LOKAKUUN ÄIDIT 42+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja vielä nukkumisesta että pinnis on meillä siinä sängyn vieressä "sivyvaununa" toinen laita laskettuna, ja on nukkunut siinä ihan hyvin, viimeiset unet aamusta nukkuu yleensä minun vieressä kun mies on lähtenyt kouluun...
Orvokki: Sait minutkin noita lestadiolaisia miettimään, ehkä se heilläkin ensimmäisten kohdalla on vaikeampaa mutta varmaan siinä yhdeksännen kohdalla helpottaa kun voi vanhemmat vähän vahtia nuorempia :) mutta enpä tiedä.
Silloin kun olin sairaalassa samalle osastolle tuli nainen joka oli juuri synnyttänyt kymmenentensä... huh oli siellä aika lailla vierailijoita. Ja kaiken lisäksi näin siellä kaverinikin joka on kuulemma sisarussarjan vanhin, enkä minä tiennyt siitä mitään. Eivätkä he edes ole lestadiolaisia kuulemma muuten vaan tahtoneet ison perheen.

Taas jatkuu... :) huomaa etten ole käynyt vähään aikaan netissä.
seksistä: kiinostus on kyllä jo herännyt mutta kun on tuota jälkivuotoa vielä niin en ole vielä viitsinyt asiaa kauheasti miettiä... Miehellä kyllä ollut selvästi jo mielessä :)
No ehkä tulee taas tänään vähän hänen oloaan helpotettua kun on sauna ilta ja appiukko tulee poikaa vahtimaan siksi aikaa...
Olen muuten kovin julma kun olen ollut todella tyytyväinen että anoppi on ollut pienessä flunssassa eikä appiukko... Olen huomannut että hän ei millänn malttaisi olla puuttumatta joka asiaan myös vauvan hoidossa edes vähän... Minulle hän ei uskalla sanoa mutta miehelle kyllä ja joka asiasta, ja kun minä taas tahtoisin että mies saisi hoitaa Nooan kanssa jutut ihan omalla tavallaan niin uskaltaa sitten paremmin jäädä pojan kanssa myös kahdestaan kotiin. Appiukko ei taas puutu asioihinm mitenkään auttaa mutta ei puutu, en voisi oikeastaan parempaa apua saada kuin mitä häneltä saan.... Poika hermmostuu... menen taas...

täällä sekstaillaan niinkuin ennenkin, toki ajoitukset menee tytön ehdoilla :D
mutta asiaan vaikuttaneen se että halut on ihan normit kun vuoto on käytännössä loppunut ja sektiohaava kivuton.

uskokaa tai älkää mutta mies kysyi eilennä että laitetaanko toinen aluilleen keväällä?
sillä taitaa olla todellinen vauvakuume...hmph..no täytyy pohtia asiaa :D heh...

tässä kuva tyttelistä..http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?act=Attach&type=post&id=40542

Meillä viime yö meni aavistuksen verran paremmin. Poika nukkui jonkun verran ensimmäistä kertaa.. Tosin tunnin pätkissä. Taitaa olla mahassa jotain, kun poika kitisee ja "itkee" unissaan..

Ulkona kävimme eilen ensimmäistä kertaa vaunuilemassa. Poika nukahti heti. On kyllä niin vaikea täältä kerrostalosta saada ulos noita vaunuja, vaikka ensimmäinen kerros, että taisi jäädä viimeiseksi kerraksi minun vaunuiluni.. Olkaa onnellisia te jotka asutte maan tasalla!!

Meillä mies sanoi, että halut meni synnytyksessä niin, että ei ensimmäiseen viikkoon käynyt edes mielessä! Nyt kuulemma alkaa jo ajatuksen tasolla olemaan se asia..=) Minun kuntoni tuon alakerran suhteen ei tosiaan ole valmis siihen hommaan vielä pitkään aikaan. Epparihaavasta vuotaa vielä jotain ja kipeäkin se on. Mutta kaikki aikanaan!

Minä kysyin miheheltä jo osastolla synnytyksen jälkeen, että koskas tehdään seuraava..! mies sanoi, että katsotaan nyt ensin, että millainen hulivili tuostakin tulee. Kyllä se synnytys niin ihana kokemus oli, että haluan sen kokea vielä ainakin pari kertaa!

Anna ja poika 1 vk 6 pv

Seksi? Mitä se on? Jos se joskus muistuu mieleen niin milloinkahan sitä voisi harrastaa...?
Viime yönäkin sängyssä oli (toisesta laidasta lukien) mies, esikoinen, kissa, minä, pojat. Käy siinä tavallinen 160 cm sänky ahtaaksi.
Meidän mökkinaapurit on lestadiolaisia (13 lasta) ja niillä se homma näköjään menee niin et ne vanhemmat hoitaa ne nuorimmat....
Tänään oli jälkitarkastus, ehkäisyksi suositteli NuvaRingiä. Kokemuksia?

Mannalle käynnistyksestä: ei aikaa ole vielä sovittu. Perjantaina on viimeinen neuvola ja sunnuntaina on yliaikakontrolli keskussairaalalla, jossa ilmeisesti katsotaan missä tilassa paikat ja vauva ovat. Oletan että käynnistys olisi ensi tiistaina, jos ja kun ei sitä ennen tapahdu ihmettä (=vauva lähtisi syntymään omatoimisesti).

Mun vauva on ollut mahassa aina aika rauhallinen, ei ikinä valvota öisin tai muuta. Mutta nyt oltiin teatterissa katsomassa rikosta ja rangaistusta, joka oli yhtä huutoa ja kilpakarjuntaa. Ja vauva oli kaikki kolme näytöstä yhtä maanisessa olotilassa kuin näyttelijät. Väliajalla söin vielä sokeripommileivoksen, joka aktivoi vauvaa entisestään. Huh. Rankka reissu kaikille osapuolille.

Kakka-asiaa..

Meidän pojalla on vatsan toiminta ihan selvästi hidastunut - ja hitaampi tahti alkoi siinä kuukauden iässä. Sitä ennen tuli kakkaa melkein joka vaippaan, ja nyt vain kerran päivässä. Olin myös ensin ihan ihmeissäni, mutta kait se on ihan normaalia. Poika vaikuttaa ihan tyytyväiseltä. Annan hänelle joka aamu 5 tippaa Reladropseja kun niitä suositeltiin silloin pahimpaan huutoaikaan (2-3 viikon iässä). Ja uskon että ne ovat auttaneet. Eivätpä ainakaan ole pahitteeksi.

Tänään käytiin kaupungilla taas humputtelemassa Bahaman ja pojun kanssa, ja vauvan ostosten lisäksi tämä äiti ilahdutti itseään uudella paidalla ja laukulla. Nyt on taas kivaa - ai että rahalla ei muka saisi onnea?? :D Vitsi vitsinä, mutta tarvitsee sitä itsekin vähän jotain piristystä tähän pimeään vuodenaikaan ja vauvanhoidon täyttämään arkeen.

Nyt väsynyt humputtelija nukkuu sitterissään ja minä keitän kahvit ja nautin hiljaisuudesta.

Kiitos vastauksista. Helpottaa aina kun lukee muiden tilanteista ja tulee tunne ettei ole yksin. Meillä onneksi on mies vielä kotona (ja luultavasti ainakin kuukauden lisää) joten en tule hulluksi. Hän saa mut aina rauhoittumaan kun alan neurotisoimaan jotain vauvajuttua. Mutta silti kun lukee muiden äitien juttuja niin tulee varmempi olo.

Seksi??? En voisi kuvitellakaan. Eppari kiristää vielä sen verran ja vuotoakin satunnaisesti. Miestä kyllä kiinnostaa, mutta mua ei!

Joku kysyi epparista...Mulla kesti kipu n. 1,5 viikkoa synnytyksestä. Söin särkylääkkeitä sen sairaalan satsin eli 2xpanadol ja 1xburana 4-6 tunnin välein. Sitten kipu loppui kuin seinään ja samaan aikaan pystyn istumaankin. Samoihin aikoihin lähti yksi tikki. Oisko ollut siitä kiinni...Kiristää vieläkin satunnaisesti, mutta ei vaivaa juurikaan enää ja synnytyksestä tänään tasan 3 vkoa.

Huomenna ekan kerran kaupungille ja ulos syömään vauvan kanssa. Mummi tulee kylään. Vähän jänskättää jos pitää imettää muualla kuin kotona. Mutta pitää tämäkin joskus tehdä. Viikonlopuksi saamme sitten toisen mummun ja mun pikkusiskon kylään ja sitten vielä miehen siskon kahden lapsen kanssa heti alkuviikosta. Hei hulinaa! Mutta ihana saada seuraa ja apua.

Taikalle: Meidän tytön vatsa meni d-vitamiineista sekaisin (?) eli joka vaipassa oli vähän kakkaa, pylly oli ihan punainen. Nyt pidetty parin päivän tauko tipoissa ja kakkaa ei ole tullut. Huomenna alkaa toiset vitamiinit. Katotaan onko yhteyttä kakka-asiaan vai onko ikäsidonnainen juttu...Ikää siis se 3 vkoa.

Helpottavat terveiset Taysista. Beetun sydän oli ok. Aortan kaari vain hieman kapemapi kuin muut suonisto. Rankka reissu kylla oli. Ensikiksi otettiin ne hiton tarkat neliraajapaineet, sitten sydänultra ja lopuksi vielä röntgenkuva. Seuraava kontrolli 2-3 kuukauden kuluttua. Jotenkin Taysissa käynti palauttaa muistot mieleen, kun ei ole muuten varsinaisesti sairastanut siellä.

No meidän "vitsiniekka" Fantti tosiaan pois linjoilta. Toivottavsti Lalaakin kohta. Kyllä hänen huumorinsa monesti pelasti päivän. Viime yö oli taas tosi tiukka. Pojat niin epätahdissa kun vain olla ja voi. Niitä ei tarvitse herätellä, ovat kuin kello vähintään 3 tunnin välein syöttö.No Aatu saattaa olla pidempään. Nukkuivat kyllä hyvin sen jälkeen, mutta viehän se aikaa. Annoin vielä miehen nukkua toisessa huoneessa. Mulla oli neljä syöttöä yöllä...

Ensimmäinen isänpäivä, mitähän keksis...Ylihuomenna pojat 2 kk !

Mie lopetin nyt D-vitamiinit hetkeksi. Siitä saakka kun aloitettiin, on masun kanssa ollut vääntöä, kakka ollut TOSI tiukassa ja kun sitä tulee, tuleekin noin 3 vaippaa kerrallaan ja kovalla paineella. Katsotaan jospa nyt helpottaisi hieman niin voisin vaatia toisenlaista merkkiä, Jekovitin oli meillä käytössä.

Täälläpä varsin hiljaista! Mitkä tipat Cravitz meinaat aloittaa uudestaan? Mustakin alkaa tuntua, että masuvaivoihin on syynä tuo Jekovit. Meilläkin kakka ollut aika tiukassa ja etenkin aamupäivällä, kunne tipat annan, on sitten itkua ja vatsanväänteitä, jotka iltaan mennessä yleensä helpottaa. Pitäisköhän itsekin vaihtaa merkkiä? Pitääkö siinä pitää vähän taukoa ja sitten aloittaa uudestaan toisella merkillä?

Imuote on nyt aikalailla kunnossa, jee!! Illalla oli sekä äiti että vauva todella helpottuneita, kun homma alkoi sujua taas. Nyt onkin sitten tississä kiinni koko ajan, huhhuh. No parempi tämä kuin rintaraivarit ja masuvaivat.

Saatiin vihdoin varattua ristiäisiä varten kappeli ja kummitkin on jo kysytty. Nimi hakusessa edelleen... Nyt hakemaan esikoista hoidosta.

En vielä tiedä mitä otetaan käyttöön mutta neuvolasta sanoivat että on olemassa vielä 2 muutakin vaihtoehtoa! On muuten tyttö ollut tänään rauhallisempi masunsa kanssa kun en aamulla antanut ko. tippoja. Ensi tiistaina on neuvola niin vaihdetaan sitten laatua!

Aion pitää sinne saakka taukoa tipoista.

Kiva kuulla Äiskän terveiset. Meillä samoin käytiin tänään lääkärissä ja nyt se pulssi löytyi kuin löytyikin oikeasta nivustaipeesta. Kyllä helpotti!

Taikan ja pikkupoikien kanssa tehdyn eilisen kaupunkireissun jälkeen piti vielä tänään käydä Jumbossa hakemassa pojalle sukkahousuja. Tarttui sitten vähän jotain muutakin vauvanvaatetta matkaan... Nyt en kyllä osta uusia vaatteita ennen kuin tulee ihan oikeasti pula! Muuten me hukutaan vauvanvaatteisiin :)

Meillä yöt on helpottuneet huomattavasti, kun olen alkanut imettää sängyssä istuallaan. Ennen hipsin aina sohvalle, ettei iskä häiriinnyt, mutta ei se kuulemma häiriinny vaikka vieressä baby ahmiikin. Lisäksi kahtena aamuna olen ottanut vauvan aamuyöstä, viiden kuuden aikoihin viereen nukkumaan, koska silloin meillä alkaa yleensä hirveä ähinä ja puhina, vaikkei vielä herättäiskään. Olen arastellut sitä vieressä nukkumista, kun saataan huitoa ja heilua unissani, mutta vauva kainalossa sitä näköjään nukkuu tosi rauhassa :) Vauvalla vaan taitaa tulla kuuma. Tänä aamuna luulin, että oli vaippa pettänyt, mutta selkä olikin ihan hiestä märkä...

Mukavaa loppuviikkoa!

olipas mukavaa käydä kaupungilla pyörähtämässä. Rahaa vain meni julmetun paljon. Poika nukkui koko reissun. ei edes heränyt kun hetkeksi siirrettäessä vaunuista autoon. Nytkin jatkaa uniaan sängyllä. Tuli ostettua juhlahousut itselleni, kummitytölle synttärilahja, miehelle isänpäivälahja ja korttitarvikkeet, omalle isälle kortti (lahja tuli hankittua jo kesällä valmiiksi) ja joululahja siskon lapsille. Lisäksi ostin miehelle vielä kultaisen nalleriipuksen. Mulla on ollut tapana ostaa sille sen panssariketjuun joku maskotti kun on jotain merkittävää elämässä..ja nyt kun syntyi vauva niin nalle on sitten ikuistamassa sitä etappia. Naimisiin mennessä ostin s-kirjaimen (mun etunimen eka kirjain ja yhteisen sukunimemmekin eka kirjain) ja sydämen. Seuraavaks olis tulossa miehen 3-kymppiset.. mitäköhän siihen keksis.

Isänpäiväkorttiin lähden kanssa tuolle iki-perinteiselle sormivärikorttiin johon ikuistan iki-perinteiset kädenjäljen ja jalkapohjan. ei kovin omaperäoistä. Taitaa olla melkein enemmän sääntö kuin poikkeus antaa isälle ekaks isänpäiväkortiksi tuollainen. Ainakin mun tuttavapiirissä. Mutta silti niin kiva muisto! Saa nähdä miten onnistuu.

Äiskä: Hienoa että Beetun sydän oli kunnossa!! Varmasti rankaa katsella tollaisia tutkimuksia sivusta. Mä kauhistelin jo pelkän verikokeen ottamista kantapäästä. Mitenköhän sitten kun annetaan rokotuksia.

Meillä kanssa tuo vauvan huuto iltaisin johtuu varmaankin noista d-vitamineista. Eilen illalla taas huudetiin 9 asti. Yritti naama punaisena vääntää peirua/kakkaa ja ilme oli tuskainen ja poika oli vähän kylmänhikinenkin. Koitin hieroa vatsaa ja pumpata jalkoja ja kaikkea. Syömisestä ei taas meinannut tulla mitään kun tisut oli täynnä ja suihkusivat joka suuntaan. Oli taas pakko lypsää ja syöttää pullosta. Sitten kun olis aanut mahaan vähän ruokaa niin ei oltu enää niin hermona vaikka masu vielä vaivasikin. loppujen lopuksi tasi taas olla niinväsynyt huutamisenn että nukahti. Yöllä heräs puoli 3 ja halus sitten ehdottomasti olla hereillä 2 tuntia. Katseli silmät suurina valoja jotka kajastivat sälekaihtimien takaa. Normaalisti menee helposti syötön jälkeen nukkumaan. No sit lopulta kun nukkuin niin ajattelin sen nukkuvan ainakin 2, 5 tuntia niin mitä vielä 1,5 tunnin kuluttua masu kiusas taas pientä. Otin viereen ja nukuimme vielä 1 tunti ennen kuin sitten herättiin ja syötiin.

Eilen telkkarissa muuten oli aika hyvä mainos..se oli raskauden jälkeisestä masennuksesta..Siinä äiti lauloi itkevälle/huutavalle vauvalleen tuutulaulua ja sanat oli aika osuvat " voisitko jo olla hiljaa kun mä en jaksa" tai jotain tollasta..se tuli niin osuvasti keskelle meidänpojan huutosessioo kun mulla oli just sellainen fiilis kuin sillä äidillä tais olla.. No en kuitenkaan tunne olevani masentunut..iltaisin meinaa vaan usko omiin kykyihin loppua..tuntee itsensä aika riittämättömäksi kun toinen huutaa ja huutaa eikä mikään tunnu auttavan. No kyllähän tuon pitäis helpottua parin kuukauden sisällä. .. toivottavasti!

Mullakin alkaa usko omiin kykyihin loppua kun tuo perhanan synnytys EI KÄYNNISTY!!!!!!! Oon henkisesti ihan nääntynyt jo nyt niin, mitäköhän se on sitten kun vauva syntyy ja alkaa temppuilla. Ennen synnytystähän äidin pitäisi olla levännyt että jaksaa sitten hoitaa vauvaa.

Testasin taas hiihtämistä. Oisin varmaan voinut painella latuja pitkin loputtomiin... Kyllä harmitti ja ei supista, ei niin tippaakaan. Multa varmaan puuttuu joku synnytyksen käynnistävä mekanismi, vain onkohan kohtu umpipallo josta ei ole ulospääsyä?

Cravizin miehen vauvakuume nauratti mua. Niin siinä käy kun pariutuu pohjalaisen kanssa... Teidän anoppilaan ajomatkasta päätellen mun mies on suurinpiirtein samoilta seuduilta Cravizin miehen kanssa ja siellä päin Suomea kyllä ymmärretään lisääntymisen päälle. Onhan Pohjanmaalla toki lestadiolaisuutta, mutta kyllä ne "tavallisetkin" siellä osaavat lapsia hankkia vähän eri malliin kuin etelässä ja idässä.

Zombie ilmoittautuu... Onneksi vahvat antibiootit päättyvät tänään ja ainoastaan Kefexin jatkuu enää kaksi päivää. Vauva on kuitenkin kiltti mahavaivoista huolimatta. Kaamos taitaa väsyttää minua. Päivä on kovin lyhyt ja tänään oli ainakin täällä Lahdessa koko se aika sumuista ja hämärää.

Lalaa, ajattele, että vauvasi voi nyt syntyä mukavasti vaikkapa 11.11. (kiva päivä, kuten Äiskän 9.9) tai isänpäivälahjaksi. Lapsesi on myös kypsempi syntyessään ja alkaa aiemmin tarkkailla ympäristöään.

Airi, minulla oli esikoisen kanssa samanlaista. Hän itki erityisen paljon. Koliikiksi sitä ei kuitenkaan luokiteltu, mutta olin kyllä huolestunut. Lopulta sitä kesti vain kolmisen kuukautta. Se on lyhyt aika. Vauvoilla on kovin erilainen temperamentti. Vaativat lapset kuitenkin voivat yleensä hyvin, koska ne saavat erityisen huolellista hoitoa vanhemmiltaan. (Sivistin tänään itseäni lukemalla vauva-oppaita.)

Minua hieman huoletuttaa, ettei rinnat ole koko ajan maitoa täynnä eikä sitä suihkua vielä kuten tuon ensimmäisen kanssa. Luulen, että antibiootit jollain lailla häiritsevät imetystä. Toisaalta poika on jo tänään pissinnut neljä vaippaa ja kaksi komeata suihkua ympäri hoitopöytää. Pissasi vahingossa otsaansakin kuivatessani liian huolellisesti ja kauan häntä peppupesun jälkeen. Se ei ainakaan kieli liian vähästä imetyksestä. Summa summarum: poika tyhjentää tasaisemmin rinnat enkä ihan tarkalleen muista milloin maidon suihkuaminen alkoi.

Ihana ku Äiskä jaksat olla positiivinen. Sinun kirjotuksia lukiessa tulee hyvä mieli. Etenkin siis kun on hyviä uutisia!

Täällä odotellaan miestä saapuvaksi työreissultansa ja poika nukkuu kehdossa. Tai kuten mie sanon "kehossa", mistä mies sai erään kerran väännettyä vitsin: Pitäiskö alkaa kehonrakentajaksi?.. Eehhehee.. Tästä on hyvä jatkaa...

Miepä kävin kans tänään isänpäiväostoksilla. Perus-setti: Ristomatti Ratian pyyhe (sopii sisustukseen), parit sydän-kalsarit, vyö ja ässä-arpa. Ehkä sitte sunnuntaina ulos syömään. Ostin myös Frödingen kakun, ku en jaksa alkaa nyt just vääntämään.

Tissi-kipuilu jatkuu. Ei järkyttävän tuskasena, mutta kyllä vesi kirahtaa silmiin ku alkaa imettää. Eikä yöllä päässy vahingossa ko. touhussa nukahtamaan. Ja kipeämpi rinta on alkanu tuottaa mahottomat määrät maitoa. Ekaa kertaa piti yöllä vaihtaa rintsikatki ku oli suojukset litsku-märät. Eikä tarvinnu illalla ruveta pumppailemaan ku vähä vaan puristi astia alla niin suihkus. Tämä sen takia ku arastelen sitä imetystä kivun takia ja imetän enempi toisella. Pakko kuiten tyhjentää, mutta en haluais silti että yhtään enempää kiihtyis heruminen.

Jatkan toiste enempi, lähen lehen lukuun..

Ja tsemiä vielä Lalaalle!! Koita äkistellä!

Ihana taas pitkästä aikaa lukea muiden kuulumisia.. meillä netti sanoi itsensä irti ja oon ollut täysin pimennossa. Onneksi pääsen aina välilä miehen työkoneelle lukemaan kuulumisia!

Mitä ne reladropsit on? Moni tuntuu niistä puhuvan/kirjottavan..

Täälläkin D-vitskun aiheutti pahat huudot. Vatsaa väänsi ja kakka lensi kaaressa! VAihdettiin merkkiä (Jekovitistä Deetippoihin) ja helpotti ainakin hetkeksi. Täytyy vielä tarkkailla tilannetta nyt kun jätetään myös cuplatonit pois. Saas nähdä alkaako huuto uudelleen!

Miten teillä nukutaan yöunet? Syökö vaaveli usein yön aikana? Ja kuinka usein päiväsaikaan imetätte? Entä kuinka kauan imettäminen kerralla kestää?
Meillä poitsu syö yöllä 2-3 tunnin välein ja päivisin hieman useammin. Ongelma on se, että jätkä jaksaa usein imeskellä vain 10 minuuttia ja on sitten taas pian nälkäinen. Nyt onneksi on muutamana päivänä jo syönyt vähän pidempiä jaksoja (15-20min) ja jaksaa sitten odotellan muutaman tunnin uutta ruokailukertaa. Meillä ollaan siis lauantaina kuukauden iässä..

Kummallista, kun täällä on muutama vaihtanut Jekovitistä pois mahavaivojen takia, kun mä olin aina ymmärtänyt, että ne olisivat ne siedetyin vaihtoehto.

Meillä on nyt syöty kaksi päivää 3 tippaa DeVitolia. Vähän hankala sanoa mitään, kun tuo poika ei vieläkään ole yhtään hereillä ja ehkä viisi minuuttia voi olla jossain paikallaan töllistelemässä. Nyt se nukkuu ristisidonnassa, en ole jaksanut siirtää pois. Tähän liinaan se nukahtaa tutin kanssa, muuten se on se tissi, mikä tarvitaan.

Mua harmittaa tuon miehen puolesta, kun tää poju haluaisi vaan olla tissillä hereillä ollessaan ja sitten aina simahtaa. Ei järin seurallinen tapaus, miehen sylittelyt jää sen takia aika vähiin. Mutta kyllä se tästä, aika kuluu ja nämä kasvavat tohinalla. Kyllä tästä toisesta vauvasta nauttii enemmän tässä hetkessä, kun tietää, mitä tuleman pitää ja ei aina odota sitä seuraavaa kehitysvaihetta.

Mun eppari ei vaivaa mitenkään nyt kolme viikkoa synnytyksesta. Seksikin on käynyt mielessä, mutta odottelen vuodon loppumista. En joutunut ollenkaan syömään särkylääkkeitä, ihmettelin kovasti, kun sairaalassa niitä tyrkyttivät. Ehkä mä viikon istuin toisella kankulla. Eli mulla on käynyt aika hyvä tuuri sen suhteen, tikitkin ovat hävinneet.

Lotta ja poju huomenna 3 vko

Nyt kyllä totisesti jätetään ne Jekovitit pois! Eilen illalla oli eka sellainen mahanvääntöitkusessio, että nyt täytyy selvittää mistä tää oikein johtuu. Aikaisemmin oli pientä masuvaivaa, mutta ei mitään tällaista. Mäkin oon luullu, että ne Jekovitit olis parhaita ja esikoiselle niistä ei tullu mitään, mutta nyt oon kuullu niin monelta niistä ikävää, joten kokeillaanpa mekin pois jättämistä. Heti kun masussa ei väännä, on ihanan rauhallinen vauva, hymyilee paljon ja seurailee mielellään. Siksi moinen vaiva harmittaa.

On oikeasti ihana lukea teidän kaikkien kuulumisia, vaikkei aina muista ja ehdi kommentoida kuin osaa vaan. Lalaalle tsemppiä, kyllä kohta säkin täällä keskustelet kakan väristä. Fantin kuulumisia odotellaan...

Tuo pohjalaisten vauva-intoilu täytyy rajoittua miehiin, kun tuntuu just että tähän yhteen jää..poika on meillä itkuinen, ihan minuuteissa voi laskea koska on tyytyväinen..yleensä hoitopöydällä ja vähän aikaa jos ei ole nälkä, väsy, vatsa väänteitä tms. Eilen illalla oli ensimmäinen monen tunnin huuto...selvästi itki mahaansa, mikään ei tuntunut auttavan, meinas siinä iteltäki itku päästä..9 maissa saatiin yö unille ja onneksi yö ei ollut huutoa, mutta aamu oli..miehen kanssa kannetaan vuorotellen...pieniä pätkiä nukkui illalla sylissä..sitten viimein nukkui kuitenkin tissille..mietin tässä itsekin tuota jekovittia, mutta mulle käynyt niin että silloin tällöin olen unohtanut antaakin, mutta nyt olen skarpannut ja mietinkin, että kokeilenko pitää taukoa ja vaihtaa..Kaikkihan ei anna tippoja ollenkaan..Poika ei onneksi enää roiku koko aikaa tissillä eli nosti ilmeisesti sitä maitoa silloin..Täytyy lohduttautua, että poika on nyt 6 vkoa ja 1 päivä, eikös se 6-viikkoinen ollut itkuisin..
Airi:kuulostaa tutulta sun fiilikset, mietin kans, että pukkaako masennus, mutta enemmän kai olen huolissani vauvan itkuisuudesta ja paha olo, kun ei pysty auttaa..yritän ajatella, että jokainen päivä on eteenpäin ja tämä on väli-aikaista..

maruska

mä olen miettinyt ihan samaa. Voisko noi iltahuudot johtua noista d-vitamineista? Tänään muutenkin ajattelin niitä olla antamatta. Mummo tulee hoitaan poikaa illalla kun minä lähden iskän kanssa rilluttelemaan. Jos poika olis vähän vieraskoree noille isovanhemmille.

Tänään aamulla meidän poika oksensikaiken syömänsä. ei ollut mikään pulautus vaan maidot lensi ihan kaaressa ulos ja paineella ja vielä useampaan kertaan. Poika on ollut muuten ihan hyvän tuulinen, joten tarkkailen tilannetta. Tärkeintä lienee ettei poika pääse kuivumaan? Nyt se nukkuu sängyssään.

Ikionnellinen: kiva kuulla sinustakin. Meille esim viimeks mentiin nukkumaan 20.30 ja heräsi 02 ekan kerran. Oli hereillä 1,5 tuntia ja nukahti 03.30. sit nukkui melkein 07 asti. Tässä välissä syötiin ja hetkenpäästä sit poika oksensi. Nukkuin vielä vähän lisää. söi uudestaan ja oksensi taas. Normaalisti on aamulla 07-09 hereillä ja nukkuu sit ekat päikkärit.

Lalaa:tsemppiä. Kun nyt saat sen oman vauvas maailmaan niin sitten voidaan lähteä yhdessä vaikka vaunulenkille, kun näin "lähekkäin" asutaan. Hiihtämään mä en taida uskaltaa sun kanssa.sä menet kuitenkin niin kovaa!! Mutta vois tossa tammikuussa vaikka treffata. me lähdetän kohta sinne puolaan ja sit on joulu yms. Mutta tammikuussa teidänkin vauvalla on jo sit sen verran ikää ja ulkoilukokemusta että menoks vaan!

Mites muuten tapaamisesta..olisko tuo tammikuu hyvä aika treffata vauvojen kanssa?

Viimeinen neuvola suoritettu, kaikki arvot edelleen ok, sunnuntaina äitipolille. Käynnistys tehdään sikiön ja äidin voinnin mukaan joskus ensi viikolla, ei siis välttämättä 42+0, joka olisi tiistai.

Vaunulenkki hyvä idea Airi, ei vauvojen kanssa hiihtämään. Omaa hiihtämistäni luonnehtisin kyllä jollakin muulla tavalla kuin "kovaa". Ei siitä sen enempää...

Meillä poika itkee kanssa mahaansa ja oksentaa kaaressa. En tiedä, kuinka paljon on normaalia. Aika paljon kyllä tulee ylöspäin!

Me ollaan annettu kanssa Jekovittia, mutta jätetty nyt muutamana päivänä antamatta, kun tuntuu, että huuto alkaa kun sitä syöttää! en tiedä pitäisikö kokeilla jotain muuta. Näiden ku piti olla niitä "parhaita"..

Airille: Teillä kun oli ollut sitä "pippeli ongelmaa". Me kysyimme neuvola tädiltä pojan pippelin putsauksesta ja hän neuvoi vetämään esinahkaa varovasti taaksepäin ja putsaamaan sieltä alta. Sinne menee kuulemma paljon kaikkea likaa joka sitten saattaa aiheuttaa tulehduksia.

Minäkin toivon, että säästyisin siltä masentuneisuudelta.. Välillä tosiaan meinaa usko loppua, kun poika huutaa ja häntä on TODELLA vaikea saada nukahtamaan. Olemme molemmat mieheni kanssa ruvenneet pelkäämään öitä ja sitä tuntikausien valvomista.

Yömme menee jotakuinkin näin: poika nukahtaa 23-24. Hän herää n. 01.00. Syötän pojan ja käyn vaihtamassa vaipan. Poika kiemurtelee ja kitisee kipeää mahaansa. Yritän röyhtäyttää ja poika puklailee niin, että meinaa tukehtua. Maitoa tulee nenästä ja suusta kovalla paineella. Poika huutaa jo suoraa huutoa. Minun hiukseni, yöpaitani ja pojan vaatteet ovat maidossa. Sitä lentää myös sänkyyn tai lattioille, missä sitten satunkaan olemaan. Saan pojan hiljaiseksi tissillä. Tästä seuraa uusi röyhtäytys, pulauttelu vaipanvaihto rulianssi, joka kestää aina sinne aamuyöhön 05-06 saakka. Joskus on kestäny jopa 09.00 saakka. Poika ei syö tuttia, joten hänet saa hiljaiseksi vain tissillä. Häntä ei saa nukutettua syliin tms. Nukahtaa vaan tissille. Omaan sänkyyn en voi nostaa, muuten herää heti. Voi olla, että teen jotain väärin, en vaan tiedä mitä. Aamulla sitten nukumme parin tunnin pätkissä 11.00 saakka ja sitten poika taas valvoo..

Tällaista meillä. Nyt ruoan laittoon.

Anna ja poika 2vk 1pv

Yhteistyössä