Lokakuiset 2025 🍁

vierailija
Oon 35v ja toka ois tulossa…

Oonko nyt ainut kellä on kauheen huono olo? En pysty töitä tekemään tällasessa olossa siten kun pitäisi. Onko kukaan saanut aiemmassa raskaudessa pahoinvointilääkkeitä? Mietin menenkö nyt työterveyteen pyytämään sellaset, että voin tehdä töitä? Tämä olohan jatkuu vielä varmasti viikkoja ja pahenee vaan. Siis aivan krapulainen olo, pää kipee, maha sekaisin, oksettaa, tärisen jne… En saa tarpeeks syötyä. Onneksi en ole vielä oksentanut, saakohan tämmöseen ees lääkettä. Kauhistuttaa viikkoja jotain lääkettä ottaa! Vai pitäiskö ostaa ne pahoinvointirannekkeet? Vai sinnitteliskö tässä väkisellä ja kertoisko esimiehelle tilanteen ja sit lääkkeet/saikku jos on aivan aivan pakko ja ei auta mikään….

-Tikkunekku

• Tykkää
Reactions: eessi
Oon 35v ja toka ois tulossa…

Oonko nyt ainut kellä on kauheen huono olo? En pysty töitä tekemään tällasessa olossa siten kun pitäisi. Onko kukaan saanut aiemmassa raskaudessa pahoinvointilääkkeitä? Mietin menenkö nyt työterveyteen pyytämään sellaset, että voin tehdä töitä? Tämä olohan jatkuu vielä varmasti viikkoja ja pahenee vaan. Siis aivan krapulainen olo, pää kipee, maha sekaisin, oksettaa, tärisen jne… En saa tarpeeks syötyä. Onneksi en ole vielä oksentanut, saakohan tämmöseen ees lääkettä. Kauhistuttaa viikkoja jotain lääkettä ottaa! Vai pitäiskö ostaa ne pahoinvointirannekkeet? Vai sinnitteliskö tässä väkisellä ja kertoisko esimiehelle tilanteen ja sit lääkkeet/saikku jos on aivan aivan pakko ja ei auta mikään….

-Tikkunekku
Ohh kuulostaa ikävältä 😫 Ehkä kannattaa olla yhteydessä lääkäriin, esim. työterveys? Toivoisi, että jos oireet on noin voimakkaat ja vaikuttaa työntekoon, asialle voisi jotakin tehdä. En kärsi (ainakaan vielä) raskauspahoinvoinnista, mutta olotila on hyvin tuttu kaikesta muusta, joten toivottavasti saat apua ja helpotusta tilanteeseen! Rannekkeista ei valitettavasti oo kokemusta. Voisko helpottaa jos sais syötyä ihan vähän vaikka tunnin välein? Hedelmää, mehua, karkkia, sipsiä - ihan mitä vaan, mikä vaan nyt menee alas ✌🏻

Noniin nyt ne soitti sieltä polilta, 24.2 maanantaina menen siihen ultraan, perun nyt sen yksityiselle varatun ku se olis siinä lauantaina 22.2.

Tuol polilla ne näköjää ymmärtää sen et se kierto voi olla mitä vaan ja ovulaatio tapahtunut millo vaan, tai näin oletan koska jos ne ajattelis niinku neuvola et nyt on jo 10+ viikot ni kai ne olis vähä nopeammalla aikataululla mut sinne pyytänyt:D tulee pitkät 11 päivää odotella sitä ultraa 🙈

Onpa hassua (ja kivaa), että me ollaan kaikki täällä tosi samanikäisiä! Ja kiva, että löytyy muitakin esikoisen odottajia 🫶
Ei nuoremmat enää pyöri kaksplussassa vaan Jodelissa tms. 😂😆. Tää on tällainen keski-ikäisten sivusto 😆. Mutta kaikki on tervetulleita, myös nuoret odottajat jos sellaisia sattuisikin olemaan taustalla 🤗.

• Tykkää
Ei nuoremmat enää pyöri kaksplussassa vaan Jodelissa tms. . Tää on tällainen keski-ikäisten sivusto . Mutta kaikki on tervetulleita, myös nuoret odottajat jos sellaisia sattuisikin olemaan taustalla .
Totta! Itsehän en edes muistanut et on olemassa vaikkapa Jodel 😂 oon niin vanha sielu, vaikka tietotekniikasta aika paljon tiedänkin. Kyllä nää old school-palstat on parhaita 🙈

Mua vähän hirvittää et jos selviäis ultrassa et onkin kaksoset :D mun äiti odotti kahta kun mua odotti mut se toinen meni kesken joskus 12 viikolla, ilmeisesti aika usein se hyppää yhden sukupolven yli. Kauhea ehkä sanoa mut se olis kyl aika järkytys kun sit menis kyllä uusiks autot ja kaikki. Lisäksi siinä menis mun suurin toive vesisynnytyksestä mitä en oo vielä saanu kokea, ekassa oksitosiinin käytön takia ja nyt elokuisessa vauvan sykkeet laski supistusten aikana ni en päässy ammeeseen, ei sitä kyl oltais keretty enää siin kohtaa täyttääkkää :D No mut kaksosten todennäköisyys kuitenkin aika pieni.

• Tykkää
Mua vähän hirvittää et jos selviäis ultrassa et onkin kaksoset mun äiti odotti kahta kun mua odotti mut se toinen meni kesken joskus 12 viikolla, ilmeisesti aika usein se hyppää yhden sukupolven yli. Kauhea ehkä sanoa mut se olis kyl aika järkytys kun sit menis kyllä uusiks autot ja kaikki. Lisäksi siinä menis mun suurin toive vesisynnytyksestä mitä en oo vielä saanu kokea, ekassa oksitosiinin käytön takia ja nyt elokuisessa vauvan sykkeet laski supistusten aikana ni en päässy ammeeseen, ei sitä kyl oltais keretty enää siin kohtaa täyttääkkää No mut kaksosten todennäköisyys kuitenkin aika pieni.
Meillä on kanssa suvussa kaksosia. Jotenki luulisi silti, että raskausoireet olisi voimakkaammat, jos odottaisi kaksosia 🤔. Viikko ultraan, toivottavasti siellä on toukka oikeassa paikassa.

• Tykkää
Kaksoset oliskin melkoinen yllätys 😅 Mun tai miehen suvussa niitä ei onneksi ole, joten riski lienee omalla kohdalla olematon. Täytyy kyllä hattua nostaa kaksosten vanhemmille, muutamia sivusta seurannut ja onhan siinä tuplasti iloa ja onnea, mutta myös työtä.. 🙈

Kuinka aikaisessa vaiheessa kaksosuus on muuten nähtävissä? Näkyisikö jo kaksi raskauspussia 5. viikolla jne?

Toivottavasti saat tähän jotain tolkkua ultrassa, johan tässä itsekin jännittää että millä viikoilla meet 😂
Nojoo enköhän. Mut tää on kyl ku sain siihe ovistestiin hymynaaman 25.1 ja 26.1 oli kivut. Ja tosiaan siitä laskettuna nyt olis rv 4+5 tai jos nyt ovulaatio olis tapahtunut samana päivänä ku sain sen hymynaaman ni 4+6 et käsittääkseni 5+0 toi viikkonäyttö vois antaa 3+

Hirvittää jos olisikin kaks ja sit olen lukenut et jotku esim down raskauksissa hcg on alussa korkea. No mutta sen näkee sitten :D

Tuosta elokuisesta en saanu edes tehtyä 3+ kun en jaksanu ostaa kolmatta digiä kun tein kaks kertaa tuloksen 2-3

Nyt toki myös elättelen toiveita että nopeampi hcg nousu tietäisi tyttöä 🙈😅
Ja mun mielestä sekä esikoisesta että kuopuksesta mulla oli jo täs vaiheessa paljon enemmän pahoinvointia. Ärsyttävää ku sinne ultraan on muka niin pitkä aika :D

Ja siis mun mielestä jos olis kaksoset etenkin erimunaiset ja omilla istukoilla yms ni näkyisi kyl tosi ajoissa ultrassa

• Tykkää
vierailija
Mulla alkoi hirvittävä raskauspahoinvointi tosi aikaisin, jo viikolla 6. Aikaisemmissa raskauksissa on aina alkanut viikolla 7 ja ollut siedettävää. Epäilin, että on down-raskaus ja niinhän se olikin.

• Surullinen
vierailija
Moi, saanko tulla mukaan keskustelee? Mulla ois tänään 5+0 ja laskettu siis 17.10. Toinen tulossa alkionsiirrolla ja oon 36v! Oon lueskellu sillon tällön tätä ketjua mutta en oo uskaltautunu juttelee kun on niin epätodellinen olo. Varhaisultra on mulla vasta maaliskuun alkupuolella.
T: Iik

vierailija
Pakko vielä sanoo noista rfsu:n testeistä, mulla on nyt 2 alkion siirtoa takana, kummassakin tein sen testin päivää ennen verikokeita ja kummallakin kertaa sain ihan identtiset hailakat plussat. Ekalla kertaa oli hcg alle 10 ja siis kemiallinen ja tokalla kertaa suunnilleen 100 kun oli plussa ja siis ihan identtiset ne viivat!
- Iik

vierailija
Kyllä noi kaksoset näkyy varmaan viimeistään siinä ekassa seulontaultraasa. Kyselin viimeks moneen kertaan et onhan hän varmasti yksin 😂. Sanoi ettei täällä kyllä missään voi toista olla niin piilossa. Toki jos näkyvyys jotenki huono niin sitten varmaan ois mahdollista. Nytkin sanoi että yks pötkylä sykkeineen, toki vois varmaan vielä olla toinen jossain takana tms.

Mä en stressais downia yms raskausoireiden perusteella, raskaudet voi olla niin erilaisia keskenään… Osa kavereista on sanonut, että mitä vanhempi on itse ollut niin raskaus raskaudelta aina vaan pahempi pahoinvointi 😂. Selvinnee kromosomiongelmat sitten seulonnoissa jos on selvitäkseen. Vaikka mitään ei selviäis missään tutkimuksissa niin lapsi voi olla vaikeesti sairas heti synnyttyään. Näin on käyny lähipiirissä parillekin, että ollut sit semmosia tosi harvinaisia geeni-/kromosomivirheitä ja mitään viitettä ei raskausaikana ollut eikä tämmösiä toki seulotakaan mitenkään.

-Tikkunekku

Moi, saanko tulla mukaan keskustelee? Mulla ois tänään 5+0 ja laskettu siis 17.10. Toinen tulossa alkionsiirrolla ja oon 36v! Oon lueskellu sillon tällön tätä ketjua mutta en oo uskaltautunu juttelee kun on niin epätodellinen olo. Varhaisultra on mulla vasta maaliskuun alkupuolella.
T: Iik
Tervetuloa! Tässä taitaa olla yhdellä jos toisella vähän epätodellinen fiilis. Jännätään yhdessä 😊

Mulla kans viiva vahvenee vähän nopeammin mitä esikoisesta ja meillä kanssa suvussa kaksosia🤭

Toki muuten ei mitään oiretta
Oon kun ei raskaana oliskaan. Tissit pienesti kipeet mut muuten melko normi olot.

Nyt ois oletettavasti 4+1 ensviikolla soitan neuvolaan

Yhteistyössä