Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Elikkä hei vaan kaikille, olen uusi täällä. Ensimmäinen ivf-hoito on alkamassa.

Olen reilut 5viikkoa syönyt e-pillereitä putkeen, perjantaina otin viimeisen ja eilen (su) tai tänään (ma) olisi pitänyt tyhjennysvuodon alkaa. Vaan kuinkas kävikään, tätiä ei näy! Kauhealla vaivalla suunniteltu ajoitus juuri oikeaan aikaan ja sitten käy näin. Harmittaa ihan vietävästi. Keskiviikkona pitäisi alkaa puregonin piikitys ja ensi viikon maanantaille (17.11) on jo ultrakin varattuna. Täytyy huomenna kysellä tayssistä, että mitäs nyt tehdään. Siirtyyköhän nyt piikityksen aloitus? Kamalaa, kun en tiedä näistä hoidoista mitään, on vaan lääkäriltä saadut ohjeet, että näin tehdään ja sitten se ei meekkään niin. Himpunpimpula on hieman ihmeissään. Auttausiko joku?

Anyweis, mukava liittyä joukkoon tuimaan. :heart:
 
karatin Jos ei muistu piikitys mieleen, netissä on sivut "Using Puregon Pen". Löytyy tästä osoitteesta:
http://hcp.organon.com/start/puregonpenINT.asp?C=59643397629011574074&pc=&email=&flashvars=&source=&utm_medium=&utm_source=?SetSession=Yes&strGUID={3467684D-30ED-4754-85F2-15D94396CE2A}&SID=1058785698
Mä ainaskin katoin tätä videota muutaman kerran ekalla hoitokerralla. Siellä selostetaan ja näytetään kaikki tarkasti.
Kynä säilytetään kyllä jääkaapissa, mutta sen voi ottaa huoneenlämpöön viitisen minuuttia ennen pistämistä niin ei oo kylmää ja neula pitää vaihtaa joka kerta =)
 
Neulan vaihtaminen on helppoa. :) Mun mielestä kynää ei tartte säilyttää jääkaapissa enää sen jälkeen, kun ampulli on otettu käyttöön, mutta siihen saakka säilytys on viileässä. Ei se lääke siitä varmaan ainakaan pahene, jos kynää säilyttää koko ajan jäkärissä.
 
ONNEA riepuriia ja Lion32 haamuilusta!!! :heart: Tarrasukkia nyt asukeille matkaan mukaan!!!!

Täällä tosiaan pp11 ja ajattelin kyllä odotella ihan tuonne "viralliseen testipäivään",eli torstaihin saakka tuon tetauksen kanssa.On jotenki valmiiks niin hurjan suuri pelko siitä pettymyksestä jos ei toista viivaa tikkuun saadakkaan,etten viitsi/uskalla testata aiemmin.
 
Riepuliina: Täällä palstalla olen huomannut toisten käyttävän lugeja pitkään. Itselläni luget on aina lopetettu veritestipäivään, oli tulos sitten negatiivinen tai positiivinen. Lääkäri kertoi, että siinä vaiheessa elimistö tuottaa jo itsekseen tarpeeksi hormoonia raskauden tukemiseksi.

Ja kaksi lasta olen PASsilla saanut, joten ainakin itselläni luget on voinut hyvin jättää pois.

Mutta kysele ihmeessä lääkäriltäsi tarkemmin.

 
Puregonkynästä,
Kysyin eilen Kysissä käydessäni siitä Puregonkynän säilytyksestä. Sitä ei tarvitse säilyttää jääkaapissa, koska lääke säilyy 28 vrk: tta. Näin sanoi minulle hoitaja. Siis lääkepullot jääkaapissa, mutta sitten kynään laiton jälkeen riittää huoneenlämpö ko. pullolle.

Omaa napaa: Punktio suunniteltiin viikolle 48. Huomenna alan pistellä. Menkkojen odottelun takia jouduin käyttämään sumuja kuukauden. Onneksi tyhjennysvuoto alkoi viime viikon torstaina. Oli se helpotus!
 
Viimeinen vuorokausi on ollut niin tuskaa rypeä epätietoisuudessa ja pelkkien menkkojen takia. Mä oon varmaan hermoraunio sitten kun (jos) alkion siirtoon asti päästään ja piinailu alkaa tosissaan. Miten te sen kestätte? Poloinen ja tänään pp12, miten ollaan tuossa vaiheessa selväjärkisten kirjoissa, torstaihin on pieni ikuisuus? Apua!

Kiitos miimille kun laittoi puregonpenin käyttöohjeet muistin virkistämiseksi, oli todella tarpeen kertaus. Mulle puregonpen on tuttu aiemmista ovulaation induktioista, mutta jotenkin sen käyttö oli jo hämärtynyt.

Pohtijatar, samoissa mennään. Minäkin siis pääsen huomenna pistelemään ja näillä näkymin punktio osuu siis viikolle 48. Jännää.

Voisiko joku lisätä minutkin tuohon teidän listaan, minä kun en osaa. Kiitos :flower:
 
Varovaiset onnittelut haamuista riepuriia ja Lion32!!!!! Tarrasukkia mahdottomasti!!!
Onnittelut tädin saapumisesta (kerranki voi onnitella KUN se saapuu!!) =) !! Mulla kanssa meinas hyvin tehdyt suunnitelmat heittää häränpyllyä kun täti ei suvainnukkaa ilmestyä=) juuri sinä päivänä kun oli tarkotus! Mut 1½ päivän heitto ei sit suunnitelmia muuttanu. Stressi sen taitaa tehdä! Vaikka kuinka mukamas yrittää olla rento eikä stressata, mun päävärkki on ainaki sen verran outo et miettii ja ihmettelee (LUE: STRESSAA!!) ihan varmasti!!
Eilen pistin irrotuspiikin (pregnyl 10000 IU) ja huomenna aamusta ajellaan Tampereelle keräykseen. Jännittää et mitä mahdetaan saada kokoon tällä kertaa... Toiveet on korkealla...!
 
Ei näyttänyt ovistesti plussaa vielä tänään :(
Pikku juttu tietysti sinänsä, mutta kun lääkäri niin vahvasti arveli oviksen olevan jo tänään, niin heti rupeaa miettimän onko jotain vialla. Tuleeko sitä ovista ollenkaan ja jos tulee, niin voiko osua vasta torstaille, jolloin ilmeisesti menisi tämä kuu mönkään, kun sunnuntaina ei VL tietääkseni tee siirtoja.

Kauhea kun jännittää ja pelottaa. Ei tämä näköjään yhtään helpommaksi muutu vaikka lapsia on jo kaksi :attn: Jännitys nostaa päätään ihan yhtä voimakkaana kuin aikaisemminkin.
 
Heissan!

Ensiksi onnea haamuilijolle :flower: !
Ja Belle me saimme kelakorvauksen suoraan jo lääkäriasemalta, kiitti vastauksesta. Mietin tässä vain että voiko sieltä (kelalta) tulla jälkikäteen lisälaskua, toivottavasti ei.

ON: Pari päivää on mennyt pakkailun merkeissä ja tietty sunnuntaina piti käydä näillä isäinpäiväkahveilla. Nyt olen päässyt takaisin oman kullan kainaloon, iiihaanaaa :heart: !
Ja olossa ei mitään ihmeitä. Rinnat aavistuksen arat mutta se kuluu lugejen ja progestronien sivuvaikutuksiin.Turha turhia toiveita herätellä....Ja eihän siirrosta ole vielä viikkoakaan kulunut. Vatsa on onneksi palautunut punktion jälkeen normaaliksi.
 
tulin juuri oys:ta. piikitys annos tiputettin 150. löyty n. 10 munasolua. josta kax oli jo kasvanu 16mm? loput oli siinä 9-14mm seutuvilla. joten perjantaina olisi vielä ultra sit lauantaina ilmeisesti pistetään irrotuspiikki. mut sen näkee sit pe-ultrassa. mulla on jo maha mustelmilla kun saanut tökkiä naulalla. mua pelottaa se irrotus piikki. onko siinä isompi neula.? ja onko siinä samanlainen ambuli jonka voi laittaa kynään? :x
 
En tiedä onko irrotuspiikkejä olemassa eri vaihtoehtoja. Itselläni oli Pregnyl. Siinä on kuiva-aine ja neste ampullit. Itselläni laitettiin 2 kuiva-ainetta ja 1 neste. Ja sairaanhoitaja neuvoi miten aineet sekoitellaan ruiskuun. Sekotusvaiheessa oli paksumpi neula ja sitten se vaihdettiin ohkasempaan. Mutta ainakin tämä lääke on siis ruisku eikä käy kynään. Mut kyl sä selviät!
 
Onnea Riepuriia :flower:

RouvaP: Miten iso sulla oli se munasolu ultrassa, kun kerran ovuloit jo samana päivänä? Toivotaan, et noi sun tuntemukset on oikeaa sorttia!

Puregonista... Mulle sanottiin apteekissa, että avaamattomana säilytetään jääkaapissa, käytön aikana huoneenlämmössä. Siitä voi apteekkarin mukaan hävitä "tehoja" jos se on välillä jääkaapissa ja välillä huoneenlämmössä.

ON: ultrassa (kp12) limis 10-12mm :D ja munasolu n.12mm. Kasvaa kuulemma n.2mm päivässä ja puhkeaa n.20mm:nä..eli ovista odotellaan perjantaille. Milloin sitten olisi siirto? Ja entä jos ei pääse puhelin ajalla lääkäriin läpi? Se tässä vielä enemmän kammottaa!
 
Hei

Pienen empimisen jälkeen päätin liittyä mukaan tähän ketjuun. Olen enimmäkseen kirjoitellut tuolla Vauvakuume-palstalla.

Meillä on yritystä takana vajaat 2v. Tutkimukset aloitettiin syyskuussa -07 ja ensimmäinen inseminaatio oli alkuvuodesta -08. Inseminaatioita on kokeiltu nyt kolme kertaa. Tai oikeastaan kaksi, sillä yksi kolmesta mentiin kyllä piikein ja lugein mutta muuten kotikonstein ;) .

Nyt ollaan kokeilemassa ensimmäistä kertaa IVF-hoitoa. Menkat alkoivat lauantaina ja Puregon-pistelyt sunnuntaina. Torstaina on ultra. Punktiota ja siirtoa suunniteltiin alunperin viikolle 47. Saa nähdä, miten munasolut ovat kasvaneet. Jännittää ja hiukan ahdistaakin se, että nyt ollaan tässä vaiheessa projektia.

Tänään en ehdi lukea kirjoituksianne, toivottavasti kuitenkin myöhemmin tällä viikolla.

Voikaa hyvin kaikki!
 
Himpunpimpula(vai mikä sinä nyt olit =) , me ollaankin sitten just samoissa aikatauluissa näitten hoitojemme kanssa, kivaa!Minä kirjottelen jo tuolla joulukuun toiveikkaissakin, kun tuli täällä välillä niin masis olo, kun mun hoito tuntu vaan siirtyvän ikuisuuteen niitä menkkoja odotellessa, mutta onneksi se punktio ei siirtyny kun viikolla loppujen lopuksi. Siis JOS kaikki menee hyvin, jotenkin sitä vaan on niin epäileväinen. Mutta onpa kiva kun olet samoissa aikatauluissa, näköjään ihan ultrapäivän kanssakin, mullakin nääs ultra maanantaina. Ja seuraava sitten perjantaina.

Huomenna alkaa piikittelyt. Toivottavasti tämä vetämätön olo helpottaa ja nämä kuumat aallot, koska niitä nyt on viime päivät ollu jo ihan kiitettävästi. Ei kovin kivaa olla naama punasena asiakaspalvelutyössä, ihmettelevät varmaan, että mitä se punastelee :asham

Riepuriia
, voi JESSS!!!
 
Riepuriialle ja Lionille onnitteluita! Ja muille jaksamista, tsemppiä, kärsivällisyyttä ja tietysti palion plussatuulia!

(.) Tännään oli 2.ultra piikittelyn alottamisen jäläkeen ja jännitti niin kovasti taas lääkärile mennesä. Sitä tuntuu aina pelekäävän, että jotaki on pielesä ja varautuu niihin huonoihin uutisiin vaikka kuitenki on se toivo jossain siitä, että kaikki olis oikein mallikkaasti. Ja sittehän se jännittäminen onki taattua.. Paniikki meinaski iskiä ku kuulin lääkärin sanovan, että "herranjumala mitä nämä sinun munasariat on teheny". Mie tietenki kerkesin käyä mielesä monta asiaa läpi, mitkä voi olla pielesä, ennen ku lääkäri näytti monitoria ja kerto munasoluja olevan enemmän ku jaksaa laskia. Loppulukema oli sitten 28. Pienimmät oli vielä 7-8mm ja isoimmat 15-16mm. Lääkäri sano, että punktio voi kuiten vielä venyä ens keskiviikoksi, ku halus kypsyttää munasolut mahollisimman pitkäle. Asia toki varmistuu vasta periantain ultrasa. Lääkäri kovasti kyseli vointia ja alako ehottelemaan sairaslommaa ku tämä minun olo munasolujen määrän vuoksi ei ole kovin hehkiä. Ei oikein voi piettää muita housuja ku verkkareita. Mutta eipä se haittaa ku nyt on eesä pari yövuoroa, joten ihan hyvin voin laittaa verkkarit jalakaan töihin. Sano, että jouvun olemaan sairaslomala varmasti koko ens viikon tämän takia. Mielenkiinnola periantain uutisia oottelen!

Niin ja bonuksena sain vielä sen, että kystat oli hävinny munasarioista kokonaan! :)
 
ONNEA RIEPURIIA , hienoa, luot uskoa myös meille muille :heart: :D

Soja , toivon mukaan sait jo tädin kylään! Mites ultrassa? Mä kävin kans tänään, ja hyvä mieli jäi reissusta. Aloittelen huomenna piikittelyt ja seuraava ultra ens viikon maanantaina. Lääkäri oli niin ihanan positiivinen uuden raskauden suhteen (plussa ekasta IVF-hoidosta, kuitenkin km) .

Himpunpimpula , tervetuloa vaan mukaan =) Ja hyvä juttu, että menkkasi suvaitsi tulla niin pääset tositoimiin! Kiva kun meitä on sitten muitakin yhdessä samassa aikataulussa piinailemassa ja vaihtelemassa kuulumisia. Kyllähän ne aika piinisaikoja onpi, kun odottelee vain että milloin sais kuulla tuloksen... Mutta päivä kerrallaan, ei kait siinä muukaan auta :whistle:
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 11.11.2008:[/color]


Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp12

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp8

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp5

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp5

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp4

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp1

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp0

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

kuumetta: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio & siirto vko 47 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
Lion32: 1.IVF pp12
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
 
kiitos teille kaikille :flower:
toivon teille kaikille plussatuulia ja onnea matkaan.
älkää luopuko toivosta vaikka välillä noita tilastoja täällä on epäiltykin, että
mitkä on onnistumisprosentit.
en voi olla mikään " tilasto ihme ", kyllä nuo hoidot toimii.
Jos kaikki menee hyvin niin meillä on kesällä 3 PAS lasta!!

PEUKUTUKSIA, VOIMA :hug: ja PLUSSATUULIA teille!!

Miten muilla plussanneilla on mennyt?
Huoli kutittelee mieltä kuitenkin koko ajan.
 
himpunpimpula Tervetuloa mukaan, toivottavasti matkasi on lyhyt täällä =)

Riepuriia Lämpimät onnittelut sinulle :flower:

Nasu29 Sinullahan oli tänään siirtopäivä? Montako siirsitte ja minkä kokoisia? Toivottavasti kaikki meni hyvin ja pääset piinailemaan.

plasebo Siitä munasolusta, ei se lääkäri sitä muistaakseni sanonut enkä hoksannut kysyäkään. Limiksestä sanoi, että hyvä ja siirtopäivänä lääkäri joka siirsi mainitsi limiksen olevan 5mm ja se olis kuulemma hyvä, normaali arvo on 6. Mutta sullahan se limis on sitten huippuluokkaa!!!

).( Nyt masentaa, ei mitään tuntemuksia. Tulisi edes rinnat kipeiksi... olen niitä pitkin päivää töissäkin puristellut ja kokeillut... tulevat pian sen vuoksi kipeiksi
:LOL: Hiivatulehdus on alkanut helpottamaan. Meni varmasti kaikki pieleen... valmistaudun jo seuraavaan koitokseen.

Tietääkö kukaan pääseekö negatiivisen PASsin jälkeen heti seuraavasta kierrosta uudelleen yrittämään? Eli laskujeni mukaan meillä taas joulukuun puolessa välissä.

RouvaP pp4
 
Onnea vielä plussanneille! :flower:

Tervetuloa uudet mukaan piinailemaan. =)

Tänään käyty ultrassa tsekkaamassa tilanne ja hyvältähän tuo näytti! Munasoluja oli sellanen 25 kipaletta ainakin. Puregonin pistely jatkuu vielä samalla annoksella ja orgalutronia alan pistää huomenna. Todennäköisesti lauantaina pregnyl ja maanantaiksi punktio, jos kaikki menee hyvin. Perjantaina käyn vielä ultrassa niin sitten varmistuu aikataulu. Pientä nipistelyä oon tuntenu oikealla puolella munasarjoissa, mutta muuten ei mitään turvotuksia. Orgalutronin pistäminen alko jo jännittää, kun neula kuulemma "vähän" ikävä!!!

kolmisin ja nippe81 mennään siis aikalailla samoissa vaiheissa! =)
 
Heippa kaikki!
Jännitystä pidätellen oon seuraillu tapahtumianne täältä koneen takaa. Toivoisin saavani piinailla kanssanne =)
Hieman omaa napaa:
Itsellä piiiitkä historia, "lapsettomuutta" 2001 vuodesta..ennen sitä ei tiennytkään että lapsen saaminen on kyynelten takana.
Kannan perinnöllistä sairautta, sairaan lapsen tod.näk. n. 50/50.. ja minulla kantajana hiipui munasarjat tässä 30 iässä.
Siispä.. takana yksi luomu raskaus, joka keskeytettiin koska lapsi vakavasti sairas. Sen jälkeen ei mitään.. Paitsi rankat IVF-tykitykset, laihoin tuloksin, munasoluja ei tuu..
No, tuomio tuli, ettei julkinen enää hoitoihin ala.. AVAlle mentiin reipas kk sitte. Piti kai saada joku "lopullinen varmistus" että minulle biologista lasta ei ole tarkoitettu. IVF/ICSI hoito suunniteltiin, saatiin 3 munista kerättyy, 1 hedelmöittyi ja siirrettiin 7.11. :heart:

Summa summarum.. nyt pp4 varovaisin odotuksin piinaillaan.. tosin vaikka plussa tulisi, vielä on monta mutkaa matkassa.. :|

Kertokaat rakkaat kanssasiskot, miten piinailut menny suunnilleen näillä päivillä (pp4)? Itsehän sitä tietty keksii kaikki oireet ja systeemit mitä olla voi (ehken oo ainoo ;) )..

Heti kärkeen kymysys; aiheuttiko luget(tai progesteronipuikot) sen että emätin menny ihan "tukkoon"..hyvä että saa puikot sisuksiin :eek: ??? En ny mikää "holo" ennenkää ollu..mut nyt ihan TOOOOOSI omituinen :ashamed: .. no, mies tykkää :LOL:
 

Yhteistyössä