LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

mileko ootko uskaltanu kokeilla sannin alakertaan jotain hydrokortison voidetta?tietysti niihin ihorikkokohtiin ei kantsi laittaa.jotenkin tuo hiivalta kuulostas.luulis että olis lekurinkin helppo ottaa näyte toisen hantsukasta,et onko hiivaa vai ei..mutta aika hurjalta kuulostaa,ja varmaan pissiessäkin kirveltää :eek:

katjanna kyllähän tuo venla on kuuden aikoihin ylös noussu,mutta tänä aamunakin nous seittemän jälkeen..kyllä siltä vaikuttas että nuo poskihampaat olis tulossa,ei juuri syö,saattaa kaks lusikallista ottaa,ja sitten pupeltaa kaiken ulos,viiliä suostu vähän syömään..ja tutti maistuu,nytkin tolla on yks suussa ja kolme käsissä.
puhkeispa nopeesti,laitoin tuossa jo burana supon,joka kyllä hetken kuluttua tais kakan mukana tulla ulos,mutta nyt ei kiukkua yhtään,että tais se jonkun verran vaikuttaa.

mie polin tolla krosstrainerilla 40min,ja ihan sika kuuma tuli..ja oon iltaruokana syöny veri ja pinattilettuja porkkanaraastetta ja vihreetä salattii :D mies siihen malliin tossa kahteli et mikäs on homman nimi..vaakalla en ole käynyt..et mikä ees olis lähtöpaino..
 
Oli mulla illalla jo kortisoonivoide kädessä, mut en sitte uskaltanu laittaa. Ois tuolla paria hiivaan tarkotettua voidettakii mut en taida niitä nyt kokeilla ennen lääkäriä. Voiko hiiva tarttua minusta, vaikka oon pessy käsiä tiuhaan, eikä syödä samalla lusikalla tms? Mulla hiiva on vaivannu jo monta viikkoo ja sitkeessä tuntuu olevan.

Nii ja neitillä on vauvarokko. Sitä se kuume enteili. Joku aika sitten vaihdoin vaipan ja joka puolella on sellasta punasta syheröihottumaa.
 
mileko voi tarttua sinulta,koska hiivahan tarttuu miehiinkin,just kaverin miehellä oli hiiva ;) mullahan oli raskaus aikana sitkee tuo vaiva,ja sain siihen suun kautta otettavan lääkkeen jonka jälkeen se hävis ku pieru saharaan,saamarin ärsyttävä vaiva tuokin..

kävin vähä tilittämässä toisaalle,ei oo taas helppoo ei :/

täällä on kova pakkanen ollu 23 astetta :eek: kiva on ollu koiriakin käyttää kun kolmella jalalla kävelevät jo heti ku pihalle pääsee,toinen koira teki kakatkin toinen takajalka ilmassa :D piti pestä pikkusen korvatkin kun oli ihan öljyiset korvatipoista,koiran siis..on jo 6 lääke menossa huh huh sanon minä :kieh: korviin on nyt menny reippa 300e rahaa..kaikki melkein pelkästään lääkkeisiin,jospa tää lääke auttais jo,harvinaisen paha bakteeri tulehdus kun on tuolla koiralla korvissa..tosin jo paljon parempana..
 
Mileko miä vannon sinkkipastan nimeen noissa vaippa-alueen ihorikoissa. Siis en kaupan vaan ihan apteekin paksun tahnan. Ja sitä helkatin paljon ja vielä vähän päälle! Tosin niitä saa ostaa kerralla useamman putkilon kun yhdessä on vain 7g tms. Meillä pojillahan kakka poltti yleensä aina ihon rikki (vaikka ei ollut kuin vähän aikaa kun ei heti huomannut) ja just niin että verta tihkui peukalon pään kokoisista alueista. :/ tolla sinkkipastalla hoidin niin kauan kuin iho meni "kiinni" ja sitte bepanthen. Nää meijen muksut on olleet herkkä hipiäisiä alaosastolta pieninä :D Paranemisia toiselle pienelle!

Kiviriippa ja sylimaakari täältäkin löytyy nykyään. Tuo vaan istuis/riekkuis sylissä. Muuten kitisee ja vitisee puntissa kiinni. Niin kuin nytkin :kieh: Joten taijan suosiolla luovuttaa ja lähtee laittaa kitinä Kiiaa maate :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Nii ja neitillä on vauvarokko. Sitä se kuume enteili. Joku aika sitten vaihdoin vaipan ja joka puolella on sellasta punasta syheröihottumaa.
No, helkata! Sehän meidän pojallakin on :eek: mie vasta nyt hokasin, kun siun tekstin luin. Googletin lisää ja totta tosiaan oireina voi olla myös ripuli ja flunssan tyyppiset oireet, kurkun ärtyminen yms. Mie olen jo miettinyt, että mikä tuota vaivaa ja pohtinut pitäiskö lääkäriin viedä. Toivottavasti tuo jätkä tuosta kohta alkaa tervehtymään.

Paranemista sinne päinkin ja kaikille sairastelijoille!
 
Moikka!! :wave: ja hyvää uuttavuotta täältäkin!! :wave:

Lukemassa oon sillontällön piipahtanut, mutten oo jaksanu alkaa kirjottelemaan, joskos nyt, ennen saunaan menoa.
Meillä oli hyvin hyvin rauhallinen vuoden vaihde, ei oo mun meidän juttuja oikeen nuo raketit sun muut, siispä me miehen kans syötiin hyvin ja katottiin elkkuja koko ilta. Juho nukku hyvin sen pahimmankin paukkeen yli.
Nyt onkin isännän kans katottu paljon elokuvia, viikonloppunakin katottiin neljä vuokraleffaa.

Niinukka joskus jo useempi päivä sitten kyseli vaiposta, käytän Juholla vain ja ainoostaan housuvaippoja ja nekin liberon. Teippivaippoja ei oo käytetty vissiin puoleen vuoteen ainuttakaan kappaletta. Istuu niin paljon paremmin nuo housuvaipat kun teippivaipat.

Niin ja niistä sängyistä, tuola on jonkinmoinen valikoima sänkyjä, http://www.kalustekauppa.com/workspace.client_kalustekauppa/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=505
Juholle oon vähän himoinnu tommosta paloauto sänkyä, mutten oo vielä päättäny tuleeko se vai perus sänky, veikkaan että perus, mutta varmaksi en tiedä vielä. Kun tuo paloauto sänky ei oo mitenkään jatkettava tai mitään, niin taitaa olla alkuun vähän turhan suuri.
Perus jatkettavasta vähän himottaa se kaikista alin, fs020 malli. Mutta täytyy tarkkaan nyt miettiä ennen kun ostelee. Eli pinniksessä poju nukkuu, ja saa vielä vähän aikaa nukkuakkin.

Niin, ja Yksäitillä oli tosi tosi ihana tatuointi :p *kateellinen oon*

Vaatekoko, Juholla on tällä hetkellä vaatteita 74, 80 ja 86 koossa, riippuu ihan valmistajasta. Meandin 74/80 menee vielä loistavasti ja housut on pääsääntösesti kokoa 74, alkaa olla kohta lahkeista jo ihan liian lyhyitä, mutta 80cm housut ei pysy jalassa (paitti muutamat), kun tuo on niin hoikka, kaikista ei huvittas alkaa kiristämään kumppariakaan, no täytyy vissiin kohta silti vaihtaa pitempi lahkeiset ja vaan sitten nostella niitä housuja, lahkeet noissa 80cm olis kyllä sopivat. Unihaalarit on taasen jo kokoa 86, tuntuu että muut on pienehköjä jo. Juholla on tällähetkellä pituutta varmaan semmosen 82-83cm.

Jokohan sauna olis kohta lämmin, oon ollu ihan syvä jäässä siitä lähtien kun oltiin iltapäivällä juhon kans ulkona, pakkasta nyt ei ollu kun jonkun 11 astetta, mutta jotenkin menin ihan syväjäähän... hyrrrrr...
 
Merkkaan pikana. Tää äippä on ollut illan väsy ja aionkin nyt ajoissa nukkumaan |O . Olipas Pupun linkissä paljon sänkyjä, aika hienoja tavallaan kyllä nuo kaikki poikien autosängyt :D.

Mites tuossa laihisporukassa pystyis kontroilloimaan muuta kuin painoa. Mulla ei sinänsä ole painon kanssa kummempaa, sama vaikka pysyis samassa tai sit tietty pari kiloa pois olis ihan ok, mutta mulla on tuo sellu :headwall: |O , mitä tahtoisin pois ja estää tulemasta enempää!! Imetys sitä minulta vei, mutta huomaan, että alkaapi taas vauhdilla tulla takaisin. Jännä juttu, että minulla imetys on todellakin vienyt selluliittiä, mutta se vauhti, millä se tulee sitten takaisin |O . Eli siis mun pitäs kans lopettaa tuo ylenmääräinen iltaherkuttelu!! Eikä liikunta olis pahitteeksi!! Mutta miten ihmeessä tuon ihanan iltahetken ihanan herkuttelun pystyy jättämään :attn: :attn: :attn:. Vielä mun "laihduttamisesta", että hoikaksikin mua varmasti joku voisi sanoa, mutta kun vaatteet ottaa pois, niin jalat on ihan pullajalat :ashamed:. Ja näillä jaloilla en tykkää esim kesällä rannalla kulkea. Kuulostaa toisten mielestä ehkä typerältä, mutta jokaisella on omat ongelmansa kropan suhteen |O. Ja olis todellakin ihanaa jo ihan terveydenkin takia, kun noista liioista herkuista pääsis eroon!

Nyt Rontti suu suppuun, miten mä tollasestakin asiasta nyt näin aloin kirjottaan. Piti vaan merkata, että täällä ollaan :whistle: |O
 
Kiitos Pupu :)

En mäkään laihduttamista kaipaa (ennemmin pitäs saada paino pysymään, pari kiloa taas uhkaavasti vissiin tippunu :( ) mutta pitäs päästä tosta karkista kyllä eroon... sitä meneeeeeeeeee!!! Ihan liikaa... en haluais että pojat oppii samanlaisiks karkki hiiriks kun mäkin.
 
Pakkanen paukkuu, jokin aika sitten -18 näytti mittari :eek: hrrrr-rr kun taas tottunut niin lämpimiin keleihin, lapset vaan nukkui molemmat päikkärit ulkona monta tuntia, ja niin lämpöisinä heräsivät. Oli ollut lämmintä tarpeeksi päällä =)

[/b]Eemil on alkanut kiivetä sohvalle ja osaa tulla pylly edellä sieltä alas. Istui olkkarissa illalla kuin isommatkin miehet tv:tä katsomassa sohvalla, itse siihen meni ;)
 
Nukkumassa pitäis jo olla, mutta muutama sana viel sitä ennen...
Mulla on kiristänyt pinnaa tän illan, toi ukon ketale :headwall: Hitto :kieh: Ei ihmeempää, mutta kumminkin |O ..ja menkkojenkin pitäs huomenna alkaa, eli sekin syö hermoja...ne hormoonit :whistle:
Rontti, tule mukaan vaan "lahisporukkaan"!!! Ei sen väliä vaikkei tartte pudottaa painoa. Tsempataan toinen toisiamme ja annetaan vinkkejä terveellisemmästä ruokailusta ym. ja jos jollain on muita kikkoja ja jippoja ja vaik niitä selluliitin karkoituskeinoja :D Niin ja eihän iltaherkuttelua tartte jättää kokonaan, vaihdat vaan ne herkut toisenlaisiin kevyempiin juttuihin...esim. riisikakkuihin-niiden päälle tomaattia, kurkkua ym. ja löytyyhän niistäkin maustettuja versioita ja myös suklaakuorrutteisia ;) tai sit hedelmiin, kasviksiin(esim porkkanatikkuja yms)
Auts miten inhottava vaiva Sannilla on :( Toivottavasti apua löytyy pian! Mutta tuutiksen tavoin mäkin vannon sinkkipastan nimeen. Meillä kyllä tehoo ihan se natusaninkin sinkkivoide, muttei kuitenkaan ainun.
Niin ja vielä se vauvarokkokin tähän kaupan päälle... :/ Paranemista! Samoin Hipkukan pojulle!! Ja kaikille muillekin kellä sairastetaan!! :hug:
Kiva oli kuulla PuPustakin. Vasta tänään aamulla mietin et missähän rouva mahtaa olla :)
Ja kiva linkki oli :p
Vieläkös MaMa on koossa?? Jännät hetkoset sielläkin...oi että... :heart:
Ja nyt jo lyö pää tyhjää, vaikka jotain viel piti sanoo |O
Sanompa nyt sit hyvää yötä :wave:
 
pupun laittamassa linkissä oli sellanen vaatekaappi sininen joka meidän pojalla on :D

:attn: :attn: :attn: tapaamis asioita suletulla puolella :attn: :attn: :attn: pika pikaa kaikki tapaamiseen halukkaat sinne mars :D
 
Minä en jaksa enää sairastaa |O |O |O :snotty: Ja mikä v***umaisinta, ukko on pari päivää kyhänny jotain gurmee-evästä pöytään, varmaan vaan ihan v****illessaan :kieh: Joten miettikää mitkä fiilikset kun ei maista MITÄÄN :headwall: :headwall: :headwall: Tänään tuli jo oikeesti paha mieli :'( Jäi uunituoreet porkkanasämpylät syömättä... Onneksi Siljalla yskä jo hellittää. Pääasia kun pieni on kunnossa. Sympatiat siis kaikkien sairastelijoiden koteihin, ja etenkin Sannille haluan toivottaa pikaista paranemista. Ei kuulosta kovin kivalle nuo rakkulat :/

Mulla muuten on pikkusen huoli, että tämä oma sairastelu ei ole nyt ihan normaalia. En tiedä ressaanko sitä tulevaa mammografiaa, vai onko mun elimistö ohjattu nyt sen oletetun kasvannaisen kimppuun ja siksi siis puolustusmekanismi nyt pettää. Laskin tuossa, että oon ollu kohta muutamaa päivää lukuunottamatta 5 viikkoa sairaana. Joko kuumeessa, tai niin pahassa flunssassa muuten, etten mihinkään kykene. Että onko teillä ehdottaa jotain vippaskonsteja, tahi itsekäyttämiänne rohtoja, jotta tästä kierteestä tulis loppu?

Minä voin liittyä myös siihen pullamössö-jengiin, joka haaveilee joko kapeammasta uumasta, tai julkisen näyttäytymisen kestävistä reisistä. Mulla olis silti ehdotus. Näin omasta painolukemastaan täysin masentuneena ihmisenä haluaisin ehdottaa, että lähtö, tai tavoitepainoja sinänsä, ei ilmoiteta julkisesti, vaan puhutaan vain pudotettavan painon määrästä, ja siitä paljonko kullakin viikolla on laardia valunu viemäriin :ashamed: :/ B) Eli niinku mulla esim. olis nyt tavotteena saada 12 kiloa pois. Toki "oikea" tavoite on paljon isompi, mutta tällä lähetään liikkeelle. Ja mitä sanotte, onko motivoivampaa että punnituspäivä on ennen viikonloppua, vai sen jälkeen? Tuleeko helposti livettyä viikonloppuna jos edeltävällä viikolla on hyvin tippunu, vai motivoiko se nimenomaan pysymään ruodussa koko viikonlopun..? Minen oikeen ittestäni tiiä. Pitäs kokeilla käytännössä. Ennen oon aina punninnu itteni maanantaiaamuna ennen aamupalaa, mutta voishan se olla perjantainakin :|

Tämmössii mietteitä täältä :snotty: keskeltä. Alkaa oikeesti jo korpemaan tämä homma. Mulla olis tosi paljon intoa alkaa taas vaikka crossailemaan, kuten Niinukka, mutta puolikuntosena ei oo vissiin kovin viisasta...

Nyt jos menis elpymään hetkeksi, niin joskus ehkä paraniskin...

niisk :snotty:
 
mammoliinolle ihan ekaksi,en tiedä onko lenkkeilyssä vinhaa perää,mutta itekkin aikoinaan aina talvet kipeenä olleena,kun rupesin lenkkeilemään niin ei ole montaa flunssaa ollut,nyttenkin kun sitkeesti flunssan poikasesta huolimatta lenkkeilin niin ei tuo kovin kummonen köhä tullu.ja ite ainakin huomasin huiman muutoksen silloin aikoinaan kun rupesin kasviksia ja hedelmiä/marjoja syömään (vaikka ei paljoo välillä maistunu) niin terveempi olen ollut.
mutta nykyisessä työssä kaikki pöpöt liikenteessä,niin nytkin ennen joulua oli kurkku lähestulkoon joka aamu kipeenä,ja sittenhän se köhä tuli kun jäin lomalle,mutta ei se montaa päivää kestäny..ja käsienpesun nimeen vannotan paljon,mie pesen ihan jynssäämällä saippuan kanssa kädet kun kaupalta tai ulkoa tullaan..ehkä joku bakteerikammo :eek: :whistle: mutta kieltämättä kädet sen tuntuset kauppareissun jälkeen että pakko pestä.

meillä pakasta 20.5 astetta,ja kaupunkiin pitäs mennä ostamaan tolle vanhimmalle likalle lippu joensuuhun,kun menee perjantina kamunsa luo sinne...
ei juu,pitää varsin nää hiukset lähtee johonkin ojennukseen laittamaan.

ja ei venla ole tänä aamuna vielä kerenny kiukkuumaan,nätisti katto tossa muumeja,nyt tosin puukorin kimpussa tossa..
 
Miä voisin ja liittyä laihisporukkaan. Mulla joulun alla tippui muutama kilo ihan huomaamatta tai huomasin sen itse vasta vaatteista :) Mutta nyt on tainnut tulla tuplaten takaisin :headwall: :ashamed: Mut nyt ois karkit ja suklaat syöty kaapeista niin vois aloittaa hyvillä mielin :saint:

Tuo mammoliinon ehdottama ennen v.loppua punnitus vois olla muutes hyvä juttu. Kumminkin tulee helposti v.loppuna jotain hyvää laitettua suuhun :whistle:

Mammoliinolle paranemisia taudista :hug: Just eilen ajattelinkin etä milloins sulla oli niihin lisätutkimuksiin aika? Edelleen peukutetaan hyviä tuloksia :hug: Mitään lisävinkkejä ei kyllä mulla ole mut viime keväänäkö se oli kun mulla meni hermo muksujen sairastelukierteeseen ja ostin 2 käsidesipulloa, eteiseen oman ja vessaan oman. Meijen Jeppe on sitä kovasti hölvännyt ja on muuten ollut terveempi tänä vuonna. Liekö siitä tehoa vai onko vaan vastustuskyky kasvannut...

Kaikille pienille ja isommillekin paranemisia tasapuolisesti! Tuosta vauvarokosta tuli mieleen että siihenkään en ole ikinä törmännyt. Aika jännä vaikka on 4 muksua niin kellään ei ole sitä ollut. Nyt tietty Kiia herää kovassa kuumeessa :whistle: :ashamed:

Kai sitä pitäis persus nostaa ja laittaa tuonne uuniin tulet. Ompi hitusen vilu täällä ja lattian rajoissa kivasti vetää :kieh:
 
Kaikille hyvää alkanutta vuotta "pari" päivää myöhässä :D

Mä voin tulla kans siihen laihisporukkaan, tosin mä oon viime vuoden aikana kadottanu 10,5kg (ja niistä noin 8kg syksyn aikana), mutta ois tässä vaikka toiset 10kg kadotettavaksi. Mutta viiskin kiloo riittäs ja nekin saisin parissa kuukaudessa jos jaksas rääkkiä vetää... Mutta millä ilveellä ton mahanahan saa kiristettyä ilman leikkausta? Jesseteipilläkö?? Kaikki entiset farkut mahtuu, mutta toi nahka vyöryy liitinkien yli ja on tosi nättiä :D

 
Minäkään en alkupainoo tai tavotetta ilmottele :ashamed:
Ja perjantai ois minusta hyvä punnituspäivä. Ei tarvii sunnuntaina alkaa ressata, jos vaikka on repsahtanu :whistle:

Käytiin sitten lääkärissä |O
Noihin rakkuloihin kommentoi vaan, että ompas pahan ja tulehtuneen näköset. Ja jotain kuulema pitäs niihin keksiä. Lääkäri ei vaan oannu ehotella mitään hoitoo eikä näytteitä ottanu. Laittaa kuulema lähetteen lastentautienpolille. Sehän paljon auttaakii, jos aika tulee parin kk:n päähän :headwall:
Ja molemmat korvat pahasti tulehtunu :/
 
Voi sitä Sannia :( Pikaista paranemista pienelle :hug:

Kokeiles sitä apteekin paksua sinkkipastaa, ei sinkkivoidetta. Sitäkin apteekista saa mut on yhtä lirua kuin kaupan omat. Ja laitat rutkasti. Se ei rikkoutuneisiin kohtiin tartu mut silti siihen päälle puristaa, onhan se vaipassa sitten kiinni rikkokohtaa vasten. Kannattaa ostaa pari pötköä kerralla koska yks loppuu heti kättelyssä.

Meil Taavilla reilun vuoden iässä oli paha ripuli/lääkeripuli tai tuolla oikeestaan aina kuumeen kanssa samaan aikaan menee vatsa sekaisin. Meil meni pahimmillaan yks liberopaketti (iso) kahdessa päivässä ja pylly oli ihan verillä. Lastenlääkäri lastenpolilta suositteli sitä apteekin pastaa.

Oli kyllä ihan kauheaa viedä lasta pylly pyykille :'(
 
Pahalta kuulostaa Sannin sairastelu, jaksuja sinne :hug:

Mulla on täällä kaffetauko, ollaan Annin kanssa järjestelty sille "koululaispöytää" kun toin ikeasta sille tarvikkeita sekä laatikoston pöydän alle. Ihana sai kaikki sen askarteluroinat pois keittiöstä! Nyt vaan pitää olla kova jööti että osaa pitää pöydän siistinä, ettei jää kaikki sälä levälleen. Nytkin onessaan tuolla askartelee omassa huoneessa :heart: Mintullekin eilen laitettiin oma hylly missä pitää lelujaan, 15 minuuttia istuin vieressä ja kielsin kiipeämästä hyllyn päälle. Koville otti vaan nyt ei sitten ole enää kiivennyt :D

Rontti ja yksäiti
, mulla on se tilaisuus Museokeskus Vapriikissa täällä http://www.tampere.fi/vapriikki/sijainti.html

Ei teistä kumpikaan sattuisi asumaan naapurissa? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
http://www.ipanalle.fi/product_details.php?p=1427

Topsy: Tuollasen haalarin tilasin ensi talveksi. Nyt tuli stoppi shoppailulle. Pitää varmaan laittaa joku nettikauppa esto mun koneelle :/
Auts ihana :D Minä HALUAN mintulle tämän!!

http://www.sisukas.net/components/com_virtuemart/shop_image/product/d498f381d9f9ce9ffbd5bfeab30a08c5.jpg

Mut en raski :(
 

Yhteistyössä