yks kappale,ja meillä on 3 herätystä aamulle että toi apina herää töihin,noh..ei ollu heränny siihen ekaan herätykseen nii poika heräs ja jammaili istualleen sängyllä musiikin tahtiin :LOL: kyllä kuuli ukko pari kunnian sanaa kun ei voi heti sammuttaa kelloo kun se soi,toi poika meinaan on ihan hulluna musiikkiin,heräs siis tanssahtelemaan ja nukahti vasta 7 takas :eek: olin ehkä kerenny 3 tuntia nukkua,josta armoton jysäri ja oksettava olo,kiitos :flower:

konttailee kovasti jo lattialla,ennen konttaili sängyssä pelkästään,nyt harjottelee lattialla,välillä onnistuu pidempi matka ja välillä vaan muutama askel..
laitoin olkkarin senkin alimpaan laatikkoon pojan tavaroita kun se siellä tahtoi käydä tutkiskelemassa,ihan onnessaan nyt ramppaa siellä tavaroitaan tutkimassa :heart:

 
Täällähän on hiljasta ollu kun huopatossu tehtaalla :eek:

Ajattelin, että joskos sitä ajelis kohtapuoliin tonne prismaan, kävis ostamassa Juholle plaston taaperokärrin pihaleikkeihin, meillä kun on sisällä tuo brion puinen. Ja itelle illaks jotain hyvää, miehellä on tänään jotain asiakkaitten kestitsemisiä ja sitä on ihan turha odottaa kotiin ennen yötä. Kuitenkin käyvät syömässä, saunomassa ja pitävät "palaveria" siinä samalla, eli kittaavat olutta. No onneks sillä on huomennakin työpäivä joten tuskin kovassa tuiskeessa tulee kotiin.
Minä vietän sitten yksinäni laatuaikaa sen jälkeen kun Juho on menny yöunille.

Juho edelleen roikkuu tuessa kovasti, sillon tällön (siis muutamia kertoja päivässä) päästää tuesta irti ja ottaa askeleen tai kaks sinne tänne ennen kun pyllähtää. Myös ollaan harjoteltu silleenkin, että olen kauempana ja sitten päästän kädestä irti ja Juho koittaa muutamalla hapuilevalla askeleella tulla äkkiä ottamaan kiinni äipästä.
Mistä te laskette ensiaskeleet? siis ilman tukea? joko tuommosesta vai sitten ihan siitä kun se alkaa olla ihan omatahtoista yrittämistä tosi usein?

Halvattu, mulle on päivittyny tähän koneelle uusin IE ja se tökkii koko ajan, välillä ei näy noita hymiöitäkään tossa yläällä ja sitten välillä saattaa sivunvaihto olla keskellä jonkun tekstiä ja peittää siitä puolet |O Ja koko ajan tää pomppaa tonne laatikon/tekstin yläriville jos paan jotain muuta kun tekstiä |O
Että jos mulla lukee kesken jonkun tekstin jotain muuta, niin johtuu sitten ihan kyllä tästä uudesta IE:stä, pitäsköhän vaihtaa johkin toiseen nettiselaimeen..

V-O, hyvä että saatkin sen kierukan kuitenkin. Toivottavasti siellä kohdussa ei nyt sitten ole mitään mitä sinne ei kuulu. Tai ainakin olis sitten tosiaan ihan vaan mitätön juttu.
Ah tätä naisen ihanuutta :headwall: :headwall:

Ollaan pojan kanssa riehuttu tänään ihan kamalasti, tuo pikku ukko kävikin vähän kierroksilla kun äsken kävi päikkäreille, toivottavasti nyt edes sitten uni maistuis paremmin kun on kulutettu kamalasti energiaa. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.
 
Moikka :wave: En sitten toissa iltana ehtinytkään kirjoittelemaan, miehen pojalla oli jääkiekko treenit ja miehellä meni koko ilta kuskatessa ja samalla kaupassa haki jääkaappi täydennystä! Eilenkin hän vasta illalla kotona, piti hänen minun äidin luona käydä jeesaamassa kun isä sairaalassa. Koko ajan ootte ollu mielessä, että tulen aina edes pikaseen raapustamaan kuulumisia! Touhua ja tekemistä mulla ainakin riittänyt!

Eilen päivällä kirjoitin pitkät pätkät, kunnes Eemil sulki koneen! Ajatteli vissin, että ei mennä nyt koneelle :)

Ja minähän olin ihan poikki rikki väsynyt sen sairaalasta tulon jälkeen. En saanut nukuttua siellä kuin muutaman tunnin yhteensä... ei saatu perhehuonetta, osasto oli ihan ääriään täynnä.

Huonekaverin vauva oli aika levoton, joka tarttui minunkin vauvaan ja siinä ne yhdessä huusivat yöt |O Me oltiin naapuri äidin kanssa kumpikin kuin eläviä zombieita :ashamed: Koetin kysyä josko olisin saanut vauvan edes osaksi yötä vielä toisenakin yönä hoitajille, mutta eivät ottaneet! Olin niin uupunut, että huh... odotin vaan kotiin pääsyä! Onneksi mies oli niin kultainen, että silloin kun tultiin kotiin päästi minut vaan nukkuun vaikka itsellä aamuksi töihin ja syötti tytön pullosta! Sain nukuttua putkeen 3½ tuntia ja olin kuin uus ihminen =) Nyt kotona vauva on ollut onneksi ainakin tähän asti paljon rauhallisempi, kuin sairaalassa =) Syö ja nukkuu! Ja onpa taas niin ihanaa tuo imetys, ja helppoa kun ei tarvi sitä pullon kanssa juoksemista vielä harrastaa :D

Eemil on ihan hyvin ottanut siskon, vaikkakin välillä niin ihmeissään kuitenkin. Yölläkään ei ole tiennyt mitään, kun vauva herää syömään =)

Synnytyshän mulla oli helppo. Silloin keskiviikkona menin sinne käynnistykseen ja laittoivat tipan pikkuhiljaa annosta suurantaen. Alkuun ei meinannut alkaa mitään tapahtua, klo 17 aikaan otettiin tippa pois, kun siinä rajattu aika kuin kauan sitä pidetään. Jäätiin seurailemaan tilannetta, pieniä supistuksia jo oli, mutta ei mitään pahoja. Klo 21 aikaan olin sentin verran auki, jotakin oli tapahtumassa. Klo 22 aloin olla jo kipeä. Klo 23.30 pyysin kipulääkettä, sain petidiiniä lihakseen. Tässäkin vaiheessa ei vielä odotettu että synnytys alkaisi käynnistyä, veikattiin että pitää seuraavana päivänä tehostaa lääkityksellä vielä. Silloin illalla laitoin miehenkin kotiin nukkumaan. Klo 1.00 alioin olla jo järkky kipeä |O ei selkä suorassa voinu enää kulkea :LOL: Kätilö tutki kohdunsuun, synnytys oli lähtenyt käynnistymään, 4 senttiä auki ja soitin miehen sairaalaan klo 1.30.

3.30 mulle laitettiin spinaali puudute ja jestas että olikin hyvä =) pystyin jopa puhumaan ;) kohdunsuu oli auki 6cm. Ja sitten alkoikin tapahtua aika vauhdilla. Klo 5.30 jo alettiin harjoitusponnistella ja 3 työntöä ja tytär oli maailmassa :heart: Voi ihanuus sitä tunnetta :'( oli sen kaiken kivun ja muun arvoista :'( :heart: Isäkin oli heti pikku prinsessastaan niin myyty =) Ei sitä meinaa vieläkään meinata uskoa, että nyt mulla kaksi niin ihanaa lasta, vaikka reilut 3 vuotta sitten mulla ei ollu edes miestä ja olin ihan varma, että minä koskaan perhettä itselle saa :ashamed: tässä sitä ollaan :D

Isommatkin sisaret ovat ihan myytyjä! Heistä on ollut täällä kotona suuri apu, katsovat Eemiliä jne. Ja olipa muuten hyvä ostos silloin se leikkikehä :whistle:

Tänään kävi terveydenhoitaja kotikäynnillä ja hyvin oli paino noussut, 3070g. Eipä ihme tuolla syönnillä mitä syö :D

Nytkin kuuluu tuolta kininää, että maitobaari tänne! Eemil nukkuu ulkona. Palailen taas myöhemmin, nyt on mentävä, sen verran komentavasti prinsessa kutsuu ;)
 
tytteli :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

niin ihanalle kuulostaa sun elämä nyt :hug:
 
Tyttelille ja perheelle vielä kerran isot onnittelut prinsessasta :hug: :flower: Aivan ihana pieni nyytti :heart: Niin se elämä osaa yllättää positiivisesti... Kaikkea hyvää teidän perheelle ja onnellisia vauvantuoksuisia päiviä.

Terveisin MaMa (omaa nyyttiä odotellen)
 
Voi tytteli :heart: :heart: :flower: :flower: :hug: :hug:
Ihana oli lukea kuulumisianne =) Jotenkin sykähdytti oikein kun luin että toinen vaatii maitoa ja toinen nukkuu ulkona..tosiaan, kaksi vauvaa siellä nyt, ihanaa :heart:
Ja oikein lämmitti mieltä kun luin tosta miehestäsi...miten ihanasti tuntuu nyt toimivan...syötti vauvan ja kaikkee =) Isommat lapset myös apuna =) Teillä tuntuu nyt menevän oikein hienosti, ihanaa :hug:
Tuollaista jatkoa toivotaan =)

MaMa, heippa :wave: Kuinkas sulla on mennyt, kuinka olet voinut?
Milloin LA olikaan? Aloitikos opiskelut?
Ilmoittelehan ainakin välillä kuulumisiasi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
MaMa, heippa :wave: Kuinkas sulla on mennyt, kuinka olet voinut?
Milloin LA olikaan? Aloitikos opiskelut?
Ilmoittelehan ainakin välillä kuulumisiasi =)
Kiitos kysymästä :D Ihan hienosti on mennyt ja koulu alkoi viime viikolla. Tämä viikko on mennyt koulun osalta penkin alle :ashamed: maanantaina oli tytön 10kk neuvola ja olin sen vuoksi poissa, eilen olin ihan rehellisesti sanottuna "laiskuuttani" kotona ja tänään iski vatsatauti :kieh: Mutta tarkoitus olisi käydä nyt syksyllä koulua, kun lähiopetusta on vain se 5 viikkoa. LA on 8.1.09 (rv nyt 22+6) ja rakenneultran mukaan meille olisi tulossa pojan ja kolmen tytön jatkoksi neljäs tyttö. Pystyypähän kierrättämään Ilonan vaatteet tulokkaalle.
Muuten meillä rauhaisaa eloa, isukki hoitaa tytön minun koulupäivinä ja neiti kävellä tepastelee nykyään enimmän aikaa eli konttaa vain kun on niin kiire ettei kävellen ehdi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
MaMa, heippa :wave: Kuinkas sulla on mennyt, kuinka olet voinut?
Milloin LA olikaan? Aloitikos opiskelut?
Ilmoittelehan ainakin välillä kuulumisiasi =)
Kiitos kysymästä :D Ihan hienosti on mennyt ja koulu alkoi viime viikolla. Tämä viikko on mennyt koulun osalta penkin alle :ashamed: maanantaina oli tytön 10kk neuvola ja olin sen vuoksi poissa, eilen olin ihan rehellisesti sanottuna "laiskuuttani" kotona ja tänään iski vatsatauti :kieh: Mutta tarkoitus olisi käydä nyt syksyllä koulua, kun lähiopetusta on vain se 5 viikkoa. LA on 8.1.09 (rv nyt 22+6) ja rakenneultran mukaan meille olisi tulossa pojan ja kolmen tytön jatkoksi neljäs tyttö. Pystyypähän kierrättämään Ilonan vaatteet tulokkaalle.
Muuten meillä rauhaisaa eloa, isukki hoitaa tytön minun koulupäivinä ja neiti kävellä tepastelee nykyään enimmän aikaa eli konttaa vain kun on niin kiire ettei kävellen ehdi :D
Oi että...pieni leikkikaveri Ilonalle :heart: Onnea =)
Mitäs sä nyt aloitkaan opiskella? Sosiaali- ja terveysalaa? muistanko ihan väärin :ashamed:
 
Keiju07
Heipskukkuu,

sain teidän kuulumiset taas selattua kiinni. Paljon olisi kommentoitavaa ja onniteltavaa, hoidan ne tärkeimmät: Onnittelut rinsessasta tyttelille ja tulevasta sellaisesta MaMalle!! Suloisia kuvia tyttelin tulokkaasta, kuin myös muistakin pienistä.

Kovasti kuulostaa muiden meininki samanlaiselta kuin meillä. Hurjaa menoa pitkin poikin kämppää, portaissa oltaisiin jokahetki, jos vaan äiti antaisi. Kävely ilman tukea ei meillä vielä kiinnosta, mutta tukea vasten kierretään sohvapöytää jne. Asioiden tunnistaminen on meillä ihan uusi juttu, Viena on oppinut osoittamaan esineitä, kun kysytään, että missä on lamppu, valo, äidin napa :heart: . Pusujakin antaa pyydettäessä, ihanaa.

Mutta sitten sitä äitiyden onnen kääntöpuolta. Moni pieni on täälläkin sairaana, ja meillä on meneillään kurkunpääntulehdus. Jo 9 päviää lämpöä, nuhaa ja yskimistä. Maanantaina käytiin lekurissa, sanoi, että voi hyvin kestää kaksikin vkoa. Harmittaa lähinnä, kun juuri olin saanut meidän tirpan opetettua syötöttömään yöhön (klo 23-6), nyt se homma sitten romahti. Pakko antaa kipeälle lapselle maitoa... tai eihän se mikään pakko ole, mutta minä haluan antaa... helpottaahan se juominen kurkkukipuun jne. Tasavarmasti seuraava vieroitus on taas hankalampi, kun kerran on välillä annettu periksi. Toisaalta, yöt on tavallaan nyt myös helpompia, kun tirppa nukkuu taas meidän välissä (paitsi nukahtaa kyllä omaan sänkyyn), joten tuttia ei tarvitse ravata laittamassa toisessa huoneessa.

Ostin myös kirpparilta sen kyselemäni välikausihaalarin. Peuhun jo kuluneen 80 cm haalarin kolmella eurolla ja Reimatecin 86 cm (kevääksi toivon mukaan) 12 eurolla. Eli aika hyvät kaupat. Kengät täytyy varmaan hakea ihan kaupasta, kun tuota kokoa on niiiiin mahdoton arvioida. Tämä äippä osti itselleen myös kunnon sadenpitävän ulkoasun syksyä ja talvea varten sekä kunnon citykumpparit. Nyt vaan odotetaan Vienan parantumista, niin päästään kunnolla puistoilemaan (joka meillä siis 250 metrin päässä ). Ihan kunnon kotiäitifiilis noiden tamineiden myötä :D .

Tulee taas romaani, kun en ole hetkeen kirjoittanut... :ashamed: Moni äippä on palannut töihin, mutta minä puolestaan yritän nyt ensimmäistä kertaa nauttia lomasta, kun alkaa tutkimushommat vähenemään. Jatko-opintoja suoritan syksylläkin, mutta muuten otan rennosti tuon neidin kanssa. Kevät on suunnitelmissa vielä auki, odottelen, josko saisin rahoitusta seuraavaan tutkimusprokkikseen (pitäkää peukkuja). Jos rahaa tulee, niin yritän sopia, että tekisin 30 h viikkoa. Tuo isukkikin sitten jäisi osa-aikaiselle, ja mummojen avustuksella pärjättäisiin varmaankin ilman päivähoitopaikkaa. Jos rahaa ei tule, niin pitää miettiä ammatillisesti jatkoa; kotiäitiys houkuttelee, mutta sitten pelottaa, että mitä hittoa teen viiden vuoden kuluttua, kun CV ammottaa tyhjillään. Kukas se mainitsikaan niistä elämän ruuhkavuosista...

Juttua riittäis, mut säästän teitä ja pidän tuumaustauon!

 
Keiju07
Hei vielä galluppikysymys mulle vinkiksi:

Mikä on paras/parhaat lelunne?

Mietin, että minkälaisia härveleitä ostan... olen vähän sellainen materiaa vastustava, joten yritän ostaa harkiten. (Öööö... tämähän ei tietenkään päde mun sisustusintoon, ja... ja ... :whistle: )
 
lelugallup:meillä ainakin hyväksi todettu fisherpricen auto,ketä vaan ei ne biisit rasita :whistle: ! simppa kyllä tykkäs hytkytellä kun vähän tuuppas niin rupes musa soimaan! sillä pojalla on todella rytmi veressä :D ! se on ollut käytössä jo monenmonta kuukautta ja nyt "aukaistiin" se istuin niin voi työnnellä ja humppasta kävellä sen autonsa kanssa :heart: !

uusi gallup: onko taaperollanne käytössä tyyny? mikälie päähänpinttymä etten ole tyynyä laittanu,lienen pelännyt että tukehtuu pieni vielä :ashamed: ......

tänään tein raivaushommaa alusasukoreissani ja voi jeesus että lähti tavaraa roskiin! milloin mulla on noin pienet tissit ollu :eek: :D ???? ja pepa :ashamed: ...........ei kyllä ole tisukat kaunistunu vaikka kuppikoko onkin pykälän isompi :ashamed: .........
siis kaikenkaikkiaan kaamea havainto; olen tyystin rupsahtanut :'( !!! iski alemmuus/masennuskompleksi :ashamed: .......menen nurkkaan häpeämään :ashamed: :wave:
 
Heipsan kaikille :wave:

Mulla on kiirettä pitänyt... tilauksia satelee :p Kuvastoja teen (ja tällä hetkellä kuolaan noita kultasuklaan tuotteita...) ja hakkaan välillä päätä seinään :D Kun kaikkea haluamaansa ei voi ottaa vaikka kuinka tahtoisin. Bukowskin nallet tuli eilen ja yritän pitää näppini niistä erossa. En ole ehtinyt niitä nettiin vielä päivittämään, yritän tässä illalla vielä.

:hug: sairastelijoille!!!

Mutta siis... KOIRAIMMEISET mulla on erittäin iso ongelma... :'( :'( :'(
Meillä tuo vanhempi (7v) koira on alkanut murisemaan pojalle. Poika ei saa mennä lähellekään. Me ollaan isännän kanssa tästä asiasta jo viime aikoina aika kovin otettu yhteen... Sanoin jo, että kohta sattuu jotain. Kun poika ei saa olla lattialla missään koiran sisällä ollessa. Isäntä lupasi kovin vahtia ja kouluttaa koiraa... No tänään sitten sattus vahinko. Isännän mukaan he rapsuttivat koiraa ja hän oli pojan ja koiran välissä. Mutta silti tuo koirelus veti jostain herneet nenään ja kävi ihan suoraan pojan päälle. No luojan kiitos mitään isompaa ei sattunut, ainakaan tällä kertaa. Pojalla on huulessa kaksi reikää ja pari pientä purema jälkeä ulkopuolella, suussa sisäpuolella on 4 reikää... Ihanan rauhallinen tuo on poika oli silti sen jälkeen... itki vähän aikaa ja rauhoittui syliin heti. Eikä tullut paljon verta....
Mä vaan mietin, että mitä tolle koiralle pitäisi tehdä... :'( :headwall:
Se on kuitenkin ollut meillä jo 7 vuotta, joten ei sitä oikein voi pistää mihinkään toiseen kotiin. Lopettaminen kävi tässä jo mielessä, mutta pystyisikö tuon kuitenkin vielä jotenkin korjata? Paitsi että mä en ole ihan varma haluanko kokeilla enää... Mutta kun kuitenkaan en haluaisi luopuakaan tuosta koirasta, on se kuitenkin mun ensimmäinen "vauva".... MITÄ H****TTIÄ TÄSSÄ PITÄIS TEHDÄ?
Nytkin toi on ollut siitä lähtien ulkona, kun en tiedä uskaltaako päästää sisälle.... mutta eihän tämä näinkään voi jatkua....
Tiedän, että koira on kipeänä tällä hetkellä, mutta ei se silti oikeuta tekemään lapsellekaan noin... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Iltaa :wave:

Ulkona onkin aika koleaa, tehtiin pihahommia tossa iltasella ja sen päätteeksi sitten oli lämmitettävä sauna että sai vilustuksen pois.
Kohta alkais faktalta synntyssairaala taas :D :whistle: Oon noihin nyt ihan hurahtanut :)
Elämä lapsellekin olis menossa...sitä ois kans kiva kattoo...ehkä surffaan kanavalta toiselle =)

MaMa, juu, itseasiassa muistelin joko sairaanhoitajaa tai terveydenhoitajaa =) Onko opiskelu siis monimuotoa? Jos sulla on aikaa milloin, niin ehkä voisit kertoa mikä teillä tossa opiskelussa on rytmi, siis jos on monimuotoa tms. et paljonka lähiopetusta jne =) Vaikka yv:nä, mutta todella vaan jos ehdit ja jaksat =)

Lempileluja pojalla on astiat, palikat yms mutta sitten kaikki sellaiset mistä lähtee ääntä...esim sellanen yks lelu on jossa on eläinten kuvia ja kun niitä painaa kuuluu sen eläimen ääni mitä painoi....

Tyynykin, sellainen ohut, (ensityynykö sen nimi nyt oikein oli?) on käytössä.

Lilliksen koira juttu kuulosti pelottavalta ja hurjalta...ja haikeeltakin... :hug: :'( Mäkään en oikein koiraimmeinen ole, en siis oikein osaa auttaa :/ Mutta eikös milli laittanut joskus jonkun linkin...siskon lapsesta ja koirasta??? Olisiko siitä apua??? Entiedä...

Nyt meen telkun ääreen teen kera ja jatkan paremmin myöhemmin... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
hei teillä kellä on kuivausrumpu, niin kertokaas kokemuksianne eri merkeistä
Toi vanha saa kohta kyytiä :kieh: uutta varten kokemukset tervetulleita :) :attn:
Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia :wave: Haaveissa olisi hommata sellainen, kun ei meillä enää tunnu kuivaustila riittävän.

LS Tuo on sen verran monimutkainen tilanne, että parhaimmat ohjeet ja vinkit saisitte varmasti viralliselta ongelmakoirankouluttajalta. Ongelman kunnolliseen ratkaisuun, kun tarvii nähä koira ja tietää miten koira ja te toimitte eri tilanteissa. Vääränläisella ojentamisella, kun voi saada aikaseksi pahimmillaan vielä pahemman ongelman. Miulla on aikoinaan ollut koira jolla oli ongelmakäytöstä ja sen kokemuksen pohjalta sanon, että kannattaa hakea ulkopuolista apua, jos kokee ettei enää itse hallitse tilannetta tai tiedä miten toimia. Ulkopuolinen näkee usein missä tekee virheen ja se voi olla ihan yksinkertainen juttu, mitä vain ei ite tajua/huomaa.

Autokakku on nyt koetehty. Onneksi tein koeversion, koska nyt tiedän, että täytettä tarvitaan enempi ja koristelu kannattaa tehdä toisin. Olisin halunnut laittaa marsipaanin siihen pinnalle, mutta miun taidoilla siitä ei saa nättiä :/ Täytyy pohtia minkä siihen pintaan sitten laittas... Mutta kokoaminen oli ylättävän helppoa ja siitä tuli jopa ihan auton näköinen. Mies ainakin tunnisti sen kuplaksi (mulla oli mallina pojan kupla-leluauto ;) ) Mutta kyllä mie tuon autokakun taidan pojan synttäreille väsätä. Tein siis tämän ohjeen mukaan: http://superi.vuodatus.net/blog/862531
 
ls mulla on sellanen asenne tuohon puremis juttuun että yksikin puraisu niin piikille!!surkuhan se on mutta mielummin koira taivaisiin kuin poika..nykypäivinä on niin paljon kaikenlaista sairautta sun muuta koirilla etten uskaltaisi luottaa siihen,varsinkaan noin vanhan koiran kohdalla,että se puraisu jäi siihen yhteen kertaan :hug:

tilda mistä ostitte sen auton?ku me tahottas samanlainen,tai siis mummo tahtoo ostaa syntskä lahjaks?se oli kyl ihku mutta saattaap se rallatus hermoille käydä.. :LOL:

lelu galluppiin,hmm..no toi kävelyauto on ykkös juttu,sillä on kiva ajella toisten varpaille..sit kaikki mistä musiikki kuuluu,toi penska ihan oikeesti tanssii vaan koko ajan..
tyyny on ollu käytössä jo varmaan 9kk,nukkuu meidän sängyssä jommankumman tyynyllä jommankumman kanssa,on sillä omakin sellanen lituska tyyny,mut äitin ja isin kanssa on ihan paras olla ihan kiinni :heart:

meillä nyt sit kontataan ihan koko ajan :heart: ihana,tänään rupes ihan kunnolla konttimaan,ei oo enää sellasta muutamaa konttaus askelta..

tilda tulkee ens viikolla käymään,ukko on illassa töissä :wave:

 

Yhteistyössä