Lokakuun -08 kullannuput



SYNTYNEET:

25.8
Naurukohtaus: Tyttö 4160g 50cm klo:8.51 (rv34+4)
5.9
Eka-: Poika 2410g 44cm (rv 36+2)
7.9
suklaahirmu: Tyttö 1915g 46cm (rv 34+2)
11.9
haniböö: Tyttö n. 2kg 41cm (rv 35+3)
12.9
satunen89: Poika 3375g 49cm (rv 35+5)
14.9
triple88: Poika 3295g 47,5cm (rv 36+6)
22.9
Nanna81: Poika 3985g 51cm (rv 38+5)
23.9
Elmiina-76: Tyttö
24.9
pumppernikkeli: Poika 3360g 51cm (rv 39+0)
25.9
pinkwawe: Poika 3015g 47,5cm klo: 14.23 (rv 38+5)
26.9
zizilisko: Poika 3860g 49cm, pipo 37,5cm klo: 23.40
27.9
kirppiina:Tyttö 3230g 48cm klo:9.39 (rv37+1)
poppari:Tyttö 3695g 51cm (rv 39+3)
29.9
Katiapatia:Tyttö 3785g 51cm (rv39+4)
30.9
Kaneli-07: Poika 3510g 50cm (rv 39+1)
Emilyn:Tyttö 3110g 49cm (rv 38+6)
2.10
Silleri:Tyttö 3960g 52cm (rv 40+1) klo:00.26
Ulpulummukka: Poika A 2570g 47cm , Poika B 3130g 49cm (rv 36+4)
Miikkis: Poika 3190g 50cm pipo 34cm
3.10
Liina81:Tyttö 3600g 50cm pipo 36 klo:7.12 (rv 40+1)
Onnimanni84: Poika 4180g 51cm (rv 39+4)
4.10
Siiri-82: Poika 3560g (rv 38+2)
nannu:Tyttö 3590g 49cm (rv38+2)
5.10
kuusis76:Tyttö 3705g 52cm klo:1.14 (rv 39+4)
Cristiina:Tyttö 3595g 53.5cm pipo 35cm klo:18.51 (rv40+3)
6.10
mammatuu: Poika 3836g 50cm (rv40+2)
Angel Eyes:Tyttö 3855g 49cm pipo 35cm klo:21.29
Pihla85:Tyttö 3100g 49,5cm
Hipsuli:Tyttö 3150g 49cm klo: 10.11(rv 39+6)
7.10
FPI:Tyttö 3230g 52cm (rv 41+1)
Taotao-: Poika 3720g 55cm
8.10
Taralee: Poika 2785g 47cm klo:23.21 (rv 37+5)
9.10
veetoheto:Tyttö 3400g 51cm (rv 39+0)
jenni87: Poika 4115g 51cm
Ihaa81:Tyttö klo:9.33 (rv 40+1)
10.10
Katriz: Poika 3535g 49cm klo:1737 (rv41+0)
11.10
miimu86:Tyttö 2836g 48cm (rv 40+3)
Emppu80:Tyttö 2980g 49cm
parfyymi:Poika 4000g 51cm pipo 36cm klo:18.15 (rv40+6)
Thursday:Tyttö 4600g 54cm
12.10
Jätkä:Tyttö 3700g 51cm klo:21.10
Kielo81:Tyttö 3050g 50cm (rv 40+1)
saikku79:Tyttö 3690g 50cm pipo 34cm klo:22.28(rv 38+6)
hobitti2003:Poika klo:20.11 (rv40+1)
jasmara:Poika 3440g 51cm pipo 34cm klo:7.31 (rv40+2)
Hippu84Espoo:Poika 3490g 52cm (rv41+1)
13.10
samperin puusilmä:Poika 4375g 54cm klo:17.33(rv 39+1)
japynmami:Poika 2940g 48cm (rv40+6)
pienimato:Tyttö 4105g 52cm klo:6.42
14.10
KerroTokiLisää:Poika 4362g 52cm pipo 36cm klo:21.50(rv 41+0)
Juustiina:Tyttö 3200g 48cm (rv41+3)
17.10
Vega:Tyttö 4040g 54cm klo:17.00 (rv42+0)
18.10
mari75:Poika 3840g 54cm klo:13.32
Succa:Tyttö 3870g 52,5cm klo:11.20(rv 42+2)
Onerva:Poika 3665g 51cm klo:3.54 (rv41+6)
19.10
Novelle78:Poika 3750g 55cm pipo 35cm (rv 41+0)
20.10
Nanni81:Tyttö 3600g 49cm pipo 34cm klo:4.11
leppis83:Tyttö 4210g 53cm klo:8.26 (rv 42+1)
AinoAmanda70:Poika 4100g 55cm (rv40+1)
21.10
Tiihu: Poika 3490g 51cm klo:9.11 (rv39+3)
Kirsikka83:Tyttö 3405g 48,5cm klo:1.00 (rv39+5)
yopa:Poika 2720g 45,5cm klo:15.16 (rv39+4)
aleksiina:Tyttö 3400g 49cm pipo 35cm klo:21.35(rv 39+4)
22.10
kurnis: Tyttö
23.10
Meela:Poika 4140g 52,5cm pipo 37cm klo:4.38
toiveikasodottaja:Tyttö 3410g 50,5cm klo:17.10
24.10
jenksu:Tyttö 3526g 50cm pipo 35cm klo:2.54 (rv40+1)
elämänperhonen:Tyttö
25.10
huitshapeli:Poika 3410g 49cm klo:22.58
26.10
maisakaisa:Tyttö 3785g 51cm klo:8.06
27.10
Annimaria72:Tyttö 3865g 52cm klo:10.25 (rv40+5)
28.10
gibbon:Tyttö 3860g 52cm klo:0.11 (rv40+5)
petunia JA tellervo:Tyttö 3110g 48cm klo:00.45 (rv40+0)
30.10
NeitiNokkonen:Poika 4038g 52cm klo:21.18(rv40+1)
sgäige:Tyttö 3280g 51cm pipo 36cm klo:01.47 (rv41+3)
1.11
nirppu83: Poika 3640g 51cm
4.11
StiinaS:Poika 3328g 49cm pipo 36cm klo:00.17 (rv40+4)
5.11
Pöppiäinen82: Tyttö 3100g 48cm pipo 34cm klo:6.29 (rv40+3)
6.11
Kristiina81:Poika 3140g 50cm pipo 34cm klo:13.27 (rv41+0)
MiHLa:Tyttö 3380g 51cm (rv 42+2)
Jense:Tyttö 4170g 51cm klo:2.09
melena:Poika 3855g 50cm pipo 37cm klo:04.59 (rv40+6)
8.11
Tove-81: Poika 3990g 53cmklo:17.06
10.11
salsai: Poika 4530g 54cm klo:1.12 (rv 41+6)
13.11
gabrielle:Tyttö 3670g 51cmklo:4.30(rv42+0)



Tyttöjä 45
Poikia 40

Yht: 85
 
mie taidan nyt tehdä sitten avauksen tänne :D kuinkas on lähtenyt vauvautuneilla arki käyntiin? entäs sisarukset kuinka suhtautunut? imetys? jälkisupistukset/vuoto, onko ollut kiusana? siinäpä sitä asiaa kerrakseen.. :)

itse laitoin vielä tuonne toiselle puolelle kuulumisia mut laitanpa pääpiirteittäin tännekkin. :)

arki edennyt hitaanlaisesti, perhe sairastellessa. tytöllä (2v10kk) vesirokko, keskimmäisellä räkäflunssa (1v6kk, poika), mies myös niiskuttelee ja vauva juuri kotiutui ylimääräiseltä sairaalakäynniltä. pojalla keltasuutta/velttoisuutta ja th laitto lähetteen sairaalaan, minne vauva sitten jäi muutamaksi päiväksi. siellä sai nesteytystä, lämpöhoitoa yms. päässyt kuivumaan :eek: kuulemma keskosuuden takia ei jaksanut imeä rintaa, eikä sitten saannut tarpeeksi maitoa. itsellä pahamieli kun en sitten tajunnut vain pullosta antaa, lisämaidon kyllä mutta kokonaan.. :( onneksi pääsi kotiin ja voi paremmin, katseleekin sinisimmuilla. :heart: huomenna painoa katsomaan onko noussut, ehkä sais imettysluvankin.. kumpa vaan tuo vesirokko ei iskis, mut kyllähän se melkein niin on että yksi saa niin kaikki kiertää. mies isyyslomalla 3 viikkoa eli 1,5vk jäljellä, kauhistuttaa kuinka selviää kolmen kanssa :eek: osittaiseen päivähoitoon vanhemmat muksut ilmeisesti siirtyy tuolta kolmivuorohoitopaikasta siirtyy.
lapset tutustunut vauvaan pikkuhiljaa. tyttö kovasti hoitelee, vaihtaa vaippaa yhdessä ja syöttää, huolestuu heti jos vauva itkee vaikka sylissä olisi :D nuorempi on sitten mustasukkaisempi ja yrittänyt välillä käydä heittämässä palikalla, tyttö heti laittamassa noottia pojalle :D tietysti niitäkin hetkiä on kun tyttö sanoo olevansa vauva ja tunkee itsensä babysitteriin, poika ei sitä tee mutta isin syliin kiipeää jos vauva "ärsyttää" kun syötän. on ne niin ihania kuitenkin :heart: sisarusrakkaus tytön ja keskimmäisen kesken kukoistaa entistä enenmän ja yhteiset hetket myös. ne huonot hetket kyllä saa sortumaan välillä huutamiseen :ashamed: tänäänkin tyttö löi ja potki kun haki huomiota ja poika puolestaan heitti palikalla päähän mua ja raapaisi haavan leukaan, silloin tuumasin että pitää jäähylle mennä jos ei lopu ja selitin että äitiä ei saa..pipistihän siinä tulee.
imetyksestä jo kirjoitin että ei oikein ole ottanut alkaakseen ja nyt onkin rintatulehdus johon antibioottia popsitaan,maitoa kuin meijeristä. :/ 125ml-200ml per kerta ja 3-4h välein saa pumpata ettei pakkaudu.. jälkisupistukset on niin järkyttäviä että kaapin ovissa saa välillä roikkua. |O panadolia poskeen ja kuumaa käärettä, toivon mukaan ei enää kauaa kestä. jälkivuoto ei onneksi normaalia kuukautisvuotoa runsaanpaa, joten ei japaninlippuja ole tarvinnut liputtaa. :D tikkejäkään en saannut, peri naarmua jotka parantunut ihan hyvin. pitäis vielä löytää lantiopohjanlihakset uudelleen..
nyt pitää mennä syöttämään vauvaa, tulkaa turisemaan kun kerkiätte. :)

triple ja jätkä 1vk 4pv :heart:
 
Huomenta!
Tripple olitki jo osittain siirtyny tänne, kiva juttu =) . Eiköhän tässä pikku hiljaa ala tämäki puoli vilkastumaan kun kuu vähän etenee.

Itsellä on päivät menneet aivan liian nopeeta tuota pikku herraa hoitaessa ja tuijotellessa. Kohta tuo meidän pieni on jo 2 viikkoa!

Miten muuten tuon jälkivuodon kanssa yleensä on kestänyt? Kun tuntuu ettei se meinaa loppua olleskaan. Ja kivut jatkuu edelleen... Kohtutulehdusta tuskin on koska kerran sen olen kokenut, eikä tämä siltä tunnu. Nämä kivut vaikuttavat ennemminki haavojen kipuilulta...

Nanna + poju 11vrk
 
huomenia.. oli vähä hakusessa tämä mesta :D pyörin tuolla syntyneissä.. *tyhmä* :headwall:
nanna81 huanita o saanut pojan 2.10.. Häntä ei oo näkyny tuolla edellisessä pinossa porisemassa aikoihin.. Mittoja ei ole tiedossa.. Niin ja tiedän sen asuinalueen..me asustellaan täällä vaaranlaidassa.. (sillo ku kyselin että asutteko omakotitalo alueella..)

:flower: :hug: onnea siis huanita :D

niin tuotaa.. miten muilla meneepi vauvan saaneilla siis, no niin ja miksei mammoillaki...
:D |O pojalla o hikka! Sille tulee se aina ku se ahmii maitoa.. Nyt se köllöttelee taas tuossa äitiyspakkauksen "pesässä" jonka oon sinne tehny. Tykkää siellä olla.. Ja kuulen minäki herkemmin että mitä pojalla on asiaa jos touhuan omiani. Pakkohan munki on samalla kuitenki elää, entäku koko ajan olla pojan kimpussa. Esim: syödä, tehdä ruokaa siivota jne..
Mahtava ilma ulkona, mutten pysty käveleen!! Mun niveltaipeisiin o tullu nirhaumat ku pidin yhtiä tiukkoja (ei ne ennen raskautta ollu tiukat..) jumppahousuja niiden saumat o hiertäny nii kipeät punaset jälet tuonne että voi kiesus!! Laitoin illalla suihkun jälkeen jotaki bevita R rasvaa.. niin on ainaki vähä helpottanu..
Jaah..se ois viikonloppu alkamassa..hmp.. voi räkä.. meille alkaa huomisesta lähtien lappaan sitä porukkaa kattomassa vaavelia.. Heikki- kummisetä ois tulossa vaimoineen, ja pitää kämppä kiillottaa vierailukuntoon..Ja jotaki tarjottavia hakia kaupasta..
Meidän olohuoneen seinät o hirveän väriset!! Samoin koko kämpän, paitsi makkarin ja pojan huoneen..
Aateltiin kysyä vuokran antajalta saisko nää maalata jos ite ostaa maalit..
(yksityinen vuokran antaja..).
:D Kiva asua popittaja pariskunnan alakerrassa! Joka päivä ainoastaan päivällä sama biisi huutaa toistolla iltaan saakka.. alkaa kyrsiin.. :kieh: poliisit o tuolla jo nii monesti käyny että ne ei varmaa enää ees mee sinne.. en ymmärrä miksei ne saa häätöä?! Ja tuo biisi, se kuulostaa siltä niinku pianoa soitettas "tin tin tin tin tan tin tan.." mutta siinä o mukana hirveän jytisevää beissiä..betonipunkkeri tömisee!!
|O :$ pitää oottaa että ukko tulee töistä ja käskiä sen käyvä sanomasa..En tosiaankaa ite uskalla ku sen verran hullua sakkia.. tiiä vaikka kävis kurkkuun käsiksi vielä! :(

jooh..mutta nyt peseen taas vauva pyykkiä! :D
 
triple88 - kyselit noita juttuja..

Mulla oli jälkisupistuksia muutaman päivän synnytyksen jälkeen kun imetin ja yleensä ne iski sitten öisin.Pyysin niihin kipulääkettä, 1g panadolia sairaalassa..
Sitten ku kotia pääsin ei ollu mitään.. olin siis viikon sairaalassa..
Meillä sujuu imetys hyvin! tai siis mulla :D. ei oo kipuja eikä nänninpäät verillä, mitä ihmettelen syvästi ku pojalla o kuitenki melko tujut otteet välillä..

nanna81 kyselit jälkivuodosta. Mulla loppu maanantaina vissiinki.. Oli sen jälkeen kahtena päivänä menkka jomotusta ja sitte sitä hailakkaa vuotoa jota tuli ihan mini mini määrä, niinku pikku pieru ois ollu vaan sitä. Nyt ei oo mitään vaivoja.. muutako se että ainaku alan imettään vaikka oikeasta rinnasta, niin yhtäkkiä vasen rinta alkaa vuotaa maitoa ja kaikki kastuu :snotty:
 
Täällä arki on alkanut rullata todella hyvin. Vähän liiankin kokoajan odotan että milloin tämä "rauha" loppuu. Varmaan viimeistään silloin kun mies lähtee takas töihin ;)
Vauva syö päiviin 3-4 tunnin välein ja yöllä on nyt parikertaa nukkunut jopa kuus tuntia putkeen :eek:
Koululaiset ei oikeastaan välitä vauvasta mitään mitä nyt välillä käy pitämässä sylissä ja silittelee. Tuo 2,5v pikkumies on lähinnä ylpeä uudesta isonveljen roolistaan ja kaikille esittelee että minä olen isoveli. Voi olla että mustasukkaisuus iskee kun isi lähtee töihin ja huomaa ettei äiti repeä joka paikkaan.
Itsellä olo on mitä mainion jälkivuoto on aika niukkaa eikä mitään jälkisupisteluita ym. ole ollut enään kotiiin tulon jälkeen. Olo on itseasiassa sellainen niin kuin ei koskaan olisi raskaana ollutkaan saati synnyttänyt.
Ainoa asia joka muistuttaa että on pienen vauvan äiti on kipeät rinnan päät.
Eilen kävin vaakalla niin painoa oli synnytyksen jälkeen lähtenyt noin 10kg eli nyt ollaan viisi kiloa keveämpiä kuin ennen raskautta :eek: Ja kaikki housut tippuu jalasta olisko hyvä syy päästä shoppailemaan ;)
Eilen meillä kävi neuvolan terveydenhoitaja kotikäynnillä ja pojan paino oli noussut jo 300g yli syntymä painon joten ainakin on maito riittänyt. Muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa.
 
Pääsen minäkin tänne meidän arjesta turisemaan..

Tänään neiti on siis 5 päivää "vanha" =)

Meidän vuorokausi menee jotakuinkin näin:
noin yhdeksältä aamulla herään vauvan kanssa "aamutissille" ja itse nousen sitten ylös. Vauva on hereillä tunnin, ehkä puolitoista ja saattaa syödä vielä toisen kerran ja sitten nukahtaa.
nukkuu ehkä jopa yhteen asti ja sitten taas syödään. Siihen tissille tyttö nukahtaa ja unta riittää taas parisen tuntia.
Kolmen maissa taas syödään ja sitten taas nukutaan pari - kolme tuntia.
kuuden - seiskan maissa taa syödään ja sitten ollaan hereillä pari tuntia ja syödään koko ajan.
Sitten illalla yhdentoista maissa herätään taas syömään ja syödään ehkä tunnin verran, välillä huilien ja taukoa pitäen. Sitten nukutaan kolme - neljä tuntia.
Aamuyöllä yleensä puoli neljästä puoli viiteen syödään ja seuraavaksi herätään puoli seiskan maissa syömään.

Eli aika helpolla on tämä lähtenyt käyntiin... Ei toisaalta uskaltaisi vielä mitään riemuita, tämähän voi muuttua tästä vielä vaikka miksi..

Yhden kerran olen joutunut pullosta antamaan pumppaamaani maitoa, ja voi että mua suretti katsoa pientä kun se ei ens alkuun ymmärtänyt sitä tuttia.. Äidin sydäntä särki, omista tisseistä maitoa tursuaa, mutta nännit niin verillä ettei voinut imettää. Nyt rasvailen ahkerasti tolla Lansinoh -voiteella, ja se on kyllä auttanut.

Mulla jäi laitokselle 8 kiloa, eli puolet raskausaikana lihomistani.. Aika jees...

Esikoinen on ylpeä isosisko, tosin hirveen kova nyt keräämään huomiota. Riehuminen yltyy ja yltyy ja aivan käsittämättömimmät temput käytössä isommalla neidillä. Ollaan nyt päätetty ettei kielletä häntä yhtään sellaisista asioista mistä ei normaalistikaan, jottei koe vauvan tulon mullistavan sillä tavalla päivänjärjestystä. Toistaiseksi sillä saralla kuitenkin kaikki hyvin.

Missä vaiheessa olette ekan kerran babyjen kanssa käyneet ulkona??
Mulla alkaa seinät kaatumaan päälle...
 
Löysimpä minäkin tälle puolelle :wave: Huuhailin tuolla Syntyneissä kauan aikaa :LOL: :headwall:

Mulla ei tuo synnytyksestä toipuminen ole todellakaan mennyt hyvin.Ekaksikin sektio itessään vaatii jo pari päivää pedissä ja sieltä ku nousi niin kesti yli viikon että pysty kävelee ja istuu normaalisti |O Sitten jouduin siihen saakelin kaavintaan ja eilen olin taas Naikkarilla kun vuoto vaan jatkuu jatkumistaan ja alamaha ollu kipeenä.Meinasin että jumankekka jos on tulehtunut tai kaavinnasta olis vielä jotain jääny kohtuun.Siinä vaiheessa olisin repiny totaalisesti pelihousuni |O Mutta onneks ei tulehdusta ollut eikä kohdussa mitään näkynyt,tänään onkin sitten enää tiputellut.Onneksi.Alkaa tosissaan riittää tämä.
Mulle on alkanu tulla ihmeellisiä pahoinvointikohtauksia :/ Toissapäivän vietin kokonaan vessassa kun yrjötti niin paljon :x Tosi ärsyttävää.En ollenkaan tiedä mistä johtuu :/

Meiän päivärytmi menee suunnillee näin:

Päivisin tyttö syö 1-4 tunnin välein ja sitten kello 21-22 jonka jälkeen nukkuu jopa 9 tuntia :eek: Näin siis viimeset 4 yötä,saas nähä koska taas muuttuu.Hereillä jaksaa olla aamuisin ja iltaisin BB:n ajan :LOL: Annan sekä omaa että korvikemaitoa.Alkaa tuo oma loppumaan :/ Pitäs kai kokeilla vaikka mammateetä tms.

ulkoilusta täysaikasen vauvan kanssa saa mennä vielä tähän vuodenaikaan muistaakseni heti mutta me odotettiin viikon verran ennenku seinä kaatu niskaan ja oli pakko lähtee ulos.Enkä mä mitään 15min ollu kerralla vaan heti alkuunsa tunnin :whistle: Ja siitä lähtien oltu joka päivä ulkona.

Eipä taas muuta tällä erää :wave:

-Laura ja Tyttö maanantaina 6vkoa :eek: -
 
:wave: juuh..minä tänne kerkesin siirtymään. :)

nanna81 itellä ekan kans 1,5kk vuosin,tokan kaks viikkoa ja nyt kaks viikkoa vuotanut eikä loppua vielä ainakaan näy :/ saitko paljoki tikkejä? voi olla että neki vaikuttaa, itellä ekan kohdal eniten.. nyt ollu kans kummaa kipuilua mut luulempa että johtuu jäänneistä istukanpalasista, tänään lähti yksi isompi palanen vuodon mukana ja huomaa ettei enää niin kipiä oo tarvinu olla. toivon mukaan ei tuu kipuja enää..

ihana kuulla että vauvaarki on suunnilleen lähteny kaikilla rullaamaan, eikä taida koliikkivauvoja palstalla paljoksi olla. :)

Naurukohtaus: voi muuten tuo sun pahoinvointi johtua tuosta kaavinnasta, se meinaan tekee sitä.. :hug: toivon mukaan pian pääsisit sinäkin toipumaan.

itseäni ja vauvaa: mitäs meille.. eilen neukulla painoa katselemassa eli on tullut 100g lisää, pikku askelin arkea eteenpäin. (syntp. 3295g ja nyt 3350g) sain luvan viimein osittais imetykseen eli pullosta lisämaidot ja jos poika ei jaksa imuutella. kyllä poika imee hyvin, samaa vikaa tosin kuin monella muullakin että rinnanpäät rikki :/ rasvat rintoihin ja rintalaput, niitä otetaan sitten pois hampaat irvessä. toisaalta omaa vikaa kun rinnanpäät rikki kun ei tahdo millään saada imetysotetta kohdalleen ja rintakumi tekee siitä entistä vaikeemman :ashamed: no, onneksi hyvää aikaa harjotella ja vauveli kärsivällinen (lukuunottamatta yhtä rintaraivaria ja sekin johtui masuvaivoista).
BTW-APUA! mies sanoi tänään aamulla että poika oli herännyt syömään 2 aikaan yöllä, enkä herännyt sen huutoon! :( tiedä mikä mennyt kun kahtena yönä peräkkäin tuon yhden yösyötön missannut kun nukkunut kuin raato, eikä itku herättänyt vaikka poika nukkuu vieressä perhepedissä. :eek: onko sitten väsymys ottanut yliotteen, kuitenkin herään 5 syöttöön ihan normaalisti ja muuten kaikkiin syöttöihin. onneksi mies on ollut valppaana eikä sitten kuulemma viittinyt mua herättää vaan hoiti pikkuisen itse..ihana ajatus sinänsä :heart: toivottavasti tämä yö parempi. oih! kello on vaikka mitä ja täällä pölisemässä :ashamed: huomaa kun omaa aikaa ottaa illasta, niin se on jo yötä. muutenpa päivä oikeastaan mennyt kivasti, ulkoiltiinkin tytsyn ja vauvelin kanssa kun mies lähti kauppaan Gabrielin kans. kyllä oli niin ihanaa päästä ulos!
nyt pitää suunnata sänkyä kohden, öitä. :)

ps. Katiapatia: meille sanottiin synnärillä että heti vaan ulos jos tuntuu, kovin tuullisella ei kuitenkaan kannata kun kylmä "puree" niin herkästi. me ollaan käyty jo muutamaan otteeseen ja oltais varmaan enenmänki jos ois aika ja terveys antanu myöden. ei ku raittailemaan vaan ;)

triple ja jätkä 2vk1pv (jos kellon mukaan mennään) :)
 
Porinaa synnytyksen jälkeisestä elosta ja muustakin, pahoittelen jos toistan jotain mitä olen ehkä jo kirjoittanut tuonne odotus-pinoon mutta en nyt muista mitä kaikkea juuri sinne on tullut raportoitua.

Toinen lapsi siis syntyi, jälkisupparit oli ihan hirveitä ja imetys ekoinan päivinä sen takia epämiellyttävää kun alkoi aina koskea mahaan niin tajuttomasti. Tuntuivat ihan synnytyssupistuksilta. Onneksi muutaman päivän jälkeen helpottivat. Itse kun en mitään särkylääkkeitäkään voinut ottaa, sen lisäksi että buranaa ei suolistoni kestä, pelkäsin panadoliakin ja toisaalta joskus kun olen niitä koviin menkkakipuihin ottanut niin apu on ollut nolla. Joten kärvistellessä meni.

Imetys on alkanut paljon sujuvammin kuin esikoisen kanssa, josta nännit oli heti synnärillä rikki ja aluksi tulikin käytettyä rintakumia jne. Nyt ei ole tehnyt rinnoille yhtään kipeää. Paitsi kun pakkautuivat "silikonijalkapalloiksi" muutaman vuorokauden jälkeen, jestas että olivatkin näköiset :eek: :D Onneksi vauva söi ne pian tyhjiksi.

Mulla on tuo häpyluunseutu tullut kipeäksi kävelystä johon on riittänyt ihan sisällä kävelykin huoneesta toiseen, joten en ole vielä haaveillut vaunulenkille lähdöstä. Kauppareissuilla olen kyllä käynyt. Keskiviikkona olisi tarkoitus käydä vähän huonekaluliikkeissä joten siinä tulee käveltyä jonkun verran ja nähtyä, vieläkö kipeytyy. Seinät ei sentään kaadu päälle, tänään menen käväisemään oppitunnilla kun aloitin syksyllä venäjän opiskelun, siellä vierähtää pari tuntia.. Lypsin eilen vauvalle maitoa valmiiksi mutta yritän saada päivällä ennen lähtö tuoretta tarjolle, jos vauva sattuu heräilemään syömään sillä aikaa. Perjantaina ajattelin myös käväistä näyttäytymässä kaverin synttärijuhlilla, mutta olla siellä vain noin tunnin verran eli niin että vauva ei joko kerkeä herätä sillä aikaa tai herää vain yhdelle syötölle..

Esikoinen 2v 1kk on ollut ihan innoissaan vauvasta. Ei ole yhtään mustis vaikka vauva on ollut sylissä ja imetettävänä. Päinvastoin, esikoinen tuli eilen kun imetin vauvaa ja tarrasi minua rinnasta kiinni, kohdisti sitä vauvan suuhun ja sanoi; "Syö, ota maitoa, hyvä!" :heart: Vähän kyllä esikoistakin vauvattaa kun välillä tulee syliin kiehnäämään samaan asentoon kuin vauvakin on.

Nimenantojuhlat haluaisin pian päästä pitämään mutta taitaa venyä marraskuun puolelle.. olisi niin kivaa päästä kertomaan jo kaikille minkä niminen vauvasta tulee!

Emilyn ja Väiski 6vrk
 
Mäkin haaveilen jo nimenantojuhlista, tosin me ei olla päästy nimestä vielä yksimielisyyteen... eli ainakin sen verran nuo juhlat saa odottaa että nimi keksitään. Yksi hyvä nimi ois ollu jo, mutta mä haluan pitää sen viimeseen asti salaisuutena ja mies idiotti meni sen perheelleen kertomaan. Eli se meni mun mielestä se nimi "pilalle" :headwall:

Voin olla vähän pilkun viilaaja tässä... mies ei ainakaan ymmärtänyt

Mä rohkaistuin sitten eilen reilun puolen tunnin lenkille vaunuja työntelemään, ja kyllä piristi mieltä todellakin. Viikon päivät sisällä ei ole mun päälle hyväksi :kieh: Ihan vaan noiden päänsärkyjenkin takia.

Tänään lähdetään kyläilemään pikkuneitien isomummolla, matkaa 60 kilsaa, ja mä olen niin kamalan neuroottinen ja ylihysteerinen äiti muutenkin, niin nyt ahdistaa kamalasti tuo automatka. Kun mä en pysty näkemään vauvaa ajaessani tietenkään, niin pelkään että poloinen tukehtuu omaan pukluun.. :eek: onko muilla tälläsiä pelkoja? Mä varmaan pysähtelen moottoritiellä kilsan välein tarkastamaan...

Yölläkin herään sydän kurkussa tarkastamaan että baby hengittää, eikä juuri ehdi relata yön aikana..

Nyt on neiti ollut jo tunnin syömättä, alkaa suu napsaa ja ähinä yltyy.. Toivottavasti tämä imetystahti tasaantuisi pian.

 
Jälkivuodosta vielä että esikoisestakin minulla oli melko vähäistä vuotoa mutta tästä nytkin vain parina päivänä tuli sellaista menkkojen tasoista ja sittemmin onkin pärjäillyt pikkuhousunsuojalla, johon ei tänäänkään ole tullut yhtään mitään varhaista aamua lukuunottamatta.

Katiapatia käyn itsekin välillä tarkastelemassa että vauva hengittää mutta automatkallahan vauva on kaukalossa joten puklut todennäköisesti lentävät alaspäin :)
 
moi

nyt minäkin löysin tänne =) ..ihana lukea teidän muiden vauva-arkea , huomaa että samoja asioita mietitään...

jälkisupparit mulla oli sairaalassa parin päivän ajan ja hui hitsi et ne pahenee joka synnytyksen jälkeen, mulla tosiaan oli nää pahemmat kun kolmannesta....auts...

vuotoa tulee enää niukasti, enimmät tais nuo jälkisupparit tuoda ulos..hyvä niin..

sisarukset ihastelee meillä kilpaa pikkuveikkaa...isommat 6 vja 4v pojat ei muuta tee tosiaan kun ihastelee vauvaa mutta 2 v tyttö on tosiaan nyt hengessä mukana, katsoo mun haavaa ja näyttää et hänellä kans haava mahalla ja sit kun mulla oli nänninpäät ihan tosi kipeet ja rakkulalla |O niin kun rasvailin niitä niin yhtenä iltana tytön tissjeä piti rasvailla kans kun olivat kuulemma kipeet =) :heart: ...pientä kiukuttelua on hänellä ollut havaittavissa mutta ei vielä selkeää mustasukkaisuutta vauvasta....

emilyn kysyinkin sulta jo tuolla odotus puolella et miten sun kestoilu on lähtenyt käyntiin?..meillä kun muru on just päälle 3 kg ja sellainen rimpulajalka niin kaikki vaipat, harsot ym falskaa kun nukkuu kyljellään..onko teillä ollut falskausongelmaa....kaikkea oon vähän kokeillu, mut josko se tästä kun sais nuo jalat paksummaksi =)

naurukohtaus toivottavasti tuo pahoinvointi helpottaa, ei varmaan enää kivaa kun luulee pääsevänsä siitä eroon synnytyksen jälkeen...

ulkoilu meillä terkka sanoi et 1.5 vko:n ikäisenä vois aloittaa ja eilen käytiin ekaa kertaa ulkona sen 15 -20 min..kiirus tuli sisälle kun poika alkoi vaatia maitoa vaunuissa kun ei tankannut tarpeeksi ulos lähtiessä..tänään meinattiin mennä taas ja olla pidempään jos nälkä ei yllätä =)

ristiäisiä oon tässä jo vähän miettinyt..tarjoamiset taidan suoraan tilata jostain kun en taida pahemmin ehtiä leipomaan näiden neljän kanssa...


mutta nyt kotitöihin ,palailen huomenna kun käydään neuvolassa ja nähdään onko painoa tullut miten...

pw ja muru 12 vrk
 
Pinkwawe Kestoilu on lähtenyt hyvin käyntiin, ihanaa kun on aloittanut sen nyt alusta alkaen kun esikoisen kanssa niin harmitti ekat 4kk kun tuli kertisteltyä.. olis helpommalla päässyt heti kestoillen. Niin tuosta falskaamisesta, onko sulla minkälaisia kuorivaippoja eli onko ne reunat sellaiset sanotaankos niitä nyt vuotosuojatuiksi? Meillä ei ole vaippa falskaillut vaikka neiti on myös rimppakinttu ja m-koon vaippojakin on jo tullut käytettyä :D Harso + lisäimu on osoittautunut hyväksi ja siihen päälle se m koon kuori ei ole ollut ylisuuri. Se harsohan tulee kätevästi taiteltuna vauvan ympärille niin mietin onko sulla tarpeeksi imuja siinä sisäpaketissa ettei falskaa sen vuoksi? Joitain muotoonommeltuja sisävaippojakin minulla on jokunen kappale.
 
iiisot onnittelut teille kaikille :flower: :flower: :heart: :heart:

vastahan se oli ku oma pikkuinen synty,mut nyt sen tajuu,et siitähän onkin jo vuosi :whistle: elikkäs meille synty poju lokakuussa -07 =)

naurukohtaukselta kysyisin sen verran,et oliko vauvas todellako noin iso vaikka synty noin paljon etuajassa?? :eek:
 
:wave: heissan taas.. voisi jo melkein yötä sanoa :ashamed: eipä oikein muuhuun aikaan itselleen kerkiä..

Satunen aivan ihania kuvia nyytistä =)

ristiäisistä meidän poitsun ristiäiset pidetään anoppilassa. sinänsä ihan kiva kun meillä ei tilaa ole porukalle eikä itse tarvi siivota :D muuten sitten ei oikein asia innosta. :/
tiedän että nimestä taas saa vääntää kättä anopin ja appiukon kanssa, kun niin haluavat vanhanaikaisen nimen ja itse en. eivät suostu vieläkään sanomaan meidän vanhempaa poikaa Gabrieliksi vaan toinen sanoo kaapoksi ja toinen välistä Oskariksi kun kuulemma ulkomaalanen nimi. itse en ulkomaalanen ole ja nimi kulkee suvussa :| niin ja tietenkin kakun päälliset taitaa mennä anopin valinnan mukaan vaikka olisihan se kiva saafa siihen sininennyytti kakkuun kuin ainainen haikara.. pieniä murheita kait :ashamed:

tätä päivää: toissa päivänä vauvelille flunssa ja yöllä paheni niin että kakoi ja oksensi kun ei nenä auennut kun niin paljon limaa. keittosuolatippoilla yritin helpottaa yms. ja kantelin pitkin poikin eikä tahtonut rauhaantua. soitin aamulla neukulle ja sanoi että päivystykseen kun poika rupesi väsystelemään. päivystyksessä jonon ekaksi ja siltikin odotettiin yli tunti.. tietenkin pojan räkäisyyttä ei enää paljolti vastaanotolla ollut. lääkäri kuunteli keuhkoja ja katsoi nenän ja tuumasi että normaali ja ihonväristä normaali joka oli toisen lääkärin mukaan paripäivää sitten keltainen. lähetti kotiin ja sanoi että tule takaisin jos pahenee, luultavasti virusperäinen flunssa joka meni ohi (yhdessä yössä :eek: ) nyt iltaa kohden pahenee.. taas räkäinen ja itkuinen, räkä on sellasta vihreetä sitkeää limaa eikä sitä millään muulla kun pumpulitikuilla kaivaa että toinen voi hengittää kun keittosuolatipatkaan pure. :snotty: |O tää on jotain niin järkyttävää! onko neuvoja miten muuten vois auttaa pikkuista? höyryhengitys olis yksi ja pipetillä nenua puhdistaa, eipä taida paljoa olla vaihtoehtoja. tietäis mitä tehdä..kai huomenna uudestaan lääkäriin ja varmaan kotiin lähettää kuitenkin. :kieh: tyttökin ollut tänään kuin toinen persoona :eek: en tiedä mistä johtuu kun ruvennut urakalla potkimaan ja lyömään, nimenomaan mua. menin sitten viereen istumaan ja pyysin katsomaan silmiin että saisin selittää että sellainen ei käy ja kysyä että miksi potkii yms. tyttö käänsi päänsä pois ja kieltäytyi katsomasta, sen jälkeen osoitti sormella ja rupesi huutamaan että ole hiljaa. :eek: en tiennyt edes että osaa tehdä niin.. mitenkähän muuten pitäisi tälläisessä tilanteessa toimia? laittaa jäähylle heti vai keskustella asiasta vai mitä kun tunnu mikään auttavan. en toisaalta halua rankaista jos tytöllä pahaolla jostain syystä, mut ei munkaan lyöminen mikään ratkaisu ole.
Muuten tytsy ollut oma avulias aurinkoinen itsensä. :) itse poden flunssaa vaihteeksi, onneksi rintatulehdus on helpotamassa antibioottien myötä.

herkkuhirmu ja tunneHulkki kuullostaako kellekkään tutulta vai olenko ainut?
itsestä tuntuu että suklaasta on tullut joka päiväinen vieralainen ja itkuisuudesta vaihdellaan nauruun yhtänopeaa kuin mainoskatkon alkaminen. :ashamed: tiedä sitten johtuuko maidon noususta rintoihin vai mikä että muutamaan otteeseen päivässä (yleensä illalla) tulee hetkiä että on alakulonen ja synkistelee. (toivottavasti joku ymmärsi)

nyt kuitenkin välistä unta palloon ja pikkuinen taas odottelee ratsuväkeä.. :D

triple ja jätkä 2vk2pv :heart:
 
moi

Emilyn kokeilin tänään tuota harsoa ja bambu lisäimua ja nyt laitoin villikset...kuorissa on osassa ollut kunnon vuotosuojat mut just mietin et onkohan imua ollut liian vähän, poju tuntuu nimittäin pissivän tosi reilusti...katsotaan kuin käy kun herää unilta....just mietin et kuinkahan paljon mun tulis laittaa imua kun vien ulos kunnon unille jossain vaiheessa jos tulee noin herkästi läpi, no kokeilemalla varmaan sen sit oppii....ja noita sisävaippoja mulla on kans ,kokeilen niitä et mikä tuntuis sopivalta...

triple noi termit kuulostaa tosi tutuilta täällä :LOL: ..elämästä ei tuu mitään ilman kaikkea herkkua ja tunteet menee vuoristorataa...miestäkin varmaan ihan pelottaa olla mun lähellä.... =) no josko ne tästä tasaantuis...


mut nyt tekee ruokaa, meillä on tänään neuvola ja tulen kertomaan uutisia...



neuvolassa käyty ja painoa jo =) 3255g ja pituutta 51 cm... :heart: ...napatynkää laapistettiin kun vähän vaikuttaa et vois olla sienen alkua...kaikki ok muuten
pw ja muru(päivät jo sekaisin=)
 
katiapatia - Mulle neuvolatäti sano kotikäynnillä ku poika oli vähä yli viikon ikäne että vaikka samantien voi lähtiä vaunuilla ulos. Harso vaan eteen ja sadesuojaki päällle vaikkei sataiskaan. (pitää vinkkaa poissa vaunuista). :whistle: Ja niihä me tehtiin.. lenkille lähdettii ja poika nukkuu öisin paremin jos päivällä o käyty vaunuilemassa..

Löysin jälleen tieni tänne.. :whistle: unohdin että tämäki palsta on olemassa.
Tosiaan, mahtava että on tämmöne.. voi jatkaa mammojen kans keskustelua. :D
Mulla tulis muuten ikävä teitä kaikkia!! Ois nii orpoa ku ei ois oikein ketää jonka kans jakaa juttuja.. mullaki näitä täällä asuvia äiti kamuja o melko vähän..

nyt appelsiini jugurtin pariin.

ps: kuka seuraa Meille tuli vauva ohjelmaa?
 
Aurinkoista päivää :wave:

jälkisupparit oli mulla aivan tähtitieteelliset |O Paljon rajummat kun esikoiseta.Niin se kai on että pahenee kerta kerralta.Ja muutenkin sektiosta toipuminen oli huisisti vaikeempaa ja pitkäkestosempaa kuin esikoista :/

imetyksestä oli puhetta tuolla odotuspuolella.Esikoista ´imetin´4kk eli pumppasin pulloon kun otin niin kauheen stressin tissillä olemisesta.Tästä toisesta olen tehnyt samoin,annan rintaa kyllä pari kertaa päivässä mutta muuten pullosta.Ja meillähän menee korviketta myös siinä ohella,ei tosin kovin paljon.Mä olen käyttänyt rintakumia alusta asti joten nännit on ihan ehjät.Mulla on niin kauhean lyhkäset nännit niin vauva ei saa otetta ilman kumia.Ohan se toisinaan ärsyttävää kun vauva huutaa ja yrität saada kumin paikalleen ja sitten vauvan oikeeseen asentoon :headwall: Mutta ihanaahan se on.Itse en kykenisi puolta vuotta olemaan ainoastaan vauvan kanssa,senkin vuoksi pulloruokinta.Mutta eiköhän jokaisen tapa ole juuri se oikea omalle lapselle :heart:

Mitäs muuta....Ristiäiset on lauantaina ja nimestä ei ole edelleenkään tietoakaan |O Meillä on ihan riidaksi asti väitelty nimestä.Saapi nähä miten käy.Tänään tavataan pappi.Meitä tulee n.60 henkeä juhlaan.

Muuten arki sujuu erittäin mallikkaasti.Vauveli on niin ihana että mä olen ihan hurmiossa :heart: Nukkuu yönsä todella hyvin,syö yleensä 21-22 ja seuraavan kerran 3 ja sitten 7 jälkeen eli täällä nukutaan hyvin,ainakin vielä.Nuhaa on meilläkin ollut,onneksi keittosuolatipoista on apua.

Jaaha pitäs lähteä kenkiä kattomaan :wave:

-Laura ja Tyttö 6vkoa3pvää-
 
Kiitos satusen mäki löysin teidät :wave:

Meilläkin arki alkanut hyvin. Sisaruset on innoissaan ja auttavat paljon. Koululaisia kun kerran jo ovat.

Neiti syö ihan toooosi usein. Etenkin illalla ollaan rinnalla koko aika, oikeestaan koko ilta. Yöt nukkuu rauhallisesti kun saa olla tissillä :D Oon sit antanu olla siinä ku syö kuitenki 3-4 kertaa, ni en jaksais nousta ees taas. Huomen tulee neuvolan tätsy kotikäynnille. Kiva saada nähdä kuin paljo paino on noussu ku kerran syö niin usein. Neiti ei onneks ainaka vielä puklaile yhtään.

Ulkoilu alotettiin heti ku kotiuduttiin. On ollu ihana lähtee aamupäivisin kaupungille kävelee ku esikot on lähteny kouluun.

Jälkivuoto on onneks suht niukkaa ja jälkisupparitki jo loppuneet.

Näin meillä. Hyvät illan jatkot kaikille. Me aletaan testaa uutta kylpyammetta :)

liina ja neiti 6pv
 
Heipparallaa =)

Mukava lukea että arki on lähtenyt melkosen hyvin itse kullakin rullaamaan..

Meillä oli neitin eka neuvola eilen, ja painoa oli tullut syntymäpainon päälle 100g lisää ja sairaalasta lähtöpainoon 260g, eli jee! Ihana tunne valtas koko mielen kun tajusin että pystyn ruokkimaan omalla maidollani tuon pikkuisen ihmisen. :heart:

Tänne en ehtinytkään ihmetellä tota meidän pikkuisen outoa "vaivaa" Neiti vähän väliä pidättää hengitystään muutaman sekuntin ajan joka on todella pelottavaa. Eilen juteltiin neuvolassa siitä ja tädin mielestä ei kuulostanut vakavalta joten se siitä...
Aina kun huomaan neitin taas pidättävän henkeään olen saanut kevyesti rinnuksista "hieromalla" neidin vetämään syvään henkeä.
Suurimmaksi osaksi tää pidättelee henkeään puklatessaan, mutta nyt huomasin että kesken lepäilynkin tekee sitä. Mitäs mieltä te olette? Luotanko terveydenhoitajan asiantuntemukseen vai jatkanko hermostuneesti vauvan kyttäilyä??

Miten te joilla on vanhempia lapsia saatte arjen kaikki hommat toimimaan?? Mä saan taistella että pääsen pesulle, tai että isosiskon hampaat tulee pestyä. Eilen tein ruokaa kolme tuntia. Puolen tunnin välein pikkuneiti haluaa tissille, siinä ei paljon muuta ehdi. Uloskin haaveilin taas eilen, mutta kello oli jo iltakasi kun olisin ehtinyt... Ja käy niin surku tuota isompaa kun en ehdi hänen kanssaan leikkiä..

Käykääs nyt tuonne kerhon puolellekin turisemassa, mä oon siellä yksin veetoheton kanssa :kieh:
mun mielestä sinne on selkeempää laittaa galluppia kun tähän pötköön, sieltä ne on kaikki avaukset niin paljon selkeemmin haettavissa...

 
moi

Katiapatia olin unohtanut koko kerhon...kenelle piti laittaa viestiä salasanasta vai mistä...mietin vaan et mihin sitä sit kirjoittelee kun ei jaksais samoja juttuja moneen paikkaan kirjoitella ...no täytyy katsoa miten sovitaanko et siirrytään sit sinne puolelle vai miten...

täällä ei ihmeitä, eilen murulla vähän masuvaivaa oli, näinköhän nuo relatipat teki, nyt jaoin ne niin et annan osan illalla ja osan aamulla....napatynkä irtosi eilen ja siellä pohjalla näkyi olevan pieni sienen alku.. :x ..ensi viikolla mennään neuvolaan laapistamaan sitä, haittaa kuulemma ei siitä sinänsä ole, häviää aikanaan...

meidän 2 v tyttö ei sit enää halua päiväunille...nytkin luulin et nukkuu tuolla mut kohta alkoi rytinä kuulua eli täydet leikit päällä :kieh: ...

ja nyt pieni mies huutelee makkarista ..joten :wave:

pw ja muru 2 vkoa tasan
 
Katiapatia Itse olen ratkaissut arjen rutiinien hoitamisen siten, että herään ajoissa esikoisen kanssa tai jo ennen esikoista ( klo 6-7), vauva yleensä nukkuu aamulla sen verran että saadaan neiti 2veen kanssa aamutoimet rauhassa hoidettua. Sitten teen hetimmiten ruoan, kun ei voi ajatella että alanpa tehdä sitä klo 10.30 koska juuri silloin vauva saattaa tissitellä joten teen ruoan jo vaikka klo 9 eli siihen aikaan kun vauva sattuu olemaan unille tai juuri syönyt ja lykkään hänet tarpeen tullen hetkeksi sitteriin, ruoka tulee valmiiksi ja syödään se sitten esikoisen kanssa myöhemmin. Käytännössä siis teen arjen "pakolliset" asiat heti aamusta jotta loppupäivän voi sitten olla vauvantahtisesti ilman stressiä kotitöistä tms. Iltaisin on sitten esikoisen nukkumaanlaitto ollut oma juttunsa, yleensä kun olen sen tovin istunut sängyn vierellä että esikoinen nukahtaa mutta nyt vauva on usein herännyt juuri samaan aikaan. No, mies kun on kotona niin ollaan sitten tehty niin että hän on hoitanut esikoisen tarvittaessa yöpuulle ja kyllähän esikoinenkin osaa nukahtaa yksin sänkyyn jäätyään. Mutta jos mies on iltavuorossa ja esikoinen vaatii nukuttajaa, niin sitten lienee pakko ottaa vaan vauva tissille mukaan ja laulaa tuutulaulua isommalle.

Esikoinen on onneksi tosi innoissaan vauvasta mutta neuvolan terkkakin sanoi että mustasukkaisuus saattaa myöhemmin iskeä päälle. Saa nähdä miten käy.. nyt on kiva kun esikoinen on kaikessa niin avulias eikä harmistu vaikka välillä istuskelen keinutuolissa vauvaa imettäen, päinvastoin tulee jo etukäteen sanomaan minulle kun huomaa että vauva herää, että "Istu!" taputtaen keinutuolia :D

Jännä lukea miten joillakin on sellaisia tissitakiaisia mitä esikoiseni oli, sillon sain alusta asti imetellä montakin tuntia putkeen. Tosin onhan tämäkin vauva yöllä/aamuyöllä/varhain aamulla tiuhaan tissitellyt että ehkä se sen takia tuntuu että päivät ovat menneet nopeahkoilla syötöillä. Ja vielähän tämä kerkeää samanlaisen tissispurtin pistää päälle kun ikää on vasta 8vrk.

Tänään meinattiin lähteä ensimmäiselle kunnon vaunulenkille, kun eilen käytiin huonekalukaupoilla eikä mulla paikat enää kipeytyneet. Mutta aamu venähti pitkäksi, esikoinen lähti eilen isälleen joten nukkua lojuin vauvan tykö puoli kymmeneen asti.. jäi sitten lenkki tekemättä kun siivoilin ja terkka kävi kotona. Ehkäpä illemmalla tulisi mentyä kun mieskin lähtee omiaan urheilemaan. Olenkin niin odottanut että pääsen harrastamaan liikuntaa! Kunhan nämä reippaat kävelyt sujuu niin spurttaan salille treenaamaan. Ihanaa!! Ja nautin kun mahtuu taas vanhoihin vaatteisiin. Etenkin näin kylmällä on ihanaa kun saa takin kiinni..! No, muutamat housut vielä kiristää kun kiloja on muutama jäljellä mutta en niitä sen suuremmin edes seuraile kun putoavat varmasti itsestään. Imettäessä jano on hirveä ja eilen join juomalla ainakin neljä litraa vettä, lopulta siinä menee jo laskut sekaisin. Uskomatonta miten voi juoda tuollaisen määrän eikä silti tarvitse käydä pissalla kuin jokunen kerta päivässä..

Tosi kliseistä varmaan mutta on tullut huomattua että kyllä se vauva lähentää parisuhdetta. Ensinnäkin, en ole enää yliväsynyt kuten raskausaikana vaan energinen. Tämän varmasti huomaa mieskin. Toisekseen, nyt pääsee taas kunnolla toisen lähelle kun maha ei ole tiellä. Vaikka miehen fiiliksiin ei iso maha vaikuttanutkaan miltään osin ainakaan niin että olisi käytännössä näkynyt, niin nyt se on ihan mielissään kun mahtuu ihan lähellä halimaan jne :heart:
 

Yhteistyössä