Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Martta, minäkin olin tulossa ehdottamaan, että vuoto johtuisi ultrasta. Jos sitä ei ollut ennen ultraa ja se alkoi ultran jälkeen, niin ehkä se on sitten sitä..? En voi kuin kuvitella, millaisissa tunnelmissa Martta ja Aliisa olette. Toivottavasti kaikki on parhain päin!

Toivo, en tiedä tyhjennysvuodosta, jos se liittyy pitkän kaavan ivf:ään... Mulla on terolutien jälkeen alkanut vuoto muistaakseni 4-5 päivää lopettamisen jälkeen (voi olla kauemminkin, mutta ei siis suinkaan ihan heti). Voihan olla, että jarrupiikki vielä hidastaa hommaa. Toivottavasti ne menkat nyt alkaisivat!

Tervetuloa mukaan, Belle! :)

Kukka, minäkin olen allergisoitunut noille raskauden/äitiyden vaikeuden voivottelijoille. Totta kai heidänkin täytyy saada purkautua huolistaan, mutta purkautukoot jollekulle muulle... Kerrottuani lapsettomuudestani olen kuullut myös jokusen "ymmärtäväisen" kommentin tyyliin "tiedän miltä susta tuntuu, meilläkään ei raskaus lähtenyt heti käyntiin" - kun siis neljännellä yrityksellä on vasta tärpännyt... Hyvä tarkoitus siinä toki on takana, ja muistanhan itsekin, kuinka jo toisen yrityskierron jälkeen itkin katkerasti, kun kuukautiset alkoivat... mutta silti. Miksi pitäisi tietää, miltä toisesta tuntuu (kun ei kuitenkaan tiedä )? Eikö riittäisi se, että kuuntelee ja osoittaa myötäelämistä? :headwall:

ON: Kaksi alkiota kyydissä. B) Muutama saatiin pakastimeenkin, eli paremmin meni kuin edellisellä kerralla. Nyt sitten vain kärsivällisyyttä peliin... Missä voinnissa on Tiger? Entä Koivukuusi?
 
Koivukuuselle vielä (ehdit väliin, meillä on ilmisen hidas nettiyhteys ). Onnea kovasti soluista! Meillä on ehkä aika samantyyppinen tilanne - kummempaa diagnoosia ei ole tehty, mutta hedelmöittyneiden solujen jakautumisessa on siis ongelma täälläkin. Saimme suunnilleen saman määrän hedelmöittyneitä alkioita kuin tekin, ja niistä lähti jakautumaan viisi alkiota. Jospa siis teilläkin? Kovasti pidän peukkuja pystyssä! Älä mieti vielä lahjasoluja tai muita vaihtoehtoja - kyllä niitä ehtii sitten, jos ei sitä ennen käy hyvin. Lepäilehän!
 
Hei
Sain tänään hyviä ja huonoja uutisia :( . Olo oli jo huomattavasti parempi ja siirtoon päästiin. Hyvät uutiset ensin.. siirrettiinyksi kuulemma erittäin hyvä 8 soluinen alkio ja lääkäri sanoi että selaisia kun saisi useimminkin siirtää. Ja sit ne huonot uutiset, se oli ainokainen joka selvisi juoksussa mukana. Eli niistä huimasta 19 solusta 12 tehtiin ICSI jossa huomattiin että 6 puuttui kokonaan solulima, sitä ei olis tavallisessa IVF:ssä nähnyt. No niistä kuudesta yksi oli epämuodostunut, pari ei lähtenyt jakautumaan normaalisti, yhden jakautuminen pysähtyi eilen ja yksi oli kuulemma niin huonolaatuinen muuten että siitä ei ollut siirtoon tai pakastukseen. Loput oli epäkypsiä niille tehtiin kyllä IVF mutta se ei tuonut tulosta. Eli vähän on mieli maassa kaiken tämän jälkeen kun pakastinkin jäi tyhjäksi. Ja luulen että tämä on meidän viimoinen yrityskerta :( . Nyt on turha yrittää lohduttaa että eihän sitä tarvita kuin se yksi hyvä... joo niin on ollut ennenkin ja tulos nolla. Että silleen.....

Näyttää Koivukuusi teillä olevan samanlaisia ongelmia, munasoluja tulee mutta kato käy matkan aikana.

Muuta en nyt osaa tehdä kuin pitää jalat ja alavatsan lämpöisenä ja lepäillä. Ruokoillakaan en enään jaksa koska yläkerranherra on minut unohtanut kokonaan. Siitä tuntuu olevan hauskaa heittää kaikki loka ja vastoinkäymiset mun harteille, eipä silti helvetin sitkeähän mä jo olen :LOL: . (Anteeksi hirtehinen huumori jos se jotain loukkasi)

 
Belle Mä oon periaatteessa jo poistunu täältä negan saaneena, mut huomaan täällä edelleen päivittäin pyöriväni :ashamed: Mä oon tosi skeptinen sen suhteen, että PASista vois ikinä kukaan tulla raskaaksi, koska meillä ne on aina tuottanu negan. Vain tuoresiirrosta tuli plussa, mut sekin päättyi km: on rv 13. Klinikalla sitä vastoin sanoivat, et PAS olis jopa todennäköisempi mahdollisuus onnistua kuin tuoresiirto. Uteliaana nyt kysynkin, et onnistuiko teidän PASit heti vai tarvittiinko useampi toisto? Tehtiinkö lääkkeelliseen kiertoon vai omaan? Ei oo pakko vastata. Sori kun tungettelen...
 
Voi Tiger, olen todella pahoillani! Tiedän just miltä susta tuntuu :hug: Ei voi kun toivoa parasta, peukutan sormin ja varpain että se yksi pysyisi matkassa loppuun asti! Saa sitten nähdä onko meillä maanantaina mitään siirttävää, voi olla että pitkässä viljelyssä käy lopullinen kato.
 
mul on hirvee ootos et tärppäis tiedän et jos tää epäonnistuu oon tosi maassa. oon oottanut tätä hetkee 6,5 vuotta....ja nyt pitäs vielä oottaa tän kuun loppuun niin tietäs onnistuko. ja mä en kestä oottaa.vk 47 ois siirto. jokapäivä on yhtä piinaa.
 
Hei kaikille :flower:

Huomenna sitten siirto, oli ilmeisesti sulatuksesta selvinny, kun mitään ei kuulunut. Ajelin tänään jo Ouluun. Huomenna siirto klo 12.00.

Anteeksi, kun pelkkää omaa napaa, mutta kommentoin myöhemmin kuulumisianne.

Jaksamista kaikille ja toivoa :flower:
 
Isot lohtuhalit kaikille pettyneille :hug:

t0iv0: mulla alkoi tyhjennysvuoto 13 päivän jarrusumuttelujen (synarela) jälkeen eli kp 34. tyhjennysvuodon myöhästymisen takia punktio ja alkionsiirto siirtyivät viikolla eteenpäin.

kolmisin: tää on kyl yhtä odottelua vaan, jaksamista sulle :hug:

RouvaP: onnea siirtoon!

ON: toinen seurantaultra takana. oikealla on 8 ja vasemmalla 5 munarakkulaa, kooltaan 12 mm. limis 8mm. punktiopäivä on siis ke 12.11 ja siirto pe 14.11.

vähän tyhmä kysymys, mutta onko testipäivä kahden viikon päästä alkionsiirrosta vai punktiosta? milloin on siis pp1? :ashamed:
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 6.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp15

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp13

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp9

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp7

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp3

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp0

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp0

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp--

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio & siirto vko 47 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--
Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
 
Janniina Siirtopäivä on pp0 eli eka siiron jälkeinen pv on sit pp1. Eli testipäivä (virtsasta) on yleensä pp14 eli kaks vkoa siirrosta. Verestä testipäivä on yleensä jo pp12. Näin ainakin mulla ollut ja aika monella muullakin.
 
Mulle lääkäri antoi ohjeeksi verikoe 2 vko punktiosta ja jos tikuilla niin yksi päivä siihen lisää. Punktiopäivä olis kuulemma raskautta laskiessa 2vko ja koepäivä 4vko. tuliko tarpeeksi sekavasti....
Ja piinapäivistä en osaa sanoa, itse ajattelen että nyt ne alkoi kun on jotain sisällä ja toivottavasti pysyykin.
 
riepuriia mä testasin ekan kerran jo pp9, sillon sain jo haamuplussan.

Onnea huomiseen siirtoon RouvaP! :heart:

).( Huomenna viimeinen päivä lugesteroneja.. sit pitäis pärjätä ilman. Mulla ollu nyt kaks päivää vatsa tosi paisunu, kova ja "kireä". Jos vatsaa venyttää, tuntuu kuin lihakset kinnais tosi paljon vastaan. Tietääkö kukaan onko normaalia vaiko mistä vois johtua? Olin jo päässyt siitä punktion jälkeisestä turvotuksesta eroon.. nyt vähä mietityttää mistä tää voi johtua.
 
Vastasin sinulle Tuomenmarja jo tuonne sekundääristen puolellekin, mutta vastaan tännekin.

Meillä tie on ollut pitkä ja ei tosiaankaan ihan ekalla kerralla onnistuttu.

Ensimmäinen IVF hoito meni kokonaan mönkään. Tuoresiirto puhdas nega, ekassa PASsissa arvo oli jotain 20 luokkaa eli ei normaali raskaus, mutta jotain kiinnittymisen yritystä oli ollut kuitenkin.

Toisen IVF-hoidon tuoresiirto oli taas puhdas nega, ensimmäinen PAS hcg-arvo yli 1000 (pp16). Alkuraskauden ultrassa nähtiin, että molemmat alkiot oli kiinnittynyt, mutta toinen oli lopettanut kasvun jo jossain rv5 tietämillä. Toinen jaksoi loppuun asti ja meille syntyi esikoistytär.

Kun lähdimme toista lasta toivomaan, oli pakkasessa vielä kaksi alkiota, mutta PAS tuotti negan.

Kolmannen IVF:n tuoresiirto ja eka pas olivat negoja, mutta toisen PASsin jälkeen saimme toisen tyttären.

Aloimme toivoa kolmatta lasta ja pakkasessa oli kaksi alkiota. Tämä PAS tuotti kuitenkin negan. Menimme vielä neljänteen IVF hoitoon, jonka totesimme olevan viimeinen. Tuoresiirto oli nega, ensimmäinen PAS oli nega. Sitten pidettiin vähän tuumaustaukoa.

Nyt olemme palaneet hoitopaikkaamme ja pakkasessa on neljä alkiota, joiden avulla yritämme. Jos niiden jälkeen en ole raskaana, niin kolmas lapsi jää meidän perheeseen tulematta.

Eli PITKÄ tie on meillä takana, mutta kaiken kruunaa nuo kaksi onnistumista. Meillä ainoat onnistumiset on tullut PASseilla, joten uskoni PASssiin hoitomuotona on vahva.

Toki nyt itseä jännittää hirveästi, kun tulevaisuus on noiden neljän alkion varassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Belle Mä oon periaatteessa jo poistunu täältä negan saaneena, mut huomaan täällä edelleen päivittäin pyöriväni :ashamed: Mä oon tosi skeptinen sen suhteen, että PASista vois ikinä kukaan tulla raskaaksi, koska meillä ne on aina tuottanu negan. Vain tuoresiirrosta tuli plussa, mut sekin päättyi km: on rv 13. Klinikalla sitä vastoin sanoivat, et PAS olis jopa todennäköisempi mahdollisuus onnistua kuin tuoresiirto. Uteliaana nyt kysynkin, et onnistuiko teidän PASit heti vai tarvittiinko useampi toisto? Tehtiinkö lääkkeelliseen kiertoon vai omaan? Ei oo pakko vastata. Sori kun tungettelen...
 
Tulin pikasesti vaan kertomaan, että käytiin äsken VL:lla omalla lääkärillä siinä VL:n ensimmäisessä ultrassa. Sikiön sydämensyke oli vieläkin erittäin vahva tuosta verisestä ja ruskeesta vuodosta huolimatta. Oli jatkanut kehitystä.. vastaa nyt rv 7+5 ja laskettu aika on 22.6.09 jos kaikki loppuun saakka sattuis menemään hyvin. Sikiö oli 14mm pitkä ja muutenkin norm. oloinen. Lääkäri ei löytänyt kohdusta mitään mikä aiheuttaisi vuotoa.. ilmeisesti joku suoni jossakin on niin herkkä että tihkuu verta.. Vuoto kuulemma yleensä loppuu itsestänsä.. nyt vaan yhdyntäkielto ja fyysisen rasituksen kielto niin kauan kuin vuotoa tulee.
Nyt lähdetään pohjanmaalle niin en ehdi alkaa sen enempiä kirjoittelemaan.. Mukavaa vkl:a kaikille! Onnea plussailijoille ja voimia kaikille!
 
Ihanaa aliisa!
itsellä vuoto toistaiseksi loppunut, mutta kipuja epäsäännöllisesti. Menkkamaista juilintaa.
Onkos sinulla minkäänlaista kipua vai pelkkää vuotoa?
Meillä sydänääniultra vasta ensi torstaina VL:ssa.
...pitkä on odottavan aika :attn:
 
Onko normaalia että pari päivää punktion jälkeen on olo kuin ilmapallolla? Siis ei varsinaisesti satu alavatsaan eikä munasarjoihin, tuntuu vain että olisi ihan hirveästi ilmaa mahassa, mutta sitten ei kuitenkaan tule mitään ulos vaikka miten pinnistää... Mietin että onko tämä vain jotain mahavaivaa vaiko punktiosta johtuvaa? Ei ole aikaisemmilla kerroilla tullut samanlaista ongelmaa.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 6.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp15

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp9

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp7

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp3

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp0

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp0

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp--

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

Belle70: PAS siirto vko 46-47 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio & siirto vko 47 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--
Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis

 
Täällä yks surullinen tapaus lisää eli alku näytti lupaavalta, mut sitten tapahtu jotain ja oireet katosivat vähitellen. Tein pp10 testin ja haamu, pp11 nega ja tänään pp14 nega. Oon sit ollu sairaslomalla tosta pp11:sta lähtien.

Pysyisin muuten mielellään tuolla haamuilijoissa, koska voi olla, ettei meille enää tule uutta yritystä (rahat ja aika loppuu ). Olen muuten muuttanut vain oman tilanteeni, joten lista on muutoin päivittämättä. Sori, mut en jaksa/pysty.

Kohtalotovereille :hug:

Plussailijoille kovasti onnea, erityisesti Miimille ja muille plussapuhureita!
 
Saara10: lohtuhali :hug: ja kaikille muillekin pettymyksen kokeneille.

Aliisa: Ihania uutisia jälleen ja toivotaan todellakin että kaikki menee loppuun asti hyvin. Muista nyt todellakin vain maata ja äläkä rasita itseäsi yhtään ja nauti nyt raskaudestasi =) Paljon tarrasukkia vaaville matkan varrelle :heart:

RouvaP: mites meni siirto ?

).( sain tänään ovulaatio testiin plussan ja soitin heti oysiin ja maanantaina sulattavat sen ainokaisen alkion ja tiistaina ois sitten se siirto jos 9-soluinen alkio selviää yksin sulatuksesta. Aikoivat soittaa maanantaina jos alkio ei ole selvinnyt sulatuksesta joten aika jännät paikat täällä. Pettymys on kyllä sitten tosi suuri jos ei alkio selviä sulatuksesta koska odotukset ovat taas suuret ja kun vasta tammikuussa pääsemme siihen toiseen ICSI-hoitoon.
 
onnex on perjantai saa olla rauhassa viikonlopun.... mulla ois tiistaina ja perjantaina ultra. pe. päättävät oisko vk.47 ma hyvä päivä punktiolle. oon ottanu koko viikon lomax niin ei tarvi ressata töissä....
 

Yhteistyössä