Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Ensinmäinen ivf hoito oli elokuussa josta raskauduin, mutta suuresta ilosta huolimatta keskenmeno tuli viikoilla 5+2.Nyt käyty ultrassa ja selvisi, että kohtu on hienosti tyhjentynyt ja suunniteltiin uusi hoito. Eli ensinmäinen PAS ois suunnitteilla marraskuun loppuun. Terolutit aloitan loppukuusta, sitten kun menkat alkaa niin aloitan nousevalla annostuksella Progynovat. Ja niin ihanan tutut Lugesteronit alkaa sitten siirtopäivänä. Kirjoittelen aina välillä kuulumisia ja tuntemuksia. Tsemppiä ja onnea meille kaikille! :heart:
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 2.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp2

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp--

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio vko 41, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: IVF loka- marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Anksuli kiva kuulla että voit ainakin ihan kohtuullisesti ja siirtokin on tulossa

oma: ei ollut sit siirtoa tänään.... kumpikaan alkio ei ollu selvinny jakautumiskykyisenä sulatuksesta. siinä meni meidän viimeset :headwall: tyhjä paska olo. ja vielä pitää jatkaa lugeja ja zumeja viikko, että saadaan menkat aikaseks, kun mulla ei niitä muuten tuu... aika vähän noi luget innostaa. Ainut hyvä puoli on se, että vielä keretään julkisellakin tän vuoden puolella toiseen IVF:ään. seuraava käynti lääkärillä 15.10 ja sit toivottavasti alkaa piikittelyt, (kuhan nyt sit ne menkat tulee...)

Jaksuja ja haleja kaikille, ja plussa tuulia. päivittäjä voisko vaihtaa mulle pois ton siirron... taustailen ja palaan asiaan, toivottavasti jo tän kuun puolelle saadaan IVF

soja :wave:
 
Anksu2008 Tsemppiä huomiseen siirtoon! :)

Soja Jaksamista ja toivotaan, että pääsette nopeesti jatkamaan eteenpäin. :hug:

Tänään nappasin sitten ensimmäisen e-pillerin naamaan!! Siitä on lähes kymmenen vuotta aikaa, kun oon viimeks niitä syöny ja tekivät mulle ihan apaattisen olon sillon. Katotaan siis millanen fiilis nyt saadaan aikaiseksi... No, mitäpä sitä ei tekis tän asian eteen!!!

Ja positiivisia ajatuksia kaikille muillekin! :heart:
 
Jos näyttää siltä, että syystä tai toisesta toista IVF ei tehtäisikään tämän vuoden puolella niin pyydä kuitenkin reseptit jotta voit hakea lääkkeet ilmaiseksi ja ei siten tarvitse taas maksaa sitä yli 600 e tammikuussa.

Ja toki :hug: kun tämän kertainen hoito meni poskelleen.
 
Anksu , siellä on äipän ja iskän valioyksilöt kasvamassa =) Oikein paljon onnea huomiselle ja tietenkin piinispäiville! Plussat kehiin!

Kisuli , kiva kuulla että kaikki jo ok. Saanko udella, että menikö ihan itse kesken vai jouduitko tyhjennykseen? Meillä oli nimittäin ensimmäinen IVF kesän alussa, josta plussa, mutta joka todettiin keskenmenoksi rv8. Ja lääkkeellinen keskeytys sitten. Harmi vaan kun ei saatu mitään pakkaseen, niinpä koko hoitorumba alusta :|

Täällä vietellään ovispäiviä eli tapahtumia makkarissa on ollut ja tulee olemaan :p On muuten tosiaan aikas "jännää" ruveta popsii e-pillereitä, kun vuoto mitä todennäköisemmin parin viikon päästä alkaa... Oli niiin helpotus päästä niistä eroon noin viisi vuotta sitten, meinas halut viedä kokonaan ja paikat oli kuivat kuin saharassa.

Illanjatkoja

=)
 
plasebo No olettepa joutuneet odottelemaan. Ehkä se PAS onnistuisi järjestää aiemminkin, mikäli oikein kovasti toivoisitte, en tiedä. Toivottavasti pääsette siirtoon kuitenkin mahdollisimman pian :)

Minulla todettu endometrioosi 2002, 1 laparoskopia, jonka jälkeen räjähti samantien käsiin. 1. IVF tehty 2003 jonka 1. Passista syntyi tyttö 2004. Nyt uusi ihana mies, mentiin kesällä naimisiin ja nyt uudet yritykset. Tämä meidän ensimmäinen IVF nega (syyskuu-08) ja nyt odotellaan seuraavaa eli PAS. Pakkaseen saatiin hyperistä huolimatta 9 alkiota 5 olkeen. Hoidon aikana löydettiin myös tämän endon lisäksi myooma.... että sekin vielä.
Endoon ei sopivaa lääkitystä, sillä e-pillerit aiheuttaa kovaa aurallista päänsärkyä, joten hidastetta sen kasvulle ei ole ja myooma mahdollisesti jossain vaiheessa saattaa olla syynä kohdun poistoon :( Siksi nämä hoidot yritetään tehdä mahdollisimman pian. Talvella kuivateltiin kolmen kuukauden ajan jollain hormonilla, mikä aiheutti melkoiset vaihdevuosioireet. Adoptio, ei poissuljettu vaihtoehto, ainakaan minun osalta. Mies ei ole edes niin pitkälle vielä ajatellut, mutta ollaan ainakin yhdessä vähän ihailtu ihania ja pieniä "maissikaarinoita". Voisin niin selvästi nähdä tyttäreni sisarena sellaisen ihanan pikkuisen Kiinasta adoptoidun tytön. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta en epäile ettenkö voisi rakastaa adoption kautta saatua lasta. Nyt huomenna menen ultraan, katsotaan mitä sanovat...

Aloitin viikko sitten foolihapon ja vehnänalkioöljyn... kaikki keinot käyttöön :)

Anksu2008 Toivotaan, että kaikki menee hyvin!! Laita heti kuulumisia :)

Soja Olen pahoillani :hug: Jaksamisia... ja toivoa uuteen yritykseen!
 
Tarkoitukseni ei ole toistaa itseäni, mutta aloittaessani viime hoidon niin aloitin foolihapon syömisen ja lopetin täysin kaiken hiilihappopitoisen juomisen.
Luin edellisessä hoitojaksossa ollessani jotta hiilihappo-pitoiset juomat vaikuttavat kohdun limakalvoon heikentävällä tavalla eli tarttuvuus heikkenee ja tuon foolihaponhan sanotaan lisäävän limakalvon tartuntapintaa.
Tsemppiä hoitoon !
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Anksu , siellä on äipän ja iskän valioyksilöt kasvamassa =) Oikein paljon onnea huomiselle ja tietenkin piinispäiville! Plussat kehiin!

Kisuli , kiva kuulla että kaikki jo ok. Saanko udella, että menikö ihan itse kesken vai jouduitko tyhjennykseen? Meillä oli nimittäin ensimmäinen IVF kesän alussa, josta plussa, mutta joka todettiin keskenmenoksi rv8. Ja lääkkeellinen keskeytys sitten. Harmi vaan kun ei saatu mitään pakkaseen, niinpä koko hoitorumba alusta :|

Täällä vietellään ovispäiviä eli tapahtumia makkarissa on ollut ja tulee olemaan :p On muuten tosiaan aikas "jännää" ruveta popsii e-pillereitä, kun vuoto mitä todennäköisemmin parin viikon päästä alkaa... Oli niiin helpotus päästä niistä eroon noin viisi vuotta sitten, meinas halut viedä kokonaan ja paikat oli kuivat kuin saharassa.

Illanjatkoja

=)
kesken meni ihan itsekseen,en tarvinnut lääkkeitä. Muuten on kaikki ihan ok, mutta vuodan edelleen. Eiköhän sekin kohta lopu, niin ainakin toivon ja uskon!
 
Onnea Aksusiirtoon tänään :)
Voimia Sojalleuusiin yrityksiin :flower: :headwall: .

ON: Olen itse kesästä asti syönyt berex-pillereitä,niissä on lääkärin mielestä sopivassa suhteessa foolihappoa. Ja nyt olen popsinut aikapaljon myös tomaattipitoisia ruokia. Lisäksi olen tosiaan ajatellut uusien hoitojen alkaessa jättää kaikki hiilihap. pitoinen pois ja varmistuksena vielä nauttia vehnänalkioöljyä. Ja jos siirtoon päästää niin pitää jalat ja alavatsa lämpöisenä että verenkierto olis mahd. hyvä. Eli löhöillä sohvalla ja nauttia tummaa suklaata =) . Eikös kuullostakin hyvältä coktaililta!
 
Miten Teillä joilla ollut useampi ICSI/IVF, onko "saalis"vaihdellut? Siksi kyselen kun kahdessa edellisessä punktoitu n.30 ja nyt samoilla annoksilla menty ja tulossa n.18??Mistäköhän moinen kato kun ed.kerroilla kuitenkin parempi vaste?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaP:
Kiitos vinkistä ja muistuttamisesta! Muistan hyvin kirjoituksesi.. olin vain unohtanut sen. Kiitos kovasti, nimittäin senkin vuoksi, kun olen niin kovasti vissyn ja saunaoluen ystävä B) :flower:
mä vieroitin itseni noista limuista niin tuoremehujen avulla. Mikä on hassua mutta osassa mehuista on kaloreita samanverran kuin esim normi pepsissä.
Mutta nyt sitten rupean vieroittamaan itseäni noista tuoremehuista.... :headwall:
 
Tulimpas sitten kertomaan kuulumisia tältä päivältä. Mentiin klinikalle just sillon ku oli sovittukin. Lääkäri tuli jo käytävässä vastaan, kyseli vointia. Kehuin hyväksi, mutta ilmeisesti ei meinannut uskoa. Aikoi miettiä vielä tekeekö siirtoa. No huoneeseen päästyä kyseli mieheltä mun vointia :LOL: Lopulta päädyttiin siirtoon. Ne kaks munasolua jotka saatiin, oli kummatkin hedelmöittyny ja kummatki TOP-alkioita. Eli ei se määrä vaan laatu :heart: Siirrettiin sitten yksi alkio. Nyt sitten piinaillaan. Lääkäri kyllä sanoi että hän kertoo päivystäville lääkäreille mun tapauksen jotta herkästi ottavat osastolle jos vointi huononee. Sanoi myös että on varma, että jos tästä raskaus alkaa, olen ensi viikon loppupuolella sairaalassa tiputuksessa. Just. Saatiin vielä mukaan toivottavasti ensimmäinen kuva meidän pienestä. :heart: Sairaslomaakin jatkettiin. Meen vasta lokakuun loppupuolella töihin, eli todellakin saan piinailla kotona.

Plussatuulia kaikille!!!
 
Heippa!

Onnea aksu siirrosta!Niinkuin sanoit ei se määrä vaan se laatu!Nyt se huippuyksilö ottaa kovaa kiinni, onhan se jo osoittautunut aikamoiseksi sissiksi!
ON: yksi alkio siirretty tänään ja pakkaseen jäi 10 huurunenää. Testipäivä olisi 15.10.
Soja: :hug: muuta en osaa sanoa ja sanoista ei varmaan apua ole.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 3.10.2008:[/color]


Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp3

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp0

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp0

kk76: 3.ICSI, punktio ja siirto vko 41 pp--

Bella77: 1.IVF, punktio vko 41, siirto? pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

Janski71: IVF loka- marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Tervetuloa kk76! :wave:

Onnea Anksu ja Alexandra siirrosta! Tuotte plussat Aliisan kanssa ensimmäisenä nyt tänne pinoon niin me muut tullaan perässä!! :D

).( tänään alko tuhruvuoto... taidan kuitenkin huomenna ottaa viimeisen terolutin ja sit odottaa muutama päivä ja katsoa josko se vuoto siitä alkais kunnolla. Voi kyllä olla että tässäkin kierrossa tulee vaan tuota tuhrua. Viime kierrossa oli sama homma :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Luin edellisessä hoitojaksossa ollessani jotta hiilihappo-pitoiset juomat vaikuttavat kohdun limakalvoon heikentävällä tavalla eli tarttuvuus heikkenee
Mua suorastaan kehotettiin juomaan vichyä tms kivennäisvesiä punktion ja siirron jälkeen. Piti juoda paljon, kun oli hyperin vaara ja sanottiin, että noista saa suolojakin.
 
Heippa kaikille.

Kysymys: miten pitkään Passin jälkeen tarvitsee käyttää lugeja? Vai käytetäänkö niitä edes passiin jälkeen? Ja luonnolliseen kiertoon. Nyt on ohjeet että lugeja 2 päivää ennen passia... Jos ne on kerran apteekeista loppu niin mietin että pitääkö hommata uusi paketti, ettei merkki vaihtu kesken kaiken.... eikä kayttää entisiä loppuun.

ON: syön primoluttia, että menkat siirtyy. Pitää syödä vielä neljä päivää. En tiedä miten toiveikas olen että minulla nyt olisi ovulaatiota tässä kierrossa kun ei viimeksi ollut... mutta vehnänalkioöljyä päätin kyllä ostaa ja viime kierrosta onkin säilötty 'silloin hukkaan menneet' greippimehu ja punaviini...

Lotta
 
Alkuperäinen kirjoittaja soleil76:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Luin edellisessä hoitojaksossa ollessani jotta hiilihappo-pitoiset juomat vaikuttavat kohdun limakalvoon heikentävällä tavalla eli tarttuvuus heikkenee
Mua suorastaan kehotettiin juomaan vichyä tms kivennäisvesiä punktion ja siirron jälkeen. Piti juoda paljon, kun oli hyperin vaara ja sanottiin, että noista saa suolojakin.
Ok, mulle sanottiin naikkarilta jotta kannattaa juoda vettä paljon. Ei mainittu erikseen noista suoloista jne. Mutta ohjeita on paljon erilaisia.
Ja toki toikin hiilihappopitoisten juomien kohdun limakalvojen kiinnityspinnan heikentävää vaikutusta koskeva juttu niin oli joku tutkimus...en tosin muista siitä sen enempää et missä ja millä.
 

Yhteistyössä