Lokakuiset 2025 🍁

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hopeanopea
  • EnsimmĂ€inen viesti EnsimmĂ€inen viesti
Tuli tuosta Hopeanopean viestistÀ mieleen, ettÀ minkÀ ikÀisiÀ ootte? Ja minkÀ ikÀisinÀ ootte saaneet mahdolliset aiemmat lapset

Mie oon 33v ja tosiaan eka tuloillaan.
30v, tĂ€ytĂ€n elokuussa 31, sain esikoisen kun olin 26 ja kuopuksen viikko ennen 30v synttĂ€reitĂ€ 🙈

Oon 35v ja toka ois tulossa

Oonko nyt ainut kellĂ€ on kauheen huono olo? En pysty töitĂ€ tekemÀÀn tĂ€llasessa olossa siten kun pitĂ€isi. Onko kukaan saanut aiemmassa raskaudessa pahoinvointilÀÀkkeitĂ€? Mietin menenkö nyt työterveyteen pyytĂ€mÀÀn sellaset, ettĂ€ voin tehdĂ€ töitĂ€? TĂ€mĂ€ olohan jatkuu vielĂ€ varmasti viikkoja ja pahenee vaan. Siis aivan krapulainen olo, pÀÀ kipee, maha sekaisin, oksettaa, tĂ€risen jne
 En saa tarpeeks syötyĂ€. Onneksi en ole vielĂ€ oksentanut, saakohan tĂ€mmöseen ees lÀÀkettĂ€. Kauhistuttaa viikkoja jotain lÀÀkettĂ€ ottaa! Vai pitĂ€iskö ostaa ne pahoinvointirannekkeet? Vai sinnitteliskö tĂ€ssĂ€ vĂ€kisellĂ€ ja kertoisko esimiehelle tilanteen ja sit lÀÀkkeet/saikku jos on aivan aivan pakko ja ei auta mikÀÀn
.

-Tikkunekku

• TykkÀÀ
Reactions: eessi
Oon 35v ja toka ois tulossa

Oonko nyt ainut kellĂ€ on kauheen huono olo? En pysty töitĂ€ tekemÀÀn tĂ€llasessa olossa siten kun pitĂ€isi. Onko kukaan saanut aiemmassa raskaudessa pahoinvointilÀÀkkeitĂ€? Mietin menenkö nyt työterveyteen pyytĂ€mÀÀn sellaset, ettĂ€ voin tehdĂ€ töitĂ€? TĂ€mĂ€ olohan jatkuu vielĂ€ varmasti viikkoja ja pahenee vaan. Siis aivan krapulainen olo, pÀÀ kipee, maha sekaisin, oksettaa, tĂ€risen jne
 En saa tarpeeks syötyĂ€. Onneksi en ole vielĂ€ oksentanut, saakohan tĂ€mmöseen ees lÀÀkettĂ€. Kauhistuttaa viikkoja jotain lÀÀkettĂ€ ottaa! Vai pitĂ€iskö ostaa ne pahoinvointirannekkeet? Vai sinnitteliskö tĂ€ssĂ€ vĂ€kisellĂ€ ja kertoisko esimiehelle tilanteen ja sit lÀÀkkeet/saikku jos on aivan aivan pakko ja ei auta mikÀÀn
.

-Tikkunekku

Ohh kuulostaa ikĂ€vĂ€ltĂ€ đŸ˜« EhkĂ€ kannattaa olla yhteydessĂ€ lÀÀkĂ€riin, esim. työterveys? Toivoisi, ettĂ€ jos oireet on noin voimakkaat ja vaikuttaa työntekoon, asialle voisi jotakin tehdĂ€. En kĂ€rsi (ainakaan vielĂ€) raskauspahoinvoinnista, mutta olotila on hyvin tuttu kaikesta muusta, joten toivottavasti saat apua ja helpotusta tilanteeseen! Rannekkeista ei valitettavasti oo kokemusta. Voisko helpottaa jos sais syötyĂ€ ihan vĂ€hĂ€n vaikka tunnin vĂ€lein? HedelmÀÀ, mehua, karkkia, sipsiĂ€ - ihan mitĂ€ vaan, mikĂ€ vaan nyt menee alas âœŒđŸ»

Noniin nyt ne soitti sieltÀ polilta, 24.2 maanantaina menen siihen ultraan, perun nyt sen yksityiselle varatun ku se olis siinÀ lauantaina 22.2.

Tuol polilla ne nĂ€köjÀÀ ymmĂ€rtÀÀ sen et se kierto voi olla mitĂ€ vaan ja ovulaatio tapahtunut millo vaan, tai nĂ€in oletan koska jos ne ajattelis niinku neuvola et nyt on jo 10+ viikot ni kai ne olis vĂ€hĂ€ nopeammalla aikataululla mut sinne pyytĂ€nyt:D tulee pitkĂ€t 11 pĂ€ivÀÀ odotella sitĂ€ ultraa 🙈

MÀkin kÀvin tÀnÀÀ ultrassa ja sain pahoinvointilÀÀkkeet :). PitÀÀ vÀhÀn tutkia noita lÀÀkkeitÀ ottaisko vai eikö. Ultras sit siinÀ samalla kun siellÀ olin. Oli miten arvelin eli ovulaatio tapahtunut myöhÀÀn. SiellÀ oli joku pötkylÀ ja syke! 6+0 ois tÀnÀÀn.

-Tikkunekku

Onpa hassua (ja kivaa), ettĂ€ me ollaan kaikki tÀÀllĂ€ tosi samanikĂ€isiĂ€! Ja kiva, ettĂ€ löytyy muitakin esikoisen odottajia đŸ«¶
Ei nuoremmat enÀÀ pyöri kaksplussassa vaan Jodelissa tms. 😂😆. TÀÀ on tĂ€llainen keski-ikĂ€isten sivusto 😆. Mutta kaikki on tervetulleita, myös nuoret odottajat jos sellaisia sattuisikin olemaan taustalla đŸ€—.

• TykkÀÀ
Ei nuoremmat enÀÀ pyöri kaksplussassa vaan Jodelissa tms. . TÀÀ on tÀllainen keski-ikÀisten sivusto . Mutta kaikki on tervetulleita, myös nuoret odottajat jos sellaisia sattuisikin olemaan taustalla .

Totta! ItsehĂ€n en edes muistanut et on olemassa vaikkapa Jodel 😂 oon niin vanha sielu, vaikka tietotekniikasta aika paljon tiedĂ€nkin. KyllĂ€ nÀÀ old school-palstat on parhaita 🙈

Mua vÀhÀn hirvittÀÀ et jos selviÀis ultrassa et onkin kaksoset :D mun Àiti odotti kahta kun mua odotti mut se toinen meni kesken joskus 12 viikolla, ilmeisesti aika usein se hyppÀÀ yhden sukupolven yli. Kauhea ehkÀ sanoa mut se olis kyl aika jÀrkytys kun sit menis kyllÀ uusiks autot ja kaikki. LisÀksi siinÀ menis mun suurin toive vesisynnytyksestÀ mitÀ en oo vielÀ saanu kokea, ekassa oksitosiinin kÀytön takia ja nyt elokuisessa vauvan sykkeet laski supistusten aikana ni en pÀÀssy ammeeseen, ei sitÀ kyl oltais keretty enÀÀ siin kohtaa tÀyttÀÀkkÀÀ :D No mut kaksosten todennÀköisyys kuitenkin aika pieni.

• TykkÀÀ
Mua vÀhÀn hirvittÀÀ et jos selviÀis ultrassa et onkin kaksoset mun Àiti odotti kahta kun mua odotti mut se toinen meni kesken joskus 12 viikolla, ilmeisesti aika usein se hyppÀÀ yhden sukupolven yli. Kauhea ehkÀ sanoa mut se olis kyl aika jÀrkytys kun sit menis kyllÀ uusiks autot ja kaikki. LisÀksi siinÀ menis mun suurin toive vesisynnytyksestÀ mitÀ en oo vielÀ saanu kokea, ekassa oksitosiinin kÀytön takia ja nyt elokuisessa vauvan sykkeet laski supistusten aikana ni en pÀÀssy ammeeseen, ei sitÀ kyl oltais keretty enÀÀ siin kohtaa tÀyttÀÀkkÀÀ No mut kaksosten todennÀköisyys kuitenkin aika pieni.
MeillĂ€ on kanssa suvussa kaksosia. Jotenki luulisi silti, ettĂ€ raskausoireet olisi voimakkaammat, jos odottaisi kaksosia đŸ€”. Viikko ultraan, toivottavasti siellĂ€ on toukka oikeassa paikassa.

• TykkÀÀ
Kaksoset oliskin melkoinen yllĂ€tys 😅 Mun tai miehen suvussa niitĂ€ ei onneksi ole, joten riski lienee omalla kohdalla olematon. TĂ€ytyy kyllĂ€ hattua nostaa kaksosten vanhemmille, muutamia sivusta seurannut ja onhan siinĂ€ tuplasti iloa ja onnea, mutta myös työtĂ€.. 🙈

Kuinka aikaisessa vaiheessa kaksosuus on muuten nÀhtÀvissÀ? NÀkyisikö jo kaksi raskauspussia 5. viikolla jne?

Toivottavasti saat tĂ€hĂ€n jotain tolkkua ultrassa, johan tĂ€ssĂ€ itsekin jĂ€nnittÀÀ ettĂ€ millĂ€ viikoilla meet 😂

Nojoo enköhÀn. Mut tÀÀ on kyl ku sain siihe ovistestiin hymynaaman 25.1 ja 26.1 oli kivut. Ja tosiaan siitÀ laskettuna nyt olis rv 4+5 tai jos nyt ovulaatio olis tapahtunut samana pÀivÀnÀ ku sain sen hymynaaman ni 4+6 et kÀsittÀÀkseni 5+0 toi viikkonÀyttö vois antaa 3+

HirvittÀÀ jos olisikin kaks ja sit olen lukenut et jotku esim down raskauksissa hcg on alussa korkea. No mutta sen nÀkee sitten :D

Tuosta elokuisesta en saanu edes tehtyÀ 3+ kun en jaksanu ostaa kolmatta digiÀ kun tein kaks kertaa tuloksen 2-3

Nyt toki myös elĂ€ttelen toiveita ettĂ€ nopeampi hcg nousu tietĂ€isi tyttöÀ 🙈😅
Ja mun mielestĂ€ sekĂ€ esikoisesta ettĂ€ kuopuksesta mulla oli jo tĂ€s vaiheessa paljon enemmĂ€n pahoinvointia. ÄrsyttĂ€vÀÀ ku sinne ultraan on muka niin pitkĂ€ aika :D

Ja siis mun mielestÀ jos olis kaksoset etenkin erimunaiset ja omilla istukoilla yms ni nÀkyisi kyl tosi ajoissa ultrassa

• TykkÀÀ
Mulla alkoi hirvittÀvÀ raskauspahoinvointi tosi aikaisin, jo viikolla 6. Aikaisemmissa raskauksissa on aina alkanut viikolla 7 ja ollut siedettÀvÀÀ. EpÀilin, ettÀ on down-raskaus ja niinhÀn se olikin.

• Surullinen
Moi, saanko tulla mukaan keskustelee? Mulla ois tÀnÀÀn 5+0 ja laskettu siis 17.10. Toinen tulossa alkionsiirrolla ja oon 36v! Oon lueskellu sillon tÀllön tÀtÀ ketjua mutta en oo uskaltautunu juttelee kun on niin epÀtodellinen olo. Varhaisultra on mulla vasta maaliskuun alkupuolella.
T: Iik

Pakko vielÀ sanoo noista rfsu:n testeistÀ, mulla on nyt 2 alkion siirtoa takana, kummassakin tein sen testin pÀivÀÀ ennen verikokeita ja kummallakin kertaa sain ihan identtiset hailakat plussat. Ekalla kertaa oli hcg alle 10 ja siis kemiallinen ja tokalla kertaa suunnilleen 100 kun oli plussa ja siis ihan identtiset ne viivat!
- Iik

KyllĂ€ noi kaksoset nĂ€kyy varmaan viimeistÀÀn siinĂ€ ekassa seulontaultraasa. Kyselin viimeks moneen kertaan et onhan hĂ€n varmasti yksin 😂. Sanoi ettei tÀÀllĂ€ kyllĂ€ missÀÀn voi toista olla niin piilossa. Toki jos nĂ€kyvyys jotenki huono niin sitten varmaan ois mahdollista. Nytkin sanoi ettĂ€ yks pötkylĂ€ sykkeineen, toki vois varmaan vielĂ€ olla toinen jossain takana tms.

MĂ€ en stressais downia yms raskausoireiden perusteella, raskaudet voi olla niin erilaisia keskenÀÀn
 Osa kavereista on sanonut, ettĂ€ mitĂ€ vanhempi on itse ollut niin raskaus raskaudelta aina vaan pahempi pahoinvointi 😂. Selvinnee kromosomiongelmat sitten seulonnoissa jos on selvitĂ€kseen. Vaikka mitÀÀn ei selviĂ€is missÀÀn tutkimuksissa niin lapsi voi olla vaikeesti sairas heti synnyttyÀÀn. NĂ€in on kĂ€yny lĂ€hipiirissĂ€ parillekin, ettĂ€ ollut sit semmosia tosi harvinaisia geeni-/kromosomivirheitĂ€ ja mitÀÀn viitettĂ€ ei raskausaikana ollut eikĂ€ tĂ€mmösiĂ€ toki seulotakaan mitenkÀÀn.

-Tikkunekku

Moi, saanko tulla mukaan keskustelee? Mulla ois tÀnÀÀn 5+0 ja laskettu siis 17.10. Toinen tulossa alkionsiirrolla ja oon 36v! Oon lueskellu sillon tÀllön tÀtÀ ketjua mutta en oo uskaltautunu juttelee kun on niin epÀtodellinen olo. Varhaisultra on mulla vasta maaliskuun alkupuolella.
T: Iik

Tervetuloa! TĂ€ssĂ€ taitaa olla yhdellĂ€ jos toisella vĂ€hĂ€n epĂ€todellinen fiilis. JĂ€nnĂ€tÀÀn yhdessĂ€ 😊

Mulla kans viiva vahvenee vĂ€hĂ€n nopeammin mitĂ€ esikoisesta ja meillĂ€ kanssa suvussa kaksosiađŸ€­

Toki muuten ei mitÀÀn oiretta
Oon kun ei raskaana oliskaan. Tissit pienesti kipeet mut muuten melko normi olot.

Nyt ois oletettavasti 4+1 ensviikolla soitan neuvolaan