Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 37

Kiitti neuvoista Mä alan etsimään nyt ensimmäisenä tuon ongelmakoirakouluttajaa. Niin minäkin aikoinaan päätin, että kerran kun puree, niin se on siinä.... mutta eipä se olekkaan ihan niin helppoa. Poikaa en jätä samaan tilaan tällä hetkellä ollenkaan koiran kanssa, viimeinen luotto meni just. Kokeillaan nyt tuota kouluttajaa ja katotaan mitä mieltä hän on asiasta. Kun ei se lopettaminenkaan kovin helppoa ole, vaikkakin se on varmaan helpoin ratkaisu... :'(
 
lillis jos päätätte pitää koiran elossa,niin suosittelen siltikin ell reissua,kannattais kuvata koira,mahdollisia kasvaimia ajatellen,tai muut kipuilut,jotkut näytää kivun agressiivisuutena.. :hug: lopetus on aina iso päätös,eikä tosiaan helppo!!toivottavasti saatte asian kuntoon
 
Mamma3 monimuotokoulutustahan se on. Minulla ei vielä hirveästi ole tästä koulutusmuodosta kokemusta, mutta pääperiaatteena on että lähiopetusta on muutamia viikkoja lukukaudessa ja muuten on sitten paljon itseopiskelua sekä verkko-opiskelua. Se tässä koulutusmuodossa on parasta että joustoa löytyy enemmän kuin päiväkoulutuksessa. Kaikki opiskelijat on aikuisia ja suurin osa on työelämässä opiskelun ohella. Mutta tärkein syy miksi vaihdoin päiväkoulusta monimuotokoulutukseen oli juuri se, että tuolla ymmärretään että olemme aikuisia ihmisiä joilla useimmilla on perhe eli se koulu ei kuitenkaan ole se kaikkein tärkein. Edellisessä paikassa oli tyyli se, että koulu on tärkein ja ainoa asia elämässä... Mutta jos harkitset kyseistä alaa suosittelen monimuotokoulutusta sopii perheelliselle paremmin ja opintoetuudet (ne suuret tienestit..) ovat samat kuin päiväkoulutuksessa..
 
MaMa, kiitos :flower: Onhan toi opiskelu mielessä käynyt, mutta päiväkouluun en lähde niin pitkään kun lapset on kotona...
Ja ihanko totta että opintotuen, vai millä nimellä tässä nyt onkaan, saa myös monimuoto-opiskelussa? :eek: Sellaista tietoa jostain kuulin ettei muka saisi... Sehän hyvä, siis tyhjää parempi =)
Mutta tuskin nyt ihan vielä opiskelut mielessä...kunhan kerään tietoa ja sulattelen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Sitten vielä kyssäri: aattelin piipahtaa kerhossa, mikshän keskusteluissa ei näy aiheen aihetta... onko muilla ihan normaali?
Valitse kerhossa viestien näkyvyys...esim. viimeisen kuukauden viestit, koko vuoden jne... Kun otat viimeisen vuoden, niin kaikki näkyy. Kukaan ei ole aikoihin kirjoitellut, niin siksi siellä näkyy tyhjää.
 
Pikaisesti tännekin moikaamaan, kun tein tässä tovin työjuttuja...

Olipa mukava kuulla taas Tyttelistä :) . Piirun verran taitaa olla temperamenttia teidän neidin käytöksessä? Onko saman oloinen tapaus kuin isoveikkansa vai kuinka?

Tuutille jaksuja :hug: !! On noi välillä Niin |O :headwall: |O . Musta tuntuu, et just noitten tappeluitten ja turhien kiukuttelujen ja muiden takia nyt on ollut ihana olla töissä. Tosin sitten taas toisaalta täällä lukee haikeena näitä juttuja että ai niin, toisilla teillä elämä on jatkunut samanlaisena kotiäitiytenä...

Meillä ei käytetä vielä tyynyä. Leluista en osaa kummemmin sanoa. Me ei olla ostettu tälle kolmoselle mitään uusia hienoja vauvaleluja. Paljon tuo pitelee dubloja, sit pari soivaa lelua on ihan ok, yläkerrassa on jatkuvasti nukenrattaitten kimpussa.

LS, saatko tänne laitettua linkkiä sun sivuille? Tulis helpommin tässä kiireessä mentyä kuolaan :p . Hienoa, kun tilauksia satelee!! Jos mulla vaan on jo tässä kuussa tilipäivä, voisin minäkin jotain tilaamaan :p

Meillä on kanssa loppujen lopuksi hoito alkanut todella hienosti, mitä nyt niistä unista valittelin. Typy ei jää ikinä perään itkemään, syö hyvin, on jaksanut yksillä unilla jne. On niin äärettömän ihana mennä sitä aina hakemaan ja ehtiä joku vilaisu nähdä toista siellä tyytyväisenä leikkimässä. Ja sitten kun äidin ääni kuuluu, pää kääntyy, hymy leviää korviin ja äkkiä äidin luo :heart: :heart: . Kihomadot ja vesirokko eivät tällä erää tainneet tarttua, mutta nyt käytiin jo varalta ostamassa täishamppoo |O |O :headwall: :x . Jestas tätä päiväkotimaailman autuutta!! Tyttöjen osastolla oli juuri iltapäivällä huomattu meidän pikkuneidin vierus lokeron omaavalla lapsella kuhinaa päässä :x . Ja tämä lapsi oli aamupäivällä kuulemma eteisessä laittanut meidän typyn hatun päähänsä :eek: !! Sain pussin ja pistin kaiken irtoavan sinne. Onneksi ei ollut kylmä ja kotiin lyhyt matka, tultiin ilman haalaria. Nyt on kaikki pesty ja ulkona kuivumassa ja saunassa päätä tutkittu. Onneksi ei ole paljon tukkaa :saint: . Saas nähdä miten meidän käy |O . Ei täitä meille :attn: :attn: :attn:

Mutta nyt soffalle :wave: . Niin ja ei se elämä ja kotihommat ole onneksi töihin menoon loppunut. Eilen oli reilusti virtaa koko illan vielä, sain ikkunoita pestyä, verhoja vaihdettua, syöttötuolin pesin ja ja ja :) . Tänään olinkin sitten väsyneempi :LOL:
 
LS, mitään en ite juurikaan koirista tiedä vierestä vaan seurasin kun tuo Pessin kummitäti joutui lopettamaan rakkaan koirulinsa. Koira oli ollu hällä myös jotain samoja aikoja kun teillä ja ilman ennakkovarotuksia hyökkäs tän omistajansa kimppuun ja jälki oli aika ikävää..tikkejä naamaan sun muuta. (tää oli muuten just sillon kun Pessi synty). No koira kävi useemmallakin tuollasella ihmisellä joka nuista tietää,sillon sanottiin että koiralla on niin suuri stressi että sen takia käyttäytyy noin..tää kummitäti piti koiran ja saatiinkin johonkin ruotuun mutta sitten yks pvä nappas taas omistajaansa..jalkaa tällä kertaa,ei siis käyny pahemmin. Mutta piikille vei söpöliinin tie...

Jep,ja mun piti vaan siis tulla pyörähtään ja alkaa tekeen noita himputin kutsuja... väsyttää niin sikana!!! *ah niin ihana biisi nyt töllössä :p * Rasmuksen tuo uusi... :D

Peetu on ollu niin ihana tänään,laulanu vaan koko päivän :heart: mutta mutta..käyny kaks kertaa tarhan jälkeen kakalla,hiukan löysällä maha. Ja sitten tuolla jälkimmäisellä kerralla oli verta mukana,ei mitenkään kauheesti mutta ei myöskään pelkkää viirua... :eek: hui... tarttee kattella mitä tuo pyllystään päästelee jatkossa :ashamed: *kiva aihe*...
 
LS hui kamala tuota koira juttua :'( meilläkin on ollu et kertaakaan jos purasee niin piikille...mut tosiaan se toteuttaminen voi olla sit rankempaa..ehkä yrittäsin itekkii vielä kerran. Mut sit toisaalta se toinen kerta voi olla rajumpi....et kannattaa miettiä tarkkaan :hug:

Käytiimpäs kattomassa taas tänään yhtä taloa....ja arvatkaas mitä? NYT KOLAHTI!!! se oli just passeli :D toki mietitään vielä mut aika varmoja ollaan et tää se on =)
 
Piti tosiaan kommentoidakkin :ashamed:
Meillä ihan lemppareita leluissa on nyt palapelit ja sit tollanen eväskori mihin eri muotoisia palikoita laitellaan...palapelien kimpussa jaksaa kauan touhuta,yrittää paloja kohdalleen tai johonkin koloon siis laittaa. Eipä meilläkään Pessille oo ostettu leluja,kaikki Peetun vanhoja. Ainiin ja noi purkit mistä saa tornin koottua ja purkit sisäkkäin,ne on ihan ehdottomat.
Tyyny juu löytyy... sen ihan ensi tyynyn myin jo itseasiassa pois :ashamed: ollu jo jonkun aikaa tuollanen vauvatyynystä seuraava,tosin se on Peetun vanha että on aika littana,reunat vaan vähän paksummat.

Ja voi tytteli,kun kuulostaa niiiiiin ihanalta :heart: mä tahon kans vauvoja paljon lisää :whistle: (ei nyt kuitenkaan tähän kokoonpanoon) haaveita pitää aina olla.
Mutta siis kauheen paljon onnea teidän koko perheelle :flower: :flower: :hug:
 
tuosta koira asiasta vielä..

naapurissa on 2,5v rotikka uros..puri tikit miehelle käteen,oli puhe seuraavasta purennasta piikille,höpsis..koira purru yli 10 kertaa nyt,ja ihan vaan on hyökänny kimppuun..meinaa ikkunasta tulla läpi kun ohi kävelee,lapsia ei voi sietää..
siltä ei saa leikattua kynsiä,ei korvia puhdistettua,harjata voi vain selkää..muuten tulee päälle..
ja tuollaista koiraa vielä elossa pidetään :eek: mua ärsyttää,se kun kerran pääsee karkuun hihnasta ja menee jonkun lapsen päälle,esim meidän pojan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Dirlittan Ei teidän päiväkodissa sattuisi olemaan tilaa yhdelle pienelle söpölle tytölle? Tänne ei kuulemma mahdu. |O Miten sen leikkauslähetteen kanssa kävi?

En tiedä miten niitä paikkoja on..neuvon sinne soittamaan.
Hurjaa ja kurjaa että sinne teidän pk:n ei mahdu!!!! Mitäs nyt aiotte??

Se lähete lähti matkaan keskiviikkona viikko sitten kiireellisenä, nyt taas odotellaan :headwall: :headwall:
 
Heiheihei :attn: :attn: :attn:
Mä tuola edellisessä ketjussa kirjotinkin jo,mielipiteitä ja miten menee kaipailen!!
Siis kun valmistun jouluna 09, niin jos en vaikka pääse heti ammattikorkeeseen tai muutenkin niin voinko jäädä vielä kotihoidontuelle?...enks voikkin?!.. lähinnä siis aattelin että jos en pääse sinne ammattikorkeeseen tai et jatkasinkin sitten vasta syksyllä 2010. Tää vaan siinä tapauksessa kyllä että motivaatio uupahtaa tai väsymys iskee... Mut anyway...
 
L-S :hug: Toivottavasti päädytte teidän kaikkien kannalta oikeaan ratkaisuun.

Lempparilelut: Autot, autot ja autot, niiten lisäksi nuo palikat joita tiputellaan noista reijistä, meillä semmonen josta tulee vielä ääni kun paikan tiputtaa, on tavis mallikin, mutta se ei saa suosiota, dublo legot, kirjat ja taapero kärri on nyt kova sana.

Tyyny, ei ole, tuskin ihan heti tuleekaan, Juho on niin kamala pyöriäinen, että ei sillä tyynyllä mitään virkaa ole jos sitä ei teippaa kiinni ton jätkän päähän.

Vattu että äsken pääs oikeen kunnon neiti kiljasu :eek: Onneks olin pihalla niin sai juho jatkaa uniaan rauhassa.. Olin menossa suihkuun tonne alakertaan itkarin kera, ulkokautta siis, kun sisäportaat on edelleen vähän kesken. Siinä sitten kirmasin talon nurkalle ja ei muuta kun rappusia alas, pari askelmaa pääsin, kun tuli kohtaaminen rappusissa :|
Siinä pari askelmaa alaspäin jökötti meidän autotalli asukki herra tai rouva lumikko :/
Jumaleisson että mä säikähin, hetken seisoin siinä paikoillani ja tuo otus seisoskeli siinä takajaloillaan ja tuijotti, minä käännyin takasin ja hetken oottelin jotta pääsen pesulle. No pääsin sitten vähän ajan päästä, en tiiä mihin otus meni, lieneen puupinoon joka on tuola poterossa jossa noi rappusetkin on, ainakin kun tulin suihkusta, niin jumalaton rapina kuulu sieltä, tää mamma kyllä pisti kinttua toisen eteen rivakasti. :|

Käytiin Juhon kanssa päivällä siellä kaupoilla, ostin sen plaston taaperokärrin tohon pihalle, poju ihan onnessaan veti pitkin pihaa sen kanssa. Sitten jatko samaa menoa sisällä ton toisen kärrinsä kanssa.
Ja hitto että voi bensa olla kallista :eek: tai ei kait se huipussaan nyt enään ole, mutta kallista se on silti. Mä tankkaan aina mun autosta tankin täyteen, niinkun nytkin, sinne holahti vähän rapeet 90e tankkiin :headwall: :headwall: ja kerran viikkoon melkeen saan tankata.. :eek:

Tässä sivusilmällä kattelen bb:tä ja jos hakis lasin vettä ja tuon minipussillisen namua :p
Ukkokin edelleen kestitsemässä asiakkaitaan, vaiko mitä lie.. :/
 
Olin taas töissä tänään, kuin myös huomenna, pe ja la. Päivisin Sara pitää kiireisenä ;)

TYTTELILLE PITI LAITTAA JO AIKAA SITTEN ONNITTELUT KUN PALAILI PAIKOILLE;ETTÄ SAA NE MYÖS!! ELI PALJON PALJON ONNEAAA! :heart: :heart: :heart: Aivan SUPER IHANA RAKKAUSPAKKAUS! :heart: :heart: :heart: :flower: Ja ihanaa muutenkin että synnytys meni hyvin! :hug:

LS: Mun siskolla tosiaan tuli ongelmia alkuun koiran ja vastasyntyneen kanssa. Nappas siitä peitosta kiinni mihin vauva oli kääritty kun tuotiin kotia. Ei siis päässyt kunnolla puraisemaan. Kävivät kouluttajalla ja nimen voin kysyä jos haluat sen? Nykyään voivat olla samassa tilassa, mutta jatkuvan VALVOVAN silmän alla. Heillä on turvaportteja jokaisessa ovessa, jotta lapsi ja koira pysyy erillään tarvittaessa, mutta eihän ne estä sitä että lapsi pääsis työntämään käden ja koira puremaan. Mun lapsille ei ole kyllä koskaan tehnyt mitään. eikä kelleen aikuisella, että voihan olla siinä sekin ettei edes tajunnut mikä se pieni vastasyntynyt peittoon kääritty möykky oli...lelu tms kuvitteli olevan..? tjn?!
Mun henk koht mielipide on että laittaisin uuteen kotiin, jossa ei lapsia tai sitten taivaaseen. En uskaltaisi pitää enää, kun kerran on puraissut noinkin kunnolla. Enkä edes jaksaisi jatkuvasti pitää silmällä missä on ja mitä puuhaa, onko lapsi lähettyvillä jne..? Kuolisin siihen stressin määrään minkä se koira aiheuttaisi olemassa olollaan... :ashamed:

Lempilelut: Taaperokärry, isompien lasten vyöt :D , äänilelut mm.laivalta tuomani huumor "lelu"isoveljelleen josta tulee pieru ja röyhtäsy ääniä (lie missä mielenhäiriössä ostinkaan tuon...?),kirjat ja tietysti kaikki isosiskon lelut mitä ei saa ottaa ;)

 
En minäkään jaksais koko aikaa valvoa koiran perään. Kun ei kuitenkaan noin pieni lapsi ymmärrä vielä, että pitää olla poissa koiran luota. Minä ainakin pelkään kovin sitä, että ensi kerralla käy pahemmin ja en ole valmis ottamaan sitä riskiä. Mutta kun tämä ei valitettavasti ole vain minun päätettävissä. Hirvittää kyllä itseäni...
Kun ei ukkokaan ole koko aikaa kotona, joten en mä pystyis enää tekemään mitään muuta kuin olemaan koiran ja pojan välissä... Eikä siinä ole mitään järkeä, että pistetään portteja joka paikkaan... Tää on hankalaa. Vitsit, kun olis joku tuttu joka voisi ottaa tuon koiran, mutta kun ei ole... Enkä vieraalle anna. Mutta katellaan mitä se koirankouluttaja sanoo näin ensimmäisenä.
Mutta myönnän ihan suoraan, että en mä pysty millään kouluttamaan koiraa koko ajan... varsinkin jos meille oikeasti tulee jossain välissä lisää muksuja. Sen takia tuota koiraa ollaan pienestä pitäen opetettu olemaan lasten kanssa. No osaahan se olla, mutta ei nähtävästi oman kanssa...
Tästä puhuttiin jo odotusaikana, kun pelkäsin silloin jo vähän... Kun kuitenkin toinen on saanut olla näinkin kauan ihan omissa oloissaan...
Mutta enpä vielä sano yhtään mitään. Poika on silti ykkönen ja eemeliä en pistä enää toista kertaa vastaavaan tilanteeseen, tiedä miten pahasti ensi kerralla käy... Onneksi ukko sentään oli siinä välissä, niin päästiin ehkä säikähdyksellä...
 
TYTTELILLE VIELÄ KERRAN IHAN MIELETTÖMÄN PALJON ONNEA :heart: :heart: :heart: :heart: Ja kuvissa oli niin kaunis prinsessa, että! Nyt vaan tosiaan unta aina kun vain voit, että sulta ei lopu paukut. Vaikka senhän kyllä jo tiedätkin...

LS, meillähän koira teki "varoitusnäykkäisyn" ilmaan aivan Siljan käden vieressä kun Sikke kielloista huolimatta "ahdisteli" koiraa (ajatti ja koitti tarttua turkista kiinni). Koira väsyi ainaiseen karkuun juoksemiseen ja väistelyyn. Läheltä piti kerrasta viisastuneena meidän Raksu asuu tätä nykyään papalla, eli mun isällä. Lasten kanssa en ala riskeeraamaan. Ja sitä paitsi, ei se ole koirankaan elämää elää jatkuvasti varuillaan. Vanha koira (12v.) saa elää nyt lokoisaa elämää ilman häiriöitä. Ja vaikka koirarakas olen aina ollut, niin lapset menee edelle, niin arvojärjestyksessä kuin muutenkin.

Käytiin tänään allekirjoittamassa lainapaprut ja huomenna kaupan teko :whistle: Sitten alkaakin armoton remppaaminen! Lokakuu saadaan vielä asua tässä, eli vähän reilu kk aikaa tehä kaikki lattiasta kattoon :whistle: :eek: Eli se voi tarkottaa, että aika harvakseltaan tulee varmasti kirjuuteltua... Onneksi se asunto on tuossa ½ kilsan päässä, niin matkoihin ei mene aikaa, ja minäkin voin päivällä mennä sinne Siken kans hommiin.

Nyt alan tekemään kodinkoneiden hintavertailuja :wave:
 
Huomenta! :) Kyllä sen huomaa että toinen on töissä, miä en taho enää ehtiä koneelle :/ :headwall: Eilen etin ympäri huushollia Taavin ulkopukua, kaksosaisia löytyi muttei olevinaan sitä yks osasta mitä etin (pojalla kaks samanlaista, isompi ja pienempi). Lopulta aloin tutkimaan sitä pukua uudelleen ja se olikin se isompi muttei enää mahdu |O Pentele soikoon! Ja miä haluan tuolle kokopuvun pihalle. Tänään meen katsastamaan kirpparin annin josko löytyis joku.
Poitsu oli eilen illalla rauhallisempi. Tosin hyytyi päivällä kovan kärhämän jälkeen ja nukkui 2 tuntia. Ois varmaan nukkunut kauemminkin mut en antanut. Kattokaas kun on olevinaan jo niin iso poika joka ei päikkäreitä tarvi :whistle: Ruokakin jopa uppos tappelematta kun oli nukuttu :D

Lempileluja palikat, pallo, kirjat, veikkojen pokekortit joista syödään kulmat pois. Kaikki nunnattavat nallet ja nuket. Ja ne fisher pricen hahmot.

Tyynyä ei ole tuolla pyörijä hyörijällä

L-S onneks ei päässyt pahemmin tapahtumaan! Vaikka tuossakin oli jo liikaa :( Miä oon ja kyllä niin julma ihmisenä että se yksi puraisu on se viiminen :ashamed: Nyt sitte tarkotan puraisua en näykkäsyä. Meillä eletään porttien kanssa ja Netta ei pääse samaan huoneeseen missä Kiia on lattialla. Miä en tuohon höhlään hurttaan luota kun se koheltaa muutenkin koko ajan. En pelkää että puree mut sitä että läppäsee tassulla. Iso tassu kun on niin jälki voi olla pahaa. En jätä sitä kyllä noiden pienempien poikien kanssakaan valvomatta kun taas niihin ei voi luottaa :whistle:

Mutta toivottavasti keksitte hyvän ratkaisun teille :hug:

Mammoliinolle onnea asuntokaupoista :flower:

Tinakenkätyttö millanen unelma teillä ompi kiikarissa?

Sairastelijoille paranemisia! :hug:

Ai niin lueskelin illalla omaa vauvakirjaa :D Ja miä itse oon ollut samanlainen "nukkuja" vuoden vanhana. Päivällä pätkiä ja marissut yöt. Eipä ole omena kauas puusta pudonnut :whistle:
 
Hei leidit, me oltiin pudottu viidenneksitoista :eek: Kuinka voi olla mahdollista :LOL:

Nostetaanpa meitä hiukan :D

Torstaita vaan kaikille :wave: Hitsi, miten nämä viikot nyt näin nopeeta menee...vasta oli viikonloppu ja huomisen jälkeen taas :whistle: Tuntuu ettei ehdi viikolla mitään...muuta kuin kotihommia :headwall: Meidän on pitänyt muutaman ystävän luona käydä jo aikaa sitten..tai aikaa sitten sovittiin että pikapuoleen tullaan, mutta ei vaan olla ehditty sinne :ashamed: Täytyy koettaa viimestään sit ens viikolla ottaa itseä niskavilloista kiinni ja hoidella nuo kyläilyt pois alta :)

Mammoliino, onnea huomisista asuntokaupoista =) :flower:
Tinakenkätyttö, täällä kans halutaan tietää millasta taloa kattelitte :D *utelias*
Tuutis, mäkin vasta kattelin omaa vauvakirjaa =) Mukavia muistoja nuo. Ja eipä tarvii nyt enää pähkiä että mistä tollaset unenlahjat on peräisin :D
Multa ovat lapset vissiin hyvät unenlahjansa perineet meillä, kun mulla lukee et hyvin nukkuu tjm..mies kyllä oman kirjansa mukaan valvottanut 2v asti =)
Yksäiti, mun mielestä kans voit kyllä jäädä vielä hoitovapaalle, kunhan lapsi vain on alle 3v!! Ei siihen kai muuta kriteeriä ole...
PuPu, uskon että olet siellä kiljahdellut :D Mä oisin kans, säikähdän välillä hämähäkkiäkin :LOL:
Tyynystä vielä että eipä se meilläkään pojalla pidempään kuin nukahtamishetken ole pään alla, sellainen pyörijä tuokin on.
Meilläkään ei poika ole saanut juuri mitään uusia leluja, vaan on joutunut tyytymään noiden isompien vanhoihin. Jokusen vauvalelun silloin sai ja nyt sai oman muovisen vähän isomman auton... Kummit vasta kyseli 1v lahjatoiveita. Yhdelle sanoin että voisi vaikka jokin lelu sitten olla.

Niin, olikos jollain kuivausrummuista niitä kokemuksia???? Mitä merkkiä suosittelette??? :attn: Pakko saada uus |O Eikä itellä hirveesti kokemuksii, niin ei viittis ostaa "sikaa säkissä" :)
 
huomenta täältäkin!

dog: saatiin se auto lahjaksi jo kun poika syntyi :LOL: ! oli siis muutaman kuukauden parkissa tuolla lastenhuoneessa ennen käyttöönottoa :D ! eiköhän semmosen partaselta löydä? simppa saattais tosiaan tykätä biiseistä! ja saahan sen mykistettyäkin :whistle: ...
ja kiitos kutsusta,eiköhän me voitais joku päivä käydäkkin!

LS:lla vaikea tilanne koissun kans,mutta ymmärrän kyllä miksi haukku kokee asemansa uhatuksi jos on "esikoisen" asemaa tähän asti saanut pitää. lapsiperheessä koiralla pitäisi olla joku oma paikka minne ei kakarat pääse,harvempi koira kun oikeasti nauttii saati että sietää kun joku roikkuu karvoissa koko ajan.......mutta tiukka linja mullakin;riskejä lapsen suhteen en ottaisi;kun miettii kumpi on tärkeämpi,koira vai lapsi,niin päätös on helppo. toteuttaminen on sitten se surullinen tehtävä :ashamed:
 
Eilen soitti se lääkäri tytön tuloksista... Mitään vakavaa ei ollu löytyny, ainoastaan valkosolut oli pikkusen alhaalla mutta voi kuulemma olla ihan normaalia.. Marraskuussa mennään uudestaan ja katotaan vielä verikokeet että jos on solut vielä laskenu niin sit enemmin tutkitaan. Toi solujen lasku voi olla siitä kun on ollu tuo tulehus (märkärupi) päällä koko ajan, ettei sen kummempaa. Ja sit vielä saatiin lähete sinne ravitsemusterapeutille...pitää merkata kaikki mitä typy syö et kattovat saako riittävästi ravintoo :headwall: mut miten hitossa jos ei sit riittävästi saa niin pakkosyötänkö vaan jos ei vaan yksinkertasesti syö....

Ja sit siitä talosta...Omakotitalo on!! Ihana iso piha. Yläkerrassa asuintilat, alakerta kokonaan auki, ja tähän mahollisuus tehdä lisähuoneita tai ihan mitä vaan.. sauna ja keittiö remontoitu 05-06 katto uusittu..muoviputket laitettu..ikkunat vaihdettu. eli kaikki isoin remppa tehty! niin ja lattiat uusittu.. jäis ainoastaan tapetointi/maalaus seinille :)
Sijaitsee vähän maalaismaisematyylisessä paikassa..hevostila ihan vieressä! isompi tyty oli niin innoissan kun näki hevoset et äiti mie haluun ratsastamaa! Kerron enemmän jos kaupat varmistuu..huomenna aika pankkiin..ei viitti vielä hirveesti hehkuttaa jos ehtii menemään....
 
tilda :LOL: teillähän on aikaseen jo oikeet pelit ollu odottamassa :D joo pitääp mummolle sanoo että sieltä käy kahtelemassa..
ja toinen mummo&ukki on sitten mönkijää vissiin pojalle ostamassa,ne ois sen jo joskus tuos ostanukki muttei ollu mahtunu kyytiin,siis ihan oikee mönkkäri :eek:

juu-u,kovaa on vauhti pojalla,konttaa ja kävelee tukee vasten sen minkä kerkee..hyvä että sain äsken ees nukkumaan kun ois niiiiin tehny mieli seiskoskella sängyssä ja repiä nallepuh julistetta :headwall: :saint:

pitäs kaverin luonakin pyörähtää kunhan poitsu heräilee..isukki onkin tänään pidempään töissä niin pääsee huomenna aiemmin pois..

tohon koissu asiaan vieläkin..meillähän edi on sellanen että se oikeesti työntää ja tyrkyttää ittensä revittäväks,se tykkää siis siitä kun sitä vähän kovemmalla kädellä lapset silittelee :LOL: mut se on sit sellanenkin että se leikkii aikuisten ihmisten kanssa samoin kuin koirien,eli vahingossa voi napatakkin..
sepäs onkin äsikän luona niiiiin kauan kun annan vaan olla..
edihän pureksi niitä kynsiään jossain vaiheessa,vaihettiin vehnätön ruoka ja nyt kynnet ok..eilen just tutkiskelin herran kynsiä..
 

Yhteistyössä