*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Huomenta!

Olempahan nyt sitten kärsinyt elämäni ensimmäisestä Migreenistä :kieh:
Eilen illalla alkoi 7aikaan vähän särkemään päätä. Lähdin vielä kaverin kanssa käymään kaffella kun poika meni mummolle yökylään.
Kotiin tulin puol kahentoista aikaan ja pääkipu oli jo aivan sietämätön. Otin panadolin ja yritin käydä nukkumaan, mutta ei mennyt kauaa kun juoksin vessaan ja oksensin..
Mä en oo ikinä kärsinyt toistuvista päänsäryistä, ja tää oli jo 3 päivä kun tän raskauden aikana särkee päätä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? paheneeko tästä vai mitä?
Jos tulee vielä noin kipeeksi kuin eilen niin mä kuolen :ashamed:

Inka ja Taika 14+6 :heart: Huomenna poksuu :D

Huomenia!

Inka: mulla kans on ollut tuota päänsärkyä ja välillä on kyllä ihan sietämätöntä. Toivon, että ei pahenis ainakaan. Esikolta mulla ei ollu juuri koskaan pää kipeä ja nyt jo monta viikkoa useampana päivänä peräkkäin.

Kerkesin jo vähän hengähtää, et meille ei tulis näitä tällä hetkellä jyllääviä tauteja, mut niinpä vaan mies alotti pe talvilomansa ja samantein kuume ja flunssa pukkas. Ja mulla on nyt ollu 3 päivää kurkku ihan turvoksissa ja rakkuloilla. Tuntuu ettei saa kunnolla henkeä ja yököttääkin. Huomenna kyllä soitan jo lääkäriin, et mitä tää on, tänään ei viitti lähteä päivystykseen istumaan... sinne meen vasta ku pää on kainalossa :kieh:
Onneks tuolle esikolle ei oo vielä tullu mitään. Toivottavasti ei tuukaan. Ihana lapsi antoi sairaiden vanhempiensa nukkua aamulla myöhään :attn: , jopa 10 yli 7:ään! B) Normaalisti tuo herää aina kuudelta.

(.) Kärsin edelleen raivostuttavista mahavaivoista, välillä ihan kovalla ja välillä ihan sekaisia. Ja kipeäkin tuo välillä on. No, enpä oo päässyt lihomaan yhtään, päinvastoin, kun kaikki tulee välillä pihalle salamavauhtia. :headwall: Harmi vaan, et maha on kyllä sitä myötä vähän pienentyny, kun ylimääräiset makkarat vähentyy (no, ei huolta, vielä on varastoa jäljellä) :LOL:

Laita vain talvicci masukuvaa, oli se sitten miten pikkuruinen kumpu tahansa. Jospa minäkin tänään ottaisin viimein kuvan masusta, kun huomenna jo 13 vk täynnä! Apua, miten aika menee nopeeta!
Meenpäs nyt kuvaileen massua :)

Hätähousu ja mussu 12+6 :heart:

Migreenistä
Minulle sanoivat edellistä odottaessa, että jos on vähänkään taipuvainen pääkipuihin, se on todella todennäköistä että menee migreeniksi raskaus aikana. Varsinkin kun hajuaisti herkistyy, niin kaikki hajut pahentaa migreeniä.

Omia kuulumisia...
Mahataudista koitetaan toipua. Lapset oksensi jokainen vuoronperään 2 päivää, mutta yllätys yllätys, itse olin petipotilaana 5 päivää.. Nyt kokeillaan totuttautua taas pureskeltavaan ruokaan.

Marsupilami & piskuinen 13+5

Kyllä naapurit hiljeni :D
Tuo on nuorisoa, jota tuossa ala puolella kahessa kerroksessa asuu ja ovat vain todella itsekeskeisiä ja nuoren ikänsä vuoksi tosi ylimielisiä...jätkiä siis ovat. Jos olisi tyttökaverit heillä, luulen, että meno olisi vähän hillitympää.
Mutta tosiaan, kun kello löi sen 23.00 katosi kaikki musiikki sen sileän tien. Eli ehkä ovat jotain oppineet vihdoin :D

Migreenistä:
Minä taas olen päässyt eroon migreenistä esikoisen raskaudessa. Sitä ennen kärsin siitä usein ja kun tulin raskaaksi, ei mitään migreeni kohtaukseen viittaavaa ole tullut.
Olettehan katsastaneet nestetasapainon, se voi osaltaan laukaista päänsärkyä. Jos vaikkapa juo kupin kahvia, pitäisi sitä vasten juoda vähintään yhtä iso määrä vettä.

Pikaista paranemista sairastaville :hug:

Eilen illalla oli Tiuhtilla taas menoa töppösissä.
Vaihteli asentoa hirmusti kun tuntui sitä "hankausta ja toinen puoli kohdusta oli ihan kireänä...mitä lie siellä teki...se on sitten hauskaa kun vaavi alkaa protestoida täyttä rakkoa. Tosin vasta loppuaikoina, mutta silloin oikein kohdistavat tuuppimiset rakkoon tai muuten vain villiintyvät ja rauhoittuvat vasta kun vessassa on käyty :LOL:
Sitä odotellessa =)

Ei yhden yhtä virpojaa...tosi tylsää :ashamed:
Eivät kai raukat uskalla tulla kenenkään ovelle, kun ihmiset pitävät pikku noitia riesana ja jopa kerjureina ja maanvaivana :headwall:
Että vihastuttaa.
Kun pienin sisareni oli 4v oli hän mennyt ystävänsä 5v kanssa virpomaan ja ihmiset olivat oikein häätäneet heidät oviltaan pois...luoja jos olisin silloin ollut mukana olisi varmaan läsäyttänyt :headwall:

No joo..ajatukset taas menee sinnetänne.
Kohta mies tulee kotia ja alkaa katsoa formuloita. Sitten pääsenkin hissukseen laittamaan lattioita kuntoon ja pesemään lattioita...ihan oikeasti nämä ovat kamalan näköiset, kiitos pojun välipala juoman :LOL:

Olo on vähän väsynyt...olen niin varma, että rauta arvot alkaa hiipua...nokasta tulee niistäessä vähän verta ja ikenetkin on ihan oudot ja väsy...samoja oireita oli esikosta ja lisänä päänsärky, tosin silloin olikin arvot jo tosi matalat...muistaakseni 109 kun normisti se on 140 ja tuo pudotus oli tapahtunut 3viikossa :eek:

Mutta nyt tekemään vähän toista aamiaista jotta jaksaa kuurata :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+1

Aurinkoista palmusunnuntaita kaikille!
Olo on mitä mainioin ja pahoinvointi näyttää väistyneen, toivottavasti kokonaan =)
Nyt on lähdettävä ulkoilemaan kun on niin ihana keli :wave:

NaNa84+Kirppu 11+0 POKS :heart:

Aivan ihana ilma ulkona!!!Jospa se kesä sieltä tulis :) Kävin itsekkin katsomassa ä-pakkausta ja taidan jättää ottamatta sen.
Mulla on nyt alkuturvotukset varmaan hävinny kun paino on jonkin verran laskenu,ruoka ei ole viikkoihin pysynyt sisällä ja heti oksun jälkeen on nälkä,eli eikun syömään...oravanpyörää mennään.

Ihana tunne kun tuntee hipsuiluja masussa :heart:

unihiekka ja pikkuruinen 13+2

laittakaa masukuvia,ne on niin ihania =)

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

kestoista olitte jutelleet: me käytettiin kuopuksella kestoja lähes yksinomaan, reissussa oli kertikset ja nyt kun käyttää vain öisin vaippaa on kertis. Meillä oli aluksi käytössä harsot, sisävaipat ja kuoret mutta hyvin pian siirryttiin taskuvaippoihin. AIO-vaipat hylkäsin heti koska niiden kuivuminen vie niin kauan aikaa ja minust aei ole ekologista käyttää kuivausrumpua vaippojen kuivattamiseen. Niille jotka miettii kestoilun alottamista suositan että hankitte useamman merkkisiä vaippoja ja kokeilette niitä ensin käytössä. Vaippojen malleissa ja istuvuudessa on eroja ja vain kokeilemalla löytyy omalle vauvalle sopiva paketti. Kuopukselle ostin osan vaipoista mutta paljon ompelin myös itse. Nyt on tulevalle vauvalle iso kasa vaippoja leikattuna kun vain kerkiän ne ommella. Ja lisää kankaita olisi tarkotus hankkia. Vaippaihottumaa ei meillä kuopuksella ole koskaan ollut, vaikka muuten atoopikko onkin.

Äitisypakkauksesta: me ei sitä nyt oteta. Kuopukselta on pakkaus tallessa ja ajettelin sillä rahalla hankkia sellasia vaatteita mistä on tarve.

Oma olo on ollut viime päivinä hyvä, väsymys vaivaa mutta eiköhän sekin kohta helpota. masukin on jo hieman kasvanut mutta ei ole ollenkaan Paapelon ja Herttaliisan mitoissa. laittavaa vaan masukuvia, niitä on niin kiva kattella. ite kun en näistä koneista oikein ymmärrä niin en sellasta osaa lisätä.

Mutta nyt taas ruuanlaittoon.

peppi + toukka 12+5

Peppimamma:
Itse ajattelin teettää äidillä kestot. Eli ostan kankaat ja muut tykötarpeet ompeluun hälle ja hän sitten ompelee. Ja hän osaa myös soveltaa kaavoja ja näytin hälle ihan niitä valmis tuotteiden kuviakin. En tiedä onko miten käytännöllinen loppupeleissä, mutta itse katselin kiinnostuneena one size vaippoja joiden haara korekutta säädetään haara nepparin avulla, se voisi olla ihan hyvä.
Ja tosiaan, kun itse ompelee niin erehtyminen mallissa ei kirpaise niin pahasti ja muuntelua voi sitten tehdä seuraavaan satsiin :D

Saa äitikin sitten jotain kivaa tekemistä, kun hän tykkää ommella, mutta harvoin keksii mitä sitten ompelisi, niin nyt on sitten oikein prokkis tulossa :D

juuri kotiuduttiin kyläily ja kävely reissulta...ja poika halusi heti nukkumaan...kävi hakemassa potinkin oikein valmiiksi :D
nukkukoon nyt tunnin verran ja sitten on kyllä herätettävä viimeistään...muuten ei yöunista tule yhtään mitään.

Täällä vaivaa järkyttävä nälkä...ja vielä oikein Vau-odotus kirjasessa mainitaan, että vatsalaukku tyhjenee tuplaten hitaammin kuin normaalisti, ei minulla ainakaan :LOL:

Ja tänään sitten huomasinkin, että farkut kiristää vyötäisiltä...joten mamma vaatteet kehiin hissukseen sitten. Pitänee tilata sitten niitä paitojakin, kun housuja minulta löytyykin...kesällä vasta hamosia katsomaan ja niitäkin vain pari, kun ei näistä suomen kesistä tiedä :D

paapelo+poju+Tiuhti 14+1

Heippa!
Pitää kysyä, onko muilla ollut lisääntynyttä kutinaa? Mulla kutisee nykyään herkemmin mm. kylkiä ja massun ihoa. Ei kovin häiritsevästi, mutta oon kyllä eron entiseen huomannut. Heti vaan tulee mieleen, ettei mitään maksa-arvojen nousua oo.. :/

nöpötin ja pikkuinen 12+4

Aku
Iltaa!
Nyt ois pari ekaa työpäivää takana ja ihan kivastihan ne meni.Tosin näin iltasella jalkoja ja selkää kolottaa kun pitkästä aikaa joutuu seisomaan 8h putkeen.No ehkä tähän tottuu pikkuhiljaa :)

Mullakin on toi iskias vaivannu.Esikon aikaan alkoi viikon 20 tienoilla ja oli loppuvaiheessa tosi kipeä :( Toivottavasti nyt ei tulis :/

Nyt tää lähtee suihkuun ja sit sohvalle löhöömään.Huominen vielä töitä ja sit ois 3 vapaata

=) Toivottavasti ois kivat ilmat B)

Aku ja aapo 12plus1 =)

nöpötin Mulla ei ainakaan kutise! Tai aina oon kutiannu melko helposti, mut ei mitenkään lisääntyny se.
äippäpakkausta ei meille oteta. 2007 pakkaus jäi puoliks käyttämättä ja ovat muutenkin niin hyväkuntosia ettei toista samanmoista tarvita. Ihania hiplattaviahan nuo kyllä ovat, mutta josko sitä sitten kaivais kaikki ihan pienimmät vauvanvaatteet kaapista nyplättäviks taas :D
Virpojia näkyi meidän kulmilla pörräävän todella paljon, mutta maljakossa komeileen yksi ainokainen vitsa. Katselin että naapuritalon ovella kävi jos jonkinmoista kävijää, mut meille eivät sit uskaltaneet. No, jäipähän mulle kindereitä enemmän iltasyömiseks!! :)

Olosta en oikeen tiä...tässähän tää menee. Aamulla oksennetaan ja sit päivä menee suht ok, kunnes illalla paha olo yltyy. Luotan siihen että tämä menee muutaman viikon päästä ohi, lopullisesti.
Nyt amazingracee kattoon!

Muisku 13+1

Moi kuomat!
Taas ootte olleet niin ahkeria etta meni ikuisuus kaikkien kuulumiset lukiessa.
Jee jee, mullakin alkaa pahaolo vaistymaan. Ruokahalu on sitten aivan tolkuton - syon saman verran kun meidan toimiston miehet. Mutta en ma mitaan alyttomyyksia kuitenkaan veda, vaikka jaateloa tulee ostettua vahan liian usein (meilla on taalla Belgiassa jo lammenneet kelit - viime viikolla jo lahenteli 20 astetta).
Vasyttaa vielakin, mutta sekin on jo vahan vaistymassa.

Tanaan tilasin yhden alkoholittoman oluen ja voi jesta etta maistui hyvalta siina terassilla. Siita huomas, etta pahoinvointi alkaa todella vaistymaan, silla ennen ei olis voinut kuvitellakaan alkoholia edes haistavansa.

Huomenna olis sitten ultra! Vihdoin! Olen kuullut niin ristiriitaisia arvosteluja tasta laakarista etta on vahan hankala menna ilman ennakko-odotuksia. Mutta ainahan sita kuulemma voi vaihtaa jos ei natsaa. Aiti on varmaan karppana odottamassa puhelimen aaressa, etta saa alkaa levittamaan uutista. Kyseessa on siis eka lastenlapsi ja aiti on pakahtumassa kertomishalussaan. Aika liikkista :heart:

Mutta hei, kukas se olikaan joka ehdotti tata aitiyspakkauksen vaihtokauppaa? Tai siis, etta etta jos siella paassa ei aitiyspakkaus kiinnosta, niin vois ottaa sen silti ja ma ostaisin sen sitten (ja maksaisin postikulut) samalla summalla kuin mita siita sais, jos ei ottaiskaan? Ma mielellani saastaisin sen 100 euroa ostamalla aitiyspakkauksen joltakin kiltilta, koska asuessani Belgissa en enaa kuulu suomen sos.turvan piiriin ja multa rokotettais lahemmas 280 euroa aitiyspakkauksen ostamisesta? Muistaako kukaan lukeneensa tallasta sanailua muutama viikko sitten? Tai kai se oli jo maaliskuun alulla. Jos tama henkilo ei taalla enaa ole, olisko joku muu kiinnostunut auttamaan? Mun sahkopostiosote on riinushka@yahoo.com. Joten sinne vaan viestia jos joku haluaa avittaa?

Kiitos jo etukateen!

Itun emo 10+5
(Talvicci, mun laskettu aika muuttu 26.10., mutta parempi oottaa paivitysta kun ensin kayn siella ultrassa. Ilmottelen varmasti :)

Huomenta =)

Nöpötin kysyi kutinasta, mä kutisen myös masusta ja kyljistä enemmän kuin normaalisti mutta laitan sedn ihan kuivan ihon piikkiin. Näin oli myös viime raskaudessa ja säännöllinen rasvaus auttaa minulla asiaan. Voithan sä kysyä neuvolasta mikäli asia sinua maksa-arvoja ajatellen huolettaa niin saat asiaan varmuuden.

Kysymystä heittäisin ilmoille mihin ehkä Pohjanmaan mammat osaa vastata, onko täällä päin missään mahdollisuutta käydä 4-d ultrassa??

Nuorommaisesta käytiin Hämeenlinnassa ja kokemus oli aivan ihana mutta matka niin kovin pitkä. Tampereella on myös mutta se oli paljon kalliimpi kuin Hämeenlinnassa mutta jokohan tännekkin seudulle olisi moinen laite saatu esim Vaasaan tai Seinäjoelle.

Tänään olisi neuvola, palailen sitten niiden kuulumisten kanssa ja enää kolme yötä np-ultraan :D Varmasti tältäkin päivältä saadaan hyviä ultrakuulumisia =)

äitsy ja lauri 12+3 :heart:

Niin ja kiitos taas ihanista masukommenteista :D Laittakaahan lisää masukuvianne ihailtaviksi=)

Huomenta!
Juu ei tuo minun kutina ole edes päivittäistä, mutta silti enemmän kuin yleensä. Pitääpä seurailla.

Yök, ällöttää taas vähän enemmän :x Pitää varmaan syödä jotain. Ois kiva vetästä näin aamutuimaan pizza nassuun :D Jospa tyydyn leipään ja omppuun :)

nöpötin ja pikkuinen 12+5

Moikka! Ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kestoista on täällä kovasti ollut juttua, joten kannan vielä oman korteni siihen keskusteluun. Meidän neiti nyt 15kk on kestoillut itsetekemilläni kestoilla koko ajan. Tein sellaisia tosi helppotekoisia tarralla suljettavia taskuvaippoja, missä ei ole mitään kiinteää imua. Tuo s-koko sopi ensimmäiset puoli vuotta ja m-koko on edelleen käytössä. Tosin nyt pitäisi alkaa ommella vähän isompia housumallisia vaippoja, niin pukeminen helpottuisi. Varsinkin pienemmille noiden pukeminen on aivan yhtä helppoa kuin kertsienkin, sillä toimivat ihan samalla tavalla. Noissa minun tekemissäni malleissa on siis erillinen tarroilla suljettava sisävaippa, jonka taskuun pujotetaan taiteltuja imuja tarpeen mukaan ja sitten päälle laitetaan joko pul-kankaasta tehty kuori tai villahousut. Toimivat siis hyvin, ja kuivuvat nopeasti narulla noin vuorokaudessa. Täytyy kyllä myöntää, et kertsejä käytetään meilläkin reissussa ollessa ja nykyisin öisinkin, kun pissin määrä on ollut hirveä. Nyt tosin pissin määräkin on alkanu vähenemään kun sain yösyömisen loppumaan pari viikkoa sitten :D

Joku kyseli noista all-in-one-vaipoista. Itsellä ei ole niistä kokemusta, mutta kuivumisaika on niissä varmasti pidempi, varsinkin jos ei ole kuivausrumpua tai -kaappia.

Paapelokos se etsi niitä vaippakaavoja. Niitä on ollut suuressa käsityölehdessä ainakin kaksi kertaa. Oiskohan ollut numerossa 1/2008 tai 2/2008 ja toiset noin vuotta aikaisemmin ilmestyneessä lehdessä. Itse olen siis käyttänyt noita kaavoja ja jopa onnistunut vaikka tuo käsityöpeukalo aikalailla keskellä kämmentä onkin. Ja kankaita, tarroja, kuminauhoja yms. löytyy esim. kangastukku.com tai myllymuksut.comista, noita itse olen käyttänyt ja toimivat hyvin.

Mut kai se pitäis palata töiden pariin.

Riinuska ja Hemmo 14+6

Maanantaita kaikille!

äitsy80 Vaasassa on sekä äitipolilla että Mehiläisessä 4d ultra. Ja olikohan jotain 70 luokkaa Mehiläisessä tuo maksu, en oo ite käyny, että en varma tuosta hinnasta ole.

Ja täälä tulee lunta, tulis nyt se kevät jo. Mulle ei edelleenkään maistu ruoka tuon mahataudin jäljiltä... Huomenna olis lääkärineuvola, mut kun perjantaina jo kävi ultrassa niin eipä tuo nyt niin jännää enää ole. :D

miltski ja papu 13+4

Niin, pakko kommentoida vielä noista kestoista sen verran, että vaikka meidän neidillä oli varsinkin pienenä paha atooppinen ihottuma, niin vaippa-alueella hänellä ei ole ollut koskaan ihottumaa. En tiedä johtuuko tuo kestoista vai hyvästä tuurista, ettei vaippaihottumaa ole tullut.

Ja toinen juttu noiden vaippojen hinta. Olen tehnyt itse vaipat ja jos työlle ei lasketa hintaa, niin yksi sisävaippa uusista materiaaleista on maksanut imuineen noin 3 euroa ja kuori alle vitosen. Sisävaippoja on meillä käytössä noin 15 kappaletta, millä kierto toimii ihan hyvin, kun kone pyörii noin joka kolmas päivä. Kuoria riittä noin 3 kappaletta, sillä niitähän ei pestä kuin silloin tällöin, kun likaantuvat tai alkavat haista pissille.

Ja tuosta vatsan kutinasta. Kyllä minunkin masu ja kyljet kutisevat :) Johtunee siitä mahanahkan venymisestä. Ja liikkeitäkin jo vähän olen tuntenut :D

Huomenna np-ultra :D Kivaa! Aamu kahdeksalta on aika, saa nähä miten tuon esikon saa hereille, kun normaalisti herää päivittäin klo 8-8.30 ja jos aikaisemmin joutuu herättelemään, niin on ihan jumissa :LOL: Istuu vaan ja ihmettelee, että miksi herätitte :D

Pitäs tästä lähteä ulkoilemaan, kun on tosi kaunis ilma! Mukavaa päivää lokamassut!! :)

Voi vitsi, nyt mä sit sain kamalan nuhan. Tytölläkin on ollu jo viikon verran, mut ihan lievänä. Meitsi sit räkii pitkin kämppää täällä. Nice. Sorry valitus :)

Ihana esikoinen minttukoolla. Meillä herätään viimeistään seiskalta |O Olis luullu, että alkaa nukkumaan pidempään kellojen siirron jälkeen mut päinvastoin! Verhotkin on mustat, ettei pitäis valoisuuden aamulla vaikuttaa.

Ollaan mummilassa kyläilemässä täällä itärajalla ja tääl on satanu koko päivän lunta. Voi kökkö!

KEstoista:
Kiitos vastauksista. Löysinkin netistä jo pari kelpo oloista yksinkertaista kaavaa ja esittelin ne äidilleni eilen. Harjoitus tekee mestarin ja juuri niinkui sanottiin, tulee itse tehtynä PALJON halvemmaksi, kuin ostaa valmiina, joten vaikka muutamat ensivedokset ei olisikaan hvyiä, se ei kirpaise kukkarossa ikävästi ja onhan tässä syksyyn saakka aikaa pakertaa ja suunnitella :D

Vatsan kutinasta:
Hepatoosi minunkin käsityksen ja lukemani mukaan ilmaantuu vasta vikalla kolmanneksella, joten kutinan syy voi olla kuiva iho tai vatsan venyminen.
Itse kärsin esikon aikaan tuosta rasittavasta massunahan kutinasta, mutta rasvaisella rasvalla läträys vei sen pois. Tummeli on hvyä rasva ja sitä voi sitten käyttää vauvan peppuun ja ihoonkin, sillä purkit myydään usein tosi isoissa kooissa :D

Ulkona on varsin keväistä...vaikka aurinko ei paistakkaan, niin on lämmin ja linnun laulaa niin kovaa, että korvia särkee :D
Eilen kun tultiin kiskalta kotia poika hämmästeli pientä varpusta...siinä se tirppa vaan lauleskeli eikä välittänyt meistä pätkääkään, vaikka oltiin vain puolen metrin päässä siitä. Ja lokki oli ihan huippu hauska ja sitä sitten ihmeteltiin pitkän aikaa, kun poika osoitteli niska notkolla taivaalla ja huusi kii kii :LOL:

Ihania juttuja tulee nyt kokoajan ja poika on jo ihan ihminen :D

Oma olo on hyvä, mutta kovin nälkäinen...liekkö tuo kumma painon putoaminen nyt ottasii itseään takaisin...onneksi kaapista ei tällä hetkellä löydy juuri mitään epäterveellistä...tai jos nuudelit laskettaisiin niin sitten :D
Muksmaks vaan tuli aamulla mahassa...kolme pientä tuuppaisua tuntui ja sitten sitä hassua painetta loppuaika.

Nyt on mentävä tekemään taas jotain...josko sitä banaanin söisi :saint:

paapelo+poju+Tiuhti 14+2

Hip ja hei muut lokakuiset masunkasvattaja!

Täällä yksi uusi jäsen tähän palstalle, jos vai huolitte :p
Meillä menossa rv 10+3 ja lasketuksi ajaksi viimekertaisessa pikapika ultrassa annettiin kaikkea 25.10 ja 29.10 väliltä. Ihana jakauma. Katsotaan sitten tarkemmin uudestaan 23.4 jälkeen, kun ensimmäinen kunnon ultra takana. Me kasvatamme masua Tukholmassa, tämä siis Talviccille listaa varten. Itse olen vasta 20-vuotias ja masuasukki on meidän ensimmäinen.

Itun Emo kyselit äitiyspakkauksesta. Itse olen ymmärtänyt, että kun laitan kelalle hakemuksen, että kuuluisimme Suomen sosiaaliturvan piiriin, saisin tilata äitiyspakkauksen. Tämä kuitenkin toimitettaisi Suomeen ilman lisämaksua ja lisämaksusta Ruotsiin. Varma en asiasta ole, mutta näin olen kuullut. Kannattaa siis ottaa selvää.

Pahastaolosta ja väsystä on paljon myös keskusteltu. Täällä pahaolo alkoi ennen plussaa ja on jatkunut ihan lähipäiviin asti. Nyt on pahasta olosta vähän jo päästy, kahviakin pystyy kupin juomaan. Väsykin alkaa jo hellittämään. Vielä viikko sitten kevyesti 10h yöunet maistui ja päivälläkin saattoi tunnin pari nukkua.

Ihana löytää muita samassa tilanteessa olevia! Tsemppiä kaikille odotukseen :)

Keväisin terveisin tukholmasta ( mittari näyttää komeaa +20 astetta ),

Pikkis ja masuasukki 10+3

Heipähei kaikille!
huhtikuu sitten alkoi, kovaa vauhtia mennään kohti kesää, ihanaa :) me oltiin eilen miehen siskon pojan synttäreillä, ihanaa kun miehenkin puoli odottelee vaavia kovasti tulevaksi :) on tää ihanaa :heart: mua huolestuttaa kun ei masu ala kasvamaan, iltaisin kyllä on pieni pallo mutta näin aamusin ei niinkään... mutta kerkiipä tuo vielä :)
tylsää kun on ulkona noin synkkää, ihan vetistä, jotenkin mielikin ihan maassa, rupeis nyt se aurinko vaan paisteleen jo ja kesä tulis...
eipä tässä kai mitään kummempia, me täällä vaavin kanssa nautimme vapaapäivästä, ehkä me tästä kohta suuntaamme kauppaan ja teemme isille ruokaa, kun tulee töistä..
Ihanaa odotusta kaikille :heart:

Pikkumyyh ja vaaveli 14+4 :heart:

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

itun emo: mä voisin ottaa pakkauksen ja postittaa sen sitten sulle. Täytyy vaan ensin kysellä mitä noi postimaksut on, tuntuu että postin hinnat on aikamoista riistoa ja paketti on kuitenkin aika iso ja painava.

P-i-k-k-i-s: tervetuloa porukkaan.

Kutinasta joku kyseli: on luultavasti vaan masunahan venymisestä johtuvaa. Hepatoosi tulee yleensä tosiaan vasta viimeisellä kolmanneksella ja siinä kutinaa on eniten jalkapohjissa ja kämmenissä.

Eipä tänne muuten mitään ihmeitä. Pari vapaapäivää takana ja vielä huominen olis vapaata. Sitten onkin taas 6 päivää töitä. kai sen jaksaa varsinkin kun sen jälkeen on taas useampi vapaapäivä. Mutta nyt taidan suunnistaa taas ulos kuopuksen kanssa. Toivottavasti nyt tulee lämmin ja lumet sais kyytiä. Kovasti tekis jo mieli päästä pihaa laittamaan, me kun ollaan vasta nurmikko saatu kylvettyä viime kesänä, jos nyt laittais kukkapenkkejä ja pensaita.

Peppi+ toukka 12+6

Yhteistyössä