LOKAKUUN ÄIDIT 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai niin - AKIRAMin kuulumisia minäkin vähän kaipailisin (niin kuin eilen joku muukin siinä aloitetussa ketjussa). Oltiin aikanaan samassa clomiketjussakin tuolla lapsettomuuspuolella. Toivottavasti kaikki on hyvin! (=

Vauva-hankinnat edistyy..
Eilen käytiin hakemassa huuto.netistä huudetut Gessleinin yhdistelmät ja ne on _ihanat_! Työntelen niitä koe-mielessä pitkin eteistä ja mies nauraa :)
Vauvan ammekin huudettiin (peräti 3 euroa ja käyttämätön, uskomatonta!) ja pinnasuoja sänkyyn. Vielä hoitoalusta on hakusessa.. Se on jännää kun normaalisti olen ollut tosi kova shoppailemaan itselleni kaikkea kivaa -laukkuja,kenkiä ym.- ja nyt kiinnostaa vain vauvan tavarat. Onneksi on tämä netti ja myydään-palstat! Mietittiin vielä ostaa parvekkeelle kakkosvaunut, jotkut halvat, jottei tarvitse raahata aina alhaalta tänne ylös. Hissittömässä talossa kun asustellaan.
Ihanaa kun joillan on kesäloma jo lähellä! Itselläni alkaa vasta heinäkuun puolessa välissä eli vielä on sinniteltävä. Ja sittenkin palaan vielä töihin ennen äitiyslomaa. Ajattelin jäädä Äl.lle sen 30 päivää ennen - onko muut jo ajatellut asiaa?
Taika 20+3

eipä ole äippä lomalle jääntiä tullut ajateltua kun tulee lomalle jäänti aikalailla automaattisesti tämän koulun loppumisen myötä...

miten on teillä painoa tullut lisää, kun mietin vaan tätä omaa painon vähäistä nousuani ja torstaina vastaan tulevaa neuvolaa, että saanko kuulla paljonkin huomauttelua tästä painon vähyydestä.

sain muuten ultran viikon päästä maanantaille heti miehen lakkiaisista seuraavalle päivälle, ja jännittää aikalailla kun päästään ensimmäistä kertaa katsomaan meidän pientä uotista.

hyvää alkavaa viikkoa lokakuisille :)
hilti ja uotinen 19+4

Maanantaita!

Olipas kiva tulla töihin, kun oli niin monta lukematonta viesti. Kotona en paljon ehdi netissä pyöriä, joten suurin odotuksin tulen töihin..siis jotain odotettavaa töihin tulossa. Työ ei nappaa enää yhtään. Kesälomaa odotan, mutta en sillä tarmolla kuin aikaismmin olen sitä odottanut. Viikon kesälomasta pidin jo Vapun jälkeen, mutta 3 viikkoa on vielä jäljellä. Kaksi niistä vietetään Suomen kamaralla ja viikoksi menemme Skiathokselle lepäilemään.

Olen kanssa ajatellu, että jään äippälomalle vasta 30 pv aikaisemmin. Toki jäisin vaikka nyt, mutta yhden kk kokonainen liksa houkuttaa ja ehkä tämä työssä oleminen on hyväksi pääkopalle ja henkiselle puolelle. Alkuraskauskin meni ilman suurempia huolia niin toivotaan, että sama jatkuu loppuun asti.

Me ei olla tehty mitään vauvahankintoja vielä. Olemme kyllä miettineet asioita, mutta jotenkin koko vauva tuntuu vielä niin kaukaiselta. En vieläkään tajua, että se on meidän vauv,a joka tulee ja se on minun mahassa. Minusta tuntuu, että tämä koko juttu on vain jonkun muun tarinaa, jota seuraan vierestä. Perjantaina pääsemme jo neljättä kertaa seuraamaan mahan asukasta. Ehkä sitten tulee vähän enemmän taas uskoa tähän juttuun!

Viikonloppuna teimme paljon puutarhatöitä ja iltaisin olin niin uupunut, että kaaduin sänkyyn. Oli aivan ihanaa! Kiva tehdä töitä kun näkee kätensä jäljen. Homma on kyllä vielä niin kesken, että puutarhakauppaan vielä tänään ja iltapuhteisin pihalle.

Hauskaa viikon alkua kaikille!

Fantti 17+5

Fantti,
missä päin nurmijärveläiset käyvät ultrassa? Meillä on pe-aamuna rakenneultra Naistenklinikalla.

Vatsani on ollut hieman kipeä viime päivinä. Ikään kuin kuukautiskipuja tai supistuksia, mutta ei mitään niin selvää että kestoa tai välejä voisi laskea. Tulevat etenkin sellaisina päivinä jolloin kanniskelen esikoista ja kyykistelen paljon. Hieman huolettaa, sillä tuollaisia kipuja ei pitäisi olla vielä tässä vaiheessa. Mutta kotona on mahdotonta olla nostelematta ja kyykistelemättä, ainakin nyt kun on tuo taapero jonka perässä saa juosta 24/7.

En tiedä miten paljon venymiskipuja voi olla kun esikoisen syntymästä on vasta reilu vuosi. Ristiselän valituksia lukuunottamatta kroppa tuntuisi hyväksyneen uuden raskauden melko vähällä kipuilulla. Väsyn kyllä nopeammin fyysisesti ja henkisestikin. En tiedä miten pitäisi jaksaa lukea tenttiin ja kerätä gradumateriaalia, kun kudit ovat täysin finaalissa sekä kropan että mielen osalta. Joinakin päivinä pinna on lyhyt ja masentaakin.

On vaan niin vaikeaa tunnustaa asiaa äidilleni ja appivanhemmille, jotka voisivat tarjota apuaan - tietoisestihan tässä ollaan hankkimassa lapsia pienellä ikäerolla. Oma vika! ;) Olen pari kertaa avautunut miehelle asiasta, joka nyt vissiin järjestää meille ravintolailtaa tälle viikolle. Salaa toivon että se varaisi meille ne lentoliput kahdenkeskeiselle viikonloppumatkalle, josta ollaan puhuttu. Tuskin, minä olen aina saanut järjestää sellaiset asiat.

Hieman tilitystä näin heti maanantaiaamusta... Nyt on kyllä ihan kohtalainen olo, ei ole aikaa masentua kun esikoinen pitää pian herättää torkuilta ja pukea hiekkalaatikolle. Ainakin ilma on todella kaunis täällä etelärannikolla!

Aurora rv 18+4

Huomenta!

Ja terveiset Portugalista ja Espanjasta! Oli mukava ja rentouttava reissu ja kaikki meni hyvin. Lentoja vähän jännittelin, muttaa hyvinhän ne sujui kun keskityin vaan paijaamaan ja rauhoittamaan meidän Masia. Mitään vatsatauteja jne en saanut, vaikka söinkin vähän äyriäisiä ja sitä ihanaa kinkkua (serrano). Mutta vitsit kun aurinko ja maiseman vaihto tekee terää!

Täällä oli kirjoituksia vaikka millä mitälla, kivaa! Koitin lueskella kursorisesti suurimmat keskustelunaiheet, mutta en nyt muista mihin kaikkeen mietin jo kommentteja ;) Mutta ainakin moni oli käynyt rakenneuä:ssa ja hyvältä näytti, onnea siis! Ja uusille tulokkaille myös lämpimät tervetulotoivotukset.

Nimigalluppiin kommentti: Meillä miehen kanssa yhteinen sukunimi. Otin hänen nimensä, kun mentiin naimisiin, mulla tyttönimi suht tavallinen supisuomalainen ja miehellä vielä tavallisempi ;) Lapselle on jo nimi, oli sitten tyttö tai poika. Tytön nimi oli selvillä tosi ajoissa, pojalle ollan pähkäilty... Mutta päätetään vasta kun on nähty uusi tulokas.

Ja vielä pinnanpituudesta... muuten fiilis aika sama kuin ennen, en vaan YHTÄÄN kestä humalaisten sätkätystä /sellasta kostean huuruista höpinää maailman tulevaisuudesta. Juhlissa huomaan, et en jaksa valvoa ja siitä tulee kiukku. Alkoholi kun on vähän sellainen bensa ja kun sitä ei ota yhtään, tulee väsy. Ja muutenkin tää raskaus väsyttää aika lailla, varsinkin klo 24... jälkeen. Toinen mitä EN SIEDÄ on ventovieraiden mahantaputtelu. Kyllä perhe ja ystävät saa mun masua paijata, mut kun puolitutut alkaa lääppiä niin tulee kiukku/inho. Se on kuitenkin mun maha. Ajattelinkin, et rupean lääppimään niiden ahtereita, että ""kas kun on pyöreä ja mukavan tuntuinen!!!"" Aina vois muistaa kysyä, että saako kokeilla, niin asia on sitten ihan erikseen. Niin ja Mannako se mainitsi, että on sitä meillä raskaana olevilla elämässä ehkä jotain muutakin kuin se raskaus. Osaan edelleen puhua muistakin asioista ja elämässäni tapahtuu myös asioita, jotka ei liity tähän masuun ollenkaan. Ihmiset vaan tuntuu unohtavan sen kokonaan. Ja raskaana ollessa kaikki ei ehkä ole vaan ruusunpunaisia pilvilinnoja, niinkuin joillakin tuntuu olevan käsitys... Että tällaista tilitystä. Taitaa se pinna kuitenkin olla vähän lyhyempi kuin yleensä :)

Päivänjatkoja kaikille,

T. Pinni 21+1

Aurora: Meillä on rakenneultra Nurmijärven sairaalassa, mutta n-p ultra oli Hyvinkäällä.

Olen Klaukkalasta ja heti aluksi kysyttiin missä haluan synnyttää. Olisin kai saannut valita minkä tahansa naapurikunnan. Olin vain itse asennoitunut jo Hyvinkääseen ja neuvolatädin ihmetykseksi valitsinkin Hyvinkään. Monet kuulema Klakelaiset menevät Kättärille. Hyvinkäälle on pidenpi matka kuin Helsinkiin, mutta Hyvinkäälle pääsee suoraan motaria ja liikenneruuhkia ei ole. Olen ollut kaksi kertaa Hyvinkäällä hoidettavana ja kiva (jos sairaala voi olla kiva?) sairaaala, jossa sain oikein hyvää hoitoa. Viimeksi olin kohdun ulkopuolisen raskauden takia tammikuussa ja pääsin heti suoraan osastollekin ilman ensiapuun menoa. Jos jotain ikävää synnytyksessä tapahtuu niin kaippa ne vievät minut sitten piipaa-lanssilla naistenklinikalle jos eivät Hyvinkäällä pysty hoitamaan. Kyllähän ne muutkin synnyttävän muualla kuin Helsingissä...tuskin olen ainut.

Tämä asia on vain pyörinyt päässä kuin kaikki muut menevät kilvan Kättärille tai naisten klinikalle ja ihmettelevät valintaani. Joukossamme oli yksi Järvenpäästä jonka ""kotisairaala""on on myös Hyvinkää. Mitenkäs aijot tehdä?

Fantti

Laitanpa nyt vain omat kuulumiset. Käytiin aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli ok. Meilläkin kesti itse ultraus vain noin 10 min, mutta kyllä mulle silti tuli tunne, että kätilö näki kaiken tarpeellisen ja selosti samalla. Vauva ei esitellyt sukupuoltaan, eikä kysytty, joten sukupuoli selviää vasta sitten loka-syyskuun vaihteessa. Tällä kertaa vauva oli nukkumassa ja kätilö sai helposti tarvittavat mitat. Istukka oli takaseinässä sopivalla korkeudella, niin kuin varhaisultrassa jo näytti.

Lisko 18+4

Kertokaapas muutkin oletteko miettineet sairaalavalintaa vai onko vain yksi vaihtoehto? Mitenkäs te Espoolaiset teette?
Onko kenelläkään tietoa Hyvinkäästä synnytyssairaalana, edes huhuja? Itse en tunne ketään ketä siellä olisi synnyttänyt....olenko ensimmäinen ;-)

Fantti:
Meikäläiset asuvat Espoossa, ja olisin varmaan saanut valita Jorvin, Kättärin ja Naistenklinikan välillä kuten aikanaan Vantaalla esikoisen kanssa. Tai saisihan sitä tietysti mennä minne tahansa HUSin alueella.

Silloin valittiin Naikkari (ihan sen takia että olen itsekin syntynyt siellä), jonka viereisen Lastenklinikan vastasyntyneiden tehosta oli heti hyötyä. Saatiin myös itse olla mahdollisimman lähellä tyttöä. Pari kuukautta aikaisemmin tytön serkkukin joutui samaan paikkaan. Olin synnyttäneiden osastolla myös saadessani virtsatietulehduksen 5 viikkoa synnytyksen jälkeen, joten paikka tuli tutuksi. Se luo turvallisuuden tunnetta.

Joten tällä kertaa sanoin heti terkkarille että mennään samaan paikkaan. Tällä kertaa Naikkari taitaa myös olla lyhyimmän ajomatkan päässä. Koska esikoisen synnytyksessä (lopulta sektio) en ehtinyt miettiä mitään luomujuttuja, niin ei nytkään kiinnosta selvittää missä on parhaat jumppapallot! ;) Toki joillekin niistä on paljon hyötyä, amme voisi olla kiva sillä kuuma vesi on auttanut menkkakipuihini.

Heissan täältäkin!

Olo on mitä mainioin ja masusta riittää seuraa! Ruoka maistuu ja yöllä käymme kissan kanssa aterioimassa 3-6 aikaan. Unet on olleet aika hurjia juuri tämän yöllisen pissaravauksen ja syömisen takia.

Me valittiin espoolaisina synnytyssairaalaksi Kätilöopiston, vaikka Jorvi olisi lähempänä. Eka synnytys tuntuu paremmalta paikassa jossa voisi päästä perhehuoneeseen. Jos Nurmijärvi kuuluu Hus:iin niin silloin voi valita ihan minkä sairaalan vaan Tammisaaresta Porvooseen! Yritin etsiä sairaanhoitopiirin listaa, että mitkä kunnat siihen kuuluvat, mutten löytänyt edes Husin omilta sivuilta.
Tuskin Jorvi mitenkään huono paikka olisi ja voihan sen vielä vaihtaa, jos siltä tuntuu!

Kylppäriremontti edistyy pienin askelin. Olen ostanut kaakelit seiniin ja lattia pitäisi vielä valita... Remonttimieskin on valittu, odotamme isännöitsijältä vielä siunausta. Mietimme kovasti, miten suunnitella kylppäriin hoitopöytä tai jokin taso, jossa voisi kätevästi hoitaa bébéä.

Mies toi viikonloppuna hauen, jota menen tästä maistelemaan. Sitä ei kyllä suositeltu kuin ihan silloin tällöin syötäväksi.

Manna+Bigfoot 22

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Maha täällä kasvaa kohisten ja potkut sen kun jymäköityvät! Kivaa ja ihanaa!

Tosiaan tuon synnärin saa HUS:in alueella valita itse (ainakin siis Jorvi, Tammisaari, Kättäri, Naikkari, Hyvinkää). Eka käytiin tekemässä Kättärillä, nyt mennään Jorviin. Ihan oikeestaan vaan sen takia, että totesin, ettei sillä paikalla nyt niin kamalasti taida olla väliä. Kättärillä en saanut puudutteita (anestesialääkärillä kiire), joten sama se on missä siivouskomerossa tämän toisen tekee ;)). Jorvi on meitä lähempänä, joten nyt senkin takia sitten kokeillaan sitä. Ja nyt kun on tämä toinen, ei perhehuonettakaan tarvita vaan yritän mahdollisuuksien mukaan päästä asap kotiin.

Onko teillä muilla stressiä töissä tai opiskeluissa? Itse tuntuu ihan kamalan stressaantuneelta koko ajan. Ehkä olen ottanut vähän liikaa tavoitteita, mitä pitäisi saada valmiiksi ennen lokakuuta... Ei muuta kuin työprojekti ja väitöskirja... Täytyisi kai jotenkin löysätä, mutta olen niin valtavan kunnianhimoinen, ettei ole kovin helppoa. Ja sitten kun vielä tietää, mitä stressi sikiölle aiheuttaa, niin sekin lisää stressiä. Miten teillä muilla siis on, saisiko vertaistukea?

No multa ainakin :)

Mua stressaa tämä saamattomuus, pitäisi tehdä vaikka mitä. Onneksi lähestyvä kesäloma potkii pahasti persuuksille. Ennen kesälomaa pitäisi olla kaksi artikkelia valmiina ja juhannus senkun lähestyy hurjaa vauhtia.

No hei Fantti! Ite yhen kerran ultrassa Hyvinkäällä käyneenä ihastuin mukaviin kätilö-täteihin siellä! Eli toisaalta haluaisin Hyvinkäälle ihan vaikka ihanan ilmapiirinki takia.
Sitte mies on tietty tehny omaa gallubiansa ja sanoo, että tuttu ambulanssikuski ja sairaanhoitaja-äiti ehdottomasti on Naistenklinikan kannalla. Juuri syynä se, että jos tuleeki vaikeuksia niin sitähän ollaan jo valmiiksi Hgis. Olen asioinu myös naistenk:lla, eikä miljöö ole niin lämpönen. En siis ole vielä päättäny, mutta aattelen kans, että jos sitä asuis nyt Lapissa niin synnyttämään lähettäis satojen kilometrien päähän.. tai ambulanssiin. Siispä välimatka Hyvinkäältä Helsinkiin ei hirveästi minua paina. Pittää miettiä.

Orvokille ressaamisesta. On kevät pitkine työmatkoineen ollu suht raskas, varsinki pahoinvoinnin aikoihin. Ens viikosta alkaa vielä parin viikon loppurutistus näyttöineen ja opiskeluineen ennen kesälomaa. Sitte olenki n 1,5 kk töissä vielä ennen äitiyslomaa, jolle jään vasta 30 päivää ennen. Työnantaja oli sinänsä tosi ihana ja hoisi äitiyslomansijasen alottamaan heti elokuusta, joten saan olla ikäänku ylimääräsenä työntekijänä. Tai voin jäädä sairaslomalle jos olo käy kovin tukalaksi, ku työmatkat parin km:n kävelyineen on suuntaansa 1,5 h. Tosi huomaavaista pomolta.

Kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa <3 ääniä. Kaikki oli hyvin ja täti sano että näinä päivinä alkaa mukula potkia. Yhtään grammaa ei ole tullu mulle lisää yli kuukauteen, vaikka jätskiä on uponnu ja paljo. Olen tosin muuten yrittäny syyä terveellisesti vihanneksia yms proteiinipitosta.
Nyt pitäs alkaa keskittyä opiskelutehtävään..mälsää ku on hyvä ilma..

Mä kun olen sellainen jahkaaja niin jahkaan tätä viimeiseen asti (onneksi on aikaa)..... Monet tutut suosittelee Kättäriä sen mukavuuden takia ja kiva ilmapiiri, naisten klinikkaa yliopistollisen sairaalan takia. Siskoni jopa lohkaisi Jorvin, mutta sitten tuleekin jo liikaa vaihtoehtoja. Hyvinkää on kyllä melko tutuksi tullu parin sairaalakeikan myötä ja kerran asustelin siellä parikin viikkoa ja sain oikein hyvää hoitoa, mutta mutta katsotaan.

Nyt lähden puutarhakaupan kautta kotiin pihatöihin!

Fantti

Minulla ei liene tamperelaisena paljon vaihtoehtoja synnytyspaikan suhteen. TAYS ollut viime aikoina otsikoissa huonon kohtelun ja henkilökuntapulan vuoksi. Kokemuksia minulla on KYS:stä ja LPKS:stä... Mielestäni synnytyspaikalla ei kovin paljon väliä synnytyksen positiiviseksi kokemisen suhteen. Käynnistys on kurjaa aina. Positiivista on, jos lapsi syntyy ilman keinotekoisia, liian nopeasti kohdunsuun avaavia polttoja. Nyt voi olla hyvä, että synnyttää yliopistollisessa, jos jotain ongelmia. Mediuutisissa oli vähänaikaa sitten kirjoitus siitä, kuinka eriarvoisessa asemassa synnyttäjät ovat komplikaatioiden ja keskosuuden suhteen yliopistollinen versus ns. aluesairaala.

Minulla on kävelyt aika vähissä. Erehdyin tänään Sokokselle töiden jälkeen ja supisti niin mahtavasti, että istuin kuin vanhukset alakerrassa odottamassa miestäni hakemaan. Nyt on taas parempi olla. Keskiviikkona ois se poli, että sais selville tapahtuuko siellä jotain avautumista. Tympäsee tää kököttäminen. Häntäluu kipeytyy... No vanhuus ei tule yksin. Ja ahneella ... Te tunnutte olevan niin aktiivisia. No itsekin rv 38+ luuttusin vielä konttaamalla.

Minä painun nyt puksuttelijoineni päiväunille !

Äiskä

Moro!

Me valittiin Jorvi Espoolaisina vaikka itse asiassa Naikkari on lähempänä. Olen visiteerannut Naikkarilla niin monesti ikävissä asioissa, ettei tee mieli sinne enää uudestaan. Jorvissa on mahdollisuus perhehuoneeseen + siellä synnytetään edes vähän vähemmän vuosittain vauvoja kuin Kättärillä tai Naikkarilla. Eli uskoisin, että yhdistyy rauhallisempi ympäristö, mutta silti huippuosaamista.

En muista milloin 4D ultrassa suositeltiinkaan käytävän viikon 20 jälkeen, ettei vauva ole vielä liian kippurassa... Oliko jollain tietoa? Kiinnostaisi ehkä käydä kerran vielä raskauden aikana ultrassa, jotta näkisi kaiken olevan hyvin ja sukupuolelle varmistuksen.

Jenny 21+5

""Rennot"" heipat Orvokki! (u wish..)

*VerTaiStukeA stResSin myÖtä* :D Välillä alkaa silmäkulma nykiä ja stressipaukamia paukkua kuin sieniä sateella - ihan niin kuin sillä miehellä Sekaisin Marista leffassa, jos nyt oikein muistan.

Tosiaan koulu on stressannut törkeästi ja keväthän on aina jostain kumman syystä kiireistä aikaa. Onneksi luennot loppuvat huomenna, mutta opinnäytetyötä pitää paukuttaa kesä, että saa sen pois alta ennen toukan syntymää. Muutenkin on suunnitelmissa tehdä kaikki kirjalliset työt lokakuuhun mennessä, jonnekin tulevaisuuteen koulusta jää vielä viimeinen työharjoittelujakso - sitten saisin toimintaterapeutin paperit ulos. Välillä (= aina) mietin, että miten stressaantunut tuo toukka on kaiken tämän keskellä, kihlattu yrittää aina rauhotella kun alkaa silmäkulma nykiä siihen malliin.. No kyllä se tästä tasaantuu.

Rauhoittaa kuitenkin tietää, etten ole ainut stressikimppu :)

Hortensia ja toukka 18+2

..Allekirjoittanut liittyy stressaantuneitten joukkoon :) Meillä on ollut koko kevään keittiöremontti jota on tehty miehen kanssa kaksistaan töiden ohessa eikä loppua näy.. Ja töissäkin on kiire. Ja vatsaan koskee.

Ja se onkin isoin stressin aihe! Herään joka aamuyöstä vatsakipuiluun -vatsa on ihan kovana vaikka kuinka pitkään- ja samaa kipuilua on myös päivisin. Ei niin ""selkeästi"" että voisin sanoa niiden olevan supistuksia (tai mistäs minä sen tiedän, ensikertalainen) mutta hyvin epämiellyttäviä. Taidan soittaa tänään neuvolaan ja kysellä..

Mutta vihdoinkin tunnen potkuja :) Iltaisin kun vaan pysyn hereillä puolisen tuntia ennen nukkumista makuullani niin saan kyllä todistetta siihen että vatsassa asuu joku. Vaikka puntarikin puhuu puolestaa. Joku kyseli: minun tilanteeni on jo +6,8 kg!

Taika 20+5

Rupesi naurattamaan tuo Hortensian viesti! Kiitos siitä! Edes jotain iloa stressin keskelle. Kiva kuulla, tai no, ei hän se ole kiva, jos muutkin stressaa, mutta kiva kuitenkin kuulla etten ole ainoa, joka välillä ihan meinaa pakahtua kaiken alle. Viimeeksi oli jotenkin niin paljon helpompi tilanne: sen kun jätin opinnot kesken. Mutta nyt väikkäri on siinä mallissa, ettei sitä oikein voisi jättää enää lojumaan (johan mulle muuten nauraa harakatkin, kun en saa sitä valmiiksi), kun tiede menee sen verran nopeesti eteenpäin. Kaikki lähteet olisi sitten taas vanhoja ja kamala homma palauttaa mieleen, että mitenhän se tääkin tehtiin. Ja sitten kun täällä töissä on ihan toinen tutkimusprojekti, joka täytyy myös ehdottomasti (lue pakko) saada valmiiksi elokuun loppuun. Aarggghhh.

Mitenköhän stressaantunut tosiaan tämä vauva syntyessään on???

Nyt olen laskeskellut äippärahoja ym., koska pitää hakea muutosverokorttia palkan nousun vuoksi. Tällä kertaa jos hyvin menee, saan ihan kohtuullisen äitiysrahan. Viimeeksi siis sitkuttelin minimillä... Onneksi siitä ei nyt tulee enää lisää stressiä!! Nyt yritän edes tänään olla liikaa stressaamatta ja hymyillä ja iloita siitä, että vauva potkii ja kasvaa!

Pörähdys Pinniltä!

Hauska viesti Hortenssia, tuli hymy huulille täällä työkiireiden keskellä, kiitos tack. Siis liityn ressaajaclubiin ;) Tai oikeastaan otan asioita nykyään rennommin kuin koskaan ja silti tuntuu, et pitäis vaan koko ajan tehdä ja tehdä ja kiitää ja mennä. Joten millastahan mun elämä olikaan ennen raskautta??? Oon nimittäin kovasti yrittänyt takoa tajuntaani, et ""ota iisisti"" siitä vois melkeen jo kehittää mantran ja mumista itelleen päivät pitkät. Mut minkäs sitä luonteelleen voi, pah.

Mut kaipa sitä sitten elämänrytmi naiset muuttuu, kun vauva astuu taloon. Tämä kommentti lähinnä esikoistaan odottaville/paljon vanhempia muksuja omaaville. Tai no, en mä tiiä, kommentoikaa te, joilla muutenkin jo pieniä lapsia talossa, miten vauvan tulo muuttaa maailman, onko samanlaista kun ekan kanssa? Mielenkiinnosta kyselee hän.

Tuli tuosta orvokin äitiysrahalaskelmista mieleen, että varmistelin verotoimistosta asiaa, jota en ainakaan itse tiennyt: 2005 vuoden verotus valmistuu vasta lokakuussa, joten meillä kaikilla äippärahan suuruus lasketaan vuoden 2004 verotuksesta tai 6 kk edellisten tulojen perusteella (mikäli nousseet 2004 verrattuna 20 % tai enemmän) Tää on nyt mun tänhetkinen käsitys noista jutuista, korjatkaa jos oon väärässä.

Eipä muuta kuin viikonjatkoja, kohta alkaa jo kesäkuu, jee!

Pinni

Heipä hei lokakuulaiset!

Minulla kai pitäisi olla stressi, koska remonttimme on vielä aika lailla kesken ja etenkin se vauvan huone. Mies on ylitöissä joka päivä ja vielä viikonloppuisinkin joutuu töihin. Remontti ei siis etene.. Jostain kumman syystä en ole jaksanur stressata koko asiaa.. Valmistuu sitten kun valmistuu. Työn puolesta ei onneksi tarvitse stressata.

Olen käynyt katselemassa vaunuja, mutta toivoton tehtävä tällaiselle, joka ei tiedä, mitä tarvitsee.

Oletteko muut ostaneet tai katselleet vaunuja? Mitä ominaisuuksia arvostatte?

Iski eilen pienoinen paniikki, kun myyjä sanoi eräässä liikkeessä, että vaunut kannattaa hankkia ajoissa, sillä joissain merkeissä toimitusaika voi venyä jopa syyskuuun loppuun!?

Anna ja Pikkuinen 18+5

Anna 24,
muistelen kirjoittaneeni pitkän listan lokalaisiin siitä mitä kannattaa pitää mielessä kun valitsee vaunuja.

Itse olen esikoisen vaunuissa arvostanut ennen kaikkea heittoaisaa, joka oli paitsi välttämätön edellisen asuintalomme hississä niin kätevä bussissa ja joka paikassa. Edelleen vaihdan kulkusuuntaa sillä päivittäin. Myös isoista (ilmakumi-)renkaista on ollut hyötyä sorateillä ja epätasaisessa maastossa.

Jos nyt etsisin yksösten rattaita (meillähän tähtäimessä on tuplarattaat) niin kiinnittäisin myös huomiota niiden kokoon, varsinkin leveyteen. Haluaisin myös sellaiset missä etupyörät kääntyvät, ovat näppärän oloisia. Meidän vaunuja on kieltämättä tosi raskasta työntää, eikä selkänojaa saa tarpeeksi pystyyn.

Toimitusaika oli meidän vaunuissa 2 kk, mutta saatiin onneksi sellainen diili että takuu alkaa lasketusta päivästä (vai olisiko se ollut hieman aiemmin?).

Täällä sairastetaan. Mulle iski yrjötauti su-ma välisenä yönä. Vieläkin on heikko olo. Sairaslomaa ois vielä tämä päivä, mutta jos olo on näin heikko niin pakko hakee lisää.

Eilen oli neuvolakin, johon raahauduin pakosta, koska seuraavan ajan oisin saanut ehkä kk päähän ja nyt kirjotettiin ne kelan paperit. Pakko hakee heti sitä äippärahaa 6kk tulojen mukaan koska nyt mulla pienenee palkka, enkä halua niitä laskentaan.
Masuasukeilla oli hyvät voinnit ja kamala meno päällä :)

Meillä ei saa valita synnytyssairaalaa, se on tuo Keskisuomen keskussairaala (ei yliopistollinen). Jos vauvoilla menee huonosti (tai äidillä, ennakoiva synnytys tms.) niin sitten tuleekin lähtö Kuopion yliopistolliseen, mutta tuo 150 km ei kamalasti houkuttele.

Työstressistä: mulla oli esikoisen aikaan jonkinlaista stressiä töistä, vaikka en kyllä ole stressaavaa tyyppiä. Nyt ei vois todellakaan kiinnostaa miten ne siellä työssä pärjää ja kuka tekee työt. Isoin osa tästä johtuu siitä miten mut ""toivotettiin tervetulleeksi"" takaisin töihin sen ensimmäisen äitiysloman jälkeen. Nyt olen lähinnä keskittynyt v*****emiseen työnantajalle koska tiedän että tahti siellä ei muutu mikskään.

Mutta, kesälomia odotellessa (enää 3vk! johon loppuukin mun työnteko tällä erää)

Nessu rv 21+0