Lokakuiset 2025 🍁

Meillähän esikoisen piti jäädä ainoaksi kun ei todellakaan haluttu lisää lapsia… Niinpä nautiskelin säästöistä ja olin 3v asti kotona hoitamassa. Nyt sitten voitte arvata onko niitä säästöjä enää paljoakaan 😂 jos tämä menee putkeen ja lokakuussa tulis vauva niin varmaan laittaisin hoitoon syksyllä 2027. Meillä tulossa myös muutto jossain välissä mikä stressaa ihan kauheesti jos/kun pitää varmaan myydä oma ennen uuden ostoa. Haluttais esikoinen yhteen tiettyyn kouluun, mutta sepä ei selviä ennen kuin varmaan sit kesällä 2027. Jos ei pääse sinne niin sit haluttais eri alueelle enkä ilman tuota koulua halua sillä alueella asua… En kyllä tiedä miten me selvittäs pikkukolmiossa kahden lapsen kans 5v ikäerolla. Mut liekkö järkeä tässä myydä tätä ja asua vuokralla pakotetusti pari vuotta, asuntojen hinnat varmaan nousee ja mieluummin maksaa omaa pois…

En oo koskaan myyny asuntoa, mutta kannattaako se pankista siis eka kysyä millanen laina saatas jos oma ei oo myytynä ja oisin hoitovapaalla vai vaativatko oman myynnin ensin? Tosi paljon meinaa stressata tää asuntoasia ja samalla talousasiat. Haluaisin jos vaan onnistuu niin ajoittaa eri aikaan mahdolliset muutot hoidon ja koulun aloituksesta…

Lokakuu syntymäkuukautena ois oikeen jees. Ei tarvii olla viimeisillään liukkailla keleillä eikä helteillä 😂

-Tikkunekku
Pankki ei automaatiolla tietenkään vaadi oman asunnon myyntiä, jos tulot ja varallisuus riittää lainaan. Eli ihan perus varallisuuden ja tulojen arviointi ja tuohon yhtälöön toki vaikuttaa velat (joita on, jos asuntoa ei myy). Pankistahan voi aina tiedustella millainen laina olisi mahdollinen, vaikka ei lainaa ottaisikaan :)!

Mielenkiintoinen toi koulukuvio. Mun täytyy sanoa että henkilökohtaisesti en olisi valmis muuttamaan pelkän koulun takia, jos en muuten alueesta pitäisi 🙈. Mutta jokaisella on omat prioriteetit :) . Jos alue epäilyttää niin varmaan ihan fiksuakin olisi alkuun asua vuokralla ja katsella, miten asiat lutviintuvat 🤔

vierailija
Pankki ei automaatiolla tietenkään vaadi oman asunnon myyntiä, jos tulot ja varallisuus riittää lainaan. Eli ihan perus varallisuuden ja tulojen arviointi ja tuohon yhtälöön toki vaikuttaa velat (joita on, jos asuntoa ei myy). Pankistahan voi aina tiedustella millainen laina olisi mahdollinen, vaikka ei lainaa ottaisikaan !

Mielenkiintoinen toi koulukuvio. Mun täytyy sanoa että henkilökohtaisesti en olisi valmis muuttamaan pelkän koulun takia, jos en muuten alueesta pitäisi . Mutta jokaisella on omat prioriteetit . Jos alue epäilyttää niin varmaan ihan fiksuakin olisi alkuun asua vuokralla ja katsella, miten asiat lutviintuvat
Semmonen ”erityiskoulu”, en avaa enempää tälleen julkisesti :). Mutta siis sijainti semmonen, että muuttaisin johonki lähelle et ois turvallinen koulumatka… Kallista aluetta ja yleisesti ottaen halvemmalla pääsis muualla 😂 No saa nähdä kuinka käy, voihan sitä aina ostaa jonkun muuttopalvelun niin se ei ole niin tajuttoman stressaavaa.

-Tikkunekku

• Tykkää
Reactions: eessi ja Hopeanopea
vierailija
Mites muilla oireet? Mulla on ollut jo pidempään koko ajan kuumeinen olo ja sitten ei oikeen maistu ruoka, kaikki ällöttää. Ollut myös pahoinvointia. No tänä aamuna heräsin ja rinnat tuntuu kasvaneen yöllä ja aivan järkyttävän kipeät! Oksettaa, vilunväristyksiä jne 🙄. Tämä viikko on meillä lomaa, mutta mitenhän sitä selviää töistä ens viikolla. En muista yhtään olinko pahoinvoinnin takia esikoisesta saikulla, muistan et oli huono olo ja oksensin välillä illalla. Onkohan se pakko kertoa esimiehelle ens viikolla jos ei olo oo tän parempi, vaikee tehdä töitä. Viikkoja kuitenkin vasta niin vähän, että ei tässä oikeen tiedä milloin tää ees helpottais…. Varhaisultraankin on vielä kaks viikkoa.

-Tikkunekku

Mites muilla oireet? Mulla on ollut jo pidempään koko ajan kuumeinen olo ja sitten ei oikeen maistu ruoka, kaikki ällöttää. Ollut myös pahoinvointia. No tänä aamuna heräsin ja rinnat tuntuu kasvaneen yöllä ja aivan järkyttävän kipeät! Oksettaa, vilunväristyksiä jne 🙄. Tämä viikko on meillä lomaa, mutta mitenhän sitä selviää töistä ens viikolla. En muista yhtään olinko pahoinvoinnin takia esikoisesta saikulla, muistan et oli huono olo ja oksensin välillä illalla. Onkohan se pakko kertoa esimiehelle ens viikolla jos ei olo oo tän parempi, vaikee tehdä töitä. Viikkoja kuitenkin vasta niin vähän, että ei tässä oikeen tiedä milloin tää ees helpottais…. Varhaisultraankin on vielä kaks viikkoa.

-Tikkunekku
Täällä oireina lähinnä rintojen pistely ja sit palelu. Viime raskaudessa ei tullut pahoinvointia ja jotenkin luulen, että tässäkään ei tule. Raskaus pahoinvointia tulee kaiketi n. 70-80% odottajista, että mä varmaan kuulun siihen onnekkaaseen 20%, jolla sitä ei ole (tai näin toivon :p ). Eli sinänsä hyvin oireettomasti mennään. Varhaisultraan 1,5 vkoa. Että mä odotan sitä.. Tein eilen tylsyyttäni raskaustestin ja testiviiva oli kontrollia vahvempi, että ainakin HCG on noussut ☺.

Huomenta.

Mulla tosi vähän mitään oireita. Mut toisaalta onhan nyt vasta 4+3 jos ovulaatiosta laskee. Menkoista laskettuna 5+6. Olin eilen kuitenkin yhteydessä neuvolaan ja vähän nyt liioittelin etten tiedä kierron pituutta ja et edelliset menkat ollu sillo Joulukuussa.. pääsen nyt sit julkiselle ultraan. Se neuvolan terveydenhoitaja vaan laski sit 28 kierrolla sieltä joulukuusta vaikka yritin sanoa et mul on ollu niitä 48 pv kiertoja mikä on ihan totta... Mä en ymmärrä et miten ei voi ammattilaisella olla tietoa et se ovulaatio voi olla pitkässä kierrossa vaikka vasta kp 28... Ja et kaikilla ei luteaali oli 14pv. Et neuvolan mukaan saattaisin olla rv10 mut jos mulla olis kaikki kierrot ollu 46 päivää esim ni sit olis vast 6+

No nyt odottelen äitipolin soittoa siitä ultrasta.

Tässä mun tän aamu raskaustesti
Oon ihan hullu näiden kanssa.. Ja pelko on kova siitä keskenmenosta. Eniten ärsyttää jos on ns turhaa raskaana pari viikkoa, menee aikaa hukkaan.
Siinä koko sarja 😅

• Tykkää
Reactions: Taikaakin ja eessi
Mun oireita mm. heräily ja unettomuus, rinnat aivan jäätävän kipeät ja turpeat (tää vois johtua myös Lugesteronista), ruoka ei maistu oikein ollenkaan, ällötystä ja pitkillä ruokaväleillä tulee vähän pahoinvointia. Alavatsakipuja myös on, mutta lienee OHSS-oireita.

Muuten alan olla ”elävien kirjoissa” ja nyt kun pahimmat olot on takana, niin nautin kyllä näistäkin oireista koska oon vaan niin innoissani! 💝 Huomenna kontrolliultra liittyen OHSS:ään, toivottavasti siellä näkyis jo jotain elämän merkkejä! Mulla nyt ehkä noin 4+6, laskutapa on vähän epäselvä…

Oi että miten innoissani ja onnellinen oon meidän kaikkien puolesta, kunpa kelleen ei tulis mitään ikäviä uutisia ❤ Tää ryhmä on kyllä ihanaa vertaistukea, kun ei kelleen muulle vielä oikein voi puhua! 😊

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Huomenta.

Mulla tosi vähän mitään oireita. Mut toisaalta onhan nyt vasta 4+3 jos ovulaatiosta laskee. Menkoista laskettuna 5+6. Olin eilen kuitenkin yhteydessä neuvolaan ja vähän nyt liioittelin etten tiedä kierron pituutta ja et edelliset menkat ollu sillo Joulukuussa.. pääsen nyt sit julkiselle ultraan. Se neuvolan terveydenhoitaja vaan laski sit 28 kierrolla sieltä joulukuusta vaikka yritin sanoa et mul on ollu niitä 48 pv kiertoja mikä on ihan totta... Mä en ymmärrä et miten ei voi ammattilaisella olla tietoa et se ovulaatio voi olla pitkässä kierrossa vaikka vasta kp 28... Ja et kaikilla ei luteaali oli 14pv. Et neuvolan mukaan saattaisin olla rv10 mut jos mulla olis kaikki kierrot ollu 46 päivää esim ni sit olis vast 6+

Oon ihan hullu näiden kanssa.. Ja pelko on kova siitä keskenmenosta. Eniten ärsyttää jos on ns turhaa raskaana pari viikkoa, menee aikaa hukkaan.
Siinä koko sarja
Nuo viivathan näyttää tosi hyvältä 🫶🏼 Ja hyvä, että sait sen ultran!

Hei kaikki ja onnea plussista😍

Mä täältä liittyisin joukkoon🤰🏼 tein sunnuntaina haalean plussan mikä tosi kivasti vahvistunut. Nyt oletettavasti dpo 13

Toinen lapsi kyseessä, ensimmäinen syntyi 02/23 ❤ välissä on tapahtunut paljon. Tammikuun alussa poistin kierukan ja kierto lähti siiitä käyntiin, tammikuun lopussa tiputteli pari päivää ja luulin että menkat alkaa/ ois kiinnittymisvuotoa. Lopulta oli ilmeisesti jotain ovulaatioon liittyvää koska tein siitä 3 pvä päästä todella vahvan ovisplussan. Siitä sitten tallettelun ansiosta alkoikin raskaus🙈

Epätodellinen olo koska esikoinen ilmoitti tulostaan n. 7v ehkäsyn jättämisen jälkeen.

Oireita ei vielä ole oikeastaan, tissit kiristelee välillä 💁🏻‍♀️

Olin esikoisen aikaan helmikuiset ryhmssä ja koin sen tosi ihanana joten kiva liittyä tänne ja toivottavasti nyt pysyisi pieni matkassa😍

• Rakkaus
Reactions: Hopeanopea ja eessi
vierailija
Oireina täällä että iltaisin alkaa palella, tissit tosi arat mutta eivät kyllä ole kasvaneet tai turvonneet yhtään, jäätävä väsymys ja aamuheräilyt sekä pientä ohimenevää menkkamaista juilimista vatsalla aina välillä. Välillä on ollut ohimeneviä hetkiä joissa on jotenkin etova olo mutta toistaiseksi ruokahalu ja muu säilynyt ennallaan. :)
Ootteko huomanneet muutosta unissa raskauden myötä? Mä näen nyt paljon enemmän unia ku yleensä en näe tai muista nähneeni. Vai johtuukohan tää kokemus nyt siitä ku herään tosiaan aamuyöllä jo niin jotenkin ne unet on mielessä paremmin herätessä. Jokatapauksessa jännä ilmiö. 😁
Keltalilja

Huomenta.

Siinä koko sarja 😅
Todella hyvin vahvistunut viiva! En ois huolissani ❤

Oireina täällä että iltaisin alkaa palella, tissit tosi arat mutta eivät kyllä ole kasvaneet tai turvonneet yhtään, jäätävä väsymys ja aamuheräilyt sekä pientä ohimenevää menkkamaista juilimista vatsalla aina välillä. Välillä on ollut ohimeneviä hetkiä joissa on jotenkin etova olo mutta toistaiseksi ruokahalu ja muu säilynyt ennallaan. :)
Ootteko huomanneet muutosta unissa raskauden myötä? Mä näen nyt paljon enemmän unia ku yleensä en näe tai muista nähneeni. Vai johtuukohan tää kokemus nyt siitä ku herään tosiaan aamuyöllä jo niin jotenkin ne unet on mielessä paremmin herätessä. Jokatapauksessa jännä ilmiö. 😁
Keltalilja

Hei joo unet on täälläkin muuttuneet! Heräilen yöllä enkä saa unta heti uudelleen. Enne plussaa valvoin 2h yöllä siitä vähän epäilin että voisiko🤭 yleensä nukun hyvin

Oi no niin on! Ootko huomannu eroja raskauksissa näin alussa vielä? Itse jännitän jos tuleekin kauhea raskauspahoinvointi(esikoisesta oli tosi lievänä) ja taapero kuitenkin tuossa hoivattavana
Rinnat on musta olleet tässä raskaudessa selkeästi kipeämmät, mikä on yllättävää, kun jotenkin luulisi ekan raskauden aiheuttavan enemmän muutoksia rintoihin ja siten enemmän kipua. Ja ekassa oli tosi selkeitä kipuja kohdussa, tässä ollut enemmän menkkakipumaista. Ekassa tuli myös alussa ihan vähän verta, oli pieni hematooma kohdussa. Tässä raskaudessa ei onneksi vielä mitään. Ja tällä kertaa on väsyttänyt enemmän! Mut en tiedä kuinka paljon ikä ja taapero vaikuttaa 😆.

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
Rinnat on musta olleet tässä raskaudessa selkeästi kipeämmät, mikä on yllättävää, kun jotenkin luulisi ekan raskauden aiheuttavan enemmän muutoksia rintoihin ja siten enemmän kipua. Ja ekassa oli tosi selkeitä kipuja kohdussa, tässä ollut enemmän menkkakipumaista. Ekassa tuli myös alussa ihan vähän verta, oli pieni hematooma kohdussa. Tässä raskaudessa ei onneksi vielä mitään. Ja tällä kertaa on väsyttänyt enemmän! Mut en tiedä kuinka paljon ikä ja taapero vaikuttaa .
Eli eroja löytyy!
Mulla ei esikoisesta ollu oikee mitää mahatuntemuksia, mutta tässä tunsin ovulaation sekä kiinnittymisen. Nyt o aika rauhallista. Rinnat vähemmän kipeät kun ekassa, mut alkaa koko aja enemmän kihelmöimään et ehkä lisääntyy.

Toivottavasti ei tulis mitään verenvuotoja tässä. Toki onneksi syy löytyi, mutta on se stressaavaa jos verta alkaa tulemaan 😬

• Tykkää
Mä sain ekan just ennen kuin täytin 34 v ja täytän kohta 36 v. Olen siis kiitollinen, että tämä sai alkunsa toisesta yrityskierrosta, kun ikää on jo se 35 vuotta. Vielä pitää toivoa, että siellä on pieni oikeassa paikassa sykkeen kera ja että kaikki menee hyvin loppuun asti 🥰.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: eessi ja Taikaakin
Oon kuullu et rinnoista voi jollain tulla maitoa varsinkin jos imetyksestä ole mahdottoman kauan!

Piti kans lisätä oireita, et tosiaa vilu on koko ajan ja röyhyttää(närästystä oli esikoisesta koko raskauden) sekä silmät on kuivat ja maha sekaisin🙈

• Tykkää

Yhteistyössä