Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Mantsalu: Ainahan se eka ivf on sen hormoniannoksen hakua ja lääkäri ei varmaankaan halua että rakkulat "lehahtaa".Jos siellä uä:ssä ei kasvua ole toivottua määrää niin sitten nostavat annosta. Mulla annokset on ollu 100-150ky ja pienillä menty just sen takia kun mulla pco ja luonnostaankin kauhia määrä follikkeleita (joista ei luomusti ole mihinkään)
 
Kiitos Tuomenmarja ja Matsalu selkäkipujen rauhoittelusta. Ensimmäisellä kerralla nää selkäkivut sitten vaan pisti sen raskauden kesken kun kk:set alkoi.. Mutta toivotaan että nyt ei.

Kävin juuri äsken verikokeessa, kun tajusin etten tällä viikolla mikään päivä ehdi kokeeseen.. Kysyin asiaa hoitajalta ja hän sanoi että on ihan ok että käyn tänään jo verikokeessa kun kotitesti on näyttänyt plussaa. Nyt vaan jänskätään että onko arvo hyvä vai käykö niinkuin viimeksikin.. Mä oon kauheen varautuneella asenteella kaikkeen..johtuen tosiaan niistä edellisistä kerroista.

Anksu2008 Munkin oli todella tarkoitus odotella ihan loppuun asti, mutta oon niin heikkohermonen että päädyin taas testaamaan aiemmin. Sehän on ihan miten itse tykkää.. luotettavintahan se olisi odottaa sinne pp14 asti.. mutta mä oon niin huono hermonen etten taas siihen kyennyt.. Kertoile ihmeessä jos päädyt testaamaan! Mulla myös rinnat hieman arat ja pinkeet.. mutta mulla ne taitaa johtua ihan lääkkeistä.. Mutta hurjasti plussasäteitä ja hengessä ollaan mukana!

Miten Alexandrialla menee?? Onko oireita??

Tsemppiä kaikille! Palailen illalla kertomaan töiden jälkeen hcg arvosta enemmän.. Tulokset saan iltapv:llä mutta olen töissä..
 
Miimi ja Aleksandria, kiitos vastauksista! Mulla kun ei vaan tiettävästi ole mitään PCO:ta. Tosin 0-ultrassa näkyi monta pienen pientä rakkulaa. Mutta katsotaan nyt, ylihuomenna jotain jo selviää.

Aliisa, tulethan heti kertomaan verikokeen tuloksen!
 
Matsalu Mä pistin viime syksynä Gonal-F:ä. En muista aivan varmaksi annosta, mutta oli alle 200IU, mut yli 150IU eli olisko sit ollu 175IU vai miten ne annosvälit menee... Paikallisen lääkäriaseman gyne totesi väliultraa tehdessään, että onpa tässä nyt lähdetty järein annoksin ja keinoin liikkeelle. No, annos oli mulle kuitenkin sopiva. 13 kerättiin, joista 7 hedelmöittyi, mut 6 saatiin käyttöön: yksi tuoresiirtoon ja 5 pakkaseen.

ON: Alotin tänään Crinonen (korvaa lugesteronin, jolle olen allerginen) . YO-apteekin Progesteroni-puikkojen jälkeen Crinonea on aivan mahtava käyttää!!! Ei muuten valu ulos!!! Ja on helppo "asentaa" :) Miinuksena tietty kallis hinta, jota kela ei korvaa eikä siten kerrytä edes maksukattoa. Viikon satsi maksaa 85e ja jos raskaus alkaa, sitä pitää käyttää rv 10 saakka eli yhteensä 8vk. Kunpa tulos olis sit sen arvoinen :heart:

Tänään on myös estrogeeni-laastarin vaihto. Kunpa nyt sitä kestäisin, niin sais tän hoidon vietyä loppuun saakka. Muutenhan toi laastari on tosi kätevä. Vaihdetaan kaks kertaa viikossa. Ei siis tarvi muistaa nieleskellä pillereitä 3x päivässä. Yllätys, että laastaristakin maksimiannos käytössä ;)

Tsempit piinaajille! Kuka muu tällä viikolla siirtoon? Osuuko kenelläkään pp:t samoihin? Mulla siis siirto to, JOS kestän uutta lääkettä ja JOS alkiot selviää sulatuksesta...
 
Ei ole mullakaan Matsalu PCO:ta, mutta varovasti aloitettiin, kun 0-ultrassa oli jo niin monta rakkulaa tulossa. Minä pistin Menopuria 75 IU ja joka toinen päivä Puregonia 25 IU, joten pienimmät mahdolliset annokset oli kummassakin. 12 follikkelia saatiin joissa 5 munasolua ja kaikki hedelmöittyivät, mutta mitään ei saatu pakkaseen, eikä muutenkaan onnistunut. :/

Tsemppiä. Varmasti lääkäri osaa löytää sinulle oikean annostuksen, ettei saada liikaa, mutta sopivasti. =)
 
Minäpä sitten hermoheikkona testasin tänä aamuna pp10... :(

Outo tulos tuli...Testiin tuli haamun haamu eli tosi hailakka toinen viiva jonka näkee just ja just (mieskin näki sen). Plussaan en kuitenkaan usko, testejä on tullu tehtyä tässä elämässä turhan monta ja kokemusta löytyy. Tulos siinä tikussa oli ihan samanmoinen kuin sillon kun mulla oli ne 2 biokemiallista raskautta, elikkäs näyttäis taas olevan sellainen :'(

No huomenaamulla katson uuden testin ja jos ei ole vahvistunut niin sitten se on ihan selvä juttu.Ylihuomennahan on testipäiväkin jo!Sen biokemiallisen puolesta puhuis myös tää oireettomuus, kun mitään ei tunnu missään.

Tuomenmarjalle onnea torstaihin ja uskon kyllä että pääsette siirtoon! :)
 
oon ollu vahan taustalla ku on ihan veto pois.....kamalasti ootte kirjotellut...vaikea lahtea kommentoimaan erikseen...tervetuloa uusille..ja onnea plussanneille :D

MUlla oli tanaan ultra ja paasen siirtoon perjantaina jos noi mun rakkaat alkiot selvii sulatuksesta.
tanaan mun limis oli 9,2mm joka kuulemma ihan hyva....sanoi etta kaikki yli 8 on hyva...mut aiemmin mul oli vaan 7 ja sillonki mulle sanottii samaa et hyva et yli 7 piata olla...mites muilla on ollu limis?
 
Aitiliini Mulla oli limis kp10 12mm ja sanottiin olevan tosi hyvä niille kp:ille. Viimeks tais olla kp12 8mm, joten nyt kasvu on ollu tehokkaampaa?! Joka tapauksessa tällä kertaa PAS tehdään jo kp16, ku aiemmin ollu kp 21 ja kp22. Mun käsittääkseni just limis vaikuttanu ratkaisevasti ton siirtopvän valinnassa. Toivotaan sunkin alkioille sulatusselviämistä! Onko ollu puhetta montako sulle siirretään?

Mulle yks hoitaja väläytti viime negan jälkeen kahden siirtoa, mutta kuulemma lääkäri on jälleen kirjannut, että yksi siirretään, kuten arvelinkin... Selvinnee sit lopullisesti vasta siirtopäivänä.

Aiemmin mulle on vaan sanottu, että soittavat mulle labrasta siirtopäivän aamuna, että ovatko alkiot selvinneet ja tuleeko siirtoa. Nyt sanoivat, että voisin edellisen päivän iltapäivällä soittaa itse labraan ja kysyä sen sulatuspäivän tilannetta. Onko muilla näin? Alkio nimittäin hermostuttaa, et epäilevätkö, et nyt eivät selviäisikään... Meillähän on pakkasessa 3 alkiota, mutta 2 niistä on pakastettu jo toisen kerran. En tiedä, miten kestävät jälleen sulatuksen...
 
Tuomenmarja: mullakin 3 alkiota pakkasessa jaljella ja yksi siirretaan. laakari kysyi multa etta monta haluan siirrettavan ni sanoin yksi koska mulla kaksi pienta lasta kotona ni en halua ottaa riskia et tulis kaksoset vaik oishan sekin tosi ihanaa mutta hyvin raskasta hoitaa :D
siita alkioiden sulatuksesta selviamisesta ei ollut puhetta...ihme juttu ku aiemmin oon saanut soiton klinikalta enne siirtoon menoa et onko alkiot selvinneet sulatuksesta...mut kaipa ne sielta soittaa jos ei selvia.....
ja noit kiertopaivia en oo ees laskenut...menny vaan sokeesti laakaarin ohjeiden mukaan....mulla pass tehdaan laakkelliseen kiertoon... ja muuten toi zumenon aiheuttaa mulle aivan samankaltaisen pahoinvoinnin/allotyksen tunteen ku raskaana ollessa...mites muilla?
ai nii...nyt ku luin tarekmmin noit papereit ni tanaan oli kp 13 ja limis sen 9.3mm ja siirto tehdaan kp17.....
Alexandria : ala viela luovuta..mulle kavi just samoin ekan lapsen kans ja sit testasin kuiteski selvan plussan pp14, eihan se viiva viel noin aikasin nay valttamatta.....
 
Minäkin pääsin sitten piikittelemään!!! Alkuja näkyi muutama eli mitään valtavaa saalista ei ole tulossa, mutta jos nyt kuitenkin enemmän ku kaks. Mutta nyt sitten piikkejä vatsaan, mennään annoksella 375 - onks aika suuri? Mut ehkä mun kroppa vaatii sen. Lääke on kumminki sama eli menopur. Pienestä sitä on onnellinen.

Oikeen mukavia unia kaikille (oon muuten nähny paljon erilaisia lapsiunia viime aikoina)!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 13.10.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp10

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp7

Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp4

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp1

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 43, siirto? pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Matsalu: 1.ICSI, punktio vko 43-44, siirto? pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Saara10: IVF, punktio vko?, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp10

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Aitiliini Pitkään luulin, että mun pahoinvointi ja ällötys johtui glucophagesta, mutta nyt kun sain tota estrogeeniä laastarina, niin ymmärsin, että se olikin siitä. Kun laitoin ekan laastarin pe-iltana klo22, niin heräsin yöllä hirveän huonoon oloon. Tänään pitäis vaihtaa uus laastari, joten taitaa olla ens yönä sama juttu. Pahoinvoinnin kyllä kestän, kun nyt noilta allergiaoireilta välttyis...
 
Hei!
Olen tässä vain taustaillut vähän aikaa kun odottelemme edelleen vastauksia miehen spermatesteistä. Tilanne on seuraava.. viime torstaina saimme vastauksen jossa ilmeni vielä bakteereja(näyte annettu ma). Perjantaina uudessa näytteessä ei näyttänyt olevan alustavien tutkimuksien mukaan mitään(valkosolut ja leukkarit ok), nyt pitäis tänään tulla vastaus viljelystä. Mies on edelleen lääkekuurilla ja me nyt jännitetään että päästäänkö aloittamaan mun lääkitys. Jos vastaus on edelleen negatiivinen niin sitten meidän hoidot siirtyy reilusti eteenpäin. Mä olen pillereillä siirtänyt menkkojen alkua odottaen vastausta. Ihan kuin tässä ei olis muutenkin odotettavaa ja jännitettävää......
 
Vitsit ku tuntuu ettei kerkii mitään.. en eilen illalla sit kuitenkaan ehtinyt tänne ku töissä meni sen verran myöhään..

Mutta se verikoe.. Positiivinen oli elikkäs varovaisesti jos uskaltaa sanoa niin raskaana ollaan. Arvo oli pp13 91, mutta hoitajan mielestä hyvä. Ja meinasi että pp14 se olisi voinut olla jo yli 100. Ite sitä toivo että olis ollut parempi.. mutta ei. Onhan sitä huonommillakin tuloksilla saatu lapsi synnytettyä. Nyt vaan nää ihme selkäkivut jatkuu, niin pelkään koko ajan kk:sia.. paitsi että jotenkin tuntuu että en oo varma onko nää kk:sta johtuvia selkäkipuja vai jtn muita.. oon pikkasen sekasin kaikesta. pelon sekaisin fiiliksin jatketaan etiäpäin ja toivotaan että se pikkuinen jaksaisi pysyä mukana ja kk:set tulis sitten joskus 9 kk:n jälkeen aikasintaan.

:hug: Aleksandria . Älä vielä silti luovuta. Ei se kaikilla näy vielä tuossa vaiheessa välttämättä.. Testaa vielä kun on pp14. Kaikki peukut pystyssä että plussa tulis oikein vahvasti tikkuun!

Miten muut piinailijat???

Mä olen oikeesti vähän sekaisin.. sekaisin onnesta ja silti pelosta.. Voisko tää kolmas kerta vihdoin toden sanoa...
 
onnea Aliisa :heart: nyt vaan pidetään peukkuja raskaus jatkuu!

hiljaista on ollut piinailijoilla. Missä lienevät?

Vielä olisi reilu viikko testipäivään, toivottavasti maltan mieleni sinne asti.
Alavatsaa vihloo inhottavasti useasti päivän aikana, lämpökin ollut koholla josta sitten suoraan tulehduksen pelkoon jos nousee kuumeeksi asti :(
rinnat ovat/eivät ole kipeät, siis välillä on ja välillä ei. Kaikki oireet muka raskausoireita,
mutta voi olla myös jotain ihan normaalia. Pelottaa herkutella ajatuksella että olisin raskaana. alkiothan olisivat vasta just kiinnittyneet
:ashamed: ja muka raskausoireita... ehkä ylireagoin.
sitä vaan salaa mielenpohjukoissa toivoo ja pelkään sitä negaa tikussa kuin perkelettä!
Onneksi mies on yltiöpositiivinen, sille "nahka" ja "nuppi" ovat jo olemassa ja kasvamassa, ihana mies!

 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 14.10.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp11

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp8

Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp5

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp2

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 43, siirto? pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Matsalu: 1.ICSI, punktio vko 43-44, siirto? pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Saara10: IVF, punktio vko?, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

soja: 2.IVF loka- marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Alexandria: 3.IVF, 1.PAS siirto 3.10 pp11

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Kiitoksia kannustuksesta! :)

Mun ei tarvii odottaa sinne pp14 asti kun helsingin naistenklinikalla(missä ollaan hoidossa) tehdään aina raskaustesti verestä pp12.Oon monasti ihmetelly eri klinikoiden eri testauspäiviä.Mutta johtuukohan se siitä että testataanko pissasta vai verestä?

No huomenna olis sitten se testipäivä... :eek: Tänään siis pp11 ja oireettomuus jatkuu.Tein vielä tänä aamuna testin ja siellä se haamuviiva edelleen oli, mun mielestä pikkasen vahvempana kun aiemmin.Saas nähdä jos sitä hcg:tä löytyy verestä niin paljonkohan... :| Se viimeisin plussatesti joka saatiin niin hcg oli 224 ja meni siltikin kesken...No eihän se hcg kerro siitä kestääkö raskaus vai ei mutta silti...

Tulen huomenillalla kertomaan kuinka kävi! :D (jos vaan kaksplussan sivut toimii ne on kenkkuillu mulle viime päivinä )
 
Paljon lämpimiä haleja Aliisa :heart: ja onnentoivotukset :flower:

Pidän peukut ja varpaat pystyssä Alexandria, että arvot ovat huomenna kohillaan ja pääset nauttimaan kaikesta huolimatta raskaudesta. ;)

Piinailijoille voimia ja haleja :hug:
 
Kiitos Alexandria ja Janski71 . Mä oon jotenkin niin varma että tääkään ei kuitenkaan onnistu... ja toki toivoin että tuo arvo olis ollut enempi.. mutta minkäs teet kun ei ollut:( Mutta tiedän kyllä raskauksia, jotka on alkanut 50 hcg arvosta pp14 pv:nä.. eli toivoa on.. kumpa olis vielä sitä uskoakin!

Itse ihmettelen samaa.. Noista verikokeen otto päivistä. Meillä otetaan verikoe aina pp14.. ellei sitten ole jtn tarvetta aikasemmalle tai myöhemmälle.. Mutta monessa paikkaa otetaan tosiaan myös pp12.. en tiedä mistä tuo ero sitten johtuu. Verikokeessahan se hcg näkyy kyllä ennemmin kuin pissassa tehdystä testistä.

No, nyt peukut pystyyn Alexandrialle. Jos olet haamun saanut niin kyllä hcg:tä jonkin verran sitten on. Itse kun sain haamun niin oli 31 hcg.. se tosin ei sitten enää siitä noussut mihinkään vaan laski.. Mutta tosiaan tuu kertomaan heti kun pystyt!
 
ALIISA onnea plussasta :heart:
ALEXANDRIA toivotaan että hcg nousussa :heart:
TUOMENMARJA, kyselit miten julkisella tehdään siirtoja. Noh, tarkasta suunnittelusta näin kuulemma joskus käy:punktioon päästiin maanantain sijaan tiistaina ja alkiotutkimukset valmistui vasta perjantai-iltana ja katsottiin vielä reilu vuorokausi jotta saatiin parhaat. Yleensä ma punktio ja pe siirto, mutta nyt ei kaikki mennyt ihan suunnitellusti vaikka sitä kovasti yritettiin. Olikin outoa käydä sunnuntaina siirrossa kun paikka oli muuten pimeänä ja väliovi lukossa, mutta lääkäri ja biologi kaksin paikalla. Siinä ei pahemmin ultrattu ja mietinkin että toiv.viejä meni oikeaan paikkaan ja mussukat myös...Mutta iso kiitos henkilökunnalle.
Ainiin, näistä piinapäivistä. Jos su oli pp0, niin meillä testaus jo pp9. Mutta johtuukin siitä että "kasvateltu ja tutkittu"ulkopuolella jo 6päivää, joten kiinnittymisen pitäisi tapahtua parin päivän sisään, kun muuten on n.5päivän sisään? Näin ymmärsin. Siksi piinapäivät jokaisella vähän erit?
Voimia kaikille ja tsemppiä
Itselläni eilen illalla meinasi tulla itku kun mies sanoi että toivottavasti ne mussukat on nyt tarrautunut, me pidettäisiin niistä hyvä huoli ja rakastettaisiin varmasti :heart: :heart:
 
Tsemppiä kk, toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:

Meillä lääkäri laski tuon verikokeen päivämäärän niin, että kaksi viikkoa hedelmöityksestä eli siis punktiopäivästä. Täällähän aloitamme piinailupäivät vasta siirtopäivästä, joten mulla ainakin siitä tuli noita pp päiviä vähemmän, kuin 14. Varmaan jokaisella lääkärillä/klinikalla vähän omat käytännöt??? :eek:
 
ON: Mua jännittää hulluna. Nyt oon ottanu kaks päivää crinonea (vastaa lugeja). Lisäksi vaihdoin eilen sen estrogeenilaastarin. Tänään iltapäivällä alkoi menkkakivut! En tajua! Pelottaa: entä jos laastarit ei toimikaan riittävästi ja alkaa yhtäkkiä päästää limakalvoa läpi... Ja sit alkiot olis sulatettu turhaan jne. Apua! Onko jollain tullu menkkakipuja lääkkeellisessä PAS-hoidossa ENNEN siirtoa?
 

Yhteistyössä