Onpas tänne tullu paljon juttua näinä parina päivänä, kun en oo koneelle kerenny/jaksanu tulla.
Kiitos tervetuliaistoivotuksista. Mukavahan tänne oli siirtyä.
Ja tervetuloa kaikille mun jälkeen liittyneille! Tarriksia kaikille matkaan!!
johnulle: Toivotaan, että teillä isä siinä odotuksen edetessä innostuisi ja rauhoittuisi.
Me ollaan kerrottu mun siskolle ja yhdelle ystäväpariskunnalle. Ovat olleet innoissaan meidän uutisista, kun tietävät yritystä takana olleen "jonkin" aikaa.
On kyllä tosi kamalaa kuulla, ettei sukulaiset ota lämpimästi noita raskautumisuutisia. Se voi olla tosi sydäntäsärkevää, varsinkin kun ite on onnensa kukkuloilla. Mutta toivottavasti ne siitä rauhoittuu. Kertoihan minunkin äitini esikoisen syntymän jälkeen vasta, että oli huolissaan meistä ensialkuun, kun ajatteli, ettei meistä ole lapsen kasvattajiksi. Huoli kuitenkin kaikkosi, kun huomasi kuinka hyvin pärjättiin.
Äiti-kengu: Mulla massu pömpöttää kyllä ja pahenee vaan iltaa kohden. Housut, joissa aiemmin jouduin käyttämään vyötä, alkavat jo kiristää. Tarttis vissiin tarkemmin katsella mitä suustansa alas laittaa. Kävin vaa'alla edellisaamun ja 1,5kg tullut painoa lisää plussan jälkeen. Ne on vissiin kaikki sitten tossa vyötäröllä... =)
Mariia: Mun vanhemmat asuu 35 km:n päässä, että aikast likellä. Miehen vanhemmat asuu naapurissa ja hänen siskonsa 20km:n päässä. Sitte mun sisko asuu 100km:n päässä, ettei hänkään mahottoman kaukana. Että tukijoukkoja kyllä piisaa... ja neuvojia... :$
Stellina: Juupa! Tuttuja ollaan sieltä mekin. Kiva huomata, että säkin oot täällä...
Pikkumuksis: Mua palelsi ensalkuun kovastikin. Mies naureskeli kun mulla oli pari kerrosta vaatetta päällä ja vielä villapeiton halusin itselleni ja vielä tärisin. Nyt alkaa onneks jo helpottaa. Töissäkin on jo tarkentunut ilman pitkähihasta.
Sompa: Mua jännittää myös aina äitini seurassa. Hänellä on taipumusta nähdä vauvaunia sukulaisista jotka odottaa. Näki mun siskon lasten kohdalla kaikista neljästä, joten tiesi odotuksesta ennen kuin oli kerrottu. Aika monesti nähnyt myös vaunujen väristä, että kumpi on tulossa. Todistettu näitä unia on, kun näki yhdenkin vauvaunen jossa hänen veljensä työnteli lastenvaunuja ja taisi olla seuraavalla viikolla, kun kuultiin uutinen, että tälle veljen tyttärelle tulossa perheenlisäystä. Nykyään katselee meikäläistä sillain pilke silmäkulmassa ja kyselee näisä muutamista odottajista, joita meidän lähipiirissä on. Mainitsee salaamisista ja silmien loistosta. Sellain hämmentävästi. Vielä ei kuitenkaan haluttais kertoa asiasta. No ehkä jouluna on sitten pakko, kun maksalaatikko on aina kuulunu mun lemppareihin, mitä äiti jouluksi tekee. Tänäjouluna täytyy siitä luopua. Ja punaviinistä...
Peittojen heiluttelu on meillä myös vähentynyt todella paljon. Liekö sitten syynä se, että teen kahta vuoroa töitä ja kotona oon todella väsynyt kaiken aikaa. Mies tekee päivävuoroa, joten menee suht aikaisin nukkumaan. Viikonloppuisin ehkä jaksetaan jotain tehä...
Päänsärystä: Mun miehen sisko odottaa vauvaa tällä hetkellä jollain viikoilla 20 muistaakseni ja hänellä särkee päätä koko ajan. Kotona pikkasen rauhoittuu, mutta jos johonkin täytyy lähteä alkaa se särky taas. Hänellä todettii juuri raskauden aiheuttama kilpirauhasen liikatoiminta, joka saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Sai lääkityksen siihen ja nyt alkaa kuulemma helpottamaan.
Sukupuolesta: Päällimmäinen ajatus on, ettei sillä ole väliä, mutta kun tyttö jo on niin jotenkin toivoisin poikaa kuitenkin enemmän. ei se tyttökään pettymys ole tietenkään.
Ultrassa kävin ihan oman mielenrauhan saamiseksi ja soittelin vasta sen jälkeen neuvolaan aikaa. Menen 9. joulukuuta. Silloin on tasan rv10. Meidän kunta ei tietääkseni kustanna kuin yhden ultran, joten oon tässä pohtinu kumman valitsisin, nt:n vai rakenneultran. Esikoisesta käytiin rakenneultrassa. Tosin siskon ehdotti, että voisin soittaa tyksiin ja kysellä sieltä pääsenkö heille seurantaan, kun esikko oli pienokokoinen syntyessään. Istukka ei ilmeisesti toiminut kunnolla ja napanuora oli monta kertaa tiukasti kaulan ympärillä. Hän syntyi sektiolla viikolla 37+3 ja oli 1950g ja 44cm, pieni rääpäle. Ottavat kuulemma herkemmin seurantaan jos edellisessä odotuksessa on ilmennyt jotain outoa. Voishan sitä kokeilla.
No mut jos lopettais tän romaanin tähän. Kuulumisiin ja viikonlopun jatkoja kaikille!
merlin ja nipsu 8+4