Moikka! Joka päivä luen teidän juttuja täällä, mutta harvemmin saan itse aikaseksi kirjottaa
Gallupit: 25v, Helsingissä asutaan, 1.lapsi. Vaatteissa poitsu käyttää kokoa 62/68. En imettänyt kuin n. 1,5kk, siitä lähtien antanut korviketta. Kiinteitä aloitetaan maistelemaan varmaan sitten 4kk ikäisenä. En oikein tiedä, että kannattaako niitä sen aikaisempaa aloittaa, jos korvike riittää hyvin? Päivässä menee vajaa litra, ehkä 900-1000ml. Myös tuota velliasiaa olen miettinyt, et onkohan tarpeellista. Kun poika nukkuu yöt tosi hyvin, päivisin syö parin tunnin välein.. Ei siis vaikuta mitenkään erityisen nälkäiseltä, ni en tiedä onko vellien syöttämiseen sitten tarvetta..
3kk neuvolassa käytiin viime viikon maanantaina, hyvin on poitsu kasvanu. Mitat (suluissa syntymämitat): py 43 (37,5. Isopäistä sorttia tämä meidän lapsi, mutta niin on kumpikin vanhemmistakin
), pituus 61cm (51cm) ja paino 6245g (4225). Paino menee pikkasen laskusuunnassa, kohti keskikäyrää siis, mutta terkkarin mukaan poika on oikein hyvävointinen, saattaa vaan jäädä suht hoikaksi (mitä ei todellakaan uskoisi, kun katsoo vanhempia
)
Poitsu on oppinu tarttumaan esineisiin. Tai siis tarttuu kaikkeen maholliseen. Kääntymistä selältä mahalle treenaa kovasti ja hermostuu, kun se ei vielä ihan onnistu. Nyt Otto on sylissä maatessaan alkanut nostaa itseään ylös, istuma-asentoon siis. Samoin kun sitterissä istuu, ni punkeaa koko ajan istumaan. Olin jo huolissani, että selkäranka viottuu tms (ensimmäinen lapsi kun on, ni kaikesta on huolissaan), mutta terkkari sano, että jokainen kehittyy yksilöllisesti, jos lapsi haluaa istumaan, niin ei pidä estellä. Tää meijän neuvolan terkkari on kyllä mulle melkeinpä Jumalasta seuraava
On niin hyvä, ku kaikesta voi kysyä ja kaiken pystyy kertomaan. On semmonen lähempänä kuuttakymppiä oleva nainen.
Silmien väristä: Oton silmät on syntymästä lähtien ollu melko tummat. Tai semmoset tummanharmaat. Jo pari kuukautta pupillien ympärillä on ollu sellaset ruskeet renkaat, eli ilmeisesti niistä ruskeet on tulossa.. Mulla on ruskeat silmät ja miehellä vaaleensiniset.
Mies just meni poitsun kaa nukkumaan, mä voisin tehä opinnäytetyötä tässä joutessani
Oon miettiny, et nostan kyl hattua äideille, joilla on useampi lapsi kotona.. Tuntuu, etten ite saa juuri mitään kotona päivän aikana aikaseks, vaikka ei oo ku yks lapsi. Ja tosiaan kun ei tuo lapsi edes liiku viel mihinkään suuntaan
-Sinisin ja poitsu 3kk 11vrk