Lokakuun -08 kullannuput

Heippa kaikki! En ole täällä kirjoitellutkaan odotusajan jälkeen Mukava oli lukea teidän kuulumisia, tuli ihan odotusaika mieleen. Ihania kuvia ihanista vauvoista teillä!

Oikeastaan tämä foorumikin tuli minulla mieleen pitkästä aikaa, kun vaikea synnytys tuli jännästi telkkarin Scarlett sarjasta mieleen taas minulle. Synnytys oli minulla hankala, vauva saatiin onneksi elvytettyä henkiin, ja nyt vasta tajuaa kuinka kamalan sairas olin itsekin synnytyksen jälkeen, ensimmäiset viisi kuukautta vauvan synnyttyä lokakuussa meni hyvin heikkona sairastaessa, sitten kuitenkin paranin jotenkin pikku hiljaa. Nyt olen taas oma pullukka terve itseni ainakin suurin piirtein, ja vauva on ihana rakas superterve poikani, joka tuo joka päivä paljon iloa meille. Poitsu osaa jo hienosti puhua muutamia sanoja, ja kävelee tuen kanssa, ja vanhemmat olemme kovin ylpeitä. Tänään vain tuli taas huonompi päivä synnytysmuistojen kanssa, ja harmittaa kun vieläkin on alapää paskana vaikka olen käynyt synnytyksen jälkeen jo yhdessä korjausleikkauksessa. On kyllä oikeastaan aika kamalaa kun nykyään vielä Suomessa äidit voi melkein kuolla ihan tavallisessa alatiesynnytyksessä.

 
Moikka japynmami! Kiva kuulla kuulumisia. Vaikka ikävä kuulla tietysti, että synnytys on ollut noin huono kokemus :hug: Kyllä se varmasti aikansa ottaa, että siitä henkisesti palautuu, ja tottakai tollaset telkkarijutut ja muut tuo sitten aina välillä mieleen ikäviä muistoja. Toivottavasti paraneminen jatkuu kuitenkin vielä ajan kanssa. Itselläni synnytys meni yllättävänkin sujuvasti, ottaen huomioon, että se oli eka synnytys mulla ja poika oli perätilassa. Alateitse kuitenkin synnytin, ja vaikka ihan lopussa alkoi vauvan syke tippua hieman uhkaavasti, poika selvisi vain yhden päivän teho-osastotarkkailulla. Onneksi teidän pikkuinen taisteli hienosti yli vaikean alun. Hyvää loppukesää/alkusyksyä teille!
 
Heippahei!
Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia minäkin... Kesä on mennyt tohinalla ja neiti oppinut paljon uutta. Meillä tuo konttaaminen tuli kuvioihin vasta kuukausi sitten mutta kovasti nouseminen on nyt muotia. Saana nousikin tukea vasten ennen kuin lähti konttaamaan, joten se siis noista kaikista kehityksen suuntaviivoista...hih!

Mutta kesäkuulumisia: Me oltiin lomareissussa lapissa kaksi viikkoa ja siellä Saana sitten oppi konttaamisen ja nousemisen jalot taidot. Hyvin meni reissu ja poistulomatkakin vaikka ajomatka kestikin 12,5 tuntia niin hyvin meni! Menomatka olikin jaettu kahdelle päivälle joten silloin totuteltiin matkantekoon. Nyt ollaan oltu mökillä ja siellä onkin kivaa kun saa luonnossa mönkiä... Taas ensi viikolla lähdetään taas mökille.

Mies on nyt isäkuukautta pitämässä kotona ja nyt on puolet takana. Ei vieläkään nuo päivän rutiinit suju kyselemättä vaikka on hoitanut suurimman osan tytön "tarpeista". Mä olen lomalla nyt ja kohta pitää sitten jäädä kodinhoidontuelle. Nyyh, hyvästi parempi elämä ja rahan tuhlaus :'(

Moniko on jo pottaharjoittelua aloittanut? Meillä aloiteltiin tänään ja kokemukset eivät hirveästi rohkaisseet jatkamaan mutta kyllä kai se tästä...

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Moikka!

Saikku: Me ollaan pottailtu jonkin aikaa. Meillä tuli ekana potta päivänä 2 kakkaa ja 4 pissaa! Huima saavutus. No sitten ei viikkoon tehty pottaan mitään. Nyt on tullu parit kakat taas :) En ole enään ollut ihan niin ahkera potattaja kun alkuun, mut eiköhän tää alkuun mene tälleen vähän harjoittelu pohjalta :)

Meillä nukutaan edelleen 3 päikkärit. Tän viikon aikana päikkärit on pidentyny entisestä.. Ja tänään totesin et pitää vissiin lopettaa vikoille päikkäreille laittaminen kun illalla nukkumaan meneminen on huonontunu.. En vaan tiedä mitenkä jaksaa valvottaa sit iltasin väsynyttä ja kiukkusta lasta. Meillä kun tuo mies on iltasin myös töissä, niin ei ole apu joukkoja :D

En muista olenko kirjotellut, Sisi kuitenkin konttaa ja seisoo tukeavasten. Reilu kuukauden tätä jo tehnyt. Nyt on alkanut välillä päästämään otetta irti. Hienoin ominaisuus meidän tytössä taitaa olle se että kun hän oppi seisoomaan hän oppi myös laskeutumaan hallitusti istumaan! Ei ole kauheesti tarvinnut vahtia kun Sisi on noussut seisomaan.

Meillä on parina päivän ilmennyt "minä itse" juttuja syömisen kanssa.. Ei lusikasta ruoka kelpaa vaan pitää itse käsin syödä. Vähän vaan hidasta puuhaa mut ei muuten ongelmia. Sisi on myös saanu jo jogurttia, piimää ja raejuustoa. Mitään mahavaivoja ei niistä tullut meille!

Parin viikon päästä olis kymppineuvola, palaan sitten! :)

Jenksu & Sisi 9kk 1vko
 
Huomenta!

Miro kävelee reippaasti pieniä matkoja ilman tukea =)
Meillä on myös annettu jo hapanmaito tuotteita mm.viiliä,jugurttia,raejuustoa mikä tökkii kun hampaat ei ole kunnolla noussut niin ei ole millä purra.
Kotiruokaa ahkerasti maistellaan ja tavallista maitoakin olen antanut pienin määrin.

Nää oli tämmöset pikakuuumiset,
hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Moi

pitkstä aikaa, kesä menee niin vauhdilla näiden neljän lapsen kanssa et en oo ehtinyt kyllä kirjoitella..ihania kvuia laitettu ja jotain ehdin peräti lukeakin..

meillä Nooa konttaa, nousee seisomaan ja tavoittelee muutamaa askelta.. ?..joku eroahdistus vaihe menossa, mies kun on muualla töissä ja minä siis niden neljän kanssa yritän selviytyä niin en tiedä johtuuko siitä että Nooa roikkuu aika paljon mun lahkeessa nyt kiinni vai kuuluuko ikään vaan...välillä itkien konttailee perässä kun äiti hoitelee muita...No josko ois ohimenevää..

Mut nyt täytyy lopettaa. meille tuli toinen roborovski kääpiöhamsteri ja pitää mennä katselemaan ettei ne tappele keskenään=)

Tuosta pottailusta tulikin mieleen et täytyykin kokeilla, en oo ees muistanut et vois sellaisenkin aloitella =)

Pw ja Nooa 10 kk
 
Talvicci: Meillä poika oli 9kk kun siirtyi seuraavaan istuimeen. Ei painon takia, silloin n.9kg, mut pituutta oli sen verran paljon ettei viihtynyt "montussa". Jos meillä olis ollu isompi kaukalo, niin olis voinu olla ehkä hieman kauemminkin siinä...
 
Niin olen satunen89, nimimerkki vain vaihtui kuin kone alko väittään että jollaki käytössä minun nimimerkki

kaukalosta meillä poika oli 10+ kk kun siirryttiin uuteen kaukaloon. Sellaseen "isompien"
ku tuli meillähi jalat ulos ja alko olla niin kovin ahdasta.

heippa kaikille!!!

en oo pitkään aikaan täällä kirjotellu.
Jotenki ei vaa oo kerenny istuskeleen koneella paljoakaan. MItä nyt laskut maksaa ja sähköposti vilassa nopeasti. Ja päivän uutiset.

Meillä kävellään ilman tukea jo hieman pitempiäkin matkoja.
Mutta aina välillä tömähdetään persiilleen.
Tänään oli weetin eka tutustuminen päiväkotiin. Siellä se raasu joutuu nyt 3vk olemaan 3 vuotiaiden seassa kunnes pääseen ihan uuteen alottavaan perhepäivähoitopaikkaan.
Minä siis lähden opiskeleemaan keskiviikkona :)


TEKEEKÖ TEILLÄ MUKSU OMITUISIA RAATO-TEMPPUJA? :ashamed:
äsken se tuossa kaiveli romuloovaa, ja sitte tuli yhtäkkiä ihan hiljasta. Katsoin niin se makasi liikkumattomana niin että ainoastaa jalat näky lootan takaa.
Olin jo sydärin partailla ja ehin miettiä sata ja yks asiaa mitä pittää tehä ja soitanko 112 jne.
Kurkkasin sydän kylmänä lootaN taa niin poika makasi selälleen ja pyöritteli sormissa helistintä :S |O kyllä sain huokasta helpotuksesta ja lujaa!!!

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikirjottaa:
Niin olen satunen89, nimimerkki vain vaihtui kuin kone alko väittään että jollaki käytössä minun nimimerkki

kaukalosta meillä poika oli 10+ kk kun siirryttiin uuteen kaukaloon. Sellaseen "isompien"
ku tuli meillähi jalat ulos ja alko olla niin kovin ahdasta.

heippa kaikille!!!

en oo pitkään aikaan täällä kirjotellu.
Jotenki ei vaa oo kerenny istuskeleen koneella paljoakaan. MItä nyt laskut maksaa ja sähköposti vilassa nopeasti. Ja päivän uutiset.

Meillä kävellään ilman tukea jo hieman pitempiäkin matkoja.
Mutta aina välillä tömähdetään persiilleen.
Tänään oli weetin eka tutustuminen päiväkotiin. Siellä se raasu joutuu nyt 3vk olemaan 3 vuotiaiden seassa kunnes pääseen ihan uuteen alottavaan perhepäivähoitopaikkaan.
Minä siis lähden opiskeleemaan keskiviikkona :)


TEKEEKÖ TEILLÄ MUKSU OMITUISIA RAATO-TEMPPUJA? :ashamed:
äsken se tuossa kaiveli romuloovaa, ja sitte tuli yhtäkkiä ihan hiljasta. Katsoin niin se makasi liikkumattomana niin että ainoastaa jalat näky lootan takaa.
Olin jo sydärin partailla ja ehin miettiä sata ja yks asiaa mitä pittää tehä ja soitanko 112 jne.
Kurkkasin sydän kylmänä lootaN taa niin poika makasi selälleen ja pyöritteli sormissa helistintä :S |O kyllä sain huokasta helpotuksesta ja lujaa!!!

:D
jaa mulla meni tuo heippa kaikille väärään koloon!! :D pääasia että sain sanottua.
 
talvicci, meillä menee edelleen hyvin kesävaatteissa poika gracon kaukaloon (13 kiloon astihan se on hyväksytty). On kyllä ostettu jo myös turvaistuin syksyn varalta, ja se on toisessa vähemmän käytettävässä autossa käytössä myös. Poika on ehkä sieltä lyhyemmästä päästä, ihan käyrillä pituus kyllä, mutta ei siis mikään pitkä poika, painava kylläkin :)
 
Lyyti, ei ehkä ihan vastaavaa raatoilua ole ollut, mutta välillä poika nykyään menee konttausasennosta tahallaan mahalleen ja heiluttelee käsiään pitkin lattiaa jonkin aikaa, vähän kun tekis enkeliä väärin päin maaten :LOL:
 
samperin puusilmä & Lyyti: onpa teidän pikkumiehillä kiire :) Iida väliin makaa raatona, kai tuo tohottaminen väsyttää, niin tarvii levätä =)

Talvicci: meillä oli kaukalo käytössä n. 8 kk ikään asti, kun vöistä loppui pituus, mutta tyttö on pitkäselkäinen ja muutenkin iso. Sama istuin oli Iidan serkkutytöllä käytössä puoltoistavuotiaaksi ja olisi pienikokoiselle tytölle mahtunut kauemminkin, mutta sitten kaukalo matkasi meille.

Pottaharjoittelua ollaan aloiteltu sen verran, että aamuisin mennään heti herättyä potalle. Siinä tulee yleensä pissat. Tää lähti siitä, että Iida pissasi aamutoimien aikana ilman vaippaa, niin ajattelin, että kokeillaan ja ihmeen hyvin on sujunut. Mutta muulloin ei Iida malta potalla istua.

Mä olin maitotuotteet unohtanut kokonaan... Miten noita maitotuotteita annetaan? Ostan viiliä ja annan ensin jonkun teelusikallisen, hiljalleen lisään määriä? Kuinka kauan sitä pitää antaa ennen varsinaisen maidon antamista? Miten se NAN3 eroaa kakkosesta, kannattaako siihen vaihtaa?

Vega & Iida pian 10 kk
 
Meillä potta oottaa aikaa parempaa. En todellakaan aio vielä ottaa sitä päiväohjelmaan. Oon sitä mieltä, et lapsi oppii sit aikanaan potalle tai pytylle eikä tarvi alotella vielä alle 1v... =)

Vega: Suositushan on kai se 2kk hapanmaitotuotteita ennen normimaitoo. Mun mielestä jokainen voi ite miettiä mikä käyttöaika on hyvä omalle lapselle. :)
Mä annoin rohkeesti heti koko purkin banaanijogurttia, 150g, kun se kelpas niin hyvin. Meillä en huomannu mitään oireita, mut toki toiset vauvat on herkempiä. Lusikallisista on varmaan hyvä alottaa, jos mietityttää.
Tein tänään makaronilaatikkoa muutenkin ja samalla tein Jerelle oman laatikon. Muuten ihan samat aineet, mut suola puuttuu. Siinä tulee sit maitookin kokeiltua hieman hellemmässä muodossa ku on paistettuna. ;)
Nan3:sta en aio käyttää enkä ole tarkemmin tutkinu miten eroaa 2:sta. Kalliimpaa se kai ainakin on. Ite annan aikanaan tavallista maitoa Nan:in seassa ja pikkuhiljaa lisään tavallisen määrää. Näin ajattelen ainakin nyt, katotaan muuttuuko...

jasmara ja Jere, huomenna 10kk =)
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Joonatan kävelee kovasti tukea vasten. Menee täällä kirjaimellisesti pitkin seiniä :D Silloin tällöin saattaa unohtaa pitää kiinni, jos keskittyy vaikka johonkin leluun. Mutta ei vielä tarkoituksellisesti harjoittele ilman tukea seisomista.
Joonatan ei ole tuollaista raatoilua ainakaan vielä harrastanut. Vois kyllä välillä olla vähän paikallaan, kun meno on sen verran vauhdikasta. Mutta eipä mun miehen geeneillä ole kovin rauhallista lasta odotettavissa :D

Maitotuotteita olen antanut jo Joonatanille jonkun verran. Aloitin muutamalla lusikalla omasta viilistäni vähän vajaa 10kk ikäisenä ja kun ei siitä tullut mitään, niin nyt on saanut ihan normi annoksia. Ei kuitenkaan joka päivä. Muutenkin olen antanut Joonatanin maistella nyt vähän kaikkea, mitä itsekin syödään.
Oon joskus kauppareissuilla ostanut Joonatanille semperin smoothies välipaloja ja sen myötä on oppinut sitten pillistä juomisenkin taidon.
Jasmara mäkin tein just Joonatanille makaroonilaatikkoa samalla kun muullekin perheelle. Mulla vaan ei semmosta pienempää uunivuokaa ollut, joten piti laittaa muffinsivuokiin :) Harmi vaan, kun tuo kananmuna ei oikein näyttänyt Joonatanille sopivan. Ei oltu sitä aikaisemmin kokeiltu.

Imetystä alan nyt varmaan pikkuhiljaa lopettelemaan. Joonatan ei oikein enää malta imeä ja pureskelee rintaa. Naureskelee vaan kun kiellän. Hampaitakin on jo 7, niin ei oikein kivalta tunnu tuo pureskelu :/ On hyvin tottunut, kun on saanut vain kerran viikkoon korviketta kun olen ollut töissä. Mutta nyt kun olen antanut päivittäin vähäsen, niin huomaa heti ihosta. Tän takia en oo päivittäin maitovalmisteitakaan antanut. Eli pitää ihan pikkuhiljaa yrittää totuttaa isompaan määrään lehmänmaitoa. Varmaan sitten 1 vuotiaana kokeillaan kauramaitoa, josko se sopisi paremmin.

Ziz+ Joonatan 10,5kk
 
Heippa!

Kiva kuulla lastenne kuulumisia. Aina niistä itsekin saa uusia ajatuksia...

Maitotuotteita en minä ole vielä kokeillut tytöllemme, no onhan hän vasta 9,5 kk, joten ehkä 10 kk neuvolan jälkeen sitten. Jännää, kun hänellle voi alkaa antamaan enemmän samoja ruokia kuin meille (jos ei ole allergiaa).

Mä en ole vielä tajunnut antaa mitään samoja ruokia meidän tytölle...ei ole tullut makaronilaatikko edes mieleenikään. Soseutatteko te sen vielä? Meillä kun ei ole kuin 2 alahammasta, joten pureskelu ei onnistu...Mitä muita koko perheen ruokia teette? Tietysti jauhelihaperunasoselaatikko vois olla sellainen...laitatteko mitään mausteita ruokiin?

Mäkin olen nyt saanut pari päivää vähennettyä imetyksen vain kahteen kertaan vuorokaudessa (aamulla ja yöunille mentäessä) ja kaksi yötä on mennyt jo niin, että en ole tarvinnut ottaa syliin tyttöä yöllä, vaikka on herännytkin!!!:attn:

Olen vaan nyt miettinyt, että kuinka paljon sitä korviketta sitten pitää mennä....6 dl? Missä kohtaan päivää annatte sitä korviketta? Mä olen nyt antanut aterioilla (menee kerrallaan n. 20-40ml) ja sitten ennen aamupäiväunia n. klo 10 menee n. 50 ml ja sitten päiväunia ennen sekä seitsemän aikaan n. 50-80 ml. Ajattelin tässä viikon, kaksi vielä imettää tuon kaksi kertaa vuorokaudessa, jos vaikka se sikainfluenssa aalto tulee. ja sitten ei tule niin äkisti kokonaan lopetus. Mun oli pakko alkaa imetystä lopettamaan tän uuden raskauden takia, kun koko ajan tuntui sellainen pakotus tossa alavatsalla (supisteluja?) - nyt imetyskertoja vähentäessä kipua ei niin ole. Ja sitten meillä meni yöt ihan kamaliksi. Se olisi vaan imenyt ja imenyt ja heti herännyt, jos tissin ottaa pois suusta.

Tosin kyllä vaikersi viime yönäkin kahen maissan. 15 min, mutta nukahti sitten itsekseen ja aamulla viideltä. Tajusinkin, että me olemme kait olleet liian herkkiä sitä nostamaan aina sänkyyn tissille ja rauhoiteltavaksi. Itsekseen rauhoittunut nyt nukkumaan nopeammin!!!

Meillä tyttö nyt jo viikon ajan kävellyt taaperokärrillä ja muutaman kerran vahingossa seisonut ilman tukea, kun äiti on käskenyt yhtäkkiä taputtamaan :)

ps. kiitos onnitteluista tästä uudesta raskaudesta
 
elämänperhonen: Meillä menee päivässä n.5dl korviketta. Joka ruuan päälle annan 80ml ja iltapuuron jälkeen loput, yleensä 160-180ml. Poika on kova tankkaamaan illalla, siksi sitä menee noinkin paljon. Toki jollain syönneillä ei mene tuota 80ml, mut en ole stressannut. Aina ei voi maistua. =)
Tuo makaronilaatikko on eka normiruoka jota oon tehny. Tänään kokeilin ekan kerran haarukalla survottuna. Hiukan poika vaatii tottumista rakenteeseen, tää olikin maistelua vasta.
Mausteina oli oreganoa, mustapippuria ja paprikajauhetta (kuten meidän muidenkin laatikossa). Melko paljon laitoin, kun valmisruuissakin tuntuu olevan hyvin mausteita eli Jere on tottunu niihin hyvin. :)

jasmara ja Jere, tasan 10kk
 
Heipä hei!

Ei oo taas tullu käytyä..

Meillä on alettu heräämään klo 7, ruoka on n. klo 11, sit unet, välipala joskus unien jälkeen, iltapäiväunet n. klo 15 ja väsymyksestä riippuen iltaruoka joko ennen tai jälkeen unien. Iltapala sit suunnilleen 19.30 ja siitä nukkumaan.

Pottailu alotettiin jo joskus 6-7kk vaihteessa. Pissii aina unien jälkeen ja sillon oon potalle nostanut, kun tietää että pissi tulee kuitenkin niin mieluummin pottaan. Muuten siellä istutaan ihan säännöllisen epäsäännöllisesti tai kun naama näyttää siltä että isompi lähetys olis tulossa :LOL:

Mä oon antanu kotiruokaa ja purkkiruokaa. Varta vasten en juurikaan rupee tekemään, mutta tollai omista erottelemalla tulee helposti :)
Makaroonilaatikon lisäks esim. keitoista otan osan pois ennenkuin maustan sen (tai esim. jauhelihakeitosta ennenkun lisään jauhelihan ja pikkukattilassa vaan keitän jauhelihan sekaan). Lasagnen kun teen niin laitan pikkuvuokaan vaan tuttelimunamaidon ja raakaa jauhelihaa. Tai meille jos teen vaikka kinkkukiusausta niin laitan pikkuvuokaan perunasipulisekotusta ja kasvissuikaleita ja munamaidon. Kiisseleitä meillä syödään aika paljon. Otan niistäkin ennen sokerin laittoa pojalle osan eri kuppiin. Tai jos teen kanaa ja riisiä niin riisistä otan osan pois ennenkun maustan ja kanafileen keitän erikseen.
Meillä ukko on syönyt kahesta hampaasta lähtien ( :LOL: ) ihan isojakin paloja. Makaronit pienin vähän haarukalla tai annan sormiruokana osan puolikkaita makaroneja. Ja leipää vetää viipaleena ihan ite :D

Poika konttaa, menee itse istumaan, kävelee tukea vasten ja oppi onneksi laskeutumaankin itse :whistle:

Nytpä sieltä kutsutaankin :wave:
 
Heippahei pitkästä aikaa!!! :wave: On palsta silminnähden hiljentynyt :whistle:

Mitäs meille....Sara täyttää reilu viikon päästä 1v ja 29.pvä on sitten juhlat :heart: Voi voi miten aika menee äkkiä :eek:

Meillä kävellään jo reippaasti ilman tukea ja osataan sanoa äiti ja isi :heart:

Sara syö sekä koti että purkkiruokaa,tilanteen mukaan.Kovasta kala-allergiasta kärsii joten se on jäänyt väliin nyt kokonaan.

Maitotuotteita syödään jo esim.viiliä välipalaksi yms.

Mä olen alottanut työt uudessa työpaikassa viime viikolla.Osa-aikatyötä eli n.20h per viikko eli lapset menee hoitoon keskimäärin 2 pvää viikossa ja yritetään vielä turvautua suvun apuun.Hoitohakemus on kyllä jo vetämässä.

Onnea elämänperhonen!!! :flower: :flower:

Tämä oli taas todella pikanen,nyt menen syömään :wave:

-Laura ja Sara viikon vajaa 1v-
 
heippa.

maitotuotteista: meillä annettu jukurttia ja viiliä.Maitoakin maistanut,ei oikein tykännyt. Neuvolassa ohjeistettiin että saa antaa lehmänmaitoa ruoissa kuumennettuna.

miten omaan huoneeseen nukkumaan?
meillä poika tottunut nukkumaan meidän keskellä/vieressä.kun laittaa omaan sänkyyn,niin herää herkästi.
nyt tosin laitettiin omaan sänkyyn ja nukkuu kuin tukki. nukahti ennen 9.
omaan huoneeseen en uskalla vielä siirtyä laittaan nukkuun.

meillä poitsu kävelee jo kunnolla.kaatuu yleensä polvilleen ulkosalla jos on esm,soraa jossa kävelee.sora kun on niin pehmeää.

meillä poika on nyt ollu päivähoidossa 10 päivästä alkaen. kun 12 pv alotin opiskelut ja ukko on töissä.
alotettiin sillain että eka päivänä käytiin yhessä tutustumassa,ja seukki päivänä poika meni 7. ja hain 12. ja sitte 12pv meni 7 ja hain 2 jäläkeen ku koulu loppu.
hyvin sopeutu,ei mitään ongelmia.ei ees itkeny ko jätettiin hoitoon. AInoastaan muutamina kertoina itkeny ku ollaan haettu ettei haluais pois lähtiä.
Nyt sitten poitsu siirtyy perhepäivä hoitoon kokeneelle naiselle joka on tampereella ollu yli 20 v perhepäivä hoitaja.
meinasin raahautua autokouluun kun muuten joudun käveleen melkein 10km että saan pojan hoidosta kotia. NAKERTAA!!!
:x (tämä pitkä väli matka johtunee siitä,kun kaikki keskustan hoitopaikat on täynnä.)
huoh..

 
siis mitäh?!?
Ei oo tosi!
Meille neuvolan täti sano että maitotuotteet 1v ikäsestä lähtien..ja kuulemma 11kk-1v ikään saakka tarttis antaa äidinmaidonkorviketta johon tekis puuron ja antais janojuomana.Multa ei siis enää tota tissimaitoa oikein tuu..siis milli pari päivässä.Ja parhaimmillaan alkuaikoina tullu maksimissaan 40ml/pvä

:whistle:

Nebraska ja 10,5kk ikäinen tyttö
 
Iltaa!

Meille neuvolassa sanottiin,että 10kk iässä aloitellaan viilillä,jugurtilla ym hapanmaito tuotteilla.
Myöskin ohjeisti,että pieniä määriä voi antaa maistella normi maitoa ja lähempänä 1.v.ikää siirtyä siihen kokonaan.

Noh..mä oon käyttäny näissä niin kun muissakin asioissa aina maalaisjärkeä ja omaa tuntumaa.
Meillä Miro on 9kk saanut viiliä,jugurttia..
10kk eteenpäin olen antanut maistella normi maitoa ja myöskin siihen tehtyä ruokaa.
Hyvin on sujunut ja maistunut =)

Puusilmä ja Miro :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nebraska:
siis mitäh?!?
Ei oo tosi!
Meille neuvolan täti sano että maitotuotteet 1v ikäsestä lähtien..ja kuulemma 11kk-1v ikään saakka tarttis antaa äidinmaidonkorviketta johon tekis puuron ja antais janojuomana.Multa ei siis enää tota tissimaitoa oikein tuu..siis milli pari päivässä.Ja parhaimmillaan alkuaikoina tullu maksimissaan 40ml/pvä

:whistle:

Nebraska ja 10,5kk ikäinen tyttö
kyllä meille niin neuvottiin.
ja toinen juttu oli että saa antaa 11kk asti lehmänmaitoa (mielel.laktoositonta tai rasvatonta puolet sekoitettuna korvikkeeseen). ollaan annettu muutamia kertoja, vähän oli löysempi sonta.ei muuta.

Meillä annetaan myös niitä Danonino jukurtteja poika tykkää kovasti,ovat hyvä välipala myös sekoitettuna hedelmäsoseeseen.

:)
 

Yhteistyössä