Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 37

pitää miunkin tohon koira-asiaan yhtyä..meillä tuo kultanen noutaja on varsin lutunen,mutta heti käy murisemaan jos venla erehtyykin konttailemaan ruokakipon lähettyvillä kun se on syömässä..ja olen yleensä tytön pitänyt erillään koirasta silloin kun syö ruokaa tai luuta..muuten se kyllä antaa vanuttaa itteään,tyttö roikkuu karvoissa,nostelee huulia koiralta kun koira rojottaa lattialla,mutta meitä on aina joku siinä samassa tilassa..ja olen kyllä pitänyt jöötä koko sakille(ukolle,likoille omille ja etätytöille) siitä että koiran tai kissojen pitää saada nukkua silloin kun ne ovat nukkumassa,kesken unien ei mennä silittelemään tai kanniskelemaan.

eihän koskaan tiedä vaikka koira kuinka kiltti ja rauhallinen,kun se yhen äkin saattaa purasta.
mutta toivottavasti nyt se asia siellä selviäisi.

jep..miulla oli töitä 6-12 :D nyt kotona siivoukset kesken..ukko oli tampannu matot..mie tuossa imuroin ja pesin lattiat ja pyyhin pölyt..ukko lähti iltaan töihin..
vielä pitäs keskimmäisen tytön huomiseen discoon paistaa pizaa..ja kantaa matot sisälle..kamala väsymys iski :eek: |O
pitää varmaan kahvin keittoon käydä,niin jos virkistys..

niin ja kiitos mamma3 linkistä =)
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Lempileluja palikat, pallo, kirjat, veikkojen pokekortit joista syödään kulmat pois.
Heh, hieman sain pohtia, että mitä nuo pokekortit ovatkaan... :D :D
Ei ole vielä ihan tämä lapsiperheslangi hallussa, ja pokesta tulee mieleen jotain ihan muuta, enkä nyt ensimmäiseksi pokeriakaan aatellut... mutta taitavat veikat olla onneksi vielä hiukan liian pikkuisia sellaisiin. :D

Pokemon taitaa siis olla kyseessä...
 
Yksäiti voit jäädä myöhemmin uudestaan hoitovapaalle. Mähän oon nyt sellasissa aatoksissa, et vaikka ens juhannuksesta jäisin uudestaan kotiin ja olisin seuraavan kesän loppuun. Ja sittenhän nämä alkavatkin täyttämään sen 3v :eek:

Hyvä työ- ja päikkypäivä takana. Tosin typy oli nukahtanut ruokapöytään ja syöminen oli sit jäänyt :/ . Nyt nukkuu tässä sylissä :heart: :heart: . Joka iltaruuan päälle oon imetellyt ja tähän sitten hetkeksi nukahtaa :heart: . Jaksaa sitten illan paremmin ja ihana itellekin sitä tässä pitää.

Mutta ei nyt yhdellä kädellä enempää :wave:
 
Mulla niin kiire etten ehdi kirjoittelemaan. Mies tehnyt koko viikon pitkää päivää ja mulla tämä muu sonta hoidettavana. Mutta pitää nopeasti yrittää vastata kuivausrumpu kysymykseen. Meillä on AEG merkkinen rumpu ja olen tyytyväinen. Muista merkeistä ei ole kokemusta, joten ei ole muuta vertailu kohdetta.
 
Aika jännä muuten, että tämä eka työviikko on oikeesti tuntunut helpommalta kuin kotiäitinä olo :eek: ? Syynä siihen varmasti osaltaan se, että olen ollut aamuvuorossa ja töiden jälkeen saanut hetken hengähtää/touhuta, ennen kuin klo 15 oon hakenut lapset. Mutta siis nytkin energiaa riittää, oon kaikkea sisustellut, työjuttuja kattonut ja vikat ikkunat pessyt ja verhot vaihtanut :) . Isäntä saa pestä huomenna vielä kuistin ikkunat ulkona, sisäikkunat kuistilta pesen vasta kun pelargoniat viedään talvisäilöön. :LOL: Joo-o, ketä kiinnostaa :LOL: :ashamed: .

Tähän huoneeseen laitoin nyt keltaista ja ruskeeta, pitäs muutama pieni juttu ommella lisukkeeksi noilla väreillä :p . Tää on sellanen "jämä" huone, ei olla vielä rempattu, niin koitan sitten sisustella tätä edes pikkasen, mutta sellasella kamalla, mitä meillä jo on. En viitti mitään uutta ostella, kun en vielä tiedä oikein mikä ja millanen huone tästä tulee.

Jännäyksellä nyt odotellaan, saako Tinakengän perhe uuden kotinsa :p . Ja Mammo kanssa kaupoilla :p , kuume jyllää, seuraava on varmaan YOdottaja :p . Itsestäni tuntuis melkoisen hurjalta ajatukselta muutto :eek: . Ae sitä tavaran määrää :LOL: , vai mitä Tuuti :whistle: ?!

Ai että, on tosiaan sellanen olo, että hermo on levännyt :saint: , no, voihan se mennä tuossa jo ihan kohta kun iltatouhut aletaan :LOL: , mutta kumminkin. Viimeksi kun olin töissä, mulla oli melkoinen hulivili-ryhmä, nyt on ihmeellistä, kun on niin raahallista, kop kop. Ja onhan siellä muutama vilpertti ja muuta pientä sattuu, mutta kun ei tarvi ruokaa laittaa, siivota, pestä, saa aina välillä hetken näperrellä melkeinpä itekseen jne. Tänään sain mielestäni jo ihanan kiitoksen ekasta viikosta. Maanantai aamuna ekana meille tullut poika ei vielä suostunut minun syliin, vaan meni toisen osaston tädin syliin. Tänään kun tulin töihin, poika oli jo paikalla, kun näki minut, kasvot levisi hymyyn ja juoksi syliin :heart:

Joo, mulla ei näemmä ole mitään kummempaa asiaa, kunhan kirjottelen, kun on rauha maassa ja lapset leikkii ylhäällä :ashamed: . Vaari toi meille just iltapalaksi tuoreita muffinsseja :p Terveellistä :whistle:
 
Minä olen kokenut aina töissä käymisen helpompana ja mukavampanakin kuin täysipäiväisen kotiäitiyden. Tänään viimeksi olen ihmetellyt sitä miten kukaan jaksaa olla kotona kolmea vuotta. Ei meikäläisestä vaan olisi siihen. :ashamed: Aika aikansa kutakin ja täytyy sanoa että vuosi riittää mulle kotona olemiseen. Odotan oikein joulukuun alkua ja sitä kun pääsen aikuisten kans työskentelemään.
 
Terves kaikille tasapuolisesti :D Hei,kuvitelkaa...mun molemmat pojat nukahti jo 19.15 :eek: ja kukaan ei kertonu mulle että tänään alkaa Idols... hyvä et huomasin ;)

Tuli mieleen tosta Rontin työ jutuista kun poika juoksi syliin.. Peetun osastolla on yks tyttö joka asuu meiän talossa ja sitten se mun hyvän ystävän tyttö, no sielä oli joku uus täti pihalla eilen kun menin Peetua hakemaan niin molemmat tytöt juoksi halaan mua ensin ennen kun Peetu ees näki mua :D ja se uus täti ihmetteli kun mä sit huutelin Peetulle et mennäänkö, että eikö nuista kumpikaan ookkaan sun :LOL: ja tänä aamuna sama, tytöt kirmas mun syliin haliin, ihania :heart:

Ja voi,kauheesti onnea kaikille oman kodin ostajille :flower: mä vaan haaveilen...
Ja sitten väri ihmisiltä kaipailen vinkkiä sisustukseen. Olohuone kaipaa uusia verhoja kipeesti, sohvat on tummanruskeat ja punainen villamatto,valkoinen kirjahylly. Tähän mennessä ollu siis punaset verhot,kaipais vähän vaihtelua.Tai että mikä olis hyvä väriyhdistelmä verhoihin...? Ja sitten mun huone.. sielä nyt ei muuten väliä kun että päiväpeittovaihtoehtoja mulla on valkoinen(ei ihan puhdas) ja oranssi sävynen,nyt sielä siis oranssia ja vaaleanruskeeta.. ja uuteen päiväpeittoon kun ei oo rahaa,on kuitenkin 160cm sänky.
Näin kyllä nättiä kangasta Kodin ykkösessä,sellasta paksumpaa (hitto kun nyt ei tuu yks sana päähän mitä se on)...no kuitenkin siis rusehtava pohja ja siinä oli viininpunasia kuvioita,kukkia tms...
No joo..tää tästä taas :LOL: :ashamed:

 
Koira-asia ei ole oikein edennyt vielä mihinkään... meidän porukat juuri ilmoittivat harkitsevansa sellaisen omakotitalon vuokraamista. Eli jos se onnistuu ja vuokraisäntä antaa ottaa, niin he luultavasti ottaisivat ressun. Mutta muuten soitellaan huomenna koirakouluttajalle. Katotaan mitä se on mieltä asiasta... Olen kyllä vakavasti harkinnut piikkiä jo.... Ainoa ongelma on siinä, kun en millään haluaisi luopua, mutta en kyllä pitääkään.... En luota koiraan tällä hetkellä pätkääkään ja tänään ei eemeli ole ollut missään välissä lattialla samaan aikaan... :'( :'( :'(
Silmät punaisina täällä on kyllä itketty koko ajan....
 
Lillikselle :hug: ja jaksamisia vaikeen päätöksen kanssa.
Ainiin,mulle laitettiin nyt TAAS sinne hemmetin reumalääkärille lähete... inhottaa mennä sinne ties kuinka monetta kertaa kun ei mitään kuitenkaan missään oo. Kai nää kivut on mun päässä tai jotain :ashamed: Ekan kerran käyny tosiaan 10vuotiaana |O
 
Woe teitä :D Minä taas säälien katson ihmisiä jotka "joutuvat" töihin vaikka laps on alle 3. Siis en tarkoita sitä että se olisi jotenkin väärin, ite vaan viihdyn niin hirmuhyvin kotona :D Aamut on musta ihanimpia, Minttu leikkii, Anni katsoo lastenohjelmia, ja mä mietin että luojan kiitos ei tarvitse joutua minnekään! Mutta aikansa kutakin ja ihana että useimmalla on mahdollisuus tehdä sitä mitä haluaa :) Ja paljon mäkin keksin tekemistä itelleni, ettei seinät kaadu päälle.
 
dirlittan ja enja siis missä joutuu ite ettimään ja soittelemaan tarha tai pph. paikkaa lapselleen?meillä täällä kyllä perhepäivähoidonohjaaja hoitaa nuo hommat..ollaan kai sitten niin pieni paikkakunta että sen yks immeinen pystyy tekemään..vai onko jostain yksityisestä jutusta kyse???kyselee taas tyhmiä..

topsy kyllähän täälläkin kotona oltas oltu ilomielin vaikka koulun alkuun asti,mutta ei tosiaankaan rahallisesti kai pärjättäs..kuitenkaan tuolla kodinhoidon tuella ei 5(välillä 7) hengelle ostettas ruokaa,koulutettas vanhinta likkaa,ym,ym..(tietysti tulishan elarit ja lapslisät..mutta kuitenkin)(kun minä vaatetan ja ruokin tämän pesueen,mies maksaa talon ym)
ja nyttenkin mietin aika pitkään että kantsiiko edes tuolla palkalla lähtee töihin,mitä minulle maksetaan..mutta pakko..ja kolmea vuoroa en halua tehdä..tosin siitä maksettas lisät ym..mutta olet siinä sitten aret pyhät töissä..minä sekä mies..mutta eihän raha korvaa tietenkään lapsen kanssa vietettyä aikaa..eikä lapsen kanssa vietettyä aikaa voi verrata johonkin rahasummaan jonka työstä saat..
sanoinkin miehelle että vaikka saan nyt pikkusen vähemmän palkkaa kun olen ma-pe töissä ja venlan ei tartte kun olla maksimissaan 12pvää /kk hoidossa..niin eipähän toista tartte raahata viikonloppusin hoitoon..

jepulis tyty nukkuu,aikansa riehkas taas..miekin taijan painuu hampin pesulle ja koisimaan..huomenna vielä töihin,ja sitten olisikin viikonloppu vapaa :D
 
Hitto, piti laittaa se Idols nauhalle ja nauraa yhdessä miehen kanssa, mutta oon unohtanut :headwall: !

Topsy, kyllä mäkin kotona viihtyisin ja olisin, jos siitä sais hiukan paremmin rahaa. Mutta nyt melkein putkeen kohta 6v kotona olleena tuntui, että täytyy saada rahaakin. Onneksi ainakin vielä tuo työssä käyminen on tuntunut paremmalta, mitä etukäteen aattelin. Mut heti jäisin kotiin, jos joku kuvio kehkeytyis ja se olis mahdollista. Mut josko sit viimeistään ens kesänä :D .

Nyt ajoissa soffalle, täälläkin on niin hiljaista... Niin Lillis, laita sitä sun osotetta ja jos sellasena linkkinä onnistuis? :ashamed: Ja voimia tuon koira-jutun kanssa :( :hug: .
 
:LOL: :LOL: :LOL: Yksäiti, onko sulla tekemisen puutetta :whistle: ! Ja ihana tuo syliin juoksu... Vaikka olis se aika outoo, jos oma lapsi juoksis jonkun vieraan äidin syliin :eek: . Onks muuten mitään hyviä juttuja opiskelu-kavereista :whistle: ? ootko päässyt kenenkään kanssa parempaan juttuun?

Niinukkakin oli jo kotona-olemisesta kirjoitellut, samat ajatukset kuin mulla siis :)
 
niin tuosta töihin paluusta mies yhtenä iltana saunassa sano että mie olen ollu paljon ilosempi ja nauravaisempi :D kun olen töissä..en kuulemma ole enää niin kiree :eek:
mutta kai se aikuisten ihmisten seura tekee aina välillä hyvää :D
 
Juu en toki kirjoittanut tuota niin että olisi jotenkin huonoa palata töihin!! :eek: :ashamed: Siis hymy huulilla luin teidän viestejä siitä että tykkää olla töissä, voisin ihan hyvin samaistua siihen! Olen vain onnellinen että viihdyn kotona, Annilta en viihtynyt ja menin töihin (puolikkaalle) kun Anni oli 8kk :whistle: Mut siis on vain hyvä asia että viihdytte töissä, paljon mukavampaahan se silloin on. Mutta Niinukka on kyllä oikeassa, palkka saisi varmasti meillä kaikilla olla paljon suurempi että siitä edes olisi jotain iloa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Woe teitä :D Minä taas säälien katson ihmisiä jotka "joutuvat" töihin vaikka laps on alle 3.
Kuulostaa just siltä että kaikki menee töihin vaikka niiden ei ois pakko ja ne vois paljon paremmin hoitaa kotonaan lapsia. Luoja mä vihaan niitä ihmisiä jotka noin sanoo, enkä todella tuota niin tarkoittanut! Samaan aikaan katsoin idolsia ja leikin annin kans :snotty:

Kyllähän minäkin menisin töihin jos ei pärjättäis taloudellisesti, kuitenkaan en varmaan olis valmis luopumaan talosta, autosta jne. Nyt on vain sellainen tilanne että pärjätään ja hyvä niin.
 
topsy joskus luin aika ahistuneena tuolla mitäs nyt puolella jotain ketjuu jossa tyyliin kotiäidit vastaan työssäkäyvä äiti..mikä pienelle lapselle paras hoitopaikka..hyvä jos ei itku tullut kun niin paljon kävi ahistamaan,silloin meillä kaikki työ ja hoitoasiat ihan levällään..

mutta nyt oikeastaan ihan tytyväinen tilanteeseen,kun tytyn ei tartte joka pvä olla hoidossa,vaikka työn ilohan tuosta vaan jää..
mutta jotenkin tuntuu niin kauheelta että sellanen 3v on 7-17 hoidossa :eek: mitä nyt muutamia tapauksia tuolla päiväkodilla on..
 
Niinukka tiedän kyllä tunteen, mulla oli sama tunne silloin kun Annia kuljetin toiselle puolelle kaupunkia tarhaan ja päivän pituus oli 8-17 ja tyttö itki joka ilta ja aamu kun ei tarhaan halunnut. Silloin kyllä mietti mikä sen työn ja elämän tarkoitus oikein on, ja aika usein mietinkin... Mutta tosi hyvä jos olette saaneet sumplittua niin ettei tarvitse Venlan joka päivä olla.
 

Yhteistyössä