Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Tuomenmarja: Meinasivat ettei PAS aikaa saada tälle vuodelle enää ja toiseksi meinasivat että haluavat ottaa varman päälle että hyperi menee ohi. Just, siihenhän meneeki monta kuukautta.

Alexandria & Tiger: Nestettä oonki ihan hurjasti juonut. Keskimäärin 3,5 litraa päivässä. Yöllä sen aina sit huomaaki :LOL:

Miimi78: Tuota eniten pelkäänkin etteivät ole tarpeeksi kypsiä tai että kun niitä on niin paljon, ettei niissä sitten olekaan solua sisällä. Viimeksi inseminaatiossa Pregnyl pistoksen jälkeen noin 12h kuluttua tuli selvät hyperioireet. Eilen illalla pistin nyt sit Pregnylin eikä onneksi ole tullut mitään hyperioireita, vielä. Ehkä just siks et oon juonu paaaallljooon enemmän kuin inseminaation aikoihin.

Toivottavasti huomenna menee kaikki ok. Hieman jännittää ensimmäinen punktio. Tietenkin tieto lisää tuskaa. Oon itse ammatiltani kätilö. Toivon että joukossa on edes se yksi joka lähtee jakautumaan ja on siirtokelpoinen perjantaina. Ja niin, että siirto voidaan tehdä. Lääkäri aiko jo huomenna tehdä päätöksen.. Tuun sitten huomenna kertomaan hyvin lääkittynä punktiokokemuksia ja tuloksia..
 
Hyppään siis tuolta syyskuun pinosta minäkin tänne. Tänään kävin vielä veritestissä, koska sain eilen haaleen plussan tikkuun. Arvo oli 9 eli kiinnittyminen oli tapahtunu, mutta eivät olleet pysyneet sitten kuitenkaan menossa mukana noi siirretyt alkiot!
Alotan nyt siis e-pillerit heti tällä viikolla ja syön niitä marraskuun ekaan päivään asti. Sitten käyn lääkärissä ja alotan piikitykset. Toinen ivf siis varattu viikolle 47.

Tuntuu aivan omituiselta ruveta syömään e-pillereitä!!!
 
Heipä hei Tao tälläkin puolella. Tervetuloa. :flower: Minulle osuu seuraava ivf aika samoille viikoille, joten eiköhän aleta jännittää yhdessä. Pettymyksemmekin osui suht samalle päivälle. :hug:

Minulla sama pillerirumba, joten ymmärrän oudon tunteen... miksi pillerit, kun ei ole raskauden vaaraa... :eek:

Paljon plussatuulia kaikille. :D
 
Nasu Voimia sulle aikataulupettymyksessä. Oltiin viime kierrossa aivan samoilla siirto- ja piinapäivillä ja sitä odotin nytkin. Harmi, että joudut vielä odottamaan ekstrakuukauden. Tässä asiassa odottaminen on varmaan se kaikkein tuskallisen asia. Kyllähän sitä muutaman kuukauden vielä jaksaa odottaa, mutta kun aletaan puhua jo vuosista...

ON: Mulla alkoi tänään vähäinen vuoto, sitä ei voida kuitenkaan vielä laskea ekaksi kiertopäiväksi. Toivottavasti huominen. Menkkakipuja on kuitenkin ollu jo 2-3 päivää. Tuntuu siltä, et sit ku alkaa, niin tulvahtaakin oikein kunnolla... No, katotaan ja ODOTETAAN.
 
Hei,
joo itselläni on kanssa e-pillerit ja olin aivan ihmeissään kun lääkäri ne määräsi. Sain ne kylläkin tasoittamaan kierron niin että voimme suunnitella hoitoaikataulun paremmin ulkomailla oloni takia. Mutta tuntui tosiaan oudolle alkaa popsimaan niitä viiden vuoden tauon jälkeen, mieskin oli ihmeissään kun just raskauttahan tässä toivotaan :LOL: . Toivon kyllä että voisin kohta lopettaa ne koska sivuvaikutuksina on halut hävinneet ja paikat kuivuneet.
 
Anksu2008: Mulla oli tässä viimeisessä ivf:ssä hyperi (taas...joka ivf:ssä ollut) joka kaato mut sairaalaan asti ja ei mulla ollu ku yhden kierron väli pas:sia varten.Ja hyvin olen toipunut. Eli tää hyperi oli elokuussa ja nyt on ollu yhdet kuukautiset välissä ja ylihuomenna siirto, ainakin toivottavasti! Mitenkäs sun punktio meni?Hirmuisesti onnea matkaan!

ON: Tänään alko Lugesteronien laitto :kieh: Mä en ole oikein sen lääkkeen ylimpiä ystäviä, kaikki paikat sotkussa ja pakko pitää pikkuhousun suojaa josta seuraa pitkän käytön jälkeen hiiva...Eli sitä odotellessa :kieh: No mutta käyttäisin lugeja vaikka koko raskauden jos se siitä kiinni olisi :D
 


Hei kaikille.. ja tervetulotoivotukset uusille palstalaisille.
Itse siirryin tänne tuolta syyskuun ryhmästä ja odottelen seuraavaa PAS:sia.

plasebo Olen itse hoidossa Oysissa ja meille on sanottu, että varsinaisia jonoja PASseihin ei ole, vaan niihin pitäisi päästä oman kierron ja toiveen mukaisesti... ja tietenkin lääkäreiden ohjeiden mukaisesti.
Millainen sinun historia on? Oletko ollut kauan hoidoissa. Muistelen nähneeni "sut" jo aiemminkin. Itse olen hoidossa ns. toista kertaa.
 
Vitsikkäältä kyllä kuulostaa tuo e-pillereiden popsiminen, mutta onneksi syy on selvillä ja tavoite siellä "oikeassa" asiassa ;)

ON: Tänään alkoi sit menkat kunnolla ja soitin klinikalle. Nyt pitäis varata ultra kp 10 eli 10.10. tai hätätapauksessa käy myös 13.pv, ellei ultra-aikaa saa tolle perjantaille. Siirto on aikaisintaan 17.pv, mutta suurella todennäköisyydellä 21.10. tai sen jälkeen. Mulla on harmillisesti 22.10. sellanen työmeno, josta en voi olla pois, joten sit menis 23.10. Jännä, että päivämäärät on samoja kuin kierron päivät (helppo laskea).

Ehkä teitäkin kiinnostaa: Hoitaja klinikalta sanoi, että tilastojen mukaan on suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi PAS:ista kuin tuoresiirrosta. Näin on kuulemma juuri kerrottu jossain tuoreessa koulutuksessa. Tutkimustuloksia on ympäri maailmaa. Mun kohdalla se ei kyllä pidä paikkaansa, koska olen tehnyt positiivisen rask.testin ainoastaan tuoresiirron jälkeen, molemmat PASit taasen ovat olleet suoria, selkeitä negoja. Perusteli onnistumisprosentin nousua sillä, että PASia varten saadaan lääkkeellisesti kohtu "vastaanottavampaan" tilaan alkiota ja raskauden alkamista ajatellen. Kertoi tämän kaiken ehkä siksi, kun olen tässä vaiheessa jo melko epätoivoinen PASin suhteen. Miten se muka vois onnistua? Ja vielä sellasilla alkioilla, jotka on jo uudelleen pakastettuja (2 3:sta)...
 
rouvaP ekan icsin jäljiltä on 3 alkiota oottelemassa noutajaa. mulla on torvet tukossa ja muuta vikaa ei ole löytynyt. tutkimukset aloitettiin muistaakseni maaliskuussa 2006 ja varsinainen hoito elokuussa 2008,et kyllä täällä saa jonottaa ihan sydämensä kyllyydestä, siksi tuo epäily et menee ens vuoteen on niin kova pala. niin ja ennen tutkimuksia yritettiin luomuilua n.3v. milläs mallilla sun hoidot on?
 
Miten se voikin sattua niin paljon? Jotain ihan hirveetä. Sain hyvät esilääkkeet ja punktion aikana varmaan 5-6 kertaa lisää suoneen lääkettä. Punktion jälkeen sain sit vielä suun kautta yhden kipulääkkeen. Voitte arvata miten kävi. Kotiin päästyäni en sitten muuta oo tehny ku halaillut vessan pönttöä. Tuommonen kipulääkemäärä ei sovi mulle. Punktion tulokseen oon hyvin pettynyt. Itkuhan siinä tuli kun kuuli. 34 munarakkulaa punktoitiin. Tuloksena 2 munasolua. Ihan hirveetä. Ja oon vielä ihan varma ettei noikaan hedelmöity. Olo nyt hyvä. Makaan sängyssä ja oon päättäny etten tee yhtään mitään ylimääräistä. Maha kipua ei enää ole. Kai tästä ei oo ku yks suunta ja se on ylöspäin.. :'( Toivottavasti huomenna ei puhelin soi.. (Aikoivat soittaa jos eivät ole hedelmöittyneet) . Perjantaita siis odotellaan. toivon niin ettei sillon lääkäri päätä ettei siirtoa tehdäkään..
 
Voi harmi Anksu että vain 2 saitte, vaikka noin monta rakkulaa oli. Pidän täällä kaikki sormet ja varpaat ja hiuksetkin pystyssä, että kumpikin hedelmöittyisi ja lähtisi hienosti jakautumaan ja pääsisit perjantaina siirtoon hyvillä mielin. :hug:

Voimia sinulle. :hug:
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona 1.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp1

soja: 1.IVF, 2.PAS siirto 2.10 pp--

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp--

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio vko 41, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Voi Anksu :hug: Sympatiseeraan ihan sydämen pohjasta. Meille kävi samoin viime keväänä ja tiedän tasan miltä siusta tuntuu. Itselläni rakkuloita punktoitiin kymmenkunta ja punktioon sopimattomia jäi kypsymään roppakaupalla - tuloksena 1 kypsä munasolu. En ollut ollenkaan varautunut moiseen uutiseen. Mutta se ainokainen hedelmöittyi! Toivon niin, että teillä myös on onni myötä koettelemusten jälkeen ja pääset siirtoon perjantaina. Voimia!
 
Paljon haleja sinulle Anksu. Koeta saada mieli positiiviseksi vaikka tiedän kokem. kuinka vaikeaa se on. Ja edellisten viestien toistoa... juo edelleen paljon! Toivotaan että se puhelin ei nyt soi. Oliko teillä puhetta että tekeekö ne ICSI:n kun tuli vain pari munsolua?

on: Itse edelleenkin pähkäilen kävisinkö akupunktiossa nyt alkavien hoitojen aikana vai en. Ehtisin käydä ennen lääkityksiä muutaman kerran ja sit lääkityksien aikana. Olisikohan siitä hyötyä vai haittaa....vai olisiko ne pitänyt aloittaa aiemmin... Ihan kuin tässä ei olisi muutakin mietittävää :LOL: !
 
taallahan on nakojaan aika monta passia tulos nyt talle kuulle...wow...toivottavasti kaikki onnistutaan!
Aloitin eilen zumenonit ja varasin ultraan aikaa....olisi pitanyt olla 12. zumenonin paivalle mut se sattuu olee sunnuntai joten sit heti maanantai aamulle sain ajan....tosin pitaa viel lapsen vahti jostain keksia tai sit menee koko klinikka sekasin ku meen sinne noitten kahen riivion kanssa :D
Siirrettavien alkioiden maara mietityttaa...laittasko yks vai kaks....hmmm
MItes muilla, montako siirratte? Attelin et jos varman paalle pelais ja laittais kaks niin ku edelliselki kerral ja sillonkin vaan yks selvis...mut toisaalta jos molemmat ni sitten se oliski menoa...huh! Ja kiva ku se lugesteron 200mg on loppu apteekeista ni sit saa tunkea niit 100 mg kapseleita tuplamaara, muutenkin vihaan niita...huoh
 
Anksu Voima :hug: !

Aitiliini Mulla on sit sun kans sama aikataulu. Aloitin myös eilen Progynovat (Zumen korvike). Mulla on ultra 10.pv eli samalla kp 10. Nyt tässä pähkäilen tätä menkkavuotoa, kun on niin niukka. Mullahan tää on se vuoto, joka alkoi viime kierron PASin jälkeen eli olin neljä päivää ilman Progynovaa ja vuodon alettua aloitin taas. Onko jollain kokemusta? Mietin sitä, et entä jos en tyhjenekään kunnolla ja sit ultrassa todetaan, et on vielä nestettä ja taas siirtyy... Mulla on aina runsaat menkat.
 
Kiitos kaikille!

Tiger: Ei ollu puhetta että tekisivät ICSI:n. Tuskin kuitenkaan. Miehen sperma on kuulemma valiotavaraa..

Eipäs tullu soittoa tänään eli ainakin toinen on hedelmöittynyt. Huomenna sitten sairaalaan 9.45. Eilen illalla olin tosi kipeä vielä. Yön nukuin tosi hyvin (pitkästä aikaan). Tänään on ollu oikealla puolella vaan kipua, lääkkeitä en oo tarvinnut. Hyperipelko niskassa mutta en usko siihenkään. Ois se jo oireita mulle tehnyt jos ois. Oon kyllä juonu tosi paljon.
 
Tuomenmarja: Mulla oli nää kuukautiset kanssa tosi niukat ja kesti vaan 4 päivää kun yleensä vuodan tosi paljon ja kestää väh. 7 päivää. Pelkäsin etten ole tyhjentynyt kunnolla mutta maanantaisessa ultrassa oli lääkärin mukaan kuitenkin kaikki ok. Et uskon että sullakin on näin kun on sitä vuotoa sulla ollu kuitenkin jonkin verran. Eri asia jos ne kuukautiset jäis kokonaan tulematta! :)
 

Yhteistyössä