LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Kiitos Mammo kauan odotetuista kuvista :D . Kiva oli nähdä lapsia ja minä kans ihastelin keittiön pöytää, tuoleja kans ja olkkarin lattiaa ja verhoja ja ja :LOL: . Laitas lisää tulemaan, kun sitten ehdit ja saat valmista. Hienot taulutkin oli sohvan selustalla ja...

Susa asunut netissä tänään :D . Minäkään en enää pientä pussilakanaa ostaisi.

Topsy, on meilläkin tosiaan Anni, nyt 3v8kk. Minkäs ikäinen neiti teillä olikaan, samoin Katjanna? Sama tuli minulle mieleen kuin Yksäitille, että Anni vois meillekin tulla leikkimään, jos ja kun varmaan meillä ei mitään erityistä ole. Mutta ihan miten sitten ajattelet sen jäämisen kanssa... Jos vaan jäämään saisi, niin voisin veikata, että sitten viihtyisi. Vaan mistäpä noista ikinä varmuudella mitään tietää...

Arvatkaas mitä :D , mä sain aamulla tarmon puuskan ja oon siivonnut hulluna koko päivän. Nyt on joulua kuorittu urakalla ja jotain uuttakin jo tilalla ja lattiat luututtu jne. Vähän jää hommaa huomisellekin, mutta hyvällä mallilla :D . Ja siivouksen lomassa kävin shoppaamassa :p :p . Yksäiti, ootko koskaan käynyt Pajutilalla?? Ihana paikka, vaan aivan liian kallis normaalihinnoilla. Nyt oli taas kaikki puoleen hintaan :p . Tuo pajutila on siis iki-ihana sisutus ja lahjatavarapuoti kera pajutuotteiden. Mukaan läks 122e tavaraa :D . Ihanat isohkot lyhdyt, pari valkoista kuusta puusta tehtynä, ens vuoden joulukuuseen puisia tähtiä, 2 paria ihania pieniä luistin-koristeita :LOL: (täytyy joskus esitellä oikein kuvassa), kesäks kukille pajuisia ruukkuja, valkoinen puulaatikko missä toinen pääty liitutaulua, samoin sellanen pitkä lokerikko, missä 4 liitutaulun palaa, niin voi kirjottaa, mitä lokeroissa on. Laitan sinne askartelujuttujani, nauhat napit rusetit tai jotain :whistle: Ja joskus myöhemmin ne voi olla taas jotain ihan muita.

Mut nyt loppukoon uurastus tältä päivää, meen suihkuun ja grillaan leivän. Jäin uutena vuotena koukkuun noihin grillileipiin :p . Suklaatakin on vielä useampi boxi, joten mun kuuri ei ole vielä alkanut |O
 
:LOL: Sattuipas somasti...olin juuri tulossa kyseleen, että millasia noi rontin grillileivät ovat? Siis missä grillissä tehdyt tms? Vai ovatko niinkuin toastit, vai mitä ne nyt on...siis sellasella voileipägrillillä tehtyjä kolmio leipiä..?? Tossa meinaan ilapalaksi toasteja tehtiin ja tuli mieleen et millasiis ne rontin leivät oiskaan? :LOL:
On se hassua kuin ihan jokapäiväisissä asioissa tulee joskus joku täältä palstalta mieleen :D
Kiva oli todellakin nähdä mammon kuvia :p Oivoi... Laitas lisääääää :p :p :p :p :p ...siis sitämukaa kun vaan ehdit :)
Ja mukavasti oli porukka innostunut laihiksesta :) Kivakiva :) Vois olla ihan kiva tsempata yhdessä toisiamme... Mä en vielä siis ole aloittanut "uutta elämää" :ashamed: Kuten jo voitte noista toasteista päätellä :snotty: Loppiaisen jälkeen sit vasta...LUPAAN :saint:
Esittelehän rontti niitä luistimia :whistle: kiinnostaa et millasii ovat, lähinnä mitä matskua...mä joulun alla nimittäin ompelin luistimia ja korkkareita :whistle:
 
Sellasia toasteja just Mamma3, vaan ei kolmion muotosia, vaan ihan paahtoleivän kokosia :D . Väliin kaikkea mitä kaapista löytyy, sipuli, kana, ananas, juusto jne on mun suosikit. Mun tulee kans NIIN usein ajateluta jota kuta palstalaista milloin missäkin asiassa pitkin päivää :whistle: . Ja Mamma, leipiähän nää toastit on, voileipäkakkua, toasteja ja ja :p :whistle: , yhteisiä herkkuja :p

Luistimet on jotain kovaa matskua ja ei tosiaan isot, olis ollut hienot isommatkin, mut niille jäi vielä alessakin hintaa 7e, niin en raskinut. Mut laitan kuvaa ehkä hu, jo piti kuvata :LOL: . Tahtoo nähdä sun luistimet!! Tulee pakottava tarve sit alkaa taas ompeleen :snotty:

Yksäiti, mun on kans pidettävä näppini taas erossa noista kaupoista, vaikka alitajunnassa taidan jo miettiä vielä toista Pajutilareissua :ashamed: . Tuo on muuten aivan ihana kahvipaikka, jos joskus sellasta mietit, vaikka jotain vieraita kuljettaa. Siellä tuoksuukin niin lumoavalta että :p

Jos nyt vielä hiukan sitä suklaata, kun suihku ja leivät on eletty :D
 
Iltoja vaan kaikille! :)

Täällä häämöttää jo kauan odotettu kahden päivän vapaa, vielä huominen pitäisi jaksaa ja sitten on ohi mun työt vuodeosastolla ja jatkuu vaan 12h/viikko kaupassa....luojan kiitos. Ja uhkaavasti flunssa tekee tuloaan :eek: Tunnollinen työntekijä sairastaa tottakai vapaillaan. :kieh:

Meillä ollaan siis toistaiseksi terveitä Saran suhteen. Sara sai just joulun tienoilla kuurin korvatulehdukseen ja sillä kuurilla hävis kaikenmaailman yskät ja rohinat mitä nyt on ollut syksyn aikana melkeinpä koko ajan. Ilmeisimmin kokoajan ollut pieni tulehdus jossain keuhkoputkissa tjn, mitä sitten ei ole aiemmin hoidettu monilla kerroilla kun ollaan päivystyksessä käytetty. Annettu vaan avaavaa ja sanottu että olisi joku virus.

nukkumisjutuista oli ollut puhetta...Sara menee nukkumaan n.20.00 joskus 21.00. Ja nukkua posottelee näin joululoman kunniaksi usein 9.45 asti :D Ja on neiti aurinkoinen herätessään, no noilla unilla voikin olla :D Nukahtaa yleensä nopeasti. On nukkunut yläkerrassa jo jonkin aikaa, sai häädön siis meidän makkarista.

Allergia asioissa on edistystä. Enää tuntuis olevan kiellettyjen listalla omena, banaani ja ehkä vehnä? Mies oli antanut keksiä missä oli vehnää eikä mitään tullut. Antoi sitten useamminkin, kun en ollut kotona vahtimassa :LOL: Mitään ei ole kyllä tullut. Aikamoinen lokki siitä tytöstä onkin kuoriutunut, kaikkea pitäis maistaa. Ja könyää ruokapöytään tavalliselle tuolille istumaan kuin isotkin ihmiset ja todellakin odottaa lautastaan siihen nenän eteen :LOL:
Neocate maidon kanssa on ollut vaihtelevasti ongelmaa. Ilmeisesti maun kanssa on tullut stoppi ja oikeestaan maistuu vaan aamuisin neitokaiselle. Siispä olemmekin siirtymässä hyvää vauhtia riisimaitoon, joka uppoaa neitiin kuin mikäkin herkku. Sitä menis kyllä litratolkulla. Hyvin näyttää sopivan, mutta täytyy laskea nyt vielä kalkin tarve, jonka saa sitten pillerin muodossa, alkuun murskattuna ruuan seassa.

Meidän hauvavauva kasvaa hurjaa vauhtia, ihan on muuttunut ulkomuodoltaankin :D

Tässäpä siis pari kuvaa...Sarasta sekä koirastamme.

Sarasta taas tyypillinen alastonkuva :LOL:


Ja tässä vielä Valtsukin eräänä pakkasaamuna...




Meidän kettukoira

:D
 
Vitsi olis vaikka mitä kommentoitavaa vaan pakko laittaa nukkumaan. Minttu saattaa herätä 06 ja on mun heräämisaamu... ja sit 10 lähden ikeaan, joten koko päivä pitää jaksaa shopata kavereiden kans, jee :D

Kiitos myös rontille kyläpaikasta, voi että mun pitää ihan miettiä tuota... jos tois vaikka puoleks päivää toiselle? Mä katson sen paikan ja varmaan helpoin ois kuljettaa lähimmälle. Kun ei ole autoa käytössä. Mut suunnitellaan :)

Susalle
kiitti vinkistä :)

Miksihän mintulla menee silloin tällöin kädet kuivaksi ja punaiselle ryyhkälle? Siis tuosta päältä, sormien alapuolelta, ja sitten ranteesta, niin että toi taitos jää ihan terveeksi. Osasinkohan selittää? Ranteessa siis punainen ryyhkärantu ja sitten tuossa rystysten alapuolella. Voiko se olla jotain allergiaa?Pesemiseen ei mun mielestä liity kun noin hassusti kuivaa, ja silloin tällöin.

Mut nyt nukkumaan ja haaveilemaan ikeasta. Laittakaahan mun tilille vähän lisää rahaa että saan ostettua kaikki ihanuudet ;)
 
Niin rontti, anni on 4v2kk. Ja Katjanna, kauheeta! oonko mä sut tyrmännyt joskus noin?? :eek: Kyllä niissä nyt alkaa olla jo jonkin verran samaa näköä, vaikka on toi kyllä ihan mahdoton isi kopio :heart:
 
Pitkästä aikaa taas! Hyvää alkanutta vuotta kaikille :hug: Meillä uus vuos vietettiin kovassa myrskyssä, väliin oli kuulemma ollut 30m sekunnissakin tuuli :eek: sitte puolen yön aikaan hiukka tuuli rauhottui, että raketit ammuttiin. Tosin minä jäin vauvojen kanssa sisälle ja mies ja lapset ne ampui tuolla kauempana. Ihan tuon meidän koiran takia, ettei ihan säiky niitä kamalasti. Vähän läähätteli, muttei pahemmin sitten reagoinut.

Myrsky repi kattoja ja kaatoi puita. Ja oltiin päivällä City marketissa, niin siellä meni sähköt, hetken oli niin pimeää ettei edes omaa nenää nähnyt, kunnes vara sähköt lähti käyntiin :LOL: Siinä jos jollain iskee helposti paniikin poikasta, olis saattanut tulla! Olipa niin pimeää sen hetken.

Meillä on Hilma-Inkeri nukkunut ihan koko yön viitenä yönä, sen 7-8 tuntia :heart: toivottavasti jatkuukin!

Nyt pikaseen lukemaan kuulumisianne! Että en ole kadonnut, kiirettä vaan välillä pitää ;)
 
Onnitteluja pottaan pissaajille/kakkajille :) Meillä Eemil useinmiten pissaa sinne, kun vaan ajankohdan hoksaa, kakannut ei kertaakaan. Ei olla ehditty, yleensä syönnin jälkeen kakkaa, mutta kun alkaa jo punnertamaan loppu syönnin yhteydessä. Pitäisikö alkaa syömään potalla :LOL:
 
kuka haluis kitisevän,kiukuttelevan,huutavan,sylissä roikkuvan mukulan vähäks aikaa ???
siiiiis ihan mahoton pentu,koko ajan tasasen tappava narnatus päällä,jos jostain asiasta kiellät niin huuto on julmettu,ja koko ajan rapeltaa jossakin.

oon antanut panadolia,jos nuo tulevat hampaat vaivaa,mutta en tiiä,ei tuo ole tainnu edes auttaa..samanmoinen on narnatus.
hermo menee kohta :headwall:

täällä kiva pakkanen 17 astetta oli aamulla,ja joka paikka tosi ihanan näköstä,kun vielä aurinkokin rupee paistamaan..mutta nyt täytyy mennä,joku huutaa tuolla taas... |O
 
Huomenta!
Tää mamma hilpas eilen baariin ja hyvin nukuttu 4tuntinen takana |O Ukko läks töihin..
Ja heti repsahti kessuttelun puolelle, mutta pidän pääni, enkä kessua sytytä kuin sidukan seurana! Ja montaa ei ees tullut poltettua, onneks. Kiitos tupakkalain =) Ja Vip, yrityksiä lienee kymmeniä. Olen ollut kessun orja yläasteelta lähtien, eli yli 20 vuotta!! APUA!! Pitäs olla aina raskaana, niin olis taukoo. ;) Edelliset kerrat apuna ollut laastarit. Nyt koitan pärjätä ilman, koska kessuttelu oli onneks hyvin vähäistä, mutta riippuvuus hyvinkin suurta!

Unijutuista: Meillä Eero ei nukahda muualle kuin sänkyyn, rattaisiin tai autoon. Sänkyyn nukahtaa tutin, pupun ja soittorasian kera itekseen. Menee maate kasin jälkeen.
Nyt ollaan siirrytty yksiin päikkäreihin, hyvin pärjännyt niillä.

Jep, meillä on kuivat pottuvarpaat kans ja polvet, kun konttaa edelleen.

Potalla istutaan aina sillon tällöin. Kerran saaliina hieno kakka, muuten pisut sillon tällöin. Oli hetken taukoo pottailussa ja nyt taas herätellyt sitä, ei jaksa istua paikallaan.. Mutta eiköhän se pikkuhiljaa.

Ihana pakkaskeli, tänään on ulkoilua ja yhdessä ja Onnin ekat luistelureenit, kunhan Jape tulee kotio

=) Saas nähä, kummalla menee hermo siinä eka :whistle:
 
Minä tarviisin pikkupikku vinkin joltain tietävältä :attn:

Sannilla lehahti tuo alakerta viimesen antibiootin aikana aika pahasti. Lääkkeen loppumisesta on jo 3 vkoa, mutta edelleen häpliksissä on aika isoja rakkuloita. Eilen kylvyssä kerkes kynsiä monta rakkulaa auki jatka sitte alko vuotaa verta. Varmaan arvaatte, että on kipee...
Paras lievityskeino on rakkuloille ollu yhdistelmä: talkki ja päälle reilusti sinkkivoidetta. No nyt kun vuotaa, niin eihän siinä mikään pysy.
Mitä ihmettä minä siihen nyt tällään, että päästään huomiseen ja lääkäriin asti???
Oon jo ruvennu epäilemään, että tuohon on pesiny joku sieni tai hiiva tms, kun ei lähde millään. Tosin Peppi sai aikoinaan samasta antibiootista 3kk:n vaippaihottuman :headwall:
Toivottavasti huomisessa lekurissa ei löydy korvatulehdusta, jota kanssa epäilen, kun koko ajan repii korviaan, yskii ja aivastee. Räkävana ylettää rinnuksille asti kun aivastaa... :x
 
Heippa,

Hui, ku kuulostaa pahalta Milekon neitin rakkulat :hug: Toivottavasti saatte apua ja nopeasti, varmasti on Sannilla tuskaiset oltavat. :'(

Minäkin sain sitten tänä aamuna kunnon virta piikin ja nyt on talo suurin piirtein riisuttu joulukoristeista. Alkoi jo oikein ällöttää tuo krääsän määrä joka nurkassa. Yhden punaisen jouluvalon jätin vessan ikkunaan siitä syystä että se valaisee eteisen sopivasti lapsia varten. Neiti nukkuu huomattavasti paremmin omassa sängyssään kun ei ole ihan pilkko pimeään.

Rontti; meidän Anni täytti just 5.v

Topsy; en minä nyt ihan niin tosissani ollut teilaamisen kans :D ;) Onko tullut palautuksena Apinalle siili paitaa? Ruskeaa? 80cm?

Mies lähti Annukan ja serkkujen kans uimaan Zimmariin. Apina laittoi just päikkäreille ja minä ajattelin mennä makoilemaan ja lukemaan kirjaa. =) Ainut murhe tässä on, että mulla on Fazerin sininen suklaa levy jota himoitsen tuonne sängylle kaveriksi :p En varmasti sitä sinne viereeni ota, mutta tuskallista tämä on kun joutuu taistelemaan itsensä kans:headwall: Mun mummu sen mulle kiikutti kun neitin synttäri juhlille tuli, muuten meillä ei herkkuja olisikaan tässä laihdustus elämän tilanteessa. |O


Niinukka; meilläkin asui samanlainen, rasittava, tyytymätön, kitisevä, lapsi joku aika sitten. Oikeastaan loppui siihen kun nuo poskihampaat tuli läpi, vaikkakin poika teki niitä aika kauan ennen kuin hampaat alkoi pilkottaa. :eek: Ja imetyksen loppuminen vaikutti myös pojan tyytyväisyyteen hirmu paljon. Tiedän kuinka hermoja raastavaa se voi olla. Mietin sitäkin että Venla herää aika aikaisin joten voi olla osaksi myös väsymyksestä johtuvaa. Vai oliko se edes Venla joka kukkuu usein kuuden aikaan ylös? Ei taas kunnolla muista. :ashamed:

Mutta nyt kirjan kans köllöttämään. :wave:
 
Minäkii voisin innostua laihuttamaan teidän kanssa. Tosin viikon päästä miehen kanssa vasta suunniteltiin alottelua.
Mun pitää ekana päästä iltaherkuttelusta ja makeenhimosta eroon ja sitten aattelin kokeilla Nutrilettia. Kattoo nyt sitten jaksaako viikon vai 2 :ashamed:

Ketkäs kaikki lähtis palstalaihduttamiseen mukaan niinkun joskus aiemmin???
Katjanna? Niinukka? Rontti? Dogtor (ja mistä laihdutat sen 10kg?? :eek: ) ? Topsy? Krisu? Mamma3?
 
mileko...
mun on kans päästävä iltaherkutteluista ja makeenhimosta,tai lähinnä limpparit jne..
ja kyllä mulla sitä pudotettavaa on ;) et oo vaan tarpeeks tarkkaan kattonu :D mä ainaki oon laihis jengissä
 
mileko: iltaherkuttelusta ois minunki päästävä..aina kannan kaikenmaailman herkut eteeni ltasella ku töllöä vahtaan.
hyvin pinttynyt tapa :headwall:

elikkäs voisin lähtä mukaan tuhon laihis porukkaan!
mut eka täytyy tyhjentää kaapista herkut,eihän sitä hyviä ruokia saa jättää syömättä :whistle:

täytyy tulla myöhemmin kirjottelee enempi,nyt pikku-herralle ruokaa nassuun :wave:
 
Sempä takia meilläkin laihis alkaa vasta vkon päästä, kun kaapit on pullollaan herkkuja. Minä en voi vastustaa herkkuja, jos niitä vaan kaapissa on. Ruoka ei oo mulle mikään ongelma. On vaan niin mukavan rentouttavaa jumittua telkun ääreen herkkujen kanssa, kun lapset on saanu nukkumaan. Pitäs vaan keksiä jokin korvike...
...seksi... :whistle: ;) :D
 
Hello!
Täällä kans ollaan mukana laihis listalla :attn: :wave: Mutta meilläkin oli miehen kaa tarkoitus aloitella vasta aikasintaan loppiaisen jälkeen, ja meillä sama syy kuin muillakin, eli ensteks kaapista herkut pois :D
Eli täytyy vedellä nyt toasteja ym oikein urakalla nassuun :p Rontti, todellakin näyttää olevan meillä yhteiset herkut :LOL:
Niin ja perinteisesti kävi luistimien kaa niin että itse jäin ilman, kun muille tein :whistle: :kieh: Tai on tuolla yks tekeillä oleva, kunhan saan vaan sen kasattua. Täytyskin ottaa siitä nyt seuraava urakka, vähän hirvittää vaan tota singeriä kaapista kaivella, voi käydä taas niin että se lojuu tossa pöydällä sit viikko tolkulla, enkä ehdi muuta tekeen ku ompeleen :whistle: Mutta jahka saan valmihiksi sen niin kuvaa pukkaa :)
Plaah, jopas onkin ollut sunnuntai...kauhee pakkanen, joten ei ulkoilut oiken onnanneet, siispä kannoin petivaatteet ym ulos ja raivasin lopunkin joulua pois. Ja pyykkikone on laulanut etc...Mutta ompas nyt hyvä fiilis kun on taas siisti koti ja sellanen "normaali" taas, kun on noi joulukrääsät poissa :saint:
Ja aargh, kaveri palautti heillä lainassa olleita lasten vaatteita 2säkillistä :eek: Oikeesti pitää nyt alkaa sitä kirppistä varaileen, tai sit jos pitelis pihakirppistä tässä keväällä...Mutta oli tuolla vaatekasseissa sellastakin jota meinaan säilyttää, mm mun oma tekemä turkki tolle neidille kun oli pienempi jne =)

No niin, kaveri soitti ja juoruttiin puhelimessa tovi ja tietysti unohdin tyystin mitä piti seuraavaks kirjottaa :headwall: Taidan tästä lähteä nyt kauppaan maidon ostoon....... :wave:
 

Yhteistyössä