Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Työkiireiden keskeltä ajattelin tulla kertomaan, että haamuplussa tuli tänään tikkuun =) Huomenna meen kuitenkin verikokeeseen niin saa tietää "oikean" tuloksen! Nyt jännittää vielä enemmän huominen tulos ku tuo haamu ilmesty tänään.. Olin niin varautunut siihen että selvä nega tulee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliisa08:
Huomenta vaan.. suruisissa fiiliksissä jälleen kerran.. Eilen illalla töistä tullessa lorahti housuun pikkuhousunsuojallinen ruskeaa vuotoa. Sen enempää ei tullut silloin.. sitten tänään aamulla lorahti paperiin kunnolla verta. Siteeseen saakkakin sitä on lorissut. Taitaa kyllä olla km tullut tai sitten tuulimuna..
Soitin VL:ttoon. Olivat sitä mieltä että ei vielä hätää kun ei ole tullut hyytymiä eikä klönttejä. Jos vuoto runsastuu ja klöntit ja hyytymät alkaa valumaan, niin sitten pitää soittaa ja aikaistetaan ultraa.
En kuitenkaan jaksa enää elää tässä epätietoisuudessa vaan varasin omalle gynekologille ajan täksi päiväksi. Haluan eroon tästä epätietoisuudesta. Jos siellä ei mitään näy niin turha tätä enempää on pitkittää.. Lopetetaan lääkkeet samantien eikä turhaan jatketa niitä. Tosiaan, tänään klo 12 meen ultraan ja sit selviää tämäkin epätietoisuus.. vaikka itseppä taidan jo sen tuloksen tietääkin.. ei mulla ole oikein edes toivoa, että tuolla masussa enää mitään ainakaan elossa olisi.. Nää on niin raskaita asioita.. Taidan hakea sairaslomaa. EI pää kestä olla töissä.. :( Vaikka yleensä työnteko on mulle terapiaa..
Tuo on kopsaus luovutetut munasolut palstalta.. en jaksa kahteen kertaan samaa kirjoitella.
Onnea Miimi78 haaleasta plussasta!
 
Onnea Miimi kummitteluista. :flower: :heart: :heart:

Olen pahoillani Aliisa, jos todellakin kauan odotettu plussa kääntyy negaksi. :'( Pidän vielä kuitenkin sinulle peukkuja d:)b että lopputulos olisi positiivinen. :heart: Voimahaleja sinulle :hug:
 
Miimi Onnea haamusta! Siitä on hyvä jatkaa viivan tummumista :heart:

Aliisa Voimia sulle! Kuten jo aiemmin kerroin, elin vuosi sitten tuota samaa vaihetta. Sulla on nyt tosi rankkaa. Hyvä kuitenkin, että pääset nyt sinne ultraan. Kaikki voi vielä olla hyvinkin. :hug:
 
Koivukuusi Mä ajattelen myös noin kuin kirjoitit. Siis siitä, etten voisi elää itseni kanssa, ellen olisi käynyt läpi tätä tietä ja myöhemmin sitten kaduttaisi. Sittenpä ei ole mitä katua, kun tietää, ettei olisi enempää voinut tehdä. Niin, kai näitä hoitoja vois ikuisuuden jatkaa, mutta eiköhän se pienemmälläkin ikuisuudella selviä, onnistuuko vai ei... Kaikesta huolimatta yhä sen vauvan haluaisin. Tuntuu siltä, että mitä enemmän pettymiskertoja on takana, sitä enemmän sitä vauvaa haluaa. Niin kovasti haluaisi jotain vastinetta tälle henkiselle, fyysiselle ja taloudelliselle kärsimykselle. Ettei tätä kaikkea olis vaan turhaan kestäny...
 
Onnea Miiimille haamusta ja toivotaa että se vahvistuu.

Toivottavasti Aliisa se on vai harmitonta vuotoa ja kaikki on ok.

ON: Itselläni edelleen pönäkkä olo, nyt olen alannut pelätä hyperiä. Juonut oon yrittänyt kovasti toivottavasti tämä turvotus alkaa laskea. Kipuja on vielä vähän mutta aika hyvä olo.

Ja vielä miehen mukana olosta... Minun mies on töissä ulkomailla ja aiemmissa hoidoissa hän pääsi baltiasta aika hyvin tänne. Mutta nyt on Unkarissa ja minäkin matkustan sinne takaisin heti siirron jälkeen, kävin vain hoidoissa Suomessa. Ja nyt jouduimme käyttämään pakastettuja jo aiemmin kertomani bakteerihässäkän takia niin hänen tänne tulo kädestä pitämään olis ollut aika kallista kun ei nämä hoidotkaan ilmaisia ole. Mielellään minä hänet olisin mukaan ottanut koska yhteinen asiahan tämä on mutta nyt piti tosiaan ajatella myös taloudellista puolta. Ja onneksi skype on keksitty :) .

Kysyisin vielä että kauanko teillä on yleensä punktion jälkeinen turvotus kestänyt? En nyt oikein muista aiempia kertoja.
 
RouvaP Täällä pidetään peukkuja sulle perjantaihin! =) Toivottavasti kaikki menee hyvin ensi syksyyn asti. Noita lääkkeellisiä passeja tehdään kuulemma vain jos on epäsäännöllinen kierto, muuten katsotaan ensin että onnistuuko ilman lääkkeitä, ja jos ei, niin sitten lääkkeet kehiin.
Mä en päässyt kun vasta kp12 ultraan..pitäsköhän tikkuilla jo ennen sitä, kun kierto on n.28pv?

Niin ja mites Nasu29 etenee kun ei ole kuulunut eikä näkynyt?

Kaikille epäonnisille lohtuhaleja ja jaksamista...sitä tarvitaan :hug:
 
Miimi: onnea haamusta =)

Tuomenmarja: pahoittelut negasta...olisin niin toivonut sinun onnistuvan ja tietenkin toivon meidän kaikkien onnistuvan näissä hoidoissa :hug:

Aliisa: toivon todellakin että se ei ois keskenmenovuoto vaan vaavilla olis kaikki hyvin...pidän peukkuja että kaikki olis parhain päin. Tulehan kertomaan sitten, että miten kävi. Olemme tukenasi niin hyvässä kuin pahassakin mutta toivon että siellä ois hyviä uutisia....

).( kävin eilen ultrassa ja limis oli kuulemma hyvä...olikohan muistaakseni 8 tai jotain mutta lääkärin mukaan hyvä. Kävin sitten eilen väestöliitosta (medipoliksesta) ostamassa clearblue ovistestit 7kpl ja sain vielä kaupan päälle raskaustestin ja kaikki nämä maksoi vain 25euroa :) Tänään sitten testasin ekan kerran eikä vielä ollut ovis aika...toivottavasti tulee ovis tässä kuussa niin päästäis sinne siirtoon. niin ja siihen kysymykseen niin mieheni oli mun tukena punktiossa pitämässä kädestä kiinni...olisin kyllä pärjännyt ilman miestänikin koska oysin henkilökunta oli niin ihania ja aidosti pitivät huolta meistä punktioon menijöistä =)
 
Talla onkin ollut kovasti toimintaa eilisen jalkeen! Kiva juttu!

Aliisalle, suurta jaksamista ja toivottavasti viela on toivoa!

Nasu, onko sulla nyt siis eka PAS? Mulla oli just eka IVF ja nyt on PAS parin viikon paasta. Tanaan on KP2 ja ultra on KP10. Ma alan ottaa huomenna niita limislaakkeita. Pitaako sita ovista itse mitata ja sittenko se PAS tehdaan kun on ovis ollut? Ma en ole moisesta puhunut viela laakarin kanssa, ensi viikolla ajattelin sitten kaiken tarkistaa. Kiva jos kerrot mulle mita ne on sulle haastellut. Ma sen sain tietaa etta siirto on KP10-14 valilla tavallisesti, riippuu...
 
Suureksi yllätyksekseni ultrassa löytyi syke! Gynekologin mukaan erittäin vahva syke olikin:) Muutenkin alkio vastasi ihan viikkoja ja päiviä.. oli mittausten mukaan 7+1.. vaikka tänään on 7+0 siirron mukaan.. eli kaikki toistaiseksi hyvin:) Voi luoja kun tuo vuoto säikyttää. Gynekologi sanoi sen olevan vanhaa verta, joka vuotaa pois.. Kohtu oli ainakin lujasti kiinni:) Nyt hän vaan kielsi yhdynnän ja raskaan fyysisen työn niin pitkään kunnes tuota vuotoa tulee... Nyt täällä uskalletaan jo hetkeksi huokaista helpotuksesta vaikka tuota vuotoa välillä vielä tuleekin.

Kiitos kaikille tuesta! Ilman teitä olisin niin yksin tämän asian kanssa. Täältä saa niin paljon tukea ja lohtua ja tsemppiä... :heart:
 
Plasebo Lämpimät kiitokset peukutuksesta, minäkin jännään sinun puolesta maanantaina, eikö sulla silloin ole eka ultra? Itse aloin tikuttelemaan sunnuntaina (kp 11), koska viimeksi, kun viisi vuotta sitten tikuttelin alkavaan Passiin niin se testi näytti heti plussaa ultraa seuraavana päivänä ja taas tällä kertaa se näytti jo samana päivänä plussaa ultrapäivänä (kp12). Lääkäri varasi suoraan ajan siirtoon Oysiin ja se on tosiaan perjantaina klo 12. Minulla kierto sen 30 päivää. Voisit ehkä alkaa tikutteleen sinäkin jo aiemmin, jos raskit tai haluat. Millainen hoitohistoria sinulla on?

Nasu29
Ollaan taas tässäkin kierrossa mukana yhtä aikaa
:) Kiva, että ultrakuulumiset oli hyviä, ei muuta kuin tikuttelemaan!

Aliisa Jaksamisia. Mitä ne sanoi siellä ultrassa? Toivottavasti kaikki oli hyvin.
:hug:

Miimi Saisinpa minäkin sen haamun testiin reilun parin viikon päästä.... Onnea!
 
Aliisa, voi kun hienoja uutisia! Peukutuksia jatkoon.
Miimille haamuonnittelut, toivottavasti se siitä vahvistuu ja yhteinen matkanne jatkuu.

Meillä mies on ollut ultrissa mukana, mutta sitä heikottaa sielläkin. Siksi mietin, että punktiossa sen on ehkä viisainta odotella mua odotushuoneen puolella.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 4.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp13

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp11

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp7

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp5

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp1

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp--

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11.(?) pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp--

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Miimi78: 2.IVF/ICSI, pp11

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
 
Kiitos kaikille! Tulen huomenna sitten heti ilmoittamaan hcg testin tuloksen.

Ihanaa Aliisa kuulla että kaikki on hyvin! :heart: :heart:

Toivottavasti Milmalla menny punktio hyvin!

Tiger Onnea suuresta määrästä munasoluja! Toivottavasti moni hedelmöittyy etkä saa soittoa lääkäriltäsi. Mulla tota turvotusta on kyllä kestäny yli viikon.. mielestäni nyt vasta "normaali" olo.

Onnea huomiseen punktioon Koivukuusi!

Janskille ja Milliäiselle toivotan onnea joulukuun hoitoihin!!
 
Onneksi ei tänään kuuluunut lääkärin soitoa, ilmeisesti siellä ainakin joku on hedelmöittynyt..huh huh. Tämä turvotuskaan ei niin haittaisi mutta kun on vähän kipeäkin, pelkään hyperiä. Se meinaan tietäisi sairaalareissua ja siirtoa ei ehkä pystyttäisi tekemään ja silloin mun Suomen reissu oli turha :( . Toivon todella että huomenna olis parempi olo.
 
Hei vaan kaikille taas!
Palaan taas kehiin, kun sain tänään postissa hoitosuunnitelman passiin. Eli pas1 (kolmas ivf) ajoittunee varmasti tämän marraskuun loppuun.

Hoitosuunnitelma näyttää olevan lähes samalla kaavalla kun aiemman passit. Eli zumenon 3krt/vrk ja kp2 aloitus. Sitten varmaankin lugesteronin tilalla on nyt tällainen progesteron ..... ja jotain perässä. Onko jollain kokemusta tästä? Oliko tämä se lääke, joka tulee heti läpi?
 
Pää on jotenkin ihan sekaisin siitä lääkärin kaikesta puheesta, ei millään muista mitä kaikka se puhu. Aloitin siis Primolutit ja sen jälkeen kp2 Puregon pistokset. Noitten lisäks on reseptit Orgalutran:ille ja Pregylille ja vielä Lugerstronille. Pregyl on se irrotuspiikki, eikö? Mikäs pistos tuo Orgalutran sitten on ja sitten tuo Lugestron, millon niitä sitten käytetään (niiden käyttöpäiviö ei ole vielä kirjoitettu tuohon hoitosuunnitelmaan.
 
Pää on jotenkin ihan sekaisin siitä lääkärin kaikesta puheesta, ei millään muista mitä kaikka se puhu. Aloitin siis Primolutit ja sen jälkeen kp2 Puregon pistokset. Noitten lisäks on reseptit Orgalutran:ille ja Pregylille ja vielä Lugerstronille. Pregyl on se irrotuspiikki, eikö? Mikäs pistos tuo Orgalutran sitten on ja sitten tuo Lugestron, millon niitä sitten käytetään (niiden käyttöpäiviö ei ole vielä kirjoitettu tuohon hoitosuunnitelmaan.
 
karatin Pregnyl on joo irrotuspiikki. Orgalutran on jarrupiikki jota alat pistään Puregonin kaa rinnakkain sitten kun follit on tarpeeksi suuret (millon sen pistäminen alkaa päätetään ultran jälkeen). Eli estää munasolujen irtoamista. Lugesteron on emättimeen laitettava lääke jonka käyttö alkaa siirtopäivänä.
 
Aliisa: Onneksi vuoto oli väärä hälytys!

Karatin: Just oli kirjottamassa noista lääkkäeistä, mut Miimi oli nopeempi :) Mä aloin käyttään Lugesteronia punktiopäivän iltana.

Ja Tigerille onnee siirtoon! Toivottan, että hyperiä ei tule ja huomenna voit jo paremmin!

Itsellä menossa nyt pp 5. Mitään ihmeellisiä tuntemuksia ei ole ollut. Pitäskö olla jotakin tuntemuksia? Kertokaa kokemuksista!

 

Yhteistyössä