LOKAKUUN ÄIDIT 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki02
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa, että täällä lokakuisten keskuudessa riittää keskustelua kaikenlaisista mieltä vaivaavista asioista. Tosiaan oon ite myös näin ensikertalaisena ihan hoo moilasena vauvan hoitoon liittyvissä jutuissa. Ehkä se kuitenkin siitä sitten alkaa sujua, kun harjoittelee... :)

Mä olin perjantaina ensimmäisen kerran koko päivän kotona ja oli kyllä ihmeellistä. Koko ajan sellanen olo, ett pitäis tehdä jotain hyödyllistä, kuten siivota tai pyykätä. Kyllä kai tähän kotona oloon sitten tottuu myös.

Mä sain saikkua supistusten vuoksi, joiden takia olin sairaalassakin yhden yön tarkkailtavana. Täytyis nyt vaan ottaa iisisti, ettei tarttis mennä uudestaan. Aika inhottava se piikki oli, joka annettiin, ett ne supistukset lakkais. Ja loppuihan ne kuin seinään, mut sydän alkoi takoa tuhatta ja sataa, tuli kauhee vapina ja todella huono olo. Sympatiat Zuzalle, kun sait kai niitä sitten useamman säännöllisesti. Huh. Mutta nyt et kai enää joudu ottamaan, ymmärsinkö oikein?

Olis kyllä suotavaa, ett ei ihan vielä syntyis vaan lähempänä sitä lokakuuta kuitenkin. Vaikka oon naureskellu, ett kun näin toivoo, niin en oo synnyttäny vielä marraskuussakaan... ;)

Iloisempiin aiheisiin: Mies oli ihana, kun tutkittiin äitiyspakkauksen sisältöä ja ne vaatteethan on aika sinisiä, niin se tokas, ett mistäs ne tiesi lähettää pojan pakkauksen... Heh. Kun me ei siis itsekään tiedetä kumpi sieltä on tulossa. Taitaa mies poikaa odottaa (toivottavasti tyttö kelpaa myös).

Tulipas sekainen viesti...

hahaa! päihitin mieheni puhtaasti 3-0 pokerissa. nyt se alkoi mököttään kun se ei voittanut.. meillä on aina välillä tällaisia otteluita, että kumpi häviää esim. imuroi tai tyhjentää astianpesukoneen..nyt oli vuorossa kauppareissu. Mulla ei loppujen lopuksi ole kovin kummoinen kunnianhimo ja mulle on ihan sama olenko eka vai toka vai kymmenes..kunhan en vika. miehelle taas on tärkeintä olla paras kaikessa ja voittaa aina..no se onkin urheilija!

Tänään isäni ja toi mies väsäs meidän terassia. Tarkoitus olis laittaa sinne komea laudoitus vielä ennen talvea ja uusia aurinkokatos, joka talven lumien painosta meni rikki. Nyt sinne tarvis vähän laittaa kulmarautoja ja muita tukia ettei käy niinkuin naapurille jolla koko katos tuli yhtenä yönä alas. Terassi olis aivan loistava paikka nukuttaa vauvaa talvella kun on tuulensuojassa mutta pihalla, mutta saa nähdä uskaltaako. 50 cm lumimassa kun hieman märkänä ja jäisenä painaa melkoisesti. No joka tapauksessa nyt on 1/3 terassin laudoituksesta tehty ja aika hyvältä näyttää!

Helkkari kun menee hermot tähän ähinään! kuinkakohan tukalaksi tää olo tästä vielä tulee. Toisaalta haluasi jo tästä mahasta eroon ja tuskin maltan odottaa sitä että voin taas nukkua vatsallani!!! mutta toisaalta taas pelottaa ajatus että 2kk päästä meillä voi olla jo vauva kotona. kuinka sitä sitten pärjää. Eiköhän se siitä ala sujua.

Hienoa orvokki että vihdoin sait äitiyspakkauksesi!

Tervetuloa kaikki uudet!

Heh, koitetaan kaikki jaksaa vielä ähistä ja puhista kun luin "joka kodin lääkärikirjasta" että vauva on vatsassa korkeimmillaan ja kohtu isoimmillaan viikolla raskausviikolla 36, ja sen jälkeen olon pitäisi helpottaa :D

Huh ! Rallit on minun osalta katsastettu. Mies aikoi mennä huomenna pyörällä katsomaan loput erikoiskokeet. Saatiin onneksi Laajarista asuntoautopaikka sähköpistokkeella. Paviljongissa pongailin isomahaisia ja ajattelin, että oiskohan tuo mahdollisesti Nessu... Tämä päivä kurvailtiin pikiksiltä toiselle. Minä nukahtelin pikku-unia tämän tästä. Jotenkin enemmän väsyttää. Oiskohan syynä tuo minuksi huono hemppa (121).

Minulle tosiaan luvattiin, että käynnistetään synnytys, kun 37 viikkoa täynnä. Siinäkin tuntuu oleva ihan riittävästi odottamista. Turvotus on pahin oireista. Alkuyöstä kurjaa ja kipeää siirrellä näitä lyhtypylväitä. Turvotus kun tosiaan on reiden alaosaa myöten. Kävely myös hankalaa. Toivottavasti käynnistyy jo parin kolmen viikon kuluttua. Eräs "ystävällinen" mieshenkilökin huomautti Paviljongissa, että taitaa olla jo lähellä. Sanoin, niin että mikä. Ärsytti moiset huomautukset.

Minulla molemmat pojat syntyivät talvella. He olivat ja ovat edelleen ihan erilaisen lämmönsäätelyn suhteen :). Toista palelee aina kuten minua ja toinen kulkee kotonakin pelkissä boxereissa. Pienenä eron huomasi selvästi. Kakkosella vaunuissa aina pää märkänä, jos pakkasi saman määrän vaatteita kuin esikoiselle. Minulla on aika paljon pieniä vaatteita, mutta toisaalta, jos painoa tulee n. 200 g/vko ja neljä viikkoa jäljellä on syntymäpaino max. 3 kg.

Tervetuloa uudet loppumetreilläkin.

Terkut Ikeasta...olipahan 600 km vähän liikaa yhdelle päivälle. Mutta nyt on ostettu ne naulakot ja hyllyt mitä sieltä mentiin hakemaankin. Samalla hain huuto.netistä huutamani kissaverkon vaunihin.
Takas tullessa piti käydä moikkaamassa vielä pikkuveljen kummitätiä Lahdessa. Sille ei ollu kukaan sitten kertonu että meille tulee 2 vauvaa ja oli ilme kyllä näkemisen arvonen. (Että kiinnostaako ketään että mä ylipäätään oon raskaana...esikoisen odotus nimittäin uutisoitiin heti ja kaikille...) ;)

Äiskä, olitko Paviljongissa perjantaina kahdeksan maissa illalla siinä pääaulassa? Tuntomerkit ainakin sopivat yksiin, se mitä olet itsestäsi kuvaillut. Me istuttiin aulan penkillä, mies ja mä sekä poika rattaissa. Meinasin jo tulla moikkaamaan mut en kehdannut :)

Kaverinikin sai tytön toissapäivänä. Se jätti mut nyt "yksin" tän mahan kanssa, byääähhh!!! ;)
Oli sitten muuttunut vähän käytännöt sairaalassa: vierailulle saa isä ja sisarukset mennä milloin tahansa ja klo 17-19 isovanhemmat. Muita sitten ei kaivata, koska äidit tarttee lepoa. Samaten suositellaan vierihoitoa ja kaikki vauvat (vaikka on kuinka isoja) pitää herättää 3-4 h välein syömään ja mittaamaan ruumiinlämpö ja syödyn aterian määrä!
Ei siellä tuommosia ohjeita vaan ollu 2 v. sitten.

Nyt väsyttää ihan armottomasti, vielä pitäis jaksaa kattoo C.S.I Miami...*krooh*

Heippa...tehän olette taas olleet ahkeria..päällisin puolin lukasin läpi.
Eilennä kotiuduin takaisin Treen lähistöön...Vielä ensi viikonloppuna lähdetään Pohjanmaalla käymään ja sitten jos pyrkisi välttelemään näitä pidempiä matkoja.

Äiskä...viikolla 37 käynnistys..mie en ainakaan malttaisi odotella sinne...
Voi että, silloin kun tarkkaan tietää milloin saa oman kullan / kullat viereen niin olo kävisi malttamattomaksi...

Tänne ei taaskaan mitn uutta...vauva pyöriskelee mahassa miten milloinkin, tiistaina katsellaan taas neuvolassa josko olisi kääntynyt, jos ei, niin mietitään milloin aletaan kääntämään jos muutosta ei tapahdu.
Onhan tässä periaatteessa vielä 6 vkoa aikaa..eiköhän se sieltä kieppaa ympäri...ei se kääntäminen kyllä jännitäkkään yhtään.

Jep jep...eipä tässä ihmettä...

Craviz ja pikkuinen

Nessu, kylläpä hyvinkin Paviljongissa siihen aikaan perjantaina. Sinulla pitkähköt vaaleat hiukset ? Minulla Marimekon "lehmäkuvioinen" takki, mustat housut ja musta pusero. Katsoin, että pitkähkö on pariskunta ja vielä pikuvesseli mukana. Tuntomerkit täsmäsi...Minulla silloin kyllä sokeri taas oikutteli ja näin taas lönttejä ja tähtiä, mutta sanoin miehelle, ettei tuo vaan ollut Nessu... Olen valistanut miestäni vähän "näistä asioista". Mentiin sitten siihen pimeään Karjala-halliin ja söin wrapin, helpotti.

Craviz, toisaalta, jos pitäis vielä odottaa lähes seitsemän viikkoa ja pahimmassa tapauksessa yhdeksän, niin se vastas tuskaannuttas.

Nukkuminen on nyt vähän parantunut. Onneksi. Ihme toisaalta, vaikka tää turvotus on niin paha. Ajatelkaa, mittasin pohkeen ympäryksen, kun se oli pahimmillaan ja sain mitaksi yli 40 cm ! Kohta pitää laittaa jo levikkeet housuihinkin :). Toinen vaihtoehto on paljastaa nämä kinttuni. Iho on ihan muhkurainen ja pahan värinen, kun veri ei kierrä kunnolla. Mummollani, joka on kuollut jo aikoja sitten, oli vähän samanlaiset loppuaikoina, kun sydämen vajaatoiminta oli todella paha. Lopuksi sydän vain sitten lakkasi toimimasta kokonaan. No, ehkäpä minulla ei kuitenkaan.

Vanhin poika 23 v. tulee Oulusta tänään käymään. Hän kyseli puhelimessa, että joko NE kohta syntyvät. Tyttökin tulee Rodokselta, mutta menee kai omaan asuntoon. Pyykkivuori siirretään varmaan jossain vaiheessa tänne.

Mies lähti pyörällä vielä ralleihin. Yritin toppuuttaa ajamaan varovasti, kun sellainen ruuhka ja liikenne, ettei heti jää yksinhuoltajaksi. Noitui, että kaikki vaatteet menneet pieniksi. No hyvä, että myötätunnosta lihonut hänkin.

Täytyy varmaan vielä varata neuvolaan aika hemoglobiinin tsekkausta varten. Eivät sairaalassa ottaneet. Heillä ei kuulemma ole pikamittauslaitetta polilla. Ja vielä 121 on kuulemma ihan hyvä. Vasta alle 110 tarvitsee lisärautaa.

Mahtuisikohan sitä auton rattiin. Hankala, kun on niin lyhyet raajat. Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Lähellä on kyllä S-Market, jospa kokeilis. Viimeksi kyllä alkoi niin supistella, että melkein jäin parkkipaikalle.

Nyt tuhoan yhden jätskin. Verensokeri oli vain 3.6 1 h aamupalan jälkeen. Tuntuu taas ... Sunnuntaipäivää. Levätkäähän ja teettäkää miehellä kotiaskareet yms.

Äiskä 33+2 (hitaasti, mutta varmasti lisääntyy päivät)

Äiskä: Juu, mulla on vaaleet pitkät (kerroksittain) leikatut hiukset. On se sunkin massu jo sitten näköjään aika iso, kuten täälläkin :)

Mulla lohksei eilen illalla hammas. Pakko mennä maanantaina särkypäivystykseen, että saa tän korjattua ennen synnytystä.(Täällä on muutoin hammaslääkärille 3-4 kk jono). Niitten vaaveleitten kanssa kun vähän huonosti pääsee hammaslääkäriin....

Nessu, 32+5

Craviz hei, bongasin jostain eilen illalla keskustelun jossa käsiteltiin "luomukäännytysohjeita" eli millä saa vauvan kääntymään itsestään.

Parhaimmaksi oli havaittu se, että viettää iltaisin puoli tuntia kontallaan, pylly mahdollisimman ylöspäin. Ymmärsin että sellaisessa "rukousasennossa" . aika moni oli sillä saanut kääntymään.

Toinen vinkki oli että näyttää pimeässä huoneessa taskulampulla vauvalle suuntaa rinnoista häpyluuhun, jolloin vauva mahdollisesti "alkaa seurata valoa". Ööö.. :)

Yritystä!

Hei kaikki pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet!
On ollu nyt niin mahotonta häslinkiä työrintamalla ja kaikenmaailman sukujuhlissa, ettei aika riitä. Täksi päiväksi saan sentään rauhottua kotia.. ja siivoilla yms kivaa rästiin jäänyttä.

Parisen viikkoa on töissä vielä pinnistettävä täysillä, ku meinasin saada yhen opiskelujutun suoritettua ennen äitiyslomaa. Se nopeuttaa valmistumista sitte niin paljon että en malttanu jättää myöhempään. Sitte kyllä oisin jo valmis jäämään sairaslomalle. Fyysisesti kuitenki suht rankka työ.

Kaneli: On naistenklinikallaki perhehuoneita, mutta en tiä onko varausmahollisuutta ja kuin paljon niitä on. Ite synnytän Hyvinkäällä ja siellä on vain yks perhehuone, jota ei voi varata. Jos kävis vaikka tuuri!

Tosi naurettavia tollaset päivittelijät, joita Zuzan kohalle sattunu! Se on ku joillaki ei ole omaa elämää..

Mie äänestän Helsingissä tapaamista!

Ja nyt laittamaan pakkelia naamaan.. Mies mulla nukkuu rapulassa eilisen sukujuhlan jäljiltä. Jee! Olipa mulla taas hulvattoman hauskaa kuunnella pitkä päivä muitten mölinöitä.. Ja yömyöhään ajamaan kotia. No, olipahan hyvät ruuat!

Sunnuntaiaamupäivää!
Ensinnän neuvolakuulumisia perjantailta. Vauva oli kääntynyt oikein päin, viimeksi oli vielä perätilassa. Nyt on peppu tuolla vasemmalla ylhäällä, sydäntä kohti. Hemoglobiini oli ihan hyvä, 123, mutta mä olenkin nyt syönyt Obsidania suht säännöllisesti. Painoa nyt yhteensä +9 kg, siitä tosin turvotusta joku osa - nyt taas viikonloppuna helpottaa sekin, kun ei tarvi istua pöydän ääressä koko päivää. Katselin muuten mun äidin neuvolakorttia siltä ajalta, kun minä olin mahassa. Äidille oli tullut yhteensä +15 kg, viikolla 33 painoa oli +11 kg.

Vauvajärjestelyistä: me siirrettiin just vauvan sänky meidän huoneeseen tuolta miltei varastona toimineesta työ/lastenhuoneesta, koska meille tulee maanantaina ystävät ulkomailta pariksi yöksi. Nyt mahtuvat nukkumaan sinne vaunujen ja sittereiden joukkoon... Pikkutarvikkeita en ole ostanut oikeastaan mitään vielä. Vaatteiden luulisin riittävän, sitten kun äitiyspakkauskin tulee. Mulla on kans viivästynyt se toimitus, heinäkuun alussa jo toimitettu paperit palkanlaskennasta Kelaan.

Mulle sopii tapaaminen kummassa vain, Helsingissä tai Tampereella. Helsingissä kun asun, niin täällä tietysti mieluummin, mutta Tampereellekin on aina silloin tällöin asiaa, joten ei olisi iso vaiva yhdistää reissuja.

Viisi työaamua vielä, sitten äitiyslomalle! Tänään meinataan vielä Flow-festareille iltapäivällä!

Heippa ja kiitos viimeisen työpäivän onnitteluista =o)

Tämä Suomi-rundi on puoliksi töitä ja puoliksi huvia. Autan äitiä tekemään sen kirjanpidon ja samalla näen kavereita ympäri Suomea. Ja keskiviikko iltana kotiin. Miehellä oli siellä jo kauhea ikävä, ja kun en vastannut puhelimeen, niin soitti meidän isälle että onko kaikki kunnossa. Heh, raukka pelkää että mä synnytän ihan minä hetkenä hyvänsä :)

Voi hitsit, mä luen kateellisena teidän kuppikokoistanne. Siis kaikillako teillä on jotkut D-E:t ja mä ainoa kenellä kananmunan (paistetun) kokoiset rusinat. Eikä ne ole kasvaneet kyllä yhtään, vaikka olenkin jo näin pitkällä..Blääh..Synnytyssairaalassakin sanoivat, että laittavat vauvan h

Uups, lipsahti..

Niin, laittavat vauvan heti synnyttyä mahan päälle, josta se ryömii rinnalle imemään. No, mun vauva ei kyllä edes löydä mitään rintoja. Ihmettelee varmaan, että isäkö se tässä makaa...

Mutta siitä tapaamisesta. Mulle sopisi se tapaaminen kyllä jo odotusaikana ja Helsingissä mielummin. Elikkä tässä yksi Hkin kannattaja. Pitäisiköhän väsätä jonkin näköinen lista mahdollisesta kaupungista ja mahdollisesta päivästä?

Annette 34+5

Heissan!

On tosiaan niin nopsaan kasvava ketju, ettei millään ehdi kaikkea lukea... Nyt silmäilin tämän ketjun alkupuolen nopsaan ja taitaa edellisen loppu olla kokonaan vielä lukematta. Ehkäpä sitten parin viikon päästä, kun työt loppuu roikun täällä kaiket päivät ( ;

Mäkin voisin Tampereella innostua tapaamiseen lähtemään, mutta Helsinkiin tuskin tulen.

Huomenna on sitten 31 viikkoa täynnä. Vaikka tuo raskausdiabetes mulle paukahti, niin muuten koen päässeeni "hävettävän" vähällä näine raskausvaivoineni. Ei turvota, ei närästä, painoa ei ole vielä tullut lainkaan (mikä sekin selittänee suht kevyttä oloa, iso olen tosin silti) ja nukkumisetkin sujuu (viime yönä 12 tuntia!). Supistelua on työviikolla ollut, joskaan ei kovin kipeätä. Vähän kuitenkin supparit mietityttää, kun vauva on jo aika alhaalla ja kohdunsuukin pehmennyt. Nyt viikonloppuna on supistellut kyllä selvästi vähemmän. Hikoilemaan olen alkanut myös viime aikoina. Yllättävän hyvin lämpimästä kesästä on kuitenkin selvitty.

Noihin sokerimittailuihin olen ärtynyt. Ihan turhaa ainetta tuntuu olevan tuo insuliini. Vaikka olen nyt nostanut annoksen suurimpaan lääkärin sallimaan, niin sokerit ovat suunnilleen samaa tasoa kuin ennen insuliinin aloitusta. Mun kroppa lienee päättänyt, että siinä 6 pinnassa on sopivat paastosokerit - insuliinilla tai ilman. Ei ymmärrä! Täytyy huomenna olla yhteyksissä äitipolille. Seuraavaan käyntiin on kuitenkin vielä kolmisen viikkoa.

Pääasia, että vauva tuntuu voivan hyvin. On nyt ruvennut enemmän liikkumaan, vaikkei mikään "rymyäjä" vieläkään ole. Ja kokoarvio ei toistaiseksi kuulostanut huiman isolta (= Eniten pelottaa sokeriasioissa iso vauva ja toiseksi sitten se, etten saisikaan vauvaa heti vierihoitoon. Mites äippä, onko sulle sanottu, pääseekö vauvat sun insuliinihoidosta huolimatta heti vierihoitoon, jos kaikki muuten on hyvin? Vai meneekö ilman muuta suoraan lastenosastolle seurantaan?

Tästä huushollista ei myöskään löydy vielä vaippoja (niiden mainospaketissa tulleiden lisäksi), eikä tuttipulloja. Vauvan huone on vielä romuvarastona, kun "vierashuoneen" sänky vietiin sieltä pois. Jonkinlainen hoitotaso pitäisi työpöydän päälle löytää. Eteisremonttia juuri aloiteltiin, että saadaan lämmin, kuiva säilytyslokonen matkarattaiden ja vaununkopan säilytykseen. Onneksi miehellä alkoi juuri kesäloma, niin kerkiää koppuloimaan... (= Itse revin eilen tapetteja ja maalailin pohjamaalia. Äitiyslomalla rupean sitten enemmän pesemään ja silittelemään vaatteita yms.

Jopas nukahdin taas. No harmi, kun en tullut Nessua jututtaan. Meidät kyllä varmaan tunnisti paremmin kuvausten perusteella kuin teidät ja oli vähän hutero olo. Katsoin kyllä, vaikka istuitkin, että massu oli melkoinen. Kun tulimme pois siitä Karjala-luolasta olitte jo lähteneet.

Niin Annu, käsittääkseni en vauvoja vierihoitoon saa, kun ne siirretään heti sinne tarkkailuosastolle seurantaan. (Lappu taas hukassa). Siellä kyllä saa käydä oman vointinsa mukaan imettämässä ja ohjausta annetaan. En ole käynyt tutustumiskäynnillä vielä.

Minä ostin yhden työpaikan Tuperware-tilauksen yhteydessä kaksi tuttipulloa. Rintapumpun hommaan, jos tarvitsen. Tytöltäkään en pumpannut, kuin kerran. Lähdettiin silloin työkavereiden kanssa Turkuun viikonlopuksi. Pumppaus tapahtui vain säilyttääkseni maidon tulon ja kaadoin pumpatun maidon vessanpönttöön. Tyttö osasi juoda jo nokkamukista. Oppi muuten aikaisin eli 5 kk:n iässä. Tuttupullosta ei juonut koskaan. Sai raivarin, jos yritti.

Kyllä tässä vähemmästäkin tulee huono omatunto, kun lukee teidän kirjoituksia. Olette niin energisiä. No, meillä ei remontin tarvetta ole, eikä viitsi tyhjää ruveta tapetteja vaihtamaan.

Kovasti nyt vauvat rymyävät. Valtavia hytkähdyksä tulee silloin tällöin. Onhan niillä jo voimaa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Minulle lääkäri sanoi, että voisi helpottaa, jos A kiinnittyisi. Mikähän siinä olisi ideana. Toisaalta ehkä painaisi alas vielä enemmän.

Hiisi, äsken kirjoitin pitkän pitkän viestin, mutta se katosi kuin tuhka tuuleen! Olen ollut viikonlopun tosi väsynyt ja nyt sitten turvotus on alkanut. Mietin, että täytyy varmaan soittaa neuvolaan, koska tämä on epätavallista mulle.

Repesin Annetten kommentista! Täällä toinen A-kuppilainen. Nyt ehkä vähän kasvaneet B-kupin suuntaan, mutta edelleen saa selkään kopauttaa, että jotain näkyy. Synnärillä viimeeksi oli juuri tuollainen olo, kun vauva yritti hamuilla rintaa. Siis mitä rintaa?? Aluksi ei meinannutkaan onnistua koko imetys, kun naisella ei ollut kunnon nänniä. Mutta niin sitä vaan sitten imetettiin 1, 7 vuotta. Viimeeksi toissapäivänä esikoispoika halusi kurkta niitä tissejä ja kun kysyin miksi, vastaus oli:" No, kun ne on niin nätit!" Että pienirintainenkin voi onnistua.

Meillä ei ole remonttia, vaikka tarvetta olisi. Sen sijaan rojunurkkia olen ahkerasti raivannut, koska muuten meidän perhe ei enää mahdu tänne. Tuosta tapaamisesta ajattelin, että ptiäisikö järjestää Tmpereella oma ja Hesassa oma, jotta mahdollisimman moni pääsisi mukaan? Itse ehdotan syyskuun puoliväliä, jolloin suurin osa taitaa olla jo ä.lomalla ja itse tietysti tulisin Hesaan. Joku kiva kuppila keskustassa joku päivä?

eli tällä hetkellä gallupin tilanne

HELSINKI 4
Milla82
Bahama
Annette
Orvokki

TAMPERE 1
Annu76

MOLEMPI PAREMPI 1
Airi

Tosiaan on tietysti vaihtoehto että molemmissa paikoissa siis sekä helsingissä että tampereella tavataan.

Craviz tuo äänensä kuuluviin, eli kannattaa Tamperetta...
Tämä ei enää uskalla yksin lähteä reissuun syyskuun puolessa välissä kauemmas kun laskettuun aikaan on enää pari vkoa silloin....

Ehkä olisi kiva jos olisi sitten molemmissa omat....????

Heippa arvon daamit!

Lentsu on iskenyt ja nenä on tukossa ja silmiä särkee ja vähän on lämpöäkin. Mies ei päästä vielä huomenna töihin, joten täytyy kipittää arvauskeskukseen aamulla.

Manna: Huvitti tuo ulkonäkökeskusteli kun itse olin viimeksi samassa tilanteessa ja neuvolatäti rupesi kyselemään voinko mennä minnekään ilman meikkiä ja kuinka kauan kestää lähtemiseni. Jotenkin nyt vinksahti koko keskustelu, en niin turhamainen ole. Tunsin itseni niin bimbo-blondiksi.

Taika: Kyllä kuule alapää falskaa ja tarkka pitää olla, koska sitä aivastelee!

Orvokki: Itse olen juossut myös yhden maratonin ja ai ai kun näkee vaan vilauksenkin maratonista niin tulee mieleen kyllä minä vielä joskus...vaikka vannoin, että yksi kerta riitti! Se oli niin rankka henkinen kokemus!

Lauantaina vaikka flunssa vaivasi niin menimme Vauvatalo Johannaan Varistoon. Nyt on vermeet viimeisen päälle. Kolmipyöräiset Teutonien kärrit Spirit S3, juostessa hyvä peli. Sitten mukaan tarttui Britax baby safe plus ja isofixtelakka sekä Baby Björn rintareppu. Mieheni on ihan haltioissaa tavaroista ja hiplaa niitä koko ajan. Pistää kissan vaunuihin ja ajelee ympyrää olohuoneessa...

Kannatan tärskyjä Hesassa!

Fantti

Annette ja orvokki: täällä myös kuopparintainen ja samoin kateellisena luen toisten kuppikokoja..ehkä a:sta b:hen päästy!! Elättelin aina toiveita, että varmaan sitten raskaana rinnat puhkeaa kukkaan, mutta ei. Pääasia, että tulisi sitä maitoa sitten kunnolla.
En ymmärrä, kun jotenkin viikonloppuisin olen ihan hermotautinen. Eilen aloin oikein kuulostelemaan liikkeitä ja tietysti kuvittelin, että kun nostin painavaa, että nyt varmaan on istukka revennyt ja vauva voi huonosti..no tuntui tietysti eilen, että ei liiku paljoa ja yritin painella yms. Toivottavasti sama hermotautisuus mikä oli alkuraskaudessa ei astuisi kuvioihin. Alussa nimittäin hermoilin keskenmenoa. Tänään on kuitenkin liikettä riittänyt, mutta tietty mietin, että onko ne ollut aikaisemmin tällaisia. Että yksi pöhölö täällä!!! Onneksi arkena voi soittaa neuvolaan.
MIes keksi tänään, että laitetaankin muovilattian sijaan laminaatti makuuhuoneeseen..en tiedä, että miksi ei aikaisemmin hoksattu..Saapahan sitten kokemusta laminaatista..
Siskolta saadaan kamera lainaan, kun oma niin huono ja lupasivat videokamerankin lainaan, mutta voi olla että videokamaralla kuvataan sitten kotiin tuloa jne.

maruska -hermotautinen lättärinta

Helsingin tapaamisesta pelinavaus: miltä kuulostaisi keskiviikko 13.9.? Sellaisessa kahvilassa kuin Krulla's (Freda 41) on kuulemma tosi hyvät aamiaiset, sopisiko aamiaistreffit? 8 euroa maksaa seisova pöytä.

www.krullas.com

Mä taidan skipata molemmat tapaamiset.En enää uskalla/jaksa syyskuussa varmaan ku käydä postilaatikolla..... Ois kyllä ollu hauska nähdä teidät kaikki! No, jos vaikka sitten kun vauvat on jo syntyny?!?

Fantti: meillä istui kissa aikoinaan siinä baby björnin rintarepussa...vähän aikaa viihtyi ;)
Vanhempi kissa oli kattonu 4d-dokumenttia viitosista. Sitten kun ne vauvat parku, se reppana oli aivan paniikissa että missä ne nyt huutaa! Se oli esikoisen vauva-aikaan samanlainen, jos poika huusi niin kohta sitten huusi kissa mun jaloissa siihen malliin et "tee tuolle jotain" :)

Imettämisestä: ei oo rintojen koosta kii...mulla on tämmöset E-kupit (tällä hetkellä), samaten esikoisen vauva-aikaan. Imetin silloin kokonaiset 3 viikkoo, ja senkin osaimetyksellä. Kertakaikkiaan noista tuli sen verran maitoo et hyvä jos ois aamukahviin saanu... ;) Mitenkähän nyt kun kahdelle pitäis riittää? Taitaa mennä pullohommiks (onneks niitä jäi esikoiselta kaapillinen, enää tarttee vaan tuttiosat).

Naistenklinikasta: Joku kyseli aiemmin, onko naistenklinikalla perhehuoneita. Nettisivujen mukaan ainakin yhdellä osastolla on perhehuoneita, mutta en tiedä yhtään määrästä. Jos niitä on kovin vähän, voi niitä tietysti olla vaikea saada. Mutta kivalta ajatus sellaista tuntuisi, joten varmaan me ainakin sellaiseen yritetään!

Yhteistyössä