Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Keiju07
Topsy, kiitos, paketti tuli tänään perille! Maksoinkin sen jo, mutta jäin miettimään, että pitikö sulle siirtää vielä se postikulu, mikä sulle aiheutui. Laitatko privana sun tilinron, jolle haluat sen postikulun.
 
Keiju minä täälä jo oottelen että pääsis synnyttämään...en ois ikinä uskonu että sanoisin/kirjottasin näin, sen verran kamalaa puuhaa se on. Mutta näinpä vain oon tullu malttamattomaks enkä jaksais millään oottaa tätä loppu 3viikkoa mikä jälellä la:aan, ja mun säkällä menee kyllä ylikin :kieh: Olo on onneksi ihan ok, tosin vauva on jo melko alhaalla joten kovasti vihloskelee kun asukki tuikkii päällään tuohon kohdunsuulle. Ja hemppa oli laskenu, 114 joten se vähän kyllä väsyttää... Minä oon vauvalle laittanu vaatteet lipastoon valmiiks, mitään ei onneks tarvinnu ostaa. Patja pitää vielä tuohon pinnikseen ostaa ja vaipat. Matkasänkyä oon myös ettiny käytettynä Onko kellään oululaisella tietoa jos joku täälä päin on myymässä!?! voi sitten päivällä laittaa vauvan väliin sinne niin ei tarvi koko ajan kattoo tuon esikon perään, ja mummolaan/mökille mennessä on myös tarvetta sille..
 
Susa Mun mielestä siihen hintaan kuului työntötanko, täytyypi kyllä varmistaa vielä, kun saatiin lahjana se pyörä, joten en ollu ite maksamassa sitä. Voi kurja, kyllähän tuo nyt kuuluis kauppaan ilmanmuuta :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Susa Mun mielestä siihen hintaan kuului työntötanko, täytyypi kyllä varmistaa vielä, kun saatiin lahjana se pyörä, joten en ollu ite maksamassa sitä. Voi kurja, kyllähän tuo nyt kuuluis kauppaan ilmanmuuta :headwall:
No niin minäkin oletin kun se oli siinä mainoksessakin pyörään kiinnitettynä. Eikä siinä erikseen lukenut että lisävaruste. 12 tuumaiseen kuulema kuuluu ja 10 tuumaiseen ei. En ymmärrä logiikkaa. Ei se ollut kuin 15 euroa, mutta paha mieli jäi, ja on se 15 euroakin kotihoidontuesta paljon.

Mites muut ko. mainoksen ymmärtää?
http://www.intersport.fi/groups/pyrily/lastenpyrt/56362944.html

 
No ehdottomasti Susa kuuluu tuo tanko tuohon mukaan :O Ihan liian harhaan johtavaa mainontaa muuten! Soitappa huvikseen yleiseen kuluttajasuoja numeroon, sieltä saa heti hyvän mielipiteen. 15 euroa ei ole niin älyttömästi, mutta se periaate!
 
No nyt on käyty neuvolassa 1,5v tarkastuksessa. Ilona sai sen rokotusohjelman mukaisen MPR-rokotteet lisäksi tuon pneumokkirokotetutkimus-rokotteen eli joko tuon pneumokokkirokotteen tai sitten hepatiitti-A-rokotteen. Se kumpaako rokotetta sai selviää sitten parin vuoden päästä kun tutkimus on valmis ja purkavat nuo koodit. Ihan hienosti meni rokotukset ja toivotaan ettei niistä tule mitään oireita. Pituutta tytöllä on 87cm ja painoa 12,1kg, pitkä ja hoikka tyttö :D Aivan on äitiinsä tullut :LOL:

Susa kyllä 15 euroa on kuitenkin iso raha kun ajattelee kotihoidontuen määrää että kannattaa ehdottomasti asiasta valittaa.
Tiipii Jyskissä myydään edullisia ja aivan asiansa ajavia matkasänkyjä ja hinta on 25-30 euroa ja kun tuolla hinnalla saa uuden niin ei taida vuokraaminen olla kannattavaa :D
 
Kiitos mielipiteistä. Oman kylän Intersportissa sanoivat, että tanko kuuluu pyöränhintaan. Tulee kuulema pyörän mukana eikä siitä liikekkään maksa mitään erikseen. Naapuri pitäjän Interspotissa kukaan ei vastannut, joten laitoin asiakaspalautetta netin välityksellä sekä ketjulle, että Nopsalle.


Eelin uusi kitka


Onnellinen omistaja
 
Topsy en käyny vielä SPR:llä kun Siljalla oli sitä vatsatautia sillon. Ajattelin että jos ehtisin vielä vaikka tänään liittyä omaan ryhmään. Liityn ehkä kahteen, Siljan ja sitten tän tulevan ainakin. Varmaan vähän hiljasempaa toimintaa tuo syksy 06 kun monet varmaan jo takasin työelämässä yms?

matkasänky voipi olla että käyn uutena ostamassa kun edullisestikin saa, kurkkaan kuitenkin vielä sieltä oulumasuilta. Tarvisin sen sängyn ihan jokapäiväseen käyttöön, ajattelin että voin vauvaa pitää sielä ainakin nyt alkuun niin mun ei tarvi jatkuvasti vahtia Siljan tekemisiä jos vaikka tiskaan, laitan ruokaa tms... eli vähän niinku ajamaan leikkikehän ajatusta...
 
Oulun nettimammoilla taitaa olla sunnuntaina 9-12 lastenvaatekirppari Oulunsuun Pirtillä tai näin ainakin katoin neuvolan seinällä olevasta ilmotuksesta, jos vain jotakin kiinnostaapi... ajattelin että käyn ehkä kurkkaamassa nopeasti tarjonnan, riippuen vähän miten meillä yöllä nukutaan, ainaskin itellä hankalaa kun pitää jatkuvalla syötöllä ravata vessassa pissalla...pikkutunneilla käyn monesti 15min. välein :eek: yritäppä siinä sitten saada kunnon yöunia..
 
Harmi tuo susan tankohommeli :( Miks tollee veättävät :kieh: Hyviä kuvia pikku pyöräilijästä =)

Keijulla ei enää pitkä aika la:n ole :heart: Alkaa jo jännittämään kuka teistä onkaan ensimmäinen jolta vauvauutisia saadaan =) :heart:

Tänne ei mitään ihmeempiä... tasaisen tappavaa taistelua Kipsun kanssa. Se oma tahto kun on niin voimakas :whistle: :LOL: Tosin osaa tuo olla ihanan hellyyttäväkin :heart:
 
Harmittaa kyllä pirusti susan puolesta se pyörähomma, ja siis todella, tanko on pyörässä kiinni valmiina joten eihän se mikään lisävaruste ole????

Pakko kysyä, että minkänäköinen myyjä oli kyseessä?Tuskinpa täällä kukaan tunnistaa vaikka jonkun tuntomerkin annat...tiedän olla asioimatta moisen huijarin kanssa :LOL:
Kyllä sun täytyy saada 15 euroasi takasin ja pikapikapuoliin!!! Ja hienoja kuvia Eelistä, samanlainen ferrari siellä kun meilläkin...


Mulla laivaristeily kaikilla mausteilla lähestyyyyyy =) lauantaina aamulla nousu linja-autoon ja 12 tuntia matkustusta ja sitten helsingistä laivaan...saattaa olla ihan pikkusen selkä kipeä kun noin kauan joutuu istumaan. Ja nukuttua tuskin tulee sillä reissulla, saattaa pikkusen väsyttää kun maanantaiaamuna kotiudun :eek:

Voi elämän kevät!!! Lausahdus, jota tuo poitsu hokee koko ajan, ja osaa sanoa sen kyllä niin aina osuvaan tilanteeseen että...hauska tyyppi tuo puolitoistavee kertakaikkiaan =)
 
Äitivaan Sellanen nuori ristiverinen liuhuletti. Ei mikään isokokoinen kaveri. Voi kauheeta kun teillä puhutaan paljon! Eelillä edelleen sanavarasto en, joo, äiti ja kiikkaa. Hauskaa laivareissua :wave:
 
Susa kyllä tuosta mainoksesta käy ihan selväks että työntöaisa kuuluu pakettiin, muutenhan siitä pitäis olla erikseen maininta. Olin aikanaan Cittarissa töissä ja sielä opin että joskus lehessä saatto olla virhe jostain tuotteesta esim. hinta väärin. Kaupan ei ole silloin pakko myydä sitä tuotetta siihen väärään hintaan mutta sillon siitä pitää olla kunnon maininta kaupassa siinä tuotteen vieressä...että pahoittelemme mainoksessa ollutta virhettä tms. Eli mikäli sielä liikkeessäkään ei mitään erikoismainintaa ollu niin ehottomasti tuo tanko kuuluu mukaan!
 
pikaseen työkoneelta kirjuuttelen :D :saint: kun mekin tämmönen tänne saatiin =)
porukat pellolla,mie sisähommissa..vaikka ei nyt hurjasti mitään tekemistä olekkaan.

täällä kamalan kylmä,meillä aamulla oli nollassa lämpö kun heräsin..ja tuuli vielä kylmentää ilmaa.
tytykin keikku tänä aamuna jo 20 yli 5 ylhäällä :eek: ei nuku ei,no seiskaan mentiin,niin joutihan tuo jo nousemaan..
sitten kävin labrassa,ja ekg.ssä..verenpaineet huitelee taivaissa,ja työterveystarkastuksessa,ottivat kaiken maailman kokeita,verenpaine oli 160/110 :eek: joten nyt mittaillaan kaks viikkoa,sitten uudestaan lekurille,kilpirauhaskokeet ottivat tänä aamuna..omalla mittarilla verenpaine ok 131/89..joten varmaan jännityksen piikkiin menee nuo huimat lukemat..mutta mittaampa nyt lekurin mieliksi pari viikkoa tota verenpainetta.

miulla jatkettiin työsopimusta vuodenpäähän toukokuun loppuun =)

mutta nyt pitää varmaan jotakin käydä tekemään :D
 
Keiju07
Topsy, laitoin vastausta takaisin.

Äitivaalle hauskaa kauan odotettua reissua!! Toivottavasti sua nyt oikein kovasti hemmotellaan. Hurjan pitkä bussimatka on ensin edessä.... sen ihan unohtaa, miten helppoa matkalle lähteminen on täältä etelästä, kun satamaan ja kentälle pääsee alle puolessa tunnissa.

Niinukalle onnittelut työsopimuksen jatkumisesta! Mukavan pitkäksi aikaa jatkoa tiedossa.

Mä tuskailen täällä uuden tukkani kanssa. Lähtökohta oli siis lapaluihin ulottuvat pitkät ja vaaleat hiukset, joissa punertavia raitoja. Menin samalla kampaajalle, jolla olen nyt nelisen kertaa käynyt. Pyysin: kerrostettu polkka niin, että saan ponnarille, mutta saa siis reilusti lyhentää kuivaa latvaa. Väriksi: samaa luonnollista punaista kuin viimeksi, mutta tällä kertaa enemmän. Tulos: leukaan asti ulottuva tosi kerrostettu tukka ja kirkkaanpunaisia ja blondeja paksuja raitoja. Sanoin, että punainen on ihan kauhea, johon totesi, että sähän halusit enemmän punaista. Juu, enemmän sitä viime kertaista väriä, en punaisempaa :headwall: |O :headwall: Pituuden kanssa voin vielä elää, kun saan kahdelle saparolle, ja mulla kasvaa hiukset varsin nopeaan, mutta tuo väri. Kampaajan mielestä ei ole virhe vaan makukysymys, "kyllä sä totut" ja "punainen haalenee nopeasti". Varasin nyt toisaalle ajan värin korjaukseen... kalliiksi tulee, mutta mä en voi elää tän tukan kanssa. Tuttu, entinen kampaaja sanoi, että tuo on hänen silmissään epäonnistunut värjäys. Eikä musta rehellisesti ole vääntämään kättä tuon kampaajan kanssa, oon jotenkin liian kiltti siihen. Pitäis varmaan, mutta en vaan jaksa. Asiakassuhde päättyi tähän. Tähän asti on ilmeisesti mennyt hyvin, kun en ole antanut pahemmin leikata, vaan ottanut vaan keveitä raitoja oman vaalean sekaan... Oikein innostui, kun sanoin, että saa leikata... olisi ite pitänyt olla tarkempana, mutta kauhistelin vaan niin sitä väriä.

Viime yön pelkäsin, että synnytys käynnistyy ja joudun lähtemään synnyttämään tässä kuontalossa :D .
 
Kiitti tsempeistä =) varmasti hauska reissu tulee, mutta bussimatka todellakin rassaa... etelästä on tosiaan helppo lähteä reissuun, sen kun lähtee vaan. Noh, mutta edelleenkin kun ilmaiseksi pääsee, niin pitää mennä sillä millä pääsee :LOL:

Susa sama juippi möi meidän pyörän, ja oli kuulema ollu kymmentä euroa enemmän vailla kun mitä hinta oli, ei työntötangosta lisämaksua vaan muuten hänen mielestään pyörän hinta olisi ollut 89 euroa, oli kuitenkin antanu sit 79 eurolla...outo tyyppi.

Voi keiju toivottavasti saat tukan kuntoon, oishan sen kampaajan pitäny kyllä samaan rahaan korjata väri. Itekkin kävin eilen parturissa, kun laitoin taas itse itselleni pidennykset, niin sitä sit leikkuuttamassa, ja sanoin että n.10 cm voi ottaa, silleen että se mukavasti asettuu sinne omaan tukkaan. Tulos on varmaan 20 cm lyhempi, joten melkein oman tukan pituinen, eli eipä paljon pidennystä sit ees oo...tukka valui hukkaan kampaamon lattialle :headwall:
Ja muutenkin kyni omaa tukkaa ihmeellisesti, muka ohensi päältä, niin nyt sojottaa sellaisia muutaman millin pituisia hiuksia pystyssä tuossa päällä, pakko tunkea lakkaa että pysyis aisoissa. Niinku ois hirveesti katkenneita hiuksia, vaikka ne onkin katkottuja!!
Itse olen aina käynyt kaverini kampaamossa, ala-asteella viimeksi jossain muualla, mut hänellä aina monen viikon jonot, niin nyt oli pakko käydä siinä mihin äkkiä pääsi...

Niin tosta reissusta vielä, nyt on hirveet omantunnontuskat ja ikävä jo nyt tuota poikaa, kun oon vaivaiset 2 vrk pois, en oo ennen ollu kun illasta aamuun. Ja nyt on kova äitiäitivaihe menossa. Koko ajan aattelee, että miten ne pärjää ja pärjääköhän ne täällä ja mitä jos jotain sattuu ja minä en oo lähellä ja niin edelleen....varmaan ihan normaalia. Mut sanokaa että ne pärjää ja mä pärjään kans!!!! Kummiskin koko matkan vaan vollotan siellä :LOL: :LOL:
Vaistoaa tuo muuten minun lähtemisen, ei ala millään päikkäreille, varmaan luulee että lähen sillä aikana...tavallaan nukahtaa itekseen heti, nyt yli tunnin jo pyöriny. Ei nuku jos on vieressä, kun hilluu vaan ja jos lähet pois, niin alkaa huuto. Äskenkin nousi ylös ja hoki: äiti mennee laivalle, äiti mennee laivalle...voi toista. Osaa kyllä vetää oikeista naruista ja aiheuttaa äitille mielipahaa lähdöstä. Noh, jospa se tästä.

Mukavaa viikonloppua itse kullekin, pitäkää palsta pystyssä

=)
 
heippa kaikille pitkästä aikaa. eipä täällä ehdi käydä enää kuin yöllä, kädet on täynnä työtä. en täällä enää uskalla puhua juurikaan mitään. exä koettaa koko ajan tehdä elämästäni vaikeampaa lukee myös tätä palstaa, mutta mukava olisi silti välillä vaihtaa kuulumisia. mulla hävisi se meidän kerhon linkki, saisko sen taas joltain. vaikka yksärillä.

 

Yhteistyössä