Lokakuun -08 kullannuput

Heippa!

Piiittkäästä aikaa!
Kesä on jotenkin mennyt niin hulinalla kun meillä oli kaiken maailman rakennustalkoota!
Jospa nyt taas joutaisi arjenkeskellä kirjoittelemaan ja lukemaan...

Mutta tuossa lueskellessani teidän juttuja totesin että meillekin neuvolassa sanottiin että vasta 1v iässä maitotuotteita. Olen kyllä antanut jo jugurttia, raejuustoa ja viiliä. Ja tietysti on maistellut pannaria ja muuta pientä missä maitoa... Ja mä ajattelin että kohta ruvetaan kokeilemaan tuota maitoa korvikkeeseen lantrattuna. Saanahan tulee nyt 10,5 kk joten tuossa 11kk korvilla ajattelin et ruvetaan totuttelemaan maitoon. ei se kuitenkaan yhessä viikossa käy mutta että saisi jo 1v juoda tavllista maitoa jos vaan vatsa kestää.

Mites monella jo muksu kävelee??
Meillä mennään tuen kanssa ja yritetään seista jo ilman tukea, väliin aika huonollakin menestyksellä :x mutta kai ne pitää kopsut ottaa kun ei millään usko että ei vielä tasapaino oikein toimi...

Satunen Meillä laitettiin vaan kylmän viileesti omaan huoneeseen ja muutaman yön juoksutti mutta nyt jo nukkuu hyvin!

Saija ja Saana 10,5 kk
 
Moikka pitkästä aikaa! Ollut aikamoista hässäkkää, kun mulla alkanu koulu taas ja poika alottanu perhepäivähoidon. Pph:lla on mennyt tosi hyvin, vaikka mua jännitti kauheasti, että miten poitsu siellä pärjää. Onneksi on tuttu ja aivan ihana hoitaja, meillä menee kasvatusajatukset hienosti yksiin. Ei oo onneksi vielä kovin pitkiä päiviä tarvinnu hoidossa pitää, ku mulla ollu lyhyet koulupäivät. Ens viikolla alkaa työharjottelu, joten sit on joitain päiviä, et joutuu pikkasen pidempään olemaan. Nykyään siis haen pojan hoidosta heti päikkäreiden jälkeen. Ja pidän aina kotona, kun mulla ei ole koulua, niinku tänään. Mutta täytyy kyllä sanoa, et jos joskus vielä toinen lapsi tulee, ni toivottavasti elämäntilanne on vähän tasasempi, et pystyy pitempään olemaan kotona.

Käytiin 10kk neuvolassa kasvukontrollissa ja tosi hienosti oli poika nyt vihdoin kasvanu. Mitat olivat 71cm ja 8650g (8kk: 69cm ja 7900g). Melko pienihän tuo poika vieläkin on, mutta lämmitti kyllä sydäntä, kun terkkari kerrankin kehu, että kuinka hienosti on kasvanu. Uskon, että hoidon alottaminen on vaikuttanu syömisiin. Poitsu syö hoidossa paljon enemmän, ku mitä söi ollessaan mun kanssa kotona. Liekö vaikutusta muilla lapsilla, en tiedä... Tai sitten mä olen vain niin huono äiti, etten saa omaa lastani edes syömään :LOL: No ei, ei mulla enää oikeasti ole kovin pahana tuo huono äiti -syndrooma...

Meillä on kävelty tukea vasten jo 7kk ikäisestä lähtien, mutta vieläkään ei poika ota askelia ilman tukea kuin silloin tällöin satunnaisesti. Ilman tukea seisominen onnistuu hyvin ja samoin seisoma-asennosta alas laskeutuminen onnistuu tosi sulavasti. Mutta selkeästi arkailee kävelemään opettelemista.

Minkä verran teidän lapset "juttelee"? Mä olen huomannu, että viimeisen kuukauden aikana poitsu on selkeästi alkanut kommunikoimaan. Ja ymmärtää tosi paljon puhetta (esim. antaa kaukosäätimen pyydettäessä kädestään, ottaa tutin suusta). Erilaisia tavuja tulee paljon ja poika tykkää "laulaa" musiikin mukana (vaihtelee äänensä korkeutta musiikin mukana). Mmä nautin suuresti, kun pojan kanssa pystyy keskustelemaan jo muutenkin kuin yksipuolisesti =)

Affektikohtauksista: Onko kenenkään lapsella ollut semmoisia? Meillä poika on kolme kertaa saanut semmosen kohtauksen ja on kyllä pelottava tilanne. Eli itkiessään lapsi lopettaa hengittämisen, muuttuu siniseksi ja jäykäksi ja mahdollisesti menettää tajunsa. Ovat siis täysin vaarattomia, mutta tosi pelottavia. Mietin vain, että minkähän ikäiseksi asti niitä voi tulla... Terkkari sanoi, että saamme varmuuden vuoksi lähetteen neurologille, jotta voidaan poissulkea epilepsia ym. Mutta sanoi, että mitä luultavimmin ovat kuitenkin täysin vaarattomia affektikohtauksia.


Toivottavasti kuulen teistä muistakin jotain :) Ja voisin toki itsekin aktivoitua...

sinisin ja poitsu kohta 11kk
 
Ihan aluksi toivotetaan kaikille pikkusille syntymäpäiväonnitteluja :flower: =)

pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen :ashamed:

meillä on Karoliina ruvennut ottamaan askelia ilman tukea kerralla mennään eteenpäin jopa 10 askeeen verran :D
pitkäähän neiti on kävellyt tukeavasten.

meillä neiti on kyllä sellainen papupata, kokoajan äänessä joko toitottaen koiran nimeä, pappaa,äitiä tai itiä. sitten on näitä omia yhdistelmiä mitä keskustelee

aina kun neiti tahtoo jotain niin se ilmaistaan kiljahtaen tata :LOL:

Meidän neidin hurjapäisyys on kohta ongelma tai ei kohta se on jo!

neiti kiipeää rattaiden tavarakoriin, säkkituolin kautta tuolille/sohvalle, keinuhevosen päälle seisomaan, säkkituolissakin kun leikkii saattaa siinä nousta seisomaan vähän huojuen ja rojahtaa takaisin ja nauraa vielä päälle kun on niin hauskaa. :eek:
viimeksikin minulla oli äippäpakkauksenlaatikko lipaston edessä niin neiti kiipeää laatikon päälle jotta ylettää lipaston päälle ottamaan lelun, kyllä siinä itsellään jää pari sydämmenlyöntiä välistä vaikka on vieressä mutta kun nuo on niin pirun nopeita liikkeissään ja huomaamattomia ehtii juuri kääntämään selkänsä niin lapsi on kadonnut eteiseen tai jonnekkin. :kieh:
Karoliina tykkää hirveästi leikkiä autoilla työntelee niitä pitkin poikin kämppää, toinen lemppari on nuket niitä työntelee rattailla edestakaisin. :heart:

oli tälläinen pika käynti, pitää mennä laittaa pyykit kuivumaan kun kone valmistui juuri
:wave:

Leppis&Karoliinan joka täyttää sunnuntaina 11 kk
 
Silleri
Minäkin jotain tosi pitkästä aikaa...

Kaisla kävelee sujuvasti, oppi pari päivää päälle 10kk:n iässä. Aiemmin kuin sisarukset, jotka olivat n. vuoden. Synttärit on 2 viikon päästä, mutta juhlitaan jälkijunassa syyslomalla sukulaisissa.

Nukkumaanmeno edelleen tosi vaikeaa, korvat putkitetaan perjantaina, nyt jo 5:s antibioottikuuri menossa. Öisin aina välillä valvoo 3-4h, äiti on vähän väsynyt. Eli ei vieläkään meillä mitään ihanaa pikkulapsiarkea. Toisaalta välillä nukutaan melkein koko yö putkeen, eli ei ihan aina olla itsemurhan partaalla...

Pojan yltiöuhma sentään on vähän helpottanut. Neuvolapsykologillakin kerettiin käydä siitä juttelemassa. Enemmän vain yksilöllistä huomioimista ja apuja kiukun hallintaan...

Omaa tahtoa löytyy meiltäkin enemmän kuin kämppään mahtuisi. Ja ruoka ei oikein maistu, varmaan korvistakin johtuen. Aikamoista houkuttelua on syömishetket. Imetän edelleen kun en oikein ole maidonsiedosta päässyt perille.

Mutta ihana naureskelevainen tyttönen meillä on muuten. Tässä näitä pikakuulumisia...

Silleri ja Kaisla pian 1v.
 
Piktästä aikaa, päivät niin täynnä tohinaa ettei millään ehdi kirjoitella =) Murulla on 1 v juhlat ensi pe :heart: ,siis mun ikuisella vauvalla =) ,la pidetään juhlat ...Nooa kävelee tukea pitkin, sanoo "ukko" kun ollaa häntä lempinimellä siksi kutsuttu :heart: ja mun mielestä sanoo ihan selkeesti "täh" =) ..on oikea äidin pikku riiviö keittiössä. kaikki kaapit kolutaan läpi ja äiti siivoaa perässä, kaikkea myös laitetaan suuhun eli vähän väliä löytyy suusta legoja, tytön hiuslenkkiä, kiviä tms ihanaa :D ...

meillä Nooan vatsa taas reistaa, kakka löysää ja oon ollu munattomalla ja syntymäpäiväjuhlien jälkeen pakko koittaa olla uudestaan maidottomalla ..huoh...ihottumalänttejä tullut heti kun alkoi kylmät ilmat, jaloissa kans niinkuin muillakin lapsilla ja mulla eli atopiaa taitaa olla myös hänellä..

mutta nyt kaikki näin lyhkäisesti ,ehkä ensi kerralla enemmän tekstiä..ai niin ja tissiä otetaan päivässä USEIN ,myös yösyöppö tämä poju kun äidin kainalossa nukkuu..en oo jaksanut näiden asioiden eteen vielä mitään tehdä ,sen verran verottaa tää lasten "yh" äitinä olo kun mies asuu siellä Helsigissä , no ehkä joku päivä...

nyt moro
 
Pitkästä aikaa taas tänne tulin =) jotenkin se aika menee ja päivät kuluu niin ettei huomaakaan =)
joko täällä moni lapsukainen kävelee? mellä ei vielä ilman tukea mutta tuen kanssa ja ilman tukea noustaan jo seisomaan...että ei tässä varmaan kauaa mee :D sinänsä vauhtia kyllä piisaa näinkin.

voi kauheus reilu viikon päästä pitäs synttäreitä ruveta järkkäämään :eek: meidän iso tyttö :heart:
synttäreistä minkälaiset synttärit meinaatte/ootte pitäneet? meillä tulee vaan perhettä(kuuluu myös kummit) lauantaina ja hyviä kavereita,lapsineen sunnuntaina rääppimään :D ajattelin tehä hello kitty kakun :whistle: eli taas keksin jotain että saan hermot menemään... :LOL:

joko täällä vauvakuumeisia? minä täällä rupesin kuumeiseksi kun meillä esikon kanssa jouduin syömään clomeja...niin ajateltiin sitten jättää ehkäsy pois. aina miettitty että n.2v olis kiva ikäero :) no meillä näyttää nyt siltä että pikku sisarus olisi tuloillaan ensi keväänä :heart: nyt vaan toivotaan että kaikki on hyvin...ekaa ultraa nyt joudun viellä tovin odottamaan mutta eiköhän tuo pikkuneiti pidä ajankulusta huolen =) kyllä tää on vaan taas yhtä epätodellista tää alkuraskaus kun viimekskin,kun ei mitään oireiluja ole...hyvä toisaalta niin,eipä se pöntön halailuaan kivaa olis :kieh:

syömisistäkoska ootte aatellu/ruvennut antamaan ihan samaa ruokaa pienelle kun mitä muu perhe syö? mä ajattelin pikkuhiljaa tuossa vuoden iässä... maito tuotteita oon jo antanut 11kk lähtien (myös perus maitoa korvikkeen kanssa). eikä oo tullut mitään ongelmia.
tosi ärsyttävää meillä vaihtu neuvolantäti nyt hetkeks ja oli 10kk neuvolas jossa kyselin noista maitotuotteista...eikä se osannut sanoo mitään, myötäili vaan mitä mä sanoin "niin on varmaan ihan hyvä"...kiva kun se on nyt myös 1v. neuvolassa...ei ees huvita mennä :|

jep jep, mut kai sitä suihkuun ja nukkuun ZZZzzz..... :D
 
Cristiinalle onnitelut uudesta odotuksesta :flower:

Kyllä sitä itselläänkin on tuo vauvakuume ollut jo jonkin aikaa, ja olemme päättäneetkin että tulee jos on tullakseen mutta tekemällä emme ala tekemään, kestihän neidin tulossa jo reilu kolme vuotta, meillä kun mies pisti hanttiin Karoliinan kohdalla vaikka itelläni oli jo vauvakuume. sitten noin kuukautta ennen plussa testiä olin jo päättänyt ettei sitten lapsia tehdä kun ei toinen halua ja samantien tulinkin raskaaksi.
:D :heart:

Ja mieskin on niiiin rakastunut tuohon tyttöön että.... ja välillä tuntuu että sillä on pahempi vauvakuume kun mulla. :LOL:

Synttäreitä pitäisi itsekkin ruveta kohta kunnolla suunnitelemaan, Karoliinan täti haluaa tehdä kakun, ja olen miehen siskon tytöltä tilannut cup cakeja pikkuväelle
sitten tulee olemaan lapsilla coctail-tikkuja ja lisäksi löytyy aikuisille ja lapsille coctail-piirakoita, munavoita ja kinkkutahnaa.

teemana on niin sanotusti "prinsessa" juhlat, lapsivieraat pukeutuvat teeman mukaisesti.
Anoppi on tilannut Karoliinalle puvunkin, ja on itselleenkin yllätys mitä sieltä tulee :eek:
Jotain on puvusta selittänyt ja siitä taitaa tulla ehkä liiankin kermakakkumainen mun makuun. :/

Meillä on nyt virallisesti ruvettu kävelemään ilman tukea pitkiä matkoja kävelee =)
Karoliina alotti kunnolla kävelemään 11 kk päivänä.

Meillä on KAroliina maitotuotteita saanut esimaisetella jo 9½ kk alkaen, eikä ole mitään tullut puuroonkin lisäilen tilkan maitoa maistiksi.
pikkuhiljaa olisi tarkoitus ruveta Karoliinalle kokeilla meidänkin ruokia, mutta katsotaan koska sitä kokeillaan.

Nyt pitää mennä väsyttää joten pakko mennä nukkumaan :wave:
 
Heippa vaan!

Eipä ole paljoa ehtinyt kirjoittelemaan kun olen nykyään 2-4 iltaa töissä ja mies sitten hoitaa ilta rumban =)
Meillä Miro kävelee jo ilman tukea menty jo n.kuukausi.
Kotiruokaan ja tavalliseen maitoon siirryttiin jo 1,5kk sitten,hyvin maistuu.

Mulla eikä miehelläkään ole vauvakuumetta,meidän paketti on nyt kasassa.
Ensi keväänä mies menee vasektomiaan ellei sitten kunnallisella puolella ruuhkat hellitä niin voisi päästä tämänkin vuoden puolella vielä.

Synttärit vietetään ihan perhe,mummi,kummi poppoolla ja jotain hyvää aion valmistella,en tiedä vielä mitä :D


Tässäpä kuvaa meidän apinasta :heart: :D


 
Hei, saaks tänne tulla myöhäisheränneetkin juttelemaan? Otsikosta päätellen täällä on samanikäisten vauvojen vanhempia. Meidän tyttönen nimittäin syntyi 10.10.2008, ja yksvuotissynttärit lähestyy.

Joku kyseli ruokailusta. Meillä neitokainen lopetti syömisen lähes kokonaan tuossa elokuussa (kai ei vaan ollu nälkä), ja neuvolan tädin ohjeet oli että yösyötöt pois ja kokeile samaa ruokaa kuin itse syötte. Yösyötöistä ei todellakaan olla päästy, ekaks aloitettiin perhepäivähoitajalla syyskuun tokalla viikolla ja nyt on sitten tauti (silmätulehdus, korvatulehdus, nuha, yskä, kuume) iskenyt, joten en raaski kiusata pientä. Mutta tuota ruokajuttua olen yrittänyt toteuttaa, eli olen tehnyt jauhelihakeittoa ilman suolaa, kanakeittoa ilman suolaa ja nyt viimeisin viritelmä oli karjalanpaisti ilman suolaa, jolloin Noora voi syödä sitä, ja minä ja mies lisätään suola sapuskaan vasta lautasella. Mielikuvitus vaan meinaa loppua kun miettii että mihin kaikkeen sen suolan voi lisätä jälkikäteen. Jossain makaronilaatikossa ei oikein toimi, mutta esim. tuo karjalanpaisti maistuu kyllä ihan aikuisellekin vaikka täysin suolattomana versiona. Jos jollakulla on ideoita, niitä saa esittää. Niin, ja uunilohta ollaan laitettu silleen että Nooralle eri vuokaan pikku pätkä pyrstöstä ilman suolaa.

Ja maitojuttuja: meillä siis yhä tissutellaan, mutta normaalioloissa vain illalla-yöllä-aamulla, ei siis päivällä (neiti lopetti senkin tuossa elokuussa, ei vain enää maistunut). Mutta tasn 10kk ikäisenä alettiin antaa hapanmaitotuotteita: piimää, raejuustoa, maustamatonta jugurttia, viiliä (siitä hän ei oikein innostunut) ja hyvin maittaa. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Ei meillä mikään kiire tavan maitoon ole siirtyäkään jos piimä maittaa.
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Aika menee niin nopsaan. Puoltoista viikkoa ja mulla alkaa jo työt Olisin mielelläni ollut kotona kauemminkin, mutta tää menee nyt näin

Iida juttelee omia juttujaan, mutta mitään tunnistettavaa sanaa ei vielä tule. Selvästi Iidan juttelu on jo vastavuoroista, vastaa mun juttuihin. On se hassun näköistä, kun väliin höpötetään hyvinkin tärkeän näköisenä :) Iida kävelee tukea vasten. Hetki taitaa vielä mennä ennen kuin ilman kävelee.

sinisin: nuo kohtaukset ovat varmaan olleet kamalia Iida on muutaman kerran vaan huutanut sen verran, että on mennyt siniseksi, mutta ei onneksi ole mennyt tajuttomaksi.

Synttäreille on tulossa ihan vain sukulaisia. Meinaan tehdä ykkösen muotoisen suklaatäytekakun. Muuten on tarjottavat vielä vähän hakusessa.

Cristiina: onnea :flower:

Iida syö osittain samoja ruokia kuin muut. Mausteisempia ruokia ei ole vielä annettu. On tuo vaikea miettiä, mitä ruokaa tekisi (jo ennen Iidaakin, tuntuu että aina niitä samoja). Iida on saanut ainakin karjalanpaistia, keittoja, makaronilaatikkoa (tomaattia munamaidon tilalla), lohikiusausta, spagettikastiketta, taitaa olla vielä jotain muutakin. Usein silti annan omia ruokia, tuntuu helpommalta. Iida juo nyt sekaisin nania, äidin- tai lehmänmaitoa. Aina tuntuu uppoavan, Iida on oikea maitotyttö :heart:

Leppäkaarina: tervetuloa joukkoon

Pitäis lähteä nukkumaan, herätys on ennen kuutta :wave:
 
Hei vaan täältäkin pitkästä aikaa! :wave:

Joonatan täyttää nyt lauantaina 1 vuotta. Kävelee jo ihan täysillä ympäri kämppää. On siitä niin innoissaan, että mulle itsellenikin on jäänyt vähän vapaa-aikaa ja välillä meinaa iskeä ihan tekemisen puute, kun ennenhän Joonatan on ollut miltei kokoajan lahkeessa kiinni/sylissä :)
On tuo vieläkin kyllä semmoinen mammanpoika, että mun pitää kuitenkin näkyvissä olla. Kuntosalin lapsiparkissa ollaan yritetty käydä, mutta ei Joonatan sinne suostu yksin jäämään. Itkee hysteerisesti tai kitisee koko ajan kun olen poissa, joten enpä viitsi enää poikaa kiusata ja tyydyn käymään jumpassa silloin kun mies on kotona. Itkun lopettaa sitten sillä samalla sekunnilla, kun pääsee taas mun syliin. Pitää kokeilla joskus myöhemmin uudestaan.

Korviketta menee nyt semmonen 4-5dl päivässä ja imetän enää aamuisin. Pientä lähes huomaamatonta ihottumaa maito aiheuttaa poskiin ja jalkoihin, mutta eiköhän sekin tuosta pikkuhiljaa väisty, kun tottuu. Muuten syökin sitten ihan kaikkea. Tavallista maitoa oon vähän laittanut puuron sekaan ja piimää antanut ruokajuomaksi. Purkkiruuat ei Joonatanille ihan yhtä hyvin uppoa, kuin normaali ruoka, joten oon nyt yrittänyt mahdollisimman usein ottaa erikseen Joonatanille meidän ruuasta. Kovin suolaisia ruokia en muutenkaan tee, joten kai sitä vois kohta alkaa antaa ihan samaa kuin itsekin syödään.

Sanoja ei vielä varsinaisesti tule, mutta yrittää kyllä kovasti tapailla joitakin sanoja.

Lauantaina järjestetään bileet sukulaisille ja kummeille ja seuraavalla viikolla on lastenkutsut Joonatanin kavereille. Suunnilleen saman ikäisiä lapsia äiteineen tulossa.
Joonatan tykkää paljon unelmatarha tv-ohjelmasta, joten siitä yritän yhden hahmon saada kakkuun aikaiseksi. Saa nähdä mitä siitä tulee vai meneekö vaan hermot :D

Onnea Cristiinalle! :flower:

Hauskaa syksyä kaikille! :wave:
 
Heippa taas!

Joo synskät lähestyy ja ei vielä ole mitään havaintoa että mitä tarjoilisi... :whistle:
Meillä pidetään ihan oman suvun ja kummien voimin nää juhlat. No onhan yksi Saanan kaverikin tulossa. Siinä on jo ihan tarpeeksi sakkia yhdelle päivälle kun kuitenkin yli 40 henkee tulossa jos kaikki tulee... huh....
Eli pitäs varmaan alkaa jo leipomaan pakastinta täyteen, toi porukka muuten syö hirveesti! Ristiäisissä oli suunnilleen sama poppoo ja meni kolme isoo täytekakkua ja kaikkea muuta päälle...

Onnea vaan Christiinalle!

Meille ei kyllä vielä toista tule! Nytkin vietän arkea yksin kun mies on 3 viikkoa saksassa työreissussa. Ei jotenkin tule edes ajateltua toista vauvaa vaikka mieli ihan pientä jo tekisikin. Parin vuoden ikäero vähintään ja sitten kun toinen osaa jo käydä potalla niin voidaan toista harkita ;) Toisen kyllä haluaisin jos vaan se vielä on mahdollista saada...

Mut nyt jo kuuluu kutsu... mentävä on taas!!
 
Tervehdys! Ja huhuu!!!! Onkos täällä enää ketään, kuka jaksaisi välillä kirjoitella taaperonsa kuulumisia?

Meidänkin neiti täyttää muutaman viikon päästä sen 1 vuoden. En ole yhtään miettinyt vielä juhlia...jotain kakkua pitäisi kait vääntää. Meinataan juhlia koko viikonloppu, kun meidän neiti nukkuu edelleen kahdet unet päiväsaikaan (n. 10-11:30 ja 15:30-17:00). Mites teillä muilla nukutaan? Ja millaiset 1v. juhlat olette pitäneet tai aiotte pitää taaperollenne? Millaisia lahjoja toivotte tai olette saaneet taaperollenne?

Me itse toivotaan seur. vaatekokoa eli 92 cm ja sellaista taaperomopoa. Itse ostimme nukenvaunut tytölle, koska varmaan keväällä kovasti haluaa alkaa hoitamaan nukkeja (jos jo tajuaa), kun saa pikkuveikan. Onpahan sitten valmiina.

Miten teidän taaperonne ruokailee? Meillä edelleen suht sosemaista, koska ei ole kuin 3 hammasta. olen niin tyytyväinen, että allergioita ei ainakaan nyt vielä ole ilmaantunut. Lehmänmaitoakin olen antanut, mutta vielä olen pääasiassa korviketta tarjoillut ja tuttipullosta. Annan sen 3 kertaa aina unille mennessä sen 200 ml. aina ei jaksa kokonaan. Ruokien yhteydessä ei oikein maistu juoma...muutama hörppäys piimää. Juustosta likka tykkää tosi kovasti. Leipä heitetään heti sivuun, jos juustoa on siinä päälllä. Välipaloina melkeinpä jogutrttia, viiliä tai rahkaa syödään. mitä teillä syödään välipalaksi?

Olen vielä päiväunille vienyt ulos nukkumaan rattaisiin, mutta olen miettinyt, että mihin asti näin olisi hyvä tai yleensä toimitaan... vähintään kerran päivässä n. 1 h ollaan myös muuten ulkoilemassa tuossa omalla pihalla. Rasittaa vaan, kun se laittaisi kaiken suuhun ja parhaimmillaan käy vatsalleen suu aukin syömään mitä nenän edestä sitten löytyykään.

Typymme pääsääntöisesti kävelee. Hyvin harvoin enää konttaa.

Harrastattatteko mitä lapsenne kanssa? Mä käyn nyt muskarissa, ja tyttö tykkää tosi kovasti siitä.
 
heippa,

nukkumisesta meillä nukutaan yhdet päikkärit kesto n 2,5 tuntia aina puolenpäivän aikaan.
juhlat ovat meilläkin kohta edessä, jotain mientä suolaista tarjolla, siskojen lapset pukeutuvat teeman mukaan kun Karoliinalla on ns. prinsessa mekko tehtynä.

Lahjoista ainakin ollen antanut ilmi ettei mielellään vaatteita kun niitä löytyy nyt jo paljon kun siskolla on tyttö jolta saan pieneksi jääneitä vaatteita ja niitä on nyt jo paljon
eikä ole oikeen tilaa säilöä niitä.

välipalaksi olen antanut hedelmiä, leipää, viiliä/jugurttia.
soseita syödään meilläkin vielä 12 kk tarkoitettuja kun noita hampaita on kahdeksan jo, välillä annan meidän omaa ruokaakin.tai teen erillisesti ruokaa.


Meillä Karoliina on nyt kävellyt jokusen viikon, välillä mennään niin nopeasti että itse ei ehdi mukaan, edelleenkin neiti on sellainen pikkuinen apina kiipeilee kaikkialla ankeytyy laatikoihin, sen takia ollan ruvettu käymään taaperoille tarkoitetussa jumpassa jossa pääsee konttaamaan, hyppimään, kiipeilemän. itekkin olen miettinyt muskarin aloittamista mutta en vaan ole saanut aikaiseksi. :ashamed:

Minkä kokoisia vaatteita teillä käytetään?

meillä on käytössä 68/74 ja vielä saatta niihinkin jäädä tilaa.
että onko meillä jotenkin luikku neiti? :heart: :)

Niin ja onnittelut taasen synttärisankareille :flower: :flower:
 

Yhteistyössä