Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Lion32:Elikkäs pp8 täällä meneillään ja nyt jo tuo punktion jälkeinen ajoittain melko kovakin kipuilu takana samoin kuin turvotus.Välillä toki alavatsassa juilii ja hitusen turvottelee,mut mikäpä kroppa kai ei reagois tähän kaikkeen hormoni ja ronkkimis höykytykseen. :LOL: Toki sitä toivoo et oireilun takana vois olla myös se niin kooovin kovasti toivottu tulos,jota en edes rohkene ääneen sanoa. :heart: Mut eipä tässä kauheesti rohkene vielä toiveita elätellä...vastahan se on tuolla tulevan viikon keskiviikossa tuo testipäivä labrassa.

Ja koska halauksessa välittyy tuota positiivista energiaa,niin oikein kunnon halitus kaikille!! :heart:
 
Lohtuhaleja Saaralle koeta jaksaa kaikesta huolimatta ja me kyllä jaksetaan täällä kuunnella jos siltä tuntuu.

Koivukuusi, itse olin kuin ilmapallo kakspäivää punktion jälkeen ja pelkäsin että en sen takia pääsisi siirtoon mutta sitten onneksi olo alkoi helpottaa. Lääkäri sanoikin punktion jälkeen että pitää ottaa rayhallisesti, ajatella että olen kiinalaista posliinia yhtä särkyvää. Nyt alkaa jo housutkin mahtua jalkaan ja olo normalisoitua. Mitään muita oireita ei ole.

Mielikin on jo vähän parantunut, onneksi puolisoni osasi lohduttaa ja nähdä asioista hyviäkin puolia. Jos ne alkiot olisi pakastettu aiemmin niin emme olisi tienneet että ne eivät kehity ja eletty turhassa toivossa, nyt säästyttiin useammalta pettymykseltä. Täytyy vain ajatella niin päin, vaikka harmihan se oli.

Belle anteeksi utelu mutta kerroit että teillä on neljäs IVF, oletteko saaneet siihen kelalta korvausta? Täällä jossain on ollut juttua että kela korvaisi kolme hoitokertaa vai vaikuttaako siihen teillä jo onnistuneet hoidot? Ja laksetaanko km tavallaan onnistuneisiin?
 
Belle Kiitos kattavasta vastauksestasi. Vastasin siihen pidemmästi tuolla toisaalla. Kovasti on ollut kivinen tie teilläkin. Niin taitaa meillä jokaisella täällä kulkevalla.

Nasu Toivon kovasti, että sulatus onnistuu ja pääset siirtoon!

Saara Kovasti voimia! :hug:

Kaikille tasaisesti voimia piinailuun, kaikenlaiseen oireiluun ja siirtoihin!
 
Kysyisin punktion läpikäyneiltä, että missä aikataulussa olette toipuneet siitä?

Mulle tämä toinen punktio oli selkeästi kivuliaampi toipuakin mitä ensimmäinen. Pari päivää meni ihan Buranan voimilla, mutta nyt jo helpottaa. Nyt punktiosta on viikko. Edelleen on munasarjoissa juilintaa, sekä kohdun kohdalla omituista möngerrystä. Mun tuurilla menkkaoireita

:|

Sit sellaista, Lugejen käyttäjille, vaikuttaako ne teillä rintavarustukseen mitenkään? Siis mulla tuntuu pahalle pitää liivejä päällä, vaikka on aivan sopivat. Tuntuu että ne hiertää ja painaa, ja pelkkä hipaisukin suorastaan sattuu ja polttaa rinnoissa. Turvavyön pitäminenkin on ihan :eek: Mitä mä teen? Tungenko pumpulia pehmukkeeksi :LOL:


Kukka Olipahan ajattelematonta käytöstä ystävältäsi...

Poloinen Pitkää pinnaa sullekin piinailuun, on tää karseeta.
 
Janniina, Miimi78, Lion32 ja Nasu29 Ihanaa leidit, olitte kovasti jo uutisia odotelleet. Tuli hyvä olo. Kiitos siitä teille. :flower:

).( Eli tänään oli siirto oysissa. Olivat sulattaneet käsittääkseni yhden alkion ja se sitten siirrettiin. 7-soluinen n-top, eli aivan täysin top se ei ollut, mutta sellainen kuitenkin, ettei sen kanssa voinut toista siirtää. (Olisko jopa mahdollista siirtää useampi minun kohdallani; herää kysymys, jonka kyllä esitän seuraavalla kerralla mikäli tämä ei onnistu?) Nyt sitten pp0... huomenna jo pp1... kyllä pitää todella keksiä tekemistä ja ajateltavaa seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Luget aloitan huomenna vasta. Ja kaikenlisäksi aamulla huomasin, että taitaa hiivatulehdus iskeneen, ainakin tuntuu siltä. Se siitä sitten puuttui :| No, Laure Morin-Papunen lupas käyttää daktarinia. Limis oli 5mm, normaali olis 6... että kaikki tekijät vähän huonoja, mutta tällä pitää nyt sitten mennä. Sain sentään kuvan mukaan pikkuisesta vaikka lähinnä siinä näkyy vain se ilmakupla :LOL: Pakkaseen jäi 8, kahden kappaleen satseissa. Eli ei pidä todellakaan valittaa.

Nasu29 Jee, vihdoin se ovis sullakin! Mietinkin jo milloinkahan pääset mukaan. Onnea tiistain siirtoon. Meillä sulatettiin yksi ja oli selvinnyt, joten älä nyt maalaa piruja seinille vielä =)

Saara10 Olen pahoillani :hug:
 
tuomenmarja: Kiitos sulatus tsempityksestä =) odotan vain kauhulla maanantaita jos ne soittaakin sieltä oysista...

RouvaP: Kiitos sinullekin tsempityksistä. Miten voikin olla onnellinen kun ovistikkuun tulee plussa :D Tuo Laure Morin-Papunen oli mulla lääkärinä inseminaatio-hoidoissa ja hän oli aivan ihana lääkäri ja kaikkein ihaninta ku hän antoi oman henkilökohtaisen kännykkä numeronsa että jos minulla tulee jotain kysyttävää niin voin soittaa. Nyt mulla on mies lääkäri joka on myöskin tosi ihana ja vaikka onkin mies niin hänkin kyllä ymmärtää yhtä hyvin kuin naisetkin ja ehkä paremminkin =)

Hope79: mulla oli lugejen tilalla joku korvaava lääke...oiskohan ollut progesteroni joka on apteekin oma... koska mulla on pähkinä-allergia mutta sama vaikuttava ainehan nuissa kaikissa on. Rintavarustus oli todellakin kipeä ja samat oireet mitä sullakin :D
 
Nasu29 Minulla ei ole mitään "omaa" lääkäriä siellä, tutuksi on matkan varrella tulleet Martikainen ja Järvelä. Viimeksimainittu hoiti syksyistä IVF-hoitoa ja on aiemmin 5 vuotta sitten tehnyt PAS:n minulle josta sitten reilu neljä vuotias tyttö. Ilkka käveli eilen käytävällä vastaan, kun olin hoitoon menossa :) Laure diagnosoi minulle aikoinaan sen pahan endometrioosin ja sitä eilen muisteltiinkin. Paha se on edelleen. Tsemppiä tiistaille ja pidetään peukkuja, että sulatus onnistuu!!
 
Huomenta!
Olen kyllä ahkerasti lueskellut tekstejänne täältä taka-alalta, omaa hoitoa odotellessa. Hurjasti onnea kaikille plussanneille, voimahalit kaikille myöhemmin onnistujille ja tsemppiä kaikille piinistelijöille =)

Mulla ois nyt kysymys liittyen lyhyen kaavan hoitoon... eli eikös siinä pistelyt aloiteta kp2. tai 3.? Söin vikan e-pillerin eilen, ja tästä aamusta tuhruttelu ollut reilumpaa (tuhruttelin siis koko liuskan ajan), eli mitä luultavimmin vuoto alkaa tänään. Ja mulla on ultra vasta tiistaina, jolloin saattais olla jo kp4. Täytyy vissiin polille soitella maanantaina, et aloittelenko sit pistelemään jo maanantaina... se on sitten itseopiskelua tuon kynän käyttö, viime hoidossa mulla oli menopur-pistokset.

Mutta mukavaa lauantaita kaikille!
 
mulla alko 25.10 sumute. menkat alko 2.11 eka ultra oli 5.11. jolloin aloitettiin pistos. seuraavat ultrat ois 11.11 ja 14.11. sivuoireita ei ole ollut sumutteesta eikä oikein piikistäkään, mutta parina päivänä on ollu pää töitten jälkeen sairaan kipee. eilen mietin et saakohan ottaa kipulääkettä tohon päähän. pakko oli ottaa. en mielellään ottas mitään, kun ei aina tiiä miten ne vaikuttaa hoitoon. alkaa rasittaan tää kellon kaa eläminen. kännykkä piippaa 5h välein et muistaa ottaa lääkkeet. :headwall:
 
monellako teistä on jo lapsi/a? mulla on 8v. poika ja sen jälkeen on tärpänny yhesti v.2004, mut se kuoli 8vk. kuka on onnistunut eka kerralla? on kiva et voi purkaa mieltä ees täällä kun mies on niin junttura. asiosta on turha keskustella ja turhaa ressata etukäteen... :kieh:
tekis mieli välillä tuikata se piikki siihen niin katotaan onko hormonit sekasin..... :LOL:
 
Kiitos tuesta ja lohtuhaleista. Ajattelin jo, etten enää täällä kävisi, mutta piti käydä vielä kiittämässä. Ja vaikka itellä ei onnistunutkaan, niin kyllä toivon kovasti, että mahdollisimman monella onnistuis. Sillä tavalla sais itsekin uskoa, vaikka nyt ei tiedetäkään, miten jatketaan vai jatketaanko.

Plussia, plussia, plussia lisää!
 
Itselläni luget aiheuttaa juuri arkuutta ja turvotusta rinnoissa. Lisäksi minulla on vielä toinen progesronilääke rinnalla jossa samat sivuoireet, lisäksi toinenlääke voi aiheuttaa myös pahoinvointia ja vatsan kipuilua.... eli ihan samoja oireita kuin alkuraskaus (jos sellainen nyt tulisi). Niinpä itse yritän olla hirveästi tarkkailematta noita oireita.

Punktiohan mulla oli ma ja nyt alkaa olemaan kohtalaisen normi olo, vatsa painellessa vain vähän kipeä ja turvonnut. Pari viimeistä yötä olen nukkunut heräämättä kipuihin joita oli kääntyessä. Eli kyllä se aikaa vei pari-kolme päivää. Ja vielä ohjeeksi jota itse olen noudattanut, eli jos ei kotona pärjää apteekinlääkkeillä niin kannattaa käydä sairaalassa tarkistuttamassa ettei ole mitään vialla (hyperiä).Tsemppiä!
 
Hei!!
Samoissa vesissä uiskennellaan, ainakin mitä oon pinoa lueskellut... Viime IVF:n jälkeen päätin että en tule tänne piinailemaan (jatkuvien pettymysten takia...) mutta kummasti sitä nyt tuntuu taas kaipaavan vertaistukea...
Eli olemme vähän yli 30 pariskunta, primääriä lapsettomuutta alkaa olemaan 4 v. Diagnoosina on sterilitas primaria NUD. Sen verran et syy on mussa, munasarjojen toiminta on hiipumassa jostain kumman syystä.
Takana on 2 IVF:ä, 2 tuoresiirtoa ja 6 PAS:a, kaikki ilman tulosta. Ilmeisesti jotain kiinnittymisyrityksiä on ollu kivuista päätellen, mut testit on aina näyttäny negaa ja menkatki yleensä alkanu jo ennen varsinaista testipäivää.

Nyt on siis 3. IVF. Lyhyellä kaavalla mennään. 10. päivä Synarelaa menossa ja 9 päivä Puregonia. Puregon annosta nostettiin seuranta ultran jälkeen huonon vasteen takia. Menee siis annoksella 300 yksikköä. Perjantaina oli viimenen ultra ja munarakkuloita oli vas. 3 ja oik. 8 kpl. IVF tehdään Tays:ssa ens keskiviikkona ja tuoresiirto sitten perjantaina. On todella turvonnut ja "lihava" olo! Oon kyl huomannu hienoista muutosta ruokavaliossa, tuntuu et joka ilta tarvii jotain mässyä!! Nyt tän päivän oon ihmetelly alakuloani ja pessimistisiä ajatuksia, jotka on vellonu... Itsetunto tuntuu olevan pohjamudissa ja itsesääliin tuntuu olevan helppo repsahtaa... :eek: Lueskelin tossa jotain pinoa Synarelan haittavaikutuksista (masennus jne...) ja mietin mahtaisko tää mun itsetutkiskeluni johtua nyt lääkkeistä? Tietysti tuleva isänpäivä ei helpota oloa, ei oikein jaksaisi isovanhempien luo ihmettelemään suvun pienokaisia (2 alle ½ vuotiasta). Toivon totisesti että tämä ikävä alakulo johtuu lääkkeistä ja loppuu kun Synarelan lopetan (maanantai aamuna!).

Täällä pinossa oli ollut sekä pettymyksiä että alkavaa onnellista odotusta. Voimahaleja kaikille pettyneille ja ONNEA kaikille plussanneille!! Piinailijoille ja meille kohta-piinailijoille toivotan VOIMIA ja kovasti jaksuja!! Ja tietysti todella kovia plussa-puhureita!!!! =)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 8.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp17

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp11

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp9

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp9

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp5

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp2

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp2

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp1

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio & siirto vko 47 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
 
Hei Mariska, tervetuloa! Voi kamalaa, sina olet aika kivisen tien joutunut jo kulkemaan! Mulla itsella oli ihan selva turmio mielialassa laakkeista. Olen normaalisti iloinen ja tosi energinen. Muutama paiva sen jalkeen kun aloin pistaa, maailma muuttui. Sita kesti pari kolme viikkoa sita alakuloa ja itkemista ja surkuttelua. Nyt olen alkanut taas paasta maan kamaralle niinkuin normaaliksi. Tsemppia ja usko vain siihin etta laakkeet sen tekee. Tiedan kylla muiltakin saman jutun.

PASsista hieman asiaa... tehdaanko teille PAS luomukiertoon vai saatteko niita limakalvonpaksunnuslaakkeita yleensa? Monille on PASseja tehty ja tuntuu etta kaytanto vaihtelee kovasti. Ma itse otan kourallisen laakkeita paivittain limiksen kasvattamiseen. Sitten monet ovatkin sanoneet etta testaavat oviksen tikuilla. Ma luulen etta mulla oviksen tsekkaus tapahtuu klinikalla ultralla ja verikokeilla.

Nyt on taalla KP6 ja ultra on KP10 eli ensi KE. Sitten saan tietaa siirtopaivan. Jippii. Taas on tullut uutta intoa tahan hommaan kun IVFn negasta paasi vahan kuiville.

Kivaa viikonloppua kaikille ja suuresti haleja ja tsemppia elamamme koitoksiin!
 
Hei Kukka77!
Mulla on tehty yksi ja ensimmäinen PAS lääkkeelliseen kiertoon. Sen jälkeen kaikki luomukiertoon. Ihan vaan sen takia et mun kroppa ei vastannu lääkkeisiin, eli oma hormonitoiminta puski läpi lääkkeistä huolimatta. Senkin takia aikaa on vierähtäny tosi paljon, kun luomukierto onkin huomattavasti epävarmempi. Eli moni, monia kiertoja on menny "ohi suun" sen takia et ovis on tullu vääränä päivänä (PAS olis osunu viikonlopulle) tai sit ovista ei oo kuulunu lain... Tuntuu et PAS:n suhteen haasteellisinta on ollu ylipäänsä siirtoon pääseminen, siis että ovulaatio tulee oikeana päivänä!!
Mulle on yleensä sit Lugesteron aloitettu PAS päivänä tukemaan siirtoa.
Toivottavasti sait jotain selvää sekavasta sepityksestä!!
Joo tää mun olotilani ei todellakaan ole ominaista mulle, kun yleensä yltiöpositiivinen ja hyväntuulinen!! Et kyl sen täytyy lääkkeet olla jotka nyt painaa alaspäin! No tästä on (toivottavasti... :ashamed: ) vaan yksi suunta...: ylöspäin!!
Kävin muuten lukaisemassa aloittamaasi kiukkuketjua ja jo sen ymmärtäminen et on myös muita jotka painiskelee JUST samojen ärsytyksien ja surujen parissa kuin minä helpotti kummasti oloa. Useimmat asiat olivat kuin suoraan omasta kynästäni!!!! KIITOS!!!!

Leppoisaa lauantaita kaikille!
 
Saara Olen niin pahoillani puolestanne! ISO lohtuhali! :hug: Olet ajatuksissani! Paljon voimia ja jaksamista! :heart: :heart:

Koivukuusi Mulla ollu punktioiden jälkeen tosi paljon ilmaa vatsassa, ja tämän takia osaksi vatsakivut.

Retuli Mulla alkanu pistelyt kp3, mut kerran oli ohjelmaani laitettu myös kp2 ekaksi päiväksi (tämä ohjelma jäi multa kuitenkin väliin).

Tervetuloa mukaan Mariska!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:
monellako teistä on jo lapsi/a? mulla on 8v. poika ja sen jälkeen on tärpänny yhesti v.2004, mut se kuoli 8vk. kuka on onnistunut eka kerralla? on kiva et voi purkaa mieltä ees täällä kun mies on niin junttura. asiosta on turha keskustella ja turhaa ressata etukäteen... :kieh:
tekis mieli välillä tuikata se piikki siihen niin katotaan onko hormonit sekasin..... :LOL:
meillä on neljä vuotiaat kaksoset. PAS:in avulla heidät saatiin seitsemän vuoden yrityksen jälkeen.
siis kamalaa, kuoliko sun vauva kahdeksan viikkoisena ? (vai ymmärsinkö oikein? )

Miehet nyt on juntturoita. ei meilläkään nyt olisi mitään piinapäiviä menossa jos miehen tahtiin oltais lasta tekemässä, kato omalla painollaan turha stressata, tulee jos tulee :D
tuskin tulee luomuna jos ollaan kaksosten jälkeenkin oltu ilman ehkäisyä,
pakko on asiaa vähän auttaa....
 
retuli82 Meillä mennään kans lyhyellä kaavalla eli alotin puregonin 100 yksikköä/päivä kierron kolmantena päivänä. Mulla toimii aika ärhäkästi noi munasarjat, joten annos siis aika pienehkö. Tiistaina sit ultra seuraavan kerran niin katotaan mitä on tapahtunu. Toi puregon-kynä on mun mielestä aivan ihana käytössä eli pystyn jopa pistämään itse sen piikin... Punktio ajoittuu sit viikon 47 alkupuolelle.

Voimia ja jaksamista kaikille! :heart:
 
Kukka Mulle on tehty 3 PASia ja kaikki lääkkeelliseen kiertoon. Ekalla kerralla söin Zumenonia, joka kasvatti sitä limakalvoa. Toisella kerralla söin ensin Zumeja, sit sain allergisen reaktion niistä ja ne vaihdettiin Progynovaan (korvaava tuote). Kolmannen kerran aloitin Progynovalla, mut reagoin sit siihenkin ja se vaihdettiin Estradot-laastareihin. Kaks päivää ennen siirtoa on aloitettu Crinone tai YO-apteekin Progesteroni (ne korvaa Luget, joille olen niiden sisältämän pähkinän vuoksi allerginen).

En ole koskaan joutunut pongaamaan ovista. Ymmärtäisin, et ovista ei voi edes tulla, kun oma toiminta "lamaannutetaan". Korjatkaa, jos olen väärässä. Ultralla on selvitetty (yleensä kp10) limiksen paksuus ja sen perusteella on sit määrätty siirtopäivä. Mulla on siirtopäivät ollu kp21, kp22 ja kp16. Viimesimmällä kerralla limis oli kasvanu tosi nopeasti. Oli kp10 jo 12mm.
 

Yhteistyössä