Lokakuiset

Hei kaikki! Tein alapuolella olevan raskaustestin kp38 ja positiivista näyttää. Yleensä kiertoni on kestänyt 28 päivä ja teinkin ekan testin jo kp32, joka oli täysin negatiivinen. Ilmeisesti raskaana nyt olen, mutta en tiedä onko ovulaatio sitten tapahtunut muutoksia paljon normaalia myöhemmin vai mitä tässä on tapahtunut.


Meillä on entuudestaan 02/22 syntynyt esikoinen, ja ehkäisy lopetettiin marraskuun alussa toiveena toinen lapsi. Nyt jännitti jopa enemmän kuin esikoisen raskauden alussa, pelottaa jos onkin kohdunulkoinen raskaus tai tuulimuna kun eka testi näytti puhdasta negatiivista ja nytkään ei ole vielä leffaviivat 🙁 huomenna testaan aamulla uudestaan, sormet ristiin että tulisi vahvempi plussa!
 
Hei kaikki! Tein alapuolella olevan raskaustestin kp38 ja positiivista näyttää. Yleensä kiertoni on kestänyt 28 päivä ja teinkin ekan testin jo kp32, joka oli täysin negatiivinen. Ilmeisesti raskaana nyt olen, mutta en tiedä onko ovulaatio sitten tapahtunut muutoksia paljon normaalia myöhemmin vai mitä tässä on tapahtunut.


Meillä on entuudestaan 02/22 syntynyt esikoinen, ja ehkäisy lopetettiin marraskuun alussa toiveena toinen lapsi. Nyt jännitti jopa enemmän kuin esikoisen raskauden alussa, pelottaa jos onkin kohdunulkoinen raskaus tai tuulimuna kun eka testi näytti puhdasta negatiivista ja nytkään ei ole vielä leffaviivat huomenna testaan aamulla uudestaan, sormet ristiin että tulisi vahvempi plussa!
Paljon Onnea plussasta☺❤ voihan olla että kierto olisi nyt ollut vain 1-3 päivää pidempi ovulaation myöhästymisestä johtuen ja 32 siksi nega . Joka olisi voinut KP 33 olla jo haalea haamu plussa niinkuin varmasti onkin ollut, kun viivasi nyt 38 on hyvin selkeä punainen . Myös kiinnittyminen vähän myöhempään hyvin mahd. Peukut pystyssä 🙏❤☺
 
  • Tykkää
Reactions: Hiipiivain
Perun narinani kankeasta terveydenhuollosta! Kävin tänään neuvolalääkärillä puhumassa lääkityksistäni ja "hakemassa lähetettä" varhaisultraan, mutta hänpä ultrasi mut siinä samantien! Tulin yllätetyksi housut kintuissa 🤣

Raskausviikot 5+0 ja ihan oikeassa paikassa näkyi raskauspussi & ruskuaispussi, alkiokaikua ei vielä, mikä on ilmeisen normaalia tässä vaiheessa. Huh helpotusta ettei tämä muukalainen seikkaile missälie.
Siinä lääkäri sanoi että normaali raskauden seuranta tästä eteenpäin (paitsi lääkityksen takia joudun seuraamaan sokereita tiiviimmin ja käymään rasituksessa jo alkuraskaudesta), mutta sitten kuitenkin soitettiin perään että pääsenkö 2 viikon päästä uudelleen jotta voitaisiin nähdä sikiö ja syke! 😳 Olen ällistynyt ja iloisesti yllättynyt, en osannut odottaa saavani neuvolassa tällaista palvelua. Hienoa 👌
 
Kiitos onnitteluista! ❤

Ja onnittelut myös kaikille minua ennen plussanneille, sekä @Hiipiivain !

Kuulostaa mukavalta @ykslokki että sait vielä uudenkin ajan ultraan. 🥰

Aika samanlaisia viivoja olette saaneet kuin minäkin. Mietin tekiskö vielä toisen testin, mutta turhaa kai, puuttuvat menkat vahvistaa tilanteen 😄

Ehkä ensi viikolla pohdin vielä varatako varhaisultraan aikaa. Ja pitäisikö neuvolaankin jo soitella. Jaiks. Tuntuu että ihan just vasta siellä kävin pienimmän odotusaikana.
Oon miettinyt että jos pyytäis vähän vähemmän käyntejä nyt, en jotenkin jaksa sitä jaarittelua. 😅 Mutta toisaalta, onko minun ikänikin takia (38v) hyvä seurata sen verran mitä käyntejä tarjoavat. Mulla kyllä 2 aiempaa raskautta ollut helppoja ja ns normaaleja. Synnytykset myös.

Miettiikö muut jo näin pitkälle? 😅
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Mua vähän ahdistaa neuvola ja sellanen jaarittelu. Tämä siis 3. lapsi ja en koe saaneeni neuvolakäynneistä juuri mitään aiempienkaan kohdalla raskausaikana. Ehkä johtuu siitä, että ollut paljon vaihtuvuutta tädeissä ja osa ollu ihme jääriä, jotka jymähtänyt jonnekin 90-luvulle. Muutaman hyvän olen kohdannut, joiden kanssa saanut hyvät keskustelut aikaiseksi ja tukea raskausaikaan. En siis pidä kiirettä neuvolan suhteen ja käyn yksityisellä varhaisultrassa varmistamassa, että kaikki hyvin :)
 
@Pulla21 @sarrra Enpäs oikeastaan ole tullut ajatelleeksi, että neuvoläkäynteihinkin voi itse vaikuttaa 😅 Mua jännittää lähinnä se, miten tahdikkaasti/luontevasti neuvolan terveydenhoitaja osaa suhtautua polyamoriaan, ja jos tuntuu ettei yhteistä säveltä löydy, voisi ollakin hyvä ratkaisu käydä vain ehdottoman pakolliset käynnit ja jättää muut jorinat sikseen. Kiitos siis idean siemenestä! Käytännössähän meidän suhteemme asetelma ei poikkea uusperhekuviosta muutoin kuin siinä, että exät eivät ole exiä 😅 Suhde itsessään on kahdenvälinen ja "tavallinen", joten mitään rationaalista syytä ei pitäisi terkkarilla olla yskähtelyyn. Ja kyllähän heitä velvoitetaankin kohtaamaan kaikenlaiset perheet neutraalisti ja sallivasti. Mutta huomaan silti että asia jännittää, aiemmat lapset ovat syntyneet monosuhteeseen niin olen uuden edessä.

Mullakin vaikuttaa neuvolaintoiluun laskevasti se, että neljättä lasta tässä odotan (6. raskaus), niin jotakin saatan jo itsekin tietää näistä asioista 😉
 
Heips pitkästä aikaa! 😊 Täällä vaihtui 6+0 ja olo yllättävän hyvä. Ainoa vaan että väsyttää hulluna ja iltavirkkuna olen jo puoli kymmeneltä valmis sänkyyn. 😄 Neuvolan varasin viikko sitten ja se on kuun lopulla. Neuvolalääkäri on 6.3. ja jännittää hulluna, koska silloin tsekataan ultralla että onhan tuolla elämää. 😬 Ainakin nyt on luottavainen olo, ei ole mitään merkkejä että jokin olisi huonostikaan. Mies sanoi että maha näkyy jo ja huomasin itsekin että näytän samalta kuin edellisessä raskaudessa rv12. 😁 Taitaa vaan aikalailla turvottaa.
 
Heippa

Täällä jännittynyt innostus vaihtui rajuun pahoinvointiin, joka iski kuin salama kirkkaalta taivaalta 😨
Muutamaan päivään en ole saanut syötyä juuri mitään, maannut vaan sängyssä ja oksennellut.
En ole edes varma johtuuko raskaudesta vai olenko saanut jonkun mahataudin. Toivon jälkimmäistä... 😢

Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut näin rajua, eikä mielestäni alkanut näin aikaisin. Tänään kai vasta 5+0. Vähän huolettaa miten töiden suhteen käy, jos tämä jatkuu. Mulla sellainen tilanne etten todella haluaisi vielä töissä kertoa, enkä jäädä poiskaan.

Olen pystynyt syömään vähän pensasmustikoita, suolakeksejä ja mustikkakeittoa.
Miten te muut ootte selvinneet pahoinvoinnista?
En osannut tällaista odottaa kun ei aiemmissakaan raskauksissa ole tarvinnut oksentaa. Ei kai liene yleistä että myöhemmissä raskauksissa enää iskee mikään hyperemeesi, jos ei aiemmissakaan?
 
Heippa

Täällä jännittynyt innostus vaihtui rajuun pahoinvointiin, joka iski kuin salama kirkkaalta taivaalta 😨
Muutamaan päivään en ole saanut syötyä juuri mitään, maannut vaan sängyssä ja oksennellut.
En ole edes varma johtuuko raskaudesta vai olenko saanut jonkun mahataudin. Toivon jälkimmäistä... 😢

Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut näin rajua, eikä mielestäni alkanut näin aikaisin. Tänään kai vasta 5+0. Vähän huolettaa miten töiden suhteen käy, jos tämä jatkuu. Mulla sellainen tilanne etten todella haluaisi vielä töissä kertoa, enkä jäädä poiskaan.

Olen pystynyt syömään vähän pensasmustikoita, suolakeksejä ja mustikkakeittoa.
Miten te muut ootte selvinneet pahoinvoinnista?
En osannut tällaista odottaa kun ei aiemmissakaan raskauksissa ole tarvinnut oksentaa. Ei kai liene yleistä että myöhemmissä raskauksissa enää iskee mikään hyperemeesi, jos ei aiemmissakaan?
Mulla ei oo liioin pahoinvointia ollut aiemmissa kuin satunnaisesti. Nyt oli VK 6+ joka päivä ja taas 7+ hävisi . Kai se on niin raskauskohtaista. Toivottavasti hieman ainakin edes lievenisi sulla🙏

Itsellä kun nyt hävisi paha olo niin mietin onko kaikki hyvin.
 
@Pulla21 @sarrra Enpäs oikeastaan ole tullut ajatelleeksi, että neuvoläkäynteihinkin voi itse vaikuttaa 😅 Mua jännittää lähinnä se, miten tahdikkaasti/luontevasti neuvolan terveydenhoitaja osaa suhtautua polyamoriaan, ja jos tuntuu ettei yhteistä säveltä löydy, voisi ollakin hyvä ratkaisu käydä vain ehdottoman pakolliset käynnit ja jättää muut jorinat sikseen. Kiitos siis idean siemenestä! Käytännössähän meidän suhteemme asetelma ei poikkea uusperhekuviosta muutoin kuin siinä, että exät eivät ole exiä 😅 Suhde itsessään on kahdenvälinen ja "tavallinen", joten mitään rationaalista syytä ei pitäisi terkkarilla olla yskähtelyyn. Ja kyllähän heitä velvoitetaankin kohtaamaan kaikenlaiset perheet neutraalisti ja sallivasti. Mutta huomaan silti että asia jännittää, aiemmat lapset ovat syntyneet monosuhteeseen niin olen uuden edessä.

Mullakin vaikuttaa neuvolaintoiluun laskevasti se, että neljättä lasta tässä odotan (6. raskaus), niin jotakin saatan jo itsekin tietää näistä asioista 😉
Tuosta jännityksestä jota koet neuvolan suhteen polyamoriasta niin jos asenne paistaa teihin läpi senkun sanot suoraan vaan mitä sitten korot, koska ei ole terkan asia kiinnittää huomiota mihinkään muuhun suhde asioihin /perhekuvioihim , kuin siihen jos epäilisi lastensuojelullista puuttumisen tarvetta tai perheväkivaltaa.

Uskon että tänäpäivänä kyllä asenteet on kohdillaan ja ainakin ammattimaista kohtelua saatte.

Itse saan lasta eksän kanssa kumppanuusvanhemmuudessa. Kolme nuorinta yhteisiä ja erossa oltu jo 6v.vanhemmuus toimii mainiosti ja olemme lähes päivittäin tekemisissä ja lapsilla vanhemmat läsnä koko aika lähellä vaikka vuorottelemme myös.

Tässä on myös varmasti selittämistä jossain määrin neuvolassa. Varhaisultrassa kyseli kovin meistä ja vedin ihan perinteisen perhemallin roolilla en katsonut tarpeelliseksi selitellä mitään "ei me olla yhdessä jne."

Tarvittaessa jos oikeasti olisi niin ammattitaidoton neukku että kohdistuisi sua häiritsevästi teihin niin voit vaatia käydä toisella terkalla. Mutta he eivät saa näin toimia joten tuskin huolta😇
 
  • Rakkaus
Reactions: ykslokki
Moikka.
Heittäydyn tänne nyt mukaan kun monitori antoi plussan toissa päivänä ja menkat eivät ole antaneet kuulla itsestään.

Tuulimunaraskaus takana viime kesältä ja kroppa sai koottua itsensä vihdoin seitsemännessä kierrossa. Tänään 4+1 niin 3 viikkoa saa vielä tuskailla varhaisultraan. Kuukausi on selkeästi pitkä aika kun luin ketjusta, että joku oli jo päässyt uä ja hyvältä näytti 😍

Jatkan myös "senioriputkea" eli olen jo 38v 😅

26.10./Hemingway/38/2./HUS
 
Mielialasta asiaa.

Onko muita joilla v tus käyrä korkealla/ yleistä apatian / kyllästymisen tunteita. Jotenkin tuntuu niin plääh mielenkiinnottomalta kaikki ja kovin on hermo toisaalta kireällä.
Joo täällä 🙋‍♀️ Räjähdän nollasta sataan todella helposti. Töissä ei ohjelma toiminut niin ratkaisin asian riehumalla ja hakkaamalla näppäimistöä (kotitoimistolla) 😂
 
  • Haha
Reactions: viivaviivi
Moikka.
Heittäydyn tänne nyt mukaan kun monitori antoi plussan toissa päivänä ja menkat eivät ole antaneet kuulla itsestään.

Tuulimunaraskaus takana viime kesältä ja kroppa sai koottua itsensä vihdoin seitsemännessä kierrossa. Tänään 4+1 niin 3 viikkoa saa vielä tuskailla varhaisultraan. Kuukausi on selkeästi pitkä aika kun luin ketjusta, että joku oli jo päässyt uä ja hyvältä näytti

Jatkan myös "senioriputkea" eli olen jo 38v

26.10./Hemingway/38/2./HUS
Onnea Plussasta❤😇 mukava kun tuut seniorivahvistukseemme tänne😅 itse tosiaan kävin reilu viikko sitten6+0 yksityisellä ,kun löysin huippuhalvan ultraajan ja oisin kyllä vielä kireämpi jos en olisi käynyt. Eka NLA vasta 9+1 ja siihen on kaksi viikkoa . Siihen mennessä varmaan jo repisim tapettia seinistä 😅😅
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Kuullostan ihan ongelmaiselta ja vaikealta ihmiseltä 😅 mutta itsehän vaihdoin edellisessä raskaudessa neuvolan tätiä, kun hänellä oli joku pakkomielle saada mut vaa'alle, vaikka yritin kertoa, että asia ahdistaa(syömishäiriötaustaa) ja kerroin joka kerta aamupainon käynnillä. Oli kyllä muitakin ongelmia hänen kanssa, ei mm. löytäny sydänääniä, vaikka itse ne löysin kotidopplerilla ja en saanut mitään tukea aikasempaan hieman traumaattiseen synnytykseen. Mutta siis, tätiä voi ihan hyvin vaihtaa, aina ei vaan mene yksiin ja tarkoitus on kuitenkin saada tukea ja olla hyväksi odottavalle äidille, eikä päinvastoin.

Uuden tädin kanssa meni kyllä todella hienosti ja olin hyvin helpottunut. Ohjasi myös pelkopolille ja riitti täysin, että kävin aamuisin kotona vaa'alla.

Itsellä taitaa olla tänään 5+1. Ei muita oireita, kuin rinnat kipeät ja turvonneet. Paisunut olo alkaa hiljalleen helpottaa. Toisinaan pientä heikotusta ja närästystä. Eilen pyörrytti ja vavisutti koko päivän, mikä hieman säikäytti 😌
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
@Pulla21 Onko olo helpottanut? Mulla alkoi pahoinvointi tänään kuin napista painaen 😳 Viikot on 5+5. Osasin sitä vähän odotellakin aiempien raskauksien perusteella, mutta silti tuntuu hassulta että vielä aamupäivällä oli ok syödä "mitä vaan" ja iltapäivällä kaikki puistattaa. En ole koskaan oksentanut, mutta kokoaikaista kuvotusta on jatkunut aina sinne 13. viikolle asti 🙄 Jippikaijee siis tästä eteenpäin!

@viivaviivi Onpas kiva kuulla että teilläkin on vähän perinteisestä poikkeava perhemalli! Monia asioita joutuu pohtimaan ehkä tarkemmin kun suhde on jotain muuta kuin se täysin perinteinen heteronormatiivinen monosuhde, ja ainakin mun on ollut pakko oppia kommunikoimaan, mitä oikeasti tarvitsen ja haluan. Ei se helppoa silti aina ole 😅

@sarrra Oikea asenne! Neuvolan henkilökunta on kuitenkin siellä meitä asiakkaita varten. Ei ole hankaluutta haluta asioida herkissä asioissa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa kokee tulevansa kuulluksi ja kunnioitetuksi.

@Hemingway Tervetuloa sennujengiin 😅
 
Kuullostan ihan ongelmaiselta ja vaikealta ihmiseltä mutta itsehän vaihdoin edellisessä raskaudessa neuvolan tätiä, kun hänellä oli joku pakkomielle saada mut vaa'alle, vaikka yritin kertoa, että asia ahdistaa(syömishäiriötaustaa) ja kerroin joka kerta aamupainon käynnillä. Oli kyllä muitakin ongelmia hänen kanssa, ei mm. löytäny sydänääniä, vaikka itse ne löysin kotidopplerilla ja en saanut mitään tukea aikasempaan hieman traumaattiseen synnytykseen. Mutta siis, tätiä voi ihan hyvin vaihtaa, aina ei vaan mene yksiin ja tarkoitus on kuitenkin saada tukea ja olla hyväksi odottavalle äidille, eikä päinvastoin.

Uuden tädin kanssa meni kyllä todella hienosti ja olin hyvin helpottunut. Ohjasi myös pelkopolille ja riitti täysin, että kävin aamuisin kotona vaa'alla.

Itsellä taitaa olla tänään 5+1. Ei muita oireita, kuin rinnat kipeät ja turvonneet. Paisunut olo alkaa hiljalleen helpottaa. Toisinaan pientä heikotusta ja närästystä. Eilen pyörrytti ja vavisutti koko päivän, mikä hieman säikäytti
Mulla on kans syömishärötaustaa kolmen ekan lapsen jälkeen sairastuin . Neljännen lapsen kohdalla koin vaa alla käynnin triggeröiväksi /provosoivaksi mutta toimimme neukun kans niin , että en katsonut itse vaakaa ja hän kirjasi painon koneelle ei korttiin. Muissa menneen ahdistuhäiriön haamua ei ole enää ollut.

Tuota vapinaa mulla oli kun pahoinvointi alkoi ja kesti noin reilun viikon... Ihan kädet tärisi ja heikko olo... Varmaan verensokeri heittelee silloin lujaa? Nyt kun pahoinvointi aalto meni nii ei enää tärisytä.
 
Tänään aamulla Clearblue testi näytti Raskaana 3+ joten päivällä olen yhteydessä neuvolaan. Asun pienemmällä paikkakunnalla, joten kysyn myös olisiko mitään mahdollisuutta päästä neuvola kautta varhaisultraan.

Vointi on pääsääntöisesti ihan hyvä, välillä krapulainen olo ja kohtu tuntuu jo nyt kasvavan ainakin kipujen perusteella hyvää tahtia.
 
Uskaltasikohan sitä palata tänne takaisin. Alkoikin viime ultran jälkeen jännittää niin kovasti että oli pakko pitää taukoa. Verinen vuoto on kyllä vaan runsastunut mutta tänään ultrassa näkyi syke ja sikiö 6+6. Kohdussa näkyi myös verta joten oma ajatus siitä, että siellä vaan ektopia vuotelee, tuli kumotuksi. Lääkäri ei osannut sanoa mitään syytä, miksi sitä verta siellä on. Lohdutteli kuitenkin että koska syke löytyi ja raskausoireet voimistuu, kaikki näyttää hyvältä. ❤

Ihanaa kun on saatu lisää plussanneita. Onnea kaikille! 🥰
 
Uskaltasikohan sitä palata tänne takaisin. Alkoikin viime ultran jälkeen jännittää niin kovasti että oli pakko pitää taukoa. Verinen vuoto on kyllä vaan runsastunut mutta tänään ultrassa näkyi syke ja sikiö 6+6. Kohdussa näkyi myös verta joten oma ajatus siitä, että siellä vaan ektopia vuotelee, tuli kumotuksi. Lääkäri ei osannut sanoa mitään syytä, miksi sitä verta siellä on. Lohdutteli kuitenkin että koska syke löytyi ja raskausoireet voimistuu, kaikki näyttää hyvältä.

Ihanaa kun on saatu lisää plussanneita. Onnea kaikille!
Ihania uutisia😇♥ voisikohan vuotelu olla varhaista keskenmenoa kaksosesta? Niin paljon vanish twin juttuja lukeneena tuli mieleen. Mutta luulisi että lääkäri jotain olisi maininnut. Pääasia että pienen syke näkyi♥🥳 onnea.
 
  • Rakkaus
Reactions: Alocasia
Mietin, että varaisin neuvola-ajan vasta varhaisultran jälkeen kun viimeksi ei ollut sitä kiva peruutella, vaikka onnistuikin netissä. Ensimmäinen kertahan taitaa olla aika jee jee kiva juttu, mutta ilmeisesti silloin menee jo tiedot järjestelmään ja tulee sitten kutsu vk12 uä. Jos nyt odottelee vk7 että varaa neuvolan, eikä saakkaan vk8:lle aikaa, niin viivästyyköhän tuo vk12 uä? Mutta se kai pitää olla jo 11+6 🤔

Ehkä mä nyt meen nukkumaan 😂
 
@ykslokki On itseasiassa olot helpottaneet paljon! Onneksi! En tiedä vieläkään oliko vaan mahatauti, useamman päivän sitä kesti, eikä vatsa ollut sekaisin, vaan oksetti vaan. Muut perheestä ei ole sairastuneet ainakaan selkeästi, mutta taapero oli kyllä myös useamman päivän melko syömätön. Ota näistä sitten selvää..
Nyt on sitten enää sellaista lievempää kuvotusta ja heikotusta jos ruokailuvälit on yli 2h, mikä onkin tuttua aiemmista raskauksista.
Olen onnellinen että pääsin sängyn pohjalta ylös, ja toivon ettei ne olotilat enää palaa. 🙏🏻

Hyvä juttu @Alocasia että ultrassa hyviä uutisia kuitenkin. Toivottavasti vuotelu loppuu tai jos jatkuu niin on harmitonta sitten edelleen. ❤

Töissä niin kiire että unohdin koko neuvola-asian. Ja edelleen pohdin varhaisultraa. Mies oli sitä mieltä ettei mennä, mutta tuntuuhan se pitkältä odottaa siihen viikolle ~12. Olisi jotenkin niin ikävä olla sinne asti raskaana, jos sitten saisikin huonoja uutisia.

Pohdin myös samaa kuin @Hemingway mutta meillä ainakin voi olla että ultra-aikoja ei ole niin hyvin saatavilla enää, jos pitkittää kovasti ekaa neuvolaa, kun sieltä saa sitten sen lähetteen. Toki ne nyt aina jonkun ajan sitten järjestänee mutta enemmän säätämistä ehkä.. 🤔

Joku puhui mielialoista, ja minä ainakin olen jo huomannut kärsiväni joka kerta jostain alkuraskauden masennuksesta 🙈😅 Pelottaa, ahdistaa, tulee ajatuksia että pitäisikö koko juttu perua. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tää helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Mietin, että varaisin neuvola-ajan vasta varhaisultran jälkeen kun viimeksi ei ollut sitä kiva peruutella, vaikka onnistuikin netissä. Ensimmäinen kertahan taitaa olla aika jee jee kiva juttu, mutta ilmeisesti silloin menee jo tiedot järjestelmään ja tulee sitten kutsu vk12 uä. Jos nyt odottelee vk7 että varaa neuvolan, eikä saakkaan vk8:lle aikaa, niin viivästyyköhän tuo vk12 uä? Mutta se kai pitää olla jo 11+6

Ehkä mä nyt meen nukkumaan
Mulla ainaki on 9+ vko llä neuvola jonka neukku ite pyytämättä varasi. Kai se on joku raja nr ultran varaamisille 🤔9-10. Uskon et hyvin voit vasta varhais uä jälkeen varata😇
 
@ykslokki On itseasiassa olot helpottaneet paljon! Onneksi! En tiedä vieläkään oliko vaan mahatauti, useamman päivän sitä kesti, eikä vatsa ollut sekaisin, vaan oksetti vaan. Muut perheestä ei ole sairastuneet ainakaan selkeästi, mutta taapero oli kyllä myös useamman päivän melko syömätön. Ota näistä sitten selvää..
Nyt on sitten enää sellaista lievempää kuvotusta ja heikotusta jos ruokailuvälit on yli 2h, mikä onkin tuttua aiemmista raskauksista.
Olen onnellinen että pääsin sängyn pohjalta ylös, ja toivon ettei ne olotilat enää palaa.

Hyvä juttu @Alocasia että ultrassa hyviä uutisia kuitenkin. Toivottavasti vuotelu loppuu tai jos jatkuu niin on harmitonta sitten edelleen.

Töissä niin kiire että unohdin koko neuvola-asian. Ja edelleen pohdin varhaisultraa. Mies oli sitä mieltä ettei mennä, mutta tuntuuhan se pitkältä odottaa siihen viikolle ~12. Olisi jotenkin niin ikävä olla sinne asti raskaana, jos sitten saisikin huonoja uutisia.

Pohdin myös samaa kuin @Hemingway mutta meillä ainakin voi olla että ultra-aikoja ei ole niin hyvin saatavilla enää, jos pitkittää kovasti ekaa neuvolaa, kun sieltä saa sitten sen lähetteen. Toki ne nyt aina jonkun ajan sitten järjestänee mutta enemmän säätämistä ehkä..

Joku puhui mielialoista, ja minä ainakin olen jo huomannut kärsiväni joka kerta jostain alkuraskauden masennuksesta Pelottaa, ahdistaa, tulee ajatuksia että pitäisikö koko juttu perua. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tää helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen.
Kiva kuulla että olo on helpannut😇 ja että tuo tietynlainen alavireisyys voi ihan kuulua alkuraskauteen . Itselläni sitä on välillä aika voimakkaasti. Mutta sitten vain sarjat pyörimään maratonia😅
 

Yhteistyössä