Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 5.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp5

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp2

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp2

kk76: 3.ICSI, punktio ja siirto vko 41 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio 7.10, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: IVF loka- marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Onko kenelläkään ollut maha kipeänä vielä epäonnistuneen ivf-hoidon jälkeen vaikka menkat ovat tulleet ja menneet. Nimittäin mulla jatkuu tämä"mekkakipuilu ja mietinkin että onkohan nämä jotain jälkioireita. Yritin saada ivf-hoitajaa kiinni viime viikolla kiinni joka päivä mutta soittoajalla en päässyt läpi ku oli koko ajan varattuna. Maanantaina menen kuitenkin lääkäriin ku ei tämä mun mielestä ole enää normaalia :(

Mitäs muille kuuluu?
 
Onnea kyytiläisistä aliisa, anksu ja alexandria =) Plussapino kohta auki!

Hyvä että menet lääkärille Nasu , niin selviää kipuilujen syy.

Nyt kärvistellään kotosalla ihan jonkun muun pahoinvoinnin kanssa kuin raskauden aikaisen :whistle: Oltiin eilen viihteellä, pakko joskus repäistäkkin, ja aamun tunneille vierähti. Mutta hauskaa oli, se on pääasia =) Ei nyt oikein ajatukset rullaa, niinpä ei tule nyt mitään järkevää tekstiä täältä suunnalta... eli ens kertaan :LOL:
 
Oon ollu (muka) niin kiireinen, etten oon ehtiny käydä ku pikaseen lukemassa teidän kuulumisia...

Paljon onnenkantamoisia ja tarratartuntoja kaikille kyytiläisen jo mukaansa saaneille!!!

Alexandria ja Aitiliini Oli lohduttavaa kuulla, että teilläkin oli ollu PASin jälkeen niukat kk:t. Soitin asiasta vielä perjantaina klinikalle ja sanoivat samaa. Niukka vuoto johtuu Progynovista (zumeja vastaava). Eipä se niukka vuoto mua haitannu, vaan se, että entä jos kohtu ei tyhjenekään... Sit jää tää kierto hyödyntämättä. 10.pv on ultra ja siellä sit varmaan selviää, onko vielä jääny nestettä. Ei siis auta ku odottaa...

Lotta Mulle on tehty molemmat PASit lääkkeelliseen kiertoon. Ekalla kerralla jatkoin molempia lääkkeitä (myös Progesteronia, joka on lugen korvaava lääke) raskaustestiin saakka. Silloin otettiin testi myös verestä, joten kun se tulos tuli samana päivänä ku virtsatestin tulos, sain heti lopettaa lääkityksen (tulos siis nega). Toisella kerralla tein vaan virtsatestin. Sekin oli testipäivänä nega. Sit testasin vielä kp 15 ja kp 16 ja kun yhä näytti negaa, sain lopettaa lääkkeet. IVF:n jälkeisessä tuoresiirrossa en käyttäny lugeja (crinonea, korvaava tuote) ku pari päivää plussan jälkeen (oikeastaan siis vaan alkaen punktiopäivästä ja jatkuen piinapäivien yli). Lääkkellisessä kierrossa (PAS) kuitenkin ensin ajetaan kaikki oma toiminta alas ja siksi tarvitaan sekä zumeja (/progynova) että lugeja (/crinone/progesteroni) rv10 asti. Näin ainakin mulla. Sit rv10 istukka alkaa jo huolehtia riittävästi "hormonitoiminnosta" vauvaa varten. Jos lääke keskeytettäisiin aiemmin, raskaus päättyisi siihen. Vastasinkohan yhtään kysymykseesi? :ashamed:
 
Nasu Hyvä, että menet lääkäriin. Ei tarvitse tuota asiaa enää yksikseen miettiä. Itse olen ainakin kaikkien näiden hoitojen ja keskenmenojen aikana todennut, että en jaksa jäädä epäselviä asioita/tuntemuksia yksikseni pähkäilemään. Useimmiten on kuitenkin ollut niin, etten ole turhaa soitellut/lääkäriin mennyt. Ongelma vaan on ennenminkin siinä, että yksityisellä klinikalla ovat aina valmiita vastaamaan ja auttamaan, mut esim. sairaalassa ovat hyvin nihkeitä ja saa aina kokea olevansa jonkun sortin maanvaiva, kun sinne erehtyy soittamaan...
 
Kavin Perjantaina ultrassa ja verikokeissa - 9 ihanaa munasolua hautuu mukana, jopa kystakin oli havinnyt. Sitten soittivat samana iltapaivana etta punktio on jo Tiistaina 7.10. Tana iltana yhdeksalta Ovudel. Tuntuu etta on ihan hirveen nopeesti mennyt aika! Ma olin ajatellut etta punktio olisi vasta viikon lopulla... Voima haleja kaikille :heart:
 
Onpas mulla tullut yöllä kirjoitusvirheitä mutta annettakoon se anteeksi ku jouduin samalla tekemään töitä =)

Kisuli32: pahoittelut keskenmenosta :hug:

Onnittelut kaikille siirtoon päässeille, sori kun en nyt nimiä muista.

Miten se nyt olikaan että kahvia ja hiilihappoisia juomia ei saa juoda siirron jälkeen ja oliko vielä jotain muita mitä pitää välttää? Ja mitä pitää lisätä? Ajattelin jo näin ennakkoon heittää taas nuo kielletyt aineet pois ja lisätä niitä joita tarvitaan.

jaksamishaleja teille kaikille :hug:
 
Hyvää iltaa,

Kaikille siirtoon päässeille ja masuasukkia kantaville lämpimät onnittelut ja halit. :heart:
Kaikille muillekin tsemppihalit :hug:

ON: Näyttäisi olevan mun tekstit seuraavanlaiset tuohon listaan (kun sitä seuraavaksi joku päivittää):
Janski71: 2.IVF, punktio vko 46, siirto?, pp--
Menen perjantaina lääkäriin ja silloin lyödään lukkoon seuraavan hoidon päivämäärät. :)

Haleja kaikille.
 
Meillä todennäköisesti marraskuussa 3. ICSI hoito edessä. Ennen ollut 2 ICSIä ja 2 PAS-ia. Kaikista nega. Viimeinen hoito yksityisellä puolella siis tulossa, koska 3x KELA korvaa. Miten eteenpäin? Emme tiedä.....
Asioiko joku vielä HKI-n Väestöliitossa?
 
Huomenia!
Minäkin voisin hypätä tähän kelkkaan, jos vain sallitte. Olen kirjoitellut tuolla syyskuun pinossa. Mutta ivf.ajoittui lokakuulle.
Perjantaina tehtiin punktio. Ja olo on kuin kumipallolla. Tämä oli 3ivf.hoito., 3.10 punktio, 6.10 siirto. Eli tänään on puolen päivän jälkeen siirto.
Vähän jännittää, että kuinka moni munasoluista on hedelmöittynyt. Munasoluja saatiin 18. Tänään siirretään 2 alkiota.
 
Syssyistä huomenta vain kaikille!
Niin, pitäiskös jottain listaa kyhhäillä, että mitä ei sais tehä / mitä pittäis välttää jne. alkion siirron jälkeen... Vois sitten vähän tarkkailla omia elintapoja ja muuta.

Kris onnea tämän päiväiseen siirtoon! Kaksi pienokaista pääsee rakentamaan omaa kotiaan :D Hyvän munissaaliin olet kyllä kasvatellu, toivokaamme että on myös mahdollisimman moni hedelmöittynyt =) Siellä on ollu kunnon rakkausbileet maljalla :D

Janski , mennäänkin melkein samoilla vkoilla hoitoon, meillä myös toinen IVF. Minä taasen odottelen menkkoja tonne noin puolentoista viikon päähän, ja sitten tämä emäntä alkaa popsimaan e-pillereitä! Onhan tuosta jo jokunen vuos vierähtänny, kun niitä on joutunu popsimaan!

 
kris: onnea siirtoon!Toivottavasti saatte paljon pakkaseen :hug:

Kielloista...mulle ei helsingin naistenklinikalta ole kielletty mitään muuta ku burana ennen ja jälkeen alkion siirtojen.Ilmeisesti saattaa jotenkin estää alkion kiinnittymisen.Muuta ei ole kielletty,päinvastoin on sanottu että normaalia elämää.

ON:ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, tosin nyt on vasta pp3 että ei varmastikaan vielä voi ollakaan :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasu29:
Miten se nyt olikaan että kahvia ja hiilihappoisia juomia ei saa juoda siirron jälkeen ja oliko vielä jotain muita mitä pitää välttää? Ja mitä pitää lisätä? Ajattelin jo näin ennakkoon heittää taas nuo kielletyt aineet pois ja lisätä niitä joita tarvitaan.
Aloita foolihapon napsiminen. Mulla on kahdenlaisia foolihappoja...toiset on niitä tohtori Tolosen ja toisten nimeä en muista, luontaistuotekaupasta hankittuja.
Foolihapon pitäisi parantaa kohdunlimakalvojen kiinnittymispintaa. Eli just sitä samaa mitä noi hiilihappopitoiset juomat heikentää. Ja sittenhän siinä foolihapossa oli niitä muitakin hyviä puolia joiden takia suositellaan aloitettavaksi ns hyvissä ajoin tuo pillerin nappailu.

Tsemppiä kaikille !!!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 6.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp6

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp3

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp3

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp0

kk76: 3.ICSI, punktio ja siirto vko 41 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio 7.10, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 46, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Tervetuloa ciana ja Kris!! :wave: ja onnea siirtoon Kris! :D

).( Tänä iltana eka Puregon massuun (75 IU). Ekaan ultraan meen jo torstaina kun en perjantaille saanu omalle lääkärille aikaa. Tuntuu kyl aika turhalta mennä kolmen pistoskerran jälkeen ultraan, varsinkin tuolla määrällä.. mutta maanantaille sitä ei saanu jättää. Mulla muuten aina ollu tosi ohut limakalvo ja siksi kysyinkin klinikalta onko mitään lääkettä mitä vois ottaa jo ennen punktiota, mutta kuulemma ei ole! :headwall: Joten yritetään nyt sit vaan foolihapoilla, greippimehulla ja punaviinillä :D
 
retuli82: se listajuttu olisi tosi hyvä idea =)

jeps1: kiitos vastauksestasi. Ostin tänään luontaistuotekaupasta niitä tohtori tolosen foolihappakapseleita ja toivottavasti auttavat.

).( kävin sitten tänään lekurissa ja otettiin papa-koe varmuuden vuoksi ja lääkäri käski tehdä vielä uudestaan raskaustestin...siis täh :eek: olin aivan ihmeissäni koska selitin vielä lääkärille että alkio on tullut ulos menkkavuodon aikana. Lääkäri meinasi että kun näihin mun menkkamaisiin vatsakipuihin liittyy paha olo niin sen takia. Teen lääkärin mieliksi huomenna testin vaikka tiedän ettei se näytä mitään muuta kuin negaa koska alkio on mun mielestä tullut ulos. Siis eihän tuo raskaus ole mun mielestä edes mahdollista. Että tällaista tänään. Olo on ihan puulla päähän lyötynä :eek:
 
Heips vaan kaikille!

Nyt vasta kerkesin tämän palstan kirjoittelijoihin vähän paremmin "tutustua". Kiva, että pari muutakin on päässyt jo piinailemaan:) Kertoilkaa sitten minkälaisia oireita ilmenee, jos ilmenee..

Itellä menossa tänään pp6. Rintoja vähän aristaa ja näläntunne on kun pikkuporsaalla :LOL: koko ajan pitäis olla jtn syömässä. Eilen ja la:na vattassa nippaillu kummallisesti.. ja tänäänkin kun töissä jtn koitti nostaa niin nippas välillä oudosti.. Mutta tää on niin tätä. Voi olle oireita mistä vaan:D

Kuulostaapa tietyllä tavalla oudolta tuo nasu29 lääkärin kehoitus tehdä uusi raskaustesti.. no toivotaan, että siellä kuitenkin alkio vielä olisi.. vaikka mahdottomaltahan se varmasti tuntuukin..

Ciana.. me asioimme Helsingin VL:ssa..

Noista ns. kielletyistä aineista.. kaiken näköisiä uskomuksiahan siinä on.. Mutta meille lääkäri sanonut että ainoastaan alkoholia, tupakointia ja huumeita pitää välttää.. kahvia saa juoda kuhan sitä nyt ei ihan hirveesti päivässä litki jne.. Mutta toki sitä itse aina yrittää siirron jälkeen syödä jotenkin vielä normaalia terveellisemmin..

Monentenako pp:nä te palstalaiset olette yleensä jo testailleet?? Mä olen aika hätähousu ja oon testaillu edellisissä siirroissa jo 8-10 pp aikoihin.. nyt aattelin odottaa vähintään tuonne pp12teen, niin ei tuu mitään turhaa stressiä...:D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Heips!

Ajattelin siirtyä syyskuusta tänne kirjoittelemaan, vaikka mitään varmuutta ei hoidoista ole. Eli jos sopii, niin kirjoittelen ainakin vielä listan ulkopuolella.

Täällähän on tosiaan muutama päässyt jo piinailemaan. Paljon tarrasukkia teille!

Lista noista avittavista jutuista olis tosiaan hyvä - niitä keinoja vois koittaa, vaikka mitään hoitoja ei alotettaisikaan. Itse syön foolihappoa - oon syönyt jo muutaman purkin. Ja aina kierron alussa ovulaatioon ja senkin yli olen juonut greippimehua. Tosin nyt ajattelin kokeilla ihan greippien syömistä. Kunhan se täti nyt tulisi!

Niin täällä ootellaan kovasti tätiä ja se on jo pian kolme päivää myöhässä. Ei oo tällasta tapahtunu kuin pari vuotta sitten, kun stressas pahasti. Päästä se varmaan johtuu. Just nyt, kun niiden pitäis tulla, jotta pääsis ultraan kattoon, että kannattaako hoitoja ees alottaa... Viime kierrossa ei menopurista huolimatta kasvanu ku kaks munasolua, joten hoitoja ei jatkettu. Voi kun tuntuu, ettei pääse eteenpäin, ei edes punktioon!

Vaan kaikille lykkyä tykö ja plussapuhureita!
 
Hieman hoperon oloisena mutta onnellisena punktion jalkeen taalla ilmoittelen etta 10 munasolua saatiin. Puntio meni hyvin nukutuksen alla, hoitaja sanoi ennen aloitusta etta han sitten kirjoittaa kateeni kuinka monta munasolua saatiin koska en muuten muistaisi keskustelusta mitaan. Etta se olikin sitten ensimmainen asia mielessa heraamossa, katsoin oikeaa kattani ja siina se oli, 10! Sitten takaisin koisimaan. Labrasta saatiin kuulla etta ei tarvi ICSIa tehda, miehen siittiot olivat ihan normaaleja ja niita on paljon, se oli kylla myos niin ihana uutinen etta, alku testeissa nimittain siitiot eivat saaneet kovinkaan hyvia tuloksia. Oli se kylla niin mahtava uutinen miehelle, onhan se itsestaan nyt hyvaa huolta pitanytkin, ei ole kuin yhden kupin kahvia paivassa juonut ja oluetkin on jaaneet tosi vahalle. Sitten se on alkanut juomaan vihreaa teeta, kuka ties olisiko silla osuuttaa hyvaan tulokseen. Han on myos syonyt multivitamiineja joka paiva. Nyt sitten odotellaan labran soittoa aamulla etta mitas ne veijarit on siella lasissa saanut aikaseksi. Lahettelemme niille positiivisia ajatuksia, juteltiin niille jo eilen etta huomenna on sitten suuri paiva :D heh! Jos kaikki menee hyvin niin siirto on sitten sunnuntaina 12.10. Taalla siirretaan vasta viidentena paivana embryo vaiheessa ja yksi siirretaan. En malta odottaa sunnuntaihin, on ihmeen tyhja olo..., kunpa sita nyt saisi pikkuruisen mukaan kyytiin. Mutta olen kiitollinen etta ollaan paasty edes tahan vaiheeseen, huh huh. Haleja kaikille! :heart:
 
Kiitos vaan siirtotsempityksistä!
Siirto tehtiin siis eilen ja kaksi alkiota siirrettiin.

Mieli meni vähän kyllä maihin, koska 18 munasolusta oli hedelmöittynyt vain 8. Kaksi siirrettiin ja loput 6 pantiin kahteen olkeen pakkaseen. Odottelin itse parempaa saalista, koska rakkuloita oli ollut huikeat 27, joissa soluja 18.. Nämä siirretyt yksilöt olivat 7-soluinen ja 4-soluinen.
Pakkasessa loput kaikki heikompia 4-soluisia.
Mitä soluisia niiden pitäisi olla?? MÄ en oikein ymmärrä koko solujuttua.. jäänyt vähän tuo biologian oppimäärä lyhyeksi :eek:
Ihmeellisiä kramppeja alavatsassa vähän väliä, ainakun vähän liikkuu. Sohvalla maatessa olo ok.. :/ Mitähän noi krampitkin meinaa?
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 7.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp7

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp4

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp4

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp1

kk76: 3.ICSI, punktio ja siirto vko 41 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio 7.10, siirto 12.10 pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 46, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Hei kaikille!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja onnea Aksu kun pääsit siirtoon. Meillä hoidot alkaa ens viikolla jos miehen sperma osoittautuu puhtaaksi.Alustavia tietoja saadaan torstaina, nyt ensin jännätään sinne. Taisi tulla jännitystä koko kuukaudelle. Meillä on nyt 4. IVF/ICSI hoito ja lääkäri puhui että kela korvaa kolme kertaa, mutta hän laittoi meidät vielä suorakorvaukseen koska ed. kerroista on aika kauan ja ne oli eri asemalla. Ja vielä kun on pari km ollut niin se kertoisi että onnistumisen mahd.on. Onko muille puhuttu kelan korvauskerroista? Että vain kolme kertaa korvattaisi? Kuulin asiasta ekan kerran ja olin ihmeissä että kuinkas sitten jos korvaukset loppuu, sit tää on varmaan todellakin meidän vika mahdollisuus tai täytyy tosiaan miettiä sitä rahapuolta :( .
 
Jaksamisia ja voimia kaikille piinailijoille! =)

Täällä alkaa kuuppa sekoomaan e-pillereiden takia! Aivan järjettömiä itkukohtauksia välillä ja ei kiinnosta oikeen mikään.. Ajattelin jo eilen, et lopetan koko homman tähän, kun oli niin kamala fiilis. Tänään onneks parempi päivä ja toivon et olo tästä tasottuu! Tässä pitäis kuitenkin ens kuussa jaksaa piikitykset sun muut hommat käydä läpi... :headwall:
 

Yhteistyössä