E
en ymmärrä
Vieras
Ihmetyttää nämä ap:n ymmärtäjät. Ei taitaisi väkivallalle ymmärrystä löytyä jos löyjä olisi ollut mies.. Väkivalta on AINA TUOMITTAVAA, teki sen kuka tahansa ja missä olosuhteissa tahansa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Alkuperäinen kirjoittaja merimies:Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Mietin mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa. Hankalaa sikäli, että lasten ja itsensä takia ei voi jättää joulua laittamattakaan. Mä tekisin varmaan niin, että laittaisin kaikki kyllä valmiiksi - itselleni ja lapsille. Ukon jättäisin kylmästi kaiken ulkopuolelle. Kutsuisin lapset joulupöytään ja sanoisin ukolle, että kun et kerran mitään tehnyt, niin et mitään syökään. Tilaa itelles pizza tai mulle oikeestaan ihan sama mitä teet.
Ostaisin lahjat lapsille ja itselleni ja tilaisin pukin kysymättä mieheltä. Lämmittäisin saunan ja menisin lasten kanssa. Paiskaisin oven äijän nenän edessä kiinni. Vaihdettaisiin huonetta aina kun hyypiö tulee paikalle. Sitä rataa. Koko joulu.
Tämähän olisi lapsille oikein suloinen joulumuisto.
Vaikea sanoo kun en tiedä minkä ikäisiä lapsia. Luultavasti lapset eivät huomais koko juttua jos sen oikein osaa heidän osaltaan pelata. Kyllä sille siipalle voi sähistä oikein menestyksekkäästi nurkan takanakin. Mä ilmoittaisin ukolle jossain kaksin ihan rauhallisesti, että tää joulu menee näin, sä et ole mulle edes olemassa, älä sano mitään äläkä edes yritä tulla meidän joulun apajille. Sulta ei kysytä mitään eikä haluta mitään.
Minä kun olen perfektionisti mitä kiukutteluun tulee, niin jatkaisin samaa rataa myös joulun jälkeen. Muiden vaatteet löytyisivät pestyinä ja viikattuina kaapeista ja ukon rytkyt homehtuisivat pyykkikoriin jos ei alkais itse niitä pestä. Ruokansa saisi sekä hakea että laittaa itse. Jne jne.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No niin. Alkoiko mies sitten iloisena siivota?
Mistähän johtuu, ettei joidenkin miehet tee tai osaa tehdä mitään?
No eipä alkanut ei. En tiedä mahtaako tulla kotiinkaan töiden jälkeen kun menin avarilla mottasemaan, mutta eipä tässä vaiheessa enää kiinnostakaan.
Mutta kertokaa mulle miten saan miehen osallistumaan, kun mikään keino ei tepsi: ei että jätän itse tekemättä, pyydän kauniisti apua, nalkutan ja huudan ja mäjäytän, sanon että haen avioeroa, itken lattialla kun en enää jaksa enkä kerta kaikkiaan ehdi tehdä kaikkea yksin. Mitä keinoja vielä on? Pariterapiassa sanottiin mulle että älä sitten tee niitä töitä ja suunnittele kaikkea valmiiksi, mutta eihän mulla ole varaa jättää tekemättäkään. Jos näin tekisin, meillä olisi joulut ja kaikki juhlat aivan tavallisia arkipäiviä, lapset ei kävis ikinä neuvolassa, kenellekään emme koskaan ostaisi synttärilahjoja jne jne jne.
Tuskin saat mitenkään osallistumaan jos kaikkea olet jo yrittänyt.
Miksi ihmeessä hankitte lisää lapsia jos noin huonosti on asiat etkä jaksa nykyistenkään kanssa ja tiedät että mies tuskin tuosta muuttuu??
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Mulla oli väkivaltainen mies ja hänen kanssaan huomasin itsekin sairastuvani väkivaltaisuuteen. Se on kuitenkin mennyt ohi sitä myötä kun parisuhde loppui ja sain puida sen kipeät asiat ammattiauttajan kanssa pienemmiksi.
Joo. kaikki oli miehen vikaa. Sekin että itse aloit väkivaltaiseksi. Kaunko piti herutella, että sait miehenkin väkivaltaiseksi?
Kun et selvästikään tiedä asiasta mitään, olisin sinuna ihan hiljaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ja:mene nyt sopimaan se riita,kuiskuttele korvaan ja halit.Tulee molemmille parempi mieli.
Joulutunnelma alkaa sopimisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:Alkuperäinen kirjoittaja miehessähän se taas syy on:Alkuperäinen kirjoittaja joulu on p*rseestä:ja lapset tietysti todistivat tilannetta. Olen ihan väsynyt joulujärjestelyihin, varsinkin kun en saa mieheltä MINKÄÄNLAISTA apua. Enkä edes ole mikään nipo perfektionisti, vaan riittää että perusasiat jouluna on kunnossa. Mutta mies ei osallistu mihinkään ja mä olen loppu.
Ja sekö oikeuttaa väkivaltaan?!
Jos tilanne olisi ollut toisinpäin, olisit jo soittanut poliisit paikalle ja jättänyt eropaperit kirjoitettuna keittiön pöydälle.. 'tun idiootti!
Taidat itse olla. Mistä noin päättelet? Juurihan oli päässyt sanomasta ettei ole nipo perfektionisti. Se, että muut täällä uhoaa että heti jättäisi miehen, ei tarkoita sitä aloittajakin jättäisi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuossa tilanteessa tosiaan akka jatkaisi matkaa ovesta ihan mihin vaan, ja joulua viettäisivät yhdessä isä ja lapset.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Hehehe:No hei miettikää nyt, tää pariskunta on jotain alle kakskymppisiä, ei tule suhde kestämään ensi jouluun kuitenkaan. Ei kai muuten kukaan AIKUINEN mies SUUTU jos ei jonain iltana pesää irtoa????
Oltaiskin kaksikymppisiä niin vois selittää lapsellisuudella tätä paskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Oon kyllästynyt tähän iänikuisen äitimyytin-ylläpitoon. Siihen että äidin pitää niellä ja kestää kaikki.
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:AP:lle mulla ei ole mitään sanottavaa, kuuluu ihan samaan kastiin kuin puolisoaan tai lapsiaan hakkaavat miehet. Väkivalta perheen sisällä on sairasta ja kertoo keskenkasvuisista ihmisistä. Oksettavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Oon kyllästynyt tähän iänikuisen äitimyytin-ylläpitoon. Siihen että äidin pitää niellä ja kestää kaikki.
Ei se myytistä oo kiinniVaan siitä ette ihmiset osaa elämänhallintaa, ovat onnettomia ja tappelevat kuin pikkukakarat.
Alkuperäinen kirjoittaja Korjattu:Järkyttäviä kommentteja kanssaihmisiltä! Hieman ymmärrystä pinoon miehet!
Nostakoon kätensä pystyyn se isä, joka ei ole koskaan tuntenut itseään lopenuupuneeksi tai se isä, joka järkevänä ihmisenä jättää seuraavan lapsen tekemättä, koska parisuhde ei ole maailman paras tai se isä, joka kokee hukkuvansa kotitöiden ja lasten hoitoon.
Vaikka me kuinka rakastaisimmekaan omia lapsia ja sitä vaimoakin, niin kun ihminen on tarpeeksi väsynyt, niin fyysisesti tai henkisesti, niin joskus tulee ylireagoitua ja etenkin jos se armas puoliso (joka ei niin satasella osallistu perhe-elämään aina) sattuu aukaisemaan suunsa heittäen sen vihreän sammakon pihalle väärällä hetkellä, niin luonnollisesti joskus joku meistä saattaa pillastua. Ok, lyöminen ei ole oikein, mutta kun se huutaminenkaan tai haukkuminen ei ole yhtään sen parempi asia.
Ja jos ne lapset sattuivat olemaan paikalla, niin heille voi sanoa, että isä oli nyt vihainen äidille ja teki tuhmasti kun löi. Että ketään ei saa lyödä.
Oon kyllästynyt tähän iänikuisen isämyytin-ylläpitoon. Siihen että isän pitää niellä ja kestää kaikki. Ja selvitä niin monesta, yleensä ilman puolison tukea. Kuitenkin tosiasia on, että kovin monessa perheessä ne äidit eivät hirveästi kotitöihin osaa osa riittävässä määrin. Ainakin näin omassa kaveri/tuttavapiirissä on ikähaarukalla 32-40 vee.
Jaksamista kaikille ja lämmintä joulumieltä!
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:AP:lle mulla ei ole mitään sanottavaa, kuuluu ihan samaan kastiin kuin puolisoaan tai lapsiaan hakkaavat miehet. Väkivalta perheen sisällä on sairasta ja kertoo keskenkasvuisista ihmisistä. Oksettavaa.
Keskenkasvuisen ajattelun tuottama kommentti. Sen kummenkin mihinkään kastijakoon enää alentumatta, annan suuremman arvostukseni sellaisille ratkaisumalleille, että asiaa aletaan puida, ja käyttäytymismallista oppitaan pois. Asiassa aletaan kasvaa. Sekin on mahdollista. Kaikilta selliainen ei vain onnistu.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Hae apua. Sun lapset kasvaa kieroiksi manipulaattoreiksi kanssasi.
Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Alkuperäinen kirjoittaja Korjattu:Järkyttäviä kommentteja kanssaihmisiltä! Hieman ymmärrystä pinoon miehet!
Nostakoon kätensä pystyyn se isä, joka ei ole koskaan tuntenut itseään lopenuupuneeksi tai se isä, joka järkevänä ihmisenä jättää seuraavan lapsen tekemättä, koska parisuhde ei ole maailman paras tai se isä, joka kokee hukkuvansa kotitöiden ja lasten hoitoon.
Vaikka me kuinka rakastaisimmekaan omia lapsia ja sitä vaimoakin, niin kun ihminen on tarpeeksi väsynyt, niin fyysisesti tai henkisesti, niin joskus tulee ylireagoitua ja etenkin jos se armas puoliso (joka ei niin satasella osallistu perhe-elämään aina) sattuu aukaisemaan suunsa heittäen sen vihreän sammakon pihalle väärällä hetkellä, niin luonnollisesti joskus joku meistä saattaa pillastua. Ok, lyöminen ei ole oikein, mutta kun se huutaminenkaan tai haukkuminen ei ole yhtään sen parempi asia.
Ja jos ne lapset sattuivat olemaan paikalla, niin heille voi sanoa, että isä oli nyt vihainen äidille ja teki tuhmasti kun löi. Että ketään ei saa lyödä.
Oon kyllästynyt tähän iänikuisen isämyytin-ylläpitoon. Siihen että isän pitää niellä ja kestää kaikki. Ja selvitä niin monesta, yleensä ilman puolison tukea. Kuitenkin tosiasia on, että kovin monessa perheessä ne äidit eivät hirveästi kotitöihin osaa osa riittävässä määrin. Ainakin näin omassa kaveri/tuttavapiirissä on ikähaarukalla 32-40 vee.
Jaksamista kaikille ja lämmintä joulumieltä!
Olen tietysti immarreltu, että pidit kirjoitustani kopiotavan/vääristeltävän arvoisena, mutta toivoisin, että osaisit kuvailla oman sanottavasi aivan omin sanoin!
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Alkuperäinen kirjoittaja .:Hae apua. Sun lapset kasvaa kieroiksi manipulaattoreiksi kanssasi.
Ja hah, mikäs tuossa nyt on? Sekö onkin yhtäkkiä manipuloimista jos kieltäytyy passaamasta aikuista paskiaista? Se on kuule maailman sivu tunnettu tosiasia, että jos et tee mitään et syökään mitään - paitsi tietysti tässä sossulandiassa tää ei ihan päde.
Ukkohan se tossa asetelmassa manipuloija on, luulee et hän voi määrätä säännöt ja kieltäytymällä töistä saa joka tapauksessa laitetun joulun jne. Näköjään monen lapatossun kotona saisikin. Meillä ei saisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Oon kyllästynyt tähän iänikuisen äitimyytin-ylläpitoon. Siihen että äidin pitää niellä ja kestää kaikki.
Ei se myytistä oo kiinniVaan siitä ette ihmiset osaa elämänhallintaa, ovat onnettomia ja tappelevat kuin pikkukakarat.
Juuri näin :flower: MIKÄÄN ei pakota olemaan huonossa suhteessa, MIKÄÄN ei pakota ajamaan itseään siihen tilanteeseen ettei aivonystyrät enää toimi vaan pitää alkaa väkivaltaiseksi, pilata lasten joulu ja sitten jäkättää palstalla miten mies ei osallistu! :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään teresa minäkään:Oon kyllästynyt tähän iänikuisen äitimyytin-ylläpitoon. Siihen että äidin pitää niellä ja kestää kaikki.
Juuri näin :flower: MIKÄÄN ei pakota olemaan huonossa suhteessa, MIKÄÄN ei pakota ajamaan itseään siihen tilanteeseen ettei aivonystyrät enää toimi vaan pitää alkaa väkivaltaiseksi, pilata lasten joulu ja sitten jäkättää palstalla miten mies ei osallistu! :headwall:
Onko omakohtaisia kokemuksia? Olen itse kyllä asiasta täysin eri mieltä. Aikoinaan jouduin olemaan monesta eri pakottavasta syystä toimimattomassa suhteessa hyvinkin pitkään. Elämä ja asiat eivät ole aina niin yksiselitteisi, kuin miten ulkopuolinen saattaa asian nähdä.
Fyysistä väkivaltaa en hyväksy kohdistui se kehen tahansa. Teologi Antti Kylliäisellä on hienoja ajatuksia armosta ja anteeksiannosta, kannattaa tutustua hänen kirjoittamiinsa teoksiin.