Pinni: Olet oikeassa, meidän ä.raha lasketaan vuoden 2004 verotuksen mukaan tai edeltävien 6 kk:n mukaan.
Ja tuosta elämänmuutoksesta: jokainen varmasti kokee sen tavallaan. Toisaalta mikään ei muutu, mutta toisaalta muuttuu ihan kaikki. (ota tuosta nyt selvää

. Päämuutos ainakin itsellä oli se, että ensin en tulekaan enää minä, vaan aina vauva. Mun kaveri sai muutama viikko sitten vauvan, ja on nyt siinä alkukriisissä... Ihmetteli ja itki mulle, että kun ei ole enää yhtään omaa aikaa tai miehen kesken kahdenkeskistä aikaa. Taisi olla ihan vääränlainen käsitys vauva-arjesta. Alkuaika on useimmilla (toki monia poikkeuksiakin löytyy, mutta jos sattuu vatsavauvainen vauva, niin...) just sitä, että et ehdi käydä kunnolla vessassa saati suihkussa tukanpesusta puhumattakaan. Onneksi vauva kehittyy nopeasti ja tämä ""pahin"" vaihe kestää yleensä vaan sen pari kuukautta. Kamalaa, tulikohan liian kovaa tekstiä ensikertalaisille? Tämä on minun kokemukseni siitä alkuajasta, se on rankkaa. Mutta sitten kun siitä päästiin yli, niin elämä on siitä eteenpäin ollut aina vain mahtavampaa!!!
Vaunuista Annalle vielä... Me ostettiin esikoiselle Saksasta Hartanin superhyvät (olevinaan) vaunut. Toiset juoksurattaaksi tarkoitetut ostin halvalla Suomesta. Niin sitten kävi, että nämä superkalliit Hartanit hajosivat alkutekijöihinsä ja käytettiin sitten niitä halpoja juoksurattaita vaunuina. Eli mun kokemukseni on, että mitään superviritelmävaunuja ei todellakaan välttämättä tarvitse. Parhaat ominaisuudet taitavat olla mm. seuraavat:
- hyvät pyörät (talvella paksut ja isot, jos hiekkatie, mieluiten kennolliset, ei puhkea)
- hyvä tavaratila: tarvitaan kun käy ostamassa vaippoja ja ruokaa kilokaupalla
- tukeva, ettei kaadu
- talvella lämmin ja ettei tuule helposti sisään
- helposti puhdistettava
- jos yhdistelmät, löytyy hyvät hihnat istumavaihetta varten ja huomiotava, ettei istuma-alusta ole liukasta materiaalia (näin oli meidän Hartaneissa)
Siinä varmaan keskeisimmät, mitä tulee nopeesti mieleen. Mitkään superjousitukselliset ym. ym. eivät ole lainkaan oleellisia. Liian leveät vaunut eivät myöskään mahdu kaikkien kauppojen ovista sisään ja ovat raskaita työntää lumisohjossa.