Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

kauniskuu Tervetuloa mukaan. Kyllä mulla luget aiheutti ihmeellistä turvotusta ja oli hankala niitä jo loppuajasta tumpata tonne sisuksiinsa!! Muutenkin tosi inhottavia käytössä, mutta mitäpä sitä ei tekis tän homman eteen! :LOL:
 
Retuli mikä lääke, mikä annos?

oma: kävin tänään ultrassa, munikset levossa, saan alottaa huomenna pistelyn puregonilla 150 yksikköä, ens ma seuraava ultra. täti ei oo kyllä vielä tullu, naurettavaa tiputtelua vain aamulla, mut ei se onneksi suunnitelmia muuta.... vaikka niin pelkäsin... no, jospa se täti nyt tulee kun ei tarttee enää jännittää

pitää mennä! jaksuja kaikille!
 
Kauniskuu Tervetuloa mukaan.

Plasebo Piti ihan alkaa kaiveleen ja samalla järjestelemään noita papereita. Eli siinä ultrakäynnissä lääkäri oli todennut näin; Oikeassa ovariossa 19mm:n follikkeli nähtävissä. Eli kait se tarkoittaisi sitten sitä munarakkulaa? Olenko oikeassa? Lukee myös, että; kierron päivä 12 uä:ssä nähdään säännöllinen kohtu, jossa endometrium 13 mm, molemmin puolin nähdään laajat sactosalpinsit. Mitähän tuo viimeinen sana tarkoittaneekaan? En taida uskaltaa googlettaa. Entäs ymmärränkö oikein, että tuo endometrium tarkoittaisi sitä kohdun limakalvoa? Mutta siirrossa muutaman päivän päästä toinen lääkäri sanoi sen olevan 5mm.... tiedä sitten... mihin lie kadonnut koko limakalvo.

Auttakaa, olen uunelo näissä. Onneksi olen aina pyytänyt kaikesta tekstit postise kotiin, jotta jää jotain omaa muistia parempaa tallelle.
 
Onnea Riepuriialle plussasta! :heart: Ihana, kun täällä ivf-pinossa noita plussia satelee.

Mariskalle onnea huomiseen keräykseen. Toivottavasti tulee laadukas satsi.

Millaisilla annoksilla muut ovat aloittaneet puregonin piikityksen? Pohtijatar, mites sulla? Mulla on 125 IU ja jotenkin jäin siihen ymmärrykseen, että mulla aloitetaan varovasti. Syytä en muista. Vai onko tämä ihan normaali määrä? Ja mihinkä kellonaikaan sitä kannattaisi itseään alkaa pistellä, onko ajalla jotain merkitystä?
 
Tervetuloa Himpunpimpula ja Kuumetta!

Nasu29, toivottavasti siirto meni hyvin!

Rouva P nauroin kippurassa tolle sun rintojen puristelulle :LOL: Mut älä vielä heitä pyyhettä kehään, jooko?

ON: täällä lievää rintojen arkuutta ja vähän juilii mahassa, toivottavasti oikeansorttista sellaista. Vaikea sanoa. Yleensä olen epäillyt epäonnistumista jo piinan alkumetreillä joten tällä kertaa lupasin itselleni olla positiivinen ja ajattella mukavia ja olla toiveikas. Tai siis ainakin yrittää. Lisäksi aion olla kärsivällinen ja testata vasta 2 vkon päästä, jos vain saan suinkin itseni pidettyä kurissa. Saa nähdä miten käy, toistaiseksi on mennyt hyvin mutta meneillään onkin vasta PP1...
 
Koivukuusi, kiitos tervetulotoivotuksesta.

himpunpimpula, minulle määrättiin 150 yksikköä Puregonia. Ennen inseminaatioita on ollut 50/ 58/ 58 yksikköä. Lääkäri sanoi, ettei ole merkitystä, mihin aikaan lääkkeen pistää, kunhan laittaa suunnilleen samaan aikaan aina. Minä pistän illalla. Ovulaation estävä lääke pitää pistää sitten iltaisin, joten on helpompaa, kun tuikkaa molemmat samaan aikaan.

Mitä muuten tarkoittaa pp, pistelypäiviäkö? Jos, niin minulle saa laittaa tänään 3 ja huomenna siis 4, kuka nyt sitten päivittääkin listaa.

 
Hassua.. on tämäkin omituinen paradoksi, että luget aiheuttaa samat oireet kuin mitä "toivoisimme"ja odottamme hartaimmin.. raivostuttavintahan kaikessa on se, kun on tällanen pessimistimus maximus ja luottoa ei oikeen omaan kroppaan ole :snotty: Ja se. ettei ole mitään kikkakakkosta, millä tietäs varmaksi missä mennään..kun olisikin joku idioottivarma testi, on/off B)
Rouva P .. samaa puristelua täälläkin.. kaipa noi ainaki kipeenä pysyy tällä runnomisella.. Jossai kaupan kassajonossa.. joku vois äkkiä kattoo aika pervoksi :LOL:
Koivukuusi laittahan siekin pian oireita pinoon .. Voipi sitten löytää KAIIIKKI samat itseltään :D
 
Huomenia kaikille =) Ihmeen aurinkoinen olotila, vaikka viime yön unet jäi minimiin... puolenyönaikaan nukkumaan ja koiranpentu herätti sit kolmesti yöllä, raukalla vähän maha sekaisin.

Eli Soja , aloittelen tänään annoksella 225 ja lääkkeenä Gonal-F. Katotaan nyt, toivottavasti riittää... viimeksi pitkässä oli menopur alotus kans samalla, mut munikset ei aluksi tahtonu lähtee kunnolla kasvamaan. Ja annos olikin sit jossain vaiheessa maksimi ja pistelyaikakin venyi. Mutta lääkärin mukaan tässä lyhyessä yleensä tarttetaan pienemmät annokset, kun pitkässä se jarru voi niin paljon hidastaa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :D
 
Aliisa08 Ollaan Oulun VL:ssa ja sieltä sain sairaslomaa, yhden päivän.
(2 aiempaa päivää pahoinvoinnin takia työterveydestä)
Vuoto loppui sunnuntaihin mennessä kokonaan, joten en sitten tarttenu enempää
saikkua. Tarkkaan hoitaja kyseli työnkuvaa ym. ja sitten kävi juttelee lääkärin kanssa
joka sitten kirjoitti lapun.
Kipuiluja tulee edelleenkin varsinkin työpäivän jälkeen, uskon sen johtuvan toistuvista
nosteluista, koska muulloin niitä ei ole.
Huomenna sitten selviää että onko masussa elämää laisinkaan. arvaa vaan kuinka paljon jännittää ja pelottaa! Oireet on onneksi tallella vielä, rintoja aristaa ja etoo vähän joka asia vuorokaudenajasta riippuen ja VÄSYMYS seuraa koko ajan.
 
Paljon onnea Riepiriia ja Lion :flower: 1 Toivottavasti neplussat nyt tarttuu muihinkin.

Tervetuloa mukaan Kauniskuu ja kuumetta, vaikka eipä kenenkään toivoisi täällä olevan.

ON: Olin niin päättänyt että en nyt hermoile ja tunnustele itseäni mutta...mutta.... Eiliseen asti menikin hyvin mutta nyt olen ollut sit ihan hermona ja yrittänyt kuullostella kaikkea mahdollista. Olisikin tosiaan toi on/off nappi tai valo joka kertois heti tilanteen. Pitäis lukea perjantain tenttiin mutta ajatukset karkaa koko ajan. Masua on ehkä vähän juilinut iltaa kohden ja rintojen arkuus kovenee kanssa iltaa kohden(toki se voi johtua siitä päivänmittäisesta puristelusta :LOL: ,mikä paikka ei nyt sellaisesta arkenis). Mutta kaikki samat oireet on myös lugejen ja progynovien sivuoireina. Tässä pitäis nyt vielä viikko jaksaa. Kyllä taas muistaa mistä noi PIINAPÄIVÄT on nimensä saanut :LOL: :LOL: :LOL: !
 
Helou helou, taalla Kukka jalleen. Olen ollut muutaman paivan hiljaa kun olen vain napsinut nappeja ja kasvatellut taalla limakalvoa, jippii! Elikka tana aamuna oli ultra ja nyt selvisi PASsille paiva. Ensi MA tulee siirto, eli viikolle 47 se sitten lipsahti, mutta haitanneeko tuo mitaan. Meilla on viisi alkiota pakastimessa ja kaikki otetaan sulamaan. Tarkoitus on etta kaksi siirretaan. Toivotaan etta kato ei kay liikaa ja kaksi selviaa MA asti. Jannat paikat.

Mulla on muuten ollut hormoonit tukena koko ajan. Nyt SU alan tyonnella taas keltahormoonikapseleita. Mun pitaa myos ottaa LA irrotuspiikki. Luulin jo paasseeni piikitta!

Kivaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppia peliin!
 
Mun haamu taitaa muuttua negaksi... Tein tänään taas testin ja toisesta viivasta ei tietoakaan... Ja kaikki oireet on hävinny :'( Teen kyl huomenna vielä testin, kun on oikee testauspäivä, mut pahaa pelkään... Kai tänään nyt olis jotain pitäny näkyä?!?
 
kauniskuu ja kuumetta ja oliko vielä himpunpimpula: tervetuloa mukaan piinailemaan =)

RouvaP: siirto meni eilen hyvin ja se yksi ainokainen siirrettiin joka oli 6-soluinen.

Martta75: toivotaan että siellä ois kaikki hyvin...tuuhan huomenna kertomaan että miten meni. Pidän peukkuja sulle.

Yhtään ei jäänyt pakkaseen ja nyt jo suren että jos tästä ei onnistu niin sitten joudumme odottamaan ens vuoden elokuuhun että pääsemme siihen 2 IVF/ICSI:in :( niin pitkät jonot on oys:ssa. Nyt ei ainakaan toiveet ole kovin korkealla vaikka mun pitäisi olla onnellinen että päästiin taas tähän asti ja että alkio selvisi sulatuksesta.

 
Niin kertoisko joku miten pas siirto ajoittuu ovulaatioon nähden? Jos on torstaina ovis niin milloin on siirto..entäs perjantai-ovis? Täällä ei vielä bongattu, mutta pitäs olla loppuviikosta. Milloin siirto sattuu viikonlopulle? Ja entä jos osuu ovulaatio viikonlopulle, niin mites lääkärille ilmoitat? Kuinka pitkä sulatusaika alkiolla on? Siinäpä niitä kysymyksiä tulikin tälle kertaa.

RouvaP: Endometrium on limakalvo..jospa se alkaa ohenemaan jo ovulaation jälkeen, jonka takia sullakin olis ollu tuo muutaman millin kato siirrossa. Eipä mullakaan oo pahemmin tuo lisääntymisen "teoria" hallussa, käytäntö onkin sitten eri juttu :D Miten muuten saat kaikki nuo epikriisit vai mitkä ne oli?

Nasu29:lle onnea yritykseen! Paljonko se jono sitten OYSissa nyt on? Saattaa itselläkin olla uusi jono edessä alkuvuodesta, jos ei nyt parilla passilla tärppää.
 
Täällähän on ollut vilskettä =)
Himpunpimpula , tuo lääkeannoksesi on minunkin mielestä aika varovainen. Minulla 2 ekaa päivää 200 ja kolme seuraavaa 150. Pelottaa että mun munasarjat villiintyy ja suunnilleen räjähtää tuolla annoksella! Huomattiin nimittäin menopurien aikaan, että reagoivat tosi herkästi lääkkeisiin ja useita alko kasvaa jo varsin pienellä annostuksilla. Nyt kuitenkin oli eri lääkäri kun kävin nollaultrassa, tosin lääkäri sanoi että lääkityksen oli suunnitellu se lääkäri joka mua on yleensä hoitanut. Silti epäilyttää, että muistiko se nyt huomioida minun "hormooniherkkyyden". Ja seuraava ultra on vasta maanantaina, niin jos tämä meneekin ihan päin mäntyä. Minusta on tullu kamalan epäileväinen näitää hoitoja kohtaan, kun tuntuu, ettei koskaan mene niikuin suunnitellaan. Mutta toisaalta jos se on niinkuin Retuli sanoit, että pitkässä kaavassa tarvitaan isommat annokset. Mulla kai tämä on ollu pitkääkin pitempi kaava, suorastaan ikuisuus, kun olen sumutellut jo sen 4 vkoa.Eli ehkä tuo ilta olisi paras kaikille, niin saa tehtyä suunnitelmiin vielä ultrapäivän osalta mahdollisia muutoksia.

Tänään ne sitten alkaa!ne pistokset!Vähäkö oon odottanut :p
 
miksiköhän tuosta tekstistä katos osa välistä?!? Olin kirjottanut tuota "eli ehkä tuo ilta olisi paras kaikille ennen, että minulle hoitaja suositteli iltapistoaikaa siksi, että ultrapäivän lääkitystä voi muuttaa tarvittaessa kun pistää vasta illalla. Muuten ei väliä. Ja kolmea tuntia pitempiä heittoja ei saisi ajankohdassa olla, mutta ei ole minuutin tarkkuudella, eikä ihan tunninkaan...
 
Tsemppiä kaikille hoitoihin, piinailijoille pitkää pinnaa ja plussanneille onnittelut :flower: Pahoitteluni kaikille neganneille :'( , voimia toivon Teille kovasti.
Itse jouduin käymään toissayönä kovien kipujen vuoksi päivystyksessä. Syykin selvisi:jättimäiset munasarjat (hoitojen ja hyperin peruja), josta ilmeisesti kivut johtuvat. Tämän viikon olen saikulla. Hyviäkin uutisia onneksi oli :masussa sykki kaksi (!) :heart: tä! Voi että kun nyt saataisiin pitää nämä mussukat.
VOIMIA kaikille *rutistaa* :heart:
 
himpunpimpula: aloitin peregonin 200iu nyt tiputettiin 150iu.

vielä ois huominen päivä töitä ja sitten alkas loma. pe. lääkäri ma. punktio ti. loma ke siirto. to-pe lomaa. ihanaa. väsyttää niin pirusti aamulla. mutta onnex töissä ei jouda ajatteleen näitä asioita. paitsi kun 12.30 pitää ottaa sumute.... muuten saa olla rauhassa ajatuksilta. mä oonkin ihmetellyt itteeni ku aina oon ressannu kaikkee etukäteen niin nyt on melko levollinen olo enkä oo ees jännittänyt. mut ma. varmaan jännittää.............
 
Ihanaa ja onnea KK76 - sa naytat meidan muiden unelmasta mallia! Siistia etta joillakin on onnistunut!

Placebo - PASsista kerron mita tiedan omalta kohdaltani. Elikka mulle tehdaan se PAS just tarkkaan ovulaation aikaan. Tai ainakin irrotuspiikin otan LA iltana ja siirto tulee MA aamulle. Alkiot ottavat kuulemma lauantaina sulamaan. Elikka ekaks ne kai sulaa ja sitten katsotaan etta jakautuuko ne sen paivan pari. Ma en tieda vastauksia sun viikonloppukysymykseen kun meilla tehdaan hoitoja viikonloppunakin. Omalla kohdalla ei ole nyt tarvetta siihin. Sulla myos taitaa olla PAS luomukiertoon ja mulla laakittyyn, eli mun vastauksesta ei kai paljon apua.. . Tsemppia!

Kivaa paivaa kaikille!
 
Jaahas...äsken vessareissulla totesin hitusen rusehtavaa Lugemömmöjen seassa.Että tää taitaa sitten olla tässä. :'( Huomenna kuitenki vielä tuo labra.Nyt tarttee myöntää et elämä tuntuu melkolailla paskalta!!!!Mut eipä auta itku markkinoilla...toivottavast saatais Pas aika sit vielä tälle vuodelle.Lienee kyl toiveajattelua.

Paremmalla onnella enskerralla....
 
Poloinen , älä vielä luovuta, jookosta? Tuhruttelut ja kaikenmaailman vuodot ovat erittäin yleisiä näissä hoidoissa ja silti plussia ropisee. Mulla alkoi ekassa hoidossa ruskea tuhruttelu jo joskus pp 10-11 ja luulinkin että siinäpä se sitten olikin. Mutta kuinka ollakkaan plussa tuli! Ja sitä vuotelua ja tuhruttelua kesti jotain kolmisen viikkoa ja sitten loppu, lääkärikään ei ollut siitä huolissaan ja piti kiinnittymisvuotona (+ kohdunkaula oli niin verekäs jne). Eli vielä reippailla mielin etiäpäin, jookosta :hug:
 
lion32 ja poloinen Toivotaan, että plussaa näyttäis testit huomenna. :hug:

kk76 Onnea ja tsemppiä tästä eteepäin! :flower:

himpunpimpula Mulla on kans tosi pieni annos tuossa puregonissa eli 100 yksikköä olen pistänyt koko ajan ja hyvin on munasolut kasvaneet. :)

Tänään tosiaan alkoi sitten mahaa turvottaa oikein kunnolla. Munasarjojen kohdalla tuntuu aikamoista vihlontaa välillä. Saa nähdä millanen tunne on loppuviikosta, kun munasarjat oikein venyy ja paukkuu... Tänään pitäis tuikata ensimmäinen orgalutran mahaan. Katotaan kuinka akan käy!! :|
 
lion32 ja poloinen: toivottavasti se plussa olisi huomenna testissä! kk76 onneksi olkoon!

Kauniskuu, toivoit niitä oireita... Mitäköhän oireita EI ole ollut näin toiseen piinapäivään mennessä? Vaikken olekaan kaiheasti puristellut niin rinnat ovat jotenkin aika terhakkaan oloiset :LOL: munasarjoissa tuntuu lievää vihlontaa, etenkin oikealla puolella. Toisaalta mulla oli ihan menkkamaisia tuntemuksia myös? Aamulla jo kuvittelin että oli vähän öklö olo ja päivällä tuli tunne, että nyt ne alkiot siellä kiinnittyy. Mutta tiedä häntä. Luge-tepposia varmaan! Hulluksihan tässä tulee. Töissä on vaikea keskittyä kun vain ajattelee mitä mahassa tapahtuu.

Muuten, yksi kysymys teille: oletteko piinailun aikan käyneet saunassa? Yritin googlailla IVF ja sauna, ja ainakin jenkkisivuilla suhtaudutaan asiaan aika negatiivisesti - tosin siellä saunaa pidetään muutenkin tosi vaarallisena ja kummallisena :D
 

Yhteistyössä