Moi moi piitkästä aikaa!
Olen lueskellut teidän muiden kuulumisia lähes joka päivä, mutta jostain syystä en ole saanut itse aikaiseksi kirjoitella. Tässä on tätä kaikkea touhua, joten "ylimääräistä" aikaakaan ei tosin liiemmälti ole. Tässä nyt kuitenkin jotain kuulumisia tältä suunnalta.
Mulla olis huomenna rakenneultra, jännittää hirmuisesti. Viikonloppuna aloin ihmetellä, kun vauvan liikkeitä tuntui hirmu vähän. Tämä vauva ei tosin muutenkaan ole kauhean liikkuvaista sorttia. Olin kuitenkin lauantaina illalla tuntevani liikkeitä, mutta siinä vaiheessa oli jo uskon puute iskenyt. Nyt olen joka päivä jännittänyt, että onko siellä elämää. En mukamas enää erota vauvan liikkeitä ja muuta mahan elämää. Nyt vaan toivon, että siellä on kaikki hyvin. Miehelle jo tuossa sanoin, että olis ihan kamalaa, jos ultrassa kävisi ilmi, että vauvan sydän ei enää lyö. Hui kauhistus...
Sain tuossa tehtyä kevät siivot ja nyt olen urakalla paneutunut opiskeluun. Teen avoimeen yliopistoon opintoja ja opinto-oikeus loppuu heinäkuun lopussa. Pakko kaikkea ei ole siihen mennessä saada valmiiksi, mutta se olis kuitenkin tavoite. En millään haluaisi jättää opintoja syksyyn. Ei siitä voinnista voi enää olla silloin olla varma, kykenenkö enää edes koneelle. Stressiä meinaa vähän pukata. Ei oikein kauheasti jaksa enää kiinnostaa koko opiskelu, on vähän semmoista pakko pullaa. Mietin vaan lukiessani, kuinka ihanaa olis, kun ei tarttis joka hetki lukea. No, lähinnä luen siis pojan päiväuniajan, muuten se ei tahdo onnistua. Ja kun päivässä on kaksi tuntia aikaa opiskella, ei se toki ihan huimaa vauhtia etenekään.
Muuten vointi on ollut ihan hyvä. Selkä on välillä iltaisin kipeä, ja mitä enemmän touhuaa, sen enemmän selkä protestoi. Siivouspäivän jälkeinen päivä on kurja, selkä on ihan jumissa. Kävin rv 17 neuvolassa ja hb oli laskenut 107:ään. Se tietty hiukan väsyttää ja silmän aluset on aika mustat. Väsymys ei ole kuitenkaan niin totaalista, kuin alussa oli. Painoa oli tuolloin tullut 3,4 kiloa. Viikossa rapiat 200 grammaa. Täti sanoi, että sais enemmänkin tulla. No itse olen tyytyväinen jos vauhti pysyy maltillisena. Lähtöpaino tähän raskauteen 5 kiloa vähemmän kuin esikoisen aikaan, normaalipainossa kuitenkin kummallakin kerralla. Olis kiva, kun ei tarttis kauheasti sitten laihdutella. Esikoisen syntymän jälkeen "laihdutin" 10 kuukaudessa 12 kiloa, viis kiloa oli ennen raskautta hankittuja. No, se paino on toki pieni huoli, jos kaikki muuten menee hyvin ja vauva syntyy terveenä jne.
Että tämmöistä tänne suunnalle... mulla ei ole oikein aavistusta kumpi on tulossa. Ei oikein ollut esikoisenkaan kohdalla. Mies oli silloin varma, että poika tulee. Masu on kyllä aika samanlainen kuin esikoisen kohdalla, joten siinä tapauksessa olis tulossa toinen poika. Sain eilen puistossa kehua nätistä masusta. Se on semmoinen sievä ja tuossa edessä töröttää. Toisaalta maha tuntuu isolta, mutta kuitenkin ehkä on pienempi kuin esikoisen aikaan tässä vaiheessa, mutta en tiiä. Se on vaan semmonen tunne.
Mutta nyt meen hetkeksi töllön ääreen! Oikein hyviä vointeja kaikille! Nautitaan lämmöstä ja auringon paisteesta!
Terveisin Aurinko rv 21+1