Yritänpäs minäkin taas kirjoitella jonkinlaista raporttia
Viikko sitten oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Sukupuolta emme sitten lopulta kysyneet, eiköhän tuo sitten aikanaan selviä

Neuvolakin oli viime viikolla ja sielläkin kaikki ok. Hemppa tosin oli laskenut sen verran, että raudan syöntiä olen nyt sitten koittanut aloitella. Paino oli nyt noussut aika vauhdilla, mutta kun otetaan huomioon, että tuossa välillä laihduin, ei ole aihetta huolestua. Ipanan potkut ovat viime päivinä taas huomattavasti voimistuneet ja eilen illalla nukkumaan mennessäni mellastus oli jo melkoista. Tänään ollakin sitten taas oltu paljon rauhallisempia, mutta ehkä pikkuinen säästelee voimiaan iltajumppaa varten
Samanlaisia tuntemuksia täälläkin kuin teillä muillakin eli vähänkään oudompien ihmisten kanssa mun on tosi vaikea puhua vauvasta tai raskaudestani ylipäätään. Jotenkin kaikki tuntuu vieläkin niin uudelta ja aralta, että ei niitä tunteita osaa eikä halua jakaa kuin kaikkein läheisimpien kanssa. Miehelle juttelen vauvasta vähän liikaakin ja mielelläni puhun myös parhaan ystäväni ja äitini kanssa, mutta esim. miehen siskon utelut saavat minut tosi vaivautuneeksi. Myöskin hyvää tarkoittava ja lapsenlastaan hartaasti odottava anoppi ärsyttää välillä. Ei tuntunut kovin kivalta, kun hän heti raskaudesta kuultuaan uteli tunnenko liikkeitä ja kun en silloin (rv 15) tuntenut, päivitteli sitä kovasti. Jotenkin tuli tosi ikävä olo, vaikka ihan hyvin tiesin, ettei ensisynnyttäjän vielä tuossa vaiheessa kuulukaan mitään tuntea
Tosi oudolta tuntui myös risteilyllä viime viikolla, kun täysin outo mies innostui aamupalalla kehumaan kuin mulla on tosi söpö massu. En oikein tiennyt, mitä sanoa, kun hän alkoi udella koska on laskettu aika, onko lapsi ensimmäinen jne. Väkisinkin tuli sellainen mitä se sulle kuuluu olo! Mutta kaipa näihin kommentteihin ja mahan taputtelijoihin vähitellen jollain tavalla tottuu
Äitini on valtavan tohkeissaan tulevasta lapsenlapsestaan, mutta koittaa parhaansa mukaan olla hössöttämättä

Kyselee kyllä kuulumisia, mutta ei onneksi liian usein ole soittelemassa perään. Vanhempani ovat olleet niin esimerkillisiä isovanhempia siskoni lapsille, että jos jatkavat samaan mallin mun lasteni kohdalla (kuten varmasti tekevät) olemme todella onnekkaita
Ilona & Ipana 21+2