*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Äippäpakkauksesta: Kävin pikaisesti kattomassa, ja musta ainakin vaikutti huomattavasti paremmalta kuin tuo 2007 pakkaus, joka meiltä löytyy. Muistelen, että osa jäi jopa ihan kokonaan käyttämättä, kun oli niin hullun mallisia meidän neidille (leveitä). Toivottavasti nuo on parempia. Ainakin villahaalari näytti kivalta ja kiva kun on kahdet kestovaippakuoret noiden edellisten yksien sijaan. Ja ne raitaset potkarit oli ihania :heart:.
Eli varmaan mekin sit pakkaus otetaan näillä näkymin.

Ootteko muuten miettineet jo, et kuinka moni aikoo kestovaipattaa tulevan mussukan? Tai miten moni täällä on aiemmin kestoillu? Meillä esikon kohdalla jossain välissä tavoite oli täyskestoilla, mut loppujen lopuks on kuitenkin ollu lähinnä osakestoilua ja siihenkin hurahdin vasta kun esikko oli n. 5kk. Toiveissa olis, että pikkukakkosta kestotettais ihan alusta asti. Hurahdin niin noiden vaippojen ompeluun, että odotan jo innolla, et pääsen suunnitteleen minikestoja tulevalle mussukalle :heart: :LOL:

Hätähousu ja asukas 12+4

ps. pitäis kai oikeasti keksiä tälle tulokkaalle jo työnimi ja ottaa eka massukuva :ashamed: :ashamed:

Kestoilusta:

Olen ajatellut asiaa ja jopa haaveillut.
Ongelma on vain, että olen täydellisen epäpätevä ompelija...siis oikeasti, juuri ja juuri napit ja parsimiset sujuu, mutta läheppä esittelemään minulle vaate kaaoja tai sukkakutimia, niin putoan kyydistä ennekuin ehditte aloittaa :LOL: :LOL:
Täytyy katsoa, josko mummo (äitini ) innostuisi noiden tekemisestä...hän kun on iästään huolimatta (42v ) perinteinen mummo...eli kutoo ja tekee vauvoille itse kaikenmoisia vermeitä ja lakanat ja kaikki...hällä vaan juuri meni kone rikki, joten josko hän uuden pian hankkisi. =)

Ja meillä on myös se 2007 pakkaus, tai on lainassa nyt siskolla kunnes ei enään tarvi. Saan sen sitten takaisin.
Ja itse en siitä toppapuvusta tykännyt lainkaan...tosi epäkäytännöllinen oli se kaulus osa, pojalla oikein haavautui välillä, kun omasi silloin niin muhkean kaksoisleuan.

Luoja...nyt se iski tajuntaan todella...nämä kaksi seuraavaa kuukautta (huhti ja touko ) menee tosi nopeaan ja sitten onkin enään 4kk La:aan :eek: :whistle: :attn: :D :heart: JEEEE!!! :LOL:

Nyt poistun taasen kunnes taas palaan älynväläyksieni kanssa :wave:

Kestoilusta: juuri tuossa miehen kanssa tutustuttiin kestovaippainfon sivuihin ja tultiin siihen tulokseen, että joko AIO-vaippoja tai sitten kertikset. Kysymyksiä teille siis jotka noihin kestovaippoihin on enemmän tutustuneet, että riittääkö noissa AIO-vaipoissa imuteho? Entä onko "yhden koon" vaipat kuinka hyviä (sopivatko yhdet vaipat siis todella koko vaippaiäksi)? Ja kuinka paljon noita tulisi hankkia, että pärjäisi?

Paljon on kysymyksiä, kun mitään en varsinaisesti asiasta tiiä... Ja toki se mietityttää, että onko ne niin hyviä, kuin kertikset. Vai onko niissäkin "merkkejä/malleja", jotka toisille sopii ja toisille ei ja mitä jos sitten ostankin väärän merkkisiä, ja ne ei lapselle sitten sovikaan. Onkohan muuten kestot kuinka allergiaystävällisiä? Luulisin ainakin, että ovat allergiaystävällisempiä kuin kertikset (niissä ei oo muovia), vai oonko ihan väärässä...?

Kestoista opin aikoinaan sen verran, että ovat monest ipaljon aprempia vauvan pepun ihoreagoinnin suhteen kuin kertikset.
Monilla vaavella, kehtaisinko sanoa että kaikilla, tulee vaippa ihottumaa, hautumia ja usein kestot vievät nämä vaivat pois.

Ei tietenkään ole tae, mutta näin olen lukenut ja aikoinaan äitini käytti minulla kestoja ja peppuni ei koskaan kuulemma punoittanut, kuten sitten muiden sisarusten kanssa kävi, kun olivat tulleet jo kertis vaipa t käyttöön.

Kertiksissä kun on monissa kemikaaleja parantamassa imukykyä, mutta näitäkin löytyy sitten ihoystävällisempiä.

Kestoissa vaan saa olla käsittääkseni hiukan valppaampi noiden vaihtojen kanssa? Tai imutehoa voi lisätä tarpeen mukaan, mutta ainahan on paras vaihtaa märkävaippa heti kestoissa, kertiksissä kun voi tulla huolella paritkin pissat, että edes tajuaa siellä mitään olevan.

Hui, toivon etten mitenkään ketään syyllistänyt, se ei ehdootomasti ollut tarkoitus. Kertiksiä itsekkin käytän esikolla ja vaippaihottuma on erittäin yleinen ongelma. Siksi olen ajatellut kestoja, sillä niiden rasvojen ja eri vaippamerkkien vaihteluun, menee enemmän rahaa ja niiden kanssa läträämiseenkin menee enemmän oikeasti aikaa, kuin mitä olen seurannut muutamaa kestoilijaa...ei vaippaihottumaa tms. ei jatkuvaa pepun rasvailua...haavena kestot...mutten ota painetta :D :D

Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella tänne :) Onnittelut kaikille, jotka saaneet iloisia ultrauutisia!! Oma olo on tosi hyvä, toisaalta pahoinvointia tms. ei edes alussa ollut!! Nyt on iltaväsymys hellittäny enkä nukahtele sohvalle enää yhdeksältä! Ja mikä ihaninta, maha on alkanut kasvaa :)

Itsellä tota ylimääräistä on jonkin verran, ja puoltoista kk:tta sitten neuvolassa terkka varotteli ettei alkuraskaudessa sais kiloja pahemmin tulla.. Noo, tänään kävin ekaa kertaa vaa´alla ja painoa oli tullut lisää vähän reilu 3 kg :ashamed: Rupesin kuitenkin miettimään ettei tässä ihan alussa olla, joten osaisko joku antaa edes vähän viitteellistä tietoa tosta painonnoususta!! Ens viikolla on neuvola ja suunnittelin jo että jos terkka huomauttaa painosta aion myös vedota tupakoinnin lopettamiseen... Eikös ole ihan normaalia että silloin paino nousee?? Kieltämättä on se ruokakin maistunut, eikä aina oo niin helppoa syödä pelkästään terveellistä!!

Äitiyspakkauksesta juttelitte.. Kävin jo itsekin kurkkimassa Kelan sivuilla! Koskas pakkauksen muuten saa? Ja joku tiesi noista Kela-asioista enemmänkin.. Nythän verottaja lähettää esitäytetyt veroilmoitukset, joten määräytyykö äitiiyspäiväraha 2007 vai 2008 tulojen mukaan?? Verotus varmaankin vahvistetaan vasta syksyllä, mutta eihän palkkatuloihin muutoksia enää tule vaikka veroilmoitusta korjaisikin??

Kiitos ja anteeksi :)

Silona ja eivielävirallistatyönimeä 14 + 2

herttaliisa, saappaat löytyi Prismasta. Etolassakin on edullisia saappaita, hinta n. 13?, samoin Name it -saappaita saa 12,90?. Ne on vaan vähän kapeamman mallisia, eli ei mahtunut villasukan kanssa meidän pulleajalkaiselle pallerolle.

Painosta kyseli Silona:
En nyt huolestuisi tuosta, voihan se paino joillain nousta ja minkäs sille mahtaa. Saattaa neuvolassa kyllä sanoa asiasta, mutta sanot vain, että olet antanut lipsahdukset anteeksi kun tupakoinnin kuitenkin lopetit, eiköhän se kuittaa tilanteen :D
Ja muutenkin, nyt kun kevät ja kesä tulee, niin on ehkä helpompi panostaa ulkona liikkumiseen vapaa ajallaan, joten kyllä uskon se painon tulon tasaantuvan. Eikä välttämättä tarvitse edes rehkimällä rehkiä, vaan mukavat reippaahkot kävelytkin auttaa. Ja mitä enemmän syö niitä kasviksia ja hedelmiä päivänaikana, sitä vähemmän jaksaa sitten muuta syötävää kaivata.
Mutta jos nyt kuitenkin painoa tulisi sen 300g-800g viikko ei ole hälyttävää sekään...tai oma mielipiteeni on tämä...suomessa vaan kytätään tuota painon nousua mielestäni turhan tiukasti ja viitearvoista pidetään kauhean tiukasti kiinni. Ruotsissa on toisin, eikä 20 kilonkaan painon noususta raskauden aikana mäkätetä kuulemani mukaan, ellei sitä painoa siis tule viikon kahden aikana sanotaanko vaikka yli 5kg, sillä silloin se jo normaalisti viittaa johonkin ihan muuhun kuin syömiseen :hug:

Ja mekin löydettiin pojalle kumpparit..käytetyt, mutta nokian merkkiset ihanat kokoa 21...ovat juuri passelit ja ihana joustavat ja sopivan leveät pojun leveälle jalkapöydälle..maksoivat 2e :D

Tuli juuri mieleen kauppareissustani tilanne.

Äiti oli menossa autoon poikansa kanssa ja poika (3v ) otti spurtin kohti autotietä...äiti juoksi perään ja huusi pojalleen oikein kunnolla...seasta paistoi omaan korvaani pelästys ja tottakai poika itki.

Takanani käveli nainen (n.35v ) ja ystävätär. Naisella oli käärö rattaissa. Nainen sitten maanitteli ystävälleen, että miten joku kehtaa huutaa lapselleen ja tainnut kyllä olla vahinko lapsi kun tollain kohtelee...itse yritimme tätä 3v eikä mieleeni tulisi kuunaan päivänä huutaa lapselleni :eek: :eek: :headwall: :headwall:

Onko tommoset edes todellisia?
Vaikken minäkään huuda pojalle ihan pikkuasioista ja mielen ilmauksista, kyllä hemmetissä huutaisin varmasti, jos poika juoksisi päätä pahkaa suoraan autotielle :/

Nojoo...eipä kummempaa tällä erää...mentävä laittamaan pyykit kuivumaan ja alettava istuttamaan toista satsia kesä kukkia, kun toiset on jo itänyt kunnolla...kohtapa pääseekin niitä laittamaan ulos päivisin...ihanaa =)

paapelo+poju+Tiuhti 13+6

Missahille Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen.

Kaikille onnittelut hyvistä ultrakuulumista.

Äitiyspakkaukseen kävin kanssa tutustumassa. Ihan mukavalta näytti. Otan sen, kun ei ole aikaisempia lapsia niin ei ole vaatteitakaan. Vaatteita tulee hankittua, mutta tuossa on hyvä alku. Kestovaippojen käyttöä en ole vielä ajatellut.

Tänään kävin np-ultrassa. Pieni liikkuu vikkelästi, imi sormia. Syke näkyi. Kaikki näytti olevan hyvin. Nt oli 1.2mm. Oli tosi liikuttavaa nähdä hänet. Mies oli myös mukana. Veriseulan näytteen kävin antamassa samalla reissulla. Tuloksista ei muuten ilmoitetta kuin jos on jotain erityistä. Vastaus voi kysellä rakenneultrassa käydessä, jos haluaa tietää tarkemmin. Oli helpottavaa nähdä, että nyt ainakin kaikki on hyvin. Kaikkea voi silti tapahtua.
Pahoinvointi on helpottanut, vaik välil tulee huono olo, mut ei onneks enää sellaisena kuin alussa. Pilttisoseita olen syönyt. Ne on just sopivia välipaloja. Työpäivät jaksaa jotenkin, mut iltaisin ole väsynyt. Yöllä heräilen useamman kerran. Viime yönä nukuin koko yön heräämättä, jota ei ole tapahtunut aikoihin. Onneksi on viikonloppu ja saa nukkua pidempään. Ensi viikolla ei ole onneksi kuin neljä työpäivää.

Minäkin kävin kurkkimassa äitiyspakkausta ja kyllä sen otan. Värit tosiaan näytti sopivan ehkä vähän paremmin pojalle, näin stereotyyppisesti ajatellen :)

Ärsyttää ihan suunnattomasti, että meidän alakerran naapurit tupakoi sisällä. Savu leviää meidänkin asuntoon, savunhaju ällöttää eikä se varmaan sikiöllekään hyvää tee :( Pitää varmaan yrittää soitella isännöitsijälle, mutta tuskin sekään voi mitään tehdä...

Onko kellään muulla iskiasta vaivana? Ilmeisesti useimmiten tulee vasta loppuraskaudesta, mutta mulla alaselkä ja pakara kipuilee jo nyt... Kauhulla odotan, että mitä tää on sitten loppuraskaudessa.

Iltaa ja onnea hirmuisesti ihanista ultrakuulumisista joita olikin taas tullut roppakaupalla :flower: :heart:

Kestovaipoista, kokeilin kuopuksella ja koin ne epäkäytännöllisiksi muutaman kerran jälkeen. Ainakaan pelkkä harsotaitos imuna ei ollut riittävä vaikka ihan mukavaa olikin opetella erilaisia taitoksia. Voipa olla että taas innostun ainakin kokeilemaan mutta paineita en minäkään asiasta ota =)

Äitiyspakkaus, oli ihan jees mutta itse tykkään enemmän viime vuotisesta väreiltään. En osaa vielä sanoa että otetaanko pakkaus vaiko raha. Toiselle pojalle otettiin rahana ja kyllähän sillekkin aina käyttökohteita löytyy kun noita vaatteita tietenkin on jo kertynyt mutta onhan se pakkauksen saaminen niin ihanaa että saas nähdä :D

Fresia, täällä yksi selkävaivainen. Välilevynpullistuma vaivaa ajoittain ja tällöin iskiashermo joutuu minullakin puristuksiin. Kurja vaiva joka pilaa monta hyvää hetkeä :/

Ihanasti Paapelon ja Herttaliisan masut kasvaneet, laittakaahan lisää muutkin kuvia masuista, niitä kun on niin kiva katsella =)

Paino ei ole vielä noussut yhtään mutta kyllähän tuota ehtii vielä tulla. Sepä on niin yksilöllistä miten sitä tulee, viime raskaudessa mulla paino nousi heti alusta alkaen. Silona, mulla on joku raskauskiekko tuolla minkä mukaan paino olisi saanut nousta näihin viikkoihin mennessä pari kiloa mutta sulla on viikkoja jo vähän enemmän kuin mulla joten en olisi mitenkään huolissani tuosta noususta =)

Tässäpä vielä oma masuotos tältä päivältä, onhan se ihanaa taas olla tämmöinen möhömaha ja np-ultran jälkeen otan kaiken ilon asiasta irti :D

äitsy ja pikkulauri 12+0 :heart:

Iiihana maha äitsyllä :D :heart:

Näihin kun ei vaan koskaan kyllästy...taidan olla ikuisessa vauvakuumeessa...saas nähdä mitä tuumin kun tämä syntyy, vai onko taas semmoinen fiilis, että vaikka heti perään voisin toisen pusata :D

Ihania mahakuvia kaikilla! Just kävin itekin työpaikan väkeä moikkaamassa (olen siis hoitovapaalla) ja sanoivat vaan että onpas jo ihana maha.. Tosin lienee pääasiassa turvotusta ja on tuosta esikosta vielä kertymää..

Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista. Itse odottelen ensi viikon ultraa että sais kunnolla vahvistuksen että onhan siellä edelleen joku ja kaikki kunnossa. Varhaisultrassa meilläkin mitattiin heppu viikon pienemmäksi kuin oli ite laskenut, joten pieni huoli on takaraivossa. Vaikka kuinka tietää että kun 11mm kaveria mitataan, niin mittausvirheet on aika mahdollisia..

Kestovaippailuista on ollut puhetta. Me puolikestoiltiin aluksi esikon kanssa, mutta nyt on ei enää kun kävivät vaipat kävivät pieniksi.. En oo ite tehnyt mitään ja jos uutena ostaa kaikki vaipat niin tulee aika kalliiksi. Onneksi itse löysin niitä kirppareilta.

DsariaL kyseli AIO:sta. Nää on niin yksilöllisiä juttuja ja merkkejä ja malleja on kymmeniä. Itsekin aattelin että ne AIO:than ois loistava vaihtis helppoudellaan kertikselle, mutta meillä ne ei toiminu. Ei saatu niitä niin tiiviisti että falskasivat reunoista ja lisäksi kuivuvat tosi hitaasti.. Ehkä myöhemmin toimisikin paremmin kun ei enää ole löysää maitokakkaa. Meidän suosikit oli tuplaimut (Ronja&Roopen) ja taskuvaipat ja kuori siihen päälle. Yritettiin kanssa ihan aluksi harsoilla, mutta ne ei riittänyt kun meidän neiti nukkui alusta asti tosi pitkiä pätkiä ja oli aivan märkä aina. Ei se kyllä häntä haitannut, mutta itteä. Varmaan hepunkin kanssa mennään samalla mallilla kun nyt on kuitenkin rutiinia ja tietää mitkä mallit meillä toimii.

Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta. Meilläkin vuoden 2007 malli esikosta, joten kaikki tarvikkeet (sakset, harja jne. on jo). Oli kyllä ihana saada se postissa ja hiplailla aika ajoin niitä vaatteita, mutta loppuviimeksi tuli aika vähän käytettyä niitä vaatteita. Toki makuupussi ja toppapuku on edelleen käytössä, mutta menee ne toiselle vielä hyvin. Saatiin paljon vaatteita lahjoiksi ja itekin oli pakko saada ostaa jotain mieluisia =)

Mutta nyt valmistelemaan esikon 1v. synttäreitä. Täyttää keskiviikkona, mutta juhlitaan nyt sunnuntaina ekan kerran..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

LinneB ja heppu 10+5 tai jotain

Heippa kaikki!

Niistä vaipoista. Meillä on tarkoitus käyttää kestoja, joskin mahdollisimman helppokäyttöisiä sellaisia eli juuri näitä AIO. Mä yritän muutenkin aina huomioida ympäristönäkökulman ja se älytön vaippajätteen tuottaminen ei vaan tunnu oikealta. Toivottavasti siis löydämme noista toimivan version:) Ehkä reissuilla tulee poikkeus, ei likaisia vaippoja viitsi mukanaan raahata. Mutta pääsääntöisesti kestoja. Niitähän voi sitten käyttää vielä seuraavallakin.

Mä olen menossa np-ultraan ti ja jännittää hirveesti! Oireet kun on jo lieventyneet ja raskaus ei niin kovasti näy eikä tunnu, pelottaa että onko siellä mitään. Vaikka hyvässä kunnossa pikkuinen oli omakustanteisessa ultrassa muutama viikkkoa sitten.

Mua nauratti Hulluilla Päivillä kun yritin penkoa sitä vauvatavaraa mutta ekakertalaisena mulla ei ole mitään havaintoa että mitä kuuluu hankkia. Hyvä että saadaan se äitiyspakkaus, joku viisaampi on koonnut sinne oleellisen :LOL:

Fresia-82 kyseli iskias vaivoista.
Täällä yks joka on niistä potenut jo parisen vuoden ajan...toosi rasittava vaiva ja kaiken lisäksi minulla on skolioosi joka ei sitten yhtään helpota tilannetta....
Mulle muinoin lääkäri sanoi, että joskus kun olet viimeisimmilläsi raskaana niin tuskin pystyt kunnolla enää kävelemään... :eek: eli tämä jää nähtäväksi...

Myös mä kävin katsomassa tuon äippäpakkauksen ja kyllä se meille otetaan.
Mulla on alkanut olemaan tällä viikolla niin voimakasta pahoinvointia etten ole kyennyt edes töihin menemään...toisilla sen tuntuu loppuvan ja mulla vasta alkavan kun ei mulla tätä vaivaa alussa ollutkaan...noh, jospa se tästä joku päivä helpottuisi. =) Mitä tahansa pikkuisen Ihmeen puolesta kärsin. :D

Mutta nyt katsomaan mitä tuo koira piruilee tuolla...oli yks päivä yksinollessa seinän syönyt... :LOL:

Pure Love ja Ihme rv12+6

LinneB meillä onkin molemmilla näköjään huhtikuussa syntyneet esikoiset. Löysinkin sut huhtikuisista kun vähän haeskelin, olit näköjään eri nimimerkillä silloin. Kivaa löytää "tuttuja" :)

Mäkään en ota äitiyspakkausta, kun on toi v. 2007 pakkaus ja meilläkin osa vaatteista jäi käyttämättä.

MB 14+0 *POKS*

Lauantaita!

Täällä juteltu kestovaipoista, niitä mekin ollaan suunniteltu käytettäväksi. Samoin ollaan ajateltu,että tehtäisiin soseet ite. Nyt tietenkin voi olla helppoa sanoa, saa nähä sitten tulevaisuudessa onko vielä samat mietteet :D
Painon noususta, mulla ei paino ole noussut ekan ja tokan neuvolan välillä ollenkaan,täysin samassa ollaan 100g tarkkuudella.
Iskiasvaivoista, minäkin olen tuntenut välillä sellaista iskiastyyppistä kipua ja vielä tuossa mahassa tuntuu vihlontaa. Tänään vessassa tuntui 3-4 pientä "hypähdystä" alamasulla,aivan kuin pikkupotkuja :D Näin haluaisin ainakin ajatella. =)

Mut nyt syömään,pahoinvointi nostaa päätään..

nöpötin ja pikkuinen 12+3

Tervehdys!

Täälläkin saatiin hyvät ultrauutiset, joten hyvillä mielin tässä edetään. Onnittelut myös kaikille muille onnellisista ultrakuulumisista!

Kuinka moni teistä on syönyt särkylääkkeitä raskauden aikana? Mulla on tällä viikolla ollut aivan armoton päänsärky, väsymys ja pahoinvointi. Ja tuohon päänsärkyyn on ihan pakko ollut ottaa päivittäin panadol-tabletti. Jo yksikin aamulla otettu tabu on auttanut selviämään päivästä. Tiedän, että panadolin käyttäminen pitäisi olla turvallista raskausaikana, mutta silti mietityttää. Lisäksi harmittaa, että kun jo pääsin nauttimaan vähän paremmasta olotilasta, niin karmea olo palasikin tuplasti pahempana. No, joskos se taas jonkun ajan kuluttua helpottaisi. :)

Painosta: Mullakin on tullut kiloja ehkä kolme-neljä ja nyt mennään rv 13. Neuvolassa täti oli sitä mieltä, ettei alkuraskaudessa paino saisi juurikaan lisääntyä. Mutta olen hoikka ja raskauden alussa olin timmissä kunnossa urheiluharrastusteni vuoksi, joten en aio ottaa neuvolatädin ohjeita painon nousemista vakavasti. Vaikka painoa on nyt tullutkin lisää, niin olen siltä normaalipainon alarajoilla. Ja uskon, että jos syö ns. normaalisti, niin ei sitä painoa voi kymmeniä kiloja kertyä. Eli ehkä meidän ei pitäisi stressata painon suhteen. Jokaisen tulisi ainakin muistaa, että oma lähtöpainokin vaikuttaa siihen miten painoa alkaa kertymään.

Täällä taivas heittää vettä, mutta taidanpa silti lähteä koiran kanssa lenkille. Sadeilman raikkaus voisi tehdä hyvää tälle nuhjuiselle olotilalle. Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille! :)

Mulla on ollu 2 päivää hyvä olo, sormet ristissä että jatkuu näin. Nyt kun sain sanottua, se varmaankin iskee päälle samantien :$ No ei saa manata..

Sokerirasituksesta olitte puhuneet. Mulla todettiin ekassa raskaudessa raskausdiabetes, jota alkuvaiheessa koitettiin hillitä guaremilla, mutta viimeiset 7 viikkoa jouduin pistämään insuliinia. Ei kiva! Nyt alusta asti olen seurannut sokereita ja suht hyvin ovat pysyneet alhaalla. Neuvolantäti kuitenkin ekassa neuvolassa sanoi, että joudun melko varmasti myös sokerirasitukseen, koska se on tullut käytännöksi kaupungissamme. Ihan en vaan käsitä, että miksi koska on todella todennnäköistä, että insuliinihoidolla loppuaika taas mennään. Ja toivotaan parasta, että sokerit normalisoituvat synnytyksen jälkeen, niin kuin kävi esikosta.

Me käytiin 4D ultrassa esikolta raskausviikolla 25+0 ja ultran tehneen kätilön mukaan oli ihan viime hetket tähän. Myöhemmin ei oikein enää näe kunnolla mitään, kun asukki kasvaa vauhdilla.

Äitiyspakkausta kävin kurkkiin myös ja en osaa nyt kyllä päättää, otetaanko vaiko eikö. Saa nähdä. Meillä jäi melko paljon vaatteita käyttämättä tytön äippäpakkauksesta. Mutta katotaan nyt. Niin kuin täällä oli jo puhetta, niin se paketin hakeminen postista ja tutkiminen on vaan niin ihanaa :heart:

Nyt on lähdettävä ostamaan tytölle välikausihaalaria, kun toinen on ihan hiessä aina kun ulkona ollaan toppapuvussa.

Heipat ja toivottavasti pääsen/jaksan vierailla täällä useammin kuin aikaisemmin ja olo pysyy näin hyvänä niin kuin se nyt on :D

minttukoo + salamatkustaja 11+6

Päivää!

Keväinen sade piiskaa, mutta tykkään silti...sulaa lumet nopsaan ja alkaa kasvit puskea maasta =)

Kestoista vielä:
Minun äiti innostui heti, kun ehdotin, josko hän voisi tehdä kestojen kuoria ym meille. Tilattiin heti hälle uusi ompelukone.
Täytyy varmaan käydä jossain kirjastossa tonkimassa kaikki lehdet läpi ja käydä vielä netistä ronklaamassa kaavoja äipälle.
Ja itse ajattelin, että aloitetaan varmaan kestoilu sitten kun uusi arki on alkanut rullaamaan kunnolla. Siinä sekasorto vaiheessa mikään täysin uusi juttu luonnistu minulta kuitenkaan :D

Olo on ihan hyvä...nälkä vaivaa kyllä vähän väliä...juuri söin kunnon ruoan ja taas on ihan nälkä.

Ne ole joutunut ottamaan vielä yhtäkään särkylääkettä tässä raskaudessa, mutta esikon aikaan kun hemoglobini putosi, tuli tosi kovat päänsäryt.
Silloin ei vielä ollut neuvola aikaa lähimainkaan ja ihan vain söin niitä särkylääkkeitä, kun luulin sen olevan tavallista särkyä. No neuvolassa sitten selvisi että hb arvot oli tosi matalalla ja rauta kuuri auttoi heti vaivaan.
Mutta varsin viekas poika tuosta on tullut, eli vahinkoa ei tapahtunut =)

Huomenna sitten onkin siivous päivä..oikein urakalla saan jynssätä paikkoja, kun poika on levitellyt myslijuomaansa pitkin lattioita :headwall:
Tuleepahan taas siistiä :D

paapelo+poju+Tiuhti 14+0 POKSISTA VAAN :heart:

Fresia kyseli iskiaksesta...
Mulla joskus vaivaa :|
Säännöllisellä liikunnalla pysyy kuitenki poissa melkeen kokonaan.
Jumppaamaan pitäs alkaa enemmän...

Äitiyspakkauksestaki oli juttua...
Mun täytyy nolona ehkä todeta että tykkäisin enemmän tuosta 2008 pakkauksesta, tuo 2009 pakkaus on musta aika poikamainen...
Kiva se on silti mutta jos hakee heti ku vaan voi niin voikohan enää saaha sitä 2008 vuoden pakettia?

Ihania masukuvia :D
Uskaltaisinkohan laittaa omani? :whistle: :ashamed:
Mietin vaan edelleen onko se vauvamahaa vai ei :ashamed:

Tänne ei oikeesti mitään kummempia kuulu.
Hirveesti ei olla vieläkään pikku Uunosta kerrottu muille ku ei jotenki osaa :LOL:

*Talvicci ja Uuno rv.13+3* :heart:

Talvicci:
Juuri luin uusimmasta Vauva lehdestä, että vuoden 2008 pakkausta jaetaan niin pitkään kuin niitä riittää ja sitten aletaan vasta jakamaan uutta pakkausta. Mutta yleensä se pakkaus tulee siinä kun on n.6kk raskaana...noin suunilleen.

Ja oma mielipiteeni vauvamasuista on se, että vaikka olisi vain turvotusta tms. niin pyöreä maha äidillä, joka on raskaana on aina vauvamaha :D
Ja omaksi ilokseenhan sitä kuvataan ja toki muidenkin silmäniloksi, joten rohkeasti vain laitat kuvaa tulemaan...itse ainakin innolla aina odotan, milloin muut laittaa massu kuviaan, vaikka olisikin vasta orastava kumpu :D

Alakerrassa bileet.
Asutaan 4krs ja 3krs sekä 2krs on bileet...lähtölaskenta alkakoon sitten ja jos ei bassot katoa klo 23.00 mennessä se on sitten äkäinen äiti ihminen ovella ja se ei ole kaunista kuunneltavaa se :whistle:
Ja tämäpä onkin sitten kumpaisellekkin asukkaalle viimeinen ovi valitus, sen jälkeen jos vastaavaa tulee, painelen suoraan isännöitsijälle.
Ei varmaan muuten tulisi niinkään tehtyä, mutta ovat pahuksen nuoria ja eivät omaa minkäänlaisia käytös tapoja what so ever :headwall:
Saapa nähä mitä tällä kertaa saan suoltaa, ennenkuin jätkät suostuu laittamaan toosat himmeeks...prkl :headwall:

Huomenna onkin nättipäivä sitten tiedossa...jos sitä oikein päivällä menisi koko perheen voimin kävelemään...saa poikakin sitten purkaa energiansa kunnolla :D

Nyt kuulostelemaan metakkaa sohvalle :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+0

Talvicci et taida ehtiä saada vanhaa äitiyspakkausta, uutisissa sanottiin muutama päivä sitten, että niitä riittää vielä arviolta 2 viikoksi.

paapelo toivottavasti naapurit hiljeni! Meilläkin joskus alakerran tyyppi bilettää vähän turhan äänekkäästi ja mulla menee samantien hermo. Me ei taas koskaan mennä ovikelloa soittamaan vaan laitetaan aina suoraan valitus isännöitsijälle. Mä en halua nähdä niitä face to face, kun en tiedä mitä hulluja siellä on. Ja tehoaa paremmin, kun isännöitsijä soittaa perään :)

Täälläkin iskias vaivaa aina silloin tällöin. Ekassa raskaudessa se yltyi aika kivuliaaksi välillä enkä pystyny istumaan missään muualla ku jumppapallon päällä iltaisin. Varmaan johtui kun istuin töissä kaiket päivät niin sitten ilta menikin tuskissa. Jumppapallo oli kyllä mulla ehdoton iskiaksen hoitoon, kun en enää pystynyt missään muualla istumaan, suosittelen!

Ei vitsi pakko taas mainita, mutta olo oli eilen ekaa kertaa melkein normaali. Eli ei yököttäny juuri lainkaan. Pidän peukkuja että olo pysyy tällaisena..

MB 14+1

Yhteistyössä