*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Lenkiltä kotiuduttu...olikin aika tuulista, joten hyvä, että verkkareiden sijaan laitoin ne tuulipökät :D

Noista liikkeistä:
Esikosta tunsin ekat aivan selkeät liikkeet rv16..olen siitä hehkuttanut sen aikaiseen raskauspäiväkirjaan. En kehdannut kellekkään kertoa, kun joka paikasta silloin luin, ettei ensisynnyttäjä VOI tuntea liikkeitä kuin lähempänä 20 viikkoa tai mahdollisesti vasta sen jälkeenkin. Ja säännöllisiksi, eli kellosta saattoi päätellä alkamiset ja päättymiset, liikkeet tuli rv18 jälkeen.

Ja nyt liikkeet on ihan samanlaisia kuin esikosta silloin rv16. Eli yhessä kohti tuntuu paineen tuntua ja sitten sellaista hiukan hankaavaa liikehdintää ja välistä sitten ihan pieniä potkuja. Ne potkut tuntuu yleensä vain, jos on rakko täydempi, muuten ei juurikaan itse potkuja tunnu, mutta sellaista paineen omasita hankaavaa muljuntaa...heh, en oikein osaa sitä selittää.

Ja ihan hyvin ne voi liikkeitä olla...jokaisella tulee omalla ajallaan ja se mitä opuksissa ym. lukee on kovin yleistettyä kerrontaa. Joillain hermopäätteet on herkempiä ja joillain ei. Itsellä vielä tuosta esikon syntymästä kulunut vuosi tällä hetkellä, joten kauheasti ei peitteet ole vielä kohdun päälle ole ehtineet palautua, siitä varmaan tuo hassu massun muotokin kai johtunee, jos huomasitte :D

Hanne:
Ihanaa reissua teille sinne etelän lämpöön. Täällä onkin sitten toivottavasti kevät jo kunnolla käynnissä kun palaatte, mikäpä sen ihanampaa kuin tulla kevään tuoksuiseen kotomaahan reissusta :D

paapelo+poju+Tiuhti 13+5

Moikka!
Terveisiä istukkabiobsiasta. Meni ihan hyvin, vaikka neulakammoisena ihmisenä tietysti viittä vaille pyörryin. Se ei siis oikeastaan sattunut eikä tuntunut muutenkaan pahalta. Kiva oli nähdä pieni taas ultrassa ja sen puolesta kaikki hyvin. Mun riskiluku oli iän puolesta 1/60 ja se kaikkien seulojen, iän ja painon yhdistelmä oli 1/210.
Nyt joutuu sitten viikon odottelemaan, ei onneksi kauempaa, mutta kyllä varmaan olen tulisilla hiilillä koko ensi viikon.
Keskenmenon riskikin on nyt viikon verran puolen prosentin luokkaa, mutta yritän nyt ottaa ihan rauhallisesti ja jätän isommat hommat ukolle, niin eiköhän tästä selvitä. :)

Tupakanpolton lopettajalle (en nyt muista nikkiä) paljon tsemppiä. Mä lopetin aikoinaan kun aloin ensimmäistä odottaa ja se meni yllättävän helposti. Apua oli siitä että mies inhosi tupakoimista ja kannusti siis tosi kovin. Miten sulla, polttaako mies?

Paranemista myös kaikille vatsatautiin sairastuneille, sitä onkin kovasti liikenteessä ja raskaana ollessa tuntuu kahta kauheammalta.

Hannelle oikein hyvää ja aurinkoista matkaa, tuopa lämpö tänne tullessasi, sitä jo kovasti kaivataan. :wave:
Meriaani 12+2

Moi kaikille huhtikuussakin =) !

Hienoja ultrakuulumisia oli tosi monella, ja meriaanikin sai sitten hyvän mielen biopsiasta (ettei sattunut etkä kuitenkaan pyörtynyt) - on varmasti pitkä aika odotella tuloksia, mutta uskotaan ja toivotaan parasta! Ja H-a-n-n-e pääseen aurinkorannoille, wow, ihanaa matkaa! Öh sittenpä muut kuulumiset karkasivat mielestä :headwall:

Mä kerroin nyt sitten tänään yhdelle kaverille tästä raskaudesta, hän on siis eka ja ainoa joka tietää. Tarvitsen hänet avuksi maanantaina ultraan, kun mies ei pääse ja vuoden ikäiselle esikoiselle ei hoitoapua järjestynyt. Huomenna lähdetään vielä viikonloppureissulle jo aamusta, joten muuta järjestelyaikaa ei jäänyt. Onnitteluja toki tuli, ja lupasi vielä olla kertomatta kellekään :D saa nähdä kauanko se pitää!

Nyt pitää mennä taltuttamaan kuvotusta syömällä jotakin.. Maistuisikohan marjarahka tänään?

~Tiila ja Kauno 11+2 (kai)

-ai joo, mulla on niin vahva poikaolo että meinasin tulokkaan nimetä Kasperiksi (20.10 päivän mukaan), mutta tyttömahdollisuuden vuoksi valitsin sukupuolineutraalimman nimen

Aurinkoista iltaa lokamassuiset!

Itse kotiuduin juuri pizzan kanssa ultrasta! Kaikki meidän ihanalla pikkuisella oli hyvin. Löytyi kymmenen sormea ja varvasta, selkäranka ja sydänkin oli juuri kuten pitikin! Nyt on ihan mielettömän hyvä mieli ja pelkkää hymyä ollaan kyllä miehen kanssa! Niin, sitä niskaturvotusta oli 1,3 jotakin (varmaan mm?), eli kaikki siltäkin osin hyvin.

Nämä oli tälläiset pikakuulumiset, nyt palaan ultrakuvan ääreen ja siitä eteenpäin saunaan...

DsariaL ja ihana masukkimme 12+0 (ultrassa vastasi siis muutamaa päivää suurempaa, mutta ei siis laskettua aikaa muutettu)

Hellurei ja onnea kaikille hyvistä uutisista :flower: Oli ne sitten ultra tai matkauutisia :)

Np-ultra takana meilläkin ja kaikki hyvin! La 12.10 ja sikiön koko vastaa viikkoja 12+1 elikkä alkuperäisen laskelman mukaan.Tuo 11+4 oli ekan ultran mukaan,kun sikiö oli niin pieni. Niskaturvoke 1mm. kovasti siellä raajoja heilutteli,tuli itkun sekainen nauru kun se nähtiin :heart: Vuotokohtia yritettiin etsiä, mutta mitään ei oikein löytynyt.
Täällä nyt onnesta muikeana :saint:

nöpötin ja pikkuinen 12+1

Kävin sitten minäkin tänään siellä ultrassa. Tänään oli "aikaisin" päivä, mitä ne tuonne ottaa, koska viikot nyt 11+1. Siellä yksi kaveri vilkutteli monitoriin.. :)

Viikot vastasi nyt kuitenkin 10+5, joten tästä syystä kätilö antoi mulle uuden ajan ensi keskiviikolle. Kivaa, kun pääsee noin pian uudestaan moikkaamaan..

Ultra tehtiin ensin mahan päältä, mutta koska kätilö sai tosiaan ton 10+5 vkoa, niin halusi vielä varmistaa alakautta, mikä ei kuitenaan muuttanut sitten tulosta mitenkään. Ensin olin vähän ihmeissäni, et onko tässä nyt joku kuitenkin hullusti, mutta sitten tajusin, että toi heitto viikoissa on tosi pieni.

Paapelolla on jo tosi kadehdittava maha. :ashamed: Mäkin haluun! :) No, sillä on vielä aikaa kasvaa..

Aurinkoisen ihanaa huomenta kaikille:)

Tänään olen vielä kotosalla, mutta tuntuu että flunssa olis voitettu jo :)
Olo on tosi hyvä. Keksin eilen masuasukille nimenkin, hää saa olla Taika, oli hää sitten tyttö tai poika :D Eilen oli illalla sellanen potkukonsertti, että oli ihan kädellä pakko koittaa että joko liikkeet tuntuu, mutta kun tuota vararavintoa on liikaakin niin eihän ne vielä päällä tunnu. Joten niitä odotellessa..

Täytyypi odotella että poika heräilee, se ei oo piiitkäään aikaan nukkunut näin pitkään!

Inka & Taika 14+4 :heart: :heart:

Täällä alkaa voinnit paranemaan, jos sitä vaikka jo uskaltais toivoa että ensi viikolla pääsis jo takas töihin 8 viikon saikun jälkeen.

Ihanaa että niin moni on saanut jo niin hyviä ultra kuulumisia.
Mutta kyllä se poistuneiden listakii oli kauhian pitkä :/
Mut onneks nyt aletaan jo kaikki oleen paremmalla puolella että ei pitäis kenenkään enään tipua.

Mulle ekassa neuvolassa sanottiin että se sokerirasituskoe oli siinä viikolla 16 mut terkka varas mulle seuraavan ajan vasta viikolle 18.
Viime raskaudessa jäin kiinni yhdestä arvosta ja sitten pitikin tehdä seurantaa melkein raskauden loppuun asti ja se oli tosi tylsää.
Nyt meinasin että jos se terkka ei mainitse asiasta en tee sitä minäkään.
Syön vaan sen mukaan mitä siinä seurannan aikana pitäisi.
Siis kuin mulla se diabetes sitten olisi, ei siitä haittaakaan ole siitä ruokavaliosta.

Ai niin joo... tarvis muuttaa se neuvola aikakii... tuli semmonen meno sille päivälle mitä ei voi perua.

Riivis & pupunen 13+6

:attn: Heiii olettekos muut jo käyneet tsekkaamassa uuden äippäpakkauksen sisällön?? En oikein osaa sanoa juuta enkä jaata verrattuna edelliseen pakkukseen, mutta ihan kivalta sisältö näytti. Viime vuoden toppapuku oli kuitenkin mun mielestä kivempi...tai tykkään itse enemmän beigen ja ruskean sävyistä kuin harmaasta...mutta JEIII- niin kivaa kun pääsee nyt jo kuvien muodossa tutustumaan mitä tuleman pitää =) =) =)

Hugis ja Papu 12+0

Just olin kans kirjoittamassa, et joko kattelitte pakkauksen kuvia, mut Hugis ehti ensin =)

Mä tykkäsin paketista, sävyt aika saman laisia, kuin vuonna 2007, tuo haalari tosin on nyt aika jätkämäisen näköinen ainakin tuossa kuvassa. Mut onhan meillä käyttämätön se edellinen haalari, niin ottaa sen sit kans käyttöön, niin saa vähän vaihtelua :) Tuo on hyvä, et nyt on kaksi kestovaipan kuorta, niin se helpottaa käyttöä, kun toisen voi aina käytön jälkeen huuhdella ja on vielä toinen varalla. Ja tuo villahaalari on kans ihan hyvän oloinen uudistus =)

Onnea taas kaikille hyvistä ultra kuulumisista ja tsemppiä sinne tänään meneville! Nyt palaan taas töiden pariin, huoh...

Riinuska 14+3 (JO, jestas kun tää aika menee äkkiä...)

Hei! Tuota uutta äitiyspakkausta minäkin kävin aamusella katsomassa. Aika 'harmaa' verrattuna edellisiin pakkauksiin.. Aion kuitenkin ottaa kun olen isommillekin lapsille sen ottanut. Saavat sitten kotoa lähtiessään ottaa omat mukaan.. =)

Eilen kävin ultrassa, kaikki oli kunnossa. Pieni ihmisenalku liikkui kovasti ja heilutteli käsiään. Lääkärillä kesti kauan ennenkuin sai mitattua kaverin. Muutaman pv heitto koossa oli, mutta sehän on tiedossakin.

Harmittaviakin juttuja on.. Meidän juniori täyttää nyt 3vuotta ja mun PITI ilmoittautua työkkäriin.. Mutta ei kannata. Työmarkkinatukihan määräytyy puolison tulojen mukaan.. Siis mitään en kelalta saa. Olen nyt tuloton, mutta en toimeton syyskuuhun asti.. :headwall: :headwall: :headwall:

Mimaldi ja pieni 12+2

MUOKS!! :attn: Talvicci, saisinkos minäkin tunnukset sinne 'privaattipuolelle'..? Nyt kun olen varma olotilastani!

Heips!

Äitiyspakkaus: tässä olen koko aamun tuota ihaillut. Tietyiltä osin viime vuoden pakkaus on kivempi, mutta ihan tyytyväinen ole tämänkin vuoden pakkaukseen. En valita, kun sen kerran ilmaiseksi saa. Eli siis myö kyllä ainakin pakkaus otetaan...

Oma olo on jotenkin hyvin erikoinen. Ei oo varsinaista pahoinvointia, mutta on vain erikoinen olo. Mitään ei tee mieli syödä, ei oo kyllä ees nälkä, hieman oksettaa, mutta en usko että tulee oksennuskaan... En vaan osaa paremmin selittää... Outo olo. :attn: Saattaa toki erittäin huonot yöunetkin johtaa tähän oloon, oon pitkän aikaa jo nukkunu tosi huonosti...

DsariaL ja masukki 12+1

Aku
Heissan B)
Vikaa vapaapäivää viedään :eek: ja sit astuu taas arki kuvioihin.Ihana keväinen auringonpaiste!

Mäkin kävin vilkasemassa ton äippäpakkauksen ja en oo vieläkään ihan varma et otetaanko.Ihan ok:lta tuo vaikutti ja muutama parannuskin siihen 2007 pakettiin.Eli toi villahaalari ois kätsy (niitä vanuhaalareita on ainakin 2 ennestään) ja sit noi bodyt oli neppari kiinnitteisiä eikä niiitä nirunaru-juttuja =) Jos rakenneultrassa selviää tulokkaan sukupuoli ja se näyttäs pojalta ni sit varmaan otetaan.Esikon vaatteet on sen verraan hempeen pinkkejä ettei niitä viitti pojalle pukea =)

Mutta nyt lähen merkkailemaan ton tarhalaisen vaatteita.Aargh,mikä homma :headwall:
Mukavaa päivää kaikille!

-aku ja Aapo 11 plus 6

Terveisiä ultrasta! Kaikki pikkuisella hyvin, sielä rennosti oleili jalat ristissä. :heart: Utraajakin nauroi tuolle asennolle. Ja sormi oli suussa. Oli vanhempi, kuin kuukautisten mukaan, vastas 13+1, ku nyt olis 12+3. Että mulle saa muuttaa lasketuksi ajaksi 8.10. Kiva, kun menee näin päin! Aina aiemmin on mulla mennyt toisinpäin. Niskaturvotusta oli 0,99, eli normaali. Tulokset saatiin heti, ja riski oli 1/3000. Nyt niin helpottunut olo! :D

Onnittelut kaikille muillekkin hyviä uutisia saaneille!

Minäpä pinkasen samantien katsomaan tuota uutta äitiyspakkausta! :wave:

miltski ja papu 13+1

Äitiyspakkauksesta: Mä en sitä varmaan ota. Varsinkin jos tulokas osoittautuu tytöksi. Esikoisesta otin sen 2v sitten mutte en niistä montaakaa vaatetta pitänyt. Sillä 140e saa sitten aika paljon sellaisia mitä tulee varmasti käytettyä, ettei mee hukkaan.
Ja osa niistä edellisistä on säästössä.
Onhan se ihanaa ja jännittävää hakea paketti postista ja päästä hiplailemaan niitä. Mutta yläkerrassa on jo pari äitiyspakkauslaatikollista vaavinvaatteita, niin täytyy niitä käydä aina silloin tällöin ihailemassa :heart:

Inka ja Taika edelleen 14+4 :heart: :heart:

Päiviä!
Kävin tänään neuvolassa ylimääräisellä käynnillä, jos vaikka vauvan sydänäänet jo kuuluisi. Mutta eipä kuulnut! Ei edes ultralla (laite tosin on ikivanha, ja käytössä vain sydänäänteen kuunteluun) löydetty mitään. Eipä kauaa keritty kyllä koittamaankaan, kun meidän pojan vesseli hinkui äitin syliin. Täti vaan lohdutti, että luultavasti vauva on jossain niin takana ettei kuulu vielä mitään ja koska positiivisen raskaustestin olen tehnyt eikä mitään vuotoja ole ollut, niin varmasti sitten oikeassa ultrassa kaikki hyvin.
Kyllä tässä vähän kyynel silmään silti tulee. 10 päivää vielä ultraan aikaa. :/

Pitää yrittää ajatella positiivisesti. Ehkä kaikki tosiaan on hyvin.

Eelis ja Elmeri 10+1

Mäkin oon yrittänyt käyä kahtomassa tuota äitiyspakkausta, mut aamupäivällä en oikeen päässy, oisko sivut ollu tukossa vai omassa koneessa vikaa, mutta aika poikavoittoselle näyttää, mitä nyt vilkasi. Iteki mietin, et otanko äitiyspakkausta vai en, vaikka esikko onkin jo 3 v. niin mulla on kaikki vaatteet tallessa ja sitte oon sillon ostanukin vaatteita, et en oikeen osaa sanoa, mitä tuon pakkauksen kanssa tekisin. Mut onhan tässä vielä aikaa, ennen ku pitää päättää että otanko vai enkö.

Tänään oon ollut tavallistakin väsyneempi, meinasin ihan nitkahtaa töissä, melkein jo kopsahti pää pöytään, mut sitte jotenkin piristy ees vähäsen. Tunnin verran vielä töitä ja sitte kotiin nukkumaan, tai siis meen ainaki kotiin, mut pääseekö nukkumaan on sitte ihan eri asia. Eilen kyllä miehelle sanoin, että huomenna ku tuun töistä niin meen kyllä sitte varmasti nukkumaan, saa mies kahtoa tyttöä vielä jonkin aikaa (meillä on mies hoitanu tyttöä nyt 2 viikkoa ku joutu lomautetuks ja mä oon päässy helpolla, on päässy suoraan ruokapöytään ku töistä on tullu ja muutenkin ei oo tarvinnu hakea tyttöä hoidosta ja jotenkin ollu vaan helpompaa).

:hug: Eelikselle, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja :hug: myös kaikille ketkä tuntevat olevansa sen tarpeessa.

Viimeistä tuntia töissä viedään...
Chantal + rusina 11+3

Eelis :hug: ...älä huoli. Melko aikaisin olisivat äänet kuuluneet jos nyt olisivat saaneet ne kuunneltua. Me saatiin kotona dopplerilla n. 10+4 tai 10+5 paikkeilla. Se on muuten kerrassaan mahtava laite :heart: - ja jos pikkuinen sattuu majailemaan syvällä, niin pieni masun heilautus saa hänet kyllä kuuluvuus alueelle. Äänet ollaan saatu joka kerta halutessamme kuuluviin ja voi, että miten onnellisesksi niistä aina tulee :heart: ! Ja toisaalta kun tietää nuo kotidopplerit, ettei välttämättä aina kuuntelu onnistu, niin eipä siitä osaisi hätääntyäkään jos äänet eivät kuuluisikaan jonain päivänä. Tosin ei me nyt joka päivä läheskään olla ääniä kuunneltu, mutta aina kun tulee tunne, että haluaa ne kuulla, niin on mahdollista. Se on kyllä eittämättä helpottava ja ihana puoli kotidopplerissa =) . Voin kyllä suositella laitetta: huuto.netistä saa aika edullisesti ja sitten sieltä nettitilaus.fi tms paikasta vielä vähän halvemmalla...

Ja äippäpakkauksesta vielä...meillä ei ole edes vaihtoehto ettemmekö pakettia ottaisi: yhtään kun niitä ei vielä ennestään ole kertynyt. Ihan sormia jo syyhyttää, että pääsee lootan kimppuun :p . Niin ja meinaamme alku viikot nukuttaa vauvaa laatikossa sängyn vieressä, joten siksikin sen tarvitsemme ...ja onhan siinä tavaraa ihan hurjan paljon hyödyllistä =)

Hugis ja papu 12+0

Kiitos haleista! Tulivat tosiaan tarpeeseen... Järki kyllä toisaalta sanoo, että ei vielä mitään aihetta huoleen, mutta tiedättehän te raskaana olevat naiset ;)

On tänään sentään ollut muuten ihan kiva päivä. Olin pojun kanssa ostamassa hänelle ensimmäiset ihan omat kengät! Itse asiassa ostin kumisaappaat ja nahkaiset kävelykengät. Mielestäni ihan edullisesti selvisin, kun saappaat maksoi 9,90? ja kengät 29,90?.

Hei. Piti oikein tulla käymään ja katsomaan millainen on meininki täällä kun itse kuuluin viime vuonna samaan lokakuisten kastiin. :) mukava muistella juuri näitä vuoden takaisia tapahtumia kun oltiin saatu vauvasta tietää ja kaikkea sitä odotuksen ihanuutta ja kurjuutta. ja nyt on sitäkin mukavampi katsella tuota pientä neitiä, joka on olevinaan niin pieni mutta kuitenkin jo niin iso. kovin, liian nopeasti ne kasvaa.
Meillä oli LA 13.10, mutta neiti päätty syntyä vasta 23.10. Antoi odotuttaa itseään oikein kunnolla.

Toivotan kovasti onnea kaikkien teidän odotukseen ja oikein hyvää kevättä. :)

Aurinkoista perjantaita :wave:

Eilinen neuvola takana ja kaikki oli mallillaan. Ainoo mikä ihmetytti oli se, että terkkari ei ottanut hemoglobiinia lainkaan...vaikka huomautin että mua kovasti huimaakin :/
Sydänäänet saatiin heti kuuluviin, oli tosi helpottavaa :heart: Esikosta ne kuunneltiin ekan kerran 11+1 viikolla. Joten, Eeliksellä ei ole mitään hätää, kyllä ne äänet sieltä kuuluviin saadaan :heart: :hug:

Masu on kasvanut hurjasti :D Voisin laittaa kuvaakin vielä tänään teille.

Äippäpakkausta mä en ota, laitan sen rahan joko kaksosten kärryihin tai sitten uusiin vaunuihin. Myin meidän esikon vaunut kun ostettiin pienempään tilaan menevät Scooterit.

Mistä löysit Eelis kumpparit noin halvalla?? Meillä kans hakusessa kumisaappaat...

Mä kans nukun tosi huonosti, en tiiä mikä nyt on kun uni ei meinaa tulla...no, ens viikolla se varmasti muuttuu kun työt taas kutsuu ja aamulla herätys klo 04.45 |O

Jep, palailen myöhemmin :wave:

hertta ja bertta 12+4 :heart:

ps. joko ootte ottaneet välikausihaalarit taaperoille käyttöön? Meillä oli tänäaamuna ulkona vielä toppahaalari, ja se oli kyllä ihan liikaa... :ashamed:

Äippäpakkauksesta: ihan ok:lta tuo vaikutti ja taidan sen ottaa :) Vähän harmittaa tuo makuupussin kuviointi, mutta muuten näytti kivalta.

Eelikselle tsemppiä, olet vielä niin aikaisilla viikoilla ettei kannata huolehtia. Juu, tiedän että on pirun hankalaa :hug:

Mulla kuunneltiin eilen sydänäänet ekaa kertaa (rv 13+1) ja saatiin ne kuulumaan kyllä vaikka lääkäri sanoikin alussa että ei pidä hermostua jos ei vielä kuulukaan. Mulla kohtu on kuulemma vielä tosi takana...

herttaliisa: mullakaan ei muuten hemppaa otettu, nyt vasta hokasin! Ja mäkin olen ollu tosi väsyny jo pidempään. No, eipä tuosta edellisestä mittauksesta ole kyllä montaa viikkoa joten uskon että hempan pitäis olla vielä ihan ok lukemissa...Jospa ne ens kerralla sitten ottaa sen.

Päivää!!!

Onnea ihanista ultrakuulumisista jälleen...ihanaa että niitä tulee =)

Tänään sain seulatulokset ja ihan normaalit oli, kuten uskoinkin, joten nyt saa alkaa hiljalleen luottaa tähän raskauteen...tosin naisen mieli on oikukas ja teidän hautovani vielä jännitystä rakenne ultraan saakka :LOL:

Riski lukua ei oltu merkitty lainkaan...mutta jos oikein osasin katsoa, niin näen ne kai netistä käsin, kun oli jotain hämäriä tunnuksia laitettu ja sitten osoite...pitänee kurkata myöhemmin.

Kaunis, siis erittäin kaunis ilma tänään ollut. Olin äidin seurana sairaalassa tänään ja siellä ulkona odotellessani bongasin laulujoutsen parven ja leppäkerttuja :D
Niin se kevät porskuttaa ja kohta on jo kesä ja sitten ei enään ole kauaa niin LA onkin jo käsillä...sanoisin, että lokavauvan odotus on nopeatempoisesti ohimenevää puuhaa :D

Äippäpakkauksen otan...vähän sama meininki kuin eräällä (anteeksi nimi unohtui ) että annan sitten läksiäislahjana lapsille omansa kun muuttavat aikanaan pois...lienee myös pieni taka ajatus taustalla, että lapsenlapsia sitten jooko :LOL:

Mutta nyt käperryn lukemaan uusinta vauvalehteä :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 13+6

Yhteistyössä