Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Alkuperäinen kirjoittaja Anksu2008:
Te joilla hyperi ollut, onko siirto silti tehty?
Minulle tehtiin silti siirto 11.9 hyperistä huolimatta, mutta tuloksena nega. Sain hyperin huolimatta siitä, että olin todella tarkkaan huolehtinut nesteen juomisesta enkä ole ylipainoinen... muniksia vaan kehittyi paljon ja isoja...

 
Hei!

Vierailen tuolta pömppisten listoilta yhden kysymyksen verran, eli lotta 08 kerroit ettet ovuloinut viime kierrossa. Tuliko menkat silti ihan ajallaan vai myöhässä, entäpä oliko normi menkka oireita, rintojen arkuutta ja mahan nippailuja?
Eli meillä olisi 1. IVF 1. PAS suunnitteilla nyt alkavaan kiertoon jos vain täti suvaitsisi tulla! Tänään kp 34/30 eikä merkkiäkään tädistä. Rinnat kipeät ja menkkakipuja on mutta ei pisaraakaan verta... Perjantaina testasin negan, ja kp 17 kävin ultrassa jolloin lääkäri sanoi etten ovuloi tässä kierrossa... Mulle järki sanoo että jos kierto on 30 (ollu niin kauan kuin mulla on menkat ollu, ei ikinä edes päivää myöhässä) niin ovulaation olisi pitänyt tapahtua kp 16... No eniveis, haluaisin vain kuulla niiltä kokemuksia joilla ei todistetusti ovulaatiota tapahdu, onko menkat myöhässä sen takia... Niin ja syy lapsettomuuteen mun erittäin paha endo, miehen siittiöt primatavaraa.
 
Hei vierailija Haave.

Taidetaan olla ihan samassa aikataulussa. Minullakin siis 1 ivf:n 1 pas tulossa ja passiin en päässyt koska kierto ovuloimaton. Kiertopäivätkin on melkein samat. Minulla tänään 25/28. Valitettavasti en tiedä tuleeko menkat ajoissa tai miten se menee nyt eteenpäin. Minä siis siirrän menkkoja huomenna alkavalla primolutilla (ettei siirto tulisi lääkärin ollessa lomalla). En siis osaa vastata sinulle Haave. Taisin kirjoittaa väärin, kun laitoin että viime kierto ovuloimaton, kun elän kuiteinkin vielä tätä ovuloimatonta kiertoa... Hoidoista kyllä sanoivat että nyt pitäisi olla ihan normaali kierto. En siis ovulonnut ivf:n jälkeisessä kierrossa, kuten et vissiin sinäkään...

Lotta
 
kysymys
miten tuo homma menee, kun meillä on kuusi alkiota pakkasessa ja olen ymmärtänyt niin että kolme alkiota on oljessa ja yksi olki aina sulatetaan. eli meillä olisi kaksi yritystä raskautua....
mutta kun joku aiemmin kirjoitti että on laitettu pakkaseen uudestaan :eek:
oon ihan pihalla näköjään. nämä tiedot sain lääkäriltä silloin 2004 alussa kun viimeksi oltiin lapsia "tekemässä"
 
Täällä kanssa yksi ilmottautuisi joukkoon! :wave:

Tulossa olisi 3.IVF:n 1.PAS. Nyt olen popsinut Progynovaa 1x2 ja huomen aamulla olis ultra jossa katsotaan että onko limakalvot tarpeeksi paksut jotta alkion voisi siirtää... Pakkasesta löytyy 11 alkiota.

Takana on siis 4 vuoden lapsettomuus ja hoitoja on tehty ihan enemmän kuin tarpeeksi eli 3. ivf:ää + niiden pas:t. Onnistumisia ei siis ole...Yksi raskaus josta keskenmeno rv 11 ja kaksi biokemiallista raskautta. Mutta nyt on taas noustu kuopasta ja toivotaan että joskos se tästä lähtisi käyntiin... :)
 
Hiennoa Miimi kun avasit uuden listan. Toivottavasti tämä on se plussajono :LOL: .

Anksu, minulla oli pari vuotta sitten hyperi ja silloin siirtoon päästiin kun oikein toivoimme. Lääkäri siirsi silloin vain yhden alkion kuin kaikkina muina kertoina on siirretty kaksi (huonolla menestyksellä kylläkin).
Meillä on tosiaan siirrety aina kaksi kun ollaan toivottu. Nyt uusi lääkäri oli ehdottomasti kahta vastaan koska minulla on ollut kohdussa väliseinä joka on leikattu. Hänen mielestä on aivan liian suuri riski kahdella, pelkää että kohtu ei kestä sen leikkauksen takia kaksoisraskautta (jos sellainen sattuisi tulemaan). Oli uutta tietoa meillekin. Aikaisempi lääkäri pelkäsi vain tavallisia kaksoisraskauden ongelmia. Tällä onnistumisprosentilla sekin on kyllä ollut turhaa.

Oma napa: meillä tosiaan suunnitteluaika 6.10 ja hoidot aloitetaan seur. viikolla jos miehen spermanäyte on loppuviikosta puhdas. Jos ei niin hoidot siirtyy ainakin viikolla.
 
Tulisin nyt sitten tälle puolelle mukaan tuolta syyskuun puolelta, kun ei kerran onnistunut, jos vain sopii. ;)

En vielä tiedä tarkkaa uutta aikataulua, mutta eiköhän se tähän loka-marraskuulle osu.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia. :heart:
 
Kiitokset Tigerille (tämä on se plussajono...) ja rouvaP:lle vastauksista. Ja kivaa ku tänne ilmottautuu lisää porukkaa.

Sitten hieman omaa napaa. Tänään oli sitten kolmas ja viimeinen ultra. Munasoluja noin 30 jotka kooltaan kaikki yli 19mm, eli kasvaneet ovat viikonlopun aikana. Keskiviikkona 1.10 on punktio. Siirto perjantaina jos hyperi ei yllätä. Lääkäri meinasi ettei ala tekemään siirtoa jos on hyperi näkyvissä. Ottaa päähän ihan sikana. Jos siirtoon ei päästä ni laskivat että mahdollisesti vasta tammikuun alussa on sitten pas. En jaksa odottaa :ashamed: . Vaikka onhan tuota jo odotettu vaikka kuinka kauan että se nyytti meille suotaisiin. Varasin jääkaappiin kauppareissulla lähdevettä runsaasti, jospa sillä hyperi selätettäisiin. Tänään klo 23 on Pregnylin pisto. Aamulla pistin vielä ultran jälkeen Orgalutranin. Varmaan tuosta munasolujen määrästä johtuen lääkäri määräsi punktioon tavallista isommat esilääkemäärät ja isommat i.v. lääkkeet. Saadaan pää kunnolla sekaisin. :whistle:
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 29.9.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp--

soja: 1.IVF, 2.PAS siirto 2.10 pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto vko 40 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio vko 41, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto?pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: loka- marraskuussa pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Hei kaikki!
Pitkan pohdinnan jalkeen ajattelin kuitenkin liittya seuraanne. Vahan jannittaa kirjoittaa tanne kun on viela niin tuoreena muistissa kuukausi kuukauden jalkeiset pettymykset kun viela niin innokkaana (ja joskin naiivina) kirjoittelin vauvahaaveilijoisiin, kunpa nyt ei sitten jaisi tanne moneksi kuukaudeksi, siis hyvalla mielella tietenkin.
Kavin jo syyskuisissa vahan lukemassa, ja mika ettei nyt sitten ilmoittelen olostani tanne kun kuitenkin kayn lukemassa juttuja. Kiva ettei taman kanssa ole yksin, vaikkakin en kylla kenellekaan ikana soisi lapsettomuutta.
Meilla tama homma on edennyt niin nopeasti etta... tassa kuussa tuli tasan vuosi siita kun alettiin vasta luomuna yrittamaan. Maaliskuussa todettiin kysta joka poistettiin Heinakuussa ja samalla todettiin etta molemmat piiput on lopullisesti tukossa, Elokuussa tavattiin meidan laakari lapsettomuus kliniikalla (joka siis teki myos labraskopia leikkauksen, han on myos oma gynekoloogini ja viela synnytyslaakarikin, jos vaikka tuota viimesintakin palvelua paasisi viela joskus kayttamaan heh). Ollaan siis yksityisella ja ulkomailla asutaan. Ja tanaan on sitten kp4 ja toinen paiva kun olen pistellyt Puregonia ja kolmas sita L;lla alkavaa. Joo olen siis vahan hukassa viela koko touhun kanssa, mutta taydella vauhdilla mennaan eteenpain, mietin sitten myohemmin... Taas on kysta mukana, mutta se ei teeta mitaan hormooneja niin paastin alkamaan hoidot. Mulla naita kystia on ollut ennenkin, ei siis ollut mikaan yllatys etta nytkin oli.
Keskiviikkona on eka verikoe naiden laakkeiden oton jalkeen, vahan jannaa etta mita omassa kehossa tapahtuu. Mua pelotti ihan hirveesti toi piikittely, mutta se onneksi sujuu mutkitta eika satu lainkaan niin mita kuvittelin, ei ole laakkeistakaan viela tullut mitaan vaikutuksia, ehka on liian aikaista sanoa. No tyttojen sauna-illan piti perua kun maha on mustelmilla ja pienia piikin reikia taynna, siinapa olisi selittamista...
No eihan muuta, on tosi kiva etta on tallainen ketju, olen saanut kirjoituksistanne paljon voimaa ja te olette kaikki ihme mimmeja, kaikkeen sita ihminen ryhtyykin ja itsensa pistaa, olemme kaikki nyyttimme ansainneet, jaksan toivoa etta tasta ketjusta tulee kunnon plussa ketju. Munasoluja kasvattelemaan! Kiitos etta olette olemassa.
:heart:
 
Tervetuloa uudet!

Riepuriia Meillä on aina pakastettu kaksi alkiota yhdessä oljessa ja kaksi kerrallaan eli olki kerrallaan sulatettu. Molemmilla PASeilla se toinenkin sulatettu alkio on ollut niin hyvänlaatuinen, että ovat nähneet järkeväksi pakastaa uudelleen. Vähän kuitenmin jännittää, miten selviävät tuosta jatkuvasta sulatus/pakastusrumbasta...

Anksu Toivotaan todella, että selviät ilman hyperiä ja saatte hyvän saaliin pakkaseen. Miksi pitäisi odottaa tammikuulle asti, jos saat hyperin?!

Alexandria Saako kysyä, et saitko suoraan Progynovan vai söitkö ensin Zumenonia? Mietin vaan, et milläköhän perusteella valitsevat kumpaa antavat. Itse söin Zumenonia, mutta sain allergisen reaktion sen punaisesta väriaineesta ja kesken viime kierron siirryttiin Progynovaan. Mun annos 3x1/pv. Mistähän tuo annoskin tulee. Vähän tuntui oudolta, kun apteekissa sanoivat, että tuo on kyllä yliannostus, mutta laitetaan nyt kun lääkäri on niin määrännyt...

ON: Mä odottelen täällä menkkoja. Pe-iltana oon ottanu viimeset Progynovat ja Progesteronit. Jos käy samoin ku aiemman PASin jälkeen, niin menkkojen pitäis alkaa huomenna. Nyt ei kyllä merkkejäkään niistä. Jos olisivat alkaneet tänään, niin olisin saanut siirron mahdollisesti syyslomalle eikä olis taaskaan tarvinnu töissä lisäselityksiä poissaolosta. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että menis vasta sitä seuraavalle viikolle. Erkoista on se, että vuosi sitten mulla alkoi menkat 1.10. ja silloin aloin piikittää Gonalia. Siirto oli 15.10. ja silloinhan raskaus alkoi, mutta päätyi km: on. Nyt vois tulla aika sama laskettu aika... No joo, kunhan tässä lämpimikseni puhelen lasketuista ajoista. Sinne asti kun pääsis...

 
Kiitos Miimi kun lisäsit mut listaan. Vaikka mieluusti olisin pysynyt tuolla syyskuussa... mutta minkäs teet... :(
Onneksi täälläkin on ihania ihmisiä, jotka läpikäyvät samaa hullunmyllyä. :hug:

Kaikille paljon plussatuulia edelleen. Ja uusille tervetuloa. :flower: :heart:
 
pääsenkö mukaan tähän ryhmään. epäilivät polilla ettei tälle vuodelle saa enää pas aikoja ja se oli pahempi uutinen kuin se ettei tuoresiirto onnistunut,nyt masentaa...mites muut oysin asiakkaat..onko teille lupailtu pas hoito vielä tälle vuodelle?
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :D Keskiviikkona alkaa Lugesteronit ja perjantaina sitten siirto jos vaan sulatuksen kestävät :D

Anksu2008: Hurja saalis sulla tulossa, toivottavasti ei tule hyperiä! :hug: Paljon vaan vettä ja lepäilyä.


Tuomenmarja: Alotin Progynovan ihan suoraan, mulle ei ole pas:ssa ikinä muuta lääkettä ehdotettukaan joten en ikävä kyllä osaa sanoa miksi mulla just se lääke menee.En oo kauhean valveutunut potilas kun en kysele miksi... :ashamed:

Äitin kanssa naurettiin että johan on ku tytär 27v ja äiti 54v syövät samaa lääkettä... :LOL: Äiti syö Progynovaa kun siltä on kohtu+munasarjat poistettu ja se on siihen sitten jokin hormonikorvaushoito...

 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet myös minunkin puolesta. Se on tosiaan kiva kun täällä voi rauhassa kertoa omat tunteensa ja tietää että toiset ymmärtää tätä karusellia. Tietty eihän kenenkään toivoisi täällä olevan.

Anksu, onpas sinulle tulossa saalis!!!! Itselläni ole ekassa IVF lähes saman suuruinen saalis ja en onneksi saanut hyperiä. Valitettavasti niistä vain kaksi lähti jakautumaan. Muista nyt juoda hyvin ja lepäillä, äläkä tee mitään äkkinäisiä liikkeitä. Anna vain miehesi passata. Ja vihjeenä, varaa särkylääkkeitä kotiin. Itse olin aika kipeä sen munasaaliin jälkeen.Mutta kyllä me naiset kestetään kun hyvää odotetaan =)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 30.9.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp0

soja: 1.IVF, 2.PAS siirto 2.10 pp--

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp--

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio vko 41, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Onpas meitä jo mukava köörillinen täällä =) Jotkut pääsee jo pian viettämään ihanan leppoisia piinapäiviä :D Onnea matkaan kaikille tasapuolisesti!

Tässä työnlomassa kirjoitan, eli nopeesti vaan omaa napaa... eli menossa kp 15, ovisoireita alkaa olla eli täsmäpäivät alkas taas olla käsillä =)
 
Minäkin liittyisin joukkoonne kun ei viime tuoresiirrosta tullut positiivista tulosta. Viime viikolla soittelin klinikalle ja hoitaja lupasi että aloitetaan heti PAS:si seuraavaan kiertoon mutta nyt kun tänään soitin niin toinen hoitaja sanoi että odotetaan vielä toiset menkat ja sitten vasta aloitetaan. Soitan uudestaan klinikalle kun toiset menkat alkavat ja sitten sovitaan aika PAS:sille. Tuli kyllä tosi paha mieli kun luulin tosissani että näiden menkkojen aloitetaan 1.IVF 1.PAS mut nyt joudunkin odottelemaan :(

Aurinkoista päivää kaikille =)
 
Tervetuloa nasu29!
Anksu2008 Onnea huomiseen punktioon!! Teillä näyttääkin tulevan iso munasaalis. Toivottavasti sinulle ei tule hyperiä!! Juo paljon ja lepää! :heart:
Kävin kurkkimassa tuolta syyskuisista että sinulla taustana PCO. Minulla kans todettu lievä PCO. Minulla oli kans paljon munarakkuloita ekassa IVF:ssä. Klinikalla pelkäsivät että saan hyperin jos olis jatkettu stimulaatiota, joten tekivät punktion "liian aikaisin".. jonka syynä sitten munikset olivat raakoja. Viime kerralla pistin Puregonia 100 IU joka päivä, nyt seuraavan kerran ekat 5 päivää 75 IU.. toivottavasti se sitten auttaa.. :whistle:
 
Terpsukka! Mahtuisko piinailija mukaan?? Tänään olin PAsiirrossa.. ja luovutetuilla munasoluilla. Tämä on nyt toinen pas minulle. Ensimmäinen tuoresiirto oli positiivinen ja päättyi lopulta sitten kesken ennen kuin ehti kunnolla alkaakkaan ja ensimmäisessä PAsiirrossa jotain koitti tapahtua kun hcg käväs päälle 30ssä.. mutta siihen sekin sitten jäi. Tämä siirretty alkio oli lääkärin mukaan erittäin hieno ja hyvä.. vaikka onkin heikompi kuin edeltäjänsä. Kyllä sitä joka ilta rukoilee että oman pienokaisen saisi.. ja tottakai toivoo että kaikki me lapsettomat saisimme sen suuren ihmeen... Mutta tulevat pari viikkoa näyttää.. Itsellä vaan alkaa usko olla aika heikoilla noiden kahden edellisen siirron tuloksen vuoksi..
Mutta tsemppiä piinailijoille ja kaikille muillekkin! Tutustun tarinoihinne paremmin illemmalla paremmalla ajalla
 
mua kiinnostas tietää ketkä on hoidossa miehen simppojen vähyyden/huonon laadun takia tms?
me ollaan vähyyden sekä huononlaadun takia.
huomenna siis sinne ekaan ultraan, ja tällä hetkellä tuntuu että mitään ei oo lähteny kasvamaan.
Muutenkin olo aika kitkuinen ja tyhjä :(
 

Yhteistyössä