Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Kukalta piti kysyä, että paljonko saittekaan alkiota ja montako siirrettiin? Meillä oli myös ongelmia ekassa (ja toistaiseksi ainoassa siirtoon päätyneessä) IVF:ssä alkioiden jakautumisen kanssa. Melkein kaikki saadut solut hedelmöityivät, mutta vain kaksi alkoi jakautua. (Toinen siirrettiin, toinen tuhoutui pakastimeen...) Jos jotain on siirretty, teillä lienee kaikki mahdollisuudet onnistua? Tsemppiä!

Lisäys: Ei kun taas luin huonosti, anteeksi! Pahoittelen sitä negaa. :ashamed: Voimia jatkoon.!
 
Jep, huomenna olis punktio ja nähdään mitä on saatu haudottua :LOL: Meillä taitaa milma olla sama siirtopäivä.

Ja Aliisa toivottavasti kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu. Meillä kyllä menee "luukut" vähäksi aikaa mieheltä kinni jos tämä nyt ottaa onnistuakseen. En uskalla ottaa riskiä että yhdyntä aiheuttaisi km, vaikka eihän sen pitäisi lääkärien mukaan vaikuttaa.

ON: Olo on suht ok. maha vähän pömpöttää ja on turpea olo mutta muuten hyvä. Mulla lupas pikkuveli tulla hakemaan punktiosta ja olenkin nyt "kiusannut" sitä että kaikki luulevat mulla olevan tosi nuori mies :LOL:. Nesteen juonti edelleen jatkuu .

Onko kenelläkään tietoa kuinka tarkkaa se pregnylin pistosaika on? Mulla oli eilen pistoaika laskettu klo 20 ja myähästyin siitä n. 15 min. Olin tulossa kylästä ja jouduin kiertämään kolarin takia kauempaa joten en ihan klo 20 ehtinyt. Sehän tulisi pistää n.36-37 tuntia ennen punktiota.
 
Hei Milma, Kiitos!

meille tuli roppakaupalla munasoluja - 18! Niista 10 hedelmoittyi. Niista 5 laitettiin heti pakastimeen. Elikka 5 jatettiin jakautumaan ja mulle oli suunniteltu tehda siirto 5. paivana eli plastokystavaiheessa... Mutta siis viidesta solusta vain yksi oli jakautunut kunnolla ja mulle tehtiin siirto siis jo 2. paivana punktion jalkeen kun solut olivat niin huonoja. Niista viidesta kolme taysin kuolleita, yksi hyva ja yksi huono, tosi huono alkio siirrettiin.

Nyt sitten sulatetaan muutaman viikon paasta kaikki viisi. Jannaa sitten nahda etta menehtyvatko ne kaikki vai onko niista jakautumaan. Ja toinen IVF on viela jannempi, kun sitten nakee tuleeko aina niin huonosti jakautuvia alkioita. No, askel kerrallaa, toivotaan etta niista viidesta pakastetusta kaksi selviaisis siirtoon ja viela mieluummin vasta blastokystavaiheessa....
 
Kyselykausi jatkuu... onko teillä kaikilla olleet miehet mukana punktiossa? Itse toivoisin puoliskoani mukaan, mutta hänelle tulee aina lääkärin vastaanotolla niin huono olo, vaikka mitään ei tehtäisikään, että eipä taida hänen olla viisasta tulla punktioon mukaan. Kestääkö sitä ilman, että on ketään kenen kättä puristaa?
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 2.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp11

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp9

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp9

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp5

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp3

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 45-46 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp--

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11.(?) pp--

Koivukuusi: 3.IVF, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Milliäinen: 1.IVF, 1.PAS siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

Tiinuli81: 1.IVF, punktio ja siirto marraskuussa? pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
 
karatin mulla oli mies silloin mukana, mutta viime hetkellä sanoi ettei voi tulla, kun ei kestä katsoa jos minuun kamalasti koskee. odotti sitten toimenpidehuoneen ulkopuolella ja oli heti vierellä kun sieltä pääsin.
mulla oli toimenpiteessä vierellä mukava kaveri joka tarkkaili mun ilmeitä ja lykkäsi lisää kipulääkettä tarvitteassa ja kyseli mun oloa ja kertoili mitä tapahtuu. en tuntenut oloani lainkaan hyljätyksi.
tämä oli noin viisi vuotta sitten tyksissä.

onko mulla tosiaan jo pp 5 ?
milloinkahan sitä uskaltaa alkaa jotain ajattelemaan... ei vielä ainakaan, arki pitää ajatukset
kiitettävästi muualla :whistle: just....
 
Karatin: Ensimmäinen punktio vasta minullakin edessä, mies tulee mukaan ja voi olla että päätyy itsekin neulan kohteeksi jos siittiöitä ei perinteisemmillä keinoilla saada mikrohedelmöitystä varten. Muutenkin on mukana ja tukena niin paljon kuin mahdollista, luvannut toimia pistäjänä jne.

Onko punktiopäivä muuten sairaslomapäivä myös miehelle? Ja entäs siirtopäivä sitten? Vai joutuuko ne järjestämään ylimääräisinä vapaina? Olisihan se kiva että oltaisi molemmat paikalla kun meidän yhteistä lasta alulle yritetään..
 
Karatin Mulla mies oli mukana punktiossa, mutta kaikissa siirroissa olen ollut yksin. Koen, että olisin pärjännyt punktiossakin yksin, mutta olihan se mukava, kun mies sitten jälkikäteen pystyi kertomaan, mitä kaikkea oli tapahtunut. Mähän en sinne alapäähäni nähnyt ;)

Ronja Mies sai myös sen punktiopäivän sairaslomaksi, häntähän tarvittiin silloin siementen luovuttajana ;) Sen jälkeen onkin sitten kokenut olonsa hyvinkin turhana, kun ei voi asialle mitään tehdä...

Aika vakavana mies selitti siitä punktiosta, että miten hurjan pitkä neula sisääni oli työnnetty. Tais naisen arvo ponnahtaa entisestään korkealle :D
 
Meillä mies on ollut aina mukana vaikka olisin pärjännyt ilmankin. Itse punktiot on ollut aika helppoja, ilmeisen vahva lääkitys olut. Olen ollut sellaisessa raukeassa höperö tilassa ja tiennyt kyllä mitä tapahtuu. Joskus on päässyt myös siirtoon mukaan mutta usein olen käynyt yksin. Nyt olen menossa puktioon yksin ja käytämme pakastetavaraa sattuneesta bakteerihässäkästä. Olen aina heti informoinut häntä jos ei ole ollut mukana. Kipeä olen yleensä ollut vasta illalla kotosalla ja siellä hän on saanut minua hoivailla, nyt on pärjättävä omillaan :( .
 
Meilla mies ei saanut tulla punktioon kun se tehtiin nukutuksessa. Parempi niin, mieheni ei kestaisi moista nahda. Joutuisin sitten itse hanta hoitamaan! haha.

Tuntuu etta taalla mennaan vaan mutakuopan pohjalla. Tuntuu etta kaverit on perseesta eika niista tahan hataan mitaan apua saa. Ei ne mitaan tajua, ei niilla ole aikaa kuunnella, silittavat vaan omaa vauvamahaansa onnellisena. Ma olen talla hetkella niin pirun pettynyt kaikkeen. Miten sita voi jaksaa vaan taistella ja vetaa hymyn korviin? On taa kylla niin perseesta etta meille on tallainen osa annettu. Onneksi saan yhdesta laheisesta myos lapsettomasta kaveristani apua, mieheni on suuri tuki ja turva ja juttelukaveri ja onneksi aitini tukee parhaansa minka voi. Jotenkin saali etta niin perusiloisesta ihmisesta kuin minusta on tullut tallainen miettiva surija. Onneksi saan myos talta palstalta apua, tietaa etta muut ainakin ymmartaa. Mutta mista ihmeesta te toiset saatte voimaa jatkaa kun oikein tuntuu etta kaikki kaatuu paalle? Tuleeko sita viela enemman aikaiseksi ja surulliseksi mita pitemmalle hoidot menee, vai helpottaako se ajan myota kun on jo niin turtunut?

Sori mun urputus, ehka te tunnette joskus samoin? Pakko vaan hokea itselle etta tilanteelle ei mitaan voi ei mitaan voi ei mitaan voi ja nousta ylospain. Kiitos etta sain purkaa itseani.
 
Siirto on sitten 7.11 eli perjantaina oysissa, toivottavasti vain siirtoon asti pääsemme. Ovistesti näytti positiivista jo tänään ja minulla sattui olemaan se ultrakin tänään joten nyt vain odottelemaan perjantaita. Jospa ne pikkuruiset selviäisivät sulatusesta että päästäisiin se yksi alkio siirtämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plasebo:
RouvaP: olen jo tutkiskellut täällä palstalla noita ovistikkuhommeleita ja monissa ei edes näy ovis. Mutta kehutuin tuote ja jonkun hoitajienkin suosittelema on digitaalinen clearblue, itelle tilasin jo ton, kun en aio ottaa riskiä että ovulaatio jäis huomaamatta. Tuolla testillä ei tarvi tulkita viivan paksuuksia vaan sanoo suoraan onko sitä vai ei. Hinta tosin oli n.35? (kotitesti.fi), mutta toivottavasti on sen arvoinen.

Mulla on tuo eka ultra 10.11, eli viikon perässä tullaan! Onko sulla luomukiertoon vai lääkkeelliseen? Alkoi vähän tuntumaan, että voisko olla hoitajasta kiinni, että onko niitä aikoja vai ei?
Minulla hoito ihan normaaliin kiertoon, kait?? Mutta mitään lääkkeitä en ole nyt tarvinnut. Minullahan on se paha endo, muuta syytä ei ole. Sisuskalujani on kuvattu joskus lääkärissä "rotanpesäksi"... niin siitä voi päätellä endon vahingot. Onneksi kohtu ok, limis oli ok, ja johtofollikkeli oikealla... ja jospa ne siitä sulatuksesta selviäisi. Ihana, kun sinäkin pääsit siirtoon. Mahdollisesti vois olla jopa hoitajasta kiinni, jotku on muutenkin todella ihania ja toiset taas tekee työtään kuin olisivat hyvinkin närkästyneitä kyselyistä ym. Sullahan se ultra on viikon päästä? Toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen ostanut herkkiä ovistestejä ja niissä se tulos näkyy (olen tehnyt tänään 5 kpl :LOL: ) mutta yhdessä normaalissa testissä se taas ei näy, onko sitten ettei ole niin herkkä, kuin toiset testit. Tilasin ne paremmat kotitesti.fi:stä ja toiset mammaksi.fi:sta ja ne ei kyllä sitä tulosta mulle viime kierrossakaan näyttäneet. Nämä herkät liuskat kotitestistä hyviä!!!! KAIKKI VAAN TILAAMAAN SIELTÄ!
Tsemiä hoitoon, mukava jännätä yhdessä!
 
meillä mies oli punktion aikana odottelemassa odotustilassa (hoitaja suositteli ettei tuu mukaan huoneeseen, kun on herkkä neulojen suhteen, ettei pyörry). kestin kyllä punktion hyvin yksinkin, ei ollu niin kivulias ku olin luullut, toivottavasti ei oo tulevakaan punktio.

ON: ultrassa näkyi oikeella 6kpl ja vasemmalla 3kpl 7mm munarakkuloita (ilmeisesti myös pienempiäkin oli). lääkäri sanoi että " vain 7mm kokoisia" eli olis pitänyt jo olla hieman isompia. vähän pettynyt fiilis on, kun ei oo kasvaneet kunnolla ja olishan noita enemmänkin saanu olla.. puregon annosta lisättiin ja torstaina toinen seurantaultra.

minkä kokoisia munarakkuloita teillä muilla on ollut ekassa seurantaultrassa? entä limakalvon paksuus?
 
Nyt köllittelee se yksi ja ainokainen alkio masussa, kunkan se pitäis nyt kunnolla kiinni siellä. Tästä se piinaaminen taas alkaa, argh. Janniina : mulla on ollu ekassa ultralla 6-8 mm rakkuloita, ja toisessa ultrassa sitten suurimmat 17-18 mm. Limakalvo ekoissa ultrissa ollut n. 0,5-0,7.

Teillä ollu juttua miehestä ja punktiosta; meillä mies on ollut ihan joka tapahtumassa mukana huoneessa. Se että on ollut punktioissa mukana on ollu mulle tärkeätä. Ei hän ole kyllä kädestä pitänyt kiinni, mutta tieto että hän on vieressä auttaa. Varsinkin viimeisimmässä punktiossa kun teki kipeää niin hän silitti ohimoa. on se ihana. Meistä ei kumpikaan onneksi ole neula/verikammoinen.

Kukka77: Olen minäkin rämpinyt pohjamutia pitkin, ja veikkaan että aika moni täällä. Muutama päivä sitten itkin kun tää on niin vaikeata, sitten tulikin siitä 5 minsan päästä vieraita jotka ilmoitti että ovat raskaana. Siitä sitten vähän eteenpäin niin klinikalta soittivat että taas vain yksi solu on hedelmöittynyt. Ei siinä paljoa hampaita naurata.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 3.11.2008:[/color]


Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp12

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, siirto 24.10 pp10

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto 24.10 pp10

riepuriia: PAS siirto 28.10 pp6

Lion32: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp4

Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp0

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio 28.10, siirto 30.10 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp--

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11.(?) pp--

Koivukuusi: 3.IVF, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 46, siirto? pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Milliäinen: 1.IVF, 1.PAS siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
 
Kukka Hyvä kun kävit purkamassa tuntujasi! :hug: Itse koen, että tällä hetkellä ei juurikaan muualta kuin täältä löydy ymmärtäjää näissä asioissa. Joitakin ystäviä on saattanut aikansa kiinnostaa, mutta ei enää. Ovat kai tajunneet, miten toivotonta tämä on ja mielessään ajattelevat, et eiköhän olis jo viisasta lopettaa. Yks sanoikin niin. Ja sitä tukea ja erityisesti kuuntelua tässä tarvitsisi. Mulla on ollut tänään huono päivä. Joka paikassa vaan lastenvaunuja ja suurperheitä. Taistelen katkeroitumista vastaan, mutta kateutta tunnen kovastikin ainakin tällä hetkellä.

Karvaiden pettymysten jälkeen mulle on käynyt juuri noin kuin kuvailit. Eli olen vain turtunut niihin negoihin ja pettymyksiin. Viime negan jälkeen en ole edes jaksanut itkeä. Neljäs keskenmenokaan ei ollut niin paha kuin edeltäjänsä. Tai olihan se, paljon pahempi, kun en voinut/halunnut uskoa, että samalle ihmiselle sama tapahtuu niin monta kertaa peräkkäin. Voimia sulle! Uskotaan yhdessä huomiseen! :heart:
 
Kiitos Hope, kiitos Tuomenmarja! Jotenkin sita tarvisee valilla purkaa itseaan, ja uskon etta tama on jokaiselle todella vaikeaa. Jotkut paivat parempia kuin toiset! Pienet sanat virkistaa kuitenkin kovasti ja sitten jaksaa taas eteenpain.

Onnea matkaan Hope piinailuun! Toivotaan etta silla kaverilla on ne tarrasukat jalassa!

Tuomenmarja - On kylla tosi kurja kuulla etta niita KM'ja on sulle annettu enemman kuin laki sallii. Sinullekin on sattunut huono paiva, voimia ylospain ja eteenpain!

Tsemppia kovasti pian testaaville, punktioihin ja muihin ja pidetaan peukkuja meille kaikille!

:heart:
 
Heissan!
Punktio takana ja päivä mennyt lähes nukkuessa. Oeraatio sujui nopeasti ja hyvin. Paljon en kipuja tuntenut oli sen verran hyvät dropit päällä. Jopa nukahdin sen jälkeenniin eipä ole mielikuvaa matkasta hoitohuoneesta heräämöön... Olo on nyt turpea,edelleen ja hiukan kipeä. Mutta niinhän se asiaan kuuluu.Follikkeleja löytyi 32 joista 19 oli munasolu. Ilmeisesti osa on pieniä niin en laske niiden varaan vaan toivottavasti ne isoimmat on nyt priimatavaraa. Lääkäri soittelee vain siinä tapauksessa jos ilmenee jotain ongelmia, toivottavasti puhelin ei nyt kovin soi.

Ja niin, kysyin siitä pistosajasta kun myöhästyin sen vartin. Niin pieni aikaero ei haittaa kun ei puhuta useista tunneista. Tiedoksi myös muille.

Onnea milma huomiseen punktioon!
 
Moikka!
Mut voi poistaa listalta, siirto onkin vasta joulukuussa, koska menkat alkoi viikonloppuna ja ei ollut reseptiä lääkkeille.. Harmittaa
:( en tiennyt, että se lääkitys alkaa jo kp 1 kun klinikalta lähettivät niin positiivisella aseenteella kotiin. "Palauta sit raskaustietolomake vai mikä se oli tänne ja tiedot syntyneestä lapsesta" Siis mistä??? Sanooko ne noin aina?? Mä en ainakaan ole varmaan vuoteen uskaltanut ajatella mitään oikeaa vauvaa vaan pelkkiä munasoluja, kiinnittymisiä ja simppoja, ehkä joku itsesuojelumekanismi..
Mutta parempaa onnea ja plussatuulia teille kaikille!!
 
Tiger onnittelut mahtavasta saaliista! Mulla on mies yleensä ollut kaikissa toimenpiteissä (ml ultrat) mukana, ollaan ajateltu, että tämä tuntuu sillä tavalla enemmän yhteiseltä taipaleelta. Paitsi toisaalta mä en kyllä koskaan ole ollut mukana sen osuudessa :LOL:

Janniina: mulla ekassa ultrassa rakkulat 10-13mm, tokassa tänään 18mm. Mulla ne yleensä kasvavat tosi nopsaan.

ON: punktio varmistui keskiviikoksi, irrotuspiikki juuri laitettu. Ennen tätä hoitokierrosta mulla oli voimakas olo, että miksi me yritetään väkisin kun tää ei kuitenkaan onnistu?!? Kuitenkin sitten päätettiin vielä yrittää. Samalla mulla on tunne, että tehdään nää hoidot alta pois ettei sitten myöhemmin kaduta ettei yritetty tarpeeksi. Mä en vaan enää jaksaisi näitä pettymyksiä, jotenkin vaan tuntuisi helpommalta antaa periksi ja antaa koko asian olla. Mutta samalla mä tiedän, ettei sekään olisi mikään ratkaisu! Toivoa ei noin vain lannisteta. Toisaalta mulla on vihdoin, pikkuhiljaa, vuosien kestäneen lapsettomuussuossa rämpimisen jälkeen sellainen tunne, että mä luulen voivani elää ihan siedettävän elämän myös ilman lapsia. Ei se ole se elämä, jonka ajattelin meille, mutta ei se välttämättä loppupeleissä olisi sen huonompi, erilainen kylläkin. En mä tiedä! Ehkä nämä ajatukset ovatkin vain itsepetosta tai itsesuojelua??

Ja kaikesta tästä huolimatta, en uskalla oikein edes ajatella tätä ajatusta, mutta sisimmässäni toivon niin kovaa että melkein hajoan, että hoito vihdoin onnistuisi ja me saataisiin kaipaamamme oma lapsemme, oma vauva, ja että meistä tulisi oikea perhe.

Sori jos tämä on vähän sekavaa...

Tsemppiä Hopelle ja muille piinailijoille!

 
Upea tulos, Tiger! Tuosta määrästä on kyllä pakko tulla paljon hyviä alkioita, vaikka joku solu olisikin jäänyt epäkypsäksi. Nyt vain lepäilet ja toivut punktiosta. Ja Hopen alkiolle onnekasta kiinnittymistä!

Milliäinen, mulle ei ainakaan kukaan lääkäri ole sanonut mitään tuollaista. "Ilmoittele sitten testin tulos" on se, mitä meilläpäin harrastetaan. Jos on jo itse ohittanut kauan sitten toiveikkaan vauvakuumevaiheen, yltiöpositiivinen viesti voi kyllä tuntua aika eriskummalliselta... Mutta kuka tietää, ehkä se on hyvä enne?

Kukka, todellakin, nämä palstathan ovat sitä varten, että saa valittaa kun siltä tuntuu. Ja Koivukuusi, jos oma maha ei olisi piikkien jäljiltä niin kipeä, melkein naurattaisi se, miten samalta minustakin tuntuu hoitojen mielekkyyden suhteen. Itse en pysty (vielä) ajattelemaan elämää ilman lasta, mutta ilman raskauden yritystä kyllä... mutta katsotaan nyt kuitenkin vielä. Voimia sinnekin!

Täällä tuntuu tökityltä. Melkein tuntuu hyvältä ajatukselta mennä keräykseen, kun mahaa vihloo niin tuntuvasti: saadaan sitten ainakin ne vihlovat osat ulos... Kiitos, Tiger, tsempityksestä!
 

Yhteistyössä