Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Saaralle pahoittelut :hug: :hug:

Tervetuloa Mariska! Riepuriia - varovaiset onnittelut, pidetään peukkuja!!!

Retuli: aloitin pistelyn kp2 ja laskin että kp1 oli ensimmäinen varsinainen vuotopäivä, vaikka tuhruttelua tuli jo hieman edellisenä iltana. Kynä on mielestäni paljon helpompi kuin menopurin kanssa sählääminen, se menee varmaan sinulta tosi hienosti!

Rouva P ja muut piinailijat: tsemppiä! Perästä tullaan (toivottavasti)

Hope: tuossa perjantaina ihmettelin kun olo oli kuin ilmapallolla. Kiitos Tigerin ja muiden viisaampien tajusin tämän liittyvän punktioon - aikaisemmat 2 punktiota kun ovat olleet helppoja verrattuna tähän. Vasta nyt sunnuntaina 4pv punktion jälkeen alkaa olo normalisoitua. Tälläkään kertaa ei varsinaisesti sattunut mihinkään enkä joutunut ottamaan särkylääkkeitä, mutta mahassa oli ihan tautisesti ilmaa 2-3pv punktion jälkeen ja olo siksi tukala. Lugeista rinnat ovat toistaiseksi ihan OK, pikkaisen arat, mutta naama on kuin räjähdyksen jäljiltä, hirveitä teinifinnejä, argh.

Huomenna olisi sitten siirto. Toivottavasti siellä on joku siirtokelpoinen.

Onnea kaikille tulevaan viikkoon!
 
riepuriia: ihanaa (tai miten se nyt ottaa) et jonkun muukin miehellä on samanlainen ajatusmaailma. mä olen ollut 6,5 vuotta ilman ehkäsyy.tosin silloin 2004 tärppäs "luomuna" mut sen jälkeen ei oo tapahtunut mitään. vk.8 rupes vuotaan verta. ja sit sanottiin et ei kuulu ääniä. joten seuraavana päivänä kaavintaan. pikkusen oli kova tikki. :snotty:
 
[/b]kolmisin tiedän kyllä tunteen kun hetken olet onnellinen ja sitten tulet romahtaen alas.
meillä oli kolme kohdun ulkoista raskautta, joista kahdesta ehdittiin iloita hetken.
nyt en uskalla vielä iloita testin viivoista huolimatta ennen kuin on
ultrattu että missä se elämän alku on :|

boldasin sit ihan väärän pätkän... sori
 
Kiitos kaikille vastanneille PASsia koskeviin kysymyksiin. Nyt selvisi aika paljon!

Mulla oli punktion jalkeen aivan tajuttomia ilmavaivoja noin viikon ajan. Elikka ihan samoja vaivoja kuin teilla muillakin. Kuljin vain ympari taloa ja ilma tarahteli perassani! Mieskin kylla sai melkoiset naurut minusta! Minun oli myos kaytava vessassa joka yo kun oli kauheat kivut mahassa. Normaalisti en siis heraa yolla vessaan mutta noin viikon ajan punktion jalkeen piti niin tehda. Mun maha oli myos ihan hirvean iso punktiota ennen ja jalkeen etta housut ei mahtunut kunnolla kiinni ja mahaa piti piilotella vaatteiden alle ettei joku olisi luullut mun olevan raskaana!

Onnea niin kovasti plussanneille! Tulee niin haikean iloinen mieli etta oikeasti joillakin voi taman pelin tuloksena tarpata! Se antaa itsellekin voimia eteenpain.
 
kiitos Tuomenmarja ja Tiger nopeista vastauksista koskien piinapäiviä/testipäivää :)

onnittelut Riepuriialle :flower:

mullakin oli ekan punktion jälkeen maha turvoksissa, ilmavaivoja ja kipeä muutenkin varmaan parisen viikkoa. nyt on kyllä jo ennen punktiotakin maha tosi arka liikkuessa. viimeksi ei ollu tämmöistä vaivaa, mutta tällä kertaa munarakkuloita onkin puolet enemmän..
 
Kukka: Minulla PASsit on aina tehty omaan luonnolliseen kiertoon. Eli kierron päivä 10-12 käyn ultrassa, jossa tarkistetaan tilanne. Sen jälkeen alan kotona bongata ovista tikkujen avulla. Kun testi näyttää plussaa, niin äkkiä soitto klinikalle ja parin päivän jälkeen siirtoon. Siirron jälkeen tukena luget.

Riupuliina: Varovaiset onnittelut plussasta. Toivotaan, että on oikeassa paikassa pikkuinen.

Tiger: Neljännen IVF-hoidon kohdalla emme saaneet klinikalta suoraan KELA-korvauksia, mutta saimme lääkäriltä tositteen, jonka mukaan sv-kriteerit täyttyvät. Laitoimme sen KELAan ja saimme korvaukset myös tästä viimeisestä hoidosta. En tiedä vaikuttiko asiaan (positiivisesti tai negatiivisesti) se, että me olemme kaksi lasta jo hoidoilla saaneet, mutta korvaus jokatapauksessa myönnettiin.

Myöhemmin tänään siis menen oman lääkärini luokse ultrattavaksi ja jos kaikki näyttää hyvältä niin siirto on edessä loppuviikosta tai viimeistään ensi viikon alkupuolella. Mutta kerron kuulumisia, kunhan olen käynyt lääkärillä.
 
ON: eilen pelästyin pahanpäiväisesti kun vähän alkoi tuhruttamaan. Mutta onneksi se on ainakin vielä ollut tosi vähäistä ja sellaista ruskeaa... Mut oli muka niinkun menkkamaisia kipujakin alavattassa :/ Toinen ihmeellinen oire oli lievä huippaus. En ymmärrä mistä se johtu... Tänään aamulla sit testasin, vaikka on vasta pp11 niin tuli ihan haamun haamu viiva, mut kumpikin miehen kanssa se haalee viiva nähtiin. Toivotaan nyt, et se sitten vahvistus torstaihin mennessä!
 
Terveisiä ultrasta!

Tänään oli kp10, mutta jo nyt johtofollikkeli oli niin iso, että ovulaation testaus pitää aloittaa jo tänään. Lääkäri arveli ovulaation olevan huomenna jolloin siisto olisi perjantaina.
 
Belle70 Mulla ovis näytti plussaa viime maanantaina ultrapäivänä (kp12). Siirto oli sitten jo perjantaina eli kp 16. Nyt sitten piinaillaan. Jospa pääsisit pian mukaan =)

Lion32 Hengessä mukana, toivon todella, että se vuoto loppuu. Tuo huimaus vaikuttaa selvästi raskausoireelta ja se haamu!!!

).( pp3 eikä mitään oireita,,, tuskasta tämä odottelu. Pientä painon tunnetta vatsalla ei muuta. Hiivatulehdusta edelleen hoitelen. Viimeinen gyno daktarini tänään jo päivälle ennen illan lugeja. Että sen pitikin tulla just nyt :headwall: Kovasti odottelen josko edes tuntisi niitä "kiinnittymiskipuja".

Mukavaa viikonalkua kaikille!!!
 
Rouva P kiitos kysymästä, siirto meni tosi hienosti - paitsi mitä ihan lopuksi vahingossa vähän potkaisin lääkäriä nenään noustessani hoitopöydältä... Hieman noloa!

Kaksi top blastokystaa siirrettiin ja yllätys, yllätys, pakkaseen meni toiset kaksi mokomaa!

Nyt sitten vain piinailemaan...
 
Martta Loppuiko se sinun vuotosi siihen kun viimeksi kirjoittelit?? Minkä paikkakunnan VL:ssa asioitte? Kuka sinulle kirjoitti sairaslomaa?

Itse olen Helsingin VL.ssa ja minulle ei mitään sairaslomaa ehdotettukkaan.. Käskettiin vaan elää normaalia elämää ilman fyysistä raskasta työtä ja yhdyntää niin pitkään kunnes vuotoja on. Minulla ei oikeastaan ole ollut kipuja. Välillä on ollut vatsakipuja mutta lääkäri meinasi niiden olevan kohdun kasvukipuja.. tiedä sitten.
Pe:na kaikki näytti siis vielä hyvältä. Samana iltana vuodin tummempaa verta kuin aiemmin. Sama la iltana. Aina kun iltasin laitoin lugesteronit niin sen jälkeen alkoi verinen vuoto. Eilen ei päivällä sitten tullut kuin vähän ruskeaa. Eilen illallakaan ei tullut kuin ruskeaa lugesteronien joukossa. Tänään kun kävin kävelyllä koirien kanssa niin housuun lorahti verinen läiskä.. Ei paljoa, mutta läiskä kuitenkin. EI mitään kipuja.. Nyt on vaan niin suuri huoli koko ajan että ei mulla kaikki hyvin tuu menemään.. jos siellä enää elämää on edes. HUomenna pitää töihin mennä.. Aika fyysistä se mun työ ja nyt pelkäänkin että alan vuotamaan verta jo aamulla heti kun töihin meen.. Tää on yhtä pelkoa kaikki. En uskalla edes siirtyä tuonne plussanneiden joukkoon kirjoittelemaan. Viikon päästä ois se kontrolliultra, jos sitä ennen ei mitään sen kummosempia tapahdu..

Plussaonnea piinistelijöille! Kuka teistä seuraavana testailee??

Ja onnea riepuriialle! :heart: Kaikki yli 50hcg lukemat on kuulema hyviä.. joten kyllä siitä voi vielä vauveli tulla.. nyt vaan kovasti tarrasukkia mukaan, jotta pikkuinen alkio kyydissä pysyisi!
 
Hei kaikki,

en ole päässyt kirjoittamaan, kun olin matkoilla. Nega tuli ensimmäisellä yrityksellä, olin aika varma jo ennen kuin testasin, kun mitään oireita ei ollut.
Nyt sitten odotellaan PASia, ehkä joulukuussa, mutta viimeistään tammikuussa varmaan. Ainakin yksi yritys varmaan saadaan ennen kuin pitää lähteä taas piikittelyyn.
 
KIITOS KAIKILLE onnittelijoille
Olin tänään verikokeessa, ja huomenna sit soittelen tuloksia. toivottavasti
jotain lukemaa löytyy.
kummastelen nyt sitä että mulla loppuu luget huomisiltana....
eikö niitä pitäisi vielä jatkaa vai miten on? kysyn sitäkin sit huomenna.

KAIKILLE piinailijoille onnea matkaan =)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 10.11.2008:[/color]


Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp11

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp7

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp4

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp4

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp3

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp0

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio & siirto vko 47 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
riepuriia: PAS pp13
Lion32: 1.IVF pp11
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
 
Riepuriialle ja Lionille onnea myös täältä! Ja vastaavasti Tahomalle lohtuhalaus. Mahtavaa, että teillä on pakkasessa vielä siirrettävää eikä tarvitse heti ryhtyä taas isoon taisteluun.

Olen ollut niin kiireinen, että harmittavan vähän olen ehtinyt täällä käydä. On ollut alkionsiirtoja ja ovisplussia ja vaikka mitä... Onnea koivukuusi hienoista blastokystista! Milloinkas Poloinen on testaamassa? Ja kuinka Hope ja Tiger voivat?

Vaikka hoitaja käski siirron jälkeen olla kuulostelematta mitään mahdollisia alkuraskauden oireita, niin arvatkaa, olenko siihen kyennyt... no en. Pp 4 vasta on menossa, ja tämä frouva jo kuvittelee kaikenlaisia muka-outoja kiinnittymistuntemuksia alamahassa... Näin sitä taas komeasti petetään itseä! :D
 
Hei kaikille :wave:
Olen pitänyt taukoa hoidoista ja palstasta, selailin äkkiä läpi, täällä on uusia tuttuja paljon ja toki monia tuttuja jo muistakin pinoista. Kiitos kun ootte roikottanu minnuu mukana!

:hug: kaikille pettymään joutuneille, voin vaan kuvitella tuskan...

:heart: kaikille plussanneille onnea ja tarrasukkia!

:headwall: tsemppiä piinailijoille....

oma: lauantaina lopetin pillerit ja nyt sit niitä P**leen menkkoja oottelen, ois pitäny alkaa jo tänään.... no jospa ne illan/yön aikaan alkais. huomenna on nimittäin ultrassa käynti ja pitäs selvitä piikittely aikataulu. tähtäimessä punktio ja siirto vkolle 48. toivottavasti kaikki menis ok, kun sain töissä jo etukäteen järjesteltyä vkon tyhjäksi, kun saikkua kuitenkin se 3 päivää tulee..... miun tuurilla jotain häikkää tulee ja sitten oon töissä tyhjän panttina :LOL:

muuten ollu viime ajat tylsää, flunssa ei meinaa lähteä, pientä lämpöä on pitäny jo viikon =( olin viime viikol sairaslomallakin, mut ei se tainnu auttaa... ja pari yötä taas stressissä valvonu.|O Mutta sitä edeltävä viikko olikin ihana, oltiin miehen kanssa lomalla, nautittiin syksystä, mökkeiltiin, vaellettiin yms. ahh, nokikahvit ja makkarat ja vaahtokarkit nuotiolla :p

no, nyt meen tästä, palaillaan

soja
 
Soja , aikaslailla samassa aikataulussa tullaan menemään =) Mä otin vikan e-pillerin perjantaina, ja kovaa tuhrua oli la-su ja tänään ollut sitten ihan veristäkin vuotoa. Eli lasken tämän ekaksi vuotopäiväksi. Ja huomenna eka ultraan, luulenpa että huomenissa pääsen piikittelyhommiin. Ja punktio ja siirto osuis täälläkin vkolle 48. Jännittää, toiveet on niiiin korkeella :D
 
Nasu29 Joko ovulaatiotesti näyttää plussaa???

Koivukuusi Ai sait jopa kaksi hienoa blastokystaa kyytiin, eiköhän sillä pitäisi jo tärpätä ja maaliin saakka!

Tahoma Pahoitteluni :ashamed:

Riepuriia Toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia :flower:

(.) Ihme vihlontaa, mitä lie... ja aivastuttaa ja sattuu joka kerta vatsaan.. taidan vain kuvitella... niinkuin milma sinäkin....

RouvaP pp3
 
retuli ja soja lähes sama aikataulu täälläkin, otin eilen viimeisen keltarauhastabun ja nyt odotellaan vuotoa, viikolle 48 punktio ja siirto suunnitteilla täälläkin.

Ampullit on valmiina odottelemassa ja jännittää, että vieläkö muistan sen kynän käytön, siitä nyt on jo pari viikkoa kun se mulle neuvottiin. No, eiköhän se äkkiä mieleen palaudu. Pitikö se neula vaihtaa joka pistokertaan? Ootteko säilyttäneet kynän jääkaapissa vai huoneenlämmössä? Ajattelis, että ois kivempi pistää, kun se aine ei ois ihan niin kylmää.
 

Yhteistyössä