Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Hei kaikille.

Tervetuloa uusille.

Sitronella, Matsalu ja Tiger ollaan aika samoissa aikatauluissa. Joko jännittää?

ON: tänään alkoi menkat. Ihanaa. Kierto toimii. Ultran varaan maanantaille 20.10 ja toivon kädet ristissä että minulla on johtofollikkeli siellä ja ovulaatio tulossa (viime kierrossa en ovuloinnut). Siirto olisi sitten viikon 43 lopussa tai sitten viikolla 44. Kyllä osaa olla ihana asia pelkkien menkkojen ilmaantuminen... Vehnänalkioöljyä jo syön. Milloin greippimehu ja punaviini pitää aloittaa? Ehkä jo nyt niin saan varmasti hyvän limakalvon? Olen toivoa täynnä.

Lotta

Lotta ihanaa, että olet toivoa täynnä :heart:

ON: Mulla on ollut rankka vuorokausi. Kerron kun jaksan (nyt väsyttää niin kovasti). Pääasia on kuitenkin se, että kävin ultrassa (kp10) ja limis oli hieno, peräti 12mm tässä vaiheessa. Siirto saatiin kuin saatiinkin jo ens viikolle eli to 16.10. (kp16). Aiemmin siirrot on tehty mulle kp 21 ja kp 22, paitsi tuoresiirto kp 15. Tämä oli siis todella iloinen uutinen. Ongelmana vaan on, että sain jälleen toisestakin estrogeenistä allergisen reaktion. Nyt kokeillaan laastaria. Ellei se sovi mulle, hoito joudutaan keskeyttämään :( Haluan kuitenkin uskoa siirtoon!

Vielä pitää sanoa, että olen edelleen ihmeissäni siitä, että kohtu oli todellakin tyhjentynyt, vaikka vuoto oli niin vähäistä nyt kun lääkitys aloitettiin heti uudestaan menkkojen alettua (negan jälkeen).

[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 11.10.2008:[/color]

Aliisa08: 2.PAS siirto 30.9 pp11

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp8

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp8

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp5

Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp2

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 11 tai 12.10 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Matsalu: 1.ICSI, punktio vko 43-44, siirto? pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 46, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

kk76 , totta ne biologit tekee kyllä uskomattoman hienoa töitä =) Täydet pisteet heille! Onne matkaan teille!! Saanko udella sen verran, että onko teillä muita lapsia? Missä vaiheessa/milloin olette tieneet, että kannatte jotain sairausgeeniä? (eli jos siis ymmärsin pikaluvulla oikein!!)

Aliisa menee jo pitkällä! Onko oireita suuntaan tai toiseen? Kohta testailemaan =)

Tuomenmarja , siirtoon uskotaan täälläkin! Minkälaisia oireita sulle sitten tuli tosta estrogeenistä?

Täällä päästään varmaan ens viikon lopulla aloittamaan ne e-pillerit. Tai tietty toivon, ettei tarvitsisi, että tulis plussa... Vaikka järki sanoo toista, niin sydän ja mieli kuitenkin jaksaa toivoa ihmettä =) Pienoista päänsärkyä ollu kyllä koko viikon, se oire on taas nostanu odotuksia. Nyt siis kp 26...
Päivänjatkoa! Toivottavasti tuo sade lakkais, niin pääsis pihahommiin!!

hei vaan!
mulla alkaa huomenna synarela sumutukset, ja sit kahden viikon päästä ois nollaultra. nyt tässä hoidossa mulla alkaakin puregon pistokset annoksella 250IU kun ekassa aloitusannostus oli 175IU. follit ei kuitenkaan lähteny sillä annostuksella kasvaa kunnolla, niin siksi nyt on selkeesti isompi aloitusannos.

mikäs tuo punaviini juttu oikein on, kun en ole ennen kuullukkaan?

tsemppiä ja jaksamista kaikille tasapuolisesti!

lotta minä ainakin aloitin punaviinin ja greippimehun heti muutama päivä sen jälkeen ku menkat oli alkanu. En sit tiiä johtuuko niistä, mut ainakin tos ekassa ultrassa limis oli jo 10mm. Ei niistä ainakaan haittaa ole!
Mulla alkanu nyt oleen vatsa tosi kipee kun menen istumaan.. sama oli viimex heti ku jarrupiikkiä aloin pistään. On tänään kyllä huomattavasti hellittäny.. johtuukohan eilisestä sekstailusta?! Onkohan sitten hyvä vai huono asia??! Hoh.. kaikkea sitä ehtii ajattelemaan kun niin pelkää että hoito menee metsään. Mut pakko oli eilen saada ku ei sit välttämättä vähään aikaan tee mieli ku vatsa on niin kipee :LOL:
Niin ja Janniinalle vastaus kysymykseen.. tuo punaviinin nauttiminen parantaa verenkiertoa ja siten limakalvon paksuutta.

Heippa! Täälläkin alkoivat sitten menkat eli nyt kp1. Huomenna isken ensimmäisen Puregon-piikin
vatsamakkaraan.

Lotta, kumma kyllä minua ei hirveästi ainakaan vielä jännitä. Ehkä se johtuu siitä, että en ihan hirveästi usko onnistumismahdollisuuksiimme. Toisaalta olen vielä hiukan uupunut pieleen menneen inssin piinailusta, niin että ei tässä vielä oikein jaksa innostuakaan. Mutta kunhan hoito hiukan etenee, on tosi hyvä, kun on samassa tahdissa menevää virtuaalista piinailuseuraa.

Minäkin tuossa inssikierrossa join greippimehua ja punkkua. Greippimehua heti kuukautisten loputtua ovikseen asti, jotta limakalvo paksunisi. Punkkua vasta oviksen jälkeen: sehän parantaa kohdun verenkiertoa ja sen pitäisi auttaa kiinnittymisessä. Näin olen nuo vaikutukset ymmärtänyt, vaikka eivät ne nyt ainakaan tuossa kierrossa mitään ihmettä saaneet aikaan. Mutta nämähän ovat vähän tuollaisia uskomusjuttuja: sen ainoa kerran, kun luomusti raskaaksi tuli, ei ollut mitään poppaskonsteja käytössä.

Heippa. Biologi soitti aamusella ja 5kromosomeiltaan normia :heart: ,1josta ei tulosta ja loput olivat poikkeavia. Huomenna siirto kahdella, jotta voi blastokysteista valita parhaimmat, toiv.saataisiin vielä varuilta nuo 3 pakkaseen asti. IHANAA!
RETULI: minulla nuoruudesta nyt 13vuotias teini :heart: , ja olemme nyk.mieheni kanssa oltu 8vuotta yhdessä joten tytölle mieheni on enempi isä kuin biologinen. (biologista ei valitettavasti ole edes nähnyt n.4vuoteen...)Meillä selvisi lapsettomuustutkimuksissa miehellä oleva kromosomipoikkeavuus, jonka vuoksi olemme siis hoidossa. Se on voinut periytyä myös suvusta. Juu,5vuotta yritelty :( Lapsettomuuden syy on tuo kromosomi 13-14 Robertsonin transkolaatio. (vai lokaatio :))
Huomenna siis siirto. Uskaltaisinko nauttia aamuisin sen yhden kahvi kupposen ja juoda ruoan kanssa vichyä, kun kaikenlaista kuullut?
Tsemppiä ja haleja kaikille :hug:

Hei ystävät!

Bellalle erityisen paljon voimia! Pieni tauko hoidoissa toivottavasti auttaa teitä jaksamaan eteenpäin sitten kun aika on.

Lotta en oikein tiedä mitä tunnen. Toisaalta on rauhallinen olo, kun tämä rumba on jo kerran läpi käyty ja tietää suurin piirtein mitä on tulossa. Toisaalta taas jännittää jo kovasti, että saadaanko yhtään kypsää munasolua, kun viimeksi meni niin metsään koko homma. Lääkitys vaihtui nyt Gonalista Puregoniin, joten ei mitään hajua onko se tehokkaampaan vai laimeampaa vai mitä.

kk76 Ihania uutisia teillä! :flower: :flower:

Aliisa, Anksu ja Aleksandria Miten menee? Onko tuntemuksia? Tarrasukkia!

(.) Tänään kp 5 ja neljäs piikki Puregonia annoksella 50 IU. Nollaultrassa kp 1 kaikki oli kuulema ok. Limakalvo 5 mm ja molemmilla puolilla 3 primäärifollikkelia (vasemmalla niistä yksi jo 6 mm). Ei ainakaan vielä merkkejä pco:sta, onneksi. Puregon aiheuttaa ihan jatkuvan päänsäryn... Onko teillä tietoa voinko nappailla Panadolia tasaiseen tahtiin ilman, että se vaikuttaa munasolujen kypsymiseen mitenkään?

Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille! :heart:

kk76 , upeaa että saitte hyviä uutisia =) Kohta sitten piinailemaan! Ja tuosta kahvin ja vichyn juonnista... En usko että tuollaisista määristä haittaa olisi. Täällä plussattiin ensimmäisestä IVF-hoidosta vaikka kahvittelinkin! Olen varsinainen kahvisieppo, mutta hoidon aikana kuitenkin vähensin huomattavasti eli tulloin sallin itselleni aamusta sen kahvimukin, ei muuten lähde päivä käyntiin!! Ja töissä sit vielä iltapäiväsumpit eli kahden kupin sijasta vain yksi! Ja tuli myös juotua hiilihapollisia juomia, limuja ym. esim. illanvietoissa (juhannus sattui juuri sopivasti sillon...).

Sitronella , en kyllä uskoisi että parasetamolilla olis mitään vaikutusta munasolujen kypsymiseen. Itsekkin suosin sitä särkylääkkeenä, tulehduskipulääkkeitä en nykyään käytä ollenkaan.

Kun ei tuo sade oikein ole hellittänyt, niin täällä ollaan sitten siivoiltu koko päivä =) Jotain hyödyllistä kuitenkin vaikken pihahommiin päässykkään!

Retuli Estrogeeni sinänsähän on ihan "luonnon"lääke, koska sitä on jo valmiiksi elimistöissämme. Reagoin ilmeisesti pillereiden värillisille kuorille/pinta-aineille. Iho-oireet vielä kestän (olen atoopikko), mutta siinä vaiheessa kun oireet menee limakalvoille (kieli ja nielu turpoaa/kutisee/pistelee/puutuu), mäkään en enää kestä. Näin tapahtui zumenonista (punainen väri). Oireet loppuivat heti kun vaihdettiin Progynovaan. Siinä taas on sininen värikuori, josta (ilmeisesti) sain reaktion nyt torstai-iltana. Aluksi kasvot tuli aivan punaisiksi ja kutiseviksi ja sen jälkeen alkoi nuo kieli/kurkkuoireet. Nyt kun en oo enää ottanu Progynovaa, vaan laitoin ton laastarin, niin limakalvo-oireetkin on hävinny.

Hoitaja varoitteli, että saatan saada oireita myös laastarista, mutta ne on suurella todennäköisyydellä vaan paikallisia iho-oireita, jotka kyllä kestän. Kamalinta se olis siinä vaiheessa, jos jo raskaana ollessaan sais jonku reaktion eikä vois jatkaa enää lääkitystä. Rv 10 astihan (ainakin mun) pitää jatkaa estrogeeniä ja progesteronia.

Ootteko muut törmänny apteekeissa siihen, että kommentoivat lääkeannoksen olevan yliannostus? Mulle on käynyt näin useamman kerran peräkkäin. Klinikalla sanovat, että lapsettomuushoidoissa käytetään yliannostuksia siksi, että päästään toivottuun lopputulokseen ja että hoidot ovat vain tilapäisiä.

Tuomenmarja , olen itse farmaseutti, ja tietysti kun antaa lääkkeitä ulos, niin annostuksen joutuu tarkistamaan. Kuitenkin on vastuussa siitä, mitä lääkkeitä antaa ulos. Ja todella, annostukset näissä hoidoissa on isompia kuin normaalisti... ja siksipä, jos lääkäri ei ole laittanut SIC - merkintää, niin sitten useimmiten soitellaan lääkärille. Tuo SIC-merkintähän on viestiä meille apteekkilaisille, että annostus on OK vaikka normiraja onkin ylitetty. Vähän aikaa sitten otin puhelinreseptin vastaan, jossa määrättiin lapsettomuushoitoon estrogeenia tripla-annostuksella normaalin verrattuna. Mutta SIC-merkinnällä voin antaa lääkkeen ulos ilman huolta... jos ymmärrät mitä tarkoitan =)

Hei kaikille!

Anteeks etten ehdi tänne kovin usein käymään.. Tein testin pp9 eli nyt to:na ja tein uudestaan testin vielä eilen ja tänään. Selkeän plussan on antanut joka kerta:) Voisinkohan mä olla raskaana.. Tai siis mitä varmimmin olen.. Meen ti:na vielä verikokeeseen niin saadaan se hcg arvokin selville ja sit tiedetään vähän enemmän. Oon vaan jotenkin niin epäluuloinen ku edellisellä kerralla taisin saada pp12 haamuplussan.. hcg oli vain 31 ja se sitten laski nollille itsestään.. ja ekalla kerralla sain pp9 plussan ja hcg oli 100 hujakoilla ja se sitten meni kesken.. että nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että olis kunnon plussa myös veritestissä.. ja ennen kaikkea että se jatkuisi.. eikö?? Ei mulla mitää ihmeempiä tuntemuksia oo ollu.. rinnat vähän herkät ja sen oon huomannu että kun mulla normaalisti olis migreeni niin nyt jokin on estänyt sen migreeni pääkivun. Mutta toivotaan parasta.. Nyt alaselkään koskee aivan ku kk:set olis alkamassa.. toivotaan ettei..:(

Miten muut piinailijat`?? Tuntemuksia?? Mulla oli pp4-5 vattassa kummallisia vihlontoja.. oiskohan ollu kiinnittyminen käynnissä...

Sitronella.. Minulle lääkäri sanoi että panadolia saa käyttää raskaudessa.. eli tuskin siitä haittaa on missään vaiheessa.. tokihan sitä ei kannata popsia mielin määrin kun sen teho heikkenee..

Mukavaa la iltaa kaikille! Ja erityistsempit kaikille piinailijoille! Peukut pystyyn kaikille!

Onnea Aliisa! Nyt vaan tarroja kyytiin!

Retuli Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Yleensä SIC-merkintä on ollut ja muutaman kerran ovat silti kommentoineet yliannostuksesta. Itselle tulee vaan outo olo sen kuultuaan. Pe kun hain lääkkeitä, yhdestä reseptistä (crinone) puuttuikin tuo SIC-merkintä. Antoi mulle kuitenkin lääkkeet, koska ymmärsi muista lääkkeistä, et kyseessä lapsettomuushoitokuviot. Halusi kuitenkin pitää reseptin apteekissa, koska varmistaa vielä ma asian lääkäriltä.

[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 12.10.2008:[/color]

Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp9

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp9

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp6

Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp3

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp0

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Matsalu: 1.ICSI, punktio vko 43-44, siirto? pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 46, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Huippua Aliisa!! :heart: Peukut täällä tanakasti pystyssä! Onnea matkaan teille! Toisten hyvistä uutisista Toivo ryhdistäytyy myös täällä =)

Kiitos kommenteista Retuli ja Aliisa! Kynsin hampain yritän olla ottamatta mitään ylimääräistä nappia. Max 1/päivä olen itselleni luvannut, jos olo menee mahdottomaksi esim. töissä.

(.) Ei päänsärkyä tänä aamuna! Jee! Pitkästä aikaa normaali olo ja energiaa, joten eikun imuri heilumaan jne.. Meneehän se sunnuntai niinkin :p

Aliisa08: Hirrrrmuisen paljon onnea!Ihanaa! :hug: :D

Tuomenmarja: Kuulostaa tosi ikävältä noi allergiset reaktiot.Se on vielä himskatin kurja kun ei sille itse mitään mahda ja jos sen takia jouduttais hoidot lopettamaan niin varmasti potuttais.Mutta toivotaan että tuosta laastarista nyt ei tulis mitään ja saisit rauhallisin mielin jatkaa hoitoja. :) Mä en ole koskaan törmänny että apteekissa ihmettelisivät annostuksia mutta onkohan niissä resepteissä sitten ollut tuo retulin mainitsema SIC-merkintä?En ole kattonut niitä koskaan niin tarkasti... :ashamed:

Sitronella: Kiitoksia kysymästä :hug: Täällä ei vieläkään oireita.Ajattelin jos huomenna uskaltaisi testata sen negan pois alta niin sais vähän ennakkoa siitä tuloksesta ettei sitten keskiviikkona tarttis töissä itkeä kun ne soittavat klinikalta :'( Kuten varmaan huomasit niin olen ihan 100% varma että nega on koska mulla ei ole mitään oireita ollut koko piinailu aikana...

Mitenkäs anksulla menee?

Onnea Aliisa :flower: kiva kuulla positiivisia uutisia. Pidän peukkuja, että pikkuinen pysyy matkassa ensi kesään asti. :D

Kaikille piinailijoille voimia ja haleja. :hug:

ON: Perjantaina lääkärin kanssa keskusteltiin ja päätettiin sittenkin aloittaa 2. IVF vasta seuraavasta kierrosta, joten minun punktio ja siirto siirtyvät viikolle 49-50, riippuen, milloin vuoto alkaa. En taida siis ihan mahtua tähän ryhmään, koska menee joulukuun puolelle, mutta jos sopii, roikun mukana kuitenkin. :ashamed:

Paljon plussatuulia kaikille. :heart: :heart: :heart:

Aliisalle toooosi paljon onnea plussasta! Toivotaan, toivotaan, että pääsette loppuun asti.

Siirtoon meneville Tuomenmarjalle ja kk76:lle myös onnea operaatioon. Anksu, Alexndria, Kris ja Martta - piiiitkäääää pinnaa piinapäiville. Ja kaikille muille myös onnistumisia.

ON: Taitaa jäädä tämä kierto väliin mulla. Eilen alkoi menkat ja vasta huomenna pääsen, jos pääsen töistä, lääkärille katsomaan, onko sieltä edes lähdössä muuta kuin yksi munarakkula kasvamaan. Sen jälkeen VASTA päästään miettimään lääkitystä, joten taitaa mennä liian myöhään tuo aloitus. Eipä voi mitään. Onko muuten muilla vaikuttaneet nuo hormoonit (menopur) niin, että menkat myöhästyy viikolla?

ALIISA onnea plussasta :flower:
ALEXANDRIA, älä vielä luovuta, testiä et ole vielä tehnyt :heart:
Muille peukkuja piinikselle. Täällä myös piinis alkoi, 2 siirretty tänään ja testipäivä on 21.10. Hitsi kun me kaikki nyt onnistuttaisiin :hug:

Kiitos kaikille onnitteluista!

Mulla ollut hirveitä alaselkäkipuja tänään.. ja alaselkäkivut ennustaa mulle aina kuukautisten alkavan:( Toiv ei kuitenkaan ala! Mies halus että haettiin tänään vielä yksi testi ja testattiin ja plussaa se vielä näytti.. en vaan tiedä oliko yhtä vahva ku aiemmin.. oli tosin eri testikin ja niitähän ei voi verrata. Viimeksi tuo testi näytti mulle pelkkää negaa kun joku näytti haamuplussaa.. Nyt vaan pelottaa että kk:set alkaa ennen ku ehdin edes verikokeeseen..

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitoja alotteleville!

Onnea Aliisa plussasta. Toivottavasti semmoisena se pysyykin! Ja tarrasukkia mukaan jotta pikkunen pysyisi mukana kesäkuuhun saakka. :hug:

Oma napa:
Menossa pp9. Hirveästi tekisi mieli jos testata. Varsinkin kun Aliisakin saanut jo plussan. Mutta mies sanoo että ennen perjantaita ei testata. Hmm.. Pitäisköhä ihan salaa? Rintojen arkuus ja pinkeys on koko ajan lisääntynyt. Menkkakipujen tyylisiä kipuja on ollut jo muutamien päivien ajan. Sillon tällön ällöttää aina välillä. Mutta jotenkin tuntuu etten usko raskauteen. Ei oo semmoinen olo. Tosin naama kukkii, mut sehän voi vaik johtuu lääkkeistä. Tavallisesti mulla ei oo minkäänlaisia menkkakipuja. En tiiä. Kauheeta piinailua. Mä tahon jo onnistua... :whistle:

Aliisa Noi menkkoja enteilevät alaselkäkivut saattaavat tarkoittaa myös alkuraskautta, koska monella on silloin just menkkaoireita. Itsekin muistan siinä vaiheessa koko ajan pelänneeni, et nyt ne mankat alkaa. Ja taas ku meni pari päivää, alkoi uudet menkkakivut ja uudet pelot. Niin vain raskaus jatkui (vaikka sit sainkin km:n rv10...).

Anksu Koita kestää vielä muutama piinapäivä. Ei oo helppoa...tiedän.

KK76 Tsempit piinailun alkuun! Julkisellako tehdään siirtoja myös su? Yksityisellä pitää ajottaa aina arkiaikoihin ja esim. ma ei ole sopiva pakastesiirrolle, koska haluavat, että se on otettu sulamaan vrk ennen siirtoa.

Saara Kurjaa, jos tää kierto jää väliin. Se odottaminen kun tässä kaikkein tuskallisinta just on. Toivotaan kuitenkin, että pääset jo huomenna lääkärille ja saatte asioita siltä osin eteenpäin. Mulla ei oo kokemusta menopurista.

Janski Ilman muuta "roikut" täällä :heart: Voimia aloituksen odottamiseen!

Aliisalle lykkyä pyttyyn, ihan samaa sanon kuin Tuomenmarjakin: menkkaoireita voi alkuraskaudessa olla. Muille piinailjoille malttia ja pitkää pinnaa.

Itse pistin tänään elämäni ekan hormonipiikin mahamakkaraan. Kai sinne jotain meni, kun jälkikäteen hiukan kirveli. Minua vain hämmentää lääkärin määräämä pieni aloitusannos. Pistän nyt ekat kolme päivää Puregonia vain 100 IU ja sitten katsotaan ultralla, onko mitään tapahtunut. Lääkäri ilmeisesti säikähti edellisessä kierrossa tehdyn inssin tulosta: yhdellä 50 mg clomitabletilla kasvoi kolme follikkelia. Mutta itse pelkään, että pieni alkuannos sössii koko hoidon. Millaisia määriä te muut olette piikittäneet?

Yhteistyössä