LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Kiitos Mammo kun päästiin vihdoin kurkistamaan kotiisi. On tätä odotettukin :LOL: Oikein kaunista ja harmoonisen näköistä teillä. Innolla odotetaan lisää kuvia :p

Topsy Joo hieman liikaa on nyt parina päivänä aikaa vierähtänyt nettikauppoja penkoen :ashamed: Mutta mitään en ole tilannut -jos ei sitä sänkyä lasketa.

Henkan lapsilla ihanan kotoisa sänky. Tonne yläsänkyyn vois itsekkin muuttaa. Ihan hyvä ettei mulla rahat riittäny siihen majasänkyyn. Itsehän minä siellä asuisin :D

V-O:n Kirjaimet hienoja. Haluisin Eelin sängyn päälle valkeella tekstin "Good night sleep tight", mutta taitaa olla jo liikaa kun siinä seinällä on koristusta kerrakseen :/

Äitivaan Mukava kuulla sinustakin!

Isäntä tarvii näköjään apua

:wave:
 
YOdottaja ihanaa että selvisitte molemmat hyvillä mielin ekasta päivästä! Näin jo viimeyönä teistä untakin, siinä kerroit ettet millään meinannu päästä lähtemään hoitopaikasta töihin ja itkua tuhertaen piti sitten työmaalle kammeta :D

Mammo aivan ihana keittiönpöytä! :p Minä yritän ehtiä jostain kans vanhaa täyspuista köökinpöytää....pyöree, jatkopalalla varustettuna olis mun mieleen ja siihen neljä hieman erilaista puutuolia...
 
Se olis sitten siivouspäivä tänään meillä.... saa nähä miten käy koska mies vielä nukkuu. Noh, vastahan mekin Siljan kanssa herättiin. Lupas tuo ukko että nousee ylös viimeistään 11.30 ja itteni tuntien hermostun jos ei sitten nousekkaan... ja siivouspäivä on sitte tuhoon tuomittu :kieh:
 
Ihania kuvia mammolla :) Ja tsemppiä V-O tupakkataisteluun!! Minulla kolmas päivä ilman herkkuja!! huh huh, tekee tiukkaa. Olen luvannut että tammikuussa ei herkun herkkua, vain viisi ateriaa päivässä lasten rytmiin, sitten alkaa lauantaiset herkkupäivät. Niinukka ja Katjanna, liityn joukkoon :wave: Ainakin 8 kiloa pitää saada pois, kävin uutena vuotena puntarilla, ikinä en ole painanut noin paljon :( Kun miehen tapasin, painoin 13 kiloa vähemmän :eek:

Meillä mies on lähdössä isomman kanssa mummolaan, joten me jäädään Mintun kanssa kotiin koska on päiväuniaika. Eilen yritin likkaa vaunuun, nukkui peräti ½ tuntia... Ei osaa nukkua vaunussa ei. No, heitän sillä aikaa petivaatteet ulos ja siivoilen. Illalla mennään sitten katsomaan uutenavuotena väliin jäänyt kaupungin ilotulitus kello 18.

me&i fanit, varastoon tulee palautuksia monista eri unelmista joita luullaan jo loppuneen... siiliä jne. Jos jokin jäi hampaankoloon niin ei muuta kuin yvtä tulemaan, voin tarkistaa :)
 
Pääsimpäs tänne. Joku tökkii yhteys tai mun kone mutten ole päässyt kirjautumaan :eek: :kieh: Laitettiin sitten eilen joulua pois ja tänään jatketaan. Kuka hullu on tänne joka samperin paikkaan kaikkea viritellyt :kieh: :headwall: :ashamed:

mammolla ihana pöytä! Ja lisäkuvia odotellaan :D Miä oon aika ajoin havitellut että jostain vanhasta ovesta tekis pöydän keittiöön... mutta se on jäänyt kun ei ukko innostunut sitä tekemään :/

Nyt odottelen jos sais olkkarin seinälle pari hyllyä jotka petsais sitte tummaksi. Lisää krääsälle sijoituspaikkoja :LOL:

Kaikille sairastajille paranemisia :hug: Mikäs on kunto sairastuvissa tänään? Meillä ihme kyllä (koputtaa puuta) ollaan terveinä mut eiköhän taudit rantaudu kun koulut taas alkaa :kieh:

Kävimpä tuossa Kiiukalle katsomassa isomman puvun. Vanhasta jäi kaula-haaraväli naftiksi ja jotain pitäis väliinkin lämmitettä mahtua. Tuo kasvaa ja epäsopusuhtaisesti. Joko em. pituus pieni tai jos se on sopiva niin puntit pirun pitkät :headwall: No yhden puvun löysin mut en kyllä tykkää sen väristä. Pitää sulkea silmät ja ajatella että sinne mahtuu sitä lämmintä väliin :whistle: Oishan niitä pukuja vaikka millaisia jos ois euroja laittaa pinoon enempi mitä nyt laitoin...

No kai se pitäis repiä itsensä ylös ja alkaa hommiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Ihania kuvia mammolla :) Ja tsemppiä V-O tupakkataisteluun!! Minulla kolmas päivä ilman herkkuja!! huh huh, tekee tiukkaa. Olen luvannut että tammikuussa ei herkun herkkua, vain viisi ateriaa päivässä lasten rytmiin, sitten alkaa lauantaiset herkkupäivät. Niinukka ja Katjanna, liityn joukkoon :wave: Ainakin 8 kiloa pitää saada pois, kävin uutena vuotena puntarilla, ikinä en ole painanut noin paljon :( Kun miehen tapasin, painoin 13 kiloa vähemmän :eek:

Meillä mies on lähdössä isomman kanssa mummolaan, joten me jäädään Mintun kanssa kotiin koska on päiväuniaika. Eilen yritin likkaa vaunuun, nukkui peräti ½ tuntia... Ei osaa nukkua vaunussa ei. No, heitän sillä aikaa petivaatteet ulos ja siivoilen. Illalla mennään sitten katsomaan uutenavuotena väliin jäänyt kaupungin ilotulitus kello 18.

me&i fanit, varastoon tulee palautuksia monista eri unelmista joita luullaan jo loppuneen... siiliä jne. Jos jokin jäi hampaankoloon niin ei muuta kuin yvtä tulemaan, voin tarkistaa :)
Mulla jäi! (Siis hampaankoloon) Joulupukki toi siilipaidan 86/92. Olisin kiinnostunut siihen sopivista turkooseista plyysihousuista. ja pilvistä.... ja kärpässienistä
:D
 
V-O tsemppiä tupakan lopetukseen!!!Ootko aijemmin yrittäny?Onks siula mitään nikotiini purkkaa tai laastaria? Ite oon saanu hyvin oltua erossa sillon ku odotin Ellaa ja imetyksen aikana.Silti sitä vain sen jälkeen ajatteli ja ajatteli niin ja ratkesin taas polttamaan.Nyt tässä raskaudessa oon päättäny etten aloita taas lapsen syntymän jälkeen.Silti kuvitelmissa ajattelen itseni viinilasin ja röökin kanssa.. :ashamed: :whistle: Pahus sentään että joskus edes aloitin.Pidän peukkuja että pystyt siihen :D Mites tohtori kauas oot ollu nyt polttamatta?

Ihanaa kun sain viime yönä nukuttua,tosin korvatulpat korvilla.Mies heräsi Ellan heräilyihin.Ens yönä on sitten miehen vuoro nukkua.Miula on hirvee asuntokuume.Haluisin pois tästä meidän pienestä kämpästä.Noh, ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa...
 
nopsaan Yodottajalle että tolpan saa auki ruuvarilla..mulla oli muinoin aina avain kateissa siihen ja sit naapurin vanha pappa vinkkas että talttapää ruuvarin työntää siihen avain aukkoon ja kääntää niin aukee se läppä siitä :D
 
Vilma-Onnille ensin - veikkaanpa että jos on isokokoinen rinsessa, niin käy samoin kuin meille - eli menee päälle tuo puku noin lokakuu-joulukuu, Viu nyt kooltaan jotain ehkä 84 cm...
V-O:n kirjaimet hienoja, meillä ei vaan mahdu seinille mitään , mietinkin kun hoitopaikassa ei saa ajella autoilla seinillä - niin kun ei oo kotona tullut esille lainkaan . Hokasin etteip'ä tuota paljoa ole seinää millä ajella ... mamma on sisustanut ...

Mammolla kivoja joulukuvia ja Siljalle paranemisia ... alkaa vissiin olla muuttohommelit aika kasassa ja liittokin vielä pystyssä ?

Tein eilen ilalla sit suht onnistuneen pikakeiton - pakastevalmiita keittoperunoita, porkkanaraastetta ja omenaa kuutioina ja jauhelihaa, ja mausteita sekaan .
Tuli aika hyvää - ja pakko oli panna pieninä kun neideillä molemmilla oli nälkä... siis mulla ja pikkuneidillä.

Kiva ois nähdä oululaisia tässä jahka ...

 
vip1 olinhan mä aika pitkään polttamatta,mutta sorruin :ashamed:
katjanna,niinukka ja topsi tää kans koittaa sellaset 10kiloo saada pois :wave:
toi mun crossari on vaan huono,mä sillä ekana iltana tein 30min ja valehtelematta ei ainuttakaan hikipisaraa tullu,ja mä tein aika rivakasti kuitenkin..mä en oo osannu siis tehä oikein tuolla,tuo on se vanhempi versio nykyisitä crossareista..
 
Aiemmin unohtu vissiin vastailla noihin pottailu juttuihin..
Eli pottailtu meillä ollaan jo aika kauan,joskus enempi joskus vähempi..mutta joka päivä ainakin aamupissa ja iltapissa tehdään pottaan ja muuten sitten äitin jaksamisen mukaan. :ashamed:
Mikäköhän muu juttu se oli mihin piti vastata?! hmmm....täytyy käydä lukee noia vanhoja tekstejä..

V-O:n miehen puukirjaimet hienoja..mihinköhän tuommoisen laittas ja millä tekstillä? pistää mietintä myssyyn..
 
Täällä myös yks jonka pitäis alottaa laihis ihan tosissaan..ja 15kg ois tiputettava vähintään :whistle: siinä sitä urakkaa riittää.
Mä oon lihonnu ukon tapaamisen myötä 20kg :eek: tosin siinä nyt raskauskilojakin.
 
Täällä pikaisesti....
Oikein ihanaa alkanutta vuotta 2009 kaikille mammoille ja mukeloille :heart:
Tosta meidän mukelosta on tullut mahdoton sylikissa, äidissä roikkuja jne... tuntuu etten kunnolla mitään saa tehtyä kun hän valvoo, vaikka isäntäkin on kotona. Äitiäitiäiti :headwall: Nytkin kun näki et äiti istahti koneelle, yritti jo alkaa protestin, mutta pysyin jämäkkänä ja tuonne nyt meni leikkimään takas, mut kohta se on taas tässä :whistle: siksi siis pikapikaa...
Täällä on joulua raivattu pois, kuusi kyllä vielä olkkarissa nakottaa ja jouluvalot ikkunoissa, muuten alkaa olla tontut yms raivattuna. Ja kauhee inspis ois jotain uutta kehittää tänne :D Tänään kävin taas aleissa ja kirppiksellä, ja eniten kirppiksellä oli ostettavaa :D Kaikkea kivaa taas löytyi....ja kauheet varastot ois kirpikselle vietävää itellä kun ensteks saan kaikki loputkin kaapit ja komerot taas läpi käytyä :kieh:
Jahans, nyt poika kantoi potan mun viereen. Yrittää sillai saada mut koneelta :whistle: keinot on monet noin pienellä jo :eek: Ollaan jonkin verran tota pottailua treenattu, vaihtelevalla menestyksellä...mutta siis tärkein nyt alkuun et ees hoksaa et mikä merkitys tolla potalla on...
Mutta täytyy siis mennä, palailen paremmalla ajalla...joskus.... :whistle: :wave:
 
Heippa ja hyvàà ihanaa alkanutta uutta vuotta!! Toivottavasti uusi vuosi tàyttàà kaikkien teidàn toiveet... :)

Minà olen aina lupaillut kirjoitella ja kirjoitella ja tosiaan harmittaa kun en sitten ehdi.. Ihan oikeasti ikàvà on teidàn juttuja ja niiiiin tàrkeità neuvojanne! :hug:

Juu, mitàs tànne... Annika kasvaa kuten kuuluukin ja àidin mielestà meidàn pikku-neiti on tietenkin nero! :D Kaikkea kiellettyà tehdààn, tintaillaan silloin tàllòin mutta muuten on kyllà niin aurinkoinen tyttò ettà! Nukkumiset meinaa mennà nyt ihan taas vinksin vonksin.. Siis neitin yrittàà kovasti ruveta yò valvojaksi, mutta mamma pistàà vastaan... En tiedà sitten onko kuinka oikein valvottaa tyttòà iltapàivàllà ettà saa sen sitten ihmisten aikaan nukkumaan mutta niin on vaan tehtàvà koska en millàààààààn jaksa leikki puoleen yòhòn asti :/ Onkos muilla kuinka tuo nukkumisrutiini mallillaan ?

Voi voi... neiti tulla tupsahti isànsà kanssa tàhàn.. pitànee mennà katsomaan perààn.. Myòhemmin toivottavasti lisàà...
 
Eilen mie vietinkin koko päivän ihan itekseni kaupoilla :D Lähdin kotoa 10ltä ja takasin tulin 20.00. Ei enää jalat kestänyt enempää kävelemistä |O On se vain rankkaa tuo shoppailu. Onnistuin jopa pitämään kiinni siitä, että olin ostamassa vain itelleni vaatteita. Eli poika sai tuliaisina vain jarrusukat ja ensi syksyksi takin. Itselle löytykin sitten aikas kivasti kaikenlaista, lähinä paitoja ja yhet hyvät sateen- ja tuulenpitävät ulkoiluhousut. Vielä jäi uupumaan farkut ja kengät. Hyvä syy lähteä myöhemmin uudelleen kaupoille...
On se ihan erilaista käydä yksin kaupoissa, ilman mitään huolta kotiintuloajasta, kuin pojan kanssa yrittää etsiä itelle vaatteita. Ainoa mitä jäin kaipaamaan, niin seura. Olisi ollut niin paljon mukavampaa, jos siinä olisi ollut joku jonka kanssa pohtia vaatteiden istuvuutta, sopivuutta ja juoruta muuten vaan kahvilassa hetki ennen seuraavaa kauppaa.

Pottailua meillä ei ole harjoiteltu vielä yhtään :ashamed: Laiska, laiska, huono äiti... Ei tuo poika kyllä oikein tykkää istuakaan tuossa ja väkisin en ala edes yrittämään. Oon yrittäny muistaa aina välillä itse istua siinä. Meillä pojalla on nyt menossa tosi vahva matkimiskausi, jos matkimalla sais kimmokkeen.

Ilta-/nukkumisrutiineista Meillä on nyt hyväksi vakiintuneet rutiinit ja niistä pidetään kiinni. Selvästi rauhoittavat poikaa ja valmistavat nukkumaanmenoa varten. Nyt on tosin menossa jokin vaihe ja poika ei oikein haluaisi nukahtaa tai jäädä sänkyyn. Ollaan silti pidetty kiinni nukkumaanmenoajasta ja palautettu poika tiiiviisti takaisin makuulle. Minusta tuntuu, että nyt on menossa taas kova oppimisvaihe, joten unille rauhoittuminen on vaikeaa. On liikaa mielessä asioita ja kaikkea pitäisi päästä kokeilemaan. Eihän sitä olisi aikaa nukkua, pojan mielestä :kieh:
 
"Nuku nuku
nurmilintu, allinlapsi, kultahapsi.
Nuku nuku vaan.

Ei väsytä! En nuku!
Hei roskikseen yöpuku!

Nuku nuku
tiitiäinen, palleroinen, menninkäinen.
Nuku nuku vaan.

Ei väsytä! En nuku!
Hei silppuriin yöpuku!

Nuku nuku
ipanainen, kakarainen, karviainen.
Nuku nuku vaan.

Ei väsytä! En nuku!
Hei kompostiin yöpuku!
Oon valvomisen veteraani,
voittamaton vauvakaani,
väsymätön, voittamaton vauva!

Nuku nuku
tattiainen, muuten päähäs pattiainen
vuoteeseesi hattiainen
karvanaama kakkiainen
meille otetaan."

- Laura Ruohonen
 
Iltaa :wave: Täälä suunnittelen tekeväni kohta kissa paistia |O |O Ketuttaa tuo meidän kissa kun aina jos mies on poissa (niinkuin nyt) niin kissa saa ihmeen hepulin.Riehuu ympäri kämppää.Hyppii oviin/ avaa ovia maukuu ja herättää varmasti kohta tytönkin. Ei ole paljoa miun komennukset auttaneet,puhumattakaan suihkepullot ja niskasta kiinni ote. Mrr.. |O

Pottailusta meillä ollaan pottailtu ruokien jälkeen.Toki jos ollaan kylällä niin ei sillon.Vaihtelevasti sinne mitään tulee.Yleensä kakat vääntää pottaan,pissaa harvoin.

Nukkumisrutiinit Laitan Ellan aika säännöllisesti 20 maissa nukkumaan ja joka ilta samat rutiinit.Tänään oon pohtinu mitä jos myöhentäisin unille laittoa vähän,jos helpottaisi yökukkumiseen aikaiseen aamu heräämiseen??!! Äitini juuri ehdotti jos lukisin yhden kirjan mikä kertoo lapsen temperamentista ja miten se vaikuttaa nukkumiseen. Kuulemma hyvää ja mielenkiintosta luettavaa.Voihan se olla että tempperamenttisilla lapsilla taipumista huonosti nukkumiseen. Meillä neiti on vauvasta asti nukkunut tosi huonosti.Millon päiväunet ja millon yöunet.Välillä molemmat. :|

No mutta nyt pitää mennä kissa jahtiin........... |O
 
kivoja kuvia kaikille,ja mukavaa kuulla heidistäkin välillä..
susa t-paita linkit on ainakin vanhassa kerhossa,kurkkaa sieltä tai kuukkeloi t-paita..
potta hommia meillä tehdään aina aamuisin ja välillä pitkin päivää poika ite menee vessaan istumaan potalle,joskus vaatteetkin päällä :D
nukkumis rutiinit on meilläkin ollu samanlaiset ties kuinka kauan,iltapala jonka jälkeen saa alasti hihhuloida hetken,haetaan yhdessä yökkäri ja vaippa ja mennään maito lämmittämään,ainiin hampaan pesu ennen maitoa..
onko teidän taaperoisen pottuvarpaiden sivut kuivat?meillä on ihan hirveet kovettumat niissä..joka yö pitää peukalon pään kokoisen bebanthen mällit laittaa niihin ja sukat jalkaan..

ja poika on ollu ihana tänään,koko ajan on halaillu meitä ja suukotellu ja istunu sylissä,kirjoja luettu melkeen koko pöivä..
ihana oli koirien kanssa käydä illalla lenkillä..ihan pimeetä tietä käveltiin,5cm kevyttä pakkaslunta tiellä,kipakka pakkanen ja koirilla takit päällä :D mä en tykkää kävellä pimeellä missään mut nyt oli ihana,ku molemmat koiratki oli mukana :D suojelemassa :saint: :LOL:

pitäs ruveta kattoo elokuvaa ukon kanssa,ollaan joka ilta joku kuva katottu..tälle illalle on komedia ja trilleri :p
 
Iltaa,

Meillä ipanat vielä valvoo, harvinaista, mutta en jaksa nyt stressata kun eivät kiukuttelekaan.

Kävin alku illasta kävelyllä ja vastaan käveli yksi hyvänpäivän tuttu, pyysi mut sitten mukaansa yhtä matkaa kun tervehdin häntä. Voi että oli mukava kun sain juttu kaverin loppu matkalle. =) Lenkin jälkeen saunottiin ja nyt lämmittelen takkaa..Meinaa olla vähän myöhäsessä meikäläisten iltatouhut. :D

Minä katsoin Topsyn Mintun kuvista ihan samaa kuin Rontti. En vaan uskaltanut sanoa ääneen, että on Minttu Annin näköiseksi mennyt. Topsy yhden kerran tyrmäsi täysin mun mielipiteen. Tuli oikein topakasti ettei noissa ole yhtään mitään saman näköisyyttä :D Onneksi nyt Rontistakin näytti siltä että ovat Topsyn neitit on saman näköisiä. =)

Mulla laihdutus sujuu toistaiseksi hyvin. Kalorit on pysyneet aisoissa ja kaupungissakin kävin salaatti baarissa lounaalla. Voi että oli hyvää :p Viimeksi olen tainnutkin käydä siellä Topsyn, Mintun ja Apinan kans silloin kun nuo meidän nuorimmaiset eivät osanneet edes istua.

Mulla on sellainen ongelma tämän niukemmat ruokavalion kans että mua palelee kokoajan. Mulla on ollut tämä ongelma ennenkin, mutta nyt se pysyi pois kauan aikaa kun sain vähän lihaa luitten ympärille. :D En muistanutkaan enää kuinka ikävää tämä kylmissään oleminen on. |O

Jeps, mutta ei kai se auta kun lähteä laittamaan lapset nukkumaan. :wave:
 

Yhteistyössä